September 21, 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

September 21, 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

219-935 m b inmez — ies istanbul Kadroları Ayın 25 inde Bildirilecek (Ozel aytarımız — bildiriyor) Ankara, 20 Kültür Bakanı Saffet Arıkanm yarın gelmesi bekleniyor. Ba- kan geldikten sonra, orta tedrisat kadroları son şeklini alacak - tır, Orta tedrisat direktörlüğü, İstanbuldan başka vilâyetlerin kadrolarını hazırlamıştır. İstanbulda alınan yeni tedbirlere ve ihdas edilen şubelere göre, İstanbul kadroları da tamamlana - cak ve kadrolar ayın yirmi beşine kadar alâkadarlara tebliğ edilecektir. iki Bakan Bugün Geliyor "Ankara, 20 (Özel aytarımız bildiriyor) — Sıhhat Bakanı Re - Hik Saydam, yanında hıfzıssıhha Genel Direktörü Asım olduğu halde, Istanbula hareket etti. Orada birkaç gün kalıp dönecektir. Ankra, 20 (Özel aytarımız bildiriyor) — Finans Bakanı Fuat Ağralı Istanbula hareket etti, Kiloğram Protipi Geldi “Ankara, 20 A.A, — Ekonomi Bakanlığınca 1934 yılında Pa - ris'deki Arsrulusal ölçüler bürosuna ısmarlanan plâti irridium- dan yapılmış 42 numaralı kilogram protipi Paris büyük elçiliği vasıtasile Ankara'ya gönderilmiştir. Protip ileride elverişli yer- 'de saklanmak üzere şimdilik bakanlık demir kasasına konulmuş tur. Arsrulusal ölçü bürosunun muvakkat etüt raporuna göre, bu Türk ulusal protipi 1,000,000 mg, 41 ağırlığında ve 48 ml, 4844 İyulumundadır. Protipin kat'i şehadetnamesi muvakkat tasdik - namede yazılı neticelerin önümüzdeki arsrulusal ölçüler konfe- ransınca onaylanmasından sonra Ekonomi Bakanlığımıza gön - derilecektir. Bakanlık, uzunluk, hacim, kütle ölçülerile ayar terazileri, tah- İl ve deneme yaraçları için Avrupadan 152 takı mölçü normal leri getirtmiştir. Kanunun neşrindenberi memlekette ölçüler için alınan tedbirler çok faydalı neticeler vermiştir. Ölçülerin muayenesi içn Ankara, İstanbul, Samsun, Mersin ve İzmir böl- gelerinde birer ölçüler ve âyar baş enspektörlüğü ihdas edil - miştir. Balkan Oyunları (Bu; tarafı 1 incide) ve noksan bir faratr kalmamasına el bitliğile çalışılan “Bü” oyunların, — alt ulus atletlerinin dostluk havas içi de ve güzel bir şekilde başar. na şüphe etmiyoruz. Halkımızın bu oyunlara gösterdiği ülginin genişliği karşısında bütün programın kazırlanan İntizamla geş- mesini dileriz. Dün de yazdığımız gibi bugün Bal- kan oyunlarının birinci günüdür. O- yunlara saat tam 14,30 da açılma tö- Tenile başlanacaktır, Geçit resmi, tak- dim, yemin gibi kısımları ihtiva eden bu tören dünya olimpiyatlarında ya- Pılanın ufak bir nümunesidir. Bir saat sonra, yani 15,30 dan baş- Janarak sirasile 100 metre seçme, Yu- man diski, yüksek atlama, 800 ve 1500 metre, cirit, 100 metre final ve 4 x 400 bayrak yarışları yapılacaktır. Altı ulusun bugünkü müsabakala- ya iştirak edecek atletlerini okuyucu- larımız statta kendilerini kolayca ayırd edebilmeleri için, taşıyacakları numaralarla birlikte aşağıya yazıyo. ruz: 