4 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

4 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

0 —.. e... 10 Sa; ili Sef ibugi n SON POSTA İngiliz Amiralini kabul edecek (Baştarafı 1 inci sayfada) sim Cümhuriyet âbidesine çelenk koy - muştur. Çelenk koyma merasiminde İn- gilib donanması ve sefareti erkânı, do » nanma kumandanı Amiral Şükrü Okan, Amiral Mehmed Ali, İstanbul kuman - danı General Hülis Bıyıktay, başlarında mızıkalar olduğu halde İngiliz ve Türk ii” bahriye kıt'aları hazır bulunmuşlardır. Donanmamıza mensub bir bahriye si- dâhendaz kıt'ası saat 9:30 da Taksim mey danına gelmiş ve tramvay dursk yerinin sağ tarafında mevki almıştır. Biraz sonra İngiliz donanmasına mensub bir kıt'a da başlarında bandoları olduğu halde hal - kın şiddetli alkışları arasında Cümhu * et meydanına gelmiş ve Türk bahri - karşısında mevki almıştır. Sasi ru evvelâ donanma kumandanı giliz Amirali Sir Cunningham otomobil - lerle Taksime gelmişler Türk ve İngiliz kumandanları iki memleket bahriyelile - eitiş etmişlerdir. Bunu müteakib İn- giliz amirali Cümhuriyet âbidesi önüne gelereh tâzim resmini ifa etmiş ve âbi - deye muhteşem bir çelenk koymuştur. Bu sırada evvelâ İngiliz bandosu İstik- iâl marşını, müteşkiben Türk bandosu İngiliz milli marşını çalmışlardır. Çelenk konduktan sunra amiral âbide defterini, imzalamış ve suhadan ayrılmıştır. Halkın tezahüratı Gerek amiral, gerekse dost memleket denizcileri Taksim meydanına geliş ve gidişlerinde halk içten gelen çok sa - mimi tezahüratta bulunmuş ve dakika - lâğca alkışlamıştır. İngiliz smirali göste rilen vu samimi tezahürattan çok müte- hassis olmuş ve halkın selâmına muka - bele etmiştir. Ziyafetler Öğleden sonra saat 13 de donanma ku- ı Amiral Şükrü Okan Yavuzda firler şerefine bir ziyafet vermiştir. iyafetten sonra saat 15 de Yavuzda top- mış olan Türk ve İngiliz zabitleri Şir ayriyenin hususi bir vapurile Bo - Bazda bir tenezzüh yapmışlardır. Gece Baat 22 de İngiliz sefaretinde bir kabul resmi tertib olunmuştur. Türk ve ecnebi gazetecileri dün öğ- leden sonra İngiliz denizeilerinin daveti Üzerine hususi bir motörle Warspite A - miral gemisine giderek gemiyi gezmişler- »miginin bütün tesisatını görmüşlerdir. Bu sırada İngiliz zabitleri geminin bü - tün aksamı ve 15 santimetrelik muhte « Şem topları hakkında gazetecilere geniş i mi gezildikten son nda samimi bir hasbihal yapılmış- tir. İngiliz donanması mensubları bu sı- Trada Türkiye ile yapılan dostluk anlaşma- büyük bir memnuniyetle bahset mişler ve anlaşmanın İngiliz milleti üze- rinde çök iyi sir yaratlığını teba | rüz ettirmişler ve Türk dostluğuna ve - rilen ehemmiyeti anlatmışlardır. İngiliz donanması mensubları gazete - cilere çok iyi bir kabul göstermişlerdir. Gazeteciler gemiden ayrılırken yabancı bir yerden değil, tıpkı bir kardeş evin-| den ayrıldıklarını ve gösterilen alâka dan çok mütehassis olduklarını irmiş ler ve