8 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

8 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

8-6-936 Takımın fena teşkili yüzünden İstanbul muhteliti dünkü maçta First | ile 1-1 berabere kaldı Vienna Ankara muhteliti İzmir muhtelitini 2-1 yendi Mili takım namzetlerini seçmek | Maksadile tertip edilen turnuva maç lara dün Taksim stadmda büyük | bir kalabalık önünde devam edildi. İlk müsabakaya, kuvvetli Viyana ta” kımına karşı su götürmez bir galibi- yet kazanan İzmir mühteliti ile An- kara muhteliti arasmda, saat 15/30 da başlandı. Hakem Ahmet Adem- di. Oyuna süratle başlayan Ankara- lılar, sağdan İzmir kulesine inerek bir korner kazandılar. Çekilen kör- ber Merkez Muhaciminin kafasile avuta kaçtı. Soldan mukabil hücü - Ankara kalesini zi- ilmeği. Üç ortanm biribi şmasi, ukınlarm kolaylıkla yapılmasmı temin ediyor- du. Ankaralılar, tehlikeli dakikalar geçirmeğe başladılar. Buna rağmen Ankaralılar da İzmirlilerin nisbeten teknik oyununu canla başla çalışa- rak bozmağa uğrasıyorlardı. Her iki | taraf oyun üzerinde bariz bir faiki- yet temin etmekten uzak vaziyette | çalıştılar. Yalnız Ankara daha ener| İk görünüyordu. Ve bu enerjisi sa- | yesindedir ki arada sırada nisbi fai- kiyetler temin ediyordu. Bu sırada müdafaanın uzun bir pasını yakala- | yan Vehap, müsait vaziyette gördü- ğü Saide topu geçirdi ve İki kişiyi kolaylıkla atlatan Sait Ankara kale- sine geldiği zaman nefis bir şütle sol köşeden birinci İzmir golünü yapı- verdi. İzmir 1 Ankara 0 İ Golden sonra canlanan Ankaralı - lar, oyun Üzerinde hâkim vaziyet «- larak üst üste İzmir kalesini tehli- keye sokmağa başladılar. Fakat t0- pu ayaklarında fazla bekletmeleri ve fırsat kaçırmakta sanki biribirle- rile yarış etmeleri, kendilerini yor- maktan başka bir netice almalarına imkân bırakmıyordu. Ankaranm ba riz üstünlüğe rağmen, gol yapıma- dıklarımdan cesaretlenen İzmirliler nihayet çemberi yarmağı muvaffak olarak hücuma geçtiler. Bilhassa s0) dan yaptıkları akmlar cidden tehli- keli görünüyordu. Bu sırada Veha- bın çok müsait bir vaziyette bir pa- #ini alan Fuadin sıkı bir çütü direği yalayarak avuta kaçtı. Şimdi oyun #zerinde İzmirin dahe ağır bastığı görülmeğe başladı, Ankara müda- faası bu tehlikeli hücumları durdur makta müşkülât çekiyordu. Bu sira dn kalecileri Cihat çok müvaffakı- yetli kurtarışlar yaparak takımları. nı muhakkak bir mağlübiyete uğra- maktan kurtarıyordu. yaziyette İzmirin tek enerjik oyunları arasında 1-0 niha- yetlendi. İkinci devreye, İzmir, takımında u- fak bir tadilât yaparak çıktık Sol haf Cemilin yerini Nurullah, Tbrahi- min yerini de Ismail aldı. Oyuna baş- Yayan İzmirliler seri bir akışla sark- ıkları Ankara kalesine müthiş şüt- ler yağdırmağa başladılar Fakat ka- Jeci Cihat,şanslı bir gününde idi.Bi- tün topları yakalıyor ve sanki mık- matıs gibi çeken göğsünde eritiyordu. Bundan sonra Ankaralıların, yavaş yavaş İzmirin tazyikmdan kurtula- rak hücuma geçtiğini görüyoruz. Ankaralı gençlerin canla başla ça- aşmaları, nihayet oyun üzerindeki durumu değiştirdi. Şimdi, sahada yalnız Ankaralıları görüyoruz. Sağ- dn Ankaralı, solda Ankaralı, ortada Ankaralı, velhasıl top nerede ise ye- gil formalarile yalnız onlar gözükü- yordu. Akmlar: da tehlikeli bir'şe- kil alarak İzmirlilere endişeli daki- kalar yaşatmağa başladı. Nihayet kale önlinde yapılan bir favlden isti- fade eden İskender, boş yeri iyi gö- rerek topu kalecinin elleri arasm - dan 12 inci dakikada İzmir ağlarma taktı. İzmir 1 Ankara | Beraberlik golünden #onra oyun baştan başa heyecanla geçmeğe ve her iki taraf galibiyeti kendi tarafı- na çevirmek için son kudretile çalış- mağa basladı. Izmirlilerin hesaplı paslarla kale önüne (inişleri ne ka- oluyordu. Evvelki günkü parlak ga bunlar