21 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

21 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

, DEN AFRIKADA ASLAN AVI birkaç millet kmaya Avrupan prensi değil, bütün bir Afrikada aslan avına Ç hazırlanıyor Avrupalı milletin av silâhla- rm biliyoruz. Bunlar yaman şeylerdir; bunlar toptur, tüfek- uçaktır, gaz bomba» sıdır; bunlar dillere destandır. Amma ve lâkin, her teli yılan gibi korkunç sarımtırak yeleli, yıldırımlayıcı ve esrarengiz ba- ininden çıkmak için ka basmasını kolleyan, bir ıçrayışta dört metro yüksek! ğe fırlayan ve kilometrelerce â teden kükreyişleri duyulan, Ru- bens'in meşhur tablosunda gö - rüldüğü gibi avcıyı, atını, silâ - hını kanlı bir çıkın halinde tor- top kıvırıp yere oturtan Afrika aslanın hemşerişi Habeş asla- nının dağ ve orman havası yu - ta yuta çelik kesilmiş milli in - siyakından ve iradesinden baş- ka nesi var? Buna zda in - san zekâsı ve teknik ilâve edi - niz, Jeolojik tabiatin ve ikli - min dostluğundan başka güve - necek esaslı bir müttefiki olmı- yan bu Habeş aslânı, Avrupa av- cısını nasıl karşılayacak? Tank ları tırnaklarıyla mı paralıya - cak? Çeliği paçavra gibi mi yırta cak? Top güllesini ağzile kapıp ayni hızla geriye mi <yollya Avrupanın medeniyet hârika- larma karşı Afrikanın göstere - ceği tabiat mucizelerini merak eden edene... Fakat aslam vur - madan evvel avcılar arasında çıkabilecek bir post kavgasi, gü nün en büyük korkusudur. Peyami SAFA Polisten dayak Yiyen arabacı! Eyüpte, Bülbülderesinde Bağ cad- Gesinde oturan arabacı İbrahim is » minde biri, müddelumumiliğe müra- caat ederek, Gi Voyvoda mev- kiinde nokta vazifesi gören adını öğ- Tenemediği bir palis memuru taraf dan karakola götürülettk“ağır suret» te dövüldüğünü idir etmiştir. Kendi iddiaditiâ” görü, © ârabacı İb- rahim, Atpazarmda sa'tığı kısrağın parası cebine koyarak giderken raköyde iki kişi önüne çıkmışlar ve kendisine, “şu parayı boz!,, demişii , tensmadığı bu adamla- rın kendisini tehdit ederek zorla pa- ra koparmak için önüne çıktıkların - dan şü © civardaki polis bulunan polis memuruna şikâyette bulunmuştu, Arabacı İbrahimin hırsa, bi mamakla kola göndererek ir. larının da yardımile dayak atmıştır. Adliye hekimi Enver, İbrahimi mua- yene ederek vücudündeki yara ve bes seleri tespit etmiştir. —— Recep Peker geldi Bir müddettenberi Avrupada nan C. H. Partisi yenel sekreteri Re- cep Peker dün sabahki ekspresle şeh- rimize dönmüştür. Recep Peker Parti erkânı tarafın istasyonda karşılanmış ve doğru evine giderek dünü istirahatle geçir- miştir. Genel sekreter şehrimizde bir- kaç gün kaldıktan sonra Ankarâya dönecektir. iasrna bakı « yetine kulak as lum No. 35 Cumbadan Rumbayal! Server BEDİ Salimin babası Selim odadan bir saat kadar sön- ra çi Cemile, karanlığı yutan gözlerini hayretle açarak, biraz evvel İçine gizlice girdiği yeni dünya evinin ga- rip, düşündükçe titretici ve tatmin olunduktan sonra daha çok tecessüs verici harikulâde intibaları altında