20 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

20 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Ey Pont e m Dolp Mealinde bir yer gri si i olan genç ve kibar yün. başı da, kendi haline terkedilmişti:.. | Aradan birkaç gün geçtikten sonra, bana garib bir haber geldi. Yüzbaşı, bilmem neden dolayı bir garsona hid. detlenmiş. elinde bulunan yirmi beş liralık bir banknotu parçalamış. par. çalarını, garsonun suratına fırlatmış... Herkesin meteliğe kurşun attığı bir zamanda, bu yüzbaşı efendinin yirmi ş lirayı parçalayıp garsonun suratı” ha fırlatmasına iyi bir mana vereme. dim. De s1 adamdan şüphelendim. Arkadaşlardan Halim ve Bahaettin| efendilerle o sırada nokta yazı işlerin. inin etrafında kuvvetli bir tarassud şe- bekesi vücuda getirdim. Hi ifahi rapor alıyordum. Ve de kalıyordum. * Bizim misafir efendi, şu saatte, lüks ve muhteşem bir sofrada yemek yiyordu X Pizim misafir efendi, yemekten sonra, Bursanın en şık faytonunu getir ayak üzerine atarak fay- köşesine kuruluyor. Çekirge ında eğlenmiye gidiyor. m misafir efendi, dalma bü- bozduruyor. ve bunların içinde, beşibiryerde altınlar da bulu. nuyor. X Bizim misafir efendi, geceleri, bir sevi doktorun evinde kumar oynu. Asıl garibi şurasıdır ki, bu kumara bazı mühim zevat da iştirak ediyor. hf malümatı birer birer not tle gözden geçiriyo. mana veremiyorum. , otel müsteciri Boşnak Sa- ttm... Bu zat ile ta. ve doğru sözlü bir , kendisinden mühim eneceğimi de tm'd edi. olduğu bir hakikat öğr yordum. alih efendi, geldi Önümdeki not. n kayıdlı olan şeyleri, kâmilen tas- dik ettikten sonra, şu sözleri ilâve etti: .. bunlar, tamamile doğru... vaziyeti, benim de hazar celbetti. Bir münasebet ge- «Bu Kadar zengin misiniz .> «Hayır, aslen zengin değilim. Fakat, Kuğüsü şerife.düşman girerken orada bulunan (Emanatı mibareke) yi kurtardım. Almanlara teslim ettim. Mükâfat olarak bana beşbin altın ver. diler. Bunu, Bursada yiyeceğim.» di. ye cevab verdi. Bilmem, yalan. bik mem gerçek... vi Dedmi. D » Sa efendinin bu sözleri, bede büsbütün bir şüphe ve merak uyandır. Al... Kısa bir düşünce geçirdim ve kara ram: verdim. Bu adam bir gece kumara gittikten sonra, odasının kapısını başka bir anah. tarla Salih efendiye açtırdım. Salih elendi de hazır bulunduğu halde, ar kadaşlardan mürekkeb bir heyet hu. zürunda, onun bavullarını aradım. Ve bu adamın bütün servet memba, o zaman anladım. Bu adamın Bursaya gelmesinden tak riben on beş gün kadar evvel, (Eski. şehir) tireninde mühim bir sirkat hâ. Ülsesi: vukua gelmişti. Trenin, birinci smıf kampartimanlarında cereyan eden bu vak'a, iki safha gösteriyordu. Birin zenginlerinden birinin, mü. parası çalınmıştı. İkineist de, sâaklımda kaldığına göre. Diyarbakır rüeb'uslarından birinin bavulu açılmış. içindeki para ile bir takım evrak aşırıl- maışlı. Bizim lir efendinin bavulların. pu hayli para bulunuyordu. Aşırı & evrak da, bunların arasında görü. yordu. ©) Bu zat, eimdi, (neçbi) muahabiridir. Posta) gasetesinin Bavulları kapadık. Her şeyi buldu” ğumuz gibi bıraktık: Salih efendiyi de alarak doğruca da.| ireye geldik. Gördüklerimizi ihtiva e.| den bir müşahede raporu tanzim ettik. O gece dairede kaldım. Şimdiye ka- dar toplanan malümattan bahis olmak Üzere uzun bir rapor yazdım. Ertesi sabah raporu kumandana takdim et. Günün Bulmacası 2845678910 1 — Yemek arasında yenilen. 3 — vüüşet 3 — Rabıt edatı - Az meak - Su. 4 — Yüksek - İlâve — Borcunu ver, 6 — İnleyiş - Adedler 6 — Hatırlar - Gök, 7 — Fazlalık ifade eden bir edat - İsim - Çabuk parlıyan bir nevi mantar. 8 — Kasabın sattığı - Sayı - Sonunda bir R olsn kışın yağan 9 — Taharri etmek 10 — Basamak. Yukardan aşağı: 1 — İki Kişik koltuk 9 — Herkese bildir. 