29 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

29 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

BİR MUHAVERE — ———— — Lisanımızdan' atılması lâzım ge - len bazı tabirler vardır. Dediin, muhatabım cevab verdi: — Bana ne? — İşte biri bu! — Sana ne? — Biri de bu! — Böyle şeyler bizim üstümüze va - zile mi? — İşte biri dahal — Sen yalnız kendi işine baksan, böyle tabirlere falan burnunu sokma - san. — Bir daha! — Adam sen de deyıp geç. Saymaya başladım. Sordu: — Ne sayıyorsun? — Beş etti. — Bu dünya böyle gider. — Bu da altı! — Ye, iç keyfine bek! — Bu da yedi. — Dünyayı düzeltecek sen, mi kal - dın? — Bu da sekiz. Tanlar bil Buz üstünde sekiz metre atlıyan adam Skarpedin adını taşıyan ve şimal memleketlerinde yaşıyan bu adam bir ke. resinde buz Üstünde tam 6 metre uzun atlamıştı. Moğollar tereyağını nasıl yapar? Her yiğitin “bir yoğurd yeyişi var dır denir. Onun gibi, her milletin kendisine mah - sus Adetleri var. dır, Meselâ Mo. ğellar, tereyağını nasıl yaparlar, bilir misiniz? Kısrak sü tönü kalın meşin torbalara koyarlar ve bu torbaları atlarının her iki tarafına sa. kıtırlar. At koşarken torbalar hareket e. der ve yayık vazifesini görür. Bu suretle süvari hem işini görür, hem tereyağını el. Kocasını aldalan Kadın.. Eskişehirde oturan Bay «M. K.> nin endişesini tamamen yersiz buluyorum. Diyor ki: «— Epeyce zamandanberi bir evli ka dınla sevişiyorum. Bu kadın kocasının mütemadi sıdakatsizliklerinden ve fe. Da hallerinden şikâyetçi, ondan ayrılıp benimle evlenmeğe talibdir, fakat ai. lem buna ran değil...» Bay «M. K.» daha fazla dinlemiye Hizum yok. Kadının genç bir âşık ko. Yanda bayılırken kocasının sadakat . sizliğinden şikâyet edişine ağlamak mı izm, gülmek mi? İkisinden birisini tercih etmekte sizi serbest bırakıyo . rum. Okuyucuma söylenecek süze ge Mince, şudur: — Metres, daima metres kalır, zev. ce olamaz. Bu kadın hayatınızda bir , sergüzeştti, zamanını yaşayıp geçti, kendisini düşünmek bile nafile bir zahmettir. * Bir sokak terbiyesi Eskişehirde oturan bir baska oku. yucum da bana kızmış: — Kalbimi kırdınız, kalb kırmak kolay, tamir etmek zordur, diyer. Tasdik ederim. Ne çare ki, bazı ha - iyor — Rahatına bak. — Bu da dokuz! — Her şey olacağma varır! — Bu da on! — Sen beni dinle de, tabirleri saya- cağına nereden kendine hayır varsa o tarafa meyletmeğe bak. — Bu da on bir! — Senin gibi düşünenlere rahat ba- tıyor, demektir. — Bu da on iki! — Sen kendi çıkarına bak. — Bu da on üç! — İlerde gidenleri kurd kapar, dai -| ma ortada kalmak hayırlıdır. — Bu da on dört! — Âlem sana uymuyorsa, sen âleme uy demişler. — Bu da on beş! — Saydın saydın ne oldu. Şimdi bu tabirleri lisandan kaldırmak mı istiyor- sun? — Evet. ileri olmak için bu elzem! & emet M4 unlüsi mu idiniz? | Bir Çin imparatorunun işkence âleti Çin imparator. larından Çao, te - baasına işkence et mek O maksedile, «Cehennem szabi» adlı bir araba icad etmişti. Bu araba. nın süslü sütunu na zincirle bağla « nan (o zavalllara, sütunun keidesin. de yakılan ateşle mütemadi bir ha. rarete maruz bırakılarak işkence yapı - (lırdı. * Çorap bağının ta.ihi Bugün, kadın, erkek herkesin kullandığı çorap bağın, kim icad et miştir, bilir mi. İ siniz? Bu adam ne bir tüccar, ne bir fabrikatördü. Meş hur filozof Kartın tâ kendisidir. Çoraplarınm bo yuna düşmekle olduğundan bizar bulu - nan filozof bunları bildiğimiz şekilde kalmak düşünmüştür. kikatlerin söylenmesi âlâkadi ma acı gelir, Eskişehirli okuyucum:; — Yanlış anlamışsımız, diyor. Gönül işleri sütununa gelen mek - tubları okur okumaz yırtarım. Bunu bir vazife tellikki ederim, onun için mektubunu