19 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

19 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Makyajınıza çok dikkat e İİ diniz. Fena alınmış kaşlar, iyi boyanmamış dudaklar yüzünüze en istemediğiniz ebilir. Bu ka zeldir. Yukarda solda Kaşın a caib kıvrılışı ile üst dudağın taşkın si eri bu güzel yüzü talsız ve sevimsiz bir hale koymuş. Yukarda ortada: pudra ve bir parça rimel- den ibaret makyajı içinde sıhhatli, sporcu ve terütaze bir hall var, Yalnız yüz çizgileri fazla keskin. Çenesi- nin enerjiye delâlet eden kuvvetli çizgi- sini, yanları hafifce aşağıya çekik ağzı büsbütün tebarüz ettiriyor, Bu yüzde ta- bii halinde, biraz tatlılık noksan, o ka- dar, Yukarda sağda: Ayni kadın... Fakat yüzünde ne kadar kötü bir mana var. Se- beb: Kaşlar aşağıdan yükarı uzanan mail | Biraz İbir çizgiye döndürülmüş, alt dudak ince- cik boyanmış. Altta solda: Gene 6 kadin... Bu sefer yüzü ne mahzun, neş'esile beraber bütün , canlılığını da kaybetmiş gibi. Böyle derin bir hüzün en parlak güzelli- ği bile gölgeler, Derhal kaşları dümdüz bir çizgi olmaktan kurtarmalı, üst duda- a biraz çıkıntısını hafifletmeli, al: du- dağı da bu kadar koyu boyamamalı. İ | SON POSTA Kaşları nasıl almalı, ağza nasıl bir biçim vermeli Altta ortada: Demek hoş bir yüzü bu kadar çirkinleştirmek mümkünmüş... De- rin kavisli bir çift kaşla, boyası taşırık mış bir ağız genç kadının tabi! güzelliği- ni zoraki bir seksapil gayretile baştan başa bozmuş. Altta sağda: Hele şükür... Genç, güzel kadın nihayet kendine en uyan makyajı- nı bulabilmiş, Kaşları ne düz, ne fazla kavisli, dudakları ne pek ince, ns pek kas kın, ne fazla çıkıntılı, ne de dümdüz. Abiyye şapka giyenlerin $ ac balm saç tuu aletleri Pa Fazla kıvırcık saçların eskisi gibi moda olma- © dığı muhakkak. Bilhassa enseler hemen hemen! düz gibi. Spor şapkalarla mümkün olduğu kadar az dalga ve bukle yapılıyor. Fakat abiyye / şapka- lar biraz daha kabarık saçlara, dahâ bol ihtiyaç gösteriyor. Bu tarz saçlar öndüleye abiyye elbise. lerle de hoş bir Ahenk yapacağı için tereddüdsüz kabul edilebilir. Üç büyük Pa- risli kuvafür abiyye şapkalar için umumi wfak tefek değişikliklerile muhtelif çehre veriyorlar, Üçü Üçü de bu yazın daima göze doğru eğik dan güzel görünecektir. Çünkü: Bu suret enseyi dolduracak, kapadığı alın ve yanl Hem süslü, itinalı, hem kullanışlı bir tarz, çizgileri birbirine pek benziyen, fakat, lere yaraşabilecek olan şu üç kuvafürü de de yiv yok. Saşlar arkaya taralı, Kulaklarla alın açık. Ense kıvırcık, giyilecek olan abiyye şapkaların altin- le saçlar, şapkanın meydandâ bıraktığı ara da lüzumsuz bir yük olmiyacaktır. Çocuğu nasıl vene zaman yıkamalı? Çocukların sık sık yıkanmalari lâzım olduğunu hemen herkes bilir, fakat on- ları ne zamanlarda ve nasıl yıkamak icab eder?7.. Bunu anneler bilmeli ve çocuk- Yarının banyolarını ona göre tanzim et- melidirler, Küçük bebekleri hergün yıkamalı. Çünkü: Banyo onların derilerini temiz- ler, mikrobdan korur, sinirlerine rahatlık verir, Bir yaşını bitirinceye kadar her sabah dokuza doğru banyo yapılmalıdır, Çünkü; Çocuk için en iyi banyo vakti yemekten bemen az evvelki zamandır. Dokuzda mama yemesi lâzım geldiğine göre do- kuzdan 82 önce de yıkanmalıdır. Yürümeye başlayınca banyoyu akşam yemeğinden evvele bırakmalıdır ki gece daha rahat uyuyabilsin. Kaç yaşında olursa olsun bütün sinirli çocukları, geceleyin rahat uyuyabilmele- ri için akşamları yıkamalıdır. Banyo, 