100 metre seçme: Saat 15,30 da ya pilacaktır. Yunan diski: 100 metre seçmeleri- Ye birlikte başlayacak olan bu müsa. bakaya girecek atletler şunlardır: Arnavut: İlya (7) Bulgar: Doyçef (14) — Lazof (28) Romen: Avalet 39 — n 40 Yugoslav : Larançiç 53 — Klöt 54 Yunan: Sillas 91 — Fikiotis 92 Türk: Veysi 132 — Naili 133 Yüksek atlaria: 100 metre seçme ve Yunan diskile birlikte başlayacak olan bu müsabakaya girecek atletler şunlardır: Arnavut: Selman 6. Bulgar: Belof 16 — Nevakof 17 — Panayotof 27. Romen: Negru 38 — Biro 43 Yugoslav: Mikiç 55 — Mohr 46 Yunan: Paterakis 98 — Trablos 99 — Pantasiz 100. Türk: Pulat 123 — Cihat 124. Haydar 125, 800 metre — 15,45 te ke bu final müsabakasına girecek âtlet- ler şunlardır: Arnavut: Fethi Disdari 5 — Ra. gp 12. Bulgar: Cekof 19 — Varvanof 20. Romen: Lapuşan 34 — Manea 35. Yugoslav: Nikhaze 62 — Gork- ten 71. Yunan: Yorgakopulos 82 — Ada- midis 83. Türk: Recep 110 — Galip 111 — Ömer Besim 112. 5000 metre: Saat 16 da yapılacak bü müsabakaya girecek atletler şun- lardır: v cağı Arnavut: Minel $ — Recev 9 Bilin ina ak öven Ma lof 21. Romen: Manea 35 — Dinu 36 — © Komanesku 46. Yugoslav: Broucan 57 — Bankler 58 — Sporn 59 Yunan: Butis 84 — Vartzakis 85 — Vlahos 86. Türk: Riza Maksut 114 — Rem- si 115 — Teo 113 Cirit: Bu müsabaka 16,45 te yapı. lacaktır ve şu atletler girecektir: Arnavut: Koltrabiska 10 Bulgar: Enef 29. Romen: Maryan 40 — Vanu 41 Yuğonlav: Simejda 60 — Maryan 61. Yunan: Mihaloplos 93 — Haciya- nis 94. Türk: Karakaş 134 — Nedim 135 100 metre finali saat 16,50 de ya- pılacaktır. Seçmeye girecekler pek | çok olduğu, Finale girecekler de seç- melerde anlaşılacağı için atletlerin İ- #imlerini veremiyoruz. 4 x 400 Bayrak yarışı: Günün bu son müsabakasına girecek beş takim şu atletlerden yapılmıştır: Arnavutluk takımı: Kogof 3 — Fe- ti 4 — İbrahim 11 — Ragıp 12 Romanya takımı: İordaş 32 — Ne- meş 33 — Graçyum 45 — Stefam 47. Yugoslav takımı: Nikhaze 62 — Banzark 63 — Stefanoviç 54 — Of- fer 65. Yunan takımı: Yorgakopulos 82.— Mandikas 87 — Misailidis 103 — Arvanitis 81, Türkiye takımı: Mehmet AH 107 — Mufahham 108 — Cemal 109 — Ömer Besim 112. Ba.kan spor kongresi dün toplandı © Yedinci Balkan spor kotigresi, Bal. kan oyunları münasebetile dün saat dörtte, Güneş klübü lokalinde ilk top lantısını yaptı. Beş milletin spor mümessilleri bir müddet istirahatten sonra, kongre, usulde olduğu üzere, oyunları tertip &den memleket teşkilâtı namma, Türk Atletizm federasyonu reisi Burhan Felek tarafından açıldı. Atletizm fcderasyonumuzun mü. messili toplantıyı açarken, kongrenin memleketimizde toplandığında dola» Yı çok bahtiyar olduğunu ve Atle » tizm federasyonunun burada Altıncı Balkan oyunlarını hazırlamakla, Bal- kan gençliğine ve sporuna hizmet e debilirse bu bahtiyarlığının iki kat o- lacağını söyliyerek, gelenlere teşek - kür etti, Balkan komitesi azasından ve bu oyunların müessislerinden Bul- gar delegesi İvanofun vakitsiz ölü - münden dolayı tedssürünü izhar ede- rek. kongeeyi bir dakika süküta davet LA Dışındaki Türk Tebeası Ankara, 20 A.A. — Bize bil - dirildiğine göre: Genel nüfus sayımını müte - akip ecnebi memleketlerde bu- lunan Türk tebeası mikdarının da tesbiti için istatistik genel direktörlüğü, ecnebi istatistik dairelerine gönderdiği bir ta - mimle her memleketin nüfus sa yımı neticesinde tesbit edilen Türk tebaası mikdarını sormuş tur, Bu suretle Türkiye haricin deki Türk tebaası adedi de öğrenilmiş olacaktır. Diğer taraftan istatistik ge - nel direktörlüğü memleketin bellibaşlı muharrirlerine nüfus sayımmın fayda ve ehemmiyeti ni anlatan makaleler yazdırmış lar ilkteşrin ayınn ü itibaren her gazetelerde intişar edecektir . Nüfus sayımı işleri için müşa vir sıfatiyle muvakkaten anga - je edilen İsviçre istatistik genel direktörü brüşvayler bu aym yirmisine doğru memleketimi - zc gelecek ve genel direktör Ce lâl Aybarla memleketi dolaşa rak yapılan hazırlıkları tetkik edecektir. Bay Brüşvaylar sayımın s0- nuna kadar memleketimizde ka- larak neticeler ve tasnif progra mı hakkındaki mütaleasını da bildirecektir . — etti, Bundan sonra riyaseti Balkan ko- mitesi rejsi Rinopulos'a bıraktı. Kon- gre mesaisine başladı. Evvelâ Balkan hükümdarlarma ve Balkan devlet reislerine saygı telyas my çekilmesi ittifakla kabul” e- Bundan sonra misafir murahhas - lar, Türkiye cumuriyetinin sporu bi maye ve Balkan oyunlarınm Türki yede başarılması için asarını şükranla gördükleri yardımdan bahsederek, minnettarlıklarını söylediler ve oyun ların tertibindeki itinadan ve gösteri- Jen misafirperverlikten dolayı teşek- , kürlerini bildirdiler. İkinci celsede, Yugoslav ve Yunan federasyonu mümessilleri arasında bazı atletlerin tabiiyetleri hakkında ufak bir müzakere cereyan etti. İki taraf fikirlerini söyledikten sonra, her a nizam yolunda gittiği anlaşıl- ü Bundan sonra celse tatil edildi. Akşam 6,30 da toplanan ekipler kaptanları, 100, 200, 460 metre düz koşularla, 110 ve 400 metre mânislı koşular için seri kur'alarını çekerek, postaları tertip ettiler. Federasyonun tebliği , Türk Atleti P, lerasyonandan £ çAltmct Balkan Oyunlarının ilk açılış töreni ve müsabakaları bugün yapılacak» tır. Bugün Stad kapıları saat on ikide çalacaktır. Acılış Balican oyunlarını mun- taam olması için kapılarda ve stad içinde Yizım olan bütün tedbirler | almmıştır. Bütün biletler ve yerler A, B.C, D. EF, G harilerile ayrılmatır. İceride kolların. da bu işaret olan teşrifatcılar herkesin yerini göstereceklerdir. İzdiham ve kar dağa bırakmamak için mahterem umuz da bu tertibta sen derece rig yetkâr olmalar: bilkama elzemdir. Ayrxa Kadıköy. Üsküdar bütün civar tramvaylar: Kadıköy, Yoğurtçu ve Kır toprak araşında saat onbir buçuktan on dokuza kadar vebilmek (üzere bugün ve aym yirmi dokuzuncu günleri sik fa- sıla): ve 16 mümerolu yeni bir hat tesis edilmiştir. Bundan başka İstanbuldan o Stadyoma gitmek üzere vaparla gelecek yolcuları da taşımak için şirketçe ayrı hususi ter tibet alınmıştır. Bundan ötürü muhterem halkım tram- vay bulsmamak etdişesine dürmemesi ve arabaları beyhude gi rica olunur, Davetler T. 1, C.