7 Mayıs 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

7 Mayıs 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

Dul, yetim Mütekaitlerin Yoklaması Dul, yetim ve mütckaltlerin altı aylık maaş yoklamaları 11 mayıs cumartesi günü başlaya- caktır . Kadıköy Malmüdürlüğünde: 11 mayıs cumartesi 3001 - 3150 numara askeri yetimleri, 1 - 150 mülkiye yetimleri, pazar 3151 - 3300 askeri 151 - 300 mülkiye yetimleri. Pazartesi, salı çar - şamba, perşembe,cumartesi gün leri de sırasile bu kısımların yok lamaları yaptlacaktır. 19 mayıs pazardan 30 mayıs perşembe gününe kadar da askeri, mülki- ye, ilmiye mütekaitlerinin yok- lamalarına bakılacaktır . Usküdar malmüdürlüğünde: Askeri, mülkiye yetimlerinin yoklamaları 11 mayıs da başla- yacak, sıra numarasile 16 mayı sa kadar sürecektir. Ayın 18 in den sonuna kadar da mütekait- lerin yoklamaları yapılacaktır. Beyoğlu malmüdürlüğünde : Kasımpaşa ve Beyoğlu şubele- rinde yetimlerin yoklamalarına 11 mayısta başlanacak, 16 ma- yısa kadar bakılacaktır. 18 ma- yıstan ayın sonuna kadar müte kaitlerin yoklamaları görülecek tir. Eminönü malmüdürlüğünde: 11 mayıstan 15 mayısa kadar vetimlerin yoklaması 16 mayıs tan 30 mayısa kadar mütekaitle rin yoklamaları yapılacaktır. Beşiktaş malmüdürlüğünde : 11 mayısta yetimlerin yoklama larına başlanacak, 14 mayısa ka dar bakılacak, 15 mayıstan son ra mütekaitlerin yoklamaları görülecektir . Fatih malmüdürlüğünde: Fa tih, Samatya, Eyüp şubelerinde I1 mayısta yetimlerin yoklama larına ve 14, 15 mayıs günlerin de de mütekaitlerin yoklamala rına başlanacaktır. Yoklama saatleri 10 - 12 ve 14 - 16 ya kadardır. gününde yoklamasını — yaptırmayanların yoklamaları üçer aylık maaştan sorşak)ı':pılacaknr. oklamalar üzerine yapıştırı lacak resimler kopyalı olmaya - caktır. 4 cü iera memti an: Aramay's Beğyan ve S> lreye vekil $ Tla. di muk'm Andon ve Do mlirlespula biraderler — Şirketi a. 120 Türk 'iras nın ma f ve ücreti — vekâletin tahsilile borç madiesi mucibince mezkür patayı o- tuz gün zarfında vermed'di t-kilirde aktın feshi dava edleceği ihtarmı havi takip üzerine borçlu namma reh nin paraya çevrilmesi yolile gönderi- len ödeme & rakırak gi r kanununun 200 inci * yazılı mahali bi- ve halen ikametgöhi Şu anlaşılmakla irtek i gün fasıla ile ilinen tebligat icrasına karar ver İmiş ve bir itirazı olduğu takdirde —10 gün zar- fında yazı ile veya şifahen bildimesi Tüzumu ödeme emri makamına kalın Te ilân olunur. (11279) Ecdgar Wallace çağırdı, terzisinin adresini yaz- dırdı ve emniyet müfettişine verdi. Parr özür dileyordu: — Sizi rahatsız - ettiğim için beni alfedi Siz de böyie bir cinayetten evvel geçen hâdisele- rin tahkikatı tenvir etme< nok- tasından ne kadar ehemmiyetli olduğunu takdir edersin'z Çün- kü ortada Kızıl çenber denilen öyle çözülmez — bir düğüm var — Kızıl çenber mi? Marl bu suali sorarken, em - niyet müfettişi dik dik yüzüne bakıyordu: *— Siz bu cinayet' işleyenle - rin Kızıl çenber mensupları ol - İstanbul gayrimübadiller komisyonundan: D. No — Semti ve mahallesi 2597 — Üsküdar Selâmsız Murat Re'z 2708 — Büyükada Karanfil 3149/1 l Ğ 3847 3869 4006 Üsküdar Murat reis Beyoğlu Hüseyinağa İstanbul Eminönü Çelebi oğlu Alâeddin Beyoğlu Yenişehir İstanbul Edirnekapı Kariyel atik Alipaşa 5093 — Kadiköy Osmanağa E. Balık pazarı E. 77 Sokağı Emlâk No Çıkmaz E. ve Y.7 Binbaşı Mehmet Çarkıfelek 7 Mü. E. Refetpaşa — E. 13 Y. Nevzat Bey Çudu oğlu 6 Küçük Şişhane E. 32-34 Altında caddesi vY.13 Y. Eminönü