5 Mayıs 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

5 Mayıs 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

S—— <s5.5.9:5 Mühim Bir Yolsuzluk memura işten el çektirildi Bandırma, 3 (Husust muhabirimiz bildiriyor) — Hususi muhasebede mü- him bir sulistimal meydana çıkarıldı. Muhasebei Hususiye Mü- dürü Nâzım ile Tahsildarlardan Ahmet ve Osmana işten el çek- tirildi. Memur ve tahsildarların zimmetlerine geçirdikleri pa- ranın miktarı 16 bin liradır. Vilâyet tatısil mülettişi hadiseyi tahkik ile meşguldür. c o Bir Köy Ve Bir Orman Yanıyor el; Denizli, 2 st muhabirimiz bildiriyor) — Denizli vcivştmgîa Kuru- de büyük bir yangın çıktı. Denizli itfaiyesi yangını söndürmeğe çalışıyor. lları Kkafat Denizli, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Denizlinin Ho- haz nahiyesinde bir orman yangını var, Ateş, şiddetini kay- K 9 00 Kendi Adına Uygun Olmak Yoluna Giren Bir Şehir Bayındır, 2 (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Şehrin su tesisıgı, uıı_yik azlığı yüzünden yüksek mahallelerde oturanların istifadesine imkân vermiyor. İhtiyaç günden güne arttığı için yakında bü- Yük bir motör ilâvesi kararlaşmıştır. Bayındırm mezbaha ve hal ihtiyacı da karşılanmak üzeredir. Dört ayda tamamlanmak Üzere 19.500 liraya müteahhide havale edilmiştir. Kurulduğu gündenberi ihmal edilen Bayındır, yakında ismi- ne uyan biçimi alacaktır. Belediyecilik ancak üç dört yıldanberi Bayındırın kapısına uğramağa başlamıştır. Metruk mezarlık kısa bir zamanda üç geniş cadde haline ge- titilmiş, bir park, bir spor meydanı yapılmıştır. İstasyona doğ- ru yer yer yeni binalar yapılmaktadır. Bayındırın (Gençler Birliği) tam bir canlılık içinde çalışıyor. Halkevinin yerini tutan Gençler Birliğinde bando, temsil, spor Ve köycülük kolları vardır. Kazanin tek ilkmektebinde 600 tale- be vardır. Ökuma çağına gelenler bundan pek çoktur. Mektep eksikliği yakında giderilecektir. Bayındırlılar bu noksanı bir ekmek ve su eksiği gibi telâkki ediyorlar, : e.co Köprü Bir Kurban Daha Verdi Aydın. 2 * Nazilli derniryo- daha verdi. Mem- köprüden düşerek Tu üzerindeki (Kanlı Köprü) yeni bir kurban leket hastahanesi hademelerinden İsmail ğîl_dü. Birçok defalar tekerrür eden bu kazaların önüne geçmek için, geçide tahta döşenmesi ve buradan geçmeği yasak edici tedbirler alınması gerektir. EERAR, Y t Hususi muhasebe müdürüne ve iki MEMLEKETTE TAN Bu Hastane İşlemiyor? Edremit, (Tan) — Belediye bir senedenberi bir hastahane yapmak için çalıştı, tahsisat koydu, masraf yaptı, kendine a- it ahşap bir binada tesisatı, doktoru, hastabakıcıyı topladı. Aşağı yukarı 20 bin lira harca- dı. Fakat ne yazık ki, hastahane bir türlü iyi işler bir hale gele- medi. Açılmasile faydasızlığı, daha doğrusu uyuşuk vaziyete girmesi bir oldu. Doktorlar, memurlar maaşlarını aldıkları halde hastahane niçin iyi işle- miyor? Bu işi yüz üstü bırakan kimdir? Çorumluları Sevindiren gün Çorum, (Tan) — İdman