İ, İstanbul Bölgesi Bisiklet He- yeti Başkanlığından : ve rumu menfaatine yap'lacak otomobil fışları arasmda tertib edilen bisiklet rma — teşkildtmezza birleşik kli üyelerinin me be are ri “ İ, İstanbul Bölgesi Başkanlı. Atletizm Federasyonumuz © tarafından 21-22-28/9/193$ günlerinde yapılacak o lan Altıncı Balkan Oyunları için Bölge imize bağlı birleşik klüp buskanları davet edilmiş ve kendilerine ait olan davetiyeler Bölgemize gönderi 2146-1935 ca martesi günü sabahı saat 10 dan onbire kadar bu davetiyeleri imza o mukabilinde #lmak üzere Bölge Merkezine birer mu. rahhas köndermeleri lüzumu bildirilir. | TETA | Bir, Bölgeleri Birbirinden Ayrıl- maz Ve Yaşayışı Sonsuz Türkiye Benim bir baba dostum vardır: “Mülga saltanati seniyenin ulâ sa- nisi rütbeli eski bir mutasarrıfı, ol- duğunu rahmetli söylerdi. Şimdi üç aydan üç aya maaş kırdırmak için Em lik Bankası şubelerinde bir Yunus peygamber sabrile nöbete giren “mü- tekait”"lerdendir. Aradan, ne kadar zaman geçtiğini iyi hatırlıyamıyorum. Hani şu Akde- niz kıyılarında Türk “Yassah!" ma kulak asmayan yabanci filikanın acı sergüzeşti gazetelerde çıktığı gün- lerden birindeydi; bana gelmişti. Esrarengiz bir havası vardı. Burnun- dan soluyan bir telâşla ; — Gördünüz mü başımıza gelenle- ri? « demişti - Yarm mutlaka “düveli muazzame” müşterek bir nota ile dev Jeti tazyıka kalkışacaklar. Acaba efen di oğlum bugünkü ajans haberleri a» rasında Kara sularmızda yapılmış bir “nümayişi bahri” den falan bahsolu- nuyor mu ? Memleketini çok sevdiğinde zerre kadar şüphe etmediğim bu yetmiş iki- lik dostuma: — Müsterih olunuz efendim - de- miştim - Harp gemileri kardif yakar- Jar, Piyasa vüksektir. Epey pahalıya mal olan eski sistem nümayişler artık biç bir babayiğitin kârı değildir. Yüzüme; “Ahmak çocuk... Ben ki Çumür) görmüş bir (âdem) im. Bunları ba- na mr yutturuyorsun?.,, Gibilerden bakmış ve ben ona, ks- çan uykusunu geriye vermek için, bin Bir dereden su getirmeğe, onu, sakal. lı bir bebek gibi bir teselli beşiğin- den çıkarıp hoplataruk bir başka te- selli beşiğine sokruağı ve ninniler söy Jiyerek bu beşikleri saatlerce sallâma ğa mecbur olmuştum. . Şimdi, son günlerin telgraf telle- rinden, radyolardan toparlayıp gaze- telere ve gözetelerden “kahvehane ” ağızlarına uluştırdığı bir başka gös- terisi üzerinde duralım: “İtalva hazırlık vapmış, Habese sal dırmak niyetinde. İngütere bunda Mı- sırın candamarlarını tehdit eden bir bareket sezmekte ocak ki dünya de- nizlerinde odağnık bulunan büyük harp gemilerini muhtelif noktalarda topluyor. 