29 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

29 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

çan il Haliç fabrika Ve havuzları esaslı şekilde ıslah olunacak Münakalât Vekili Ali Çetinkaya şehrimizdeki tetkiklerine dün de devam etti Ali Çetinkoya , Şehrimizde bulunmakta olan Müna © kaldi Vekili Ali Çetinkaya dün de sa - bahtan akşama kadar tefkiklerine de - Havuzlar idaresinde kemmel bir hale getirilmesine çalışıla- ağını söyemiştir. Havuzlarda mütehassıslar tarafmdan vam etmiştir. Vekil sabah < saat 9 da|Vekile verilen izahatta üçüncü Selim Şişliye giderek yakında faaliyete geçe- cek olan Şişli telefon santralını gez - miştir. Bu sırada telefon müdürü Niya- 1i santral hakkında Vekile mufassal i - zahat vermiş, İstanbulun telefon işle - Tini ve İhtiyaçlarını (anlatmıştır. AN Çetinkaya İstanbul telefon mubabera - tında görülen sıkıntının tamamen İza- İesi için Şişli santralının süratle ikmal edilerek faaliyete geçmesi hususunda alâkadarlara yeni direktifler vermiş - » tir Münakalât Vekili Şişli telefon san - trahndan ayrıldıktan sonra mıntaka li- man idaresine gelmiş ve burada kısa bir müddet meşgul olmuştur. Alt Çe - tinkaya saat 10.30 da refakatinde Mü- nakalât Vekâleti Deniz Nakliyatı Reisi © Ayet Altuğ, mıntaka liman relsi Refik © “Ayantur ve Hususi Kalem Müdürü Sa- bahattin olduğu halde motörle Halice giderek Denizbankın fabrika, atelye ve havuzlarını gezmiştir. Vekil fabrika ve havuzlarda 'ki saat kadar kalmış, bütün £ tesisatı gezerek fsbrika erkinmdan çok etraflı izahat almıştır. Münakelât Vekili bu sırada bir Temmuzdan itibaren Denizyolları Umum Müdürlüğüne bağlanacak olan İnbrika ve havuzların yekın zamanda esaslı bir şekilde wiah (o edilerek mü - Şehir işleri: Emek fabrikası için bir müracaat yapıldı Ekmek fabrikası inşa eden İtalyan firmalarından birinin o mümessili dün İstanbul Belediyesi İktısad İşleri Mü - dürü Batfeti ziyaret etmiş, bu hususta Izahat almıştır. Beşiktaş yüzme havuzundan halkın istitadedi temin edilccök Çırağan sarayında Beşiktaş jimnas - #k ktübüne aid yüzme havuzundan hal © kın istifadesi temin edilecektir. Herkes wfak bir ücret mukabilinde o havuzda yıkanabilecektir. Otobüs seferleri arttırıldı Cihangirle Edirnekabı arasındaki © » tobüs seferlerinde on üç otobüs çalış - tırılacaktır. © Yenimahalle - Taksim otobüs hattına beş ötobüs ilâve edilmiştir. - Gümrüklerde: Hatayla gümrük muamelâti kaldırıldı Hatayın Anavatana ilhakı dolayisile Hatayla Türkiye arasındaki bilümüm > ik muamelâtının kaldırılmış ol - duğu şehrimizdeki alâkadarlara bildi - xi İlmiştir. Hataya gönderilen ve Hatayden ge - len mallar için eskisi gibi (thalât ve ih- “ racat beyannameleri verilmemekte, “Türkiye limanlarına yapılan muamele “tatbik olunmaktadır. zamanında temeli atılmış olan bu mü - essesenin uzun zamandanberi bir ta - kıma istihaleler geçirdiğini ve bugün ba- sit vesaitle dahi bir takım vapurların yapıldığı anlatılmıştır. Ali Çetinkaya, ıslah edildiği takdir - de beş bin tonluk kadar vapurların ya- pılması mümkün olan bu havuzlar İşi- le Vekâletin esaslı bir surette meşgul olacağım, havuzlarda hem tamir hem inşaat işlerinin