21 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Olacak mı? (Baş tarafı 1 incide) harbin önüne geçilemez. Esa - sen tarih göstermiştir ki, harp- lerin büyük ekseriyeti bu şart - lar altında başlamıştır. Acaba bugün böyle bir vaziyet var mı- dır? Aylardanberi dünya barr- şmı tehdit eden “İtalya - Habeş davasının bugünkü vaziyeti şöy le hülâsa edilebilir: Dava 4 Ey- lülde Uluslar kurumu konseyi- nin önüne gelmişti, Konsey bu işi kendi namına incelemek ve bir karar vermek için beş dele - gelik bir komisyon teşkil etti, Beşler komisyonunun kendi a- rasında bir karara vardığı anla- şılmaktadır. Bu kararın mahi - yeti hakkında da her gün Ce- nevreden haber sızıyor. Komis- yon üç meselenin telifine çalış- mıştır: 1 — En az ehemmiyetli nok- ta olan Habeş istiklâlinin zahi- ren korunması. 2 — Ehemmiyetli bir mesele olan İtalyanın Habeşistan üze- rinde tam hâkimiyet kurmak noktasındaki emellerini tatmin etmek. 3 — En ehemmiyetli bir me- sele olan İngilterenin, İtalyaya Habeşistan üzerinde askeri bir faikiyet vermemek noktasında- ki arzusunu yerine getirmek. Beşler komisyonu telif kabul etmiyen bu üç noktayı telif et- miş gibi görünen bir formül bulmuştur, Fakat bunu İtalya- ya tebliğ etmekten çekiniyor, İtalya da tebellüğ etmekten ka- çınıyor. Çünkü İtalya kabul et- mediği takdirde kurum konse - yi ne yapacağını henüz kestire memiştir. Daha doğrusu As - sambledeki nutuklara rağmen heniz Fransa ile İngiltere ne yapılacağında anlaşamamışlar - dır. Mussolini, istediğimden bir zerre kadar daha az verilir- se kabul etmem diyor. Bu, ya blöftür, yahut ta değildir. Blöf ise ne alâ, fakat aklı başında o- lan devlet adamları biğt olma- dığmi da hesaba Katmak mec - buriyetindedirler, Blöf değil de İtalya kabul etmez ve Habeşis- tana karsı taarruza geçerse, İn- giltere İtalyaya karşı misakın müeyyidelerini tatbik etmek ta- raftarıdır, Fransa müeyyidelerin tatbiki Avrupada bir savaşın başlama- sı demek olduğunu ileri süre - rek tereddüt ediyor. Hakikatte anlaşılıyor ki, İngiltereden bir- takım vaitler almağa çalışmak- tadır. Bu vaitler de istikbalde Almanyaya karşı da müeyyide- lerin tatbiki noktasımda topla - tiyor. Fransa diyor ki, bizim işimi- 26 az elveren bir meselede İngil- tere bizden müeyyidelerin tat - bikini istiyorsa, bizde işimize çok elveren bir işte İngiltereden müeyvidelerin tatbikini istiye- bilecek miyiz? Görülüyor ki, İtalya - Habeş davası şeklinde başlıyan me - sele, İngiltere - İtalya ihtilâfı şeklini aldıktan sonra şimdi de Fransa ile İngiltere arasında bir diplomasi mücadelesi halini almıştır. Fransa geçen kânunu- sanide İtalya ile anlaşmıştır. İtalya dostluğu Fransaya bü - ük fayda temin ediyor. Şirhdi ngiltere Habeş meselesi yü - zünden Fransadan bu dostluğu feda etmesini istiyor. Buna kar şılık olarak İngiltereden mü; bet ve mütebellir vait almadık. ça Fransa kazancı terketmek is temiyor. İşte İtalya - Habeş da- vasınm bugünkü manzarası İn- giltere ile Fransa arasında Av- rupadaki iştatükonun mulhafa - zası için alınacak tedbirler et - rafında bir mücadeleden ibaret- tir, Vaziyetin yarın alacağı şe * kil de bu mücadelenin neticesi- ne bağlıdır. A. Şükrü ESMER e —— İzmir defterdarlığı İzmir, 20 (Özel aytarımız bil- diriyor) — Defterdarımız Ke - nanm varidat genel direktörlü » ğüne atanma emri geldi. Açık kalan İzmir defterdarlığına da bakanlık tetkik bürosu direk - törü İhsan atanmıştır. cek değişiklikler yapıldığı takdirde, İtalya tarafından