15 Temmuz 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

15 Temmuz 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

ÇOK SIK BAŞ YIKA- MA, PERMANANT, SAÇ BOYASI, GÜNEŞ, ve RÜZGÂR SAÇLARI SERTLEŞTİREREK KIRAR. PERTEV Briyantini Terkibindeki hususiyet itibarile saçların kırıl « masına ve kuruyarak kepeklenmesine — müni olur, Saçları harici tesi- rattan korur, Tatlı bir yumuşaklık ve tabil bir parlaklık bahşeder. Her ceczane ve ıtriyat mağaza- larında bulunur. İstanbul 3 üncü İcra Memurluğundan : Necip Önsoyun Memikadan akdığı (1250) lira mukabilinde birinci derecede ipotek gösterdiği Eminönü kazası Alemdar mahallesi Molla- fenari sakağında eski 19 yeni 11 kapı, 44 ada, 6 parsel numaralı kadas- tro görmüş kâgır bir bab hanenin rehin bedeli verilmediğinden 2004 nu- maralı kanun hükmüne tevfikan paraya çevrilmesine karar verilmiş ve mezkür hanenin tamamına 2562 lira kıymet takdir edil il GAYRİ MENKULÜN EVSAFI: Hane. Kâgir olup yanmış ve tami- rine başlanmıştır. Kapıdan girildikte iki odanın döşemeleri yanmıştır. Bu katta börme duvarları yoktur. BODRUM KAT: Bir methal, bir oda; kapı ve kömürlükter. ibaret- tir. BİRİNCİ VE İKİNCİ KATLAR: Kümilen mühterik olup pencere çerçevseri kısmep yanmıştır. Kat döşemeleri potrel üzerine beton ola- rak yeniden dökülmüştür. Üçüncü katta yeniden bazı tesisat yapılmak- tadır. Binaenaleyh muhterik ve kwsmen de inşaata başlanmış ve tamam bir haldedir. Zemin kısm: mevcut beden duvarları yeni yapılan iki kat be- den döşeme ve kısmen yanık pencereleri nazarı itibare alınarak 46/50 metroluk sahasında bulunan işbu gayrimenkule yukarıdaki evsafı na- zara alınarak heyeti umumiyesine (2562) lira kıymet takdir edilmiştir. GAYRİ MENKULÜN HUDUDU: Tapu kaydı gibi ölup kadastro görmüştür. 1 — İşbu gayri menkulün arttırma çartnamesi 27/7/939 tarihinden itibaren 99/576 numara ile İstanbul Üçüncü İcra dairesinin muayyen nu- marasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan faz- la malümat almak isteyenler işbu şartnameye ve 30/576 dosya numara- sile memurivetimize müracaat etmelidirler. 2 — Arturmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin ©6 7,5 nisbe- betinde pey veya milii bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124). 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilli ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar, 4 — Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartna- mesini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul et- miş ad ve itibar olunurlar. 5— Gayrimenkul 16/8/939 tarihinde Çarşamba günü — saat 14 den 16 ya kadar İstanbul Üçüncü İcra memurluğunda üç defa bağırıldık - tan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muham- men kıymetin 96 75 şini bulmaz veya satış isteyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacaklılarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok & tıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edile- yek 31/8/930 tarihinde perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul Üçüncü İera memurluğu odasında artırma bedeli satış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş ala- cakları meemuundan fazlaya çıkmak şartile en çok arttırana ihale edi- lecektir. Böyle bir bedel elde edilemezse ihale yapılmaz. Ve satış talebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifde bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle alma- ğa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müd- detle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasın- daki fark ve geçen günler için 56 6 den hesap olunacak faiz ve diğer za- rarlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tah- sil olunur. (Madde: 133). 