14 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

14 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

14.8.035 YARININ, BÜYÜKLERİ IKIZ ÇOCUKLARI iÇiN| I ŞUNDAN BUNDAN | Slnoma endüstrisi Sinema pek eski bir buluş ol- Mmamakla beraber, sine endüstri- &i çok ilerlemiştir. Beş sene ev- Vel, Amerikada bir yılda yetmiş Tmilyon metre film çevrildiğini Söylemek bunu göstermeğe kâ- “dif Bu kedar film yan yana 8etirilse aşağı yukarı iki defa Ünyayı dolaşır. — Amerikadan ika İngiltere, Almanya, Fran Ba ve bir çok memleketlerde de film çevrildiği düşünülürse si - Nemanın önemliliği kolayca an- KARİKATÜR Hırsız — Sökülün paraları, Mişon — ARI İ Güzel bir perde Bu işlemedik çiçekler penbe, yapraklar yeşil olmak üzere ka- İm pamuk ipliği ile yapılacak - tır. Burada gösterilen perde oda- nızın kapısına veya penceresine İsi beyaz veya açık sarı eta - min üzerine yapınız. Perdenin etrafını fisto şeklin- de penbe bir linonla çeviriniz. Bu perdenin yapılması gayet kolaydır ve ucuza malolzhılır AM SĞ LA Tüküren yılan Uzun zaman, hayvan müte - hassısları tüküren yılan bulun - duğuna inanmamışlardı. Fakat son günlerde — çok meşhur bir bilgin cenup Afrikasında dola - şırken gördüğü bir vaka üzerine bunun doğru olduğunu meyda - na çıkarmıştır. Bilgin, köpeğiyle dolaşırken bir taşın arasından meydana çı- kan bir yılan, zehirini köpeğin üzerine tükürerek taşın arkası- na saklanmıştır. İngiliz bilgin ) bunun siyah boyunlu bir kobra y!laxu oldugunu tesbıl etmışnr (Yasafe) Sana 20lira borcum vardı. Al işte şimdi veriyorum, TAN ilâncılık Amerikalr iş adamları ilânsız bir şey yapılamıyacağına ve sayesinde de her istenilen şeyin başarılabileceğine kanidirler, Yahut hiç olmazsa Şikagolu Stanton Wilfrid bu fikirde ol - duğunu saklamıyor. Bu adam mızıkacıdır. Bir çok | senelerdenberi Şikagoda ve di - ğer şehirlerde verilen konserle- re iştirâk etmektedir. — Fakat maatteessüf hangi mızıka takımı na girse bir türlü kendisini ta - nıtmağa muvıifık olamamış - tır. Hiç bir gazete adından dahi bahsetmemiştir. Halbuki Stan- ton kendisinin değerli bir musi- kişinas olduğuna kanidir. Bir kaç ay evvel, — Mişigan gölüne hâkim duran yetmiş ye- di katlr. Barnard Building'in tepesinden — Amerikan marşını çalacağını ilân etmiştir. Yalnız binanın tepesinden değil, tepe- de bulunan on sekiz metre u - zunluğundaki direğin üzerin - den.. İlân edilen gün gelince Stan- ton direğin — üstüne çıkmıştır. Davet edilen gazeteciler de tara çada bulunuyorlardı. — Bir çok müsiki münekkitleri de oraya gelmişlerdi. Stanton çalmağa başladı. Fa- kat oldukça kuvvetli bir rüzgâr estiğinden gazeteciler ve mü - nekkitler hiç bir şey işitmemiş- lerdi. Bir tek nota bile! Zavallı saksafoncu kan ter i- çinde direkten indikten sonra, alay ettiği zannedilerek aşağı - dakilerin hiddeti ile karşılaştı. Bunun üzerine çalıştığı örkest- ranın şefi de kendisine yol ver- di. Bu hadiseler üzerine* artık FAYDALI BİLGİLER BUGUNKU PROGRAM İstanbul 1830: Dans müsikisi ve muhtelif plâk- alr. 19,20: Haberler 19,30: Ege caz. Türk çe Közlü eserler. 