bir aytışma esası olarak kabul edilebileceği kabil ola- cağı düşünülmektedir. Romanın yetkeli çevenlerinde de- niliyor ki : “ Bu önergeler, şimdiki müşkülle- riyle kat'iyyen kabulü kabil olmıyan şeylerdir. Ve cezri bir surette değiş» tirilmezlerse nazarı itibare alına. mazlar. Bu değişiklikleri Oenevreden beklemek kabil olup olmıyacağından şüphe ediyoruz... Aloisi şimdilik Cenevrede kalacak Cenevre, 20. A.A. — Aloisi, halâ Cenevrede bulunmaktadır. Genel gö- rünür, şu merkezdedir: Şayet Roma- ya gidecek olursa bir daha Cenevre- ye dönmiyecektir. Bu da, Uluslar Sosyetesi ile münasebatın kesilmesi demek olacaktır. Çöl değil verimli toprak- larmış Londra,20. AA — Times erir nin özel aytarı, Laval'ın İtslyaya karşı yalnız ekonomik iüeyyidelere başvurulmasını vaadetmesin, İngil- tereden İstemiş olduğu haberinin İn. giliz ve Fransiz çevenlereden yalan- lanmış olduğunu bildirmektedir. Daily Mail aytarmın dün Musso. lini ile yaptığı görüşmesine gelince, erki önergenen ibaret olmayıp verimli topraklar olduğunu bu top- rakların pek mükemmel bir surette istismar edilebileceğini bildirmekte- dir. Daily Teleprah yazıyor : “Baron Aloisi, Laval ile görüştüğü (sırada, ona, genel bir harbı kaçınılmaz bir hale getirecek olan o müeyyidelere müracaattan vazgeçmeye İngiltere nin ikna edilmesi (lüzumunu anlat- miştar, Baron Aloisi, herhalde önemi az ekonomik müeyyidele: aca bir tahrik addedilmiyeceğini anlatmıştır. Esasen bu kabil ekonomik o müeyyi- deler, bir harbı intaç edemez. La- val'ın bu hususta inanca verebilecek durumda olmadığı yolunda cevab | vermiş olduğu söylenmektedir. An- cak, meseleyi bilâhare Eden'e hikâ- ye etmiştir. Dün Fransanın İngilte- te ile her zamandan ziyade görüş be raberliği muhafaza etmekte hür ol duğu söylenmekte idi,, Dait Mail diyor ki: “İngilterenin pek'ar önemli bir Afrika meselesi i- çin Uluslar Sosyetesi tarafından te- bevvüre kaptırılmış olması | fikrini kabul etmek kolay değildir. Pek| yakmda daha çek büyük. meseleler karşısında bulunulacaktır. Hele Av- rupa haritasının yeniden gözden ge- çirilmesi mevzuu bahis olacaktır.” Bingazi ve Trabluse asker Rona, 20,A.A. — Cenova'dan ha- reket eden 35 bin askerin nereye gön derildikleri kha iemda © Reuter a- janar aytarr ile görüşen yetkeli bir şahsiyet demiğtir ki : “ İtalyan kuvvetlerinin hareketleri gizlidir. Fakat bunların hiçbir Avru- pâ devletine karşı sevkedilmedikleri- ni söyliyebilirim.,, Genel olarak sanıldığına göre bu kuvvetler Bingazi ve Trablus'a gön- derilmis bulunmaktadır. İtalya Bingaziye asker göndermiyecek Paris, 20.A.A! Echo de Paris gâzetesinin Cenevre özel aytarı, Mus solini'nin İngiltere tarafından süel müleyyidelere başvurulmaması şar- tiyle İtalyanın Libya (ve Bingaziye asker göndermekten vazgeçmek sure- tinde Londrada bir önergede bulun- muş olduğunu haber (vermektedir. Aytara göre, bu önergenin İngiltere tarafından kabul edilmesine ihtimal yoktur. Boyuna asker gönderi- yorlar Napoli, 20.A.A. — Doğu Afrikaya yeni efrad gitmektedir. E Cumartesi günü 6000 efrad yüklü dört vapur hareket etmiştir. Bu vapurlar Tos- | cano, Pozzuoli, Gange ve Ernani'dir. Gianfranco vapuru dün akşam ge- teç yükile Masavva'ya hareket ct- miştir. Abbazla vapuru (yarın, özel bir karabinyeri lejyonu götürecekdir. İngiltere İtalyaya petrol vermiyecek Paris, 20.A.A. — Echo de Paris gazetesinin Londra aytarı bildiriyor: İngiliz deniz Bakanlığı İtalyayı i- cabında, petrol tedarik etmesine ma- ni