13 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

13 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

gez ız hi zi â T Baysan ya ŞEHİR 2 Lİ İstanbula yapılacak hava taarruzu | tecrübesinin günü haber verilmiyecek Tayyarelerin hücumu Çorlu ve Marmara sahillerinden bildirilecek ve 20 dakikada korunma hazırlığı yapılacak Hava taarruzundan korunma ko -Jri tarafından İstanbula haber verile - misyonu dün tekrar toplanmıştır. Top cektir. lantılara Pazar olmasına rağmen bugün| Tayyarelerin gelişinden İstanbul an ve yarın da devam olunacaktır. jcak 20 dakika evvel haberdar olacak Dünkü toplantıda motörlü ve mo - a başlana »-| törsüz nakil vasıtalarının maskelen »|<â ri korunma hazırlı; ır. Kazalarda halkın sığınacakları ka - Salı günü memleketin her tarafında bira /6 kuruşa satılacak Bira fiatlarında hükümet tarafın * dan yapılması kabul edilen tenzilâtın tatbikina Salı gününden itibaren baş. lanacaktır. Salı gününden İtibaren memleketin her tarafında bir şişe bira 16 kuruşa satılacaktır. İnhisarlar İdaresi, bayilerden, yarm akşama kadar ellerinde bulunan eski flattaki biralarm miktarını bir beyan mesi hususları konuşulmuştur. | İstanbula havadan yapılacak taarruz günü henüz belli değildir. Taarruz gü”| nü İstanbul Vilâyetine resmen bildiril miyecektir. Hava taarruzu tecrübesinin Çanak- kale veya Çorludan gelecek tayyare - lerle yapılması muhtemeldir. Trak - yadan İstanbul üstüne doğru uzanacak tayyareler, Çorlu üzerinden geçtik - leri esnada İstanbula haber verile » cektir. İstanbul Vilâyeti hava taarru »- zuma bu suretle muttali olacaktır. Çanakkaleden gelecek tayyareler Marmara sahillerindeki şehirlerden bi. Ticaret işleri: Fransız takas primlerinin düşeceği tahmin ediliyor Fransa ile ticaret anlaşması müza- kerelerinin neticelendiği baberler piyasada Fransız takas prim- deri üzerinde müessir olmaktadır. Fransız takası 88 kuruş olmakla be” raber âcil bir ihtiyaç karşısında bu - Tanmıyan ithalâtçılar tarafından mu. bayaa edilmemektedir. Primlerin yakında normal bir sevi- yeye düşeceği kuvvetle tahmin edil” mektedir. Romanya ile yeni bir ticaret anlaşması yapılacak Müddeti bitmek üzere olan Türk - Rumen ticaret anlaşmasını yenilemek | üzere bu ayın 15 inden sonra şehri- mize bir Rumen ticaret murahhas he yeti gelecektir. Müzakereler İstanbul- da yapılacak ve hükümetimiz namına müzakereler Ticaret Vekâleti dış ti- caret müdürü Bürhan Zihninin riya. seti altında bir heyet iştirak edecek - tir. Almanyaya mal sevkediliyor Uimanımıza gelen bir Alman vapu” runa son haftalar zarfında bu memle. kete satılmış olan mühim miktarda pa- çavra, tiftik, yapağı, bağırsak, arpa, bakla ve yulaf yüklenmektedir. Bu memleket hesabına piyasada mu bayaa faaliyeti devam etmektedir. Poliste : Bir aşçı, kadın yüzünden bir Ermeniyi yaraladı Dün, Galatada Demirciler sokağın - da kadın yüzünden bir yaralama hâ - disesi olmuş, ayni sokakta 34 numa - rada oturan Kirkor, aşçı Lâz Osman isminde biri tarafından