1 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

MOVR TT S0 ÜTÜT N DARTAŞRR TT CTT ERATRERLE LT ST F ©P e rmmar a Yazan: Sapper SON POSTA Türkceye çeviren: Hasmun Uyaklığli Fevkalâde hâdiseler karşısında. — Meselâ dün akşam gidip gelişim bir sempati ile takip edildi sanıyorum, hem hoşuma gitti, hem de hayretimi mucip oldu. Hizmetci pencereye yaklaşarak dışa- rıya baktı: — Söylediğiniz ile alâkası var mı yok mu bilmem, fakat ev nezaret altında dır. — Noezaret altında mı? Emin misiniz? — Tamamen. Karşı caddede gözcü bir adam var. Dün akşam da ayni nok- tada duruyordu. — Siz pencereden çekiliniz. Algi Longvort masasına oturdu. Yü- zü birden ciddileşmişti. Sordu: — Yüzbaşı Drummonddan en son ©- larak ne vakit bahsetmiştik? — Tüakriben !0 gün olüyor ki klü - bünden telefon etmişti, söylediklerini ben not etmiştim. Siz de kendisini zi- yarete gitmiştiniz. — Doğru, o geceden iki gün sonra da Fransaya gittiğini işitmiştim. Marş bü- tün bunlar garip şeylerdir. Geçenlerde Bay Burton benden Drummondun ne âlemde olduğunu sormuştu. Bir defa evine telefon ediniz bakalım, Londraya dönmüş mü? Marş odadan çıktı, geri geldiği za - man da: — Hayır efendim dönmemiş, dedi. İhtiyaten oda hizmetçisi Denny'ye evin nezaret altında olup olmadığını sor - dum, Dikkat etmemiş ama bundan son- Ta gözünü açacak. — Pekâlâ. Sanıyorum ki gene harb yolundayız. Biraz antrenman yapmak Jâzim, Artık gece eğlencelerine fasıla werelim, Bu da ne? Kapının zili çalınıyordu. — Rob dö şambrımı veriniz, harbe yaklaştığımızı unutmayınız. — Pekâlâ efendim. Koridordan evvelâ bir konuşma, sonra sempatik bir kahkaha sesi geldi: — Bravo Marş, beni tanıyamayışınız Bgerçekten hoşuma gitli. Algi kapıya seğirterek: — Allahım, diye haykırdı. Ben de tanıyamıyacaktım. e Hugh Drummond karşılarındaydı, fa- kat sesi müstesna tanmâacak halde de- Bildi. Esasen kıyafet değiştirmektle üs- tad ise de bu defa ibda derecesine çık- mıştı. Çenesinde sekiz günlük bir sakal, bir gözünün üzerinde de kirli bir sarğı vardı. Boynuna kravat yerine kırmızı bir atkı bağlamıştı. Arkasına da eski, harap bir elbise giymiş ve omuzuna bir kurşun amelesine mahsus torba asmış- t — Keyifler nasıl? diye sordu. Ve torbasını yere kor komaz etti: — Lavsonun yanından — geliyorum. Bir kadeh yuvarlamıya muhtacım, Algi giyinmek üzere odasına çekildi- ği sırada Drummond hüviyetini gizle- mek için takındığı kamuflaj'ın bir kıs- maından sıyrılarak salonun bir koltu- ğuna gömüldü ve Algi geri geldiği za- man onu büyük bir bardak biraya bur- nunu sokmuş bir vaziyette buldu. — E söyleyiniz bakalım şimdi.. — Siz leyiniz ihtiyar dostum ha- Tekete hazır mısınız, değil misiniz? — Elbette hazırım. — Zira 'bütün tayfamıza ihtiyac ola- caktır. Bu dakikada fevkalâde hüdise- Ter cereyan etmektedir. Fransaya gi- dip geldiğimi biliyor musunuz? — Evet. — O halde size bu memlekette olup biteni kısaca anlatayım. Ama bir kaç not alınız, zira öbürlerine vaziyeti siz anlatacaksınız. Algi Longvort arasıra- ufak — tefek bazı sualler sormakla iktifa ederek hi- kâyeyi sonuna kadar dinledi. Sonra öbürünün bir bardak bira daha içmiye dalmasından istifade ederek: — Demek İsviçreden ârızasızca kur- tulabildiniz? diye sordu. — Hiç güçlük çekmedim. Genç Kranmer hemen o sırada Zürihden ilâve lz)')&reye bindi. B Ben ise Almnyanm yolunu tuttum. Oradan Ostanda geç- tim ve dün oradan vapura binerek memlekete döndüm. Şimdi asıl oyun, kendime münasip bir kıyafet buldu - ğuma göre burada oynanacaktır. 