değildi. Bütün hareketleri is- temezdi. Bu vaziyet Ankaralılara bo yuna hücum cesareti verdi ve bilhas sa solaçık Ömer, çok muvaffakiyet- Minişler yapmağa başladı. İzmir mü dafnası bu cevval oyuncuyu tutmak- ta büyük müşkülât içinde bocalıyor- du, Nihayette yine bu oyuncunun sol seri bir çıkışla yetişen sağaçık Resal, mükemmel bir kafa vuruşile kalabelık arasın- dan Ankaranın galibiyet gol t. Ankara 2 İzmir | Bu golden sonra uzun bir didi, Viyana kalecisi akınlarımızı böyle eritiyordu: Bir akınımızı keserken devresi başladı ve İzmirin mağlübi- yetten kurtulmak, Ankaranın gali - biyeti kaçırmamak için canla başla çalıştıklarını gördük. Neticede, İzmir mubacimleri birçok fırsatları kaçır- maları ve Arkaranın tekrar eğ b ması üzerine, Viyanalılara karşı pâr- lak zafer köydeden İzmirliler: , Anka ralılara 2 - 1 yenildi. First Vienna - İstanbul Sira, ikici, asıl milihim maça gel- mişti. Takımlar alkışlar arasmda sa- haya çıktıkları zaman dün bozuk bir oyun oynayan İstanbul o muhteliti - nin bilhahsa muhacim hattında esas- lı değişiklik Yapılarak takımın şu dar kolaylıkla oluyorsa, muhacimle- rinin şüt çekmeleri de o kadar zor Viyanalıların Safanın Ankara - Izmir maçında Vehap Ankara kalesin: lebeyi temin 'eden İzmirliler, sanki | çekiyor İ şekilde sahaya çıktığı görüldü: Safa Yaşar Hüsnü Reşat Esat Cevat yazi, Melih, Şeref, Fikret Viyanalılar dünkü kadrolarma iki ; e etmişlerdi. Oyuna 17,15 İstanbulun akmmiyle başlandı Haf hattında kesilen bu hücuma sol açıklarının seri bir akışiyle cevap , veren Viyanalılar merkez muhacimlerinin topu yavaş bir vuruşla kaçırdılar, 1s- tanbulun sağdan yaptığı seri bir hü cumda. Needetin seyyal bir hareketi- le ortaya geçen top, Melihin falso- lu vuruşile ilk olarak Viyana kale- sinin yanından avuta kaçtı. Viyana- liların soldan yaptıkları bir akında, sol içlerinin enfes bir şütünü, Safa, cidden çok muvaffakıyetli bir tutuş- ln atlattı. Bundan sonra merkezden topu ka azi ile Şerefin kısa paslarla Viyana kalesine indiklerini ve Fikre- geçen topun skı bir şütle tekrar avuta kaçtığını görüyoruz. Bunun arkasından çocukların akınları daha tehlikeli olmağa — başladı. Bilhassa Şeref ve "ikret karşı tarafa çok müş Kül dakikslar geçirtiyorlardı. Oyun, zevkli bir surette ve karşılıklı akm- larla levam ederken, merkez muha- cimlerinin kalemize ayak değiştire - rek çektiği sütü, Safa har'kulâde bir plonjonla kurtardı. Biraz sonra bu- na cevap verir gibi, seri bir akınımı- zancak kornerle durduran Viyana» blara çekilen korneri kalecileri gü- #el bir sıçrayışla ve yumrukla uzak laştırdı. Şimdi, akmlar biribirini tı kip ediyordu. Viya nayan Geşvoydel kendi forveti, © kadar mükemmel idare ediyordu ki topu geriden alan o, ileri veren o, süt çeken o, velhasıl kep o dikkati celberdiyordu. Viyana tâkımımı ymı olarak göze çarpan bu mühim ve tanınmış oyuncu, birüz yaslı ol - masma rağmen, bütün hareketlerin- de muvaffak oluyordu. | Bu esnada oyun ortada devam et- meğe başladı, Necdet vasıtasile yap- tığımız. bir hücumda, Melih çok mü sait bir vaziyette topu avuta kaçır- dı. 30 uncu dakikadan itibaren oyun Viyana hâkimiyeti altma girmeğe başladı. Kalemizi çember altma eldi lar. Müsabakanın her ânı gol olmak tehlikesi içinde devam ediyordu. Be- birçok sayı olabile- cok bir vaziyetleri önerji ile çal bugün şan ve mükemmel j edili n Safayı da zikretmek lâzımgelir. Bu genç İçin, tereddüt süz, bugün için en formunda bulu- nan bir kalecimizdir diyebiliriz. İlk devre, vaziyet değişmeden Viyanalı- lirm bariz ku altında sıfır tefe vetlendi. da ufak bir landı. İlk devre Niyazi çıkarıldı, Ş: içe geçirildi, sol içe de Hâşim alın- | dı. ik akını Fikret vasıtasile Haşimin ters bir vuruşunu ri soğukkanlılıkla kurtardı. Mukabil hi leri sıyırarak avuta kaçtı, Necdet ve kında, Necdetin şütu yine avuta git- kın bir.mesafeden çekilen le önünü karıştırdığı sırada, yapılan bir favülle akim kaldı. Bu sirada çocuklarımızın biran i- | çin parladıklarını ve üstüste Vi kulesine aktıklarını görüyoruz. Fikretin ort ğı topu Haşim| çok srkı.bir şütle ka gönderdi Yarım kalmış gol avazeleri arasmda geçti. Neodetin yakın mesafeden çek- | tiği şüt ta avuta gitti Iki dakika sonra yine Haşim Fik- retten aldığı past şüte tahvil etti, fa- kat Vlennalı kaleci mükemmel bir ya İ tasla bu tehlikeyi de atlattı !