20 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

20 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Sergi sarayının sun'i gölden görünüşü Fuar bugün merasimle açılıyor (Bastarafı 1 inci sayfada) İstiklâl marşile başlanacak, bunu be- lediye ve fuar komitesi reisi Dr. Beh. ge Ur'un açılış nutku takib edecek » tir. Açiima törenine hükümet adına ri. yaset edecek olan Ticaret Vekili Cez. mi Erçin iktısadi mahiyette bir nutuk irad edecektir. Bunu müteakıb Ticaret Vekili, fuar kapısındaki kordelâyı kesecek, davet. iler fuara dahil olacaklardır. Ticaret Vekili alfabe sırasile ecnebi devletler pavyonlarını ziyaretle alâ « kadar devletlerin sefir ve konsolos » ları tarafından karşflanacaktır. Ecne. bi devlet pavyonlarının her biri için aynca açılma töreni yapılacaktır. Saat 20 de fuarın beş kapısı umu. ma açılacaktır. Saat 20,30 da Ticaret Vekili ve ec nebi devletler sefir ve konsolosları ve diğer davetliler şerefine fuardaki Ada gazinosunda 250 kişilik bir ziyafet ke. şide edilecektir. İzmire gelen tren ve vapurlarda tek kişiyi istlab edecek yer yoktur. Bilhas. sa trenler gayet kalabalıktır. Fuar daha açılmazdan önce oteller bir hayli kalabalıklanmıştır. İzmire gelen fuar zivaretçileri, malümat bürolarına men sub terciman ve memurlar tarafından karşöanarak otdilere yerleştiritmek « dedir. Fuarı ziyaret İzmir (Hususi) — Dokuzuncu İzmir fuarım toplu bir bakışta gözden geçir. mek istediğimiz zaman, bu sene yü selen birçok büyük müesseselerle kar şılaşınz. Derlitoplu bir manzara ar - zeden fuarın bu seneki çehresi, şüp - he edilmez ki yarın burasını ziyaret e. decekler üzerinde çok güzel intibalar bırakacaktır. Şimdi fuarı beraberce gezerek kısa. ca intıballarımızı toylıyabiliriz: İzmir fuarının Lozan, Montrö, Do - kuz Eylül ve 26 Ağustos antrelerin - den içeri girince başka bafka intıbalar we manzaralar biji karşılamaktadır. Bunlardan Lozan antresi mimar Got. ye'nin meydana getirdiği büylik bir san'at abidesidir. 9 Eyldi antresi bu sene inşa edilmiş ve üzerine büyük bir o Hive ediimiştir. na töreninin yapılacağı 9 Eylül antresi Basmane meydanına mütevec eihtir. Kapıdan girince bir tarafı elek. trik cihazlarfle süslenmiş, gayet rahat bir asfalt yol bizi karşılıyor. Bu yolun sağında nebatat bahçesi rengin çiçek- leri ve nebatlariyle yanımıza kadar bir çok kokular getiriyor. Bunun ar - (Devamı 11 inci sayfada) Açı Kadın sayfamız Bugün münderecat çokluğundan mi N