olmak suretiyle yola getirebilece- ğine kanidir. İngiliz filosunun İtal- yanlara Kafkas petrolları yolunu ka- p&mak için olan harakâtı bu amacı gitmektedir. Cebelüttarık boğazının kapanması İtalyaya Amerika petrollarını kapa» cak ve bu suretle İtalya yalnız viçre, Almanya ve bilvasıta Ro- manyadan petrol tedarik edebilecek tir, O da, bu memleketler Uluslar Sosyetesinin muhtemel yasağına rağ- men petrol verirlerse... Bir imtiyazcı daha ! Londra, 20.A.A. — Chertok dün İngiltereye gelmiş ve henüz otuz gün müddeti olan o Habeşistandaki imtiyazı için bir milyon dolar verebi- lecek durumda olduğunu söylemiş- tir. Chertok Rickette (karsı ruchan IrA N italya Seferberlik ilân Ediyor! (Baş tarafı 1 incide) hakkına malik olduğunu, kendisinin Amerika sermayelerini temsil ettiği. ni ve dün, öğleden sonra, | Habeşis- tanın Londra elçisi, Martin'i görmesi gerek olduğunu söylemiştir. Fransız gazeteleri bedbin Paris gazeteleri bugün de dünkü kadar bedbin görünmekdedir Fakat muhasama başlamadıkça ve diplo- matlar Avrupada uyanacak menli a- kislere karşı gelmek için çalışdıkça gözeteler bu bedbinliklerini ileri gö- türmek İstememektedirler. Petit Parisien diyor ki : — Durum gerçek çok müşküldür. Fakat yakında bişlaması muhtemel olan muhasamanın, bilhassa Akde- nizde önemli karışıklıklar doğuracak genel'bir harb işareti olacağını san- mak doğru olmıyacakdır, Sosyalist Populaire gazetesi, İtal- yaya verilen özlü menfaatlerin “gü- lünç” olarak tetlâkki edilmesini ten- kid etmekte ve Cenevrede İtalyaya karşı hoşmutsuzluğun gittikçe bü- yümekte olduğunu. yazmaktadır. İtalyan teşebbüsünün tehlikelerini izah eden mutedil Örde gazetesi di- yor ki : — Bizi teskin etmek istiyen Mus- slini, Brenner özernide bekçilik et- meğe devam edeceğini söylemekte- dir. Mussolini hayalâta kapılıyor. E- ğer bu savaşçıl projesini tatbik eder- se İtalyanın erkinliğini tehlikeye 80- kabilir. Oruvre diyor ki : — İtalyanlar, İngilterenin o biğf yapmadığını anlıyorlar, Harb olduğu takdirde, tere, İtalyanların mu- vaffakiyetine uzun müddet taham- mül etmiyecek, ilk altı hafta zarim- da ekonomik ve finansal (o zecri ted- birleri tatbik edecek ve Düçenin ham lesi durmıyacak olursa | zecri deniz tedbirleri almak tehdidini de ileri sürecekdir. Cenevrede son derece de» rin bir bedbinlik vardır. Petit Journal da şöyle demektedir: — İngilterenin süel zecri tedbir- ler tatbik etmiyeceğini umalım, çün- kü bu, harb demek olacakdır, Böyle bir harbin bütün Avrupaya yayılmı- yacağını kim temin eder ? Almanya yanm ani bir surette Ansehlussu ta- hakkuk ettirmek için bundan isti fade etmiyeceğini kim kestirebilir ? Fransanm durumu açıkdır: Sulh, sulh, ne bahasına olursa olsun, suh. İngilizler Lavali iki yüzlü- lükle itham ediyorlar Londra, 20 A.A, — Alman haber slma bürosu bildiriyor. News Chro- Bizle, Eden ile Laval arasındaki gö - rüşmüler münasebetile sunu Yağıyor” “İngilizlerin bedbinliklerinin sebep lerinden biri Lavalin iki hattı hareketi ve Fransız gazetelerinin kuls Isnmakta olduğu Hisandır. Eden ile Laval arasındaki sön görüşme, hiçbir noktada memnuniyet verici hiçbir s0 buca varmamıştır. İhtimal Laval, an- cak namuslu bir simsar gibi hareket etmiştir. Fakat kendisinin Müusaoli - ninin hatırı için Uluslar sosyetesine ihanet etmiye dair hazır olmasından hâlâ korkulabilir. Mısırda hava manevraları Kahire, 29 A.A. — Mısırda hava manevraları, bilhassa bombardıman tecrübeleri yapılmaktadır. Habeş sefirinin