21 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

21 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

— HdT .D3s TrIı3 Öhemli Maçlar Sırasında Umumi Merkezin Yerinde Bir Hareketi 'F;nrerbalı(e - Güneş futbolcü- lerinin Romanyaya gidecekleri- ni haber vermiştik. İki kulüp bu seyahat ve orada yapacağı maç- larda iyi sonuçlar almak için ha- zırlanmaktadır. Doğrusu Bükreşe gitmeden evvel, Fenerbahçe ile Fenerbah- çe - Güneş muhtelitinin meşhur Servete karşı Üüst üste çok iyi sonuçlar almaları pek iyi oldu. Çünkü bizim futbolcülerin nok- san bir tarafı da: Kendine gü - venmektir, Kendine güvenmek- ten boşuna böbürlenmeyi kas - detmiyoruz elbette... Bu seferki güzel gali mizin alınmasında umumi mer- decektir. Bu futbolcülerden ya - ptlacak takımların Bükreşte ala cakları sonuclara göre, Servet tarafından ileride ve münasip bir zamanda İsviçreye yapılan çağrınım kabul edilip edilmiye - ceği hakkında bir karar verile - cektir. Romanya maçlarından iyi bir netice alınacak olursa, Avustur- ya futbolü diktatörü Hugo Meisl in delâletile belki Peşte ve Viya nada da bir kaç maç alınarak orta Avrupada güzel bir turnaya çıkılacaktır. Slavya zamanında olduğu gibi bu vesilelerle yine Avrupada futbolümüzden bahse dersek, daha doğrusu iyi oyun - larla bahsettirebilirsek sporu - muz hesabına büyük bir kazanç kezin de, haklı olarak söyliye- Wmuml! Merkezce tam yerinde Olur. — - lim ki, büyük bir payı vardır. Bazı gazetelerin ufak tefek hâdiseleri şişirmesi yüzünden cezalanan Fenerbahçeli Cevad ve Fazılı umumi merkez, Servet maçları yüzü suyu hürmetine af etmekle yerinde bir büyüklük | gösterdi. | Eğer Cevad, ve Fazıl affedil- | Memiş olsaydı belki de, belki de değil muhakkak ki Fenerbahçe Servet'in karşısına istediği ka - dar iyi bir takım çıkaramıyacak- tı, iyi bir takım çıkaramayınca belki de yenilecekti. Bu mağlü- biyet belki de Fenerbahçe - Gü- neş muhtelitinin Servetle yaptı- ğı maça da tesir edecekti. Fazla olarak, bu iki oyuncu « nun tam yerinde affedilmiş ol - Mması, Fenerbahçe - Güneş muh | nin Bükreşe de en.kuvvetli ür şekilde gitmesini kolaylaş - tıracaktır. Fenerbahçe - Güneş muhtelit leri Bükreşe önce 23 haziranda hareket edecekler ve orada gece leri olmak üzere iki maç yapa - caklar ve Trikolor takımile oy- nayacaklardı. Halbuki Trikolar ile gece maçlarının yapılacağı Stadın sahibi Venus klübü ara- sında çıkan bir anlaşamamazlık üzerine iki klübün seyahat prog Tamında ufak bir değişiklik ol- mMuştur. Futbolcülerimiz 23 ye- rine 26 haziranda şehrimizden ayrılacaklar ve Bükreşte gece yerine gündüz olmak üzere 2 ve 4 temmuzda iki maç yapacak - lardır. Maçlardan biri Roman - yanın en kuvvetli takımların - dan Yuventus, öteki de S. F.R takımlarile olacaktır. Öğrendiğimize göre Bükreş - te idarecilerden başka Fenerbah çe ve Güneşli yirmi futbolcü gi Ankara Ayaktopu kurulun « dan: 23.6.935 pazar günü saat 17 de Çankaya Altınordu şild ma- çt yapılacaktır. Berabere kalın - dığı