17 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

17 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Bulmacamız. 4 SOLDAN SAĞA VE YUKARDAN AŞAĞI Muamma (7). Hal rabtası (3). Siyah (4) kırdı (3) Sert (4). Büyük beygir (6). Refik (7) daki sin muhaffefi (2) İnsan (4). Hürriyet (4). Hacer (3). Bir renk (4). — Bıçağın irlafı (3) Eserler (4) $—Bir hece (2) İnce, gık (5). 10 — Erkek (a). Bol değil (3). İlim “İl — Çok sert (0). İs Dünkü Bulmacamızın halli SOLDAN SAĞA VE YUKARDAN AŞAĞI m (2). umba (3) a (5). Bum (3). Sanmak (6). (3). “Rol (3). Cumba (5). (3). Umman (9). — Saat (4). Kırmızı (2) Ara (3). Oda (3) 10 — Kel (1) Adak (4). 11 — At (3). Solak (3) AÇIK TEŞEKKÜR kardeşimiz Namık İs. Mail'in vakitsiz ve ani olarak ufulü döleyısile gerek o memleket dahilin- ve gerek haricinden telgraf ve upla acımıza iştirak ve taziyet edenlere ayrı avrı cevap yazmağa duymakta olduğumuz derin acr mı olduğundan gazetenizi bu o hususta tavsit eder ve gösterilen alâka do- Jaymsile matbuata da ayrıca teşek- kürler ederiz Annesi ve kardeşleri «Kiralık Hane Arnavutköyün'de | caddesinde denir sahilinde kâin l tramvay 12 oda, kalorifer ve her türlü konforu havi mobilyalı veya mo- bilyasız kiralıktır Ev hergün gezilebilir. 43808 telefon numa rawna mürüci t olunması Türk Anonim Şirketi Istanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925. Trabzon yolu GÜNEYSU vapuru 17 eylül | SALI günü saat 20 de RİZE” ye | kadar. Izmir sürat yolu SAKARYA vapuru her hafta PERŞEMBE günleri istanbuldan İZMRE günleri de İZMİRDEN İstanbula kalkar Mersin yolu İNÖNÜ vapuru 20 Eylül CUMA günü saat Ih'de Mer. sins kadar | Ne. lu iki evin senetsiz tasarruf Na, BORSA mann memek nenni 16 EYLÜL PAZARTESİ PARALAR $ Dolar 12 — ye frangı 165.— 192. n Belçika #rangı * 81. Drahei jim Fibrin 20 Çek Kuron Avusturya şiling Mark Ziori Pengo Paris Üzere İngiliz lirasi Belga Isveç frangı Lava Flerin Çekoslovak kuronu Avusturya Pezeta Mark Zati İş Bankası Mi. . .N . Ni Anadolu *6 60 - — 10 Sirketihayriye 7440 42— 15,— 23,50 750 1525 215 025 57,18 230 10— Birim 015 410 Aslan Çimento Merkez Bankası Osmanlı Bankası Telefon İttihat Değirmencilik T, A. $. Şark Değirmenleri Şark Merkez Eczanesi is$TiKRAZLAR Türk Borca £ kazı daili OTAHVİLAT 470 45,50 45.40 um nıdolu T ve HE m Ana Adalar tapu sicil muhafızlığından: Heyhbeliadada Kuyubaşı buroğlu sokaklarında kâin 50, ba Mümessil ve Kân- 70 & dilmesi hasebile Heybeliada ahalisin- den İstavri oğlu emanetci Kosti ve- resesi târatından Tapuya bağlanma- *ı istenilmiş ve temellük sebepleri nin tahkiki için 1935 eylül ayının 26 ıncı perşembe günü saat 10 da yerine memur yalının göndereceğin- den bu evlerde hakkım var diyenle- rin tayin edilen günde memurumuza İ veyahut belğelerile birlikte idaremi- xe başvurmaları bildirilir, (14525) KIRMIZI VE SiYAH Mathilde zorluyordu seylerden çok bi demek için ken | her halde söylediği arip konuşma tar. | yordu. Hiç te bir şef- “senli benli,, ko z sonra, Julien'in höşuna gitmemeğe başladı. İçinde bir bahti- yarlık hissi duymamasna şaşıyordu: bahtiyarlık hissetmek için muhakeme ye başvurdu. Kimseyi kaytısız, şartsız yen o kibirli kır, kendisine böyle bunu