ileri götürüleceğini söy- lemiştir. Haliçte kurulacak kuvvetli fabrika ve havuzlar bizim ihtiyaçlarımız: kar- layacak vüsatte olacafı ( gibi, ecnebi vaptırların da gelip geçişlerinde tamir- lerini yapmak suretile ayrica bir millt menfaat temini de mümkün olabile - cektir. Ali Çetinkaya fabrika ve havuzlar - daki tetkiklerinden sonra evine gitmiş, ve öğleden sonra saat 16,30 da tekrar mıntaka Liman Reisliğine gelmiştir. Münakelât Vekili burada bir kaç sant kalarak muhtelif mevzular (oüzerinde meşgul olmuş ve bazı ziyaretler kabul etmiştir. Vekil bu arada Denizyolları Umum Müdürü İbrahim Kemal Baybo- ra ile de görüşerek, yeni Denizy İstinye doklarını gezecektir. Müteferrik: be memurları iyor Belediyede muhasebe memurlarına mahsus olmak üzere bir kurs açılacağı- nı yazmıştık. Kurs tedri: muzdan itiboren başlanac: ders tedris edilecektir. Darphanede yeniden bir kuruşluk para yap'I"cak Mevkii tedavülden kaldırılan ve yal- mız nakil vasıtalarınca 939 Kânunuev - veline kadar kabul edilecek olan nikel kuruşluklardan pek azının tedavülde kaldığı anlaşılmıştır. Bronz beş kuruş- Tuklar tamamen piyasadan toplanmış - tır, Darphane, ufak para ihtiyacına te - kabil etmek' üzere daha bir miktar ye- ni birer kuruşluklardan basaca Hatay valisi şehrimize gelecek Hatay Valiliğine tayin edilen Emni - yet Umum Müdürü Şükrü Sökmensü - erin bir, iki gün içinde şehrimize gele- ceği anlaşılmaktadır. Şükrü Sökmensüer şehrimizde kısa bir müddet kalacaktır. Bir otomobil tramvaya çarptı Şoför Leonur idaresindeki 2228 nu - maralı otomobil Beyanddan geçerken, Sirkeci - Yedikule hattına işliyen 10 nu- maral tramvay arabatile oçarpışmıştır. Kaza neticesinde her iki araba da hasara uğramıştır. Bu yüzden münekalât bir müddet durmuştur. sakinim sia Deniz teşkilâtı kadroları bugün tebliğ ediliyor Bir Temmuz Cumartesi gününden itibaren faaliyete geçecek olan Devlet Denizyolları ve Devlet Limanları İşlet- me Umum Müdürlüklerine aid kadro - lar dün tamamen hazırlanmış ve Mü - nakalât Vekili Ali Çetinkaya tarafın - dan imzalanmıştır. Yeni kadrolar bu - gün ve yarın memurlara tebliğ oluna - caktır. Yeni kadrolara göre (o Denizbanktan bu idarelere ayrılacak memurlar ara - sında hayli değişiklikler yapılmakta ve memurlar tecrübe ve ihtısaslarına gö » re yeni servislere alınmaktadır. Memur maaşları arasında de değişiklikler ya - pılmış, bazı maaşlar tenzil bazıları da tezyid olunmuştur. Yeni idarelerin memurları Temmuz maaşlarını yeni kadroya göre alacak - lardır. Deni?/bank binasının kapısı üzerin - deki Denizbank levhası da silinmiştir. Buraya Cumartesi günü Münakalât Ve kâleti Devlet Limanları İşletme Umum Müdürlüğü levhası asılacaktır. Limanlar Umum Müdürlüğü bir Tem muzdan itibaren ilk iş olarak inşaatı a- ır gitmekte olan yeni yolcu salonun - da fasliyeti arttıracak, yen! tedbirler ittihaz edecektir. Devlet Denizyolları Umum Müdür - lüğü de Tophanedeki eski Denizyolları binasında faaliyete geçecektir. Ekmeğin ucuzlatılması mümkün görülüyor Beyoğlu, Üsküdar, İstanbul Kiz Ens- titüleri pastacılık muallimi Esad ek - meğin ne şekilde ucuzletilacağına dan - ir bir rapor hazırlamış ve belediyeye vermiştir. Esad raporunda ekmeğin buğday fiatından bir kuruş (fazlasına satılabileceğini iddia etmektedir. Ra - por belediye tarafından tetkik edile - cektir. Yeşilköy tohum ıslah enstitüsü mü - dürü dün belediye iktisad işleri müdü- rünü ziyaret etmiş, ekmek ve buğday hakkında izahat vermiştir. 