2 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

2 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

rk - İngiliz denizcileri arasında müsabakalar Cumartesi günü futbol maçı, Pazar günü flika yarışları yapılacak Bügünden itibaren beş gün müddetle | Gene donanma takımları arasında pa- şehrimizde kalacak olan İngiliz donan-|zar günü Moda koyunda üç flika müsi ması ile Yavuz ve muhriplerimiz arasin- da kara ve su sporları sahasında zengin bir spor programı hazırlanmıştır. İngiliz donanması futbolcuları, tesi günü Taksim stadında Yavuz ve muhriplerden teşkil edilecek bir muhte- lit ile karşılaşacaktır. Hatırlardadır ki donanmamız, Maltayı ziyaret etti man yaptığı maçı kaybetmişti. Bu itibar- | y la bu karşılaşma çok heyecanlı ve me- raklı olacaktır. Maça tam saat 17 de başlanacaktır. Fransız sporu iflâs ediyor Bir gazeteye göre bu vaziyet Fransız ırkının sukut ettiğine işarettir Pariste çıkan Le Petit Journal gaze- tesi «Fransız sporu iflâs ediyor» mevzuu etrafında şayanı dikkat bir tetkik yazısı neşretmiştir. Muharrir, eskiden beynel- milel sahalarda büyük zaferler kazanan Gaudin, Rigoulot, Ladoumegue, Cochet, Souzanne Lenglen gibi Fransız spar yil- dızlarının çekildikten —sonra Fransız sporunun gitgide şukut etmek- te olduğunu kaydettikten sonra şu mi- salleri göslermektedir: Berlin olimpiyadlarında atletizm — ve yüzme müsabakalarında Fransa sadece ede bir altıncılık ortadan 400 metre serbest yüzimr Kkazanabilmiştir. Olimpiyatlardan sohra gene bir sene zarfında da Fransız sporu gene mı.u—ırad yen düşmüştür. Fransız ları 6 milli maçta sa- yayı 1-0 yenebil yn.f—lı'r A- vusturyaya 2-1, Belçikaya 3-0, Almanya- ya 4-0, İngiliz Charlton takımına $-2 ve İrlandaya 2-0 yenilmişlerdir. Senelerce Davis kupasını ellerinde bu- lundaran Fransız tenisçileri bu sene da- ha ilk turda Çekoslavaklara mağlüb ol- muşlardır. Berlin olimpiyadının hemen akabinde Fransızlarla Japonlar arasında yapılan yüzme müsabakalarında Japon- Fransız yüzücülerile alay etmişler- dir. Fransız eskrim takımı mütemadiyen muvaffakiyetsizliklere uğruyor. Süv ler Polonya, İsveç ve Holan- dalılar tarafın ldiler. Basketbol, hökey ve jimnastik sahalarındaki hezi- metler de başka. 39 dünya koşu rekorundan Amerika- hlar 17, Finlandiyalılar 10, İngilizler 6 sına Fransızlarsa yalnız 2 sine malik- tirler. 6 manlalhı koaşu, 10 bayrak, 6 atla- ma, 8 atma ve 26 yürüyüş rekorlarından Fransa birine bile malik değildir. Yazı bundan sonra bir sene zarfında rle yapılan bütün spor temasla- rın ne kadar fena netice- n zikrettikten sonra ezcüm- le şu mütalealarda bulunmaktadır: «Bu neticelere bakılırsa Fransız kud- Tetinin, Fransız ırkının sükuta rluğru gittiğine hükmetmek Vâzım geli Bi. zim çocuklarımız, vuıuLg,ı diğer muıu- Jerden aşağı kabiliyetli adamların — ço- cukları olacaklardır. Evvelce spor vakit geçirmek için ya- pılırdi. Halbuki bugün bir lüzum bir mecburiyet haline gelmiştir. Bisiklet sahasında birkaç profesyonel sporcumuzu! malıdır. Ka: ve tabiatile hergün idman adalelerini şişiren bir iki milletin spor kudretine sal olamazlar. öli. yeti, o milletin amatör kütlesinin spor- da gösterdiği muvaffakiyete bağlıdır. Milli güreş takımı seçme müsabakaları muvaffakiyetine