30 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

30 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

SA 20.10. $3$ kül, “Tilmiş, kalabalık bir halk Parla in bulunduğu bu balo çok »ğ Halke neşeli geçmiştir. Emini ony İkevinde bu akşamda bir il Ser verilecektir, Halkevinin tom de güzel bir piyes oynamıştır. Beyoğlu Halkevinde dün akşam büyük bir toplantı yapılmış Cum - huriyet bayramı kutlulanmıştır. Bu arada birçok spor hareketleri yapıl Yabesi dün akşam Alay köşkün- | mış ve muhtelif eğlenceler tertip | Beyazıtta yapılan törenden bir gör! edilmiştir. Diğer Halkevlerinde de toplantılar yapılarak bayram kut - lanmıştır. Gece Gece şehrin büyük caddelerinden geçmek üzere fener alayları yapıl- mıştır, Beyoğlu tarafında Harbiye okulundan ve Taşkışladan birer grup fener ve meşalelerle hareket etmiş ve Cumhuriyet marşını söyli- yerek saat yirmide Taksim alanı - na gelmişlerdir. İstanbul tarafında da fener ala - yına giren birçok okul talebelerile kurumlar ve halk saat yirmide Be- yazıt meydanında toplanmışlardır. Taksime gelen fener alayı İstiklâl caddesi - Tepeb. Şişhane yoku- şu - Karaköy yolile Tophaneye gel miş ve orada büyük bir coşkunluk gösterişi içinde dağılmıştır. Beyazıt ta toplanan fener alayı Divanyolu- Sultanahmet ve Sirkeci yolile Emi- nönüne gelmiş ve dönüşte Ankara caddesi - Cağaloğlu yokuşu yolile Beyazıda gitmişlerdir. Şehrin her tarafı donatılmış, hal kın içten gelen sevinci gece geç va- kite kadar sürmüştür. Taksim halk kürsüsünde Taksim Cumhuriyet anıtma çe « lenkler konduktan sonra evvelce hazırlanan halk kürsüsünde Çapa kız öğretmen okulu öğretmenlerin den Vecihe Ziya bir söylev vermiş, büyük Türk ulusunun en mutlu gü- ü hakiki anlamile halka izah te miştir. Vecihe Ziya, söylevinde demiştir nü ki “ .- Arkadaşlar, bugün sabah » tanberi ülkemizin her bucağından yükselen sesler duyuyorum. Bugün cumhuriyetin kurulduğu ve tarihe altın yazılarla yazıldığı gündür. Bu- gün, Atatürk'ün bizi tim özgenlik- le erkinliğe kavuşturduğu gündür. Yılların uğur çelenklerini taşıyan bu genç cumhuriyetimizi 12 yıldan- beri en kıskanç duygularımızla bü- yüttük. Evvelce bir satır yazıyı oku yamıyan eli nasırlı köylü, şimdi ço- cuklarına okuyup yazmayı öğreli » şında gelen bütün ilerleyişleri ha - trlatmış ve: “.— İmparatorluğun, demiştir. tut tuğu aldatıcı tek bayındırlık siyasa 4 yerine bugün bin yönlü bir siyasa kurulmuştur ve bu siyasa ile yur - dun her bucağı biribirine benzetil- miştir. Cumhuriyet, dilsiz bir ulu - sa gerçek dilini öğreten, medrese - leri yıkan, üniversite kapılarmı her kese açan bir varlıktır. Arkadaşlarım, her şeye rağmen kara düşüncelerden uzak olmamız icap eden bu sevimli, neşeli günü - müzü kutlularken sevinç duyuyo - ruz. Bu, bizim hakkımızdır... Öğretmen, söylevinin sonlarında Atatürk'e suikast tasarlıyan beyin- de lânetlemiş ve de- siz serseril miştir kiz “ — Ey hain... Canavarca bir plâ nın oyuncağı olan sen, kulübende köpek gibi önüne gelene saldıran mahlüklardan aşağısn. Atatürk, bizim; biz Atatürk'ünüz. 16,5 o mil- yon Türk, ona candan bağlıdır.,» Vecihe Ziya, sözünü bitirirken halkın öz bayramını candan kutlu- lamış, bize bugünü yaşatan Ata- türk'e, İsmet İnönü'ne, onun bütün yardımcılarına ve orduya karşı duy duğu şükran borcunu söylemiştir. i TAN Bayramdan resimler # va Alay Divanyolundan geçerken edi Talsbe Birliği geçit töreninde Memlekette Bursa, (Tan) — Cumhuriyet bayramı coşkun tezahüratla kutlu: lanıyor. Halk kendi kürsülerinden, bugünün feyizli verimlerini biribi - rine haykırarak anlatıyor. Bursa baştan başa taklar, elektriklerle süslenmiş ve aydınlatılmıştır. Balo- lar, müsamereler, fener alayları biribirini takip ediyor. © Gediz, (Tan) — Cumhuriyet bayramının 12 inci yıldönümü bu - rada sonsuz bir coşkunluk içinde kutlulanıyor. Halk birçok eğlence- ler tertip etmiştir. © Samsun, (Tan) — Cumhuriyet bayramının 12 inci yıldönümü bü - yük törenle kutlulanmıştır. Sabah- leyin ilbaylıkta yapılan kabul res- minden sonra, binlerce halk cum - huriyet alanında toplanmış, nutük- lar söylenmiş, geçit resmi yapılmış tır. Bündan sonra, Atatürk anıtına gelenkler konmuştur. Gece beledi - yede büyük bir balo verilmiştir. Halk fener alayları yapmaktadır. © Zonguldak, (Tan) — Burada Beyazıtta gece yapılan donanma Edirnekapıdahi şehitlikte yapılan tören Cumhuriyet bayramı binlerce vatan | daşın iştirakile çok büyük tezahü - | ratla kutlulandı. Yapılan geçit res- mi çok muntazam oldu. Cumhuri- yet alanında söylenen nutuklarda Atatürk'e uzatılmak istenen kirli eller bir kere daha lânetle anıldı. orta okulda verilen müsamere çok güzel oldu. Irmak - Filyos hattı - nın bitmesi memlekete iki bayram | yaptırıyor. Halk sevinç içindedir. | Kale, (Tan) — Cumhuriyet bayramı büyük bir törenle kutlu » landı. Süel kıtaların ve mekteple - rin yaptığı geçit resmi çok güzel olmuştur. © Mut, (Tan) Cumhuriyet bayramı, havanın yağmurlu olması- Da rağmen çok parlak merasimle ve candan gelen heyecanlar arasın- da kutlulanmıştır. GREN keten keiki.