13 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

13 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

«Son Posta» nın tefrikası: 16 Bursayı ii gn are eden eşiya -— —— püskülsüz ismallin maceraları ————) Yazan: Ziya Şakir Püskülsüzle bir çarpışma nizde en küçük bir menfaat Imadığı için biz bu r ehemmiyet ver ad ve sebat İle, ediyorduk. Fakat, le Tatar Lemandan kane himaye gö- ren Püskülsi bir türlü bastıramı- yorduk iha karşı (Ahmedpaşa seslerile alt dan haber iye gezen po- ile arkadaşı, süz ile karşılaşmış. ne silâh atmıya baş-| lerinden fki zatın, gece mek.| re inerken, çırıl çıplak 60 et edildi. Fakat, ekse- ızdan olan bu zatlar. si tahkikatta, bu edi ekteb hademelerinden bi. ri hakikaten gece mektebden şehre inerken, - adını unuttuğum - bilmem esi kenarmda, birkaç silâhlı ile| Hepsi de sarhoş olan bu iâ& hademeyi anadan ar. sonra da; oyna bakalım. Diye türkü söylemiye başlamışlar. allı adam, oyun bilmiyormuş. te uğramamak için, el. lerini kaldırarak ortada dönüp duru.| yormuş Si nu beyenmemişler: Diye, biçâre bademeyi bir hayli taz.! yik etmişler. Nihayet, insafa gelerek ın bir halde adamcağızs salı- fedilivor.. damdan bir kedi atlasa: — Acaba Püskülsüz mü geliyor?. Dive, herkes bir korku geçiriyordu. (MERKEZ KUMANDANI) UNVA. NINI NİÇİN VE NASIL ALDIM? 'Tam bu sirada, mahud Koko-da elin. de bir tebdilbava tezkeresi ile Bursa” ya çıkagelmişti. Bu azılı çapkın, tebdilhava müdde. tini, oldükça sakin bir halde geçirdi. Fakat tam müddeti biteceğine yakın, birdenbire kayboluverdi. Birkaç gün sonra, şube Kokoyu biz. den istedi. Fakat onu saklandığı delik. ten bulup çıkarmak mümkün değildi. Artık Muradiye mahallesindeki ev- leri basmıya başladık. Her defasında, |“ beşer, onar kaçak yakaladık. Fakat, Kokonun ( adı, o mıntakaya dehşet veriyordu. O civarda sakin olan | halk da, bu dev cüsseli şerirden kor- kuyordu. Eh.. Bursanın vaziyeti de, artık ha. kikaten korkulacak hale gelmişti. Ve bizi, çok şiddetli hareketlere mecbur edecek hâdiselr baş göstermişti. (Dehşet siyaseti) ni, tam manâsile ele almıya mecbur kalmıştık. Ancak bu sayede, şerirler güruhuna galebe çala. caktık... Fakat bu şiddetli hareketimiz den dolay» bir hayli aleyhdar kazan - miştık * Bu aleyhdarlarımız, asker kaçakları yüzünden geçinen ve şimdi de kârları.| na kesat gelen umumhanecilerden, kol anecilerinden, gizlice kumar oynatan kahvecilerden, ve zor gören kaçak ailelerinden mürekkebdi. Şimdi bunlara, başka bir unsur da iltihak etmişti. O da, bizim hastanenin Tehcir edilen ermenilerin, Kilise cad- desindeki büyük evlerinde, tarafımız. dan üç yüz yataklı bir hastahane te- şekkül etmişti. Bu hastanenin intizam Bu sırada tifüs şiddetle rüyordu. Menzil Müfettiş sı dahilinde bulunan amele ve zir taburlarından hergün birçok hastalar geliyordu. Evlerde, yatacak yatak de gil, yer bile kalmamıştı. Elimizde veti- işen hademelerin dörtte üç buçuğu da hastalanmış.. ve, hakkın rahmetine ka. vuşmuşlardı. Aldığımız yeni hademeler, vazifele. rine ehemmiyet vermiyorlar. hasta. lıktan korkuyorlar. büyük bir şefkat ve alâka gösterilmesi lâzım gelen has. talara kayıdsızlık gösteriyorlar.. araba ile gelen halsiz meca SOLDAN SAĞA: 1 — Şarap - Para konulan dolab. $ — Saha - Gelir. 