26 Ağustos 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

26 Ağustos 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

Arasta Sokağı Hafriyatı Bir Bizans müzesi kurmak fikri ilerliyor Profesör Baksterin nezaret ettiği Sultanahmet Arasta sokağı karısı her gün biraz daha İlerlemektedir. Alınan izin üzerime kemerlerin ar- kasındaki duvar tamamen yıktırıl. mış ve dün akşam birincisinden çok daha kıymetli olan büyük mozayık meydana çıkarılmıştır. Mozayıkın etrafının açılması si- ralarında ufak, tarihsel birçok izerle- re tesadüf olunmuştur. Bunlar, Baksterin hafriyat yerindeki blro- sunda saklanmakta ve ayrıca bulu- ner izer'orin bir defteri hazırlan - 7 . Bulunan izerlerden n. * . lal olabilenler müzeler komis, ri Necdet tarafından cetvel halin « de yazılmaktadır. Hafriyat sonun- da bu izerler müzeye getirilecek - tir. Nizamnameye göre, bulunan izer Jerin sahibi müzeler idaresidir. Fa kat bunlar üzerinde her nevi tet - kiklerde bulunmak, kitap yazmak ye eserlerin istampajını yapmak hakkı profesöre sittir, Bundan bir müddet evvel müze - ler genel direktörlüğüne başvura - rak Jüstiniene ait sarayın onarılma» 8: işinin kendisine verilmesini is - tiyen Beksterin, imtihanları yak - laştığını ve İstanbulda fazla kala - mıyacağı için bu sene bununla meş- “yel olamıyacağı anlaşılmaktadır. Bununla beraber, sarayın onarılma- st hakkında bir karar vermesi için Baksterin dileği, eski anıtları ko- zuma kuruluna gönderilmiştir. Ku rulun yakında vereceği katar, pro- fesöre bildirilecektir. Müzeler idaresi, kendi müştemilâ tından onarılmasına lüzum göster- diği yerler için Kültür Bakanlığın dan İstediği tahsisatı beklemekte- dir, Topkapı sarayının mutbak ve harem dairelerinin tamiri, mümkün olursa, kışa kadar bitirilmiş olacak tır. Bu dairelerden başka, Topkapı saray kulesinin altındaki Baltacı - lar dairesi de gayet haraptır. İlk plânda bu dairenin de onarılmasına çalışılacaktır. Alman arkeoloji profesörü Şaz - manın Çukurbostanda Kemankeş Mustafa Paşa camiinde yaptığı haf riyat durdurulmuş, kazım yerinin bir plânr yapılarak bulunan izerler sandıklarla müzeye (o naklolunmuş- tur, Şazman, kazım yerinde yeraltı ki- Jise ve mezarlarında bulduğu ince resklerin suluboya resimlerini al makla meşguldur. (Aleksis Komne nin mezarını ve lahdını bulan pro- fesör, mezarda bulduğu ufak par - çaları, yaldızlı birçok izerleri in - <eden inceye tetkik etmektedir. Lâ Gayrimübadiller Ankaraya heyet Gönderiyorlar Gayri mübadiller, Finans Bakan İ Jığından “yapacakları dilekler hak» kında bir rapor o hazırlamışlardır. Şehrimizde bulunan Finans Baka- nı Fuat Ağralı hafta içinde Anka» raya dönecektir. Gayri mübadiller üç kişilik bir heyet Bu heyet hafta içinde Ankaraya gi- derek Finans Bakanlığile temas €- decektir. Gayri mübadiller belli başlı beş talepte bulunmaktadirlar. Bunların en önemlisi kıymeti yüksek olan emlâkin derhal satışa çıkarılması, diğeri de yeniden tevzinta başlan - masıdır. Anıtları kurtarma