1938 senesi buğdayndaki (o glüten arı ve| manlar idareleri kadrolarını tasdik ve! Bir Amerikan film heyeti imza etmiştir. Münakalât Vekili bugün| miktarı Yeşilköy tohum ıslah enstitü - sünün makinelerinde terrübe oluna - caktır. Yeşilköy tohuin islâh enstitüsü ek - mekçilik şefi bugün belediyeye gele - ek, ekmek fiatları ucuzlatılması hakkında #i yecektir. memleketimize geliyor Amerikalı Thaw müessesesi Ağustos ayı içinde (memleketimize bir heyet göndererek muhtelif mıntakalarda kül türel mahiyette filmler aldıracaktır. Amerika filmeileri seyahatlerine Pa- risten haşlıyarak Avrupanın muhtelif merkezlerini dolaştıktan sanra şehri - mize geleceklerdir. Heyet Yalova, Bur- sa, M. Kemalpaşa, Balıkesir, Edremid, Ayvalık, Bergama, Manisa, İzmir, Bi- lecik, Eskişehir, Sivrihisar, Beypazar, Ankara, Kırşehir, Kayeri, Niğde, Ulu- kışla, Adanaya uğradıktan sonr&, Trak ve İrana geçecektir. Amerikalılar se - yahatlerini Hindistana kadar temdid edeceklerdir. Bir ihtiyar tramvaya binerken düşüp yaralandı Şişlide Karakol caddesinde oturan 7 yaşlarında Frazer Tercemanyan, evine gitmek üzere Eminönünden tramvaya bi. nerken yere düşmüş ve muhtelif yerle - rinden yaralanmıştır. Yaralının müdavatı yapılmıştır. Pe GEM DERLER DEBİ ÖLÜM Robert Kolejin emektar muallimlerinden Prot, HARRY H, BARNUM 38 senelik hizmet (hayatından (sonr& 11-6-030 tarihinde Koleldeki evinde vefat etmiştir. Talebesine ve dostlarına teessfirle bildiririz. Ases m mm gü) yagi. Haziran 29 Antalya Nafıa Müdürlüğünden Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı | — Eksiltmeye konulan iş: Gündoğmuş kazası hükümet binası inşası keşif be. deli: Hususi şarinamesindeki sarıhat ve tafsilâta göre mevcud mülzemeden iş. tfade kaydü Şartile (istekli bü şartı kabul ettiğine dai: pullu bir taahhüdna. meyi teklif mektubuna bağlıyacaktır.) Ayrca 16957 liral'k inşaat. ? — Bu işe ald şartnameler ve evrak şunlardır. A — Eksiltme şartnamesi, B — Mukavele projesi, C — Bayındırlık işleri genel şartnamesi. D — Hususi şartname, E — Keşif cetveli, F — Proje, İstiyenler bu şartnameleri? evrakı Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. 3 — Eksiltme 17/Temmuz/939 Pazartesi günü saat onda Antalya Nafia Mü. dürlüğünde müteşekki. komisyonda yapılacaktır. 'Taliblerin teklif mektublarım tem saat dokuza kadar mukabik vermiş bulunmaları şarttır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile ve vahidi fiat esası üzerinden yapılacaktır. 5 — Eksilimeye iştirak için muvakkat teminat akçesi (1196) kira (78) kuruştur. 6 — İsteklilerin dış teklif zarfını koyacakları evrak ihaleden sekiz gün evvel Naf)a ösitesinden alınmış müteshhitlik vesikası Ticaret Odası vesikası. ( (4518) Sivas iskân müdürlüğünden Eksiltmeye konulan iş: 1 — Hyfik kaza merkezinde yapılacak 100 göçmen evlerinin (keresteleri ba - riç) bilâmum malzeme müteahhide ad olmak Üzere kapalı zari usulile yapı - | lacaktır. 