şen- likleri münasebetile şehrimiz yıllardanberi: görmediği büyük bir spor günü ve bayramı yaşa- | mıştır. Vakit vakit şikâyet edi- len Çorum sporunun canlı ve hareketli bir gününü görmek, | spor sevgi ve hulyasına tutulan- ları çok neş'elendirmiştir. Bav- ram günü, Çorumdan kışlaya kadar uzanan yol baştan başa Çorumlularla doluydu. Şenlik- ler kışla meydanında yapıldı. Çok rağbet kazandı. KUÇÜK TELGRAF HABERLERİ Antalya, (Tan) — Nisan so- nundan başlıyarak kaldırılması Şar Kurumunca karara bağla- nan Antalyanın köşe bucak yer- TAN Niçin iyi | dınlarını | Türk kadını Asker olurmu? Ğ işte militf müdafaadan bir örnek Afyon, (Tan) — 23 Nisan- da bütün şehir bayraklarla ve elektriklerle donanmıştı, Başta bando ve lise izcileri olduğu halde geçit resmi yapıldı. Geliri öksüz yavruların ihti- yacına sarfedilmek Üüzere ter- tip edilen Halkevi balosu çok güzel geçti. Geçit resminin en dikkate de- ğen tarafı, alayın önünde cep- helere mermi taşıyan Türk ka- temsil eden silâhlı iyayan grupudur,Yukardaki re sim alaydan ve Türk kadınının cephe hizmetinden bir intibaı tesbit ediyor. Okay küçük Belediye Başkanına lerindeki çarşaf ve peçe bugün büsbütün kalkmıştır. Bu karar, tatbik alanında çok iyi yürü- müştür, * Isparta. (Tan) — Cüm riyet Halk Partisi idare heyeti toplanarak 9 Mayısta açılacak olan dördüncü Büyük Parti Ku- rultayının açılışı münasebetile Yyürt içinde büyük bir şenlik ya- İzmir, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Cellât 'Gölünün kurutulması ameliyesi büyük bir hızla devam ediyor, Kuşada- sına yakın Balık Gölünden Cel- lât Gölüne kadar 46 kilometre- lik bir kanal açılacaktır. Bu ka- |nal esaslı ve büyük olacak, di- ğer müteferri kanallar vasıtasi- le sular buraya ç-kilerek denize akıtılacaktır. Genişliği 16 - 50 metre, derinliği 2 - 4 metre ola- | caktır. Kanal, suyu kolayca a- | katabilmesi için fazla meyilli o- | lacaktır. Gerek göllerin kurutu- | larak suların (Çeşme) açıkları- na akıtılmağa başlanması, ge- rek Menderes'in ıslahı üç yılda bitecektir. Göl altındaki arazi 6 bin, Menderes'in feyezantna maruz kalan arazi de 6 bin ki, cem'an 12 bin hektardır. Men- detes'in feyezan suları Sildirici Kavak mevkiinde vücuda geti- rilecek bir regülatör ile ana ko- nala verilecek ve normal su- lar şimdiki yatağında bırakılacaktır. Kanal kaz- ma ameleleri, üç posta amele kullanılması su ge- ccli gündüzlü çalışacaklardır. 40 ar bin liraya mal olan dört kazma makinesinin yetişmiye- ceği anlaşıldığı için dört tane MEKTUPLAR Büyük işe Başlandı 12 bin hektar toprak, zehirden, ardsız arkasız felâketlerden kurtarılıyor «enderes'te kanal açma makineleri işe başladıkları —« Çalışma günü verilen ziyafet daha ısmarlanacaktır. Ana ka- nal açıldıktan sonra Cellât Gö- lü sularının bir ay içinde akıtı- lacağı umuluyor, Bir yıl sonra Cellât Gölü sağ- lık ovası olacak ve zehirleyici adı yalnız tarihte kalacaktır. Göllerde mühim miktarda sa- zan ve