20: Konferans. - 20.30 Stüdyo örkestra konseri. Zi: Radyo caz ve tango orkestraları. 21,30; Son baberler, Jborsalar. 2140: Bayan — Rabikyan ($an) Piyano Laşenski. 22: Plik meşriyatı . Bükreş 18-1$: Plük ve dayumlar, 18: Radyo h Duyumlar. 10.158: Konse- özler. 20.20: Plik. ış Radyo orkettrası, 2205: Oda — muüsikisi, 22.30: Duyumlar. 22.50: Radyo orkestram 23.15: Benebi dilde duyumlar. Moskova 17.40: Konser. 1830: Opera parçaları.. 25 Bizet'nin “CAR- MEN,, operasının daptasyonu. 22; Çekçe yayım. 23.0$: lnıııım. 2045: Almanca. Budapeşte 20.30: Peste operasından: — Puccini'nin *MADAME BÜUTTERFLY, operası, - Duyumlar. 234$: Çingene müziği, 24.50: Len Baker cazı 1.05: Duyumlar, Belgrad 20,30: Ulusal yayım. 21: Zagrebden na- kil 23: Duyumlar. 23.20: Plâk. Varşova 20.30: Piyano müziği, - Sözler, 21.10: Radyo orkestratı. 2145: Duyumlar. 22: Benfonik konser, 23: Spor duyumları, 23. 10: Küçük radyo orkestrası, Hamburg 21: Ulusal yayım “Koro ve solist kon- — — | musikiden iğrenen Stanton sak- | safonu bıraktı ve bir otobüs şir- ketine kontrolör yazıldı. | — İlâncılık ta insanı bir çok şey İ lere sürükleyebilir .Fakat kul - lanmasını bilmek şartil! ——— —<— N Söğrümlğeer gy Tarihin ve Yeryüzünün En Zalim ve Kanlı Kralı | OKUDUKLARIMIZ DUYDUKLARlMIZ Zulümden Zevk Alan Kaligula'nın Sonsuz Sefahetleri “Yeryüzünün en zalim ada mı,, diye tavsif olunanlar ara- sında Roma imparatorlarından Caligula'dan daha işkence se - veri yoktu. Mussolini'nin Nemi gölünü, bu gölün dibinde saklı kalan es- ki eserleri meydana çıkarmak gayesile, kurutması neticesinde bugün akıllara hayret verecek şeyler ortaya çıkmıştır. Eski Ro- ma imparatorlarına mahsus ka- dırgalar su altında o kadar iyi muhafaza edilmiştir ki üzerle - rindeki yosunlar olmasa, insa - na seferden dün dönmüş hissini verecek kadar bozulmamıştır. Zulümden zevk alan Caligula Gölün dibinden çıkan kadır - gaların bize anlattığı şeylere ba kacak olursak yeryüzünün can çekiştirmekten, can yakmaktan zevk alan imparatoru Caligula'. nn mezalimi insanın tüylerini ürpertecek kadar vahşidir. Ci- nayet tarihinde, kan akıtma için bu kadar ince düşünülerek plân kurulmamıştır. Caligula ziya - fetlerini, — kadırgalar üzerinde verirdi. İki bin seneden — sonra hâlâ kan lekelerini bile muhafa- za eden bu gemilerde içildikten sonra türlü türlü cinayetler ika olunurdu. Sonsuz âlemler Caligula yemek yerken işta- hını, istirap | manzarasıyla bes- lerdi. Çılgın imparator, esirle - rin başlarını ziyafet sofrasında bile — vurdurmaktan çekinmez, bundan zevk alırdı. Fenerlerle donatılmış kadır - gaların üzerinde günlerce, haf- talarca durmadan, dinlenmeden içilir; erkek ve kadın kanı akı - tılırdı. Sabaha kadar içmekten, ka Kaligula, kızları havuza atıyor dından bıkmayan imparator ni- hayet şafak sökerken, bir saat evvel koynuna aldığı genç ve sevimli akşamki bâkireleri birer birer denize attırır; boğulurken feryatlarını, istimdat âvazeleri- | ni dinleyerek vahşi bir zevk du- yardı. Kendisini memnun etmi- yen kadın, ne kadar güzel ve genç olursa olsun, — onun için kanı