30 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

30 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

A 40.10. 935 Sovyet Misafirlerimiz izmirden Uşak Yoluyla Ankaraya Gittiler İsmir maçında ön sıra tribünler izmiş karışık takımı İzmirdeki o maç esnasında Alsancak stadındaki | Uşak, 29 (Özel aytarımız- dan) — İzmir takımıyle maç yapmak üzere İzmire giden Rus | Sovyet sporcuları bugün hususi bir trenle şehrimize gelmişler - dir. Misafirlerimiz istasyonda Uşak gençliği ve sporcuları ta- rafından çok candan merasimle akrşılarnmışlardır. Cümhuriyet bâyramı dolayısile baştan başa donanan garda çok kalabalık vardı. Misafirlerimiz burada çok durmadılar ve ayni trenle An- karaya doğru hareket ettiler. Sovyet sporcuları halk tarafın - dan hararetle alkışlandı, | Galatasarayın istanbul - izm Kürek sefe Galatasaraylılarm her sene Cümhuriyet bayrammda yaptık ları İstanbul - İzmit kürekle katetmek seferi bu sene de Cüm huriyet bayramına tesadüf eden günde yapılmıştır. Bu sefer te- sis edilen rekor da diğer sene- İere nazaran bir saatlik bir fark vardir. Galatasaray denizcileri İstanbul - İzmit arasındaki 56 yillik mesafeyi 10 saatte kate- derek yeni bir rekor yapmışlar- dır, Galatasaray denizcilerinin busefer için kullandıkları tekne federasyonun yeni vermiş oldu gu dörtlük klâsik teknedir. Bu seferi yapan ekip şunlardan mü rekkeptir: Dümende: Emin, # Emced, 3 Halük, 2 Cengiz, 1 | Bekir, kalabalık ———— TA | suikast yapılma Dün Rum Kiliselerinde Ayin Yapıldı Ulu Cümurbaşkanımız Atatürk'e yapılmak istenilen sulkasdi ve hain kastçileri tel'in için dün saat 11 de Penerde ve bütün Rum kliselerinde ruhani âyin yapılmış ve Mum yurd. daşlarımız iarafından hainler edilmiştir. Rum patriği Fotyos evvel ki gün bütün Rum kiliselerine bir ta- mim yapmış ve Cümuriyet bayramı günü bütün kiliselerde tel'in ve Atatürkün sıhhati, uzun yıl- lar yaaşması, Türkün ve Türk vata- nının daima yükselmesi için dua edil mesini bildirmiştir. Rum'Patriği Fotyos, ayrıca Cümur başkan: Atatürke bir tazlmat telgrafı çekerek suikastçileri tel'in etmiş, bü- yük Atatürke uzun ömürler dilemiş- tir Dün Fenerde yapilan âyine Pat- rik Fotyos riyaset etmiş, bütün Sen- Sinod azaları da bulunmuştur. Ulustan Atatürk'e Aksaray, (Konya) 22. A.X — Sana el uzatanları İânetliyerek sana karşı yüreklerimizde beslediğimiz en büyük sevgilerimizi ebediyyen yaşat makta olduğumuzu yüksek katına sunarız. Bütün okulumuz öğretmen ve öğ- renicileri en değerlimiz. ve varlığı- mızın songur atası sizi ellerinizden öperek saygı ile bağrımıza basar ha- inlere lânetler ederiz . — Orta okul direktörü Yalvacar. Orta okul son sine bakanı Talât, Akşehir, 22 A. A. — Sana değil ülkene el uzatacak, daha uzak iller- den dikilecek kem gözleri taşıyan kafaları kırmağa and içen yarattığın ülkenin çocukları senin için yaşadık- larını bağırırlarken daha çok sene - ler başlarında bulunmanı candan di- ler ve mel'unlara “utansmlar, kab- rolsunlar diye haykarırlar. — Akşe- | hir birleşik yapı işleri esnafı. Akşehir, 22 A. A. — Mutlu var- lığma göz diken büinlere gençlik | adına lânet ederken yolunda her za» man için kanımızı son damlasına kadar akttacağımıza bir defa daha and içtiğimizi bildirir ve uzun sene- ler yaşıyarak milletimizi daha yü- celtmeni candan dileriz. — Akşehir İdman yurdu. Swas, 22 AA — ulusunun ve Türk curmurluğunun düşmanları tarafından