'Yüzü sertleşmişti, gözleri ateş Sa- çıyordu: — Algi düşmanlarımızın barbarlığı- na bir son vermeliyiz, dedi. Jimmi Latimer ile şefin intikamları alınmalı- dır. Bunun haricinde Jinger Lavson- dan öğrendiğime göre ne Ronald Stan- dişten ne de Gastondan henüz bir ha- ber çıkmamış. Demek el'an Fransada - dürler. Allah vere de başarına bir iş gelmemiş ola. Bu sırada hizmetci salona girmişti, Algi: — Marş sofrayı kaldırınız, dedi, Ve bir aralık pencereden bakınız, nöbetçi- yi yerinde görürseniz bize haber veri- niz, Marş gidip geldikten sonra: — Evet efendim, yerindedir, habe- rini getirdi. YAlgi arkadaşına döndü: — Biliyor musunuz ki evim tarassud ahındadır? Drummondun cant sıkıldı: —Fena haber! — Sonra dün akşam Bot dore gaba- resinde bana öyle geldi ki bir çok kim- seler bana bakıyorlardı. — Burtan da orada mıydı? — Görmedim, fakat küçük Alis Günün Bulmacası (3 osmAKL YT ŞU NT S SOLDAN SAĞA: Blachton bana dedi ki, sizin kabareye geldiğiniz gecenin ferdasında hakkınız- da bir sürü malümat almıya çalışmış. — Beni gözetlediklerini — biliyorum. Sizin tarassud altına alınmanızın se- bebi de benim izimi bulabilmek emeli- dir. — İngiltereye geçerken tanınmadığı- nıza emin misiniz? * — Azizim kalabalık içinde insan hiç bir şeyden emin olamaz. Bununla be- raber Londrada trenden indiğim zaman takip edilip edilmediğimi anlamak için bazı tedbirlere müracaat ettim. Fakat burasının tarassud altında bulunduğu- nu bilseydim evinize gelmezdim, — Doğru, yalnız bu kıyafet altında sizi hiç kimse tanıyamaz. — Mümkün, fakat muhakkak değilt Çetenin kullandığı usullerin mükem- mel olmamasına mukabil disiplinleri yerindedir. Şefin öldürülme şeklini düşündüğüm zaman çıldıracağım geli- yor. — Ben de öyle., fakat azizim şimdi emirlerinizi veriniz. — Evvelâ tayfamıza haber vermek, başta Piei ile Jed olmak üzere, şimdiye kadar içlerinden hiç biri düşmanın lit- tesinc girmemiş! Göze çarpmaları mümkün değildir. Kendilerini klübe davet ve tenvir ediniz. Bundan sonra öteye beriye gitmekten vaz geçerek telefonlarının başından ayrılmamaları lâzımdır. (Arkası var) RADYO Bugünkü program İSTANBUL 1 Ağustos 1938 Pazartesi ÖĞLE NEŞRİYATI: 1430: Plâkla Türk musikisi. 1450: Hava- dis, 16.05: Plâkla Türk musikisi, 1530: Muh- telif plâk neşriyatı. < AKŞAM NEŞRİYATI: 18.30: Plâkla dans musikisi. 19.15: Rıfat ve arkadı 2 tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları. 1959: Borsa haberleri. 20: Sa- at âyarı: Grenviç rasadhanesinden naklen. |Mustafa Çağlar ve arkadaşları tarafından |Türk musikisi ve halk şarkıları 20.40: Hava raporu. 