bakma- nemi bu işden temin eden yaptığından kişi, bütün varlığına mi- Bir milletin spor ka bakası yapılacaktır. İstanbul su sporları ajanlığı da sene- lik birincilik müsabakalarının Yenika- pıda yapılması için evvelce verilmiş ©- lan kararı tadil ederek müsabakaların Modada yapılmasına karar vermiştir. Üsabakalardan tekler dümenci- kler dümencili, dörtlük klâsik rda dümencisiz olacaktır. Yarış- lara sabah saat onda başlanacaktır. İn- giliz flikaları ile yapılacak müsabakalar ise üçte icra edilecektir. Pire muhteliti ile Son maç İstanbul festivali münasebetile şehri- mizde iki maç yapan Pire muhteliti ü- çüncü maçını pazar günü (lk oyunda 4-3 mağlüb ettiği Galatasaray » Beşiktaş muhtelitile yapacaktır. Sadece idmansızlık yüzünden mağlüb olan muhtelit takım bu hafta daha kuv- vetli bir şekilde tanzim edilecektir. Futboleuları davet Galatasaray - Beşiktaş klüplerinden: 1 — Pire muhteliti ile klüplerimiz muhteliti arasında revanş maçı 5 eylül 1937 pazar günü Taksim stadında saat 16,30 da yapılacaktır. 2 — Maç hakemi Ahmed Adem, yan hakemleri Feridun Kılıç, Tarıktır. 3 — İsimleri aşağıda yazılı arkadaşla- rın pazar günü saat 15 de Galatasaray klübünde aları bildirilir Mehmed Ali, Faruk, Hüsnü, Fuad, Eş- ref, Hakkı, Rıdvan, Sacit, Eşfak, Etyen, Haşim, Bülent, Salim, Nobar, Vlastardis, Süleyman, Şükrü, Enver. 4 — Fiatlar; Balkon 100, tribün 50, du- buliye 25 kuruştur. İngilterede lig maçları başladı Dokuz ay durup dinlenmeden futbol oynıyan İngiliz takımları, mayısın — ilk haftasından itibaren ağustosun son haf- tasına kadar yaptıkları istirahatten son- ra yeni mevsim maçlarına başladılar, Ve üç ay müddetle futbol lâfı etmi- yen, meşin topun şeklini görmiyen me- raklılar da lig maçlarının ilk oyunların- da stadları birdenbire dolduruverdiler. Lig maçlarında seyirci rekoru meşhur Arsenaldadır. Everton ile yaptığı maçı *-1 kazanan bu takımın maçında 58000 seyirci” bulunmuştur. Kral küpası galibi Sunderland ligde yedinci. olan Walves Hampton takımile 45000 kişi.önünde yaptığı maçı 3-1 kay- | betmiştir. Amerika atletlerinin yenı muvaffakıyetleri Dünyanın muhfelif şehirlerinde aymi nm:.ında müteaddid müsabakalar yapan Amerikalı atletler Strasbourgda yaptık- ları müsabakalarda çok güzel dereceler elde etmişlerdir. Daha birkaç gün evvel Y0 metre dünya rekorunu kıran Âmeri- alı zenci Ben Canson 100 yarda dünya korunu da egale etmiştir. Aalınan ne- ticeler şunlardır: 100 yarda: Conson Amerika 94, -800 metre: Golx Fransız 1.52.8, gülle atma: Allec Amerika 15.71, Disk atma: Kar- panter Amerika 5L67, 110 mania: Pat- terson Âmerika 14.4, 1609 metrelik bir mil koşusunda da İngilizlerin meşhur atletlerinden Woo- derson bu mesafeyi 4 dakika 6 saniye 6/10 da koşarak Amerik Kanınghama ai olan dünya Tekorunu kırmıştır. Kolejde yapılacaktır. Ağır siklette Çoban Mehmed, ğırda büyük — Mustafa 'I’.'. 