11 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

11 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

T Fenerbahçe Güneşi güçlükle yendi Galatasaray Beykozu 5-0, Süleymaniye İstanbulsporu 2-1 mağlüp etti Beşiktaş stadımdaki oyunlarm te- hir edilmesi üzerine lik maçlarına dün, Taksim ve Kadıköy sahaların- da devam edilmiştir. Taksim stadın- İkinci küme klüplerinden Altın- ryılmaz karşılaşması her İki tarafın canlı çalışmalarından son Pa şampiyonluk tmordulularm 3 - 5 gal bayetlendi. Galatasaray 5 Beykoz 0 Günün mühim karşılaşmalarından olan bu oyuna takımlar şu kadro ile taktılar. Galatasaray: iyetile yi- Avni, Suphi im, Bülent, Hâ- iz, Eşfak, Necdet. : Nihat, Bahadır, Turgut, Mehmet, Sa Sait, Kemal, Mustafa, Hakem, Cafer, Oyuna rüzgüri lehine slan Galata #araym seri bir akmiyle başlandı Müdafaada kesilen bü hücuma #ağ Açıkları vasıtasile mukabele eden Beykozlular derhal Galatasaray ka- İesine iniyorlar. Sağ içlerinin tered- düdü yüzünden ilk fırsatı kaçırdılar. üzgüria oynayan sarı kırmızılılar Necdet vasıtasile tehdit ediyorlar. Sağdan soldan ç kilen şütler her an gol olmak ihti - mali içinde, topu oradan oraya götü- Tüyor, Kalelerini bu sıkı çemberden kurtarmak için cunla başla çalışan ykozlular bir türlü oyunu açamı- genç Oyunculardan müteşekkil forvetleri e kale önünde toplanan Beykozlu- ların bu şaşkmlığından istifade etme ini bilmiyorlar. Fırsat kaçırmakta bepsi biribirile anlaşmış vaziyette. Bütün topları öldürmekte sanki si işler. Beykozluların bir an için Z ölan şaşkınlıktan kurtularak mu kabil akmlara başladığını görüyoruz. Izun vuruşlarla oyunu açarak Ga - tasaray kalesini tehdit ediyorlar. it, kaleye çok yakın bir mesafede ihnmaz bir fırsatı kaçırdı. Beykoz İularm canlı hücumları Avninin fe- dakâr kurtarışlarile bertaraf edi Tek Galatasaraylıların mukabil hü- Sumları başlıyor. Kale yakininde o- bir favlden çekilen ceza vuruşun da Haşimin ofsayt diye duraklaması inden Emin bir vuruşla Galata- #araym ilk golünü yaptı. Devre bu Yaziyette 1 - 0 Beykozun aleyhine panacağı tahmin edilirken sağdan Yapılan bir Galatasaray hücumunda “Ortaya geçen topu Gündüz nefis bir Sikış yaparak ufak bir kafa vuruşile ikinci defa Beykoz ağlarma taktı biti * top ortaya gelirken ilk devre 20 ki inci devrede rüzgârı lehine alan Ykozun neticeyi değiştireceği ü - — Sâiliyordu. Netekim oyun başla- *8! zaman yaptıkları bir iki akın bu minleri kuvvetlendirdi ise de Ga- İlfaraym tatbik ettiği müdafaa ta a *9i ve Beykoz forlarının becerik-| Meliği bu düşünceleri nitüst etti.Ga- eg raylılarm rüzgâr aleyhlerine ğu halde hesaplı paslarla Bey- Bu kalesine indiklerini görüyoruz. tek akınları durdurmakta müşkülât dar 8arı siyahlılar kalelerini gol - va, kurtarmak için nihayetsiz bir ie me içinde bocalıyorlar. Kaleleri Ni ân tehlike geçiriyor. âyet beklenen gol Gündüzün pat Vaziyette sağa geçirdiği to-| Yur, <edetin yakın mesafeden kaleye | Arlamasile oldu #ayınm Beykozlular üzerinde Fenerin birinci rüyen Al-| Beykoz kalesini! büyük bir tesir yaptığı derhal gözü- küverdi. Münastz bir düşünce ile ta- kımlarında yaptıkları tadilât yüzün- den üst üste hemen iki gol yediler Ve oyun da nihayetsiz bir mücadele halinde bu netice değişmeden Gala- tasaraym 5 - O galiğsyetile nihayet- lendi. Fenerbahçe 