2043: Ömer Rıza Doğrul tarafından sa söylev. 21: Saat Ayarı, Orkestra, 21. 30: Fasıl gaz heyeti: İbrahim ve arkadaşla- rı tarafından. 22.10: Dömarini — idaresinde 1 — İstanbulun Anadolu kıyısında “plâji (mandolin orkestrası. 2250: Son haberler ve olan bir yer - Su. 2 — Acemiliğin zıddı - Bir nota, 3 — Başı boş bırakmak - Dost. 4 — Atların ayaklarındaki - Kamer - Ne- fi 1âhikası. $ — Nefi lâhikası - Tanrı, 6 — Allaha yalvarmak - Erkek keçi. ? — İlâve - Camide yapılan, 86 — Maşa ile saç kıyırmak. 9 — Yod - Yüzün iki yanı, 10 — Kışın yağan - Yerine. YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Süküt et - Borcunu vermek. 2 — Usanmak masdarından emrihazır, « Akıllı geçinen. 3 — Bıçrama, * — Katre - Mevlevilerin çaldıkları ağız çalgısı, 5 — Yökseltme - Kizib. 6 — Yıkanmak maşdarından emrihazır - Anlam, 1T — İlâve - Bütün, 8 — Bir nevi üzüm. 9 — Taharri etmek 10 — Birlikte - Bir nota, ' İLİAI e İşlalel EBEG sİSİ' İNİMLEL KMMZ n ertesi günün programı, e ANKARA 1. Ağustos, 1938 Pasartesi ÖĞLE NEŞRİYATI; 14.30: Karışık plâk neşriyatı. 14.50: Plükla- Türk musikii ve halk şarkıarı. 15.15: Ajana haberleri. AKŞAM NEŞRİYATI: 18.30: Plâkla dans musikisi, 19.15: 'Türk musikisi ve halk şarkıları — (ilikmet Rısa), 20: Sant Âyarı ve Arabca neşriyat, 20.15: Türk musikisi ve halk şarkıları (Handan), 21: Plâk neşriyatı, 21.16: Stüdyo salon or - kestrası. 22: Ajanış haberleri ve hava rapo- ru, 22.15: Yarınki program. Nöbetci eczaneler Bu gece nöbetçi olan eoraneler şunlardır İstanbul cihelindekiler: Aksarayda: (Şeref), Alemdarda: (Ab- dülkadir), Boyazıdda: (Balku), Samat - yada: (Rıdvan), Eminönünde: (Bensa « son), Eyübde: (Hikmet Atlamaz), Fe - nerde: (Emflyaği), Şehremininde: (Ham di), Şehzadebaşmda: (Asaf), Karagüm- tükte: (Arif), Küçükpazarda: — (Necatl Bakırköyünde: (İstepan). Ahmed), Beyoğlu cihetindekiler: t Tünelbaşında: (Matkoriç), Yüksek » kaldırımda: — (Vingopulo), — Galatada: (Merkez), Takkimde: (Kemal, Rebul), Şişlide: (Pertev), Başiktaşda: (Nall Ha- lld), Boğaziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda: — (İttihadı, — Sariyerde: (Nüri), Kadıköyünde: (Büyük. — Üçler), Büyükadada: (Şinasi Rıza), Hoybelide: (Tanaş), temmuz tarihli 16 temmuz tarihli bilmecemizde ka - zananları aşağıya yazıyoruz. İstanbulda bulunan talihli küçük okuyucularımı- zın pazartesi, perşembe günleri öğle - den sonra hediyelerini bizzat idareha - nemizden almaları lâzımdır. Taşra o - kuyucularımızın bediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir kol saati İstanbul erkek Tisesi 3/P den 591 Yalnızoğlu. MUHTIRA DEFTERİ (Son Posta hatıralı) Bursa Cumhuriyet caddesi 296 numaralı evde Ali Salb Akgül, Savur memurlar mah- feli Halid oğlu M. Kemal, İstanbul Edirne - kapı Atikali 20 nci okuldun 48 Gülacren, Erbaa Bakarya caddesi 4 numaralı ervde Memduh, İstanbul Soğukçeşme yokuşu Üs- küp sokak 40 numarada Ömer, — İstanbul Birkeci Dervişler sokak 18 numarada Ömer. MÜREKKEBLİ KALEM (Son Posta hatıralı) İstanbul 27 .ncl mekteb 174 Fahri; Eski - şehir Hoşnüdiye