July 15, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

July 15, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

15 Temmuz 1939 Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 - 2 -3 Bvenska Orient Linlen Gotbenbarg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Dantsig, | Gdynia Copenbag Abo Reval ve bütün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başlı” €n limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Odynia - Denizig - Gethenburg ve Os- ledan beklenen vapurlar: ru 3i Temmuza doğru. Mardaland vapuru 20 Ağustosa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Rotef- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Dantrig - Stokholm, ve Oslo limanları için hareket edecek vapurlar. Birkaland vapuru 17 Temmuza âoğru. Yasaland vapuru 24 'Temmuza değrü. Bragrland vapuru 6 Ağustosa doğru. Fazla tafsllât için Galata'da Tahir han 3üncü katta Kâln acentalığına müracaat. - Tel: 44991 2-3 Minimini yayrunuzun #hhatini düşü münüz. Onlara çocuk arabaların kra- Ağyosi olan ve en İyi İmal edilmiş, en faz- Ja tekemmül ettirilmiş en sıhhi arabayı alınız. Yeni gelen 1939 modelinin 50 den fazla çeşidi vardır. Her yerden ucuz fiat ve müşald şartlarla yalnız BAKER MAĞAZALARINDA bulabilirisiniz. Bebekte SATILIK Köşk Bol ağaçlı bahçe ortasında Müracaat: Tel: 36-54 Dr. A, Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel, bakımı iyi, kadın ve erkek her türlü hastalıklara açık hastane Doğum ve kadın ameliyatlarile fı- tık, apandisit, basur ve diğer ameliye- ler için çok ucuz hususi fiatler, Orta- köy, tramvay yolu, Muallim Naci cad. 411 - 115. Telefon: 42221. Zonguldak asliye hukuk hâkimiiğinden: 037/140 K: 170. Zonguldak elekirik işile meşgul İstan- bul Hirkaişrif sokak C/28 5/82 H/15 ka- yıtlı Hümü oğlu Mehmed Said Yetman teralından, müddesaleyh o Zonguldukte D.'D. yollarında mübendis Adnan yarın- da Sayis Abaza Mahmud yanında iken halen yeri meçhul kalan Sinop 2/127 ha- nede kayıtlı karısı Lütfiye aleyhine açılan | boşanma davasının yapılan muhakemesi sonunda: Tarafların kanunu mdeninin 134, 138 inei maddlerine ievfikan boşan- malarina ve mezkür kanunun 142 nci | maddesince de kabahatli olan müddeaa- leyhin bir sene müddetle başka bir er- kekle evlenememesine, masarifi muhake- menin müddeaaleyhlen alınmasına, temyi- 8 kabil olmak üzere 26 mayıs 989 tarihin- de karar verilmekle, ilâmın tebliğ yerine kalm olmak Üzere keyfiyet ilân olunur, Dr. FETHİ LABORATUVARI Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartımanı Tel. 40534 EVLÂTLIK İSTİYENLERE: Biri 9 diğeri 'T yaşında iki kız çocu- ğu iyi bir âile yanına verilecektir. İsteklilerin Beyazıd Kaşıkçılar cadde- 8 23 numara. Ankara ve İstanbul devair Kitapçısı Akıncıoğlu Ahmed Çavuşa müracaat. Zayi — Seyrüseferden verilen 5183 gi- cil kumaralı tek arabamın hüviyeli ve be- raberinde Eminönü nüfus memurluğundan verilen nüfus tezkerem ve kazanc kâğıdia— nm da -kaybolmuştur. Yenilerini alaca- tımdan eskilerinin değeri yoktur, Beyard iskele arabacısı sürücüsü Muzaffer Lütfullah Azat e Depo sahibi aranıyor Galata Kemankeş mahallesi Demirciler sokağında 1 - 3 numaralı