çıkararak yanlış anlama dığımi isbat etmek elimde değil. Hı - tırımda kaldığına göre vak'a şöyle ce. reyan etmişti: Erkek sokakta bir genç kıza rast . geliyor, tipini beğeniyor, adresini öğ - renmek hevesine düşüyor, arkasına takılıyor, kimseye hissettiriimeden ya. pılmak şartile bu hareket tarzına fax. İs bir şey söylenemez. Fakat adresi öğ renildikten sonra da bu takib hareketi devam ediyo, konuşma teşebbbüsüne kadar vardırılıyor ve o derece gözü çekiyor ki nihayet kızın şikâyetini ma. cib oluyor. Eskişehirli okuyucum ikinci mektu. bunda: — — Şimdi ne yapmalıyım; kızdan vazgeçmekliğim mümkün değil, diyor. Kız böyle başlamış bir tanışıklığın evlenme ile bitmesina razı değil, ai lesi keza, orta asırda da yaşamıyoruz, Zorla kaçırmak bahis mevzuu olamaz. O halde vazgeçmekten başka çare gö. remiyorum, TEYZE Erkek çocuk için kazak l 13.17 yaşlarındaki erkek çocuklarında böyle bir pulover pek güzel durur. Dai. ma koşan, oynıyan, daimi bir hareket İ- gönde yaşıyan bu delikanlı namzedleri. nin esasen her zaman için bir örgü pulo. vere ihtiyacları vardır. Ceketsiz gezseler olmaz. Ceket ince de olsa serbest serbest harket etmeye bir mâni gibi gelir. Pulo. ver her iki müşkülü de karşılar. Renkleri hakkında ufacık bir fikir ve. sayıyoruz: rebilmek için birkaç örnek Koyu yeşilden örerseniz sarı - kırmızı çizgi koymalısınız. Lâciverde beyaz, kahverengine kırmızı » sarı - beyaz, beyaza düz mavi çizgiler gider. Bu çizgiler (zin. cir iğne) işlenir. İbir para çantasını karıştırırken, gürül- Yacildircl cinayetinin muhakemesi neticelendi Komiser Hasan Basriyi öldüren katil 19 sene, bekçiyi yaralıyan suç ortağı 2 sene hapse mahküm edildiler Uzun müddettenberi Ağırcezada mu-| hakemesi görülen ve kararı (Oimerakla beklenen bir cinayet davası dün netice- ye varmıştır. Hâdisenin suçlusu Nazım, bir gece Yeşildirekte parmaklıklara ( tırman - mak suretile; k r Hasan Basrinin İkinci kat penceresinden evine girmiş- r. Suçlu, Basrinin karısı Nadireye ald Büylece, sabıkaları da nazara alına - rak Nazımın 19 sene, Salimin 2 sene 7 gün müddetle ohapislerine, hâdisede yalan şahadetten muhakeme edilen Mükerremin de berâetine karar veril - İmiştir. Firari bir sahtekârlık suçlusu yakalandı Sahte bir hukuk (mahkemesi ilâmı tanzim suretile, kendisini firari bir er meninin varisi gösteren ve böylece ha- zineye intikali lâzım gelen mühim bir parayı çekmeğe muvaffak olan Oseb Koncagül isminde firari bir suçlu, ya « kalanarak, adliyeye teslim edilmiştir. Öseb, geçen yıl 4 üncü Vakıf handaki yazıhanesinde yapılan bir aramayı mü» teakib, hakkında adli takibat başla - yınca Romanyaya firar etmiştir. Dün sorgu hâkimi huzuruna çıkarı « lan Oseb Koncagül, yapılan — istieveba sonunda, tevkif edilmiştir. İfadelerini değiştiren iki şahid tevkif edildiler Galatadaki fırmci esmafını aidata bağ lamak suretile, irtikâbdan suçlu komi ser ve polislerin duruşmalarına Asliye Il inci cezada dün de devam edilmiştin. yoketmek için işlediği cinayetten do -| Dünkü celsede, yalan şahadette bu - layı idamı istenen Nizımın, mahkeme |lunarak, eski ifadelerinden rücu eden suçunu ceza kanununun 448 inci mad- | Yusuf ve Koço isimlerinde iki şahidin, desine uygun görmüştür. mahkeme tevkiflerine karar vermiştir. mms tüyü duyan ev sahibi ve oğlu Rıdvan tarafından, cürmümeşhud halinde yâ - kalarımıştır. Hasan Basri tabancasını hırsıza tev- cih ederek: «— Eller yukarıls demiş ve suçluyu teslim vaziyetinde odadan dışarı Çı - karttıktan sonra, hâdiseyi haber ver - mek maksadile havaya bir'el silâh at - mıştır. Fakat, bu sırada bıçağını çeken Nâzım, komiser Basriye hücum ederek, boynundan yaralamak suretile