Beyanatı Evvelki gün Ankarâdin şehrimize gelen Habeşistanın Ankara maslahat- güzarı M, Mirkos dün Tokatliyan ©- telinde kendisile görüşen bir muhar- ririmize İtalya ile Habesistan mese- Jesinin #on durumu hakkında şunlar 7: söylemiştir: “— Cenevrede toplanan Beyler ko- mitesinin hazırladığı tekliflerin ma- hiyeti hakkında henüz malümatım yoktur. Maamafih son aldığım habes- Jere göre, hükümetim bu kararı metim tarafından kabul edileceği mu | hakkaktır. Memleketimizin İtalyan o mandası altına girmesine gelince bunu kari - yetle söyliyebilirim ki, imparatoru - muz İtalya mandasına girmektense harbi yüz bin kere tercih edecektir. Söylemdiğine göre İtalya bir nü- maviş kabilinden olarak hir gösteriş harbi yapmek İstiyormu yanlar şunu bilmelidir ki: Eğer bune teşebbüs edip hududumuza ufak bir teravüzde bulunurlarsa biz bunu bir har işareti seyacağız ve başladığımız bu işe de her ne bahasına olursa ol- sun sonuna kadar devam edeceğir. Malyanların zannettikleri gibi Ha. beşistan öyle kolay kolay zaptcl'le « cek bir memleket değildir. Habeşis- tanda yapılacak harpler öyle modern teşkilâtla değil, ancak çeteler vasıta. sile olabilir. Bu suretle de Htalyanla- rm yapamıyacağı bu harpte de biz onlardan daha kuvvetliyizdir. Bu va- ziyette İtalyan tayyaresinin de hiç- bir iş göremiyeceği muhakkaktır. İtal ya ile aramızda clan bu harp tehli- kesinin bize çok büyük bir faydası dokunmuştur ki o da b uumumi cidal yolunda bütün milletimizin elele ver. mesidir. Habeşistanda bulunan Türk. ler konselosun tavsiyesi üzerine Cim- ma muhitine yerleştirilmiştir. Burası Habeşistanın tam ortası olup Müslü. manların oturduğu bir mıntakadır.., Habeş maslahatgüzarı sak günü 1 . Son Vaziyet (Başı 1 incide) temesidir. Avrupa gazeteleri bu mesele hakkında muhtelif (o mütalealar İ serdederek Ingiltere süel tedbir- İlere başvurduğu takdirde duru-| mun bir kat daha: karışacağını beyan ediyorlar. Italyanlar, Ingil: | tere zecri tedbirlere müracaat et- tiği takdirde Avrupada umumü! İbir harp çıkacağını iddia etmek-| i tedirler. i Daily Mail gazetesi çok büyük | meseleler karşısında kalınacağını| ve Avrupa haritasının yeniden gözden geçirilmesi mevzuubahis / olacağını yazıyor. Bunlar, hep! i arsıulusal durumun günden güne | vahim bir şekil almakta olduğu: nu göstermektedir. | Diğer taraftan şehrimizde be lanan Habeş maslahatgüzarı bir i arkadaşımıza, Habeşistanın Beş. ler Komitesinin tekliflerini kabul! / edeceğini, fağat Italyan manda-| i sını kabul etmektense, harbin ter. İ cih edileceğini söylemişti Yunanistana gidecek ve oradaki fah- ri konselosile görüşecektir. Cebellüttarik limanına Çeliğ Ağ gerildi Cebelüttarik, 20.A.A. — İngiliz kruvazörü Ekseter İngiltereden bu- raya gelmiştir. Liman Çelik bir ağ gerilerek emniyet altına alınmıştır. Mısıra giden İngiliz uçakları Atina, 20.A.A. — Mısır'a gitmek- te olan 10 büyük İngiliz deniz tay- Yaresinin benzin almak (üzre yarın Faler ve Mirsbello'da denize ihme- leri için müsaade verilmiştir. Fransanın öğrenmek istediği mesele Londra, 20.A.A. — Avusturyaya karşı bir saldırış olursa İngilterenin ne durum alacağını öğrenmek istiyen Fransız sorusuna pek yakında cevap verileceği bildirilmektedir. Prensler'de gönüllü! Roma, 20.A.A. — Her üçü de Prens olan Pistoja, Bergamo ve Spo- letto .Dükleri Doğu o Afrikasına git- mek üzre gönüllü yazılır /Jardır. Fransızlar yeniden asker gönderiyorlar Marsilya, 20. A.A, — Perpinian ve Tulon yanizoğllarından iki