66, 61 v yarı a- güreşeceğinden 56 kilolar için seç. SON POSTA Fuar kupasını Alsancak kazandı Eski Altaylılar birinci devrenin sonunda İ- mağlüp vaziyette idiler (Husust Muhabirimizden) — Stadyom gene fevkalâde günlerinden bi- rini yaşıyor. Tribünler büyük bir kala- balıkla taştığı için, halk saha kısmına hücuma başlamıştı. Seyirciler arasında hariçten gelen ziyaretçiler ve bilhassa İzmirde nam bırakmış mübadil futbolcu. lar gözler! çeliyor. Alkışlar arasında evvelâ —Alsancak, sonra Ateş takımları sahada görünüyor- lar. Alsancak adını alan Altay çocukları gene siyah - beyaz formalarile, eski kad- rolarını muhafaza ediyorlar. İzmirspor kadrosunun İkıymetli elemanlarından mahrum olan Ateş klübü de hâlâ İzmir- spor ruhunu muhafaza ediyor. Oyun, büyük bir hızla başlıyor. İlk ba- kışta, kuvvetçe hâkim görünen Alsancak takımının büyük bir farkla galebesini tahmin edenler var. Fakat, hakikat tah- minlerin hilâfına tecelli öderek Ateş ta- kımı ağır basmağa başlıyor. Alsancak hücum hattının tehlikeli inişlerine daha bol ve ahenkli İnişlerle mukabele eden Ateşliler Alsancak kalesi önünde adetâ bir hücum hattı kuruyorlar. Çekilen şüt- Jer bazan kale direklerinde, kalecinin elinde ve ekseriya avt çizgilerinde ariyip gidiyor, Oyun, heyeti umumiyesi itibarile zevk- li ve heyecanlı cereyan etmekle berâ- ber, bir klas oyunu zevki vermiyor. Al- sancağın, yorgun bir adam gibi isteksiz oyununa mukabil Ateş takımı, faal ve İzmir ret içinde, daha üç gün önce Üçokun karşısında nefis bir oyun çıkaran Alsan- tak, adetâ sahada görünmüyor. Alsancak kalesi önünde heder edilen üç gol fırsatından sonra nihayet Ate,; ler, sert bir şütle ilk ve son göllerini ka. zanıyorlar. İlk devrenin Ateş lehine bitmesi Ateş. liler tarafından büyük tezahüratla kar- şılandı. - İkinci devrede — Alsancaktan bir şeyler ümid edenler tam yirmi beş dakika bu ümidlerinin tahakkuk etme- diğini gördüler. Nihayet soldan inkişaf eden bir Alsancak hücumu, Saim'in nefis bir şütile Ateş ağlarına takıldı. Bu gol, sanki bir tılsımın bozulması gibi birkaç dakika fasıla ile ikinci ve üçüncü sayı- larla takviye edildi. Oyun bu suretle $.1 Alsancak lehine bitti ve Fuar komi- tesinin kupası da Alsancak takımıma ve- riliyor. ÂAnkara, İstanbul Ve İzmir muhtelitleri Karşılaşıyorlar İzmir, | (Hususi) — Futbol federas- yonu Ankara, İstanbul ve İzmir muh- telitleri arasında bir Fuar turnuvası tertib etmiştir. Bu maksadla futbol fe- derasyonu ikinci reisi Danyal İzmire gelmiştir. Üç.şehir maçlarına pazar günü Al- sancak stadında başlanıyor. İlk maç Ankara, İzmir muhtelitleri arasında- dır. Salı günü İzm bul muhtelifi de çarşamba günü Anka- ra mühteliti ile karşılaşacaktır. Eylü- lün 12 nci pazar günü de İzmirle İstan- bul muhteliti karşılaşacaktır. Üç şehir arasında birinciliği kazana- na federasyon tarafından Fuar kupası verilecektir. Her sene bu maçlars aynı tarihte de- vam edilecektir. Kiralık ev arıyorum (Baş tarafı 6 ncı sahifede) Bundan dolayıdır ki kiralık ev ararken onun tam manasile müstakil olmasını tercih ederim. Kiralık evin topu topu saydığım iki mahzuruna karşı faydaları sayılamıya -« cak kadar çoktur. Fakat nihayet bu mah- zurların da izalesgi kabildir: Maaşını ayağına götürerek ev sahibini eve sokmamak, ev sahipli evde oturma- mak... Bekârlığa sultanlıktır dedikleri gibi ki- ralık.evde oturmağa da bir nevi sultan- lık demek hiç te hatalı olmaz. ©O halde tekrar söylüyorum. Kiralık ev arıyorum!.. Salâhaddin Enis “Türk Ki uşu,, çalışn ça!