ezilmiş, pelteleşmiş bir halde, soğu- yan ayaklarını üst üste koymuş, gev- şek bir uzanışla, kımıldamadan ya- uyordu Yorganı başına çekti ve içine bü- züldü. Ne fena titriyordu. Yeniden mi kendisini üşüttü acaba? Ağrılar da hissediyordu .Sırtında ürpermeler vardı. Taze hatıraların garip helva- karışan ve ruhunu yakan bi- ibi açı bir korku sinirlerini ge- riyordu. Ya bir aksilik çıkarsa? Ya €vlenemezlerse? Ya Asiye kanım we yahut Selimin babası razı olmazsa? Ya ertesi gün hissedilirse? Ya ma- Balle duyarsa? Ya Selim gevezelik li AN Başbakan dün Sovyet misafirlere | Bir ziyafet verdiler Bakanı C misafir Sovyet heyeti Istanbul motörile Heybeliadaya giderek Başbakan İs - met İnönünü ziyaret etmislerdir. Misafirler saat 11.30 da) Perapa- stan hareket ederek, Tophâne rıh: isler, oradan Celâif Bayar, | Karahan, Nurullah Sümer zevat ile birlikte hareket İ saat birde Heybeliadava va İskelede hususi kalem müdürü V dit misafirleri karşılamış ve hep bi likte hususi arabalatla İsmet İnönü - nün evine gidilmiştir. Başbakan ve İçişler Bakanı misafirleri karşılamış- lardır. Biraz istirahat edildikten sonra ye- | mek yenilmiş, çok neşeli geçen ve w- | sun süren bir sofradan sonra, saat dörtte arabalarla tura çıkılmıştır. Birinci arabada İsmet İnönü da Pedagof, karşısında Celâl | ve Karahan oturmuşlardı. İsmet İnö- uü Ada hakkında bizzat misafirleri: izahat verdil : Tur bittikten sonra Hususi motöre Vinildi ve Büyükadaya geçildi. Yat klüpte misafirlere çay ikram edil İ Misafirler klöpten çıktıktan sona, halkın arasından geçerek iskeleye in- diler ve motöre bindiler, . Heyet bugün şehrimizdeki camile- ri ye müzeleri gezecekler; vakit kal İ dığı takdirde bazı fabrikaları da zi - yaret edecekler Dost Sovyet Çiçerin vapvırile sel ya hareket edecekli | —— < Adaları güzelleştirmek için Balkan festivali bittikten sonra A- daları güzelleştirme kurumu bir top- lantı yapacaktır. Bu toplantıda gele- cek yıl yapılacak festival için yeni - den bir kömite teşkil edilecektir. Bu komite derhal çalışmaya baslayarak gelecek yıl yapılacak festivalin daha kemel olmasını © temin edecektir oplanııda konuşulacak mevzular yiri de Adaları güzelleştirme ku- umuna varidat teminidir. Kurumun Adaları güzelleştirmek © hususunda | Ekonomi Bayat 1â) larımız yarın mizden Rusya- ve diğer daha iyi çalışabilmesi için bir kasım Ada halkımın vapur biletlerine birer kuruş ilâve yapılmasını ve bu par, nın kuruma verilmesini teklif ettikle- | Ti haber verilmektedir. Toplantıda bu bunuz ta müzakere edilecektir, | mmm Sayım günü de yaz&'e'er İstatistik genel direktörü Celâl İ Aya Ankaradan şehrimize gelmiş, | sâyım hazırlıkları hakkında ilgili lerden izahat almıştır, | Genel sayımda memleketimizde bu» lunacak olan İsviçre genel nüfus di- İ rektörü de bugünlerde İstanbula ge- lecek, Celâl Ayba tarafından karşıla- nacak ve beraberce Ankaraya gide - İ ceklerdir. İ Sayım bürosu da pazartesi günü il. bay muavininin yanında toplanacak- tir. Matbuat genel