13 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

13 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Bu sonbaharın en gözel şapkaları birer birer ortaya çikiyor. Beyaz panama şapkanın kalopu beyaz bir ağla sarılmış ve uçları bir omuza sarkıtılmıştır. Gağala yeşili şık bir jile On ters, on düz ilmik beş sıra üstüste | sekrarlanır. Ondan sonra terslerin Üs - ne ters ilmikler örülür. Beş sıra bu şekiide tekrarlanan ters - yüz ilmikler beş sıra sonra aksi e - dilir. Yani terslerin üzerine düz, düzle - rin Üzerine ters ilmik örülür, Her beş sırada bir değiştirme neticesi üstüste gelen ters İlmikler, kabarık birer kare gibi görünür. (Düz ilinikizr yası kareleri teşkil eder. Koyu renkle gösterilen kenar bandla- rı kahve rengidir. Ellerinizin güzelliğini muhafaza ediniz Hergün ellerinizin bakımına ayıraca ınız birkaç dakika onların güzel ve Iyi kalmasını temin eder. Her şeyden evvel yapılması mümkün bazı tedbirleri göz ö- bünde tutmak lâzemder. Meselâ: Bulaşık yıkarken ellerinizi muhafaza etmek için histik eldiven kul - lanıtız. Ellerinizi bozacak başka işleri - nizi görürken eski eldivenlerinizi giyi - niz. Eldiven kullanmaktan sıkılırsanız İş” lerinizi eldivensiz (görebilirsiniz. Fakat hergün ellerinizin bakımına birkaç daki- kâ hasretmek şartile. Bunun için de elle. i ker zaman soğuk yahud az ilik su İle yikayınız. Kurularken kat'iyen ateşe tutmayınız, yumuşak bir havlu ile bastı- Yâ bastıra kurulayınız. Kışın soğuk havalarda üşüdüğünüz za man ellerinizi sıcak suya daldırmayınız. Deriniz bozulur, ellerinizde çatlaklar pey da olur. Yatmadan evvel ellerinize — yağlı bir krem sürünüz. İki üç defa böyle yapınca ellerinizin kadife gibi o yumuşadığım ve Büzelleştiğini göreceksiniz. Ellerinize süreceğiniz losyonu kendi - Miz hazırlayabilirsiniz. Biraz limon su - Yuna biraz gliserin karıştırınız. Bu mah- ile tımaklarınızın ucundan bilekleri - Dize kadar derinize içirecek gibi sürüp Ovünuz, * Elin mütemadiyen nemlenmesi ateşli bir mizaca delilet eder. Tamamen gide- tilemez, Fakat hafifletilebilir: Elleri uleolat de lavande ile iyice 0ğ- Tırnaklarınız çabucak kırılıyor, bu Yüzden onları kısa kesmek mecburiye » tinde kalıyorsanız şu kremi yapıp vakit ek tumağınızm dibine (sürünüz. Çok Ydasinı göreceksiniz: 10 gr. o Lanolin 10 gr. Vaselin 2 &r.5 Acide selleyligue * Elinize kıymık veya (diken batmca #crmasa bile— derhal çıkarmalısınız. ka: Biraz gecikirse iltihablara sebeb ka karmak İçin ermbız veya iğne kul « 5 malı, kullânmadan evvel bunları iyi- Yaktmahdır. İcab ederse dikenin veya Tniğın battığı vere jiletle | bir parça dik UP yarmalıdır. Herhalde o küçü- Yaranın kanamam — esastır. Bunden Mi Yapılacak şey, yerini biraz alkol Mia silip pansuman yap İbir şeycik olduğu En şık plâj elbisesi Bu yaz erkek elbiselerini andıran sade pijamalar son derece modadır. Ve bunlarla erkek gömlekleri tarzında şömi zie bluzlar giyilmektedir. Resimdeki jJama ile ceketi beyaz ketenden yapılmıştır. Bbuzu siyah - yeşil emprimedir. Nasıl ve girmelisiniz ? Deniz banyosu kalb hastalarıma, ci- ğer veremine, — fazla sinirlilere, tansiyonu yükseklere iyi gel « mez. Bunların hari - cinde sağlam veya göyle böyle sağlam herkese faydası vur- dır, Bazı hastalıklar - da tedavi yerine ge- çer. | Umumiyetle bünyeyi kuvvetlen - dirir. Ancak hiç bir va- kii yemekten üç saat geçmeden banyo al - mamalıdır. Buna kar şı «ben iki saat son- ra giriyorum, ya“ hud İki saat