bıçaklanmış - tır. Kirkorun yarası ağırdır ve hâdi - se de Kirkorun metresi yüzünden pat- lak vermiştir. Lâz Osman kaçmış. Kirkor Beyoğlu hastanesine kaldırılmıştır. Çatalcanm Karagök köyünden İs mail adında bir adam, dün İstanbula Fuadın #daresindeki 3681 numarah Kamyon çarpmıştır. İsmafl kamyonun altına düşmüş, İki bacağı kırılmış ve vücudünün muhtelif yerleri ezilmiş - tir. Yaralar ağır olan İsmail Gureba hastanesine kaldırılmıştır. Kadın yüzünden bir adam yaralandı Galatada Uludağ gazoz fabrikasm- da çalışan Nuri, Hasan ve Abdullah adında üç arkadaş bir kadın mesele. sinden kavgaya tutuşmuşlar, ve dö - yüşmeğe başlamışlardır. Bunlardan Hüseyin Abdullah: ya - ralamıştır. Yaralı tedavi altına alın - mış, suçlu yakalanmıştır. hakkında |* pal» yerler #esbit edilmiştir. de Karakö ğ nelden de Tramvay ve Elektrik İdaresinde Dahiliye Vekili Faik Öztrak yanında Vali olduğu halde dün öğleden evvel Metro hanına gitmiştir. Tramvay, E - lektrik; Tünel İşletmesi Umum Müdü. Mustafa Hulkinin iştirakile Metro nında yapılan toplantıda passif ko » runma işinde tramvay arabalarının maskelenme tarzı konuşulmuş, umum müdi ğün binalarile tesisatın hava tâarruzundan ne şekilde korunacağı tesbit edilmiştir. Müteferrik: Gümrükler Umum Müdürü yarın geliyor lar Vekâleti müs mud Nedim Gündüzalp, yâ- rın Ankaradan şehrimize gelecektir. Gümrükler Umum Müdürü mizde birkaç gün ka yapılacak tadilât işi üzerinde meşgul © lacaktır. Bir gencimizin muvaffakiyeti İstanbul Amerikan kız kolleji me - zunlarından Melek Siyret. Öncü, üç! senedenberi Amerikada Welesley üni» versitesinde takib ettiği sıhhi“ beden! terbiyesi tahsilini bu kere muvaffaki. tle bitirip en yüksek derece olan ter diplomasını kazanarak mem - iekete avdet etmiştir. Kendisi Nevyork Türk sergi heyetince Türk günündeki bedii danslar programını tanzime de memur edilmiş ve tertib ettiği prog -| ram binlerce yabancı ve davetli ara -| smda fevkalâde takdir uyandırmış -| tir. Kendisine yurd haricinde olduğu! gibi yurd dahilinde de başarılar te * mehnni ederi kticnti,,dövisillonuncu Şehirlerarası telefon tesisatı i genişletilecek Posta "Telgraf ve Telefon İdaresi, mevcud şehirlerarası programının tet- biki etrafındaki çalışmalarına devam etmektedir. İdare, mevcud programın dışında kalan yurdun geniş mıhta - kalarında ticari ve İktısadi ehemmi «- veti olan şehir ve kasabalarda da te - lefon şebekesi vücude getirmek ka - rarındadır. Tedricen ve tahsisat mik- tarına göre yapılmakta olan —mevcud| telefon programının o tahakkukundan sonra, bu telefon şebekelerinin tesisi. ne başlanacaktır. İdare, bunun için bir! komisyon teşkil etmiştir. Komisyonun | tetkiklerinden alınacak neticeye göre, | ikinci şehirlerarası telefbn programi hazırlanacaktır. Bir amele gazle zehirlendi Limanda - demirli bulunan İngiliz bandiralı vapurda çalışan tahmil ve tahliye amelesinden birisi, dün keres- te kaldırırken ambardan intişar eden gazlerden zehirlenmiş, ifade vertemâ, diğinden hüviyeti