15 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

MÜNİR NUREDDİN 171/1/989 PAZARETSİ AKŞAMI CADDEBOSTAN gazinosunda AYTEN idaresinde Bu akşam Gala Suaresi Mısır Radyosu Marko Baben orkestrası ve şantör MERY GEK'nin iştirakile ayrıca VARYETE Sene 21 — No. 7446 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 15 Temmuz 1939 Telefon: Başmuhatrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20407 Ingiltere, hava kuvvetlerini ve deniz filosunu hakiki haliharp vaziyetine getiriyor Tehlikeli olacağı sanılan ağustos ve eylül ayları İngiltereyi gafil avlıyamaz 12000 bahriye efradı silâh altına davet ediliyor. Cumartesi gününden itibaren seferber edilecek İngiliz askerlerinin miktarı bir milyonu bulacaktır Nota verilmişmiş! Fıravun kırbacı altında milyonla çıp- lağın ehramları kurmağa çalıştığını tarihte öğrenmiştik. Fakat bugün daha zalim bir manzara hazırlanıyor. Kibir ve ihtiras sar'asına yakalanmış bâzı hilkatlerin okazmasile tekmil medeniyeti yıkmak için koskoca millet o külçeleri seferber olduğunu görüyoruz. Birinci bildiğimiz şey ni- hâyet bir rivayetti. Şu dakikada gör- düğümüz #se elim bir hakikattir. Ne yapmalı? Büyük dünya demekrasileri bu sualin cevabını verdi; heth sözle, hem - | de her gün arttırdıkları silâhlanma, hizamlanma (faaliyetile. Biliyoruz ki memleketimiz, vaziyeti en önce gö- renlerden biri olmuştur. “Gene bili. yoruz ki biz de kendi toprağımızı ve istiklâlimizi - korumak için gerekli bulduğumuz tedbirlere mürücaat et- Fazıl Ahmed Aykaç (Devamı 6 ncı sahifede) tie ? Niçin evlenmiyorlar? Anketi yapan: ŞEVKET RADO Bu içtimai mevzu tanmmış fikir adar ayanı dikkat mütalğ DİZİ alâkadar edeceki Bugün İktisad ş Celâl erinde rumazı rı hepi ine ifemizde dekanı B. Ömer erini söylüyor Büyük aşk ve macera romanı Yazân Pariste 14 temmuz geçid resmi çok parlak oldu 30 bin Fransız askeri, Ingiliz piyade, bahriye kıtaları ve tayyareleri merasime iştirak etti Istanbuldaki merasimde Fransız sefiri bir nutuk söyledi. «Büyük Atatürkün raptı kalb ettiği eser, mümtaz halefi tarafından tahakkuk ettirilmiştir» dedi Geçen seneki geçid resminde Etuni meydanına doğru ilerliyen motörlü kıtalar Paris 14 — 14 temmuz milli bay- rami bugün bütün Fransada büyük merasimle kutlanmıştır, Pariste ha- va çok güzeldi. Sabah erkenden halk sokaklara dökülmüştü, Hava filola- rının uçuşunu müteakip geçid resmi başladı. Reisicümhur B. Lebrun'ün yanında İngiliz Harbiye Nazırı Hoar Belisha ve İngiliz büyük erkân harbiye reisi generâl Gort olduğu hâlde göçid resminde bülunmuştur. Evvelâ beyaz elbiseli atletler, bun- lar saskeri kıtalar takip etmiştir. Dikkatlice: Ne bekliyoruz? Yunanlılara İtalyanlar bizden aldıkları kolyos balıklarını Amerikaya satıyorlar- miş. TorikleriniŞ “palamutların,. orkinosların maceraları da #üalüniGemi gemi sevk ediliyor, memleket dışında konscrve hali- ne getiriliyor; başkalarına sörvet memba teşki) ediyorlar, Bizim elimizde artakalan- İngiliz donanması manevra halinde Londra 14 — İngiliz hükümetinin anavatan ve ihtiyat filolarının hava kuvvetlerile beraber Ağustos ve Eylâl ayları zarfında büyük manevralar yaplarına karar vermesi 12,000 ihti- yat bahriye zabit ve neferlerinin silâh | altıma davet edilmesini icab ettire | cektir. Bu ihtiyat bahriye zabit ve | Tirolde bir çok kadınlar ve kızlar tevkif edildi Kabahatleri Tirol halk şarkılarını söylemekten ibaret Londra 14 (A.A.) — İtalya - İsviçre hududunda bulunan «Daily Express» gazetesi muhabirinin bildirdiğine gö- re sözlerine itimad edilebilir İngiliz ve Hollandalı yolcular, Tirol'lu kadınla. rin ve genç kızların Tirol halk şarki larını söyledikleri için Chuisa'da hap- sedildiklerini beyan etmişlerdir. Diğer cihetten «News Chronicler ga- | İ zetesinin Bolzano muhabiri bu mm- | “Almanya ve İtalya harbedecek vaziyette değillerdir., Eski Fransız Başvekili Andre Tardicu yazdığı bir makalede diyor ki: «İptidai maddeleri -yoktur, altın stokları yoktur, paralari yoktur. Zahiri kuvvetlerine rağmen memleketleri dahilinde istikrar yoktur. Bunlardan hiç biri olmadığı halde dört senedenberi blöfle iş görüyorlar», | neferleri 31 Temmuzda gemilerine ilti- hak edeceklerdir. B. Chamberlain, Kral Jorjun 9 Eylülde Weymouth koyunda ihtiyat filosu gemilerini tef. tiş edeceğini Avam Kamarasında be- | yan etmiştir. | Paris 14 (A.A.) — «our - Eco de (Devamı 6 ncı sahifede) takayı dolaştıktan sonra yazdığı bir yazıda halkın şimdiki haleti ruhiye. si sükünet bulmadığı takdirde Alman ahalinin tehciri için jandarmalara yar. dım etmek üzere İtalyanların askeri Kıtalar göndermek mecburiyetinde kalacaklarını kaydetmektedir. Bern 14 (A.A) — Federal konsey bu sabahki toplantısında B. Mottanın (Devami 13 üncü sahifede) lar ise denize dökülüyor. Muhtelif sınıflara mensup Kıtalar, e müstemlekât askeri, lejyon ettanje kıtaları, bahriye askerleri, motörlü kıtalar, tanklar biribirini takiben (Devamı 13 ncü sahijede) onanan ar Piyangonun hoşa gitmiyen t (Piyangönun höğa “giden çök olmakla beraber h ları'da ter, Mili piya, sırada bunlardan bir an ) ©. O9 Makaleyi 5 nci sahifemizde okuyunuz