Plânı hazırlanıyor | Belediyenin imar müşaviri mi - | mar Vağner, İstanbuldaki tarihi bi naların meydana çıkarılması için | hazırladığı projeyi bitirmek üzere- dir. En evvel meydana çıkarılması- rafındaki istimlâk işi, ancak önü- müzdeki ilkbaharda kabil olacak -| tr, Çünkü civardaki bina ve mücs sese sahiplerine istimlâkten evvel mühlet verilmesi lâzım gelmek İstimlâk işinin ilç sene süre- ve Üç yıl sonunda Yenicamiin güzel bir hal alacağı umuluyor ——— — Şehir Tiyatrosunun temsilleri Şehir tiyatrosu 7 eylülde kış se- zonu temsillerine başiıyacaktır. Ti- yatro mevsimi, bu yıl, artist İ. Gali bin 25 inci yıldönümünün kutlulan ması ile başlıyacaktır. Bu münasebetle “Galibin Shakes- Pear'den tercüme “ettiği bir piyes temsil edilecektir. Bu kış temsil edilecek piyesler arasında Nazim Hikmetin nakletti. Hi kral Ödip, Abdülhak Hâmidin Shakespear'den tercüme ettiği Mac- beth Vedat Nedim Törüm yazdığı bir komedi vardır. | Denizyollarının yaptıracağı gemiler Denizyolları idaresinin yeni yap tracağı gemiler için, Avrupadaki şantiyeler'den gelen yirmi kadar teklifin tetkiki bitirim; riş edilecek. va son karar eylül da toplanacak bir kömisyon tarafın dan verilecektir. hit üzerinde ve yahut mezar içinde açık ve sarih bir kitabenin buluna- mayışı bunun Aleksis Komnenin me- zarı olduğunu bir parça şüpheye düşürüyorsa da henüz geniş olarak bir sonuç alınamamıştır ve İnanç » er daha ziyade mezarın Aleksis Kömnene ait olduğu üzerinde top - lanmaktadır. Diğer yandan yirmi güne kadar tatil edilecek olan Arasta sokağı kazısı içinde bulunan ve nakli ka. bil görülmiyen tarihsel eserlerin korunması çareleri düşünülmekte - dir, Bakster, bulduğu mozayikleri kı- şın hava tesirlerinden, tahriplerin- den korumak için muhafaza tertiba- No. 9 Cumbadan Rumbaya! Server BEDİ - “e Allaha ısmarladık Selim... Bah- tin açık olsun! “— Eyvallah Selim... * “— Allah rahatlık versin Selim... Cemile sesleri saydı. Odada Selim'in dört misafiri olduğunu anla- şnıştı, Ayaklarının ucuna basa basa odadan çıktılar. Cemile de ayağa kalkmıştı, Fakat yerinden kımıldıyamıyor, ca- hı oradan hiç ayrılmak istemiyordu. 'Bu sefer anahtar deliğinden baktı ve bir yatağın kenarını gördü. Selim'in yatağa girişini seyretmek arzusundan kendini alamıyordu. > Bu şirin oğlanla konuşmayı içi nekadar çekiyordu. Hele kendisi için söylediği güzel sözleri duy - duktan sonra Selim onun gözünde daha çok büyüdü. Hiç işitmediği Mkırdılardı onlar... Bir de ne de - mişti bakayım?. “Ben bu kıza çıl- 'dırasıya tutulabilirim..... Hele bu söz Cemilenin pek keyfine gitmiş- ti. Kendi kendine: “Ay dayanamı- yacağım... Ben bu çocukla şimdi ko- nuşmalıyım.. dedi. Çok istediği şeylerde o kadar sabrı yoktu ki Se- Timin odasına gitmeden yatacak ©- Iursa gözünü uyku tutmıyacağını hissediyordr bahar» Sulğülirüz bir belin Bir bahar ne... Evi tut rmak hussundaki ————— tr almağa başlamıştır. Bu maksatla, mozayiklerinin bulunduğu yere sula" tm dolmaması için kazım yerinin etrafına