teşekkür etmişlerdir. Dost ve müttefik İngilterenin Akdenla donanması başkumandanı Amiral Sir A, B.Cunningham bu sabah 8,30 da emirle - rine tahsis olunar hususi bir tayyare ile Yeşilköy hava istasyonundan Ankaraya hareket etmiştir. Misafir amiral Yeşilköy tayyare mey- randanı General Ha: | donanma kumandanı Ami -| ve merkez kumandanı ığurlan, selâm resmini ifa anacak, Ge- Mareşal Fevzi Çakmak, Mi ral Nacı Tinâz, Hi ili Şükrü Soracoğlunu makamlarında ziyaret e decek ve bü ziyaret kısa fss'lalarla An W'rapalasta iade olunacaktır. Saat 13,30 da Amiral şerefine Ma - med, Türk güzetecileri Warspitein güve rtesinde gemi zabitlerile bir arada reşal Fevzi Çakmak tarafından Anka- rapalasta bir öğle yemeği verilecek, yemekten sonra Müli Şefimiz İsmet İnönü Amiral Cunningham'ı kabul buyuracaktır. İngiliz Amirali akşam saat 17 de tayyare ile Ankaradan hareket edecek ve saat 19 da Yeşilköye gelecektir. Müzeleri ziyaret İngiliz donanması zabit ve mürette- batı bugün öğleden evvel cami ve'mü- zeleri ziyaret edeceklerdir. Saat 13 te Moda Deniz Klübünde harb filosu kı mandanı Amiral Mehmed Ali tara dan donanma zabitanı şerefine bir yafet verilecektir. Dostluk maçı Saat 17 de Türk ve İngiliz filoları futbol takımları arasında Fenerbahçe stadında bir dostluk futbol maçı yapı: | 4 lacaktır. Gece saat 22 de Ankaradan avdet e- decek olan İngiliz amirali tarafından Warspite gemisinde bir suvare verile - cektir. Halk, gemileri yarm gezecek dost ve müttefik donanmayı ziyaret etmek arzusunu izhar etmiştir. Wars- pite amiral gemisinin yarın saat 16 dan 17,30 a kadar halk tarafından zi- yaretine müsaade olunmuştur. Halkı- mız köprüden motörle gemiye gide - rek bu müddet içinde gemiyi gezebi - leceklerdir, İzmirde ziyafetler İzmir 3 (Hususi) — Misafir gemici- ler şerefine öğleyin Orduevinde müs- fahkem mevki kumandanı General Ra. sim tarafından bir ziyafet verilmiştir. Erbaşlar bir arada yemek yediler Akşam da Türk deniz gedikli erbaş- ları, İngiliz erbaşlarile bir arada ye - mek yemişlerdir. Gece şehir #azinosunda İngiliz ko isi tarafmdan Malaya süvarisi ve zabitanı şerefine bir ziyafet verilmiş- tir. | Dostane maç Bugün saat 17 de Malaya gemisi futbolcülerile İzmir muhteliti arasında dostane bir maç yapılmıştır. Maçta 12 İngiliz gemilerinin liman: ziyaretini|bin kişi bulunmuştur. Maça başlanır. büyük bir alâka ile karşılıyan, halkiken sporcular Türk ve İngiliz marjşla- Olura bağlanan bir genç İspartadan o İs- mail Kılıç, karak- terini soruyor: Derli topla ok mıyan hareketle rini gizlemeğe It zum görmez. Ol duğu gibi gi aklına geldiği söyler ve vaziyet alır. Kafasma koy» duğu şeyi neticelendirmek İster. * . Kapalı bir tip Ankaradan Meh ; karakterini | soruyor: İçyüzünü - beli etmez, herkese &- çılmaz. Çabuk alı- nir ve gücenmiğ tavır takınır. Ku surlarmın malüm olmasını pek iste en mez. Kendi âle Alaycı bir genç İstanbuldan Kes mal Yalçın, karak. terini soruyor: Etrafında olup bitenleri önceden gürmeğe çalışır ve bildiklerini, — işit tiklerini yorulma dan anlatır. Arka. daşlarile sik bulu- şur ve alaylı ha- reketlerde bulunur. * Ataklığı sevmiyen bir genç İzmirden Hüse- yin, o kerekterini soruyor: Üstüns başını dikkat eder. Elbi se ve eşyalarını temiz kullanmak Mücadeleye yanaşmaz. Medeni çesaretine (| fazla pay bırakmamış minde eğlencelerden mahrum kalmama- ğa çalışır. pa Takdirden fazla hoşlanan bir genç Babaeskiden Öz coşar, karakterini soruyor: Takdir edildik- çe maneviyatı ar tar. Fena munme- Teden ürker ve büs bütün şaşırır. Pa- rayı &aarfcderken dikkatli olur. Biz | işde baş olmaktan ziyade direktif altında çalışmakta mu- vaffak olur. * Zeki ve çevik bir genç İstanbuldan Ke. - mal, (karakterini soruyor: Eline. ayağına çabuk davranır, Ü- zerins aldığı i" anlar ve gona dirmek ister. Men- fastlerine karşı 1â- kayıd değildir. tır. Sakin ve uysal hallerle hâdise yarat maktan uzak kalır. * Şıklığa özenen bir Samsundan Fah reddin, karakterir ni soruyor: Şıklığı sever ve İkendini göstermek ister. Kadın mev- zulerile (uğraşır. Keder verici $9y- lerden uzak kak mağa çalışır. Ha- yal ve heyecane Asha fazla yer vermiştir. Arkadaşların» İve müşterilerine karşı gönül alıcı hare ketleri görülür. tip Son Fosta Fotograf tahlili kuponu İsim m EE Erkekler diyorlar ki (Bastarafı 8 inci sayfada) Ya kaderin makta tecellisinde ne rm? diyorlar.» Cevablar: © Siverekten « Şeytan Çekici » namı müstearile mektub gönderen okucuya: — Üç uzun sayfalık mettubunuzu yerinde mütalsa ve fikirlerin doldurduğunu tes- dik ederim. Ne oluru, bekâr dup olma diğtınim, yahudi niçin evlenmediğinizi izah etmiş bulunsayıdını?. © Refik Taşman (Kadıköy) — İkinci mekbubunuzu aklım. Alâkanıza teşekkür öderim. Hieiyalınız, titizliğiniz şa- gu bizim £iâsik devirberimisden birine temas rın: söylemişlerdir. Maç, başından sonuna kadar dosta- ne bir şekilde devam etmiştir. İlk dev rede ilk golü İngilizler yapmış ve çok alkışlanmışlardır. Bilâhare İzmir muh- teliti beş gol yapmıştır. İkinci devrede iki taraf daha güzel bir oyun çıkarmış, neticede İngiliz tâ“ kımı maçı bire karşı dokuzla kaybet « miştir. Maçta Vali, Kumandan, şehrimiz - deki generaller, Malaya süvarisi ve kolonisi bulunmuştur. 4 X İzmir 3 (A&A.) — Malaya zırhlısı başhekimi bugün Vilâyet Sıhht ve İç- timai Muavenet Müdür vekilile birlik- te şehirde bulunan bütün hastaneleri ve diğer sıhhat müesseselerini gezmiş, verilen izahatı dinliyerek gördüğü in. tizam ve dikkatten dolayı takdir ve tebriklerini beyan etmiştir. Jetmektedir. Bu kabi ictimai derdler her menlekefte vardır ve aşıkça münakaşasın- da da bir mahzur . Adresi ni Biye etmeği unutmasıydınız, sizi dala fasa tatmin etmeğe Çelışırdım. © N. Vasıf Moray (Arnavudköy) — Oyvabınız gözel, ateşli sırma, anket» owrab değil! © 5. 5. 5. (Ankara Yenişehir) — dem'an Sakd» Imsah mektuba cevab Kadınlar diyorlar ki (Baştarafı 8 inci sayfada)