5-7 dakika sürmelidir. Fazlası çocuğu yorar, üşümesine sebeb olabilir. Banyo yeri mahfuz ve sıcak olmalıdır. Banyodan önce ve sonra cereyana çok dikkat etmelidir, Çocuğun sabunu başka şeylerde kulla- nılmamalıdır. En iyi cins ve kokusuz ol- toalıdır. Çünkü çocuk cildi çok naziktir, Kokulu veya başka şeylere sürülmüş sa- bunlardan zedelenir, El ve tırnak bakımı El güzelliği, umumi güzellikte büyük rol oynar. Bunun için ne kadar Temizlik; İyi bir sabunla iyi bir temizleme ve du- rü sü ile çalkalama. Suyun kireçli, sabu- nun sodalı olmamasına çok dikkat et meli, İyice ve hemen yıkanmadan sonra ku- rulanmalı, Masaj: Yağlı bir krem sürünmeli, Her parmağı (tırnaktan ele doğru) o- varak kremi içirmeli, Ekzersiz: Parmakları sıkı sıkı kapayıp, yumruk- ları alabildiğine sıkmalı, sonra birdenbire ve sert bir şekilde açmalı, germeli.. bir eli yere koyup öbür elle parmakları birbi - rinden kuvvetle ayırmıya çalışmalı, Piyano çalar gibi her parmak ucunu bastırıp kaldırmalı, elleri yere doğru mümkün olduğu kadar çok eğmeli, son- ra ayni şekilde mümkün olduğu kadar ha vaya bükmeli, Bilekleri iyice kremleyip aşağıdan yu- karı masaj yapmalı, iş sırasında dalma bol bir lâstik eldiven kullanmalı. Tırnaklar: Tırnakları makasla değil, törpü ile ki- saltmalı, Makas, ne kadar itina edilirse edilsin, fazla keser, tırnağın biçimini bo- zar, Bir cilâ temizleyici e bütün tırmağı ve tırnağı saran deriyi temizlemeli. Kirle- nen pamuğu sık sık değiştirmeyi de unut- manalı, Parmak uçları ılık sabunlu suda en az beş dakika tutulmalı, Tırnağı saran deri fildişi veya kemik- ten bir âletle itilmeli, Demir kullanılma” malıdır. Kaldırılan deriyi kesmek manikürün emek verilse yeridir. &1 mühim kısmıdır. Fazla kesme” Kan, rob alabilir, Bir iki gün SÖ ra da pürüzlü bir hal alır. Bütün bu deriye yağlı bir krem sür” Hi. (Parmakla veya ufacık hususi bir #5 ça ile). Bir çöpe sarılmış pamuğu sabunlu # ya batırarak bütün tırnakların yüğ #0n bir defa silmeli, Kuruladıktan sonra kenarlardakı yi cık pürüzleri törpü ile düzeltivermeli. Tırnakları cilâdan önce fırçalamak İ€ na olmaz. Cilâ kullanmıyanlar için ürün sonudur. i Cilâ, tırnağın cinsine ve arzuya gö ya bir, ya birkaç defa sürülür, Tırna) İı pürüzlü olanlarla koyu renk cilâöf hoşlananlar bir kere sümekle kalami” lar, İki yazlık model İkisi de emprime içindir. İkisi de genç gösterir, sadedir, kıvraktır ve yepyeni- dir. Solda: Renk renk çiçekli bir emprime, Bu kadar sadelik içinde bu kadar değişik- Mik yaratan bir modele güç rastlanır, Gar- nitür namma hiçbir şey okonulmamiş. Kupu da düz denecek kadar basit. Bu- nunla beraber elbisenin bolluğunu öne toplıyarak kalçaları darlatan, göğsü zen- ginleştiren ve beli incelten öyle yeni bir şekli var ki yüzlerle modelin arasında bulunmaz. Bu model hem gence, hem yaşlıya, hem inceye, hem şişmana, hemen hetkese u- yar, Şişmanı zayıf gösterir, ince vücud- e Ko ların da bütün inceliğini tebarüz Külfetli bir elbise olmadığı için genci sade ve ağır başlı bir elbise sayılabil Bi için yaşlınındır da.. Hülâsa: Bel ca çeken yenyeni bir tarzdır. Empri a iyi cins, ve güzel renklerden olmal Kendi kendine süs olabilecek ağır V€ yi kin bir emprime. Böyle olmazsa bu li sadelik basit bir hal alır; kıymetini beder. pr) Sağda: Siyah - beyaz emprime rob. yel ce siyah yünlü manto, Kumaşın üsü merika (gratsiel) lerile süslü, Mant9 4 tından giyilen sade bir model için orijinal bir desen seçmek hiç de feni fikir değildir.