Sökmen sokak 10 numarada Needet, İstanbul Kumkapı orta okülundan Sabahaddin Burzalı, İstanbul Akzaray Hor- hor caddesi 72 numarada Vefa lisazinden Muzaffer, İzmir Suluhan civarı 26 numarada Fahri Eron, Sultanahmed Alemdar caddesi No. 38 da Nezahat, Şehremini Melekhatun mahallesi Güngör sokak No. 19 Cevdet, İs- tanbul İstiklâl lzesi smıf & de Ali Bayer, BİRER BÜYÜK YAPI TAKIMI Fatih Hasankale Sarıgüzel caddesi 11 de Ayten, İstanbul Pertevniyal lisesi sınıf 1 de 855 Adnan Güngör, İstanbul Beşiktaş Köyiçi Çelebi oğlu sokak 29 numarada Halük, İs - tanbul Üsküdar İnadiye Mekteb sokak 23 nu- marada Zuhal. BİRER KÜÇÜK YAPI TAKIMI İstanbul Kabataş erkek lisesi 2-A da 319 İhsan, İstanbul Fatih Gelenbevi orta okul- dan 737 Vodad, İstanbul Şişli çocuk hasta - nesi idare memuru Osman kımı Saime, İs tanbul Fatih Gelenbevi orta okulu sınıf 2 de İsmet, DİŞ FIRÇASI İzmiz Denizbank llman İşlerinde idhalât gümrüğü ainbar memüru Avni kızi Viodan, İstanbul Boğaziçi lisesinden 199 numaralı Şehim, İstanbul Çarşamba Mehmeddede 30- kak 10 numarada Hicran, Ankara Hacı - bayram Hükümet caddesi doktor Lütfi a - partımanında Seçin Kont, İstanbul Gelen- bevi orta okulundan 352 Kadri.. KOKULU SABUN (Son Posta hatıralı) İstanbul 44 üncü okuldan 266 Necdet, İs- tanbul Cağaloğlu erkek orta okuldan 99 Ve- dad, İstanbul Galatasaray lisesi sınıf 1 de 188 8. Özbay, İstanbul 44 üneü ilk okul sınıf $-A da Aysel, İslanbul Vefa erkek lisesin - den 433 Muammer. ALBÜM (Son Posta hatıralı) Ayvacık avukat Zeki oğlu Necati Sezgin, İstanbul 2 nci okul sıuıf 4-B de 633 Edip, Niğde Sulh hâkimi oğlu Faruk Özer, İstan- bul 40 uncu ilk okuldan 99 numaralı Nuran, İstanbul ikinci okuldan 640 Kâmil Ömer bilmecemizde kazananlar AYNA (Sen Posla hatıralı) İstanbul Hayriye lisesi sınıf 4 de Orhan Yüce, İstanbul erkek lisesi sınıf 1-C de Ne- Jad, İstanbul Şişli Halâskârgazi caddesi Ka- mer apartıman $ numarada Seniye, İstan - bul Ayasofya Yerebatarn caddesi 10 numara- da Sabahaddin. KİTAB —" Ankara Çankaya caddesi 178 numarada M. Solmaz, Çanakkale inzibat sübayı yüz - başı Mustafa oğlu Orhan, Konya devlet de- miryolları şube 61 mühendisi M. Emin oğlu Kemal, Ankara Cebeci Erinç sokak 26 numa- rada Rıdvan, İstanbul Tophane Örümealti sokağı 1 numarada M. Temizsoy, Kuyseri ben fabrikası tamirhane kâtibi Hüzameddin kızı Müzeyyen, İstanbul 29 uncu okul son sınıf- tan Nermin Soyhal, İstaribul Lâleli Tayyare apartimani 1-23 de Ayhan, İstanbul Yeni- nesil okulu sınıf 5 de Mustafa, Manisa Hatu- niye caddesi 42 numarada Osman oğlu M. Kemal, RESİMLİ EL İŞİ MODELİ Dörtyol zahireci Mehmed oğlu Sadi Yıldı- rim, Çorum Zaman tuvalet zalanu sahibi oğlu Galib Bayrak, İstanbul kız lisesinden 1006 Muzaffer, Sivas Paşabey mahallesi Rakimah- keme sokak 83 numarada Sitkı, İstanbul Kı- zıltoprak Zühdüpaşa mahallesi Şefikbey so- kak 10 da Altay, Verirköprü davavekili Hil- ml oğlu Mehmed Cevdet Çörekçloğlu, Çor- l Kufiyolu caddesinde bakkal Kadir elile Muzaffer, Manisa Murad Kermen okulu &ı - mnıf & de 266 Cahid İlhan, Kırkağaç