10 Mart 1937 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

10 Mart 1937 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 5

Cin Kravford ve Klark Ga Sönmeyen bir yıldız! CİN KRA VFORT.. Genç kalmanın sırrını keşfeden artist Sönüp gidenle- rin arkadaşı, fakat hâlâ yıl- dızlığını koru- yan artist En tanınmış sinema yıldızlarından | bir çokları hirer birer sönüp gitti- ler. Hattâ Greta Garbo bile... Fakat bunların içinde ışığı hâlâ sinema se- masında birinci derecede parlıyan bir tanesi var ki, onu hepiniz tanır- sınız. Cin Kravford'dan bahsetmek | istiyoruz. Cim Kravford'un fakir bir çama - şirci kadının kızı olduğunu hepi - niz biliyorsunuz. Küçüklüğünde so- kakta oyuna yetişmek için merdi - | venlerden koşa koşa indiği bir gün, | düşüp yuvarlanmış ve ayâğı bur- | kulmuştu. Cin Kravford hâlâ - bu kazanın eserini ve hatırasını taşır. İ Fakat şaşılacak nokta şudur ki, | | | bu kız geçirdiği bu kazaya rağınen, dansa müptelâ olmuş ve girip çık- madığı dans salonu kalmamıştır. Bu kadar sadakatle devamın faydaları - ni da görmüşlür. Bir defa dansı çok iyi-öğrenmiş - tr, Artık kavalyalar onu, gittiği donlarda paylaşamaze — olmuşlardır. 1 Bir çok dans müsabakalarıma gir - | miş, pek çoğunda da — kazanmıştır, Hâlâ evindeki bir salonun camekâ « nında sıra sıra dizdiği -bu kupaları muhafaza eder. Danstaki bu muvalfakiyetlerile na» zari dikkati celbedince, Cia Krav - ford'a da yol açılmıştır. Sinemaya intisap edişi bu yüzdendir. İlkönce. ler basit bir figüran —iken, gene dans sayesinde, kısa bir zamanda Ön sala geçmeğe muvallak olmuş « tur. Cin Kravford'un bütün diğer ar« tistler arasında en çok beğendiği ve haftâ benzemeğe çalıştığı bir tek ki- Şi vardır. o da Greta Garbo'dur. Cin Kravford Garbo'dan daha yüksek - bir artist gelemiyeceğine kanidir. Duglas Fairbanks'ın oğlu ile ev « lendikten sonra, serazat — hayatına biraz intizam gelmişti. Çünkü ,Cin Kravlord'un bulunmadığı, aranma- dığı meclis yoktu. Evlendikten son- ra, Holivut gibi sık sık — karılarını boşıyan veyahat ayrılmak için er - keklerini emeye veren blr di- yarda, bu iki karı koca herkese aile saadetinin bir örnegi gibi gösterilir. di. Onlar da bu şöhretlerini bir kaç yıl mubafazaya çalıştılar. Babası Fairbanks, şimdi artık ta » mamile ihtiyarlamış sayılabilecek o- lan Meri Piklord'dan — ayrıldıklan sonra, oğlunu ve gelinini de evlilik hayatı sıkmağa başladı. Onlar da diğer sinema artistleri gibi, ayrılmak ) IHergün biraz daha gençleşen .ıı:ılıoıı artistlerin Holivutta - Greta | | ı | | | İhtiyarlam a- | manın yegâ-i ne sırrı nedir? | bevesine kapıldılar, Zaten bütün bu ı | sinema artistleri hep böyle dostça ayrılırlar. Cin Kravford sinema — hayatının verdiği bütün yorgunluklara — ve mahrumiyetlere rağmen, ihtiyarla » mamış ve hâlâ genç ve zinde kalmış | olan artistlerden biridir. | Sinema Produser'leri mülemadi » | yen yeni yeni artistler yetiştirmek için bütün gayretlerini sarfeltikleri halde, bundan