8 — Hayret nidası - Hayret nidası - Ra- bıt edatı. 4 — Kamer - Genişlik - Vilâyet. — Bir nota - Bir nota, — Almak masdarından emri hazır - İ - 7 — Bir nota - Nehi lâhikası - İskam - bilde biri. & — Karnı doymamış - Köpek - Bir nota. 9 — Şatranca (benziyen bir oyun - Eski devirde mahsulâttan alınan vergi. 10 — Damen - Kanaat getirmiş YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Adi - Şekersiz. 4 — Eğlence - Olmıyan bir şeyi bulup çı- karmak. 3 — Dahi - Şart Ilhikası - Nebi Jâhikası 4 — Genişiik - Vilâyet . Beyaz 5 — Yemek masdarından emri hazır - İs- tifham Hihiks. 6 — Lühsa - Beygir 7 — Rabıt edatı - İsimlerden &ifat yap - maya yarayan Hihika - Beyaz $ — Güzel San'atlar - Çok olmıyan - Spor ça alkışı. 9 — İçki dağıtan - Saha, 10 — Atalete duçar olmuş - Sirayet eden Geçen bulmacanın halledilmiş çekli SOLDAN SAĞ, i — Metanet - Ke. 8 — Emanet - Ser. 3 — Tamam - B. - 4 — Ana - Ektir. 5 — Neme lâzım 6 — Et - Kadı - Er. 1—'.- Ban - F. 8—8-Bı. Fena u. baz: kaşarlanmış hademeleri idi. İstitraden şunuda o orsedeyim ki: 9 — Kelime - Nem. 10 —Erir .R. - Ami ve İnzibatını temin etmek vazifesi de)3 İbenim üzerimde idi. ları arabadan indirmek hususunda bile ürkek davraniyorlardı. Bunlarda vazife hissini kuvvetlen. dirmek için, hastaları arabadan bizzat klıyarak indiriyordum. Ve günde birkaç defa, hastahane binalarını ince. den inceye teftiş ediyordum. Vazifesimi ihmal edenlere karşı da, çok şedid dav- ranmıyordum. Arkadaşlarımızdan (İhtiyat namzedi Kemal Zıya bey) isminde (1) gayet halük, terbiyeli (o bir zat vardı. Noktanın yazı işlerini idare ediyordu. Hal ve vaziyetimden endişe ederek ih. fiyatlı bulunmamı tavsiye eyliyordü. Aradan çok geçmeden, bu ihtiyatsız. lığın cezasını çektim. Nihayet, ben de yatağa döşendim. zabit (Arkası var) 1) Şimdi, Bursa Vilâyeti idare meclisi ara- sından İmiş, Ankara Radyosu DALGA UZUNLUĞU 1648 m. 182 Kos, 120 Kw. TAG. 1074 m. 15198 Kes 5 Kw. TAP. 31/70 m. 9465 Kez, 20 Kw, PAZAR 13/8/939 1230: Program, 1236: Türk müziği: 1 — ii - Bestenigir peşreri, 2 — Suphi Ziya- Saba şarkı: Semti dildare bu demler, $ — Haşim bey - Bestenigür şarkı: Kaçma mec- burundan, 4 — Mahmud Celâlettin Paşa - Saba şarkı: Firakın sinemi dağlar. 8 —- Ha- fız Hüsnü - Bestenigir şarkı: Çok sürmedi gecti. 8 — Aşık Mustafa - Saba şarkı: Bir esmere gönül verdim. 13; Memleket saat & - yarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 1818: Müzik (Küçük Orkestra - ef: Necib Aş - kın.) 1 — Paul Lineke - Mizahi marş. $ — Eduard Künneke - Mal elbiseli o hemşireler oteretinden marş - Final. 