2 Güneş I Sant 17 de iki takım sahaya gel: | Güneş: Safa - Alâeddin, Daniş, Rıza, Hıristo - T met, Kemal, Cambaz, Keyger şeklin sım - İde ve mutat kadrosundan dört beş oyuncu noksan olarak çıkmış. Fenerbahçe de: Necdet « Yaşar, Fazıl « Cevat, Esat; Reşat « Niyazi, Naci, Ali Rıza, Bülent, Fikret şeklin- de ve Şabandan mahrum bulunuyor. Hakem: Sadi Karsan. Oyun, rüzgârı arkasma alan Fe - nerin akmiyle başladı. Bu hücumu uzun bir vuruşla uzaklaştıran Gü - neşliler derhal Fener kalesine indi - ler. Yaşarın müdahalesile ortaya ge- çen top Fenerlilerin ayaklarından Güneş nisif sahasma İntikal etti, Sa ri kırmızilların enerjik müdahalele- Fenerlilerin neticesiz kalan akınlarından birinde topa sıçrayan üç Fenerli rile net kalan mütenddit hü- cumların birinde, Ali Rıza Naelde aldığı pası durdurmadan şüte tahvil ederek kaleye gönderdi. Günün bu ük güzel vuruşunu Safa çok güzel bir plonjonla kurtardı. Bu tehlike - den birkaç dakika sonra Gez kuvvetli bir kafa vuruşu leri İ yalayrak avut oldi. alara sğ İ dan kazandıkları iki korner atışın - dan istifade edemediler. Vakit geçi- yor, fakat sar lâcivertliler rüzgârm yardımile oynadıkları halde bir türlü sayı yapamıyorlar. Buna a- mıyorlar değil, Güneşlileri EE NEZ E taze di Takımını fedakârane müdafaa eden Güneş kalecisinin bir kurtarışı başla kalelerini müdafaa etmeleri sa yı yapmalarına imkân vermiyor de - mek daha doğru olur. 25 inci daki- kada Fenerin tazyikmdan kurtulan Güneşliler ortadan Fener kalesine indiler, Küçük bir çalımla Fazılı at lstarak çok enfes bir şüt çeken Ke- mal, topu kalenin Üst sağ kögesin - den ağlara taktı: Güneş: 1 - Fener- bahçe: 0. Bu golden sonra Fenerlilerin çıl- gin hücumlarla Güneş kalesini sağ- dan, soldan zorladıkları görülüyor. Fakat başta Safa olmak üzere bi - tün Güneş müdafaası fevkalâde çalr- şarak gol fırsatı vermiyorlar. Sağ - dan bir hücum esnasında Güneşli Tevhit Fazıl ile çarpıştı. Biraz sonra Mehmet çok tehlikeli bir şekilde yu- Bütün bunlar oyunun çok gösteriyordu. varlandı sert bir şekil aldığını Güneş antrenörü, sağdan sola, 8ol - dan sağa yaralananlara yardım için koşuyor. Devam eden oyunda da s8- rı kırmızılılar çok canlı çalışarak kuvvetli hasmına göz açtırmıyorlar. Vakit geçtikçe Fenerliler bozuk ve asabi oynumağı başladılar, Tehlike- li bir favl yapan Esadı hakem dışarı | çıkardı. 10 kişi kalan Fener takı -| mında Bülent orta haf oynuyor. Bu golü Günes kalesinde sırada zoraki bir gayretle Güneş ka- lesine yaptıkları bir hücumda Ali Rr- AN |zanm karışıklık arasmda yaptığı bir | golle beraberliğe kavuşmuş oldular neş: 1 - Fenerbahçe: 1 Golden sonra yapılan bü retlere rağmen vaziyet değişmeden takımlar birer beraberlikle İ sahadan ayri devreye 17,50 de bir Güneş hücumile başlan» dı. Haf hattmda kesilen bu hücum- dan sonra akına geçen Fenerlile Bülendin Rıza ile ça lanması yüzünden dokuz kişi oyn mak mocburiyetinde kaldılar. Orta İ hafa Fikret Sonra bu şekil de- gişti. Fikret ileri, Ali Rıza hafta oy- nadılar. Maç çok sert bir mücadele şeklinde devam ediyorken Güneşten Kemal de sakatlandı ve çıktı. Fenerden Bülent «ol açıkta sakat olduğu halde seke, seke yine takımı- na faydalı olmağa çalışıyor. Vaziye- ti kendi lehine çevirmek için sarfet- tikleri sert ene sarı İâcivertlileri