sekiz, ou sene evvel | göhretlerini bihakkın kazanmış olan yıldızlar derecesinde bir yenisini | benüz yetiştrmeğe muvaffak olama. dılar. Bir çok yeni sinema artistle » Yinin isimlerini işitiyorsunuz, — O » | yunlarını görüyorsunuz. Fakat hiç birisi insan halizasında yer etmiyor. | Sinemayı henüz birakmak aklı » na gelmiyen Cin Kravford'dan daha bir çok yeni filimler beklenilmekte. dir, ınunvınnxı GARİPLİKLER | Düny: 4 eti yiyen bir milyon insan varmış! İngilizlerin meşhur seyyahı dok- tor Amersvil bütün Afrikayı, Pala- | gönya ve büyük Cenup denizlerin- deki adaları dolaştıktan sonra Lon- draya dönmüştür. Gezip gördüklerine ait üç ciltlik bir eser neşreden doktar, dünyada insan eti yiyen vahşilerin sayısını bir milyona çıkarmakdadır. Bu vah- gilerin ekserisi Afrika ile Cenup do- nizlerindekl adalarda yaşamakta - dır. Doktorun bu iddiası her tarafta | çok büyük hayreti mucip olmuştur. İ Öyle ya, insanları yiyen bir milyon | ağız, bir yılda acaba ne kadür insân | | Jâkadar diğer | kındaki arzularının Kız mı,o T AU ğlanmı çok doğuyor? 2000 kadına ebelik eden profesör bunun için neler söylüyor ? Eski Macar nazırlarından Be- Ia Földeş (kız mı, oğlan mı?) esrarı hakkında yeni bir ista - tistik neşretmiştir. Bu istatistikte okuduğumuza göre, tabiatin bu esrar perdesini henüz tam ma - nasile anlayan yoktur. Erkekler, daima bir çok tehlikelere ma - ruzdurlar. Harplerde ölürler. Bir çok felâketlere maruz kalırlar, kadınlar ise böyle tehlikelerden iazadedirler. Binaenaleyh, tabi- | at kanunları buna göre tanzim olunmuştur ve erkekler bunun için daha fazla doğmaktadırlar. Erkek çocukların en çok doğ - dukları ay, temmuzdur. Âlim - ler, bu ay içinde neden daha çok oğlan doğduğunu araştırmiş - lar ve bir çok mütalealar - ileri sürmüşlerdir. Bu mesele ile a - bir gurup mü » tehassıs ise, doğum kız mi, oğlan mı meselesinde en büyük | Selü, mevsimlerin oynadığı mü- | | talcasındadır. Bunlara göre kızların en fazla doğdukları ay, teşrinievveldir.. İki bin kadına ebelik eden Hofaker, (kız mı, oğlan mı) me- | gelesini büsbütün başka türlü halle çalışmaktadır. Cünkü, bu mütehassısın kendi elile doğu - muna yardım ettiği 2000 yav - rudan, babaları daha yaşlı o - Tup ta anneleri babadan genç olan ailelerden, 648 oğlana kar- şı 589 kız doğmuştur. 3 Anne ile baba bir yaşta ise- ler böyle ailelerden T0 oğlana karşı 70 kız doğmuştur. Anne » Jeri daha yaşlı olan - ailelerden 270 oğlana karşı 289 kız doğ » muştur. Hofakerin bu istatis - tiklerden kuvvet alarak ottaya attığı iddiaya göre, oğlan doğ - masında en büyük âmil, babanın anneden daha yaşlı olmasıdır. (Kız mı, oğlan mı?) meselesinin Birri buradadır. Avrupada er « | keklerin kadınlardan daha faz- la olmasının yegâne sebebi işte budur. Çünkü Avrupalı bir er- kek kadından muhakkak daha yaşlı olarak evlenmektedir. Piç doğan — yavruların — ekserisi | kızdır, çünkü, gayri kanuni şe- kilde çocuk doğuran kadınlar, daima genç yaştaki erkeklerle sevişmektedirler. 