meydanı Cinsi ve hissesi 86 metre arsa 4456 metre arsa 2333 metre bağçe 4664 * 70 metre arsa SS metre arsa Hisseye göre mühammen K. 86 açık arttırma 2718 kapalı zarf 112 açık arttırma 1o $7 parsel 1400 kapalı zarf No, lu dükkânın havasını müştemil üstünde odaları olan kâgir dükkânın 9934/333504 hissesi E. K Y. hacı elbey E. Çakırağa — E. 26 Nü. yokuşu vi Y. Hançerli kilise Söğütlü çeşme caddesi 28 Yağa 128 metre arsa Ahşap hanenin 1/3 hissesi E.122-122Mtü, Ahşap dükkân ve hağçe 516 açık arttırma 380 400 » Yukarda evsafı yazılı gayrimenküller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. İhaleleri 18-5-935 tarihine tesacüf eden Cumartesi günü saat on dörttedir. Satış munha: Beyoğlu birinci sulh —hukuk hâ- kiml'ğinden : İzzet Hasanın Beyoğ- lu Yeniçarşı Linardi sokak hacı.Ah- met apartıman 5$ numarada Esadullah aleyhine ikame eylediği alacak dava- sında borelunün ikametgâhı meçhul olduğu mübaşırı tarafından verilen meşruhattan anlaşılarak- iki ey müd detle ilânen tebliğat icra edildiği hal- de mahkemeye gelmediğinden gıya- benda (178) lira, (20) kuruşun tah- siline 24-4-935 tarihinde kabili tem- viz olmak üzre karar verilmekle baş yazğan ihbarr makamına kaim olmak füzre ilân olunur.(11222) İstanbul üçüncü iera memurluğun- don : Bir borçtan dolayi merhun olup kiymetini bulamamasından dolavı sa: tılmayan ve beher hissesi 100 lira iti- bari ktymetinde ve 10 hisseyi ihtiva eden 100 adet ve yine beher hissesi 100 llca itbari kıymetinde ve 5 his- seyi ihtiva eden 100 — adetki cem'an 200 adet ve 150.000 — Tira itibari kıy- metli ve beher 100 liralık hissenin i- tibari kıymetinden S1 lira 37 kuruşu itfa edilmiş İzmir mezbaha hisse se- netlerinin 9-5-935 — günlemecine ge- len perşembe günü saat 10 dan 11 e kadar dördüncü Vakt Hanında” bul esham borsasında açık arttırma suretiyle ikinci satışı yapılacağından isteyenlerin memuruna Hlân olunuar. (11221) cartlar; BEYOLU DÖRDÜNCÜ NOTER: LİGİNE : Tos'iye ha'irde bu'unzn *“Y koe, BPenezra ve kumpanvası, — Şirketin'n müamelât ve besabarı hakkında mu- hasip tarafından tanziım — kılınan bir ta rapor, bir kıta pilânço ve dör: kıta hesap varakasının Üüç nusha su- retlerini mezkür şirketin Komandi. ter süreklisindan olun vefat eylediği an L. Profete mirascılarına ve ametgihları meçhul olan di; ko- manditer sürekâdan Raşel Barartın ve Fani Barnatana verilmek üzere dai tenize tevdi eyliyorum. İşbu suretle darların dairenizden alması için keyliyetin Aksşam ve Tan gazetelerile neşrü ilânını talep eylerim. İstanbul birinci hukuk — mahkeme- sİnce tasfiye memuru tayin edlen Galatada Abit harında 33-34 No. lar- da mukim avukat Feyzi. duk'arını zannetmiyer musu - nuz? Doğrusunu söylemek lüzım - gelirse Marl hakikaten bu cina- yetin iç ve dış yüzünü — bilmi - yordu. “Gazeteleri okumuş ve o- radan bu esrarengiz te;kilâtın cinayet silsilelerinden bir tane- sini daha öğrenmişti. Koltuğa oturdu: — Kızıl çenber — hat... dedi. Hiç böyle bir şey — aklıma gel -« mezdi. Parr sordu: — Aklınıza gelmeyen nedir? Marl sarartısı üstüne bir da - ha sarardı: — Kızıl çenber? Olur şey de- ğil! Emniyet müfettişi gittikten sonra bir saat geçmişti ki, Marl hâlâ başını avuçlarının arasına almış, düşünüyordu. Kızıl çen - ber! Uzak, karanlık ve hattâ unut- tuğu bir maziden şimdi bir hâ - tıra zihninde canlanıyordu . Ayağa kalktı, elektriği yaktı, defterlerini açıp — hesaplarına baktı. VAPURCULUK Türk Anoninm. Şirketi Istanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925. İ ğ £ TRABZON YOLU TARİ vapuru 7 Mayıs SALI E günü saat 20 de Rizeye kadar. İzmir sürat yolu SAKARYA vapuru her hafta £ PERŞEMBE günleri saat 16 da İstanbuldan İzmire ve PAZAR £ günleri de İZMİRDEN İstanbula ! kalkar. W ORGUUAAAA OUU GURUCUĞETUL CUUT LEEM UDU Asliye mahkemeleri yenileme bü- Tosundan : İstanbul Evkaf idaresile dava olunan Galatada Cami Cedd mahallesinde Çeşme sokağında 3 No. lu hanede Anastas Anastasyadis ara- sında mütehaddis davanın yenilenme muamelesi srrasımda halen ikamet- gâhı meçhul bulunan müddeialeyhe bit ay mülddetle ilânen tebligat icra- sına karar verilm'ş olduğundan tet- kikatın yapılacağı 8-5-935 saat 10 da Büroda hazır bulunmasr lüzumu teb Jiğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (11235) ——— Asl'ye mahkemel-ri yenileme bü- rosundan : — İstanbul evkaf idaresile Edirne kapısnda Ayayorgı sokağ'n- dâ 48 No.lu hanede Arhaman İle Kum'tap'dı Muhs'ne hatun maha'l-- sinde Ördek'i Bakkal csd'esinde ve ke ikkânı Üs'ünde —4 No. dı A- nastas aralırındaki davar mesi sırasında ; mi ikametgâhlarının — meçhul lundufu — mübeş'rin — verdiğ? meş- ruhattan anlasılmakla — ilânen teb ligat icrasına karar verilmiş buluni ğenden tetk'katının yapılıcı 12-6-038 carşamba s> v 10 da Büro- da hazır bulunmaları lüzumu tebliğ makamına kaim olmak üzere İlân olu nur, (11232) Gaip aranıyor Yangından evel Lüleli Kızıltaş ma- kallesi 1 No: lu evde gümrük memur dan merhum Bav Ahmed PFe kardeşim Haydar'ı bilen — var- sa Galata İnhisarlar Umum Müdür. Tüğü evrak memuru Bay Ahmed ad. resine Insaniyet namına malümat ver- melerini ederim, Halide ) K ar Marl işine bakıyor Thalia Drummond otomobil- deki şoförün gösterdiği Braba- zon Bankasına müracaat ettiği zaman, kendisini müşkülâtsız kabul ettiler, Fakat bankada ça- lışmağa başlayalı bir ay geçtiği halde, otomobildeki görüştüğü meçhul adamdan yeni hiçbir ta- limat almamıştı. Nihayet tali- matı aldı. Önu da sabahleyin çekmecesinde bulmuştu. Kâğıt- ta şöyle yazılıyordu: “Marl ile tanışınız. Neden Brabazon ile bu kadar alâkadar olduğunu anlamağa çalışın Bankadaki hesabı carisinin mi târını bildiriniz. Parasını kaldır- dığı zaman hemen bana haber veriniz, Parr ve Derrick Ya!e bankaya geliyorlar mı, onu da söyleyiniz. Telgraf adresimiz şudur: Johson 23 — Mildred Strect.” Thalia aldığı talimatı harfi- yen icra etti. Fakat, Marl'i an- cak birkaç gün sonra görebil- mişti. 'N gayrimübadil bonosi İstanbul ikinci icra memuzluğun- n : İpotek cihetinden parava çev- tilmesine karar verilen ve tamamıra (2739) iki bin vedi vüz otuz dokuz lira 75 kuruş kıymet takdir — olunan Tophanede Cihangir mahallesinde Ci- hanpir caddesinde eski — ve yeni 22 numara ile murakkam ve bermuci çap 182,65 metre murabbamdan iba- ret ve etrafı kısmen divar ve kismen demir parmaklıklı ve içinde kahve o- cağı ve birkaç ağacı ihtiva eden kay- den kahve ocağı, elyevm tesviye edil. miş olan bir kıt'a arsanım tamamı a- çık arttırmaya konmuş 10-6-935 pa- tartesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacak dır. Arttırma bedeli kıymeti muham- minenin yüzde vetmiş beşini bulduğu takdirde mezkür gayrımenkul alıcı- $1 üstünde bırakılacakdır. Aksi halde *on arttıranın anti yerinde kalmak ü- zere arttırma on beş gün —müddetle uzatılarak 25-6-935 salı günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde yapılacak olan açık — arttırmasında mezkür gayri menkul en çok arttıran ühdesine ihale olunacaktır. — Arttır- maya girmek isteyenlerin — takdir e- dilmiş olan