4 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

4 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Hâdiseler SİVRİSİNEK Karşısında ivrisinekten şikâyet yazılarını gazetelerde okuyorum, ayaklı şikâyetçllerin şikâyetlerini vapurlar - da, tramvaylarda, evlerde dinliyorum. Fakat ne şikâyet yazıları yazanlara, ne de şikâyet sözleri dinletenlere hak vereceğim. Bence onlar #ivrisineğin | kadrini bilmemekle büyük bir gaflete düşüyorlar, Sivrisinek kadın vücudlü zarif bir mahlüktur. Ev kadınının dikkatsiz, pasaklı olduğunu âlerne ilân etmek İ- çin evin ötesinde berisinde ağ kuran örümcek gibi münasebetsiz hareket « lerde bulunmaz.. Mutfaktaki un çu «- valını delip unlar: yiyen, musluktaki sabunu aşırıp götüren fare gibi sicili bir hırsız değildir. İnce sesile şarkılar söyliyerek ev halkına hoş vak'i geçir - tir. Hele iktisadi, içtimai, terbiy« dif sahalarda insanlara yaptığ ler saymakla bitmez. Sivri ha için el tulümbalarile bir takım ee - zalar s:karlar ki.. Bu el tulümbaları” nı kullananlar mükemmel bir spor yapmış. kollarının adalelerini kuvvet- Tendirmiş olurlar. Sivrisineklerin rememesi için bahçelerdeki kapatılır, havuzlar temizleili, gık çukurları doldurulur. Bu de bakımsız bahçeler, kurtulur. Kadın, kocasından büyük bir parâ- ya mütevakkıf olan birşey istemeye be bakımsızlıktan |; hazırlanırken, bir sivrisineğin vızla - ması, kadına istiyeceğini unutturur ve kocasını masraftan kurtarır. Huysuz erkek, karısile münakaşaya başlamış- tır. Münakaşa büyümüştür. Erkek | - çin huysuz dedim ya. Münakaşayı bir tokatla nihayetlendirmeye kalk - mıştır. Karısına vurmak için elini kal- dı Fakat tam bu sirada koluna bir sivrisinek konar, ısırır. Erkek karısı” na vuracağı tokadı sivri sineği öldür- mek niyetile kendine vurur. Kadın to kat yemekten, erkek karısını döven kaba erkek olmaktan kurtulurlar. Sivrisinek dedikodunun da önünü a- br, şunun bunun aleyhinde söz söyle. meye teşne olanlar, sivrisineklerin se. sini duyar duymaz, bir müddet susar ve ondan sonra sivrisineklerden bah - setmeye başlarlar. Bu yüzden Neclâ - nın elbisesinin, Fatmanın tuvaletinin, Mö'ihanm, neziketsiz'iğinin dediko « dusunu yapamazlar. Sivrisinek yüzünden yataklar cibin. Tikle örtülür. Bu da çok iyi.. Çünkü sabahleyin perdeleri, pencereleri açı- lan odadaki yatak, elbinlik içinde sak k olduğundan yazma yorganların ka - rışıklığını yastıkların kirini konukom- şu görmezler. Sivrisinek, uyuyanları ikidebir u - dırdığı için de evlere hi girmek htimak azalır. Vehâsüi sivrisineğin faydası pek çoktur. Damat Hulisi | Bunları biliyor mu idiniz? | 3,5 metre boynuzlu geyikler KL Orta çağlarda yaşıyân ve şimdi nes. Hi tülgenmiş olan bu İrlanda geyiğinin boynuzları 3 buçuk metre uzunluğun da idi, Ses veren tena Sina bulunan bu tepeye Debeli Nakus derler. Rüzgâr estiği zaş man kumların çıtırtısı, ince çan sesle- rini andıran sesler çıkarır, ve dağ e - teklerinde ihtizazlar yaratır. Okuyucularıma Cevablarım A. FP. Aysele: Henüz mektelşini bitirmemiş bir genç'k sözlü olmanın fena neticesi- ni gördün mü? İzdivaç işlerinde u- zün zaman nişan! li kalıp bek- lemek hiç iyi değildir. Bunu söyle - dikten sonra asıl meseleye gele « Um.. Gerçi mektebi bitirmiş, çalı - şan, kazanan bir insanla evlenmek beklemekten iyidir. Çünkü o da se nin vaziyetine düşebilir. Yalnız şu noktayı anlamak icab eder. Verilmiş söz aileler arasında görüşülmüş ve verilmiş bir karar mahiyetinde mi- dir, yoksa ikiniz mi buna karar ver » Jdiniz?.. Eğer ikiniz bir karar verdi- nizse, aflelerinişin bundan haberi yoksa, ben bu sözü pek fazla ehem. miyet etfedecek değilim. Fakat sonradan seni istiyenin de ne su » “İl ekmeğin nuhud u- En