direktörlüğü, günü gazetecilerle gazetelerde çalı - şanların ve müvezilerin işlerini yapa- bilmeleri için sayım büronunda teşeb- büste bulunmuştur. İstihbarat işlerinde çalışanların sa- yımları yapıldıktan sonra serbest maları için kendilerine vesika verile- cektir. Bunların listesi sayım bürosu- na bildirilecektir. Müvezzilere gelince bu işte matba- alar mümessillerinin fikirleri alına - fak tespit edilecektir. Bunların sabah erken matbaalarda bulunarak önce sayımlarının yapılması ve bundan son ra satışa çıkmaları suretile işlerini görmeleri temin edilecektir. ederse? Ya sözünde durmazsa? Ya | Tahsin bey bir fenalık etmeğe kal: | karsa? Büyük bir korkudan çabu- cak doğan fena ibtimaller sürüsü, Cemilede hiçbir mantık mukavemeti bırakmıyarak şuuruna (saldırış edi- yordu. Fakat ayni derecede büyük bir ümit, geniş ve bütün varlığın ısıtan sıcacık bir sevgi bu korkuyu bastırıyor, etrafında her şeyin mana- İ senr değiştiriyor, ona bu semtin, bu evin, bu mahalle insanlarının güzel taraflarını hissettiriyor, yıllarca, ö- | lünceye kadar bu vaziyette yaşamak cesareti, hatta isteği veriyordu... Ruhu biribirine zıt heyecanlar arasında çalkandı. Güneşin ilk çekingen ışıkları cam- dan girinceye kadar uyumamıştı. Aydınlığı görür görmez yataktan atladı, yorganı açıp baktı. Sabahın ilk rütubeti içinde, yar: çıplak, tirtir | ütsediği halde bir müddet kımıldıya- mamış ve gözlerine sahip olamamış- tu, Hemen koştu, sırtına bir şey al- dı ve konsolun gözünden bir.çarşaf çıkararak yataktakiyle değiştirdi, es- kisini katlıyarak Şiltenin altın sok- tu, Tekrar bir hap alarak yatağa gir- di. Cinayetirin izlerini sildikten son- ra içinde masumiyete-benzer bir ra- hatlık duyan caniler gibi azıcık fe. rahlamıstı. Kendi kendi e hep ahnesiyle ko | SEHİRDE OLUP BİTENLER Ne Dersiniz? —. 24 SAATTE 4 KAZA I — Zeyrek yokuşunda bir kamyon yedi yaşlarında bir çocu- ğu altına alıp parçaladı. 2 — Şoför Arlinin idaresinde bir otomobil | Şehzadebaşından geçerken. 27 yaşında Aliye çar parak yaraladı. 3 — Hayri adlı bir şoför, Tar- labaşından arabasile | geçerken 70 lik lstelana çarptı, ihtiyar has- taneye kaldırıldı 4 — Bostancı ile Kadıköy ara- sında işliyen bir tramvay arabası, havaşazi kumpanyasına ait bir kamyonla Şaşkınbakkalda çarpış- tu. Kamyon parçalandı. Bu satırları, dün çıkan gazete- lerin zabıta vak'ası sütunların Adalara dün gece Elektrik verildi Evvelki gece sabaha karşı dörtte Kartal, Yakaçık ve havalisile Ada larda bü elektrikler birdenbire ür. Ancak sabah olmakta bus duğundan cer, den karanlıkta k yanın kesilmesi esi: € ceryan veren ve Kartal çi €nto fabrikasında kurulan muhav - vile merkezinden yangını çıkmasıdır. Kartal, Pendik, Kadıköy itfaiyesi hemen yanğın yerine yetişerek sön- dürme İşlerine başlamışlar ve yangın muhavvile merkezinin bir kısın yan- dığı halde Fabrikaya sirayet ettirilme- den söndürülmüştür. İtfaiye grupları angına vaktinde yetişerek büyük gayret göstermişlei ktrik sosyetesi muhayvile me