iki ufak depo- nun sahibi Ohanes Gümüşçiyan ise de bu depoyu alacağımdan şimdiki sahibinin kim ise defterdarlıkta milli emlâk satış komisyonuna müracaat eisin B akırköy askerlik şubesin- den: Bakırköy askerlik şubesinde kayıtı harp malüirile şhit yetimlerinin tütün rami- yesi verilecektir. Alâkadaranın 17 Tımar 939 pazartesi gününden İtibaren nüfus cüzdanı, senedi resmi ve maaş oludanla- rile üracaat etmeleri ilân | AKŞAM BOMONTi BAHÇESİNDE Başta KLAKETİST FOFO LUKA olmak üzere dün başlıyan yenive gayet eğlenceli VARYETE progra- mı büyük muvaffakıyetle devam ediyor. Belediye sular idaresinden: Açık pazarlık ilânı İdsremiz müstahdemini için ceman 111 çift ayakkabı. İdaremiz müstahdemini için ceman 24 çift çizme. Yukarıda cins ve mikdarı gösterilen ayakkabı ve çizmeler için 12 temmuz 939 çarşamba günü idaremizde açık pazarlık yapılmışsa da matlup evsafta ta- Mp zuhur etmediğinden ihale tehir edilmiştir. Taliplerin bu işe dair tanzim edilmiş olup idaremiz levazım servisinden parasız olarak verilen şartnameye harfiyen uygun olarak açık pazarlık günü olan 31 Temmuz 939 pazartesi günü saat 15 te idaremizde müteşekkil komisyona müracaatları, (5236) P.T.T. Umum müdürlüğünden: 30 - 35 . 40 ve 45 lira maaşlı vilâyet muhasebecilikleri münhaldir. Bu memuriyetlere alınacakların maliye meslek mektebinden mezun olmuş veya bilfiil muhasebecilik yapmış bulunmaları şarttır. İsteklilerin sicil cüzdanı ve evrakı müsbitelerini istida ve Jotoğraflarile birlikte 25/7/939 tarihine kadar ANKARA'da P, 'T. 'T. Hesap işleri müdürlü- ğüne göndermeleri. (3028) (5238) istanbul sınhi müesseseler arttırma ve eksiltme komisyonundan: Leyli Tip talebe Yurdu talebeleri için 1100 adet yün ve 3000 adet Filde- kos fanila ile 3000 adet fildekos don kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 17/7/939 pazartesi günü saat 15,30 da Cağaloğlenda Sıh- hat ve İçtimai muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapıla- caktır. 2 — Muhammen fiat yün fanila 175, fildekos fanila 60 fildekos don 55 kuruştur. 3 — Muvakkat garanti 403 lira 12 kuruştur. N 4 — İstekliler şartnameyi her gün Puatpaşa türbesi karşısında Leyli Tıp Talebe Yurdu merkezinden alabilirler, 5 — İstekliler 1939 yılı ticaret odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalar ve bü işe yeter muvakkat garanli makbuz veya'banka mektubu ile birlikte teklifi havi zarfların ihale saatinden bir saat evvel makbuz mükabili komisyona vermeleri. (4790) | Gümrük muhafaza genel komutanlığı istanbul levazım amirliği satınalma komisyonundan: Cinsi ve miktarı "Tahmini fiatı (Muvakkat Günü Lira Kr. teminat 315 kilo eğer sabunu 262 50 20 21/7/939 cuma günü saat 14 422 çift siyah mahmuz kayışı 147 70 nu » » » 1430 1093 çift sarı mahmuz kayışı 361 55 21.50 » » » 15 1 — Gümrük Muhafaza Genel komutanlığı ihtiyacı için alınacak üç kalem eşya ayrı ayrı ekslitmeye konmuştur. . 2 — Bunların tularile muvakkat teminat miktarı yukarda gösterilmiştir. Nümüne ve şartnameleri de komisyondadır. Görülebilir. 