kıymetin yüzde yedi bu- Çuğu nisbetinde pey akçesi veya ulu- sal bir bankanın teminat mektubunu wermeleri lâzımdır. Hakları — tapuya kayıtlı olmayan ipotek'i alacaklılarla diğer alâkadarların.ve — irtibak bakkı sah 'plet bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarınt ilân tarihinden itibaren yirmi gün- içinde evrakı müsbiteler'le birlikte dai reye bildirmelidirler. Aksi halde bak darı tapuya kayıt'r. olmayanlar satış brdelinin Davlarm-sına — girrmezler. Merkür gayrı menkulür nefsin icn do fen blzümle vergi müktel'efiyetleri borçluya aitt'r. Daha çok malümat almak isteyenlerin 11-5-935 cumarte- $i gününden itibaren dairemizde açık ve asılı bulundurulacek — olan arttır. ma sartnamesile 934-8253 No, lu dos yasında mevcut ve mezkür gaytrmen- kullün evsaf. mesoha, vesairesini gös- terir vaziyet ve takdiri kıymet rapo- rile bu husustaki çapr okuvup anlayıa bilecekleri ilân olunur.(11226) Asl'ye mahkemesi yenileme Lüro- : Yangından evvel ikinci tica- ret mahkemesinden iflâsına karar ve- rilen Foskolonun iflâsna mütedair sundan evrakı yangında yanmış olduğundun mezkür evrakın yenilenmesini masa sind kleri talep etmekle alâkıdarın 6 Haziran 935 saat 14 de yenilerme bü- tosuna gelmeleri ilân olunur. (11228) Derrick Yale ancak bir defa | bankaya gelmişti. Genç kız bu adamı Beardmore'un köşkünde birkaç gün kaldığı zamandan- beri tanıyordu. Hatta orada gör- memiş olsaydı bile, gene tanır- dı. Çünkü gazeteler maruf po- lis hafiyesinin birçok defalar resimlerini basmışlardı. Fakat bankaya niçin geldiğini öğrene- medi. Yalnız hususi kâtip sıfa- tile oturduğu kücük odanın ara- lik kapısından Yale'in kiminle konustuğunu görmüstü. Bütün bunları olduğu gibi Kızıl Cem- ber teşkilâtına haber verdi. Parr bir daha görünmemisti. Jack'ı da görmemişti. Bu deli- kanlıyı unutmağa karar verdi icin onu da görmemesini yerin- de buluyordu. ..* Eski Seller Bankasmın Mü- dürü Brabazon canı sıkıldığı za manlar, gayti ihtiyari saçının bir kısmını şehadet parmağına dolar, çıplak kafasının tepesine götürürdü. Bunu yaparken de elleri kısmen gözlerini kapatır- dı. Bu vaziyeti ile sanki bir ma- Devlet Demiryolları ve Limanları Umum İIdaresi ilânları işletme Birinci münakasası feshedilen ve muhammen bede- lile mıktarı aşağıda yazılı karpit 20-5-935 pazartesi gü- nü saat 15,30 da kapalı zarf usuliyle Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 1040,625 liralık muvakkat teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve kanunun Dördüncü maddesi mucibince işe girmeğe ma- nii kanuni bulunmadığına dair Beyanname ve teklifler ile aynı gün saat 14,30 a kadar Komisyon reisliğine ver- meleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler parasız olarak Haydarpaşada tesellüm ve sevk Müdürlüğünde ve An- karada Malzeme dairesinde dağıtılmaktadır. (2362) Cinsi Miktarı Muhammen bedeli Lira 13875 Karpit 75 Ton 3385 n ürn yasige y klne ea öieler l bemayie pi Şdi Şeaelüyne ea İiğima e dielileeci Beher tonunun FOB fabrika teslim muhammen bede- li 22,50 lira olan 3.500 — ton sun'i Portland çimentosu 22 Mayıs 1935 çarşamba günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada İdare binasında satın alınacakdır. Bu işe girmek isteyenlerin 5187,50 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, kanunun 4 cü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manileri bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar Komisyon Remlıgıne vermeleri lâ- zımdır. Bu işe aid şartnameler 390 kuruş mukabilinde An- kara ve Haydarpaşa Veznelerinde satılmakdadır.