yüksek varlığınıza suikast tertip edilmesinden ve bunun yarat- tığınız çelik idarelerle o önlenmesin- den ötürü cümüriyet alanımda topla- nan bütün Sıvas balkı coşkun bir miting yaparak Türk Türk yurduna düşmanlık için varir- ğınıza kötü niyet saklıyan ha tel'in ettiklerini huzurunuzda rek derin saygılarımızla arzede — Srvaslılar adına Basel, Muvur, 22 A, A. — Büyük kurta- rıcımızın önderlikleriyle birçok dev- rimler yapan güç ve kültür alanın. daki tarihsel yerini alan Türk ulusu. nun bu İlerleyişini çekemiyen, yurt- ta parlıyan eşsiz ışıkların kuvvetleri. Je gözleri kamaşan şaşkın sulkastçi- lerin yakalanması, haberini sevinçle alan ilçemiz halkı hilkümet meyda nında yüce Atatürkün büstü önünde toplanarak ulu öndere sulkast yap- mak istiyenlere karşı coşkun bir lâ- E net ve nefret gösterişi yaptılar. Ata- | türkümlzün ebediyyen başımızda var olmaları dilekleriyle içten bağlı- tıklarıma bir kere daha and içtiler. — Muvur parti başkanı Cender. Kastamonu, 22 A, A. — Canmıza kıymak istiyen alçakları lânetlemek için hükümet alanında toplanan bin- lerce Kastamonuluların hepsinin uğ- runuza kanlarını dökmeği bir kere daha and içtiklerini ve hâlnlerin en ağır cezalara çarptırılmalarını sabir» sızlıkla beklediğimizi arzederiz, Ulu önderimiz. — Kastamonulular adi- na Arslan, Denizli, 23 A. A. — Ulu önderi- miz göz bebeğimiz Atatürke kar istenildiğini haber slınca bütün Denizlililer toplanarak canlarını feda etmeğe bir daha and içtiler ve hükümetimizin gösterdiği uyanıklıktan dolayı şükran duygula- rmin yüce katınıza duyurulmasını istediler. Bu kötü düşünceli alaçklar | rm kanunun en Ağır cezasına Çarp- tarılmalarını bekliyorlar. — Miting heyeti başkanı Erkân, Eskişehir, 22 A; A, — Bugün yurt ve Türklük düşmanlarının Âta- türkümüze karşı hazırladıkları suj- kast dolayısiyle büyük bir miting yapılmıştır, Mitinge 30 bin kişi gel | di. Öğretmen Cemal ve Faruk Şük- rü söylev verirken bütün halk ağlı yor ve kahrolsun hainler diye bâğı- riyordu. Bu sırada bir öğretmen mi- nimini bir talebesini elinden tutarak kürsüye çıkardı. Halka onu göster. di. Sevimli çocuk “Atam: öldüre- mezler,, diye öyle bir haykırdı ki suikastçileri | Ufak kasabanın o mubasebecisi'e, sapkın doktorun aras açılalı iki ay olmamıştı ki, kasabada şu havadis bi- rer birer bütün evleri dolaşıyordu: Kasabanın en kıskanç bir kocası ola» rik tanrlan muhasebecinin, yine sabanın en güzel kadını olarak şöhret bulan karımın göğsünü iri bir böcek sırmıştı. Kasaba dedikodusu henüz bu zevkiselim sahibi böceğin büviye- ti hakkında doğru dürüst bir malüö- mat edinememişti. Şimdilik kantar memurundan tutunda kaymakama kadar herkesin ceplerinin olduğunu bildikleri kadar emin bu. lundukları şey, muhasebecinin karısı. nın üç gündür kırk derece hararetle çıban haline gelmesi idi, 9 Karısının güzel olduğuna inandığı | kadar kasabanın doktorunun çapkın olduğunu bilen muhasebecinin kıs- kançlığı nisbetinde de şimendiferli sa- âtler kadar caki bir kafası vardı. Ka- | ersen ateş alev içinde kıvrandıran ya» rayı tedavi için ilk aklına gelen şey yakın köylerden birisinde şöhreti et- rafa iri bir ağaç gibi kök sâlan koca- karılardan birisine müracaat etmek olmuştu. o Muhasebecinin taş çatlasa karısı. nm göğsünü tedavi için kendisine müracaat etmiyeceğini bilen çapkın doktorun muhasebeciyle kavgalı oldu ğunu herkes bi'iyor ve doktorun