düşüne iyen bu değilse de unurunu okğamağa muvaf- fak oldu. Evet, doğru, o anda duyduğu haz bazı defalar madame de Rünal'in ya. nında ruhunu saran haz değildi. Hem de ondan ne kadar farklı idi! Bu ilk andaki hislerinde şefkate benzer biç bir şey yoktu. Bu, büyüklük, yi w idi. Şüphelendiği kimse ettiği tedbirlerden yine bahse b ir, fan da zaferinden isti- ade yolların: düşünüyordu. Henüz tutukluğu geçmemiş olan Bir taraftan konuşu. | STENDHAL nedamet duyan Mathilde böyle bir konuşma mevzuu açılmış olduğuna pek sevinmişti. Tekrar nasıl görüşe- bileceklerinden o bahsettiler. Julien bu münakaşada da yine zekâsini ve gözünün (opekliğini (gösterebildiği için tatl; bir zevk duyuyordu. Sakı- nacakları adamlar, pek gözü açık kimselerdi, küçük Tenbesu hiç şüp- hesiz bir hafiye idi; fakat Mathilde ie Jullen de ustalıkta onlardan aşağı kalmazdı. Her şeyi katarlaştıtmak için kitap odasında buluşmak en kolayı değil mi? Julien: — Ben konağın her yerine, hatta belki madame de La Mole'un daire- sine girip çıktam yine kimsenin şüp- besi uyanmaz, diyordu. Mathilde'in odasına gelmek için, annesinin dairesinden geçmekten başka yol yoktu. Ama Mathilde, o- mun her vakit merdivenle tırmanma- sını daha münasip buluyorsa da Ju- İ Men bu küçük tehlikeyi de seve seve, kalbi sevinçten taşa taşa göze alabi- lirdi Mimaki İ üzere İsta m “KARYOLA » MOBİLYANIN Hem ucuzunu hem güzelini almak için İstanbul Rızapaşa yokuşunda 66 2! ASRİ MOBiLYA mağazasını ziyaret ediniz. a AHMED FEVZİ Tel. 23407 mecaz Beyoğlu Kadastro Müdürlüğünden:! Beyoğlunda Hüseyin ağa mahallesinin kadastrosuna tarihi ilândan itibaren on beş gün sonra başlanacakdır. Alâkadarlarca malüm olmak üzere ilân olunur. (5623) Balıkesir Necati Bey öğretmen okulu satınalma kurulu başkan- lığından :- 1 — Okulun ihtiyacı bulunan 250 ton kok kömürü 14-9-935 tarihinden itibaren 15 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Kömürün 505 lira tutan muvakkat teminatı maliye veznesine yatırdıklarına dair ihale günü olan 1 Teşrinievvel 935 salı günü saat 15 de teklif zarflarile birlikde makbuzları komisyona vermeleri. 3 — İstekliler şartnameyi her gün mektebde görebi- lirler, ve posta ile isteyebilirler. (5617) Istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Mercan Dayahatun mahallesinin Çakmakçılar yokuşu soka- ğımda eski 76, 78, 80 ve yeni 35, 37, 39 sayılı üç dükkânın altıda dört payı 9600 lira muhammen bedel ile ve ihale bedelinin ya- rısı peşinen ve diğer yarısı bir sene sonra ödenmek şartile ve kapalı zarf usulile 27-9-935 cuma günü saat 14 te satılacaktır. Isteklilerin yüzde yedi buçuk pey akçelerini vakti muayyeninde yatırarak hazırlayacakları kapalı ve mühürlü zarfları arttırma saatinden bir saat evveline kadar İdarede müteşekkil satış ko- misyonu başkanlığına vermeleri ilân olunur. (M.) (5509) NASIRLAR İstanbulda Keten caddesinde 24 numaralı mağazada Züccaciye ti- eâretiyle müşteğil Davit Somakin 4- lacaklılariyle konkordato akdetmek bul İcra Dâiresi tetkik mercii tarafından 7-9-935 tarihind. itibaren iki ay mühlet verilmiş oldu- ğundan mumaileyh borçlu Davit So- mekden matlübu olan (alacaklı! bilcümle vesikalar: ile birlikde tarihi