kezine memur, mühendis ve amele ermiş ve cereyanın verilebi dün akşama kadar çalıştır. nsanca bir yalnız maddidir. V. e yapılan bir iş esnada ka arlamasından çıktığı an- laşılmıştır. Muhavvile merk; ça- İışmalar sonucunda gece Kartal ve Adalara elektrik cereyanı verile bilmistir. Fakat Adalar ve ceryan, kesil yerlerde cetyanın. üç ginde an cak verilebileceği yayıldığından gaz ve gaz İâmbası alanlar çok olmuştur. —— Rasathane bir Zelze'e kaydetti Istanbul, 20 A.A. — Istanbul ra - sathanesi 20-9-935 sa>* üçü bir daki ka 5 o“, - geçe, merkez üstü İstan- buldan 11200 kilometre mesafede çok şid“ ti bir zelzele | tir, —— Adalar itfaiyesi takv'ye ediliyor liadada bir itfaiye müfrezesi binası yapılması Einanin arsası satın alınmıştır. Yeni bina modern bir şekilde inşa edile - ce Heyi Burgaz adasındaki itfaiye binası Yapımı da bitmiştir. İstinye itfaiyesi- nin buralara kadar yetişemediği gö- sönünde tutularak Adalar itfaiyesi - nin takviyesi ve denizden başka, ka- Ta gruplarınm da kuvyetlendirilmeşi kararlaştırılmıştır. Verilen malümata göre, İstanbüldaki itfaiye arabasının miktarı 93 parçadır. Bu da ihtiyacı kâfi derecede karşılamaktadır. nuşuyor, hayalen onu hep Selim ve onunla evlenmek lehine kazanmıya çalışıyordu. İçinden hep: “Anne! diyordu, sen onun şimdi mektepte olmasına bak ma! Son sınıfta. Gelecek sene çıka- cak ve maaşa geçecek. Şimdi biz ni- kâhlanırız da sonra evleniriz. Nikâb- İanalım ki elimden kaçırmıyayım o- nu... Kendisi razı... Fakat sonra ca- yıverir.,, kararlaştırılmıştır. | dört otomobil ve iramvay kazası j olan bir şehirde seyrüsefer işleri: nin yolunda gittiği iddia edile mez, ” 700,000. nüfaslu dört beş canın | dan aldık. Yirmi dört saat içinde | | istanbulda eksilip artması, acaba ilgili makamları harekete getirmeğe kâfi gelmiyor mu? Tabii ölümün aramızdan çekip ayırdıklarına sözümüz yok. Fa- kat hiç olmazsa, sokak ortasında | pisipisine, ya bir otomobil, ya bir kamyon, ya bir tramvay altında ölüp gidenlerin canını kurtara- | lm. Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersiniz ? İ Kâzım Dirik Trakyaya gitti Şehrimizae bulunan “rakya Genel Espektörü Kâzmm Dirik dün otomo - bile Trakyaya harek" o miştir. — | Közim Lirik hareketini evvel Deniz ticaret direktörlüğüne giderek direktör Mü“ Mer ig. leri üzerinde almacak *-dbirlerle, Rö- | manyad. o memleketimize gelmek İs- tiyen muhacirlerin bir“ite getirecek- leri para € malları için Romanya gümrüklerinde - karşılaştıkları döviz güçlükleri üzerinde konuşmuşlardır. Romanya hilkümetinin yurdumuza göç eden muhacirl: ya vepzu ların: harice bırakmak istememesi Ro- #manyadan memleketimize gelecek o- lan binlerce muhacir ailesinin göçle- rini geri bırakmalarına sebep olmuş- elçimiz ile Ro- manya hükümeti arasında Bükreşte başlayan müzakerelerin -onucuna ka- dar devam edeceği zannedilmekt taraftan bu güçlükleri gözönü- ne alan İç Bakanlığı muhacir işleri komisyonu da göçmen işlerinin inki- taa uğramaması için bazı muvakkat