kefal vardır. Göl kurutu- | lurken bunların toplattırılması işi üç milyon lira- ya üzerine alan Türk grupu, ameliyeye başlanma şerefine yüz kişilik bir ziyafet vermiştir. Partinin en küçük kollarına va- |bir haftalık belediye başkanı rmcaya kadar o güne ait yapı- Yeta Çonyıo v pilması işlerini konuşmuş ve eçeyi, çarşafı yasak eden 30Bin Göçmen Yerleştirilecek Lüleburgaz, (Hususi muha- | Evrensekiz'e, 25i Kumsayık'a Tire'de Gökçen nahiyesinde, Kahart köyünde Cumhuriyet çocukları Hendese dersi alıyorlar Bulaşık Hastalıklara Karşı Tire Bu Yıl Birçok işleri Başar- makiçin Hıza Geliyor Tire, (Hususi muhabirimiz bil | iriyor) — Bu yıl bütçesine sıh- | vi7 U ihtiyaçları karşılamak için tahsisat konulacak, sağlık ted- bf'lel'ine mühim yer verilecek- Tir. Köylünün bulaşık hastalık- ardan korunması için esaslı ça- Telere baş vurulması kararı çok Yerindedir. Tire, Ege köy — teşkilâtında N safta gelir. Yetmiş bir köyü, bin nüfusu vardır. Kazanın Yolları köylere kadar munta- M olduğu için otomobil yol- Cülukları gayet iyi ve eğlence Beçer, & “lkimseıiı ve okumağa geli: € Mayan köy çocuklarının yatı vlerinde barındırılıp okutulma- Tire civarındaki örnek köyle- Tirenin Fotaköyüne bir bakış "da başlanmıştır. Yapılan bir 'dtistiğe göre, okur yazarla- | Ve mekteplere devam eden- T sayısı yüzde 65 i geçmiştir. ri, olgun bir plân dahilinde gün- den güne artmaktadır. Sıfat is- tasyonları hayvan neslinin ısla- hında çok iyi çalışıyor. lacak işler hakkında direktifler vermiştir. Bu büyük günün kut- | — Milas, (Tan) — Çocuk haf- hulanması için şimdiden Cüm- huriyet Halk Partisi bütün teş- kilâtile hazırlıklara başlamış- tır. * Akşehir, (Tan) — Yedi se- kiz yıl önceki büyük bir kurak- lrkta kuruyan şehrimiz gölü, son günlerde yağmurların tesirile tekrar dolmağa başlamıştır. * Sıvas, (Tan) — At yarışla- rının ilkbahar devresine hazira- ni 14 ünde başlanacaktır. Ya- rış Tepede yapılacak- tır. * Sıvas, (Tan) — Sıvasın ik- tısadi ve idari vaziyetini göste- ren bir bülten hazırlanmaktadır, Bülten iki aya kadar tamamla- nacaktır. * Sıvas, (Tan) — Eski Ame- rikan Hastahanesi binası Kül. tür Müdürlüğünce satın alma- caktır. Bunun için 6 bin lira ay- rılmıştır. Burası mektep yapı- lacaktır. * Akşehir, (Tan) — Akşehir Bankasının yaptırdığı sesli si- nema işlemeğe başlamıştır, İlk olarak (Bir Millet Uyanıyor), (Söz Bir Allah Bir) filmleri | gösterilmiştir Yakında (Ankara | Türkiyenin Kalbidir) filmi de gelecektir. * Balrkesir, (Tan) — Eski be | lediye binasının yıkılmasına baş lanmıştır. Etraftaki dükkânlar | da yıktırılacaktır. Burası, büyük hjr meydan haline getirilecek- tir. * Sinop, (Tan) — Elektrik tesisatmın montajı bitmiştir. Sinop yakında ışığa kavuşacak- tir. * Ayvacık, (Tan) — Gençler Birliği yıllık kongresini yap- mauştır, Birliğin futbol ve temsil kolları çalışmağa başlamıştır. tasında belediye reisliğine ilk- mektep talebesinden Yeta Ço- mo seçilmiştir. Yeta Çomo, va- zifesini kazamıza $ ref verecek şekilde yapmıştır. Kaza genç- lerinden biri başkana bir istida vermiş, çarşaf ve peştemalların kaldırılması isteğinde — bulun- | muştur. Yeta Çomo ertesi gün derhal meclisi toplamış ve bir karar almıştır. Dün tellâllarla kazanın her tarafında bu karar halka ilân edilmiştir. 