3 — İsteklilerin gösterilen gün ve saatlerde kanuni vesika ve teminat mak- buzlarile Galata Rıhtım caddesinde Veli Alemdar Han ikinci kattaki komisyona gelmeleri 5201) Kiralık Emlâk Semti Mahallesi Sokağı No. Cinsi Şişli Meşrutiyet Ebe kız 26-28 Ap.5cidaire Yukarda yazıh emlâkin kiraya verilmesi 31/5/940 günü sonuna kadar kiraya verilmesi açık arttırmaya konmuştur. İsteklilerin 17/7/939 günü saat 14 de müracaatları. (4944) Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğinden Kadıköyünde Bayramyeri sokağında 21 No, h hanede mukim Belediye hekimi B. Hikmet nezdinde kerimesi Perizatın müptelâ olduğu akıl hastalığı sebebile hacr olunarak babası Hikmetin velâyeti altına slmmasına 10/7/939 tarihinde karar verilmiş olduğu ilân olunur, (6206) Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkimliğinden Kadıköyünde Yoğurtçupark caddesinde 42 No. lı evde ölen Sehere ait eşya 21/7/939 tarihine rasgelen cuma günü saat 14 te mahallinde açık art. tırma suretile satılacağından talip olanların mezkür günde ve saatte mahal. linde bulunmaları ilân olunur. (5205) Üniversite Rektörlüğünden: Orta öğretim müesseselerine yabancı dil öğretmeni yetiştirmek mak. sadile fransızca ingilizce ve almanca kurslarına yeniden talebe kabul edile cektir. Kabul edilenler ayda 30 ar ira harçlık ile bir yıl yabancı dil kurslarına devam edecek ve tedrisalla muvaffak olanlar bir yıl da dilini öğrendikleri ya- bancı memlekete gönderileceklerdir. ; Seçme sınavları 25 ve 26 Eylül pazartesi ve salı güni)inde İstanbul üni- versitesinde yapılacaktır. Sınavlara iştirak edebilmek için: 1 — Türk olmak. 2 — Yerli veya yabancı bir kolej veya liseden veyahut bir öğretmen oku- Tundan mezun olmak (Olgunluk şart değildir.) 3 — Üniversitede 22 ve 23 Eylül 1939 günlerinde teşkil edilecek sağlık komisyonunca muayene edilerek tahsile mâni bir hali olmadığına bildiren bir rapor almış bulunmak şerttır. Sınavda muvaffak olanlardan, tahsil müddetlerinin iki misli Maarif Ve- kületi emrinde çalışacaklarını: tesbit eden bir taahhütname alınacaktır. 'Tedrisat sabahtan akşama kadar devam edeceğinden kurs talebesinin ha- riçte hiç bir işle meşgul olmamaları şarttır, Taliplerin tahsil vesikaları ve 6 adet fotoğraflarile birlikte 20/1X/939 çarşamba günü akşamına kadar üniversite tedris işleri direktörlüğüne mü- racaatları. (5208) Dahiliye Vekâletinden: Dahiliye Vekâletinde 80 lira ücretli telefonculuk açıktır. «Simens» sistemi otomatik telefon sanlrallarında çalışmış ve bunu ida- reye muktedir olanların ellerindeki vesaikle beraber Daire müdürlüğüne mü- rad (2940) (60 li je gök ae, ca ii i gşikağ a Sahife 15 Taksimde yegâne kalan şehre en yakm güzel manzaralı ANORAMA bahçesinde her akşam, ses kraliçesi HAMİIYET Yüceses & Beşir Tanri SALÂHATTİN Pinar xw NOBAR Tekyay ve arkadaşları Sümerbank umumi müdürlüğünden: İngilizce bilen daktilo alınacak Karabük Demir ve Çelik fabrikalarımızda istihsal edilmek Üzere ingilizce bilen altı daktiloya acele ihtiyaç vardır. Kendilerine #&tidarlarına göre 120 Mraya kadar ücret verilecektir. Talip olanların derhal Ankarsda umumi ve İstanbulda Sümerbank İstanbul şubesine müracaatları. müdürlük personel (2894) şubesine (5042) Güzel Sanatlar Akademisi Direktörlüğünden: Son zamanlarda, beynelmilel şöhreti