oyun Üzerinde hâkim bulunduruyor. Eksik oynadıkları halde Gtneş kalı sini zorluyorlar, Bir aralık santra - İdan Kendisine hâs bir ayak numara- sile topu kapan Fikret bütün oyun- cuları pesine takarak kaleye indi Gol sesleri arasında çektiği şilt Sa- fanm kucağında... Artık oyunun #on | daklkalarmı yaşıyoruz. Fenerin bu vaziyetini görmemek için sahayı ter keden seyirciler var... Takımda tek- rar değişiklik... Naci sağ açığa, Ni - İ yazi sol içe geçtiler. Pikretin derin | İ pasını muvaffakıyetle yakalayan Ni opa yetişti. Çek | hafif şütü rüzgâr çevirerek Gü- neşi gölden kurtardı. 41 inel daki - kada Fikret, önündekileri çalımla geçrek çok müsait vaziyette bulunan Naciye güzel bir fırsat hazırladı. Dört metreden sert bir yütle Naci bu rpişarak sakat- | bulunmaz fırsatı gole çevirerek Fe- neri şampiyonluk yolunda çok müş- kül vaziyete sokabilecek olan bera- berliği bozdu: Fenerbahçe: 2 - neş: | Bu golden sonra top ortada dolaşır. ken hakemin düdüğü oyunun nihaye- İtöni ilân etti Dün Fener takımı Güneşin zaif kad rosü karşısında büyük bir tehlike at- latmış oldu. Bu hafta Beşiktaş gibi en zorlu bir rakip ile karşılaşacak © - İlan sarı lâcivertlileri hiçte iyi bulma- dığımızı söylemek mecburiyet Ali Rıza, hücum hattında sönük kaldı, Naci çok çalım yapıyor. Takıma yeni giren Bülent, oynadığı müddetçe fena değildi. Esat, hakem tarafından çıka- rılmadan evvel çok diriplinğ yapıyor» | İdu, Fazılı çok sert bulduk. Güneşlilerin hepsi vazifelerini mü- kemmel yaptılar. Başta Safa olmak üzere Rıza, Alâattin, Asım, Canbaz çok güzel oynadılar. Anadolu 2 Hilâl 1 | Sabahleyin yapılan genç takımlar maçında Fener - Anadolu küçükleri- ni 2-1 yendi. Vefa da Güneşle 1-1 be- rabere kaldı Öğleden sonra ilk birinci küme ma gınr bu iki takım yaptı. Rüzgâr altıma düşmesine rağmen Anadolulular ilk İ devreyi iyi bir müdafa: ile gol yeme- İden ve golde atamadan bitirdiler. Ikin ci devrede Anadolulu Mustafa üst üs- te yaptığı iki golle takımını galip mev kie geçirdi. Bu göllerden hız alan Hi- lâlliler, Anadolu kalesi önünde bir (Hilâl) gibi varladılar. Attıkları bir golle 2-1 mağlüp olmaktan kendile - rini kurtaramadılar, İstanbulspor 1 Süleyma- niye 2 Ahmet Ademin idareğinde oynanan bu oyun netice itibarile sürpriz ad- dedilecek mahiyettedir. Oyuna 10 kişi ile başlıyan Süley - maniyeliler ilk dakikada yedikleri bir golle mağlüp vaziyete düştülerse de, 20 inci dakikada Selimin takıma il- tihakile canlandılar. Rüzgâr altında bulunmalarma rağmen de Danişin a- yağile beraberlik golünü yaptılar, İ- kinci devrede İstanbulspor rüzgâr al- tında bulunuyordu. Bu devrede oyun miltevazin oynandise de Süleymaniye sol açığı güzel bir fırsatı iyi kullana rak takımma galibiyet golünü kazan- dırdı, Son dakikada iyi harekette bu- İlunmıyan bir Süleymaniyeli ve bir Ts İ tenbulsporlu' hakem tarafından çıka- rıldı. İngilizler Belçikaya da yenildiler İngilizler, Viyana mağlübiyetinden sonra, dün Brükselde Belçikaya da 2-3 yenilmekten kendilerini kurtara- mamışlardır. Bu futbol mucidi üstat | ların, memleketleri dışmda her takı ma ders vermeleri lâzmgelirken. böy le açı dersler alarak memleketlerine dönmeleri her yerde hayret uyandır- I maktadır, | çalışıyor. Dünya rekorlarmın bi Berlin mİ XL OİMB Np DEPLİN pisti ve Dünya