ilândan itibaren yirmi gün içinde İs- tanbulda Yeni Postahane caddesinde Tayy Piyango İdaresi iz Ksantopulo hanında — ikinci katta 14 numaralı yazıhanede mukim Komiser ve Avukat İhsan Rüştüye (tatilden başka hergün saat 16,30 - 18,30da müracaatla alacaklarını kayıt ettirme leri ve hilâfına hareket edenlerin kon kordat müzakeresine kabul edilmi- yecekleri ilân olunur. (14843 Ayağınıza kundura giymek imkâ- nını selbederler. Yürüyüşünüz size azap verir. İşte, nasırları kökünden sökecek pek kolay ve >az masraflı bir tedbir : Aksamları derunüne kâ- fi miktarda RADİO SALTS ilâve e- deceğiniz suda ayak banyosunu yapı- nız bir kaç gün zarfında bu azap ve- çen nasırları kolayca çıkarabileceksi- niz Hemen bü aksam (eczânenizden bir kutu RADİO SALTS isteyiniz. Her eczanede satılır. KAYIP — Üsküdar malmü: ğünden 3324 liva numarasile'almakta ma ait cüzdanı kaybet- alacağımdan eskisinin » ilân ederim, Kadı. köy Üzerlik sokak 37 numarada Ha- tica, «.duğum ma tim. Ye hükmü olmadı İstanbul o Asliye | İlinci Ticaret Mahkemesinden Sovyet vapurları İstanbul acenta- larına (Sovtorglot) mensup Sovyet bandıralı (Kalenin) vapurunun kap tan: (Vapinin) e yapılan tebliğatta ikametgühr meçhul olduğu bildi mekle kendisine bir ay müddetle İ Den tebliğet icrasına karar verilmiş ve muhakeme günü 18-10-935 tayin Yedinci İcra Memurluğundan Mahcuz olup paraya çevrilmesine karar verilen muhtelif ev eşyası 20-9-935 tarihine tesadilf çden cuma günü saat 12 den 13 çe kadar birin. ci açık arttırma suretile Beyoğlunda Tomtom mahallesinde Polonya çık. | mazı $ numaralı apartımanda İ si levazım müdürlü 17-9-955 YENİ TÜRKiYE OKULU Yatı - Güneüz - Ana, ilk, Orta Hergün kayıt yapılır, Yabancı dil küçük sınıflardan İns başlar. Orta kısım yalnız kız'aradır. Telefon 43480 <4 70$1 Istanbul Gümrükleri Başdirek- törlüğünden: Başmüdürlüğümüze bağlı Gümrüklerde açık veya ilerde açılacak 12 lira asli aylıklı memurluklar için 23-9-935 pazartesi günü saat 13,30 da Başmüdürlüğü- müz binasında kâtiplik ve daktiloluk müsabaka imtiha- nr açılacaktır. Memuriyet isteyenlerin eri aşağı orta mektepten me- zun bulunmaları ve memurin kanunun 4 üncü ve beşinci maddelerindeki şartları haiz olmaları ve hiçbir yere de- vam etmemeleri lâzımdır. İmtihana gireceklerin mek- tep şahadetnamesi, hüsnühal kâğıdı, aşı kâğıdı, sıhhat raporu ve nüfus hüviyet cüzdanlariyle evvelce her hangi bir resmi veya hususi müessesede bulunmuşlarsa orala- ra aid bon servisleri o gün behemehal göstermeleri mecburidir. İsteklilerin yukarda yazılı gün ve saatten evvel dai- remize dilekçelerile müracaat etmeleri icabeder. (5610) ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI Senelik Muvakkat muhammen (teminat Kirası Tepebaşında Meşrutiyet cad. 12 No.lı dükkân e Kadıköy iskelesinde 31 « 84 No. dükkâf 2616 196,20 Yukarda semti senelik muhammen kirası ve muvakkat temis natı yazılı mahaller 936 senesi mayısı sonuna kadar kiraya ve- rilmek üzere ayrı ayrı açıkt arttırmaya konulmuştur. Şartname» nde görülür. Arttırmaya girmek istiyen- ler de hizalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 27-9-935 cuma günü saat 15 tedaimi encü- mende bulunmalıdır. (B) (5519) 120 9 