(2435) D. D./9 numaralı zahire tarifesinin elli bin tondan fazla nakliyata ve ecnebi memleketlere ihraç edilen za- hirelere ikramiye verilmesi hakkındaki 6,7 ve 8 inci maddeleri 1 Haziran 935 tarihinden itibaren lağvedil- miştir. Bu tarihten itibaren Haydarpaşa, Derince, İz- mit, Samsun, İzmir, Bandırma ve Mersin istasyonlariyle cenup Demiryolları veya bunun ilerisindeki — diğer ec- nebi memleket demiryolları istasyonlarına mürettep arpa, yulaf ve çavdar nakliyatına F baremi üzerinden şu suretle tenzilât yapılacaktır. 200 Km. dahilindeki nakliyata 9o 20, 201 den 400 Km, dahilindeki nakliyata ton başına en aşağı 444 — kuruş ücret alınmak şartiyle ©p 25, 401 den 600 Km. ye kadar nakliyata ton başı- na en aşağı 726 kuruş ücret alınmak şartiyle 9030 ve 600 Km. den fazla mesafelerde yapılacak nakliyata da ton başına en aşağı 909 kuruş alınmak şartiyle 9» 40 tenzilât yapılacaktır. Fazla tafsilât için istasyonlara mü- racaat edilmelidir. (2392) Hayvan yemi olan Fi adındaki hububat 5-5-935 tari- hinden itibaren D. D./9 numaralı zahire tarifesine ithâl edilmiştir. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir. (2391) Açık eksiltme 'ilânı Tahlisiye umum müdürlüğünden: Sekiz beygir kuvvetinde iki aded deniznham yağı mo- törü açık eksiltme ile alımacakdır. A — Açık eksiltme, 12 Haziran tarihine rastlayan çarşamba günü saat 15 de Galata Çinili Rıhtim hanının 2 inci katında Tahlisiye Umum Mü ürlüğü Satınalma Komisyonunda yapılacakdır. B — Tahmin bedeli 2145 lira ve muvakkat mikdarı 161 liradır. C — Şartnameler Tahlisiye Umum — Müdürl! bedelsiz olarak alınır. teminat nde D — Eksiltmeye girecek olanların peyleri sürülmeğe başladığı dakikaya kadar muvakkat teminatların İdare Veznesine yatırılmış olmaları şarttır. (2170) bette dua ediyormuş gi meşguliyetlerine dalardı. Fakat bu sefer elini gözleri- nin önünden çekti, karşısında oturan kibar kıyafetli zata bak- tı. Uzunca boylu olan bu ziya- retçi geniş geniş nefes alıyordu. Banker dedi ki; — Azizim Mari, doğrusunu isterseniz, siz bir parça sulisti- mal ediyorsunuz. Bana öyle çıl- ginca işler teklif ediyorsunuz ki, artık bunlara bir nihayet versek. Parantz var, yalrız bura daki hesabı cariniz yüz bin lira- yı geçer, Mari kapmın iyi kapalır olup olmadığına baktı, sonra banke- re doğru eğilerek yavaş sesle dedi ki: — Size küçük bir mcs:le an- latacağım.. Meteliksiz genc bir banka memurunun Banker Sel ler'in dul karısı ile evlenmesi hikâyesi.. Bu kadın delikanlı ni anası yaşında bir şeydi. Lâ- kin İsviçrede bir dağ kazasında uçuruma yuvarlanarak feci su- rette öldü. Bu hadiseyi ben de bilirim. Çünkü o sırada kazanın vukua geldiği yetin civarında fotoğraf almakla meşguldim. Size ben bu fotoğraflardan bir tanesini hiç göstermemiş mi idim? Kaza esnasında siz de 0- rada idiniz. Gerçi istintak hâki- mine o sırada dağın karşı yama- cında bulunduğunuzu söylemiş- tiniz, Brabazon gözlerini dahi kal- dırmadı, Yüzünün bir kılı dahi oynamıyordu. Marl gayet tabii bir tavırla dedi ki: — Şimdi de yeni bir izdiva- cın peşindesiniz zannederim. Bu sefer banker birden doğ- ruldu: — Ne demek istiyorsunuz? Marl onun bu hayreti ile alay ediyor gibiydi. — Ö halde Stoyne bahçesinin köşesinde kapalı bir otomobilin içinde görüştüğünüz kadın kim- di? İnkâr etmeyiniz. Ben hep- sini gördüm. Brabazon o zaman telâşlan- mağa başladı. Benzi sararmış, gözleri sanki hadekalardan içe ri girmişti: (Arkası var)