7— Aalıcı artırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcını ve yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeye mec- burdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve tellâliye resminden mütevellit belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya ali ol- mayıp artırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayrimenkul tamamı yuka rıda gösterilen tarihte İstanbul Üçüncü İcra memurluğu odasında işbu ilân ve göcterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olu- nur, (19241) Ziraat Vekâletinden: Ziraat Vekâleti Makam otomobili için açık eksiltme ile «5950> lit- re benzin alınacaktır. 1 — Benzinin bir 'itresinin muhammen bedeli <17.70> kuruş <5950» lötre benzinin muhünmen bedeli «<1053- Hra «152 kuruş muvakkat te- minat «78» lira <909. kuruştur. 2 — İhale 21/7/989 tarihine müsadif cuma günü saat 15 de Vekâlet binasında müteşekkil komisyon huzurile yapılacaktır. Taliblerin bu saatte komisşyonda bulunmaları, 3 — Şartname Levazım müdürlüğünden parasız verilir. «2613» «6655. | Tophanı İsinde eski 387 yer İngiliz Kanzuk Eczanesi Beyoğlu - İstanbul Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan: 889 Mali senesi zarfında mekteb talebe ve pansiyonuna alt (110.000) parça çamaçırın yıkanması açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltmesi 22/1/939 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 10 da Gümüşsuyunda mekteb binası içinde yapılacaktır. Beher parçanın muhammen bedeli () kuruş olup ilk temiinatı (333) liradır. İsteklilerin şartnamesini görmek üzere her gün ve eksiltmeye gi- receklerin de belli gün ve saatte mekteb binası dahilinde toplanan Sa- Şirketi Hayriyeden Sayın Halkımızın Küçüksu Plâjı ile Gazino ve Lokantasına gösterdiği büyük rağbet üzerine bu kerre Bebek ile Plâj arasında bu pazardan itibaren Pazartesi günlerin: den maada her gün için binek otomobillerine mahsus araba vapuru servisi ihdas edilmiştir. Hareket vakitleri tarifede yazılıdır. Ücrette değişiklik yoktur. Kartlar muteberdir , Belediye Sular İdaresinden : AÇIK PAZARLIK İLÂNI İdaremiz müstahdemini için cem'an 11i çift ayakkabı, Yukarda cins ve miktarı gösterilen ayakkabı ve gizmeler için 12 tommuz 939 çarşamba günü idaremizde açık pazarlık yapılmışsa da mat- lüb evsafta talib zuhur etmediğinden ihale tehir edilmiştir. Taliblerin bu işe dair tanzim edikmiş olup idaremiz Levazım servisinden Parasız olarak verilen şattnameye harfiyen uygun olarak açık pazarlık günü olan 31 temmuz #39 pazartesi günü saat 15 de idaremizde müteşekkil ko- mıleyona müracaatları. (5236) lAltınkum Plâj ve Gazinosu ı Konforlu banyo, ucuz ve nefis ve soğuk içkiler İKöprü ve Beş'ktaşlan gidip gelme birinci mevki bilet ve kabine İle) plâj ücreti 40, diğer iskelelerden 33 kuruştur. » » » » İstanbul Defterdarlığından: Senelik Muhammen Kirabedeli Lira Sene le Çavuşbaşı mahallesinin Necatibey cadde- TT sayılı dükkân Ahırkanıda Cankurtaran mahallesinin İskele caddesin- de eski yeni 7 sayılı eski Tıbbiye Mmektebi binasının Polis karakolu iken tehliyesi dolayısile hâlen boş olan kısmı: Ayni binanın ittisalindeki Sarayburnuna müteveccih uzun müddettenberi buş olan kısma: MA A Yukarıda yazılı gayrimenkuller hizalarındaki muh&mmen kira be- delleri üzerinder. açık arttırma suretile kiraya verilecektir. Kira bedel- leri dört taksitte olup taksitler nakden ve peşinendir. İhale 31/7/939 tari- hine