eski ekmek İsveçte Ljunga da pek eski çağ - larda Vikinglerden kalma bir ekmek bulunmuştur. Bu nundan o yapılmış olduğu anlaşil - mıştır. Felâketler bilânçosu Bir âlimin yap - . miş olduğu istatiş- 5 tiğe nazaran bir sene içinde dünya da 95 #eyezan, 83 siklon, 32 zelzele, 28 müthiş yangın, > z Ji çekirge felâke - İl ti 10 kuraklık, 7 kıtlık, 3 volkan indifaa- tı, 3 deniz kabarması, bir çiğ sukutu vu- kubulmaktadır. Cuma günleri et yemiyen köpek Kanadalı o bir kadına aid olan bu köpek Cuma günleri öldürse - niz bt yemez. gidim Baytarlar bu hâ- 2 ; diseyi tetkik ile meşguldürler. retle hareket ettiğini obilmiyorum. Eğer o seni ailenden isterse ailene evvelki hali olduğu gibi anlatıp on ların fikrini almalı ve ona göre ha- ceket etmelisin! * M. H. ye Kımm, çok kapalı yazmışsın. Kendinden hiş bahsetmiyorsun. Birşey bilmeden beh sana ne diye - bilirim ki.. Daha açık yaz, fikrimi söyliyeyim. * Mâkine ile yazdığı mektuba imza atmayı unutan okuyucuma: Kızım, bir kadın bir erkeğin pe - şinden koşmaz, koşmamalıdır. Her ne olursa olsun kendini ona zayıf vaziyette gösterme. İradene sahib ol. Düşüneelerin fena. İnsanlar ya. şamak için dünyaya gelmişlerdir. Yaşımana bak, sen de sevilir, sen de mes'ud olursun! TEYZE İjinal ve itinalıdır. Kadın Köşesi Akşam elbisesi Stil bir akşam elbisesi.. omuzlarında geniş askılar, etli kalçadan itibaren bol, göğsünde güler... Kumaş -ister düz, ister çiçekli. ber- halde iyi cins ve gösterişli olmalıdır. Biçimin kıymetini arttıracak odur. Bu elbisenin en büyük hususiyeti genç gösterdiği gibi birçok silüetleri de gü- zelleştirmesidir. Bu kadar sade bir model son derece rahat giyilir. Özen- miş gibi görünmez. Buna mukabil ori- Yaz, güve mevsimi, elbiselerinizi koruyunuz Hemen her zaman tahribatını yapan bu muzır hayvancıkları itlâf etmek i- çin umumiyetle kurutulmuş çiçek toz- ları iyi gelir ve uzun zaman tesirlerini muhafaza ederler. Fakat bunun mahzuru da yok değil. Uzun müddet elbiseler arasında kalır- sa bilhassa rutubetli yerlerde elbise - lere yapışıp İz bırakır. Buna mani ol- mak İçin ince bir kâğıd içine sarıp el- biselere öyle koymalıdır. Güve için kâfur da iyi gelir. Fakat pahalıdır. Bir takım mayiler de « Bunları evinizde ken- diniz yapa siniz. 80 derece a'cool işine müsavi mikdarda kâfur ile poi - vre Mespange koyunuz. Birkaç gün dursun, sonra süzünüz, pulvarizatörle serpiniz. Bütün bu tedbirlere ilâveten güve - den korunmak için elbiselerinizi yeni çıkmış gazetelere sarınız, vaki eski gazeteleri yenilerile deği Güve matbaa mürekkebinin kokusun » dan çok yılar. Essence de terebenthine de güveleri öldürür. Bu mayiin içine kurutma kâ- #dlarını batırıp elbiselerinizin arasına kürklerinize koyunuz. Kokusu geçin - ce yeniden ayni tedbiri yapınız. İ LÜTFEN KAPı KAPAYINIZ | Bacaksızın maskaralıkları Bir rüşvet f davası şayanı dikkat mahiyet aldı Üç kâğıd liranın yutulması bahsinde şahidlerle dok: torların mütaleası arasında mübayenet görüldü Bir müddet evvel arabacılar kâhya- sı Hüseyinden rüşvet olarak aldığı 3 tek kâğıd Mrayı yapılan cürmümeş - bud sırasında yuttuğu iddiasile mev - kufen muhakemesi görülen polis Fu. adın duruşmasına dün asliye 2 nci c&- za mahkemesinde bakılmıştır. Bundan evvelki celsede cürmümeş" hudu yapan memurlar dinlenmişter ve suçlunun parayı yüttuğunu söyle - mişlerdi. Halbuki; vak'ayı müteakib suçluya yapılan mide başaltma vesair fenni ameliyeler sırasında rüşvet parasının zuhür etmediği hakkındaki raporlarla bu ifadeler arasında tezad görülmüş- tür. Bu sebeble dünkü duruşmada Cerrahpaşa hastanesi başhekimi Esad Duru şahid olarak dinlenmiş ve hâdi. se hakkında fenni mütaleası sorulmuş tur. Doktor: «— Cürmümeşhud