akıtılacak bir mahlüktu. Sofrasına gelen misafirler sa- baha sağ salim çıkacaklarından habersiz, titreşip dururlardı. Bu caninin ruhunu hangi şey- tanın bu gibi hareketlere sev - kettiğini hiç bir vakit bileme- yiz; fakat bilinen bir şey varsa © da, her zaman için insan kanı manzarasının onun her hususta iştahını arttırdığıdır. O hiç bir zaman bıkmazdı Bir gün, bir hafta müddetle bıhıuzım aç bırakılan -on beş esiri huzuruna çağırarak onlar - la birlikte yemek yemek iste - mişti. Açlıktan dermanı kalma- yan esirlerin önüne iştahı ka - bartacak türlü türlü yemekler konmuştu. Fakat bunları mide- den hemen defedecek zehirli i Ç larla evvelden - karıştırdığı için hepsini de bir iki dakika sonra seri.,, 23; Duyumlar, 2325: Müzikli prog- Tam arası. 246: Karışık yayım. Münih Klâsik konsec “Haendel, » 2320: Program arası ve sözlü karışık — yayım. üzik. 23; Du- 23.30: 24301 u 20.50: Sözler. 211 oro, sala ve Otf adlı 20: Marş mezıka: Ulossl müzikli yayım 23: Duyumlar. 2380: Alman ruhu,, yayım, 24.30; Dans. e SİNEMALAR TİYATROLAR | * Türkt Roma Dans rüyası, * Melek ; Salli — İçimizden birisi. * Elhamra : Ne Sevimli — Yenin zehirli çayı. * Sümer: — Garp hücümlar — Niçin sevdim. | # Tan : Aşk beldesi. | * Şık : Ben bir casustum — Kara Çaylak. * Yıldız: (Kadın Asla Unutmaz) (Şarlo Asker). * Saray : Kimsesiz — Kukaraça. * İpek: Kedi ayağr — Büyük resmi geçit. # Alkazar : Tarzan ve eşi — Deniz altında cehennem. | * Asri : Gizli vazifesi — Evliler ve sevdaları. |& Alemdat: Daktilo Dağların kızı. * Mifli : Volga sahillerinde — Coş- kun. | * Hilâl: (Altı Karılı kral) (İstiklâl uğurunda). * Kadıköy Süreyya : Aynanın sırrı | — Deniz altı ejderi. * Üsküdar Hâle : Otuz gün Prenses ateşler içinde — Tal evleniyor ve | X dışarı vermişler; zâlim impara- tor da karşılarına geçerek onlar- la alay etmişti. Mezalimine o kadar çok misal vardır ki bun - ları birer birer yazmak yüzlerce sayfa dolduracak kadar uzun - düur. Romayı üç sene inleten Cali- güla bir akşam kadırgalardan yaptırdığı bir köprü üzerindet 300 kişiyi denize attırmak sure- tile £ nrpıın.n ölümüne sebebiyet vermişti. Nihayet imparator- Tuğunu batırıyor Caligula yalnız bir senede (6) milyon İngiliz altınına muadil bir serveti böyle ahlâksızlıkları, zulümleri uğrunda yemiş, bitir- miştir. “Ah, şu Roma'nın bir tek boy- nu olsaydı da onu ben bir çırpı- da elimle vurmuş olaydım.,, di- ye haykıran bu ahlâksız câni, şeytandan daha dessastı. Nihayet halk zulmünden bı - karak onu kendi elleriyle öldür- düğü vakıt Caligula ancak yir- mi dört yaşında bulunuyordu. Bir imparatorluğu mahveden bu cephesinde kanlı | € | vi merkez Direktörl câni, ön binlerce genç kadın ve erkeğin kanını içmiş, tarihin en zâlim hükümdarıydı. NÖBETÇ ECZANELER Bu gece nöbetçi — eczaneler şunlardır : Eminönünde Agop Minasyan — Divanyo- landa Esad — Kumkapıdan Belkis -- Zeyrekte Hasan Hulusi — Şehradebaşında Üniversite —— Aksarayda Etem Pertev — Samatyada Erofilos — Şehremininde A. Hamdi — Karagümrükte Suad — Bü yükadada Mehmet — Heybelide Tanaş — Bakırköyde Hilâl — — Fenerde