20 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

20 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Hâdiseler | Karşısında Vapur ne ister ki! enim meraklıyı evvelki gün Köprü üstünde gördüm. Ha- biç tarafındaki parmaklığa dayanmış dikkatli dikkatli bakıyordu. Elimle omuzuna dokundum; — Haliç temizlenmediği takdirde, köprüye ihtiyaç kalmadan Karaköyden Kadın Köşesi File modası — Yahud da, Pazar günleri vazife den affını istiyebilir değil mi? — Pazar günleri ha.. En kalabalık le. — Daha iyi ya! — «Pazar günleri çok kalabalık o - Yuyorum. Bu yüzden o günlerde tehli- keye maruzum. Taşıdığım insanlara Yenicamiye, kaç sene sonra geçilece -| amıyorsanız, bana da acımıyor mu- .'Arkadaşını vuran terlikçi tevkif edildi Suçlu çok sarhoş olduğunu ve arkadaşını vurduğunun farkında olmadığını söyledi ini merak ettin, değil mi? — Hayır şu vapurları merak ettim. Şirketihayriyenin «Sütlüces vapu - ru şirket binasının deniz kapısı önün. de duruyordu. ceğine göre köprünün üstünden nasıl atladığını merak etmişsindi — O kadarını um canım, köp- rü açılır, vapur geçer. — Öyleyse merak edecek bir şeyi, yok! — Merak edecek birşey yok mu? Baksana Sütlüce vapuru şirket kapısı- na gitmiş, boşuma gitmedi ya, herhal- de bir isteği vardır. — Vapurun da isteği olur mu? puru, şirket kapısma başvurdu. Mu « hakkâk şirketden birşey istiyordur. Ben onun ne istediğini merak ettim. — Sence ne istiyebilir ki! — Belki isminin değiştirilmesini is. ter.. Sütleri su olan bu şehirde işli - yen bir vapura «Suluca» ismi Sütlüce. den daha muvafıktır da. — Belki! sunuz?» der. —lırı — Başka birşey daha var. — Başka ne var? — «Evvelce siyahtım, İ Küruçeşmedeki kömtür depolarınm ö İnünden bir kere geçmekle simsiyah iliyorum, gene beni sivahâ boyat. anız çok memnun alacağın» demek k gelmiş olmasin? " den Şirketihayriye binasınm Gi #rili ufaklı birçok mavna vardı, onlar bugünlerde biraz geriye gittiler. Süt- KA Tüce vapuru da bunun farkına vardıy- — Neye olmasın, mademki şirket va |», Şirketihayriye binasını «sen müte- lar gittiyse, ben va- rine ben geldim: diye! essir olma, mav rım; onların teselliye gelmiş olmasın! — UNİ — Cevab versene! — Böyle şeylere aklım ermiyor. — Gene merakımı halleğdemedim. G Dimer ls | Bunları biliyor mu idiniz? | Telefon, ev ve otomobil numarası Yukarıda gördüğünüz bu iki numara, Amerikada Roçester şehrinde oturmakta olan Herman Dek isminde bir adamın hem otomobilinin, hem evinin, hem de telefonunun numarasıdır. Uzaktan gelen Bir tenkid Anadolumuzun deniz kıyısı küçü. cük bir kasabasında oturan Bay Bekir Kadri cemiyet hayatı dışın - da yaşaya yaşaya biraz norasteniye tutulmuş gibidir. Banm yolladığı mektubdan şu satırları çıkarıyo « rum: : — «Bugün kumsalda mânasız ve sebebsiz denize bakmakla vakit ge- çiriyordum. Banyosunu - yaptıktan sonra gitmiş birisinin bıraktığı ga. zete gözüme ilişti. Bu, bir Son Pos- taydı. Karıştırdım, şurasından bu « rasından biraz okudum, sonra sütu- nunuz üzerinde durdum: Yaşı 55 1 geçmiş, saçları bembe. yaz, arasıra İstanbuldan gelen kü- çük bir para İle iktifa edevek ölümü bekliyen bir ihtiyarım. Gönül iş di: İşte nedense evime döndüğüm za » man size yazmak hevesine kapıl » dım. Ne söyliyeceğim? Ben de bil- miyorum, Bir vakitler hiç böyle de. gildim tabif. Bakınız size üç dört satırla anlatayım: Çocukluğum muhtelif acılar için. de çabuk inkişaf etti, arkadaşlarım oynarken ben düşünür oldum. Genç liğim de yoksullukla geçti. Hep pa- rayı, hep geçinme imkânlarını dü- şünürdüm. Bir zaman geldi ki e - peyce kazanmaya başladım. Amma içimde gene parasız kalmak korku. su vardı. Gene bu korkünun sevki. le, o bakımdan bir izdivaç