tesbit edilememiş - tir. Amele, berayi tedavi Beyoğlu has- tanesine kaldırılmıştır. Bir çoban arkadaşını taşla yaraladı Eyübe tâbi Küçükköy mer'ası çoban larından Bursalı Perid, bir koyun ot. latmak meselesinden kavga ettikleri çoban Hasanı başından taşla tehlikeli surette yaralamıştır. Yaralı çoban Gu reba hastsnesine kaldırılmış, suçlu yâ kalanmıştır. latin karşısında ve Bi larak tetkikler -|, de bulunacak ve gümrük kanununda |” İhame ile bildirmelerini istemiştir. İ - dare bayilerin ellerinde bulunan bira. ların farklarını ödiyecektir. Yenicaminin tanzimi için bir plân hazırlandı Eminönü meydanının tanzimine bü yük ehemmiyet verilmektedir. Yen! « caminin etrafına cami inşaatmda kul. lanılan taşlar döşenecek, deniz suyu” nun tesirile renklerini değiştirmiş koyulaşmış olan duvarlar kazınacak - tır. Kazıma ameliyesi bittikten sonra cami duvarları eski h alacaktır. Caminin. etrafında vücuğe getirile- cek sedler teras haline konacak, ca - miden meydana üç merdivenle inilecek tir. Merdivenler kemerin dibinde, $a” ıkpazarı-tara olacak, Balık; 14 metre uzunluğunda inşa ecektir. Otomobillerin geçtiği yol tretuvar o cektir. Yenicam telif yeşillikler meydana getirilecek » tir. Bu şeklin plânı Belediye İmar İşle. ri Müdürlüğü tarafından hazırlanmış - Valiye gösterildikten sonra mey — in tanzimine o tarza uygun $€ - kilde devam olunacaktır. Karadeniz ve Marmarada fırtına devam ediyor Karadeniz ve Marmara denizlerin - de fırtına dün de devam etmiştir. Fır. tına yüzünden Karadeniz vapuru dün teahhurla gelmiştir. Yeşilköy meteoroloji ist aldığımız malümata göre, dün hava yurdun Karadeniz kıyı a çok bu- tutlu ve yağışlı, Trakya, Marmara hav zası ve Orta Anadoluda bulutlu ove mevzit yağışlı geç Dün şehri - mizde hava kapalı ve az yağışlı geç - miş, rüzgâr şimali istikametten sani »« yede 3.5 metre hızla esmiştir. Sühu - net en yüksek 24,6 ve en düşük 16,5 santigrod olarak kaydedilmiştir. Ankara borsası Aşilış - Kapanış fiatlar İ2- ÇEKLER Açılış 5.50 126,875 1.50 64615 2800 «785 10.44125 41.176 14826 146 “m 4405 İİ Belediye memurları kursu açıldı GEN z ve| Belediyede memurların mesleki bilgi ni yazmıştık. Yukarıdaki resimde bele Zühtü Çubukçunun dersini dinlerken Şehir işleri: Çöpleri sokağa atanlar cezalandırılacak Bazı mağaza ve dükkânlardan çöp » güler geçtikten sonra çöplerin sokağa atıldığı görülmüştür. Belediye zabıtası bu gibileri takib ve her dükkân ve mağazada kapalı çöp kutuları bulun durulmasını temin edecektir. Birgardöfren düşüp yaralandı Kumkapıda Cinci meydanında 25 numaralı evde oturan gar ram, Alpulluda trenden di şından ağır surette yaralanmıştır. Yaralı İstanbula getirilmiş ve Gu » reba hastanesinde tedavi altına alın » mıştun VEFAT | Miralaylıktan mütekatd Ahmed Enis| Atabek oğlu ile emekli deniz yarbayla. rından Zihni Ertamın damadı, Fen Fa- kültesi son sınıf talebesinden “Mustafa Kemal Umurtak vefat etmiştir. Cehazesi arkadaşlarının ve kendisini sevenlerin ei- leri üzerinde