rekorları Almanlar Berlin olimpiyadmın asrt olimpiyatlar içinde her cihetçe mükemmel olmasını temin © edecek tertibatı çoktan almiş bulunuyorlar Son zamanlarda Almanyaya £idip| gelenler 1986 olimpiyadınm birkaç #y evvelinden beri başlamış olan fa- aliyetini anlata anlata bitiremiyor - lar, Alman olimpiyat komitesiyle te - mas için Berline giden Fransız heyeti ve Amerikan murahhasları 1936 mü sabakalarmın tertip itibariyle bu - güne kadar yapılanlardan çok üstün olacağını tasdik etmeğe mecbur kal- dılar. Halbuki Amerikalıların geçen| sefer yaptıkları Los Anceles müsa-| bakaların or; asyon İtibariyle yordu. O Ame antrenörü fikrini şöyle topartıyordu: — Berlinde yarı muk dar olan koşulürda Almai nin tes dekorlar bi min edilen dereceler almacağı şimdi- den kestirilebi Biz Amerikalilar, en fazla çalış « tığımız yarı mukavemet ve sürat ko. şularında pistten dolayı ihtimal yeni rekorlar yapamıyacağız. Fakat ayni şartlar içinde bizimle yarışacak Av- rupalı kardeşlerimizi © geçeceğimizi zanediyorum. Yani belki birincilik - leri alacuğız, faMat o birincilikler ye- ni dün; ları şeklinde tecelli etmiyecektir. Uzun koşularda daha ziyade meş- Avrupalılar gul olan lerini 3 İmek ei — peşinen kabul etmi bulunuyorlar. Bu kadar düşünülerek hazırlanmış | dünya müsabakalarının organizasyon | cihetinden en ehemmiyetli tarafı şüphesiz Berlin stadının pisti olacak- tır. Alman teknik heyeti 1936 tari - hinin her noktadan hatıralarda kal masını istiyor. Bu itibarla Berlinde kırılacak rekorların da çok olr ri üstüne kırılabilmesi için yalnız ge- len müsabıkların çok iyi hazirlan - mış olmaları kâfi değildir. Şampiyon- ların koşacakları, atlıyacakları pis - tin de mukavemeti vardır. Bilhassa yarı mukavemet koşularına kadar olan sürat koşularında pistin rekor- larla alâkası pek yakındır. Bir pistin iyi olması için de sadece yapılma tarımın fevkalâdeliği kâfi gelmez. O memleketin rütubetli, yağmurlu İ veya kışınm, yazının uzunluğu pistin İ kalitesinde ehemmiyetli değişiklikler İ yapar. Denilebilir ki; canım bundan ko - Tay ne vardır? Eğer memleket kurak ise pist dalma sulanarak yumuşatı tır. Kiltubetli ise hiç sulanmıyarak ona da çare bulunur. | Esasında rütubetli veya kurak bir iklimin koşu pistinin kalitesinde oy- nıyacağı rolün tulumba ile değiştiri- lemiyeceği uzun tecrübelerle sabit| olmuştur. Bu itibarla; Berlin pisti - nin Los Anceles pistinden kadifeliği daha fazla olacaktır, diyebiliriz. Los Ancelos olimpiyadı sürat ve yari mu kavemet rekorları, itibariyle büyük bir muvaffakiyet oldu. Koşu tekr ğinin şu geçen dört sene içinde bü - ik terakki göstermesine rağmen Alman pistinin sürat koşularındaki rekorlarda büyük değişilik yapacağı pek şüphelidir. Netekim bu tehlikeyi Almanlar gi- bi başka milletler de hissetiklerinden | Amerikalılar başta olmak üzere, sü- rat koşu rekorlarmın değişip değiş- miyeceği hakkında münakaşalara gi- riyorlar. Geçende bir Amerikan mecmuasın da çıkan teknik yazıda, bir Amerikan aamafih Allah bu kadar aylık gayretimizi takdir ederek havaları haftaları kurak götürürse Avrupalı kardeşleri gibi Amerikan sampiyon- ları dn memleketlerine yeni dünya rekorlariyle dönebilirler. M Geçen olimpiyattan Moraton koşucu su Zabala Nürmi'nin 20 kilometre rekorunu 38,2 ile kırmıştır.