takdirde maç yarım sa5* temdit olunur. Yargıç yüzbaşı Cemaldir. « / İstanbul mıntakası futbol he- İyetinden- , 22 haziran 935 cumartesi gü- nü yapılacak mıntaka şild maçı: 1 — Beşiktaş Şeref alanında, Alan gözcüsü Kemal Üçer. saat 17,30 da Fenerbahçe - Beşiktaş birinci takımları Hakemi Ke - Mal Halim. Yan hakemleri: Ta- lât Özışik, Feridun. — Not: Maç bir buçuk saat so- nunda berabere biterse usulü Üzere yarım saat daha uzatıla - Caktır, alfedilen futbolculardan Cevat. | KOLAY F Yazan: M. Bunyan , —i Gömlekler, jerse formalardan çok daha geniş ve çok daha ra- hattır. Futbol forması denilen şey, iyi cins pamuktarı olmalı- dır. Bununla beraber, çok soğuk olduğu zaman yün forma veya gömlek giymek iyidir; ancak nomal bir sıcaklıkta futbol oy ? namak için yün, fazla sıcak ge- lir, Dizlikler — Bütün futbolcu - lar, hatta kaleciler, dizlik tak- malıdırlar. Birçok futbolcular, iklerine bir. tekme nden vaktinden ev- hayatlarını 8 dirmişlerdir. Antrene manda da | dizlik takmak lâzımdır. Çeşit çeşit, bilhassa kauçuk, fötr, bez ve saireden dizlikler vardı Kendim hasırla kuvvetlendirii miş bez dizlikleri tavsiye ede- Tim. | Kauçuk veya fötr dizlikler | havalelidir ve fazla olarak ba- caklara sıcaklık verir ve deriyi tahriş edet. Halbuki üstü bezli hasır dizlikler tahriş etmez. Bunlar çorabın içine iyi yerleşir ve çıkıntı yapmaz, Yün sveter — Bu olmazsa kı- lığınız tafnam değildir. Maç başlangıcında jerse formanız Üzerine bunu giymeniz faydalı - dir ve antrene man esnasında | çok lüzumludur. Kunduralar — Giyimin bu kısmımı sona brrakmaklığım, en az önemli olmasından değildir. | Tam tersine. Bir tenisçi-için raket ne ka- dar önemli ise, bir futbolcu için de kundura o kadar önemlidir. Kunduralarınızı satın alırken çok dikkat etmelisiniz. Ayağı - nıza tamamile uyguün gelen kundura almadıkça futbolda her hangi muayyen bir isabet dere- cesine asla ulaşamazsınız. Ayağınız kundura içinde yerleşmiş durmak ister, Şu tavsiyeye kulak verini: Kunduralarınızı bir maç için kullanacağınız zamandan — hiç olmazsa bir ay evvel satın alı- Sadun G. Savcı UTBOL | Sadun G. Savcı nız ve her şeyden evvel, bugün piyasada çok olduğu üzere iyi cins, tanınmış marka taşıyan kunduralar alınız, fantazi renk- lerdeki modelleri almaktan sa- kınımız. Bırakımız ki, iki çift kundura- nız . olmalıdır: Kuru sahalar için vidala veya benzeri deriden bir çift, ve daha fena alanlar (sahalar) için vaketadan yapıl- mış dâha ağır bir çift. Aranızdan pek azınız iki çift kundura alabilirsiniz. ve bunun için kuru ve yaş alanlara ayni zamanda uygun gelebilecek bir seçmek yetinde- si Hafif kunduralar - yaş alanlarda pek faydalı olmadığı için, vaketadan kunduraları tav siye edeceğim. Futbol kumluranızı satın alır- ken çok ince çorapla, yahut, da- ha i çıplak ayakla deneyiniz, Biliyorum ki, futbol kundura- larının kalım, hatta iki çift ço- rapla denenmesine alışılmıştır. Tecrübe etmek Adettir. Birçok oyuncular, bandaj. taşıdıklarını söyliyerek