yapıldıktan iki saat sonra maznunun hastaneye geti - rildiğini, lâzım gelen fenni tedabirin diğer doktorlar tarafmdan yapmış olduğunu ve neticede paraların zuhür etmemiş bulunduğunu, fki saat zarfın da hadmedilmek ihtimali fennisinin bulunamıyacağını» beyan etmiştir. Şahid olarak dinlenen ayni hastane |" doktorlarından bir zat da, başhekimin söylediği tarzda ifadede bulunmuştur. Müteakıben Emniyet Müdürlüğü dok- torlarından Sadi Alan dinlenmiş, o da vak'ayı müteâkib komiser Seyfinin yaralı bulunan parmağını muayene ve tedavi ettiğini ve rüşvet hâdisesini bu suretle duymuş olduğunu söylemiş - tir. Bu sırada suçlu avukatı cebinden 3 tek kâğıd lira çıkararak mahkemeye vermiş ve doktordan, bu üç tek lira - nın büküldüğü takdirde bir insan ta - rafından yutulup yutulamıyacağı hu- susundaki fenn! mütalen ve kanaatinin sorulmasın; dilemiştir. Kabul edilen bu istek üzerine keyfiyet Sadi Alandan sorulmuş, o da: « Bu cesamette bir şeyin vasıtasız yutulmasına fenni imkân tasavvur et- miyorum» cevabını vermiştir. Neticede; şahidlerle fen adamlarının mütalealarının telifi bakımından, id - din makamının İsteğile; üç tek kâğıd 1i- ranın hâsıl edeceği cesamete göre yu- tulup yutulamıyacağı ve beş kişi ta - rafından kolları ve ağzı tutulan bir a mın ağzından paranın alınıp alına- mıyacağı keyfiyetleri Tıbbı Adif mec- isinden sorulmak Üzere muhakeme baska bir güne bırakılmıştır. Sat'ye tahkikatı dosyası sorgu hâkimliğine veri'di Satiye binasına aid tahkikat evrakı. nın, müfalea ve iddianame hazırlan - mak üzere Müddeiumumiliğe tevdi e- dilmiş olduğunu yazmıştık. Müddeiumumilik 70 küsur sayfa tu tan iddianamesini tahkikat dosyasile YI 4 üncü sorgu hâkimliğine göndermiş - tir. İstintak hâkimi, iddianameleri a - lâkadar suçlulara tebliğ ettirecek ve verdikleri cevabdan sonra kararname sini hazırlıyacaktır. Bir sarhoş 30 lira para cezasına mahküm edildi Evvelki gece saat 24 te Haliçfene « rinde Şeyhresmi mahallesinde Çeşme | sokağında oturan kızkardeşleri et ve Zarifenin kapılarını tekmeliyen ve bu arada mahalle bekçisi Bekiri tah “ “ kir eden Hahilin muhakemesine dün. asliye 4 üncü ceza mahkemesinde bas kılmıştır. Neticede suçlu Halil, sarhoğ Tuktan ! ve hakaretten de 29 lira pas ra cezasına mahküm edilmiştir. Teftiş heyeti reisi adliyede tetkikat yaptı Adliye teftiş heyeti reisi Sezai B!E | ge dün, beraberinde Müddişlumumi başmuavini olduğu halde Adliye ka « lem ve mahkeme salonlarını gezmiş ve bazı tetkikat yapmıştır. Sivas Veteriner Müdürlüğü Sivas (Husu - si) — Sivasta se kiz yıldanberi v. teriner müdürlü « ğünde büyük bir faaliyetle çalışan Akif Telli dör- düncü umum m fettişlik veteriner müşavirliğine ta- yin edilmiştir. Si vasta kaldığı müddet içerisin - de Suşehri, Zara, Şarkışla, Gürün, Yıldızeli, Kan - Akif Telli galın, Mohorkulak, çamurlu da birer8 | işım durağı, Sivas Kayakyazısinda bir sergi evi, istasyon civarındaki Kütük. lük mevkiinde koşu sahası yapılması na ve mıntaka hayvan cins * | lerinin ıslahına çok büyük bir ehem » | miyet vermiş, mücadele işleri üzerin de de büyük ve yerinde tedbirler al * mıştır. Açık bulunan şehrimiz £ veterinef müdürlüğüne de Erzincandan Abdur. rahman Eroğlu tayin edilmiş, burayâ gelerek vazife vazilesine Peşini. Çukurova hayvan sergisi açılıyor # Adana, (Hususi) — Çukurova bayvaf | sergisinin bu yıl Teşrinievvelin birinci | Pazar günü açılmasına hayvanatı ıslak | encümeni tarafından karar verilmiştir. Bu karar Ziraat Vekâletine bildirilmiş ve şimdiden hazırlıklara (başlanmıştır. | Hayvan sergisinin bu yıl alâka verici bis | şekil almasina çalışılacaktır. ö htara cevab LÜTFEN KAPIYI L KAPAYINIZ 9 > erme 0 »öwraprr dine simi mov we İY