Vitali paşada Merkez — Hasköyde Halk adıköyünde Shhat — Pasaryolunda t Muhtar — Gülatada Mamühdiye caddesinde Miyel Sofranyadie. — Tak simde Taksim — — Kalyoncukulluğunda Beyoğla —» Sişlide Halk — Recep — Eyüpte Hikmet eczaneleri. LIMAN HAREKETLERI Dün limanımıza şu vapurlar zelmiş- ti dan — Gülmihal, — İzmnitten Mudanyadan Tayyar, Dün limanımızdan giden vaparlar şun- lardır. * Bandırmaya Samdet, - Karadenize Karadeniz, İmroza Tayyar, İzmire Sakar- ya. Bugün lımanımıza şu vapurlar gelecek- tir : İskenderiyeden Ankara, Mudanya- dan Kocaeli, İsmitten Ayten. Bugün Himanımızdan gidecek vapurlar da Mudanyaya Asya, İzmite Gi rma, Mersine Konya, DAVETLER İstanbul Halkevinden ı.— 'Temsil şabemizde amatör olarak imek — üzece Bayan ve Baylardan öğrenici Çöslete) almacaktır. 2—— Alın: ayda (1$ den 30) Hira- ya ve Baylara ($ den 1$) liraya kadar yol parası da verilecektir. teyenlerin her gün Cağaloğlunda Halke-l ne bağ rak vur isimlerimi deftere geçirtmeleri bildirilir. e Beyoğlu askerlik şubesinden : 1 — 316-329 dahil doğumla Gayri müs- limler 24 haziran 933 de sevkedilecekler. dir.Bu günde şubede toplanmaları. 2 — Ba doğumlalardan bedel vermek istiyenlerin, €n son 24 haziran 935 akşamma kadar be- delleri kabal edileceğinden bedellerin ona Böre yatırılması ve bu tarihden gonra mü- racaat edeceklerin bedelleri kabal edilme- yecektir. 3 — Yukarda yazılı toplanma gününden sonra şubeye müracaat edenler hakkında askeri Mmükellefiyet kanununun cera kısmında ki maddenin tatbik edile- ceği ehemmiyetle ilân olunur. MURACAAT YERLERİ Deniz Yolları acentesi Telefon — 42362 Akay (Kadıköy iskelesi baş me- murluğu) Sirketi Hayriye, Telefon Vapurculuk Şirketi merkez acen- tesi, Telefon Şark Demriyolları müracant ka- lesi, Sirkeci Telefon Devlet Demiryolları — müracazt kalemi Haydarpaşa. —Telefon 43732 447103 22925 23010 azı4ı ITFAİYE TELEFONLARİ 24222 44644 60020 İstanbul itafiyesi Beyoğlu itfaiyesi Kadıköy itfaiyesi Yeşilköy, Bakırköy, Büyükdere, Üsküdar itfaiyesi 60625 Paşabahçe, Kandilli, Erenköy, Kar- tal, Büyükada, Heybeli, Burgaz, Kı- nalı mıntakaları için telefon santra- lmdaki memura (yangın) kelimesi söylemek kâfidir. . HASTANE TELEFONLARI Cerrahpaşa hastanesi. Cer- rahpaşa Zeynep Kâmil — hastanesi. Üsküdar, Nuh kuyusu, Gün Doğumu caddeşi Haseki kadınlar hastanesi, Aksaray Haseki cad. 32 Beyoğlu Zükür hastanesi. Firuzağa Gülhane hastanesi. Gülhane Kuduz hastanesi. Çapa Emrazı akliye ve — asabiye hastanesi, Bakırkie — Reşa diye kışlası Etfal hastanesi. Şişli Haydarpaşa Nümune has- tanesi 21693 60170 ÇABUK SIHHI YARDIM TEŞKİLATI Bu numaradan imdat oto- mobili istenir. 44998 YENİ NEŞRİYAT Cüceler ve Devler memleketinde Gulliverin seyahafleri Gençlerin ve çocukların mektep ve deraleri dışında okuma meraklarını arttırmak ve bilgilerini kuvvetlendir. mek için “Akşamın Faydalı neşriyatı” yeni bir kitap daha çıkarmıstır. Bu meşhur Ingiliz muharriri Swift'in iki yüz #eneden beri dünyanın her tara- fında okunan büyük ve ölmez eseri “Cüceler - ve Devler memleketinde Guülliver'in seyahatleri” kitabıdır,