şehirdeki giydikleri numaradan büyük kundura satın alırlar, Doğru yapmazlar. Bırakınız ki, bir doktor veya bir masör tarafından tavsiye edilmedikçe ayak bileği ve baş- ka bandajların lüzumsuz oldu - ğu kanaatindeyim. Ayak ban - dajlart fazladır, meğer ki, sakat- Tanmış bulunasınız; bu takdirde de oynamamalısınız. yi sikan kundura seçmekten çekinmeyiniz, Bütün futbol ayakkabıları birkaç defa giyil - dikten sonra çok genişler, Aya- ğın sıcaklığı futbol kundurasını çok genişletmeğe yeter. Par- maklarınız üzerine tazyik yap- mamak ve yeter uzunlukta ol- mak şartile, kunduranızın dar olmasından korkmaymız. Par- maklar işine özel bir önem ve- iz: ufak bir tazyik tırnak- ür ve bu, çok ıstırap Çevirel « ÇArkası var) Birmington mektebi birinci futbol takımı oyuncular arasında, elinde top tutan soldan ikinci futbolcu Bunyan'dır. | Çinede, Bozdoğanda, Karacasu kasa- | No. 29 aktar 20 lira taahhüt, Doktor | Hira taahhüt, Hava Tehlike- sine Karşı Hava tehlikesini önlemek için ya- pılan yardımlar ve hava tehlikesini bi- len üye yazımı işi bütün hıziyle de- vam ediyor. Sirkecide Mühürdarzade hanmda Mühendis ve müteahhid Hay ri Kayadelen hava kurumuna dün 4 bin lira teberrüde bulunmuştur. Tecim ve Endüstri odasında evvel- ki gün toplanan komisyon bu işleri i- dare etmek üzere dört komite seçmiş- tir. Komitelere ait hazırlıklar yarın akşama kadar tamamlanmış buluna - cak ve pazartesi günü bütün kollar - e başlanacaktır. Komiteler, ü - ine alacakları vazifelere göre, o- daya yâzılı bütün kuramlar ve teci- ı doğruya temasa yazımı işini değerile ölçi başarmağa çalışacaklı Komiteye ayrılanlar şunlar İş komitesi: Mithat Nemli, Murad Şatır, Hüseyin Sabri, Suat Kara Ös- man, Refi Celâl Bayar, Muhip, Os - man Şükrü, Daniş, Şerafettin, Alem- dar, Fevzi, Bir numaralı komtie: Mithat Nem- H, Suat Kara Osman, Fevzi, Hüseyin Sabri, Hamdi. İki numarakı komite: Ahmeti Kara Mustafa, Daniş, Osman Nuri, Mu - rad Fortun, Sadeddin Riza, Üç numaralı komite: Necip, Muhip, Sait, Şerafeddin, Alemdar, İstanbul hamalları günde bir kuruş verecekler Esnafın yapacağı yardım için ise baş hyan dört yardım komitesi üyeleri, dün kendi aralarında toplanarak ce miyetlerin bugünkü durumlarını göz- den geçirmişlerdir. Her komite, hava | tehlikesine karşı yapdacak yardımla- Ti düzene koyacaktır. Hamallar Ce - miyeti, kendi üyelerinin hava tehlike- #i için günde bir kuruş ayırmalarını temine karar vermiştir. Cemiyete ya- zili hamalların sayısına göre, bu ka- | ta girmiştir. Bunların da bir litrelik şi Tütün İnhisa- rında yenilikler | İnhisarlar genel müdürdüğünün li kör fiyatlarında yapmağa karar ver- diği indirme Ağustostan İtibaren tat- bik edilecektir. Bu indirmeler önemli mikdardadır. Bunda halkı likör içme- ğe alıştırma gayesi takip edilmiştir. Fiyatlarda yapılan indirmeler netice- sinde, bir kadeh likör bir fincan kah- ve fiyatına tekabül edecektir. Bu sa- yede likörler açık olarak kahvehane- İerde de satılabilecektir. Bunların kah