haiz bazi sanatkârların orijinal eserlerile, eski Türk ressamlarıra ait kiyrnetli bazi tabloların ilâvesile yeni- tertip edilen resim ve heykel müzesi 15/7/939 tarihine rastlıyan Cumartesi günü saat 14 te umuma açılacaktır. Keyfiyet ilân olunur. «5186» Orta -Lise bütün ikmal dersleri Orta « Lise bütün ikmal ve bitirme imtihanlarına tek veya âzami 4 kişilik gruplarla gündüz ve gece de 4 lisanla hazırlıyoruz: 1914 senesindenberi usulü tedris ve muvaffakıyetle tanmmış (ÇEMBERLİTAŞ karşısında Yabancı Dik ler ve Riyaziye Kız - Erkek okulu) birkaç derste müşküllerini giderir. Sınıfta kalmak korkusu da bırakılmaz. Tediyatta kolaylık ta gösterilir. Direktörü Ziya ÇETİNKAYA İstanbul sıhhat ve içtimai muavenet müdürlüğünden: Çorüm Vilâyet hastanesi ihtiyacı için «126. kalemi «1500. lira muham- men bedelli ecza ve levazımı tobbiye ihale tarihinden bir ay zarfında Çorum- da teslim edilmek üxre temmuzun 19 ncu çarşamba günü saat 15 de Çorum- da datmi encümen riyaset odasında ihalesi yapılacağından alcı olanların 112 lira 50 kuruş muvakkat teminat ile Çorumda daimi encümene ve İstan- bulda sıhhat müdürlüğüne müracaatları. (5053) Sağlamlığı bütün dünyaca tanın- mış ve 300 defa çalmakla bozul- madığı tecrübe ile sabit .POLYDOR En son çıkan POLYDOR alafranga plâkları Yalnız müzik Ze Gilimen cTanço) | ĞTİZ 2587 1005 Punta Arena (Tango) Bine Nacht auf Java Tango Biau Danube (Valse) Starauz (Valse) Cemile (Tango) Asunsion (Tango) hatli ve parlak bir te ne, lekesiz v düzgün bir cilde malik olmak Yâzumdır. sizin de cildinizi güzel- leştirir, guddelerini bes- Miyerek canlandırır. KREM PERTEV 40 senelik bir tecrübe mahsulü olan KREM PERTEV tertip ve yapılış tarsndaki incelik deolayısile, tenin fazla yağlanmasına mâni olur. Yağsız olarak hususi tüp ve vazolarda satılır. Açık Arttırma İle Fevhalâde Satış 1989 Temmuzun 16 nci pazar günü sabah sani 10 da Müçkade Küâğıdhane caddesin- de Gözem apartımanın 12 numarah daire- sinde mevcut ve şehrimizn tb âleminde gayet meşhür bir şahsa ait eşya, tablolar, gümüşler ve salrenin bir kısmı açık arttır- ma ile satılacaktır. Masif dümanlı meşe- den mamul ve hakiki Alman malı emssi- siz bir dresuvar, yine ayni maldan gayet güzel bir yazıhane maakoltuk, 3 kapıh boyalı bir dolap ve komodiposu, Alman malı masif meşeden karyola, komodino ve 3 sandalya, dağcılık için bir çift ski, Galld, Devez, Saxe, Bohâme, Japon ve kristal Bakara hayli gayet zarif vazolar, tabak ve saire, Apollo'nun gayet kıymetli bir bronz heykeli ve altındaki siyah mermer Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Türbe, Bozkurü kıraathanesi karşi- sında eski Klod Farer sokak No,8 - 10. Öğleden sonra 3ten Tye kadar tel biçak takımı, meşhür Lleberman'nın imzasını havi igravürler, dişçi için bir koltuk, mutfak için Alman malı beyaz bir büfe, yine Alman malı şeslong ve karyola, bayli biskül ve bronz heykeller, pifj için güzel bir parasoi çadır, bakiki Beykoz sü- rahiler, meşhur ressam Mm, Vije - Leb- rön'ün Luvr müzesindeki bir tablosunun kopyası Kürdjian imzalı, meşhur ressam G. Btol'in paysage'ları ve sair hayli gayet zarif biblo ve saire, Stsinway kuyruklu bir ©