İsmi kahvelerde haberi olmadan hergün ğnenen bu dedikodu sak: şıyordu. Muhasebecinin k bir inadı yüzünden kasabanm en gü- zel kadınmın kocakarı ilâçi rap olup gitmesine bir türlü razı olmıyan doktörün aklına bir fikir gelmişti: yüreği güzel — Ne yapıp yapıp kocakarıyı bul mak. Ondan yaranın şekli hakkında malâmat almak. ve kocakarı vasıtasile lâzımgelen ilâçları vermek ve pansi- SOLDAN SAGA VE YU AŞAĞI 567 IKARDAN 8 9 jdf! eni çıkan meyva 8, Uzak nidası — Büylik 3, Hap 4 3. İstasyon 3. Üye 3. Manikür 4. Taviz taşı 8 Azmış 5. Rabrt edatı 2. Bir hece 2. Zaman 2. İstifham 'evakkuf pahalli $. Çift değil 3. Kamer 2. Öküzün dişisi 4 Kamer 2. Öklizün dişisi 4. Beyar 2 eğin ağabeyi 3. Yama 2. Er- e 1 7 3 4 s 6 7 8 9 19 — Kapan 5. Bir nebirimiz 4. Vi — İki şeyin arası 6, Beyaz 2. Dünkü Bu'macamızın halli SOLDAN SAĞA VE YUKARDAN AŞAĞI 1 — Afrika 6 ense 4 2— Fa 2 Tokat 5 as? 3 Kan 3 Rende 5 4—lbhimez $ — Konya 5 6 — Ak 2 Somali 6 —ArzkamSın? 1 Etek 4 mar 3, ne 2 ŞLidtek3 10 — Sade 4 lâne 4 di — Eser 4 İnek 4 — Göz Doktoru ..... ŞUKRU ERTAN Birine Sını Mütehassıs Babıali) Ankara caddesi No 60 meydanda ağlamıyan kimse kalmadı. Halk hainlerin şiddetle cezalandırıl- masını bekliyor Telefon 7600 jen) © Çapkın D —— Yazan: Bedri RAHMİ yattığı ve böceğin ısırdığı yerin bir | | Bulmacamız ||, İ 7 oktor man'arı yaptırmak, . Çapkın doktor, bütün zekâsmi bu işe hasretmiş ve hiç belli ettirmeden püsküllü kocakarı şişelerindeki ken- disinin hazırlattığı “ilâçlar ve mer- hemlerle muhasebecinin karın: birkaç gün içinde iyi olmuş ve kocakarınn şöhreti kasabalara sığamayıp vilâye- te kadar dayanmıştı. . Her vesile ile çapkın döktorü kö- tüliyen muhasebeci : — Karımı ölümden kurtaran ko- cakarıya ve ilâçlarına nasıl inanmam? defa doktorların ay'arca uğraşıp iyi edemedikleri hastaları kocakarılas rın birkaç günde iyi ettiklerini gör- düm. Diye kocakarı ilâçlarını gökle re çıkarıyor ve "çoluk çocuk” dediği doktorlar arasında bilhassa çapkın doktoru mütemadiyen yerin dibine batırıyordu. : . Aradan bir sene geçmemişti ki, muhasebeci ağır surette hastalandı. Bu sefer kocakarı ilâçları para etme- miş ve vazifesini çok iyi bilen çap- kın doktor dargınlığı filân unutarak muhasebecinin evine koştuğu zaman onu hiçbir doktorun kurtaramıyacağı bir hastalığın elinde, etrafındakileri tanımıyacak kadar ağır bulmustu. Bütün emek'eri boşa gitmiş ve mu- basebeciyi kurtaramamıştı. Çapkın doktorun böcek sokmasın» da kullandığı ilâçların reçetesini mus- ku gibi saklıyan kocakarı, her çeşit yaraya ayni ilâçları ve merhemleri sürerken: . — Bunlar doktor değil, ço cuk! O karışmasa ben birki sonra karısını kurtardığım gibi mu- hasebeciyi de evelallah kurtaracak» dam Diyordu. a İlânlar için İlâncılık Şirketlerine mö racast edilmelidir Kücük dânlar alana bilir | reveron (izi | İ TELGRAF: *TAN istanbu İ İ ABONE İ Türkiye dir Dışarıicin Lin K Un & İ Bir aylık idi e ai; Ge — mi 70 u- İ Arl he e ILAN | İ “dar ems tr bağına $ kuruş alınır farla için vekümdan “410 kurus indi müesseseleri Bütün kitaplarınızı, Levazım | dosyanızı, Ecnebi ve Türkçe | Hisanlarda gezete ve mecmus. larının en iyi şeraitle Akba müesseselerinden tedarik edebi Dr. Hafız Cemal i Dahiliye mütehassısı Pazardan başka günlerde. saat (2.30 dan 6 va) kadar İstanbu! Divanvolu No 118 Muayenehane ve &v telefonu" 22398. Yazlık telefonu Kan'ti'ni 38. Beylerbeyi 48. 7601