onu öl- dürmüştür. Derhal sokağa firar eden mazmun, kendisini yakalamak isteyen memuru ve bekçileri de yarala - muştır. Hâdisenin diğer suçlusu Salim ise, gözcülük yapmak suretile sirkat suçu- ina iştirak etmiş ve vak'anın cereyanı sırasında Mustafa isminde bir bekçiyi yaralıyarak, tatili uzvuna (sebeb ol - mustur. Müddeitumumi tarafından bir cürmü Her kadın bilmelidir: Vualetler nasıl temizlenir? Siyah tülden vualetler — Bir ütü tah. tasının üştüne büyükçe bir fanilâ par. çanı yayarsınız Üstüne beyaz, temiz bir bez örtersiniz. Vusleti bu tülün üzerine - yüzü beyaz beze gelmek üzere - serer. siniz. Açık bir çay suyuna batırılmış sün. gerle ker tarafını ıslatırsınız. İyice ıstan. dı mı pek sıcak olmıyan bir ütü ile ütü. dersiniz. * Renkli tüllerin temizliği de ayni şekil dedir. Yalnız süngeri çay suyu verine İsirkeye batırmak icab eder. * İ Siyah tülden vualetler — Bunlar sa. bunlu suda yıkanır. Duru suda çalkala. nır. İçine bir iki tane şeker atılmış sudan ji üç kere geçirilir ve daha nemli iken İ ütülenir. * | temizlenir. Bunlara yeniliklerindeki ka. tılığı verebilmek için ıslek iki bezin ara. sına koymalı ve çok kızgın bir ütü ile ütülemelidir. Böyle birkaç saniye içinde kuruyuveren tül ne kadar ince olursa ol. Askerlik işleri: Poliste : En ince tüller de tıpkı beyazlar gibi) Bir adam arkadaşını yaralarken yakalandı Sirkecide Hocapaşada dükkânda çalışan Şakir ile Ramazan ara, Hasab memuru oku'una talebe alınacak Fatıh Askerlik Şubesinden: Yıldıza Harb Akadem'si emrinde bulunan hesab ve mua- mele memur okuluna talebe alınacaktır. Aşağıda gösterilen şeralti haiz olup da şu- beye kayi bulunan yedek sübaylardan İş - bu okula girmeğe istekli | Sübayların nüfus! etisdan'arile Fatih Askerlik Şubesine müra - cant etmeleri Hân olunur. 1 — İbtiyat zabiti olmak. 2 — Yaşı 32 den fazla olmamak. 3 — Diğer şerali kendisine şubece söylene- çektir. Orta ehliyetnameli kısa hizmetliler 26 numarah sında kavga çıkmış, Ramazan Şakiri sus tah çakı ile yaralamak isterken yakalan. mıştır. Suçlu hakkında takibata başlanmıştın Bir kunduracı arkadaşını raspa ile yaraladı Çarşıkapıda kunduracılık yapan Meh. med ile, ayni dükkânda çalışan işçi İs, çağırılıyor mail arasında para yüzünden kavga çık Beyoğlu Yerli Askerlik Şubesinden: Şube -| m!ş, İsmail Mehmedin başına raspa e mizde kayıdı 334 doğumlu ve bunlarla mua-| vurarak yaralamıştır. meleye tâbi orta ehliyetnarmelilerden islâm v 5 ve gayrilelâm kısa hizmetliler 1/Temmuz/039 Yaralı tedavi altına alınmış, suçlu ya, tarihinde hazırlık kot'asında bulunmak Üze-| kalanarak fakibata başlanmıştır. re sevkedilecektir. Hüviyet cüzdanları, orta ehiliyetnameleri ve mekteb diplomalarile bir- Sale e EZ likte şubemize 1/Temmuz/989 gününden ev- vel müracaat etmeleri ilân olunur, Şubeye davet Beşiktaş Askerlik Şubesinden: Emekli De- niz makine yüzbuşısı Ahmed oğla Mehmed Kasımpaşa herhangi şubede (O kayıdlı olursa olsun acsle şubemize müracaat etmezi tlân olunur. Yerli mallar sergisinde Hatay pavyonu Yerli mallar sergisine iştirake karaş vermiş olan Hatay vilâyetimiz Hatay pavyonunda teşhir edeceği malların Bt? listesini Sanayi Birliğine göndermiştir Bu Jisteye göre Hatay o pavyonunda ipek mamulâtı, pamuklu mensucat, ma kasına #8 olup deniz kenarmda bulunan |:i1ya deri ve'meşin. bıçaklar, sabuni, kükürt çuvallarının Üzerine atılan siga .İzeytin yağı. mozayik döşeme taşlar ralarla kükürtler ateş slmış ise de, sira. | Kuru sebzeler ve hububat, tütün. pa» Kükürt çuvalları tutuştu Ayvansarayda Mihailin lâstik fabri - yetine meydan verilmeden söndürülmüş. yi keresle, krom vesair (o madenleş? tür. İken edilecektir.