yaptım. Boynuzsuz ve boynuzlu ineklerin hususiyati Amerikada ve Fransada yapılan tes - boynuzları kesilen sit vermektedirler. Tecrübe esnasında boy. nuzsuz dört Felemerk (neğ! günde 13.19 Mtreye kadar süt vermişlerdir. Bu inek- İcre tecrübe için, fena yiyecek te veril rübelere nazaran inekler boynuzlu ineklerden fazla mişti. Ayni cinsten ve boynuzları kesil- memiş inekler ancak 12.15 litreye kadar *süt verebilmişlerdir. Kontrolsuz kalmış bir adamdım. Fena bir izdivaç yaptım. Hiç sev - medim. Bir çocuğum oldu. Hayatı. mın yegüne mes'ud zamanlarını o. nun. ilk beş senelik zamanına borç. Tuyum. Sonraları o da annesine ben zedi. Annesini varken yok bildim. Ço. cuğum için de öyle yaptım. Veni. hayet işte hayatta kimsesiz gibi bu 500 evlik deniz kenarı büyük köyde oturuyorum, Hümü bekliyerek. Size ne söyliyeceğimi bilmiyo rum, demiştim. Şimdi anlıyorum ki, hissediyorum ki, söyliyeceğim şey Gönül işlerile meşgul oluyorsu - nuz, derde çare arıyorsunuz, güzel Yalnız kendi kendinize vazife edi - niniz: Gençlere yapılacak tavsive bugün elime geçen nüshanızda gör. düğüm gibi ilk adımda varlığı te - min etmek değil, aşkı, söyli; cek, akıl dengi kadını temin etmek tir. Aksi hareketin nümunesi ola - rak size kendimi gösteririm.» Okuyucum anlaşılan çekildiği in. ziva hayatı içinde gazete okumak itiyadını da kaybetmiş bir insandır. Bana adresini de yollamış olmasın. dan istifade ederek bu satırları ih. tiva eden nüshayı kendisine gönde receğim. Kendisine vereceğim cevab Şudur: Esasta ayni şekilde düşünü yörum. Bahsettiği tavsiyem hangi nüshada, hangi şekilde çıkmış bilmi yorum, herhalde hususi bir vak'anın ilâcı olsa gerektir. v : a siyah renk “ — Anladım, koskoca vapurun köP-İ. ötürdüğü için bana çok müna - rünün altından geçip Halice giremiye- | ibi. Beya? renk ise dayanmıyor File modası en parlar devrini yaşıyor. Yaz sonuna, belki de sonbahar ortaları- na kadar da bu parlaklıkta devam ede- cektir. Örmek için geç kalmış değilsiniz. İstiyorsanız tarifimize bakarak yapımız; 50 ilmiklik bir zincir çekiniz. İkinci sı- râ;23 ilmik yapıp birinci sıranın 15 inci ilmiğine batınız. Bir defada çekiniz. Bir zincir yapıp bir ilmik öteye balınız. Tekrar bir zencir çekip bir ilmik öleye batınız. Bunu dört kere tekrarladıktan sonra 28 zincir çekiniz. Ve tıpkı 15 inci ilmiğe battığınız gibi batınız. Ayni dört sık iğneyi tekrar ediniz. * (8 üncü sıra): 20 zincir yapıp evvelki sıranın 11 inci ilmiğine batınız. Ve tıpkı yukarıdaki gibi devam ediniz. işlemeli organdi rob Eteklerinde sıra sıra ve zıkzak volan, lar. Yakasında volanlar. Kol ağızların. da volanlar. Korsajı önden ilikli, beyaz, yuvar - lak düğmelerle düğmeli. Minimini bir bask'ı var. Her kadın bilmelidir Beş gün evvel Tavukpazarında Ar. navud hanımda iki terlikçi arasında işlenen bir ağır yaralama ovak'asının suçlusu, dün ediyeye veritmiştir. İ'Terlikçi Hayri ile arkadaş Mehmed İakşamüstü bir hayli rakı içmişler ve adamakıllı sarhoş olmuşlardır. Niha - yet sarhoşlukla aralarında bir müna - zaa çıkmış ve gittikçe şiddetli bir şe - kil almağa başlamıştır. Bu sırada bıça- ğını çeken Hayri birdenbire arkada - şına saplıyarak, Mehmedi ağır suret- te yaralamıştır. Yaralı Mehmed hastanede tedavi altına alınmış ve henüz yaraları hak. kında kat'i rapor verilmemiştir. Dün adliyeye teslim edilen suçlu Hayri, İfadesinde yak'ayı şöyle anlat. mıştır: — Çok sarhoştum. Aramızda kavga çıkmış, fakat sebebini hatırlıyamıyo - rum bile Hatiâ, vurduğumun da far- kında değilim. Müddelumumilk, * suçluyu 4 üncü sorgu hâkimliğine vermiştir. Hâkim; sorguya çektikten sonra, Hayrinin tev- kifine karar vermiştir. Bir çocuk karakolda hırsız'ık yanlı 13 yaşında