Sene- gal alayı gelecek hafta başında Ci- butiye hareket edecektri Bir İtalyan gemisi daha Yunan limanında Atina, 20.A.A. — Havas ajansı nın özel muhabiri bildiriyor : İtalyan donanmasının bir petrol gemisi ruhsat almadan Argostoli li- manma girmiştir. Geminin kaptanı bir fırtına yüzünden o buna mecbur olduğunu bildirmiştir. Japonlarla'da görüşülüyor Roma, 20.A.A. — Mussolini bu- gün Japon elçisini de kabul etmiştir. Bu konuşmanın da İtalyan - Habeş anlaşmazlığının bugünkü durumu et ralında yapıldığı sanılıyor. Karadenizdeki İngiliz vapurları Varna ve Bur- gazda bulunan İngiliz vapurları he- men Maltaya hareket emrini almış- lardır. İtalya yumşayor mu ? Cenevre, 20.A.A. — Burada bes lenen biricik ümit şudur » Roma Beşler komitesinin önerge- sini hemen ve kesin surette reddet- miş değildir. aa Urla cinayeti İzmir, 20 (Özel aytarımız bil diriyor) — Altı yıl evvel Urla hâkimi İhsan Ziyayı sopa ile döverek öldürmekten suçlu o - lanların muhakemelerine ağır cezada devam edildi. On dört şahit dinlendi. Avukat Fehmi kefaletle bırakıldı. Devlet Demiryollarında yeni tayinler Ankara, 19 (Özel aytarımız bildiri. yor) — Hastalığı dolayınile Kayseri işletme espekterliğine tayin edilen Ce mal Hidayetten açılan Devlet Demir- yolları Genel direktör yardımcılığına, ayni yerde vekâleten bulunmakta olan Kayseri işletme eksperi Muhsin, ye- dinci işletme espekterliğine tayin edi- len Nüzhetten açılan hareket memur» İuğuna hâsılat dairesi reis muavini Kemalettin atanmıştır. evlet iryol emniyet supapı yayları İ unacakdır. meleri lâzımdır. 7363 lira muhammen kıymetli lokomotif, gümrüklenmiş olarak teslimi şartile 18 Birinci Teşrin 1935 cuma günü saat Ankarada İdare binasında kapalı zarf usulile satın alı- 21-9.935 eee ve işletme Umum Idaresi ilanları 6 vagon ve 1$de Bu işe girmek isteyenlerin 552 lira 23 kuruşluk mu- vakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, ka- nunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manileri obulunmadığına dair beyanname ve teklifleri- İ ni aynı gün saat 14 de kadar komisyon Reisliğine ver- Bu işe ait şartnameler parasız olarak Ankarada Mal- zeme Dairesinden, Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Müdürlüğünden dağıtılmaktadır. (5632) 7148 İki eksiltmesi paşada Tesellüm ve Sevk (5707) tekliflerini ayni gün Saat b feshedilen 16000 lira olan 200,000 adet 21-10-1935 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zari usulu ile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır.Bu işe girmek isteyenlerin 1200 liralık muvakkat teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe gir- meğe manii kanuni bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerle ayni gün saat 14,30 a kadar komisyon reisli- ğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydar- İlk eksiltmesi feshedilen ve muhammen bedeli lira olup mikdarları aşağıda yazılı olan 7-10-935 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasmda Satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 664,20 liralık muvakkat teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe gir- meğe manii kanuni bulunmadığına dair beyanname ve ve muhammen bedeli telgraf makinesi bandı müdürlüğünde Ankarada Malzeme dairesinde parasız olarak dağıtılmaktadır. 7215 8856 yatak eşyası 14,30 a kadar okomisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler o Haydarpasada Tesellüm ve Sevk Müdürlüğünde ve Ankarada Malzeme dairesinde parasız olarak dağıtılmaktadır. 