tedbirler alınması ye” da Romanya bükümetine müracaat etmiştir, Be yolda anlaşma hasıl olduğu takdirde muhacir nakliyatı teki i şeklin. de başlayacaktır. Bükreş ele Römanya hükü > imeti arasında yapılmakta olan müza» kereler iki taraftan müteşekkil husu- bir komisyon tarafından ve müba- dele esasları üzerinde yapılmaktadır. Gelecek sençden itibaren | tatbikine başlanacak bu usule gö-e muhacir iş. leri tam bir intizama girecektir. Böy- letikle göç edecek muhacirlere Bük reşte teşkil edilen komisyon tarafın- dan para ve emlâklerinin kıymetleri nispetinde verilecek makbuzlarla pa ra ve mallarını yanlarında getirm"'e. rine lüzum kalmuyacağı için muhacir işlerinin şimdiki döviz güçküklerile İ inketaa uğramasının da önüne geçil İ miş olacaktır. Paraları geri istiyorlar , Tecim ve Endüstri odası memurla- ın yardım sandığı mnizamnamesi tasdik edilmek üzere Ekonomi Ba - kanlığına gönderilmiştir. Nizamname yi menfaatlerine aykırı gören bazı memurlar, simdiye kadar sandık için maaşlarından kesilen paraları geri is temişlerdir. Fakat memuriyetten rılmadıkça bu paraların iade edilemi Hep annesinin bu fikri nasıl kar- şılıyacağını merak ediyor, yataktan atlıyarak odasına koşmak, sabah sa- bah her şeyi anlatı istiyordu. Neredeyse uyanırlar, kalkarlar. Tabii hastayı merak ederek ilk önce onun odasına gelecekli Bunu düşününce Cemilede kendi- sini aynada görmek arzusu uyandı. Acaha yüzünde bir değişiklik var mı? Bir şey hissedilir mi? Halbuki KUÇUK HABERLER * Yugoslavyanın Ankara ataşen literi kaymakam Rakoçeviç, miralay- ığa terfi etmiştir. © Ziraat ve İş bankaları tarafından töşkil edilen üzüm kurumu direktörü İsmail Hakkı, Ankaradan şebrimize gelmiş ve dün İzmire hareket etmiş- tir. İsmail Hakkı, İzmirde yeni vazi» | fesine başlıyacaktır. © Binalarda esaslı tamirat memnu olduğu halde bazı kimselerin adi tas mirat içi müsaade alıp esaslı tamira- ta giriştikleri ihbar edilmiştir. Bu - pun üzerine belediye bütün şubelerine bir yayım yaparak tamirat . yapılan binaların kontrole tâbi tutulmasını ve bu cihetin önüne geçilmesini bildir - mistir © Festivale iştirak için şehrimize gelen Balkan heyetleri dür sabah ulu- rada birkaç saat gezmislerdir. Dün akşam heyetler şereline Tepebaşı bah çesinde Pergünt piyesi oynanmıştır. Beylebeyi sarayındaki balo bu ge- ce verilecektir. © Tramvay şirketile yapılan müka. velede, bir tramvay arabasının meka- dar yel çalışabileceği ve De kadar müd det sonunda çürüğe çıkarılacağı gös» | terilmemiştir. Bu sebenle'sosyete ara” balarda yaptığı ufak tefek temiratla seferlere devam etmektedir. Sosyete | ile yeni mukavele yapılmadan evvel bu cihet incelenecek ve mukaveleye | arabaların ne kadar müddet zarfında kadro harici edileceği hakkında bir kayıt konacaktır. * Kültür direktör vekili Mehmet Emin yarın akşam Ankaraya gidecek- sat kadrosu hakkımda ve diğ. işleri etrafında bakanlıkla decektir. * Belediye muhasebesine almacak memurların müsabaka imtihanı dün beledivede yapılmıştır. Bu