Necati isminde bir ço- Balıkesir nahiye müdürlükleri arasında değişmeler ir (Hususi) alçınkaya, Şamli: na - hiyesine; Savaştepe müdürlüğüne Şam- h nahiye müdürü Nermin; açık bulunan Çağış nahiye müdürlüğüne Dahiliye Ve- kâleti evrak men tayin edilmişi: İzmir fuarına Samsundan iştirak edenlerin diplomaları tevzi edildi Samsun (Hususi) — Geçen sene İzmir fuarma Samsundan iştirak eden mües - seselerin kazandıkları madalya ve diplo- malar, Salı günü Ticaret odasında me - rasimle dağıtılmıştır. Bu törende vali Bay Fuad Tuksa. bizzat bulunmuş ve diplomaları kendi elile tevzi etmiş, kısa bir hitabe ile bu müesseseleri takdir ve muvaflakiyetlerinin devamı temennile- ri izhar edilmiştir. Samsun Ticaret Odası altın bir ma- dalya kazanmıştır. Ahmed Ziyaeddin Kı- Mıççıoğulları, Ekrem Hamdi, Münir Ke - mal Akay, Salâhattin Ozad, Nihad İren, Yusuf Cirid, kuyumcu Kâni, Güneş mâ- karna fabrikası, Nuri Şahin, Ali Rıza Ke- feli ve oğulları Tie Bafra kereste fabri - kası diploma kazanan müesseselerdir. Pehlivan köyünde susam mahsulü Pehlivanköy (Hususi) — Bu sene Savaştepe nahi - rlarından Muhlis Atah' cuk, İzmirdeki ailesinin yanından fi « rar ederek İstanbula gelmiş, fakat bu. rada zabısa tarafndan yakalanmıştır. Karakola götürülen çocuk, o'sırada ka. rakolda bulunan Ayşe isminde bir ka. dının küpeterini çalmış ve sonra bun. ları satarak, yerine anası için yeniden başka bir çift küpe satın almıştır. Zabıta, küçük Necatiyi tekrar ya « kalıyarak, dün adliyeye vermiştir. Adanada sahte çek ve evrak tanzim edenler mahküm oldu Adana (Hususi) — Sahte çek ve €v- Tak tanzimi suçundan zannaltına alına. rak mahkemeye verilen, Adana mali « yesi muhasebe memuru İhsan o Öner, Ömer Keçecioğlu, Ragıp Batumlu ile harekete işlirakten suçlu arabacı Him. met ve saraç Alinin muhakemeleri bu- gün bitirildi ve karar kendilerine tef « him edildi. Verilen karara göre, İhsan, Ömer ve Himmet ikişer sene ağır hap. se, Ragıp üç ay hapse ve üç ay memu- riyetten mahrumiyete mahküm olmuş. lardır. Alinin beraetine karar verilmiş. tir. İzmir incir piyasası Çarşambaya açılıyor İzmir (Hususi) — Yeni mahsul yıh incir sas, Çarşamba günü saat on. da, ü piyasası Perşembe günü saat on birde merasimle açılacak ve birer gün fasıla ile ihracata (o başlanacaktır. Mahsul yüklemek üzere Çarşamba gü, nü limanımızda 9 ecnebi bandıralı va- pur bulunacaktır. Adana sporcularının Mersin seyahati Adana (Hususi) — Adana sporcuları dün Mersine gitmişler ve orada yüzme &kzersizleri yapmışlardır. Su sporları ajanlığı bütün yaz mev - simi boyunca tatbik edilecek bir program tesbit etmiştir. Buna göre, gençler önü « müzdeki Pazar günlerini Karataş plâjın- da geçireceklerdir. Bölgede su sporları- nın taammüraü için eğlenceli müsabakâs lar yapılacaktır, Bir köylü kaza kurşunile ö'dü İzmit (Hususi) — İzmitin Yuvacık kö- yünden Mustafa, Receb, Nuri, Bekir isim li şahıslar, Karamürsel yolunda çalıştık. tan sonra, akşam Üzeri köylerinin kena- rında bulunan karpuz tarlasında dinlen- © mek istemişler, bunlardan Mustafa bü- yük bir domuz tüfeği ile oynarken, çıkan kurşunlar Recebin ağzından girerek sol Camları kolay ve iyi temizlemek için |köyümüzde imece suretile tam 120 de.i kulağı dibinden çıkmış ve derhal ölümü- ispirto ile silmelidir. Bilhassa köşelerini temizlemiye çok ehemmiyet vermelidir. Köşeleri kirli cam hiç silinmemiş cam - dan daha ziyade ihmal edilmiş görülür. kar susam ekilmiştir. Susamın ekilmiş olduğu yerin çok münbit oluşu ve ha. vaların müsaid gidişi sayesinde mah « sul fevkalâde olmuştur. nü intaç etmiştir. Facia yerine müddel- umumi muavini Bedri Özkaya giderek tetkiklere başlamıştır. Mustafa *evkif edilmiştir.