taşınarak 'Tanrınm rahme- tine tevdi edilmiştir. Ailesine taziyetler beya ederiz. lerini artırmak için bir kurs açıldığr diye memurları muamelât müdürü görülmektedir. Askerlik işleri: & çağırılıyor Yerli Eminönü Askerlik Şubesinden: 45 günlük sitaja t&bi ve 5 Eyidi 539 da kıt'ada bulunacak piyade (yarsübay) as « teğmenlerden derlet memuriyetinde olan « Jar bulundukları daireden maaşlarını göğ « teren resmi vesika ile 20 Ağustos 980 gü « nüne kadar şubtyo gelmeleri ilân olunur. | Bir adam peynirden zehirlenerek öldü Çatalcada Aziz Arıkan namında bi ri bakkaldan aldığı peyniri yedikteni sonra zehirlenerek müştür. Cesed. Morga kaldırılmış ve bakkal tevkif © « dilmiştir. $ Bu Hafta LÂLE'de 1- ALTIN ARAYAN KIZLAR 1939 DİCK POVELL ve JOAN BLONDELL 2 - CEHENNEM YOLU PAT OBRİEN ve ANN Sheridan 3 — Yeni METRO JURNAL ve Hatayın Hükümetimize teslimi merasimi intıbaları. Bügün Snat 11 ve 1de tenzilâtı metineler Istanbul Defterdarlığından : Üsküdar Balsban Gümrük Muhafaza Çengelköy Kanlıca Çubuklu Büyükdere Hasköy Halıcıoğlu , Galata Kürkçükapısı » > Musakkafat yeri > » Azapkapı , Nokta Muhammen, kıymeti Lira kulübesi enkazı, 20 , 20 20 5 30 45 35 45 45 , 2 İstanbul Tütün Gümrük iskelesi Yağcılar Gümrük Muhafaza kulübesi. İstanbul Rali iskelesi Gümrük nokta il kulübesi 2 İstanbul Ayazma yeni sebze hali arkasındaki kulübe enkazı, 8 Hıliçfeneri Gümrük kulübesi enkazı, Bafat » , > Ayvansaray O» 5 ; 46 50 40 Yukarıda mevkileri yazılı 16 aded Gümrük Muhafaza, Nokta Kulübeleri hiza. : © larında yanlı muhammen bedelleri üzerinden 14-3-989 tarihine-müsadif Pazar« tesi günü saat 14 te açık arttırma !le ayrı ayrı satılacaktır. Taliblerin $6 7,5 pey âkçelerini vakti muayyeninden evvel yatırarak mezkür gün ve saatte Defter « darlık Milli Emiâk Müdürlüğündeki komisyona müracaatları, (5657) Yozgad Nafıa Müdürlüğünden : 1 — (27855) lira 40 kuruş keşif tutarlı vilâyet merkezinde Jandarma okuluna ilâve edilen fki dershaneli pavyonun inşnatı kapalı zari usulle eksiltmeye çı « karılmıştır. 2 — Bu işe ald şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şarinamesi, B — Mukavele projesi. C — Yapı işleri fenni şartnamesi, D — Nafia Vekğleti genel şartnamesi. E — Hususi şartname. F — Projeler metraj, keşif hülâsası, İstiyenlere bu şartname ile evrakları 8 — Eksiltme 29/8/039 Salı saat 14 de tarafından yapılacaktır. Nafia deiresinde görülebilir. Nafia dairesinde müteşekkil komisyoğ 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin muvakkat teminat mukabili 2051 Ura 65 kuruş vermesi ve bu işe mahsus olmak üzere eksiltmehin yapılacağı gön * den en az sekiz gün evvel tarihli bir istida ile Nafia komisyonundan verilecek ehliyet vesikasını ibraz etmesi şarttır. 5 — Teklif mektubları 3 üncü maddede yazılı saatten bir saât evveline kad8” komisyon relsliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve Öİ zarfın mihür mumu» ile iyice kapatılmış bulunması şarttır. Postada olan gecik * meler kabul edilmez. o (6182)