vehanelerde de satılmalarını temin i- çin de açık satış için olan müskirat beyle resmi yüzde yirmiden yüzde iki- ye indirilmiştir. Ağustos iptidasında bayilerin elinde bulunan pahalı likör- ler toplanacak ve yerine fiyatları in- dirilmiş likörler verilecektir. Likörl. leri ve her cinse konulan yı fiyatlar raşağıya yazıyoruz: Likörler evvelce üç sınıftı. Bu üç sınıftan gayri bir de şaraplı likörler vardı. Şimdi likörler birinci ve ikinci nevi ve bir de şaraplı likörler olmak üzere üç kısma ayrılmıştır. Evvelce ikinci sınıftan olan Ahidudu likörü sınıfa geçirilmiştir. Yapılan tenzilât nisbet itibarile en ziyade vişne likö- ründedir. Birinci s«ınıf likörlerin bir itrelik şişesi 350 kuruştan 223 kuru- şa, yarım Jitrelik şişesi 200 kuruştan 123 kuruşa, yüzde 25 litreli kuruştan 58 kuruşa indirilmiştir. Bi- rinci sınıf likörler Ahıdudu çilek ve kayısıdan. yapılan likörlerdir. İkinci sınıf likörler Ikinci mmrfı teşkil eden vişne likö- rTünün bir litrelik şişesi 300 kuruştan 183 kuruşa, yarım Jitrelik şişesi 175 kuruştan 103 kuruşa, 0,25 litrelik şi - şesi 85 kuruştan $0 kuruşa indirilmiş tir. Diğer cins likörler hep ikinci zap- şesi 225 kuruştan 183 kuruşa, yarrm litrelik şişesi 125 kuruştan 103 kuru- şa, 025 hitrelik şişesi de 65 kuruştan 50 kuruşa indirilmiştir. Vermut ve Kinakina şarabı olan şa Yar, yılda 15 bin lira kadar bir gelir getirecektir. Diğer heyetler de bu - benzer kararlar almak üzere bulu. | orlar. Diğer taraftan şehrimizde Ermeni- ce çıkan Norhuys ismindeki mecmua, yarınki satışmın bütün hâsılatını ha- va tehlikesi için kuruma terke karar | $a verdiğini dün merkeze bildirmiştir, | Hava kurumunun bayanlar kolü, dün yapacağı toplantıyı başka güne bırak | mıştır. Miting için yapılan müracaata müsaade beklenmektedir. Aydın çiftçilerinin göster- dikleri yurtseverlik Aydın, 20 (Hususi — muhabirimiz bildiriyor) — İlimizin her yanmımda Hava kurumuna üye yazılma ve yar- dım işleri çok ilgili ve hızlt yürüyor. İlbay Fevzi Toker ilçeleri dolaşarak bu iş hakkında teftişlerde ve temas- larda bulunuyor. Nazillide bugüne ka dar taahhüd olunan yardım mikdarı 10 bin lirayı bulmuştur. Yurdsever | çiftçilerimiz dönüm başmma beşer kilo pamuk kozası taahhüt etmişlerdir. balarında verimli 'çalışmalar vardır. Köşk nahiyesinde 1000 lira toplan - Germencik, nahiyesinde 477 lira para ile iki inek, 11 parça eşya, Seferbeyli köyünden de 1,5 lira para yardımı edilmiştir. Sultanhisarda bir | gecede 600 lira taahhüt edilmiştir. Yeni Üyeler Hava kurumuna yeni yazılan üye- ler gunlardır : Hacı Hüseyin oğlu Hacr Mehmet Postahane caddesi 43 No. ma- cr 29 lira taahhüt, Manol Ni- koladis Arnavutköy Dubaracı sokak Çavyan Arnavutköy Mumhane sokak No. 95 20 lira taahhüt, Kınacıoğlu Mehmet Arnavutköy Mumhane sokak No. 15-1 20 lira taahhüt, Karabet Ku yumuciyan Arnavutköy — Kuruçeşme eaddesi No. 13 tüccar 20 lira taahhüt. Bedri N. Kökyeşil İş Limited şirketi müdürü 72 lira taahhüt, Neşet Aker İş Limited şirketi