su yolları açılacak, duvar- İar çekilecek ve ayrıca üstü de ka- panacaktır. Muhafaza tertibatı Üze- rinde müzelet idaresile eski anıt - ları koruma kurulu ve profesör Bakster bir karar vereceklerdir. İcapederse, muhafazası gereken bu yerlere bekçilerde tayin olunacak - tır. Arasta sokağında bir “Bizans ©- serleri müzesi, kurulması hakkında na başlanacak olan Yenicamiin, et- |! | nin dershanesindeki talebe adedi —— Eylül yaklaşırken, bütün Istan- bulda çocuk sahibi ailelerin en mühim derdi, mektep veya mek- tepsizliktir. Çünkü çocuk bir | mektebe, iyi bir mektebe yazdırı- lacaklır, Fakat, çocuğun mektep- | siz kalmak tehlikesi veya oturdu- | ğu semte uzak bir mektebe git: | mek ihtimali de vardır. Muhakkak olan bir şey var: Li- se ve ortamekteplerin bugünkü | kadrosu o çocuklarımızı normal i şartlar altında sinesine alarak okutacak bir durumda değildir. Her yıl tekrar edilen şu sözü dus yarız: Dershanelerde 40 tan faz- la talebe bülunmıyacak, Halbuki tedrisat | başladıktan sonra, hakiki manzara be sözü teksip eder, Dershanelerde 50, 60, 70 hatta 80 talebenin oturup ders | öğrenmeğe uğraşlığı vakidir. Ye: | niden birçok şubeler açılmasına râğmen vaziyet, her sene yine ay- ni sıkıntılı haldir. Çünkü mektep- lere koşuşan Türk yavruları, her yıl biraz daha artıyor. Istanbul mekteplerinin bir ikine ci cephesi vardır: Hususi mektep» ler.. Bunun içine, Türk ve ecnebi hususi mekteplerini katabilirsiniz, Beri tarafta, bir resmi lisede, bir dershanede 60 - 70 talebe okur « hen, öbür tarafta bir hususi lise- N Buğday fiyatları On para düştü Buğday fiatlar: yeniden 10 para kadar düşmüş, yumuşak buğday » lar 5 kuruştan muamele görmüş - tür, Buğdayım tekrar ucuzlaması sonucu olarak birinci yumuşak un- lar 589 kuruşa kadar düşmüştür, Anadoludan bol mal geldiği için buğday fiatlarının bu hafta içerisin de daba 30 para kadar ucuzlaması beklenmektedir. Tecim boru hazırladığı istatistiklere göre, son haftanm resmi buğday stoku 13,048 tondur. Ticari'stok olan bu mikdar dan manda © değirmenlerde, ton buğday ve wn suresini. fazlalasınasını, piyasanın sağlamlı- ğını doğurmaktadır. Buğday ucuzlaması karşısında, Ziraat Bankaşı da fiatları indirmiş ve piyasaya uymuştur. Bugün top- lanacak olan nerh komisyonunun, ekmek fiatı 20 para daha indire - bileceği anlaşılmaktadır. Kuduz şüphesi altında 27 kişi Zenguldakta, kuduz bir tarafından ts Şocuk, tedavi edilmek üzere şehri - mize getirilmişti. Çocuk, dö- müşte öldüğü için kendisile temasta bulunduklarından şüphe edilen 27 darlar arasında bir tahmin var sa da bunun şimdilik mevzuubahis- olmıyacağı anlaşılmaktadır. Annesi namına bir tenbih... “Lim- bayı söndürmeden yatmayınız. An- nem yangından çok korkar. İsterse- niz size bir idare getireyim... de- 667... Bu da büsbütün tersine... Anahtar deliğinden tekrar baktı. Selim yatağın kenarına oturmuştu. Bir dirseğinin ucu ve bir kalçesi görünüyordu. Hareketlerinden soyun duğunu anladı. Bir dizi kıvrılıyor. Sonra