3 — Şart lâhikamı - Güçleştirmek - Be - yaz 4 — Bir vahyi hayvan « Nefer - Orta Ve Aded- imi Söyleme 7 — Bir tane - İzkembide birli - Bütün 8 — Beygir - Ördeğin efe si eksik - 8o- nunda «la olsa saçez, 9 — Vadetmek, 10 — Parasız verilen. Geçen bulmacanın halledilmiş şekli Boldan sağa: 1 — Kalorifer 3 — Amirane - At, $ — Libas - Name 4 — Orak - Kazak 8 — Ras - Alaz 8 — İn - Kayıran 7 — Fenalik - Ne 8—E-Amr.K — Ramazan - Re 1 — Tek Nekes EGE TİYATROSU Nurettin Gençdür ve arkadaşları Bugün gündür Üsküdar İnşirah behgesinde ANALARIN GÜNAHI Akşamı Yenişehir Cümümriyet bahçesinde SON SAAT Miçe Pongef varyotosi SON POSTA Bursayı iki gün idare eden © ya -— — püskülsüz 1smallin maceraları — Yazan: Ziya Şakir ii öldürülen kadın tim. Ayrıca şifahi malümat verdim. Kumandan, meseleyi müstacel bir şifre ile Bandırmaya bildirdi. Hemen o gece: (Aman, bu adam meşhur bir dolan- dırıcı ve sahtekârdır. Biz de kendisini arayıp duruyorduk. Zinhar, firarına İmeydan vermeyiniz.) Diye, cevab geldi. (Arkası var) Macar Seget takımı geliyor Macarlar dört maçlarını da geceleyin oynıyacaklar Macaristanın Seget takımı dört maç yapmak üzere şehrimize gelecektir. Seget takımı ilk maçını 25 Ağustos Cu|' ma günü gece Tuksim stadında Galatasa-|” rayla yapacaktır. İkinci maç 28 Ağustosta Fenerbahçe ile, üçücü maç 28 Ağustos ta Galatasa . ray - Fener muhteliti ile yapılacaktır. Dördüncü ve son maçta Seget Beyoğ- lusporla karşılaşacaktır. Maçların hepsi gece oynanacaktır. İstanbul kürek birincilikleri İstanbul kürek birincilik müsabakaları bugün Yenikapı sahillerinde yapılacak- tr. Galatasaray, Fenerbahçe, Beykoz, AL tmordu, Beylerbeyi ve Güneş ekiplerinin gireceği bu müsabakalar mevsimin son kürek yarışları olacaktır. İstanbul bi - lâkadar klübler hesabına büyük bir he- rinciliği ile bitecek bu müsabakaların a- yecan içinde geçeceğine hiç şüphe yok - tur. Müsabakatara sabah ondan itibaren Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 28 İSTANBUL resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize siddir. ABONE FIATLARI Abone bedeli been Adres ogi 3 —— Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan me3'aliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ivesi lizımdir. gökşen irdineinömeziğizmei Posta kutusu : 741 İstanbul Telgraf : Son Posta Telefon : 20203 m sksümmi ük önün szlünelimesünmineisas | Son Posta | | Son Posta | PO R ''At yarışlarının 5 inci haftası bugün! Bundan başka Taksimde Tekirdağlı ile Bulgar pehli- vanı, Manisalı ile Yugoslavyalı karşılaşıyorlar At yarışlarının beşinci hafta koşuları! bugün saat 15 de Veliefendi çayırında ya- pılacaktır. Müşterek bahislerin daha en- teresan olması için yeniden bir üçlü ba. his hdas edilmiştir. Üç yarışm birincisi - ni bulsbilenler mühim miktarda kazan - muş olacaklardır. Bu haftaki koşuları ve girecek atları yazıyoruz: Satış koşusu: Mesafesi 1409 metredi Koşacak atlar; Sıdvar ise Ünaldı. İkinci koşu: Hâliskan (o Arab atlarına mahsus olup mesafesi 1600 metredir. Bu yarışa, Dandy, Parista, Samander, Ya tagan ve Oya girecektir. Üçüncü koşu Yerli yarımkan İngiliz atları arasında ve 2600 metre mesafede! yapılacaktır. Yarış hayvanları: Mahmu. re I, Mavzika, Olga, Mahmure 11, Cey'âr, Nonadır. Beykoz koşusu: Yerli hâliskan İngiliz atlarına mahsustur. Mesafesi 2000 metre Dün geceki boks maçları karışık geçti Dün gece Tepebaşı bahçesinde ya « plan boks maçları büyük bir karışık. İk vadisinde bir lâübalilik içinde s0 na erdi. Birinci maç Hüseyinle Rami arasın. da ve iki dakikadan dört ravunddu. İkinci devrede Rami maçı terketti, İkinci maç Semih ile Marko arasın - da yapıldı. Maç iki dakikadan dört devre idi. Semih sayı hesabile gelib geldi. Ankaralı Hakkı ile Beşiktaşlı Mus » arasındaki üçüncü maç iki daki, devre idi Hakkı güzel bir müsabakadan sonra sayı ile galib geldi. Üç dakikada on devre olan dör « düncü maç Feyzi ile Tevfik arasında. yapıldı Dördüncü