imtihana askerliğini yapmış bulunan birçok li- se mezunları ve İisan bilen gençler istirak etmişlerdir. Sonuç yakında İ- © Ankara hukuk fakültesi dersi imtihan evrakı tetkik o edilmek iere İstanbul üniversitesine gönde- rilmiştir, Evrak iki gün icinde göz” den geçirilip Ankaraya gönderilecek- tir. * Dün Alman bandıralı Mil Vake vapurile sehrimize 250 seyyah gel « miştir. Gezginler avın 24 üne kadar şek-imisde kalacaklardır. | * Ankarada'bulunan o Yugoslavva âtasemiliteri kolonel Rakocovic dün vel hirtze gelerez TUKAtlIYAn teline İnmistir © Şehrimizde bulunan İtalyan mu- barrir ve nasirlerinden Luciano Mor- | purko dün gece Casa d'ltatia'da ikinci konferansını vermistir. Konfersnsın mevzuu: “İtalya hakkında yazı yazan yerli ve ecnebi muharrirlerdir., Ayni #amanda Casa d'İtalis'da mubarririn atile diğer eserle rekken bir sergi hazırlanmıştır. * Abas Hilmi paşa ailesinden Ha- tice Nebile ile Prenses Zeynep Mısır. | dan sehrimize gelmislerdi * Mevsim dolayısiyle fazlalaştırı- lan Karadeniz seferlerine,Deniz YoP ları idaresi de istirak etmeğe başla Mister. Tamiri bitirilen Cümhuriyet vanuru, sefere konularak postaların akınmasına meydan verilmemistir. * İsvec hükümeti, üzümlerimizden aldg: 35 kromluk gümrük resmini tamamen kaldırmıstır. Bu karar, İs- tokholmden telyazısı ile alâkadarlara bildirilmiştir. inkılâp Turing klübün otomobil yarışları Turing klübü tarafından hazırlanan otomebil, motosiklet, bisiklet yarışı bu pazar günü yapılacaktır. Cemile yüzünde değil, her şeyde bir | değişiklik hissediyordu. Ne tuhaf şey canım! Odanın tavan: daha yüksek, duvarlar daha uzak, eşya daha ge- niş görünüyordu. Bir şeyler, bir şey- ler olmuştu ortalığa... Aynaya bakmak için yataktan kalkmıya hazırlanırken oda kapısı açıldı ve annesi içeri girdi. Cemile onun yüzünü görür gör- mez hiç anlamadığı, nevini tanıma- dığı bambaşka bir heyecanla tirtir titremeğe başlamıştı. Annesi yanma gelerek elini onun alnına koyup da: “Nasılsıh yavrum?,, diye b kinden çok farklı bir şefkat gösti rince, Cemile birdenbire boşanara! hüngür hüngür ağlamıya başladı. Asiye hanım şaşırarak elini çek- mişti, Cemile o kadar şiddetli ağlıyordu ki annesi oda kapısına koştu ve bü- yük kızına seslendi: ” — Şehinde, gel o ayol, buna bir şeyler olmuş, ağlıyor! Eğer iki üç dakika sonra Şahin- de odadan içeri girmeseydi Cemile annesinin boynuna atılarak her şeyi anlatacaktı. Fakat ablasını görünce kendini topladı, Dudaklarını ısırarak ağlamayı da kesti. Asiye hanım ve iğilmişlerdi. — Ne oluyorsun? dediler. Şahinde üstüre 2) Uyap BUDA NE GÖSTERİŞ Gösteriş, çok defa, hüsnüni - yetle başlanan fakat gerçekle - şip gerçekleşemiyeceği önceden kestirilmediği için yarım kalan işlerin bir sonu olur. İstanbul şarbaylığı köprü - nün üstüne ilân asılsın diye de- mir levhalar astı. Bu işde hüs - nüniyeti niye olmasın? Gelge- lelim o şerait altında o ilân de- mirlerine ilân asılıp asılmıya - cağını önceden kestirmediği çin şimdi bunların çoğu birer