60 gemi Portsmov'ta hare- kete hazır. Bilmem ne kadarı Mısır sularında. Uluslar Kurulunda delege lerin ağızlarından çıkan sözlerle in - sanlar her devletin | (defteri a'mâl) ini eğip muhasebesini yapıyorlar. Bu sırada küçük bir telgraf i mühmel bir başlık altında şu, yahut bu gazetede göze ilişiyor : “İtalyan donanması Akdenizin meç hul bir noktasına doğru dümen kıvır- AŞ, “ Akdenizin meçhul bir noktası (210) Bir defa bundan büyük bir gaflet, bundan büyük bir toyluk olamaz, zi” ya Akdenizin bilinmeyen ve bilhassa Türkiyenin gözile her yirmi dört sa- atte yirmi dört defa taranmayan nok- tası yoktur, olamaz. Aradan iki gün daha geçiyor. Bazı gazetelerde kocaman ve kârşı- dan bakılınca bir takım tuhaf mah- Jükların dört köşeli kafalarına nasıl- sa konmuş çifter çifter, böl rastıklı dişi insan kaşları gibi serlevhalar : “Filân... Falan yerde verdiği nutuk ta (bizim Türk topraklarında gözü- müz yoktur... ) - demiş -” Veya; “Istelani Ajansın verdiği haberlere nazaran." o komanterini tayyan yazılar, Ve daha fecil, adamcağızın, sanki bizim ne olduğumuz dünyaya ve hat. “ di kendimize dahi meçhul imiş gidi; “O topraklarda medeni, çalışkan ve hür bir millet yaşar” demesini bile büyük heyecanlara, büyük sevinmele- re ve büyük koltuk kabartmalara mah sus merasimle manşetlere geçirmeler,. Bütün bunlar fikirleri şöyle bir noktada toparlayabilirler: , “Kendini tehlikede sayan bir Tür. kiye vardır ve bazı âlicenap (Avru- pal: rical) ona lütfen teminat ver- mektedirler.., ul Bu topraklarda artık Osmanlı dev- etinin devrinde olduğu gi- bi “düveli muazzama- mın teminatına, dayanan bir “ ta mâmiyeti mülkiye” ve şu bu Avrupa devletinin lâtfiyle rahat nefes alan bir “hakkı hükümrani"” yoktur. (Dü- veli mütehabe) nin Hanya sırtlarına bayrak çektiği ve yabancı filolar (Selânik pişgâhımda “deniz nümayiş- leri) yaptıkları. günleri tarih bile u- nutmuştur, Bize topraklarımız için teminat vermek Kizin hali?“ , Bizim topraklarımızı bize bir em- niyet vaadile bağışlamak kimin yük- selebileceği bir cüret? Şimdi biz, dinleyen değil, konuşan, konuşulmasını bekleyen değil, konuş- ması beklenen bir devletiz. Bi iye, başkalarına “toprağınızda gözüm yoktur!” demek İ san sanır İ niyet, değerleri yalnız cen ONUR BAHISLERİ Yazan : Nizamettin NAZIF kertesine ulaşmış bulunuyor. Bunu sezmemek, sezememek ne büyük gaflettir!. . Akdeniz kıyısındaki filika macera sında nasıl bir yaşlı dostumun ziyare tini kabul etmiş idiysem, bu son ya- yıntılardan sonra da genç ve münev- ver bir dostumun beni ziyarete geldi- ğini gördüm. Bu arkadaş gazetesini burnuma uzatarak: — Bu ne kepazelik bel - diye hay» kırdı - İki gün sonra ise çok sevdiğim bir Trakyalı muharrir (*) in Edirnede. ki gazetede çıkmış bir makalesini 0- kudum. Şu cümlesi Türkiyenin kud - retini bilen bir Türk münevverinin iç portresini ne güzel canlandır'yor: Türkiye topraklarna “el atmak” herhangi ulusun hayalinden geçmiş olsa dahi bizim kulaklarımızda böyle bir hayalin ifadeleşmesini işit- miyecek kadar gururlu bir yücelik | vardır. İ *. Dostarım; “Rüzgiri Dehr”in Ahmet Cevdet Paşa merhuma tarih ve “Hâdisatı si- yasiyei ahire” nin Diran Kelekyan Elendiye başmakale yazdırdığı gün- lerden çoook uzaklardayız.