muhasebecisi 48 L. taahhüt, Nihad Demir İş Limited şir- keti şef 60 lira taahhüit, Aristidi İş Li- mited şirketi şef 60 lira tahhüt, Mus- tafa Kibar İş Limited Şirketi kasader 24 lira taahhüt, Adil Davut İş Limi- ted şirketi ayniyat memuru 24 lira ta ahhüt, Nehap İş limited şirketi muha- | kuruştan 108 kuruşa, yarım litreliği rapli likörlerin bir litrelik şişesi 125 75 kuruştan 68 kuruşa indirilmiştir. Konyak değil, kanyak Inhisar Genel müdürlüğü kanyak namile tabif bir nevi konyağı da satı- çıkarmıştır. İnhisar idaresinin ev- velce konyak adıyle satmakta olduğu içki ispirtoda yapılan kimyevi bir mua mele ile istihsal edilirdi ve bu da sun'i konyak namile satılırdı. Bu defa kan- yak adiyle satılmakta olan içkiler şa- rabı taktir etmek suretile istihsal edil miş hakiki konyaktır. Fransa ile ak- tedilen tecim anlaşması mucibince in- hisar id ansaya mahsus ve konyak adiyle dünyanım her tara- fında tanınmış olan içkiyi gene ayni nam ile satışa çıkaramıyacağından o- nun yerine bu kabil içkiler için öz türkçe bir kelime olan kanyak sözlü ka bul edilmiştir. Tuvalet ispirtosu İnhisar idaresi kolonya yerine kul- lanılabilecek bir nevi tuvalet ispirtosu da çıkarmıştır. Bunun terkibinde ber- gamut esansı ve saç için çok faydalı olan kinin vardır. Tuvalet ispirtosu- nun yarım litrelik şişesi bir kuruşa sa tılmaktadır. Yeni sigara kutuları Tnhisar idaresi Gazi sigarası yerine Samsun adiyle yeni çeşit sigaralar çı- kardiğı gibi Yenice, Sipahi Ocağı, Bo ğaziçi çeşid, Bafra Maden, Enâlâ, An kara sigaralarının kutularını değiştir- miştir. Yeni kutular eskilerindan da- ha sadece ve daha zariftir, İnhisarlar genel müdürü Ankarada bulunmakta olan İnhisar lar Genel Müdürü Mithat dün İstan- bula dönmüştür. ——— an ). — HAK YERLERİNDE Şahitlerini Kaçırmış! Üçünet cezada, bir erkek aley hine dava açan Münevver ismin de bir kadın, duruşmadan çık » tıktan sonra, avukat Nuriye: « — Şahitlerimi kaçırdın! Diye hücum etmek istemiş ve haylı bağırıp çağırmağa başlamıştır, Münevver, güçlükle yatıştırı- larak, adliyeden dışarı çıkarıl « mıştır. * Komünistlik fikirlerini yay, dığından dolayı, Yeni gidiş is - minde bir mecmua aleyhinde ta kibat yapılmaktadır. Mecmuarın neşriyat müdü « rü Şahabettin aleyhinde bir da- va açılmıştır. Davaya, önümüz deki pazartesi ağır cezada bakı lacaktır. * Şeker kaçakçılığından suçlu Salâhaddin Rifat, Galip, Bür « han, Hüsameddin ve İsmailin duruşmalarma dün sekizinci ih- tisas hakyerinde devam edilmiş tir. Dünkü celsede Salâhaddin Rifatın ve Bürhanın vekilleri beş şahidin daha dinlenmesi is- | teğinde buulndular. İddia maka mı, kendileri tarafından getiril- diği takdirde şahitlerin mahke- mece dinlenilmesini ileri sürdü, Duruşma, bunun için başka gü« ne bırakıldı. * Evyelki akşam Kastmpaşa- da Halili kama ile öldüren Mu- harrem hakkında tahkikat biti « rilmiş ve suçlu evrakile birlikte dün adliyeye teslim - olunmuş « tur. Adliyede ilk duruşması yapı- lan Muharrem, tevkif