gösteriş levhası biçiminde bom- boş duruyorlar Kaldırımlara “Yerlere tükür- me,, çeşidinden yazılar yazılma sma girişildi. Bir iki yere yazıl dı da, fakat İstanbul sokakla nın çoğu çamur, toz denizi bi mindeyken bu “yer yazıları, gösteriş olmaktan ileri gideme diler, Tramvaylara demir parmak- kıklar mı ne yapılacaktı. Bir iki tane yapıldı. Öbürleri © açılıp kapanmıyan, kapanıp açılmı - yan eski kapılarla gidip geli - yorlar, İcraatlarda da gösteriş- ten ileri geçemedi. Hüsnüniyetle başlanmış fa « kat yarım kalmış işlerin sonu bile olsa, gösterişler sık sık tek- rarlanırsa insanın gösteriş için gösteriş yapıldığına inanacağı gelebilir. Orhan SELİM Bir yankesici Mahküm oldu Tramvayda, Mükerrem isminde bir kadını: — Aman, paramı düşürdüm! Yay» gürasile şaşkınlığa uğratarak, ayağı - na çelme takıp, yere düşürmek ve O sırada cüzdanında bulunan 35 lira pa» rüsenr yankesicilik - “etile aşırmaktan suçlu yankesici Muzafferin duruşma- sı dün üçüncü cersd» bit suçlunun geçmişi de gözönünde & tularak bir sene iki ay hapse mahküm olmuştur. Sike Bozuk gönderilen aemintinim ” Son zamanlarda İnebolu ve Sam * #undan şehrimiz ihracatçıları tarafın» dan Almanyaya sevkedilmiş yumur- talardan bir kısmının bozuk çıktığı il- gililere şikâyet edilmiştir. Istanbul şubesi, bu şikâyetler üzerine derhal harekete geçmiş, tahkikata baş lamıştır. L.raç edilen . vumurtaların sıkı kontrolüne rağmen bir iki parti bozuk mal gönd leri anlaşılan te- cimenler, haklarında takibat yapıl - mak üzere müddelumumiliğe verile ceklerdir. lis —— İstanbul lımanı tarifesi İstanbul limanı yükleme ve boşaltma tarifesi ekonomi bakanlığınca tasdik edilmiştir. Tarifenin birkaç güne ka- dar liman genel direktörlüğüne teb- liğ edilmesi beklenmektedir. Verilen malümata göre, bakanlık tarife Üze- rinde fazla bir değişiklik yapmamış- tr. —ş— Akşam 18 yaşında “Akşam,, refikimiz dünkü sayısı ile 18 yaşına girmiştir. Arkadaşımı- m tebrik eder, muvaffakiyetler dile- riz, lemek kadar tam yalan söylemek de mümkün değildi. Fakat hiç olmazsa hakikati bir ucundan açmak için: — Fena rüyalar gördüm.. diye başladı. Annesi sordu: — Gene mi yangın gördün? — Hayır... Tahsin Beyle Selimi... rüyamda gördüm... £ Bilmiyorum. Çok fena oldum. Anlatamam, Bu Tahsin Beyin yüzünden başıma bir felâket gelecek gibi geldi bana. Annesi kısımı hemen kucaklıyarak yatağın kenarma oturdu: — Ah kızım... Benden de al o ka- dar... Gözüm tutmadı o adamı ves” selâm. İlâhi sabah sabah buna m! dertlendin! Oh, oh pek iyi oldu a ma... Bakalım âlemi manada sans malâm olmuş. Elmaslarımdan birini satar, onun girdiği masrafı ödeyive" ririz. Cemile Selimden bahis açmak için bu Tahsin Bey hikâyesine girmişti Fakat önun ismi üstünde ısrarın W yandırabileceği şüpheden korkarak bir daha Selim adını ağzına alam” yordu. İçine doğmuş gibi annesi ne de sin? — Bak o Selimiğin hali başka Seve seve evlât edinirim onu bei İstese seni veririm. Cemile haykırdı: Cemile için artık tam doğru söy- arkası vari