ışma!arını hızlandırıyor ! Sabiha Gükçen, " “Türk . Kuşu,, na başmuallim oldu. (Boştarafı 1 inci sayfada) Ye arelerimizin pilotları ve ma- kinis , Türkkuşunun geçen ve bu se- ne zarfında yetiştirdiği gençlerdir. Geçen sene yetişenlerden Tevfik, Mu- | ammer, Hilmi, Said, bu söne yetişenlar. den İstanbulun ilkmektep öğretmenle» rinden Naciye Torus ve Yıldız, Abdullah, Nevruz. Pilot olarak, Ferid, Safai, İzzet- tin de makinist olarak filoda çalışmakta- dırlar. Yüzbaşı Zekinin kumandasında bulunan filonun değerli ve faal uzuvları arasında meşhur tayyarecimiz Vecihi de vardır. Filo, cuma sabahı, İstanbuldan Bursa- ' ya gidecek, orada uçuşlar yaptıktan son- ra İzmire hareket edecektir. Hava bayramı münasebetile, İzmirde de uçuşlar yapacaktır. Geçen sene zarfında 120 tayyareci ye- tiştiren Türkkuşunun bu seneki talebe kadrosu 150 yi aşmış bulunmaktadır. Anhradı motörlü tayyare mektebinin açılışı Türlhı;unı rağbeti büsbütün ar- tırmıştır. Geçen yıl, İnönündeki yüksek — uçuş kampını ikmal edenler, bu sene Ankara- daki motörlü tayyare mektebinde staj- | Bü larını tamamlamaktadırlar. Bu suretle, Türkkuşunun — memleket havacılığına kazandıracağı - tayyarecile- rin mikdarı her sene biraz daha kabara- caktır. Yeni tayyarelerinin gelişinden sonra, Türkkuşu, memleket dahilinde, tayyare- ellik sevgisini kökleştirmek maksadile yaptığı propaganda seyahatlerini hem 'sıklışmıcık, hem hududunu genişlete- gayretli Oynuyor. Seyirciler büyük hay- | cektir. Yakında başlıyacak oan ilk büyük se- yahate, memleketin tanınmış gazetecile- ri ve muharrirleri de iştirake davet edi- leceklerdir. Sancak devleti Yakınşark için Model olacak (Baştarafı 1 inci sayfada) Mısır muhabiri tarafından yeni delege şerefine bir öğle ziyafeti verilmiş, ye- mekte İskenderiye İş Bank müdürü Suat Önat ile Mısır gazetecilerinden. ba- zıları bulunmüuştur. B. Roger Gagreau beyanatında ezcüm- le demiştir ki: — Sancak meselesi beynelmilel anlaş- ma ile hallolunmuş ve Sancağın atisi Milletler Cemiyeti nezaretine bağlan- mıştır. 1939 da Suriyedeki Fransız mandasının hitamına kadar fevkalâde komiser mü- messili olarak Sancaktaki yeni vazifeyi deruhte edeceğim, ondan sonra Milletler Cemiyetinden müntahap bir Fransız mu- rahhası bulunacaktır. Sancak, muhtelif muahede ve anl malarla lehine olarak Türk - Fransı2 as- keri garantisi altındadır. Yakında mevk'i tatbike geçecek ye- ni anlaşma Sancaklıların kolektif me- nafiini göz önüne alarak meydana gel. iş güzel bi ir. husut; - Belscakölan ts!an.hm“ güzel bir eserdir. Bu husuta San: ler ve S, D. N. delegelerile eseri mey- dana getiren tarafeyn murahhaslarına bir kere daha takdir ve saygı suna- Tım, Sancak devleti, mes'ud yaşıyarak a- ralarındaki âhenk ve tesanüd ile bü- tün Yakınşark için bir model olacak- tır, Arazisinin zenginliği, transit ticare- tinin ve bilhasa İskenderun Türb li- man ve serbest mıntakasile Türkiye cenub vilâyetleri İskenderun ve San. cağın iktısadiyat ve ticareetinin inkişaf ve refahında büyük âmil olacaktır. Sancak Fra * Türk dostluğunur verimli bir teş mesais'! olacağı gi bi bilhassa Suriye - Türkiye an.