sonra gi- venleri gördüm. Hiç yok» diyenler bulu » nabilir. Fakat unut « mamalı ki bir defa, beşdefa, on defa, hatâ yüzdefa bir şey olmaz da yüz bi- rineide bir kan birikmesi yüzünden insan | çülü bir banyo kadar fayda bekleme. suyun dibini boylıyabilir. Bir mevsimde otuz banyo üzviyeti kuvvetlendirir. Bundan fazlası yorar. Halbuki: Deniz banyosu yorulmak için leğii ondan mümkün olduğu kadar fay- dalanmak için yapıdır. Yüzmeyen eda on, on beş dakikadan çok kalmamalıdır. Vükl saatlerle deniz- de kaldığı halde hiç bir rahatsızlık duy - mayanlar yok değildir. Fakat bunlar müstesna insanler sayılırlar. Umumiyet- Je iazla uzun bir deniz banyosundan öl. mek Lizımdır, İyi yüzenler vücudlerini yağlamayı üs mutmamelıdırlar. Üşüme; yüzücünün en büyük düşmanıdır. Yağ tabakası dün hassasiyetini azaltır. Üşümeyi ge - efktirir. Pök iyi yüzseniz bile plâjdan açılırken yanınızda ya bir kayık bulunmalı, yahud kıyıda birine sizi gözlerile takib etme « sini söylemelisiniz. İnsan bu... Ne olur İme olmaz... Ayaklarınıza bakmayı ihmal etmemelisiniz Plijlarda çıplak “ayakla gezdiğimiz, çıplak ayaklarımıza sandallar giydiğimiz bu mevsim ve bilhassa (bu ay, ayağın göze mümkün olduğu kadar bakımlı gö- rünmesi icab eden bir devredir. Onun artık hiç dir kusurunu İnce ipek çorap - larla örtmüyor, kapah, kalın ayakkabı - ler içinde gizlemiyoruz. Binaenaleyh el- den geldiği kadar itina etmeliyiz ki çir - kin görünmesin. Buns her zamanki te - mizlikleri kâfi değildir. Tırnaklarına da ayrıca bakmalı, onları haftada bir cilâ - lamahdır. Bunun için Oo Geceden (tıpkı el tırnaklarında olduğu gibi) tırnak ke - narındeki derileri itmelidir. £ Yatarken bu derinin üstüne krem sürmelidir. (Gün düz sürerseniz çorabınızı lekeler) Ertesi gün tırnakları düz ve oldukça kışa kesmeli, Cilâyi sürmeden önce —ya- na doğru genişleyip ete batmaması için— Pİ- tırnağı alttan törpülemeli, Sonra birer birer cilâl sürmelidir. Ku- Sağlam ve beyaz dişler Dişleri ez ve parlatan şu diş tozunu bir kere deneyiniz. Aldığınız ne- Heceden memnun kalırsanız haftada iki üç defa oksijenli suya batırılmış bir diş fırçasile kullanınız. Birbirine yarı yarıya katıştırılmış ince kömür toru ve bikarbonat... Kömür tozu elenmelidir ki dişlerin minasını çizmesin, Bundan başka dişlerinizi her yıkadı - Jğınız zaman yumuşak bir havlu ile oğa « rak kurutmayı unutmamalısınız. Buda onları beyazlatır. Onları sağlam saklamak | haftada Iki kere içine #ki damla &cide phenigue dam dek su ile çalkalamalısınız. İnceden inceye temizlemenize rağmen diş aralarında kalan yemek kırıntılarının tahammüründen ileri gelen çürüklere meydan vermemek için akşamları ağı - mızı bir kaşık İait de magnesle ile karış- tarılmış iki kaşık ılık su İle çalkalamalı « sınaz. Diş etlerinin gevşemesine karşı şu for mülü kullanınız. Mükemmel neticeler a - ırsımz: Tanin 5 gram, Teinture d'iode 5 gram. İodüre de potassltum (1) gram. Esu de roses 200 gram. o Teinture de benjoin 2 gram, —————————— ruyuncaya kadar parmak aralarını birer parça pamukla ayırmalıdır. Yazın ayakları sıcaktan müteessir © « lanlar; Delikli ayakkabılar giymelidir « ler. Bunlar ayağın bol bol havalanma » sını temin ederler. Pek sicak havalarda parmak aralarına talk pudrası serpiştir « melidir. Bakımsız ayak kendi kendini korumak Üzere derisini değiştirir. Yeni derinin ça buk sürmesi için değişen deriyi sünger taşile oğmalıdır. Yoksa katılaşan derinin eskimesi pek fena olur.