8 — Jae Grit - Çi- çeklerin güzelliği vals. 4 — Rleh Heuberger- Şarkta sfitindan - Rakseden kırlar. 8 — Er- nst Borge - Köy evinde waklar (vals). Carl Prtck - Ren kıyılarında ben evimde - yim. 7 — Alols Pachernege - Viyana süit. 8) Küçük geçld resmi. b) Operada balet mü- riği, o) Grabende gezinti. 4) Parterde atlı karınca. 1415 - 1430: Mü#k (Dans müziği- PL) 1830: Program. 1835: Müzik (Şen oda müziği - İbrahim (Özgür ve Aleşböcekleri) 19.05: Çocuk saati, 1038: Türk müziği (Faml heyeti) 20.10: Neş'eli plfklar - R. 20.15: Mü- #ik (Operetler - Pİ) 2090: o Memleket saat âyarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 2048: Türk müziği: | — Tanburi Cemli - Mahur şarkı: Var iken zatında böyle hümü 2 — JAH€ ağa - Mahur şarkı: Dâşdüm yine bir gohi sltemkâra. 3 — ......... - Tanbur tak - siml, 4 — Musa Süreyya - Mahur şarkı: Ta- cı hüsnün hükr 5 — Musa Süreyya - Mahur şarkı: HAJâ kanayan Kalbimi aşk a- teşi. 8 — ......... - Mahur nz semalsf, 7 — Rakımın - Uşşak şarkı: Bilemem bir gün 8—...... » Halk türküsü; AM dağıdır dağ- ların hası, 9 - Rumeli halk türkü- sö: Sabah olsun. 11 — » « Rumeli halk türküsü: Çıkayım gideyim be kuzum, 2130: Müzik (Caxband - PL) 2245: Son ajans, apor haberleri ve yarınki program. (Son Pest) Son Posta | Ss Pp O R Boğazı geçme yarışı çok güzel oldu Müsabakaya Galatasarayın eski futbol yıldızı Nihadla, futbol hakem heyeti reisi avukat Abdullah da girdi ve ikisi de Boğazı geçmiye muvaffak oldular Galatasaray klübünün tertib ettiği Bo- Kazı geçme mukavemet yarışı dün Ana- doluhisarı ile Bebek arasında 42 yüzücü- nün iştirakile yapıldı. Müsabakanın en cazib tarafı eski spor- culardan futbolcu Nihad ile hakem he- yeti reisi avukat Abdullahın bu yeri iş tirak etmiş olmalarıdır. Müsabakanın heyecanı içinde Abdul- lah ve Nihad fevkalâde bir mukavemet göstermek suretile pek çok takdir edil- mişlerdir. Müsabakadan sonra Nihad üzüme, a- vukat Abdullah ta pek çok sevdiği püro- süna sarılmışlardır. Müsabakada ahnan dereceler şunlar- dır: Müsabakayı Sadullah 24.10 dakikadı yüzerek birinci olarak bitirmiştir. Erler 28.55 ile ikinci, Murad 27.43 da. kika ile üçüncü olmuştur. Ortancalarda: Mehmed 27.04 ile birin- ci, Kemal 77.58 ile ikinci, Ziya 27.57 ile üçüncü olmuştur. Küçüklerden: Nihal 32.31 ile birinci, Necdet 33.14 ile ikinci, Dündar 36 ile ü- çüncü gelmiştir. Müsabakada Nihad ve avukat Abdul. lah çok alikışlanmışlardır. Şeref havuzundaki yüzme şampiyonası Su sporları ajanlığının tertib ettiği yüzme şampiyonası dün Şeref stadı ha- vuzunda başlamıştır. Müsabakalarda güzel dereceler alın- mış ve 400 serbest ile kurbağalamada iki Türkiye rekoru kırılmıştır. Alınan dereceler şunlardır: 100 serbest küçükler: Bedri (Beykoz) 1.174, Gültekin (Beşiktaş), Tekin (Be- şiktaş). 100 serbest klüpler: Saffan (Beykoz) 1.08, Ziya (Beşiktaş). 