müsadif pazartesi günü saat on dörttedir. Taliplerin yüzde yedi bu- Ççük pey akçelerini vakti muayyeninden 1M 2 150 vel yatırıp mezkür gün ve müracaatları. (8211) Beyoğlu Hazinâ Tahsilât Müdürlüğünden : alacağının tahsilinin temini için Beyoğlunda «Şarken ev 20, şi- malen ev 4, garben yel, cenuben ev 1,2 mahdut» 5250 metre murabbaı Talktarında Hızır kızı Dilbere aid evin ipotek fazlası tahsili emval ka- nunu hükümlerine göre satılacaktır. Hüseyinağa mahallesinin Toprsk Lüle sokağında yeni 6 numaral Tasip olanların 3/8/939 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 'den sonra Beyoğlu kaymakamlığında müteşekkil İdare heyetine 7,5 pey | istiyenlerin Galatada Aslan han DEVREDİLECEK İHTİRA DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI «Elektrodlara ve onların talik edilmesine aid tertibat» hakkın - daki ihtira için alınmış olan 16 ha- ziran 1937 tarih ve 2488 numa - ralı ihtira beratının ihtiva ettiği hukuk bu kerre başkasına devir veyahud ihtiraı Türkiyede mevkii fiile konmak için icara dahi verile- bileceği teklif edilmekte olmakla bu hususta fazla malümat almak 5 inci kat 1 - 3 numaralara mü - racaat eylemeleri ilân olunur. Yatak, yemek ve çalışma oda: larile salon takımları, velhasıl her nevi mobilyalar; BAKER (ESKİ HAYDEN) mağazaların- da teşhir edilmekte ve her yer- den ucuz fiat ve müsald şart- lar satılmaktadır. DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI «Sür'atle müteharrik vesaiti nak- liye, bilhassa tayyarelerde mesnet ve silâhlar inşası» hakkındaki icat için alınmış olan 19-7-928 tarih ve 687 numaralı ihtira beratının ih- tiva ettiği hukuk bu kere icara dahi verilebileceği teklif edilmek- te olmakla bu hususa fazla malü- mat edinmek isteyenlerin Galata- da, Aslan Han 5 inci kat 1 - 3 nu- maralara müracaat eylemeleri |- Tân-olunur. İstanbul Üçüneü fera memurlu- | ğundan | Dairemizin 938/5727 sayılı dos- yasile bir borçtan dolayı merhun olup bu kene paraya çevrilmesine karar verilen karyola, komedin, Tasa, sandalye, şilte, yargan, tabak mutfak takımı ve sparton parke ye| di lâmbalı radyo makinesi 20 tem- muz 939 tarihine müsadif perşem- be günü saat 10 dan 12 ye kadar birinci açık arttırma ile İstanbul Mahmutpaşayı Veli mahallesi İ- kinci Çiftesaraylar sokağı 2, 4, 6, 8 numaralı eski Kimya Talebe | Yurdu binasında - satılacağından talip olanların mezkür günde ya- zılı adreste hazır bulunacak me - murumuza müracaatları, ve eşya birinci arttırmada takdir edilen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde ikinci arttır- masının 25 temmuz 939 tarihine | müsadif sah günü saat 10 dan 12 | ye kadar aymı adreste yapılacağı ilân olunur. (19242) BERATI (Cazibej arz mesahe âletleri) hakkındaki ihtira için alınmış o- lan 30 temmuz 1937 tarih ve 2392 numaralı ihtira beratının ihtiva ettiği hukuk bu kere başkasına de- vir veyahut icadı Türkiyede mev- | ü fiile koymak için icara dahi | verllebileceği teklif edilmekte o | makla bu hususa fazla malümat | edinmek isteyenlerin Galatada, Aslan Han 5 inci kat 1 - 3 numa: ralara müracaat eylemeleri ilân | olunur. Bilâmum haşaratı öldüren KATOL ve aivrisinekler için de yanan KATOL COIL saatte Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil komisyona kullanınız. En mükemmel ve en mücssirdirler. Büyük bakkaliye ve eczanelerde bulunur. Deposu: Beyoğlunda - Japon mağazası, Nakamura, Telefon: 40250 Kızılay Horhor Semti Ocağının Büyük Sünnet Düğünü Saraçhanebaşı Hayriye lisesi ya nımda (Yeni Özen) sinemasında | 12 Ağtıstos 989 cumartesi günü ak- Ekslltmeye konulan