Düşkünler evine lâzım olan 187 türlü ilâç açık eksiltmeye ko- nulmuştur. Bu ilâçların hepsine 1300 lira değer biçilmiştir. Şart- name ve ilâçların listesi levazım müdürlüğünde görülür. Eksilt- meye girmek istiyenler 2490 No. lı arttırma ve eksiltme kanu- nunda yazılı vesika ve 98 liralık muvakkat teminat makbuz ve- ya mektübile beraber 3-10-935 perşembe günü saat'15 te daimi encümende bulunmalıdır. (B) (5642) “ Çocukları kurtarma yurduna lâzım olan 21600 kilo ekmek pa- zarlığa konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görü- lür. Pazarlığa girmek istiyenler 2490 No. lı arttırma ve eksiltm kanununda yazrlı vesika ve 187 lira 50 kuruşluk muvakkat temi nat makbuz veya mektubile beraber 3-10-935 perşembe günü saat 15 te daimi encümende bulunmalıdır. (B) (5641) Istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Istanbulda, Balıkpaztrında Nevşehir hanının zemin katında 84 kapı numaralı dükkân ve bu dükkâna birleştirilmiş olan da- hili bir numaralı dükkân ile birlikte senelik 216 lira ve yine 26- min katında dahili iki, üç ve dört numaralı dükkânlar her biri senelik doksan lira muhammen icar bedellerile ve açık arttırma ile bir sene için ayrı, ayrı kiraya verilecektir. İsteklilerin 27-9- 935 cuma günü saat 12 yi 30 da “ de yedi buçuk pey akçelerile Idarede müteşekkil satış komisyonun amüracaatları, (B) (5510) Istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden Idaremiz için lüzum görülen (28750) kilo odunun beher 250 kilosu 250 kuruş ve on ton kok kömürünün beher tonu da 19 li- ra 75 kuruş üzerinden 19-9-935 perşembe günü saat on dörtte açık eksiltme usulile satın alınacaktır.İsteklilerin ve şeraitini öğ kılınmaklş tebliğ makamına kaim ol- mak Üzere keyfiyet ilân olunur. diyordu. Yaptığına şimdi- den pişman olmuştu. Ettiği deliliği düşünüyor da havsalasına sığ inded gelse Julien'i de yok ederdi. Bazan irade- si kuvveti ile nedameti susturuyor, fakat o zaman da sıkılganlık ve ıs raba düşmüş hicap hisleri onu si: desile bedbaht kılıyordu. Bu kadar | üzüleceği, azap çekeceği hiç de aklı- na gelmemişti. Nihayet içinden: “Ama böyle dur- mak ta olmaz, dedi, bir şeyler bulup söylemeli: insan aşığı ile konuşur... Son günlerde Julien'e dair verdiği kararlardan söz açtı; fakat ancak konuşmak boynunun borcudur diye konuşuyordu ve sesine değil, ancak kullandığı kelimelere bir şefkat kata- biliyordu. Telien, kendisine edilen tenbihi İ tutar da bahçivanm merdiveni yardı- mı ile Mathilde'in odasına gelmeğe İ cesaret ederse, kız kendini ona tes- lim etmeğe karar vermişti, Fakat bunları gayet heyecansız, gayet ter- biyeli, bu gibi sevgi sözlerine biç de uymıyan bir dille anlatıyordu. Ö a- na kadar bu aşıklar buluşması, pek soğuk geçmişti. Doğrusu insanı aş- ka kin bağlatacak bir şey olmuştu. İhtiyatsız bir kız için ne iyi bir ah- 1 dersi Rövle bir an. insanın bü- cağndan talip olanların mah: hazır bulunacak memuruna müra- caatları ilân olunur, (14539) | tün istikbalini feda etmesine değer Mathilde düşündüğünü yapmağa aâzmetmişti, fakat kadınlık hislerini bir türlü susturamıyordu: o kadar ki onun uzun Uzun tereddüdlerini, ka- rarsızlıkların: gören bir adam, öyle kalbin derinliklerini