100 serbest, klip harici: Mahmud (Ga- Jatasaray 1.2, Vedad, Servet, 200 kurbağalama, küçükler: Musa (Beykoz) 3.2.3, Hikmet (Beşiktaş). Yu- uf (Beşiktaş), 200 kurbağalama, klüpler: İsmali (Beykoz) 3.9.4 (yeni rekor). 3.30, Necdet. 400 serbest, küçükler: İbrahim (Bey- koz) 6.21, Gültekin (Beşiktaş). 400 serbest, kilpler: Mekin (Beykoz) 8.101, Ziya (Beşiktaş), Muzaffer (De- mirspor). 400 serbest, klüp harici: Mahmud (Ga- latasaray) 5.12.3 (yeni rekor). Vedad, Nezihe. Bayrak yarışı, küçükler: Beykoz takı- mı 8.4, Beşiktaş takımı 8.28. Bayrak yarışı, klüpler: Beykoz takımı 5.36.1, Demirspor takımı 9.43. Küçüklerde: Beykoz 60, Beşiktaş S8, Demirspor 2 puvan almışlardır. Büyüklerde: Beykoz 65, Beşiktaş ve Demirspor 186 puvanla derece almışlar- Beşiktaşla, Beykoz arasındaki su topu- 200 kurbağalama, klip harici: Hikmet! Dünkü yarışlara başlanırken nu 6-4 Beşiktaş kazanmıştır. İlk maçte Beykoz galib geldiğinden bu maç bugün tekrar edilecektir. Serbest güreş birincilikleri gelecek hafta başlıyor Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Gü reş Ajaliğından: 1 — 18 ve 19/8/1939 tarihlerinde yapı lacak olan İstanbul serbest güreş birin- cilikleri için Galatasaraydan Adil Yur dakul, Kasımpaşadan Kerim Akyar, Be şiktaştan Faik Aksan ve Beykozdan Re şad 'Tunçkoldan mürekkeb bir Okomüu teşkil edilmiştir. 2 — Müsabakalara aşağıda adları ya zı güreşçiler girebileceklerdir. 56 kilo: Mehmed Oktav, Ahmed Ye ner, Mehmed Adalı (Kasımpaşa), Vahi- dettin Akıncı (Beykoz), Ahmed Çakır Kenan Olcay (Galatasaray), Hakkı Ak- pinar (Beşiktaş) ve Hüseyin Erkmen. 61 kilo: Mahmud Tuzlan (o (Beşiktaş). Hüseyin Karaca (Doğanspor), Ahmed Kuloğlu (Kasımpaşa), Yaşar Arkan ve Halil Yüzer. 66 kilo: Servet, İzzet Kılıç (Kasımpa- şa), Mustafa Çakır (Beşiktaş), Ali Yener (Beykoz) ve Hasan Karadeniz. 72 kilo: Faik Göken (Galatasaray), Ahmed Kandemir (Kasımpaşa), Özenk (Beykoz) ve Mehmed Pekdemir. 79 kilo: Ali Ahmed (Demirspor), Ağ nan Yurdaer (Galatasaray), Besim Bican ve Rızık (Kasımpaşa) ve Hasan Ahmeğ Karakoç. 8T kilo: Şevki Akalın (Beşiktaş), Fer had (Kasımpaşa), Salih (Beykoz) W Mustafa Çakıpak. Ağır: Mehmed Çoban (Galatasaray) Ahmed Yener (Beşiktaş). 3 — Müsbankalar Taksım stadyomun da yapılacakır. 4 — Müsabakalara saat tam 20 de baf lanacaktır. 5 — Tartı saat 18-19 da yapılacaktı 6 — Tartıda tolerans yoktur. 7 — Minder8 Xx &diır. 8 — Ahmed Fetgeri Aşeni, Bürhsf Felek, Seyfi Berksoy, İsmail Hakkı Ve fa, Sadullah Çifçioğlu yüksek hâkem he yeti olarak seçilmişlerdir. 9 — Daktor Saip, Ahmed Gürkan, Ve fik Gürkanlar, Reşad Tunçkol, Yusuf İ Aslan Yener, Saim Arıkan müsaba hakemi olarak seçilmişlerdir. 10 — Müsabakalara tam saatinde bsf lanacaktır. Bugün yapılacak at yarışları Heyecanla takib edilmekte olan at Y*” rışlarının dördüncü hafta koşuları bul gene Bakırköyde Veliefendi yarış mahi linde yapılacaktır. Bu hafta - geçen defaki gibi - biri kinci ve üçüncü, diğeri de dördüncü 4 beşinci koşular arasında olacak olsn (Devamı 15 inci sayfada)