23 Tem- muza kadar hiçbir peçe ve çar- şaf kalmıyacaktır. Iki yol yapılıyor Muğla, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Bu yıl Marmaris - Muğla yolunun en çetin ve ça- murlu bir yerinde iki kilomet- relik şose yapılıyor, Davas yo- lunda çalışma bitmiştir, bu yol Muğladanberi 3: kilometre- | ye varmıştır. Vilâyetin ana yo- lunu teşkil eden Fethiye - Köy- ceğiz yolunun toprak dülzeltil- me işi bitmiştir. Büyük Dala- man köprüsünün bir ayağı bit- miş, diğerleri de bitmek üzere- dir ——— (Sönen Ümit) ve (Babül Şal.m Seccadesi) temsil edilmiştir. Birliğin bu iki kolu yakında Bayramiç ve Ezineye bir seya- hat yapacaktır. * Tire, (Tan) — Minaresi ç niden (Yeşil İmaret) camiinin getirilmesi karar- r. Tirenin şurada burada kalan eski eseri L.ttırılacaktır, Nüfus K ik Güngör'ün çok kıymetli eski paralar kolleksiyonu ve heykel- leri şimdilik Fırka binasında teşhir ediliyor. 23 Nisanda verilen müsamerede birimiz bildiriyor) — Lülebur- gazın nüfusu 32 bindir. Devle- tin göçmen yerleştirme progra- mında buraya 30 bin muhacir iskânı için yer ayrılmıştır. Bu karar hiç aksamadan tatbik e- dilmektedir, Bir yıl içinde açık- ta kalmış göçmen muameleleri bitirilmiştir. Yeni sene başına kadar gelecek göçmenlere ka- nunun tayin ettiği her şey ve- rilmiş olacaktır. Bir ay içerisin- de 20 bin tapu senedi tescil o- lunmuştur. İşlerin bu kadar sür atle çıkarılmasına rağmen, mev cut kadro bir nahiye nüfus me- muru ile bir iki köy kâtibinden ibarettir. Halbuki, emlâki mil- liye ve iskân memurlukları bu- lundurulması lâzımdır. Kânunusanidenberi kaza da- hiline 210 aile muhacir yerleş- tirilmiştir. Bunlardan 50 si Ah- Tet Beye, 40 1 Safra köye, 35 i 20 si Öklarlı'ya olmak üzere 170 i köylere, 40 aile de Lule- burgaza iskân — edilmişlerdir. Göçmenlerin ihtiyaçları da kar- şılanmaktadır. Hilâli Ahmerin teberru ettiği çamaşırlarla gi- yimleri, köylünün yardımları ile odunları, devletin verdiği tahsisatla iaşeleri, — dağıttığı buğdaylarla tohumları temin e- diliyor. Göçmen evleri inşası işi de hararetle devam ediyor. Herbi- rinin temelleri kaymakamın ö- nünde atılıyor. Köye yerleşen göçmenlere nüfus başına onar dekar toprak — verilmektedir. Her aileye beşer dönüm bağ verildiğini de kaydedersek, bu- günkü iskân işinin ne kadar ge- niş bir ihtiyaca uygun düştüğü anlaşılmış olur. Arif Nec'b Kaskat Ordu Halkevi Öğretiyor .. Ordu, (Tan) — Halkevimizin açtığı dersler halka, gençlere birçok faydalş şeyler öğretiyor. En çok, defter tutma usulü, fransızca ve dikiş biçki kursl.'grı rağbet görüyor. Ulusal tarih yust bilgisi dersleri haftada birer defa konferans şeklinde ve- riliyor,