edilmiştir. —— İlk mektepler tamir edilecek Kira ile tutulmakta oan - ilk okul binalarının pahalılığından şikâyet edilmekteyken bu yıl bina sahipleri kiraları bir mik » dar daha arttırmak istemişler « dir. Kültür müdürlüğü buna kar şılık sahiplerine kiraları ucuz latmalarını, aksi takdirde bun « ların bırakılarak başka yerler aranılacağını bildirmiştir. Diğer taraftan tamire müh » taç yüzden fazla ilk okul binası tesbit edilmiştir. Bunlardan kır kının keşilleri yapılmıştır. Ta « tilden istifade edilerek tamire başlanacaktır. —— | Siyasal bilgiler okulasında Siyasal bilgiler okulu için ye- ni onaylanan kanuz gelmiştir. Bu okulaya parasız yatılı tale « be alınacaktır. Talebe kadrosu 420 yi geçmiyecektir. Girmek için lise mezunu olmak, müsa- bakada kazanmak şarttır. Her yıl alınacak parasız yatte hx talebenin dörtte üçü münha. sıran Finans Bakanlığı hizme - tinde çalışmak üzere ayrılacak « tır. Okulanın Ankaraya taşın « masına kadar alınacak fazla ta lebe için şube açılmak veya ders programında değişiklik yapıl « mak sebebile artaçak dersleri o- kutacaklara saat hesabile ücret verilecektir. sip 22 Hira taahhüt, Yorgi istirakos İş limited şirketi memur 22 lira taahhüt, Mahmut İş limited girketi memur 20 Bunlardan başka mezkür şirketin bütün taşra memurları Hava tehlike- sini bilenler Üyesi ile yardımcı üye kaydedilmişlerdi —— Dang hastalığı ile mücadele edilecek Dang hastalığından memle - ketleri karşılıklı korumak üze - re yapılan arsıulusal sözleşme - nin onaylanması için kanun il - baylığa gelmiştir. Bu sözleşme Türkiye, Arna - vutluk, Almanya, İngiltere, Bul garistan, Mısır, İspanya, Fran - sa, İtalya, Romanya, Sovyet Rusya, Yugoslavya hükümetle- sini vermiştir. ri arasında yapılmıştır. onunçu geldiler, SON DAKİKA Antalyada Feci Bir Cinayet Antalya, 20 (Hususi muhabirimizin telgrafı) — Bugün çarşı ortasında feci bir cinayet oldu. Kunduracı İbrahim, zahireci Ha- sanı bir kadın meselesinden biçakla sekiz yerinden ağır surette yaraladı. Hasan yarım saat sonra öldü. izmirde Voroşilof Bulvarı Izmir, 20 (Muhabirimizin telgrafı) — İzmiri ziyareti iyi ha « tıralar bırakmış olan fahri şardaşımız dost Sovyet Cumuriyetle- rinin Başkumandanı Voroşilof'un adının, yeni açılan mühim bir Bulvara verilmesi ve bu suretle İzmirin saygılarının bir kere da- ha gösterilmesi şarbaylıkça kararlaştırılmıştır. Panayırda iran ve Sovyetler Izmir, 20 (Muhabirimizin telgrafi) — İran konsolosu, şarba- yı ziyaret ederek, İranın panayıra iştirak edeceğini, Sovyet kon- solosu da'bu yıl Sovyetlerin geçen yıldan çok daha geniş şekilde panayıra iştirak edeceklerini bildirdi Sovyetler eski pavyonlarında değişiklikler yapmaktadırlar. . ” T e S . Yevtiç Kabinesi istifa Etti Belgrad, 20 (A.A.) — Röyter ajansı bildiriyor: Yevtiç, bugün öğleden sonra Rejan'a kabinesinin istifaname « Peşte Konkurunda Eyüp iinci - Budapeşte, 20 (Muhabirimizin telgrafı) — Peştedeki son kon kur ipikte teğmen Eyüp birinci, Saim üçüncü, yüzbaşı Cevat