200 dane pamuk şilte; 30 dane seyyar karyola şilte- si: 1600 dane yatak ve yorgan çarşafu 200 dane küçük 1000 dane büyük yasdık yüzü; 50 dane küçük 300 dane ik baş yasdığı; 200 dane cibinlik. (5770) (sında satın alınacaktır;”” 4 üncü maddesi mucibince zımdır. Muhammen bedeli 44973 lira olan lokomotif, der ve'vagon bandajları 5 İkinci Teşrin 935 salı günü saat 15,30 da kapalı zarf usülile Ankarada İdare bina- ten- Bu işe girmek isteyenlerin 3373 liralık muvakkat te- minat ile kanunun tayin ettiği ovesikaları, kanunun işe girmeğe kanuni manileri bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar komisyon reisliğine (o vermeleri lâ- Bu işe ait şartnameler 220 kuruş mukabilinde Anka va ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır. (5579) Deniz sigortacıları prim- leri artırıyorlar Nevyork, 20 A.A. — Deniz sigortacıları, harp tehlikelerine karşı olan primleri yarıdan faz- la çoğaltmayı kararlaştırmış - lardır. İtalyan, yahut İtalyan sö - mürge limanları müstesna ol - mak üzere akdeniz limanların - dan kızıl denize giden yahud ge len yük gemileri için konulan prim, yüz dolar için 12,5 cents olacaktır. Öteki Avrupa liman- ları için prim yüz dolar için iki buçuk cents'dir . Antrasit fabr kasında ilk tecrübe Zonguldak, 20 A.A. — Zonguldak- ta yeni yaptırılmakta olan Türk an- trasit fabrikasında bugün ilk defa olarak tecrübe. istihsali yapılmıştır. Fabrikanın verimi çok yüksek sonuç rer'e açılacaktır. Adapazarı hükümet konağında cinayet Adapazari, 20 (Özel aytarı - mız bildiriyor) — Cevriye is - minde bir çingene karısı kocası nın 200 lirasını çalarak, çingene Kemal ile kaçıp buraya gelmiş- tir, Bunu haber alan kadının ko her ikisine hükümet konağı için de rastlamıştır. Hüseyin bir dil kavgasından sonra biçakla Cev riyeyi birkaç yerinden yaralı - gesi Gülizarı da yaralamıştır. Katil sağa sola da saldırmak is temişse de yakalanmıştır. Karı sını öldürdüğünden memnun ol- duğunu, ötekileri öldüremedi - ! ğine müteessir olduğunu söyle- * miştir. vermiştir. Fabrika yakında büyük tö- cası Hüseyin de buraya gelerek, | diye davanın devamile Beraber müte- yarak öldürmüş, Cemalin yen - |! Olimpiyad sonuncuları radyo İle verilecek Ankara, 20 A.A. — Yarından iti- baren İstanbulda Fenerbahçe stadyo- munda yapılmağa başlanacak olan Balkan olimpiyatlarndan, ilgili bü - tün Balkan memleketlerinin en çabuk surette haberdar edilmesi maksadile bu önemli arsrulusal bâdisenin sonuş- ları, 21, 22, 29 Eylül tarihlerinde 1600 metredeki İstanbul radyosile Fransızca olarak bildirilecek ve İran- sızca olarak söyledikten sonra türk- şe olarak da tekrar edilecektir. Tuzlu balık için cam kep Balıkçılar cemiyeti, tuzlu (olarak nakil ve sevkedilecek balıkların te- neke kutular yerine cam kaplarda muhafazası imkânını tetkik etmeğe başlamıştır. Cam kaplar için ayrica bir ambalâja ihtiyaç olup olmadığı gözden geçirilmçktedir .Ayni masraf la temin edildiği takdirde, cam kap- ların kullanılması: tercih edilecektir. Galata kulesinin düdüğü Galata kulesine konan düdüğü nün işlememesi yilzünden düdüğü ge- tirten müteaahhit ile belediye arasın- da bir ihtilâf çıkmış ve mesele mah- kemeye dökülmüştü. Müteahhit son defa yeniden müracaat ederek düdü- ğü isleteceğini söylemişse de muval- fak olamamıştır. Bunun üzerine bele- ahhitten tazminat istemektedir. ———ğ——— YA Klişe Atölyesi Renkli, tire, ototipi her türlü klişe yapılır, çabukluk, iyi, temiz ve güzel iş Ucuzluk,