devrede PFeyzinin meneceri ringe havlu attığından Tev. fik galib ilân edildi. Kâr ile . Ekrem arasındaki son maç iki dakikadan sekiz devre idi Bundan evvel yapılan maçta Kâni müsabakayı terketmiştir. İntikam ma- çı için karşılaşan iki boksör fevkalâde güzel dövüştüler. Son devreye kadar hâkim dövüşen Kâni, güzel ve takdire şayan bir mü. sabakadan sonra sayı ile galib gelerek maçı kazandı. Halk, emektar boksör Kâniyi omuz. larında taşıdı. Atletizm puvan dereceleri Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi AL letizm Ajanlığından: İstanbul (atletizm birincilğklerine iştirak etmiş teşekkülle. rin kazanmış oldukları puvanlar sırasile ilân olunur. Yenerbahça Galatasaray Beşiktaş T.Y.Y.K. Subay Demirspor Boğaziçi Lisesi Küleli 9 uncu Doğanspor 10 uncu Galatasaray sesi Bugünkü serbest güreşler 81 sayı , Üç hafta evvel fasıla verilmiş. olani" serbest güreş müsabakaları bugün Tak. sim stadında yeniden başlamış buluna caktır. Senelerdenberi «Mehmed Arif» adile güreşler yapan ve kendisini Türk pehii. vanı olarak gösteren Bulger Todor Ban-| kof, bugün başpehlivanımız Tekirdağlı Hüseyin ile karşılaşacaktır. Ayrıca Yugoslavyalı Dimitri Skoviç te Maniselı Halil ile güreşecektir. Bu gü - reşlerden evvel Mülâyim ile Sındırgılı Şerit çarpışacaklardır. Güreşlere sat 15,30 da başlanacaktır. if Bugün yapılacak müsabakalar Yenikapı sahillerinde: İstanbul rek birinciliği. Saat 10 Taksim stadında: Serbest güreş İ müsabakaları. Saat 15. Veliefendide: At koşuları beşin. ci hafta: Saat 15 Bebek Amerikan mektebi: Bo » Zaziçispor yıldönümü. Saat 13 Me le LL jolup Ateş, Şıpka, Romans, Yılmazkaya, Kaya ve Ece iştirak etmektedir. Beşinci koşu: # ve daha yukarı yaşta hâliskan Arab atlarını mahsus olup ms - safesi 3500 metredir. Bu mühim yarışa: Çetin, Alderviş, Ceylân, Bahtiyar, İnd ve Karakuş gireceklerdir. Galatasaray istanbul güreş birincisi oldu İstanbul serbest güreş birincilikle - rine dün Süleymaniye klübünde de « vam edilmiş ve müsabekslar nihayet bulmuştur. Alman neticeler gunlar - dır: 56 kilo: Galatasaraydan Çakır Ah. med Mehmedi sayı ile mağlüb ederek birinciliği aldı, Mehmed ikinci oldu. 61 kilo: Yaşar Hakkıyı sayı ile ye nerek birinci, Halil iktnci oldu. 66 kilo: Kasımpaşadan Servet Ha - san Karadenizi say: ile yenerek birin. ciliği kazandı. 72 kiloda: Galatasaraydan Faik Mus- tafayı sayı yenerek birinciliği al - dı, Mustafa ikinci oldu. 79 kilo: Kumkapıdan Koç Ahmed, Kasımpaşadan Hayriyi sayı ile yen « mek suretile birinci oldu. 87 kiler Ali Ahmed birinci oldu. Be. şiktaştan Rızık fikönelliği aldı. Ağır sıklet: Çoban Mehmed. Sam » sunlu Ahmed arasındaki maçın ilk devresi berabere geçti. Samsunlu altta #ken Çoban Meh » med künde ve sarma ile Samsunluya köprüye getirdi. Mehmed, sltta (ken Samsunlu Ah « med, oyun tatbik edemedi ve son dev re ayakta Mehmedin hücumlarile geş- #ğinden Çoban galtb olarek müsaba » kayı bitirdi. Neticede Galatasaray 9 puvanla bi. rinci, Güneş İkinci, Kasımpaşa üçün. cü oldu. Antronmanlara başlanıyor Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Fut- bol Ajanlığından: 1 — İzmir Firar müsabakalarına hazıs. bk olmak üzere yapılacak antrenmanle- ra 21 Ağustos Pazartesi günü saat 17 de Taksim stadında başlanacaktır. 2 — İsimleri aşağıda yazılı idmancıla « rın spor İevazımlerile birlikte muayyen gün ve saatte stadda hazır bulunmaları Tüzumu rica olunur. Güneşten; Cihsd Rasih. Beşiktaştan: Mehmed Ali, Hüsnü, Şe- ref, Hüseyin, Fenerbahçeden: Fikret, Basri, Melih. Galetasaraydan: Faruk, Eşfak, Budu - “İz. Vefadan: Hakkı, LOtH. Kış olimpiyadına davet edildik 1940 senesi kışında Almanyanın Gar * miş Parten Kirşinde yapılacak kayak sporları için hazırlıklar başlamıştır. Al- manya kayak federasyonu kış oltimpiyad- İarına iştirak etmek Üzere 20 Türk ka» yakçısı davet etmiştir. 3