öteki. Yatağa giriyor. Hay deli oğlan! Bir tekme vurdu ve yor- ganı attı. Hava sıcak. Hazirana gi- siyoruz Cemile, anahtar deliği içinde ko- yulaşan bütün dikkatinden başka tarafa bir zerre ayıramadığı . için arkasında duran İskemlenin yan yatmıya başladığının farkında de- Bildi, Sol bacağile yaptığı küçük bir hareket iskemleyi düşürmüştü, Kopan gürültü üzerine Selim ya - taktan atlamış, kapısının arkasma kadar gelmişti. Cemile-onun soluk» İ Jarını duyuyordu. Şaşırdı ve kı - muldamadı, Selim, alçak sesle: — Biri mi var orada? diye sor. Cemile krsa bir teteddütten son- ra daha alçak bir sesle cevap | ver- miştis — Benim. Yukarda uykum ara- smda birtakım gürültüler duydum, korktum, aşağı.indim, odanızda - şık gördüm, ses yok, merak ettim. Selim kapının öte tarafından: — Merak etmeyiniz, dedi, arka- daşlar vardı, gittiler... Fakat iyi ki geldiniz... Taşınırken kurmayı u- nutmuşuz,.. Bizim saat durmuş. Saat kaç acaba... Kursam di ayar etsem... Yarın erkenden üniversite- fikrini açsa?.. Yok canım. Oğ'en içinden ne der? Böyle damdan d gercesine olmaz... Başka bir şey... i ye gideceğim. » Bu da Selimin bir bahanesi miy- kişi şehrimize Ogönderilmişlerdir. Bu kafile, kuduz hastahanesinde tedavi edileceklerdir. din İstifade etmek istedi: — A... Peki... dedi, benim kol sa atim var ama bürası karanlık, gö- temem... Size aradaki camlı kapının çengelini açayım... Lütfen... Bir sa- niye... Odama kadar gelemez misi- iz? Hem bir şey daha sormak İs- tiyorum. : — Bir saniye geleyim. Selim iki bölük arasındaki camlı kapıyı açtı. sonra sessiz adımlarla odasma koşarak yatağın içine gir- di. Dar koridorda ihtiyatlı 2 “e İ sini duyduğu Cemileye, yavaşça: — Geliniz! dedi. Kız, bütün ciddiyetini toplayarak Selimin odasına girdi ve yatağın başma yürüdü, Hiçbir şey söylemeden biribirle- rine bakıştılar, Cemile etrafa bir göz atarak: Saatiniz nerede? diye sordu. -——— Ne Dersiniz? — | MEKTEP işi hişbir zaman 40: geçmez. 20, 30 | talebeli dershaneler ekseriyette - dir. Hurusi mekteplerin bu tenhalı- ğına iki sebep vardır: Bir kısım hususi mekteplerin henüz halk üzerinde tam bir güven uyandıra- mamış olması, diğeri de bütün hu- susi mehteplerin (Türk ve ecnebi) çok fazla ücret almalarıdır. i Şimdi yapılacak bir iş vardır: Evvelâ, hususü mektepleri daha âi- | kı bir kontrol altına almak, son. | ra, bu mekteplerin ücretlerini ma- kul bir hadde indirmek. Hususi mekteplerin talebeden aldıkları ücret ayda 8 » 1S lira | arasındadır. Bası mekteplerde, | bu ders ücretinden başka, talebe» | den, muhtelif isimlerle ayrıca pa- İ ra alıyorlar, Yukarda işaret ettiğimiz iki nokta halledilince Istanbul mek- teplerinin durama normal bir ha- le gelir. Resmi liselerde tehacüm hafifler, bütün talebeye istediği mektepte yer bulunur, sılantı kal. kar. Diğer taraftan da hususi mek- | tepler şimdiki talebe sayısından | birkaç misli fazla talebe okutur- | lar ve kazanırlar. İ Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersiniz ? > Esnaf