—mda- ki dostluğun bir rabıta halkası ve fay- dalı teşriki mesaf sahası olmalıdır, Hülâsa alınan netice, bulunan zel çareihal ve herkesin hakiki fi ve arzularını to Halkm olgunluk ve dirayeti alâka- gdarların yardımı mir ve güz bir eser meydana gelireceğ'miz üml: le yeni vazifeme gidiyorum. en gü- mena- tmin edicidir. Türkkuşu, şehirler arasında ücretli sek ettiri Türkkuşu, Avrupaya altı tayyare dae ha ısmarlamış bulunmaktadır. Bu taya yareler, birkaç ay içinde memleketimize Çünkü, Beşiktaştaki «Salâhattin ıa,ıt yare fabrikası» tayyareye olan ihtiyacm mızı karşılıyacak kadar geniş ve muvalı fakiyetli bir faaliyet göstermektedir. Havalarımızda uçan tayyarelerden bar zıları, bu fabrikanın eseridir. Halk, Türkkuşunun verimli faaliyetini büyük bir sevinç ve iftiharla gördüğü içindir ki, onun menfaatine tertib olus ferler yapmak tasavvurunu da tahakkuk nan bütün müsamerelere candan bir n)v bet göstermektedir. Bu rağbet Türkkuşuna, Türk hıvılın' na çok daha faydalı olmak imkânlarını kazandırmaktadır. 'Türk milletine, Türk ordusuna Sabiha Gökçeni kazandıran Türkkuşunun kadın pI!ntL'ı—ındaıı Naciye Torus ta, evvelkli gün İstanbul - Ankara seferini tek başı pmak muvaffakiyetini kazanmıştım, 'Türkkuşu talebelerinden Ferid, geçem sene, yelken uçuşunda, havada fazla kal« makta dünya rekorunu kırmıştı, ' na gelmiş bulunacaklardır. * Fakat buhndan sonrası için, Avrupadam are satın alınmamasına karar xcxilı Bir hafta evvel, bir tecrübe uçuşunda, | Türkkuşu talebelerinden birisi de havas da plânörle uzun müddet kalmada dünm ya rekorunu kırmıştır. Bu tecrübe yal bu rekor Tesimi a ilâ ında tekrarlanacık, ve tesbit olunarak bütün ecektir. ecimiz Sabiha Gökçen de, Türk na başmuallim seçilmiştir. Sabi Gökçen, yakında derslerine yacaktır. Değerli tayyar Evime kiracı arıyorüm (Baştorafı 6 ımcı sayfada) — Bizim mahallede, derim, hastalarla dolu. Şu karşıki evde hasta, yanındakl evde iki yatalak. Öbür evde bir sinirli. Bu yalanlar da doktoru kandırmıya kli« fidir. Velhasıl her meslek erbabına ayrı ayrı bir yalan uydururum. Erkekle mutabık kaldık değil mi, are kadan karısı gelir.. Kadını şöyle eve alı. Tım. Pencereyi açarım; kadın da pen « cereden bakar: ! — Ne kötü mahalle. — Öyle demeyiniz bayan, İstanbulun en zarif kadınları bu mahallede oturur « lar. Bu mahallede oturanları sayayım, İsimlerini gazetelerde gördüğüm giyimi kuşamı yerinde, kibar sıfatını almış kas dınlardan bir kaçını sayarım. Kadın da kafese girmiştir, Hem öyle ki kocası evl tutmak için biraz tereddüt etse karısı 0« nu evi tutmuya icbar edecektir. Meselâ bunların yetişmiş kızları, oğuls ları da bulunabilir.. Yetişmiş oğulları ee ve geldiği zaman üç sual sorarım: — Edebiyatı sever misiniz? — Sporu sever misiniz? — Güzel küçük bayanlardan hoşlanır mısinız? Bu üç sualden birine muhakkak evet diyecektir. ğ — Edebiyatı severim! viğ Dedi mi, lâfı evirir çevirir, N: Hikmetin yanıbaşımızdaki evde olur duğunu söylerim. — Sporu severim! Derse.. Fenerbahçeli Fikretin, yahut ta Galatasaraylı Avninin karşımızdaki evin kiracisi olduğunu çıtlatıveririm, E» ğer küçük bayanlardan hoşlanıyorsa, İçe duvarını işaret ederek; duvmn öte « sindeki evde oturan genç bayanın gü e zelliğinden bir nebze bahsederim. O da babası, anası gibi kafese girmiş « etişmiş kızları da bir kere evi gezer. Fakat, onunla ben alâkadar olmam. Yite mi yaşındaki oğlum gezdirir. Fatihteki üç odalı evimi işte ben büye ie|lece altmış liraya kiraya veririm. İsmet Hulüsi