2 — Keşif bedeli 33784 liradır. 3 — Bu işe aid şartname şunlardır. A — Fenni şartname, B — İdari şartname. 4 — 12 'Temmuz 939 Çarşamba günü saat 15 de iskân müdürlüğü dalresinde. ki komisyonda yapılacaktır. 5 Teminatı muvakkate miktarı 2683 lira 80 kuruştur. 'Teminatı muvakkate nâkden veya tahvil olarak komisyonca alınamıyacağından bunun daha evvel ma. Uye veznesine yatırılmış olması ve makbuzunun zarfa konması, 6 — İstekliler fenn! ve idari şerinamelerle plânı tatil günleri hariç her gün Ankarada İskân Umum müdürlüğünde İstanbul, Sivas, Samsun, Kayseri İskân Müdiğrlifklerinde görebilirler. 7. Teklif mektublarını $ üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline ka » dar makbuz mukabilinds komisyon başkanlığına vermeleri lâzımdır. Postada * ve muayyen saatten sonra gecikmeler kabul edilmez. Kanunun tarifi dairesinde hazırlanmamış ve mühürlenmemiş olan zarflar kabul edilmez. (2524) Ankara Valiliğinden: Ankara - K. Hamam . Gerede yolunun 95--000—103-4-800 üncü kilometrele. ri arasında yapılacak şose ve sınai imalât işi 3/7/939 Pazartesi günü saat on beşte vilâyet daimi encümeninde ihalesi yapılmak üzere kapalı zari usulile eksiltme. ye konulmuşt Keşif bedeli «54,683» lira «88» kuruştur. Muvakkat teminatı «3984» lira «19» kuruştut, İsteklilerin teklif mektublarını, Ticaret Odası vesikasile teminat mektub veya makbuzu ile ihsle tarihinden en az 8 gün evvel vilâyet makamına müracaatla bu işe sid ulacakları ehliyet vesikalarile birlikte sözü geçen günde saat 14 de kadar encümen reisliğine vermeleri. Bu işe aid keşif ve şartnameyi 137 kuruş bedel mukabilinde nafia müdürlüğün. den alabilecekleri. 423263 «4258, Üniversite A.E. P. Komisyonundan: Guraba hastanesinde yapılan ikinci şirürji kliniği 4165,80 lira keşifli sıhhi ve elekirik teğisatile inşaat ikmal işleri 3.7.1939 Puzartesi günü saat 15 te rektör - İükte açık eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin ihale günü 313 liralık muvakkat teminat ve en ez 3000 liralık bu gibi işler yaptıklarına dair İstanbul vilâyetinden #haleden sekiz gün evvel alın. mış vesika ve 930 yılına öld Ticaret Odası vesikalarile gelmeleri, p Şariname ve ilişikleri her gün rektörülkte görülür. (4310) komisyona makbuz HALK OPERETİ 30 Haziran Cuma srmn cu | Ankara borsası Çifte gli Açılış - Kapanış fiatları 28- 6-909 Açılış o Kapanış 5.9275 4.0213 126.501 O 126.5975 3.365 3358 64876 04576 29.8425 965425 w2 #721 00.1925 V0.1925 21525 21528 140825 10825 156 4.385 403 ZIR DELİLER Operet 3 Perde İ Orkestra - Bale Türk Revü Cperetıiİ, Efenin Aşkı Yazın ve besteleyen Muhlis Sabahattin, 1 Temmuz Cumartesi akşamı sent 9.80 da Beşiktaş alla parkında büyük Orkestra Bale - Güran - ve » Boys Naşit Özcan - Ertuğrul Sadi Tek birlikte Beşiktaş - Suntperkta Buğece Hayret Efendi Vadvil 8 parda okuyucu Aysel İSTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler ve arkadaşları Buakşam Yedikule Pınar sile siasmasuda İNCİLİ ÇAVUŞ Tarihi komdi 8 perde Son Posta Matbaası a Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp Emeç 5. Ragıp EMEÇ . SAHİPLERİ: “A ekrem UŞAKLIGİL