Bankasının Tasfiyesi Esnaf bankası genel heyeti, altı ay içinde altıncı defa olarak yarın tekrar toplanacaktır. Bu toplantıda bankanın son durumu ve tasfiye İs- tekleri tetkik edilecektir. Tasfiye heyeti, bankaya ait işlerin takibi ve sonuçlandırılması için kâfi mikdar da paraya lüzum ve ihtiyaç görmek- tedir. Halbuki, bugün bankanın ka sasında bu işe harcanacak para yok- tur. Mevcut eşyanın satılması sure tile temin olunan paraya da alacak lılar tarafından Bağiz konulduğu İçin tasfiye Reyeti müşkül vaziye - ve vii | i Genel hissedarlar heyetinin ya - rın yapacağı fevkalâde toplantıda, tasfiye heyetinin bu konu üzerin- il ban açılacaktır. KUÇUK HABERLER * İç Bakanlığı, yurdumuzda bu » lunan ccnebilerden de yol parası alınması lâzımgeleceğini orsya bil dirmiştir. İ ..9 Sümerbank, sanayi mühendisli- ği tahsili için Avrupaya on talebe göndermeğe karar vermiştir, Bu - İ nuri için üniversite kimya ve elek - trik mekanik şubesi mezunları ile | lise mezunlarının gifeceği iki imti- imtihanlar eylül sonunda yapılacaktır. * 30 Ağustos zafer bayramı mü- cbetile Üsküdar Halkevi, zehir- li gazlardan korunma çareleri hak - kında halka parasız filmler göste- recektir. Bu arada doktorlar tara » fmdan söylevler verilecektir. * 13 eylülde Peştede toplanacak olan deri ve firengi hastalıkları kon gresine İstanbtl üniversitesi namına iştirak edecek olan Hulüsi Behcet hareket etmiştir. * Zarphane, ikinci parti olarak hazırlanan gümüş paralarm basımı işini bitirmiştir. Diğer taraftan 2$ ve 50 kuruşlukların hazırlanan ka- lapları Finans Bakanlığına gönde - rilmiştir. * Sultanahmette Arasta sokağın. da yapılan hafriyatta meydana çı » karılan çok değerli mozayikler üze. İ rinde tetkikat yapmak üzere İngil - terenin tanınmış arkcoloğlarından Rossel dün sabah İstanbula gelmiş- tir. * Anadoluda bir tetkik seyaha - tine çıkmış olan İstanbul muallim. deri, İzmirden Konyaya gitmişler » ir, * Çek tütün rejisi, memleketi « mizden takas yolu ile 1,5 milyon ki İo tütün almağa karar vermiştir. * Dul, yetim ve emeklilerin üş aylık maaşları 6 eylülden itibaren verilmeğe başlanacaktır. Maaş kır- ma muâmeleleri 3 eylülden itiba - ren yapılacaktır. * Türk hava kurumu, 30 Ağus - tos uçak bayramında rozet dağıt - .. . ” Süt işi Son dı Talimatn amet tatbikatına geçild Sağlık ve soysal yardım baka tarafmdan hazırlanarak şarbaylıği sağlık direktörlüğüne bildirilen Yİ süt talimatnamesi üzerinde tat! geçilmiştir. Öğrendiğimize göre yeri i e, ağır, cezat hüküm ibtiva etmektedir. Alâkadarlar 418 sında, talimatname, memnuniyet © yandırmıştır. Düşünülen esaslara £ re bözuk süt satanlarla hileli sü malları halka sürmek isteyenlerin rayacakları ceza, herhalde ötedeni” birçok — yolsuzluklara, dedikodu” | yol açan süt ve sütlü maddeler , kökünden halletmiş olacaktır. Talimatname akkâminr kendi lerine uydurmaya çalışanlara karşi * | kı bir kontrolün zarurt ve lâzrr ©” | duğu anlaşılmıştır. Buna nazaran Pi yasaya çıkarılacak olan sütler