— N.N. (9) M. Behçet Perim, A SABUNA BOLUNMADAN HARP OYUNU! (Baş tarafı 1 incidef ri için ve Mussolini resmen “ha- yal, liyerek reddedince arık harp ten başka yapılacak iş kalmıya- ca da tahdir ettiklerinden | verdikleri kararları bile bildir meğe cesaret edemiy ar, el altından “Ne dersin? Böyle bir teklif yapsak, acaba kabul eder misin?,, diye iskandillerle emriva- kü önlemek istiyorlar. Massolini kaşları çatık, sesi sert, cevap veri yor: “Alay mı ediyorsunuz? Tuz ve kum istemiyorum!,, Demek bu cihetten ümit kalmadı. Gelelim İngiltereye: Ingiliz Dış Bakanının blöf yapmadığı anlaşılır yör. Gürültü etmeksizin, Ingiltere boyuna hazırlanıyor. Harp gemisi yolluyor, Sünasilerle ( görüşüyor, Habeşleri teslih ediyor ve Süveyş te bekliyor. O İngiltere ki, bir Fran- sız gazetesi: “Bütün harpleri kay- betse bile, son mücadelede muhak- kak muzaffer çıkar!,, diyor. De- mek, bütün Nil kaynaklarının bu- lunduğu bir yeri, Ingiltere, öyle ko- laylıkla Jtalyaya brrakamıyacak, bırakamıyor, çünkü bırakabilse idi, şimdiye kadar çoktan bırakırdı. Demek, bu cihetten de ümit kalma» dı. Gelelim Habeşlere: Habeşistan, cenge hazırlanıyor. Hazırlık deni, len şey, Habeş hükümetinin Habeş- ülere verdiği bir tüfek ve bir dolu fişeklikten ibaret? Bunlar ü; forma olarak her zaman giydikleri elbiseleri taşıyorlar: Bu elbise de t kadar uzanan ve bez den bir külot üzerine giyilmiş uzun gecelik entarisinden ibaret, Ayak. kabı yok. Çünkü, bir Habeşlinin ayaklarının tabanı, söylendiğine | göre, katır tırnağı kadar sertmiş. Beri tarafta ise toplar, tanklar, tayyareler, harp arabaları, gazler ve milyonlar! Ne garip tezat! in- ütün lern mede- göverliklerinden ibaret bir Orta zaman askerleri ordusuna karşı harp edecek! Fakat nispetsizlik nekadar bü- yük olursa olsun, Habeşlilerin ümi- di kuvvetli. Umitleri kuvvetli ama, yalnız, esbabı mucibesi de o nispet- te tuhaf. Adovaya giden bir Habeş generali diyor ki : “ — Italyanların güvendiği bütün silâhların bizim için değeri ola maz, Bunlar bizi tank ile korkutu- yorlar. İyi ama, tank, ü bir memlekette iş görebilen bir silâh. ter. Bu dağlar, dereler, nehirli göller ve boğazlar memleketinin yarattığı acayip topoğrafya üzerin. de tankın ne tesiri olabilir? Bu bir. £ Aöprülerimizi ve hayet hangi şehrimizi - çünkü biz. e yeli de Yek? eril bee bardıman edecek te ne yapacak? Bilâkis, öyle aşılmaz dağlar ve öy- le boğazlar var ki, iki mitralyözle bir fırka durdurulur, Nihayet ik- lim, bataklık, çöl ve hastalık gibi silâhlarımız “var ki bunlarla ne tank, ne tayyare başa çıkabilir. Ge- lecekleri varsa, görecekleri de varl,, | İşte Habeş - Italya odziyetini, içi | resim dolu bir yuvarlak cam parça- Siz de rastlamışsınızdır. En cen alacak bir iş yaparken san- ki alay eder gibi karşınıza çıkıp bazı sualler soran, yahut kendi zev- kine dair isteklerde bulunanlar o- tar. üşeceği ve o can alacak işi yüzüstü bırakıp berikile uğraşmaktır. göze çarpan enem