okumasını miyorsa, bunların — şiddetli den doğduğuna hiç şüphe etmezdi: Matbilde işte böyle kendi kendisi ile garpıştıktan sonra Julien'in metresi olabildi. — Doğrusu gösterdiği sevgi heye- canlarında bir zorakilik vardı. Ger- çekten ateşli bir aşk duymaktan zi- yade ateşli bir aşkı taklit ediyordu. Mademoiselle de La Möle gerek kendisine, gerek 'aşıkma karşı olan bir ödevi yerine getirdiği kanaatin- bir iğil gösterdi, bahtiyarlığı tatmak haklıdır, yoksa ben döneklik etmiş olurum. Fakat kabil olsa, kı- yamete kadar kendini felakete mah- küm etmek pahasına bu mecburiyet- ten silkinirdi. Kendi kendine cebrettiğini belli etmedi ve çektiği azaba rağmen sev- gi sörleri bulup söyledi. O öaatlerin zevkini kaçıracak ne bir nedamet sözü geçti, ne de bir si- izn © geceyi hayatının iye değil, ancak renmek istiyenlerin yüzde 7,5 pey akçelerile müracaatları. riğres'de geçirdiği son yirmi dört sa- ati hatırlıyordu; o ne kadar başka olmuştu! Son derece haksızlık ede- tek: “Bu Paris'lilerin yapmacıkları her şeyin, aşkın bile tadını kaçırma- nm yolunu bulmuş!,, diyordu. Jelien bu düşüncelere daldığı 22- | man, mahon büyük dolaplardan biri- nin içinde, ayakta idi: yandaki oda- lardan, yani madame de La Mole'un dairesinden ilk sesler duyulur duyul- maz hemen dola saklanmıştı. Mat- hilde annesi ile berabet kiliseye füt- ti, biraz sonra hizmetçi kadınlar da daireden çekildiler ve Julien, onlar işlerini bitirmeğe dönmeden önce kolaylıkla kendini dışarı attı. Ata bindi ve Paris civarındaki or- manlardan birine gidip ıssız, tenha yerlerde dolaştı. İçinde babtiyarlık- tan ziyade hayret duyuyordu, Aras sira ruhunu saran babtiyarlık ise, pek büyük bir kahramanlık gösterdi. ği için başkumandanm birdenbire albaylığa terfi ettirdiği bir genç as teğmenin (ikinci mülazım) duyacağı bahtiyarlık nevindendi; pek yüksek- lere çıkarılmış gibi bir his duyuyor» du. Daha dün kendisinden üstünde gördüğü adamlar bugün onun ya eşiti, ya ondan çok aşağı idiler; Ju- len bahtiyarlığı aradan zaman geç- tikçe arttı. Ruhunda, sevmek ve sevilmekten e karşıladı. Ver- katin bir izi bile gözükmü. | hadiseleri içinde () yor idise bi karsı sadece bir vazife, — bu keli- me burada pek yersiz gibi gelir ama bir vazife yapıyor hissi ile hareket etmiş olmasındandı. O gecenin bütün Mathilde için, 70- ettiği o tam bahti: intü ve utanma ile kar- şılaşmaktan başka £ beklenilmedi umulmadık hiçbir şey olmamıştı. Yoksa yanıldım mr? aceba ben Julien'i sevmiyor muyum?,, diyordu. Bölüm XV ESK! BIR KILIÇ İnor mesn (0 be serious; it İS me, — Since İanthter mow.- & is deem'd tos serioue Ajest at vice by virtue's callet a erime Don Juan, & xu Matbilde yemekte gözükmedi, Ak- şam bir lahza salona geldi ise de Ju Tiem'e bakmadı, Onun bu hareketi Julien'e bir tuhaf geldi. “Ama, dedi, ben bu kibarlar aleminin adetlerini pek iyi bilmiyorum; her gün yüz de fa tekrar edilenleri öğrenebildimse işte o kadar, Her halde bunun bir sebebi vardır, sonra anlatır,, Yine †merak içini kemiriyordu, Mathilde'ir çehretindeki ifadenin manasını anla- mağa çalıştı; onun sert ve zalim bi” hali olduğunu görmezlikten gelem di. Bir gece önce âşk heyecanı İl€ N. ATAÇ Arkası var)