g“'” | şarbaylık, gerek mhhat memurları rafından çok sıkı bir teftişe tâbi ti lacaktır. Bilhassa talimatnamede, sütün # sü kanununa uygun ölçeklerle sat” | ması da emredilmektedir. Bu ilgili olanlar, tıpkı, terazi ve ba lerle bütün tartı âletlerinde old4ğ” gibi bu ölçeklerin de senenin mu” | yen zamanlaçında şatbaylık tarafi” | dan muayendismtirilmesi lüzumuna # | nidirler, ' Bunlardan başka talimatname #7 kâmuna göre, köylerden gelen süğf de özel bir yoklamaya bağlamak zimgelmektedir. Köylerde, gayri hi ahırlarda, gayri sıhhi şartlar İÇİN de elde edilen sütlere çok dikkat ol nacaktır, 4 Sağlık ve Soysal yardım hakanlfi talimacnamede yoğurt işine de ayri | bir yer ayırmıştır. Bundan sonra, 8 kes yoğurt yapamıyacaktır. Şarl İı ğın müsaadesine bağlanan bu iş © | yoğurt ticaret ve satışile uğrasa! tarafından çok yerinde bulunmuş Derin bu İncelemeden sonra has” ma işini milli Türk talebe birliğine bırakmıştır. Birlik, bunun için 30 üye ayırmıştır. Liste, hava kurumu merkezine bildirilmiştir. * Talebe birliği tarafından orta | Anadoluda düzenlenen tetkik gezl- si, 1 eylülde başlıyacak ve geziye 150 genç üye katılacaktır. — Balıkçılık Enstitüsünün islâhı Ekonomi Bakanlığı, Türk balık- gılığının yelahı işin şehrimizde etüt ler yaptırmaktadır. Balıkçılığımı « istifade edilerek verimli bir hale getirilmesi kararlaştırılmıştır. Tahlisiye genel direktörü Nec - de hazırladığı önemli rapor da oku nacaktır, Raporda öne sürülen istekler ka bul edilmediği takdirde tasfiye he- yetinin istifa edeceği anlaşılmak - tadır, —— m — Plâkalar değiştirilecek Belediye, bütün kara nakil vasıta larının plâkalarını değiştirmeğe ka zar vermistir, Plâka değiştirme İşi önümüzdeki yılbaşma kadar ta - mamlarmış olacaktır. Hususi araba, otornobil ve motosikletler de plâ - kalarını değiştireceklerdi Sonra bir rafın üstünde gördüğü küçük bir konsol saatine doğru yü- rüdü, onu kurdu, rını yaptı. Selim yatağının içinde doğrul İ muş, hararetle, üstüste teşekkür €- İ diyordu. — Affedersiniz, dedi, sizin ismi- miz nedir? — Cemile, Sizin isminiz nedir? — Selim, Bir daha bakıştılar. Cemile biraz geri çekilmişti. Selim yatağında biraz daha doğru- larak : — Lütfen, azıcık yaklaşır misiniz bıma? dedi. Çemile, bilâkis, geriye doğru bir adım atarak: — Niçin? dedi. — Gözlerinizin rengini merak e- diyordum. Sabahtanberi içime dert oldu. Bana bugün baktığınız za - man... meddin balıkçılık enstitüsünün ge- nişletilmesi için etüt yapmağa me- mur edilmi, —— Can kurtaran İstasyonu kuruluyor Tahlisiye idaresi tarafmdan Zon- guldakta bir can kurtaran istasyo - nu kurulacaktır. İstasyonun yeri sa- tin alınmıştır. Bundan başka Ça - nakkale boğazının bâzı yerlerine de fenerler konulacaktır. Tahlisiye ge nel direktörlüğü, bu iş için yeni bir proje hazırlamıştır. Prolenin tatbikine yarım milyon ira harca- naçaktır, rengini ne yapacaksınız? — Merak bu ya... — EM! — Şayanı hayret bir elâ... Sürme kullanır mısınız ? — Neler soruyorsunuz gece yarı- 