Eşyanın cinsi ASEPT TABLE Yemek - salonlarına, banyo odalarına, mutl tesanelere, kahvelere, ra, lokantalara, eşya © asmakla Sinek, Sivrisinek, Güveler ve diğer h: uzaklaştırmak kabil olur . İTemas suretile mücadele ve imhasıl gelen GÜVELERİN ERİ, KARINCALARI ve HAMAM BÖCEKLERİNİN İMEA” ve kürklere, elbiselere, çamaşırlara, halılara, dolap çekm€ sandıklara KUTU i<ezisinde - KRİSTALİZE lS[I'T“ Maarif Vekilliğinden : Maarif Vekilliği Neşriyat müdürlüğü kadrosunda «Depölf kontrol memurluğu» münhaldir, Azami kadro ücreti yüz Bu işe alımacak memur en az orta ticaret mektebi tahsili İkerlik hizmetini yapmış ve yaşı kırkı geçmemiş ulması şarttif” ler arasında yapılacak müsabakada kazanacak namzede 3669 nun hükümleri datresinde tahsil ve hizmet durumlarına göre ” rilecektir. Müsal >ka sonunda seçilen memmur evvelâ en az sltif zed olarak çalışax j Tax.plerin müsbit evrak ve fotoğrafları ilişik birer istidâ Tikte 20/VN/1939 perşembe günü akşamına kadar Vekilliğini? ktır. yat müdürlüğüne müracaat etmeleri lâzımdır. Müracaat sahiplerinin, müsabakaya iştirak etmek üzert 1939 pazartesi günü saat onda Vekilliğimiz Neşriyat —müdü bulunmaları rica olunur, «200i> <5130>. Beyoğlu Dördüncü Sulh Hukuk Hâkimliğinden : Terekesine mahkemece elkonulup tasfiyesine karar ölü Hırislo Adamapolos uhtesinde bulunan İstanbul Beyatll hallesi Çarşıkapı caddesi İskender boğazı eski 2i yeni 23 ralı dükkân mahkememiz tarifindan açık arttırma suretilt 939 tarihine müsadif salı günü saat'10 da satılacaktır. Salif deli yüzde 75 i bulmadığı takdirde ikinci arttırması 20/0/# tihine müsadif çarşamba günü saat 10 da icra edilecekti” mamızan kıymeti 3200 liradır. Tellâliye resmi, ihale pulür bedeli müşterisine ve satış gününe kadar vergiler terekeye Arttırmaya girebilmek için yüzde yedi buçuk nisbetinde P çesi yatırmak Jâzıradır. Tafsilât: Dükkân kâgir ve ki kattan ibaret olup d içinde bir merdivenle üst kata çıkılır. Zemini tahta döşe Mevcut camekân müstecire aittir. Mesahası 12 metre mu! dır. Satış tapu kaydı mucibince yapılacaktır. İsteklilerin da gösterilen gün ve saatte Beyoğlu 4 üncü Sulh Hukuk 1 mesine gelmeleri ve görmek isteyenler dükkân müztecirin? 988/18 y ) Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânl Semti — Mahallesi — Sokağı No, Aylık P| racaatları ilân olunur, Cinsi “4 55 34 Ev Dükkân Numarataj 9 Ev Kadıköy Osmanağa Kuşdili » — Caferağa muvakkithanasi » — Suadiye mektep Üsküdar Atikvalde Osmanpaşa Yukarda cinsi ve mevkileri yazılı yerler 31/5/940 sonund” | verilmek üzere arttırmaları beş gün azalmıştır. İhaleleri 17/7/939 pazartesi günü saat 15 dedir, İstekliler Vakıflar Müdüriüğüne gelmeleri, (5191) Yüksek Mühendis Mektebi Satınalmâ Komisyonundan : Miktarı " Muhammen Pey Bedeli akçesi Tarihi sı-* İ Elbise €T ta, 1760 — 3000 3/8/930 — 148f Yatak ve yorgan çarşafı 1000 ad. 170 — 12800 — 3/8/939 — * 1 — Mektebin 939 mali senesi zarlındaki ihtiyaçları açık ye konulmuştur. 2 — Bu ihtiyaçların cins ve miktarlarile muhammen bet ilk teminatları eksiltmenin tarih ve şekilleri hizalarında gösttf” 3 — İstekliler 939 mali senesine ait Ticaret odası vesikalt tereceklerdir. 4 — Şarinamelerini görmek isteyenlerin her gün ve eksilif |receklerin belli gün ve saatte Gümü şeuyunda mekteb binası komisyana müracaatları ilân olunur. (5184) Bahip ve neşriyatı ldare eden Başmuharriri şamı yapılacaktır. akçelerile birlikte müracaatları ilân olunu Kayıd muamelesi için sinema bahçesindeki heyete müracaat. ETEM İZZET BENİCE “Bazıldığı yeri SON TELGRAF — Matbassı VE A .u od urci e aKĞlarso Arrr