kayma- kami oğlu Reşid Kıpçak, Nizip avukat Salb oğlu Fuad, Çankırı Hükümet caddesi 27 nu- marada Cemal Arıcan, Ödemiş posta hat ba- kıcısı Ziya oğlu İsmall Aktaş, Kadıköy Bakır- ağacı 7 inci llk okul 188 Atay, Söke nüfur memuru Kadri kızı Ayten Meriç, İzmir Ak- hisarı İsmet İnönü okulu sınıf $ de 398 Pe- riha, İstanbul Kımltoprak Hüseyinpaşa çık- mazı 28 numarada Bahtiyar, İstanbul Pa « tih Gelenbevi caddesi 41 numarada Şadi, Hayrebolu Merkez okulundan 515 Hüseyin Yüce, İstanbul Beyoğlu beşinci okuldan Ha- bde, İzmit Tepecik Sadeddin apartıman bi- rinci kat Semahat. KART İstanbul Divânyolu caddesi 39 numarada Covad, İstanbul Süleymaniye 26 numaradı Hüseyin, Tokat veteriner Cenab kızı Mübec- cel, Kırklareli Cumhuriyet — caddesinde 153 numarada Hamdi, Samsun 19 mayısş mahal- lesi Hürriyet sokağı 8 numarada Nilüfer, U- şak tüccar Münip oğlu Kemal Erkara, İs - tanbul Cağaloğlu birinci ilk okuldan 416 Ali Mahir, Darıca Bağlarbaşı 7 numarada Meh- med Erdem, Ankara Doğanbey İbadullah caddesi 80 numarada İsmet, Sivat emniyet müdürlüğü merkez komiseri Bürhan — oğlu Kemal, Konya Kalecik sokak 40 numarada Mehmed, Poça nüfuz memuru Galib kızı Jale, İstanbul Çamlıca Bulgurlu Pembe köşk & numarada Siyadet, Çorum Hükümet kar - yısında tütün bayli Sıddık oğlu Mustafa, İs- tanbul Kartal doktor Salih oğlu Doğan, U- zunköprüde bakkal Demir oğlu Sedad, Di - yarbakır İzzetpaşa caddesinde avukal Ab- dülkadir oğlu Nejad, Diyarbakır Kolordu şu- be 2 müdürü albay İzmall kızı Şükran, Kay- seri İstanbul caddesi 47 numarada Kirkor, Bamsun Çarşamba Bedesten caddasinde İz - mall Onursal. Deniz Levazım Satınalma Komisyonu İlânları M. M. V. Deniz Merkez Satınalma Komisyonundan: 1 — Tahmin edilen bedeli Hra olan 828 aded kazan borsunun kapalı zarfla münakasası 3/8/938 tarihine müsarif Çarşamba günü saat 15 de Vekâlet bina- sındaki komisyonumuzda icra edilecektir. 2 — Parasız şartnamesini almak istiyenlerin hergün komisyonumuza — müra- eaatları. 3 — Münakasaya girmek istiyenlerin 465 liralık ilk teminatları ve kanuni bel. gelirini havi zarflarını kapatılmış olarak mezkür gündeki münakasa saatinden bir saat evveline kadar komisyonumuza vermeleri ve postada vaki olacak ge- cikmelerin nazarı dikkate alınmıyacağı. «1873> — <3610» Baytarlar ve Çiftlik Sahiblerinin Nazarı Dikkatine Beygirler, Bıkııl Hayvanlar, Koyun ve keçiler için PASTÜÖR Müessesesinin ( Dalak) ŞARBON AŞILARİ geliniştir. Bnmn ecza dopolarindan iİsteyiniz. Umumt? deposu Bay Jül Krepen Galata Voyvoda Han No. 1 anbul Muhammen bedeli 20.000 lira olan 200 adet vagön Muşambası 8/9/1938 Per « şembe günü saat 11 de kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alı: nacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1500 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayt ettiği vesikaları ve Nafia Müteahhitlik vesikası ve tekliflerini ayni güp saat 104 kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme sellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. iresinden Haydarpaşada Te- 44781)