817. D* muydu sormak istediğiniz? — Öğtenmesem gözüme uyku gir mez. —Çeok şey! — Evet, — Kullanmam. — Biraz var amma değil mi? Bİ- raz... Biraz... — Hayır! — İnanmam — Ne mecburiyetin var size ya” lan söylemeye?, — Biraz, şöyle, hafif... Cemile arkasını döndü, kapıya doğru gidiyordu, Selim gayet alçak sesle; — Cemile hanım! dedi. Kız kapmın önünde durarak ona lanan yeni talimatrame halkı ve mi tahsili sevindirdiği gibi sütçüleri sevindirmiştir. İstanbul sütçüleri kurumu, talimtt” İ Dame Üzerinde tetkiklerini yapm | ve gereken idari kararlarını vermişti. | “ Kazasız, cezasız ,, — otomobiller Türkiye Türing ve otomobil kW” tübü, on yıl içinde hiş kara yapili mış ve Çeza almâmığ soförlere VE” | rilmek üzere madalyalar hazıtla “| miştir. Bu madalyalar otomobille” “İ Madalyalârm üzerinde “cn Yer Ç Biz cezasız, yazmaktadır. zl On yıldanberi kaza yapmamış Kİ otomobil bulunabileceği henüz t6$ İ bit edilmemiştir. Bakırköyüne Terkos verebilmek için 41 Bakırköyüne terkos suyu veri mesi kararlaştırılmıştı. Jiçte İsi pılan boru fabrikasının inşaati ef / ha bir müddet süreceği iç er l köylülere hemen su verilmesi Mi. kün olamıyacaktır. Şimdilik. bw fL | varın suyunu temin maksadile ee | de mevcut kurşun borulardan İ l fade edilmesi ve biran evvel sü” zilmesi uygun görülmektedir. ) İl Ğ — Giriniz içeriye artik... — Ne istiyorsunuz canım? — Giriniz. Bir şey söyli im. Vİ ÜS tmnile tekrar odadan içeriye Pİ adım attı, | Selim soruyordu * İİ — Siz roman sever geleni — Severim, ne olacak — Eğer gözlerinizi bana yak dan gösterirseniz size gayet bir roman vereceğim. — Ne romanı? Selim yataktan sarkarâ' cundaki dolaptan birkaç kardı; ye"! . e bati döndü. baktı, Selim boynunu bükerek soruyor- du: — Affedersiniz... Canınızı tar sık tm? — Hayır, fakat kullanman. diyg- Tum, inanmıyorsunuz, N& yapayım? Hem gece yarısı ne ebet?. — Çok merak ettim, Cemile ha- nım... Siz bazan bir şeyi bu kadar #meruk etmez misiniz? — Bilmiyorum . Cemile tekrar odadan çıkmak ü- zere bir hareket yapmıştı. Selim iki kolunu da uzatarak yalvaran bir ses. ie: — Cemile hanım, dedi. Kız bir ayağını oda kapısından Gışar: atarak Selime yârı dönmüş bir balde: — Derdiniz bu olsun. Gözümün — Of... dedi, ne istiyorsunuz? pi kitap — Geliniz, dedi, şunların aras dan seçiniz. anl Cemile yaklaşmıştı. Kirpi inden alırken Selim de onun İK ağir ğini birden tuttu ve hafifçe gi ne doğru çekerek onu yataği” marına oturtmak istedi. pile O zaman kiz, bir çekime yedi” Merini Selimin avuçlarımda 2 Tarak: — Baksana sen hana... dedi: ila tanışmağık daha... Bana bu lede “Deli Cemile” derler. damın yuvasını fena yapa'7. ra... Hem ağzımı açınça Li Mi söylerim. Demin arkadaşla" tün konustuklarınızı duydu”” kat arkadaşın Sabrinin yaptığın: bana yapmayı aklına şaşarım senin. Ben var mı? baksana bir kere benim a gidiyorsun böyle budalalıklar yapar" zümden düşersin. va Elindeki kitaplardan b min burnuna, göründen Y3* cek kadar vurdu: id — Anladın mı, şirin bu LArkasi