1330 doğum vak'ası üzerin - | de tetkikler yapan Hollandalı Melhors'un fikrince yaş mese - lesi bu işde hiç bir rol oynama- maktadır. Çünkü, 35 yaşından yukarı olan erkekler, daha genç jyaşında olan kadından doğan şavruların ekseriyeti kızdır. Maamafih 20 ile 24 yaşları a- yasındaki ana ve babalardan doğan çocukların ekserisi oğlan- dir. Bu mütehassıs, Gotanın al- manağından aldığı kuvvet ve ve- saike istinat ederek, zengin ai - Telerde ümumiyetle yüz oğlana karşı yüz yirmi kızın doğmak - ta olduğunu söylemektedir. İs- tinaden teoriler ortaya koyan Mütehassıslara, Biolog itiraz et- mektedirler. Bunlara göre, (kız mı, oğlan mı?) meselesin « de yaşların ve mevsimlerin te- sirinden fazla, ana ve babanım (kız mı, oğlan mı?) olması hak- tesiri bü - yüktür. Bunun içindir ki, ev - İilikten sonra ilk doğan çocuk - Jarın ekserisi oğlandır. Çünkü köylü ailelere iş görmek için oğ- Tan lâzımdır ve bü aileler oğlan | doğmasını çok ârzu ederler, Avfupanın 30 senedenberi hakikt Şerlok Holmes ismini a- lan Viyana polis heyeti teftişiye reisi Frans Şnayder 63 yaşın « da olduğu için tekaüde sevke - diliyormuş, Kendi arzusu ile tekaütlüğü- nü istiyen Bay Frans Şnayde » rin bu hareketi bugün Avrupa gazetelerine en büyük mevzu olmuştur. Hele Viyana gazete « Teri bu vesile ile Bay Şinayde- rin 30 senelik polislik hayatın- daki enteresan vak'aları — bal « landira ballandıra yazmakta « dırlar. Bilhassa Neues Wiener Jour- nal Bay Şnayder için tahsis et- | tiği bir yazıda diyor ki: — 63 yıllık bir ömürden son- ra cinayet işleri heyeti teftişiye reisi Viyana polisindeki vazi « fesinden ayrıldı. İlk defa olmak zere öğleden evvel aile yuvası- tun köşesinde vak'asız bir gün yaşayacak.. Yıllarca mütema - diyen mücadeleye alışmış olan polis yine ilk defa olmak üzere bir gazetecinin: — Bugün ne yapacaksınız?. Suali ile karşılaştı. Büyük şeh- rin bin bir vak'ası arasında ba- şiniı kaşıyacak vakit bulamıyan yeni mütekait eski günlerin hes yecanlı vak'alarından hâlâ kur- tulamamış. Birdenbire: — Dünkü yaptığım işi.. Diye - ü Ayrupanın hakiki Şarlok Holmesi tekaüt oluyor ?.. Kızlar hangi aylarda, oğlanlar hangiaylardadahaçokdoğar? İşte hahikt Şarlok Holmas cevap verdi. Halbuki dün iş ba- şında idi. Bugün istirahatte... Bay Şnayderin ehanşümul şöhreti bir evlenme sahtekârlı - Bini meydana çikarması ile baş- lamıştır. Amerika polisinin yıllarca a- radığı sahtekârı Viyanada bir otelde bizzat yakalamıştı, Bun- zilotivi bulmuş ve faillerini de- dan başka Polonya millt banka- sından çalınan milyona yakın müthiş mücadelelerle cle geçir- mişti. Bugün köşesinde eski ha: tıralarını yazmakla meşgul ola- Çinde idamlar nas y aü Bi K ei ... aP ıl yapılıyor ? e Tei 1Çinde Nankin hükümeti kokain” ve ercin kullananları, satantarı tdam etmektedir. Yakarıki resim ercin kullanan bir Çinlininin nastl idam edildiğini göstermektedir. ) ekkee di Ü ea rülemi. Tei Dü L elüüP | Mi dülülmülmi üi ».tallüel UA e