işin bü- yüklüğü, küçüklüğü veya zorluğu değildir. Karşınızdakinin sizin güç ve elim durumunuzu kavramak is- tememesidir. İşte adamı bu öldü. rür. Bunu ben asılmaya giden adamın ağzmdaki cı; m cıgarasımı yak- mak için onu durdurtana benzeti- ri im. Vaktile ben bir piyes seyretmiş. tim. (Taş parçası.) O piyes bana bütün insanların en küçük menfaatini bile sırasında en büyük haileye bağışlamıya: nı pek iyi gösterdiği için hâlâ hatı rımdadır. Bir kadın, kendisi için yaralan mış, ölmek üzere olan bir erkeğin minder üstündeki kötü yastığı ka- nile lekelememesi için başının altı. na bir taş parçası koyuyor. Bu ralarda benim çok yakmdan tane dığım, hattâ kendim kadar iyi ta- nıdığım birinin de başının altına taş paçası koymak istiyenler var. Allah yardımcısı olsun. 8. FELEK iki YeniMektep Açılıyor Kültür Bakanı Tan'a izahat veriyor ltür Bakanı Saffet Arıkan dün Kültür direktörlüğüne gelerek geç vakte kadar meşgul olmuştur. Bakan açıkta kalan ortaokul talebelerinin yerleştirilmesini temin etti dün akşam Ankaraya dönmüştür. Saffet Arıkan dün hareketinden evvel kendisile görüşen bir muharri- rimize talebenin son durumu hakkın beyanatta bulunmuştur: İstanbuldaki incelemelerimi bi- tirdim, Ankaraya dönüyorum. Ortao- kullara başvuran talebenin açıkta kalmaması için gereken tedbirler a- lanmıştır. Beyoğlu semti için Ortaköy de Inönü okulu açılıyor. Istanbul ta- safında Kumkapıda bir Kumkapı or- taokulu açılacaktır. Bu okul bilhassa şimendifer yolu üzer'ıde oturanların Okul ihtiyacını sağlamış olacaktır. "Tabii Bakırköy ve civarında bulunan talebeler de bu okula geleceklerdir. Bu okullardan başka Kadıköy tara - fnda da ikinci olmak üzere *© or'a- okul açılacaktır. unun açılması biraz geçikecek ise de o taraftaki sıkışıklığı ortadan kaldırmağa ço! yardım ede- cektir, Bu suretle İstanbulda hiçbir orta» okul tilebesi açıkta kalmam: ter, Ancak, talebe velilerinin bugüne kü sıkışık durumu gözbnüne alarak gocuklarını şu veya bu okula yazdır. mak hususunda ısrar © emeleri lü. zumludur. Telebenin bu artışa gö- 16 öğretmen kadrosuna da lüzumu kadar ilâveler yapılacaktır.., Halk Biletleri Ankara, 20 (Özel aytarımız bildiriyor) — Devlet demiryol- ları halk biletleri üzerinde deği şiklikler yapmak, daha “pratik formüller bulmak, müddetleri uzatmak gibi kolaylıklar bul - mak tasavvurundadır. Erzrum bayındırlık direktörlüğü Ankara, 20, (Özel aytarımız bildiriyor) — İzmir Bayındır - lık Direktörü Mehmet Nuri Er- zuruma, Çanakkâle Baymdır - lik Direktörü Asım İzmire ta - yin edilmişlerdi! Vi g / 20 ilkteşrin Pazar i Genel Nüfus İ i Sayımında | İ Sayım işine karışmamak, kayıtsız | f durmak veya yanlış sağlık vermek | İ yurda karşı yapılmış suçların en bü-| | yüğüdür. Türk yurttaşı böyle ağır bir suçtan uzak kalacaktır. Başvekâlet Istatistik Umum Müdürlüğü; Da #1 farzeder ve aydınlığa tutarak parmaklarınızın ucile çevirirseniz gözlerinizin önünde bu üç acayip şekli göreceksiniz. « Ali Naci KARACAN amma