İsanbul 1 Viyana 0 Biraz sonra Vlennalılar tasniften kurtulmağa başlıyarak kısa paslarla kalemizi tehdit etmeğe koyuldular, | Fakat hayret... Vienna ikincisi olan | bu takım, kale önünde oyuncularımı» sm canla başla çalışmalarmı bıraka» rak gol yapması lâzım iken bunu ya- pabilmekten âciz kalıyordu. Bu sıra» len müsait vaziyette kaptığı ; liyen Melihin üstüne koşan müdafi Rayner'e çarpan topa kaleci- tam zamanmda gören Fikret, otuz metrodan çektiği sıkı bir şütle, topu, sanki elile kokukormuş gibi Vlenna Kalesinin sağ köşesinden içeri tikıver di. Denebilir ki, bu gol son zamanlar. da gördüğümüz gollerin hiçbirisile kiyas edilemiyecek oyuncu görüş ve düşüncesini Vuruş Isabetini tebarüz. ettirmekte idi, Bu golden: canlanan Viennalılar bir kasırgu gibi kalemizi sardılarsa da canları dişlerine takar” Üstün bir oyun çıkaran müdafaamızn kar. nin kalesini boş birakarak fırladığı | Istanbul - First Vianna *#mda Vienna sağ içi- | kaçmasını £ nin kaleye gönderdiği vole şüt, direk | Vienna kalesine çekilen kornerde de, | oyniyan Sokoni 7-1 mağlüp olmuş « & | yen şısında bir şey yapamadılar. Oyun mütevazin akmlarla devama başladı. Hücumlar her iki taraflı bi ribirini takip ediyordu. Buna rağ - men Viennalılar daha tehlikeli olma ğa koyuldular. Bizim yaptığımız itiş maçından güzel bir harikulâde | ler onlar kadar müessir olmuyordu. Yalnız 39 uncu dakikada, Neeret, rağmen, yavaş ve isabetsiz bir vu - ruşla direğe çarptırarak yüzde yüz bir gol fırsatını kaçırdı. Bu hakika- ten büyük bir şanssızirk oldu. Viyana 1 İstanbul 1 Bu' sırada, bir Vienna akımda in önü karma karışık bir en, sol açıklarının bir kö- #6 vurüşü ağlara takılarak ikinci devrenin kırkıner dakikasmda Vien- beraberlik sayısını yaptılar. Oyunun bundan sonraki nihayet- siz bir didişme içinde geçti, Soldan yaptığımız bir akında Şerefin ayak- larının dolaşması büyük bir fırsatın etti. Son dakikada Esat, çok müsait vaziyette, topu y Şeref vasrtasile tazelediğimiz bir a-| kaladığı halde kullanamadı. çe oda muhaklcak bir sayı frsatnı kaçırdı. * | Maçı anlattıktan sonra, iki kar - şılaşmada da, Istanbul muhtelitinin memesine * rağmen, o maalesef am bir kuvvet arzetmekten çok u - ette kalmış olduğunu sö) ndeyiz. ımı tesbit eden ajanlık, bir tilr- kalecilerinin kurtardığı top Necdete | lü Istanbulu temsil edecek kuvvette yu Safa tehlikeli bir Viyana akınını kornere atmak suretile kurtarıyor bir muhtelit çıkarmak muvaffakıye- tini gösterememiştir. Düşünmeli ki, Vienna rşısında oyniyan mühacim kattı sağdan itibaren üç oyuncusu, kendi takımlarında sağ açık oyniyan oyunculardan teşkil edilmişti! Yan - lış takım tertibi yüzünden ve elimiz- de birçok unsurlar olmasma rağmen Istanbulun futbolde olan üstünlüğü nüdiğer (şehirlerimize terketmek için hiçbir sebep yoktur. Salı günü yapılacak İzmir temasında da bu şe- kilde çıkacak takımın mağlüp olaca- gıni şimdiden haber vermek te kâ - hinlik sayılmamalıdır. iLik maçları Dün Şeref stadında ikinci kime enstantane lik maçlarına devam edilerek Ana, - dolü hisar - Doğanspora hükmen ve oynüyün Yaşar tarafından bertaraf | sağ taraftan müsait vaziyette yaka- | Kasımpaşa Ortaköyde 8-0 galip gel- u. Bu sirada birkaç mühim | ladığı topu, kaleciyi de geçmesine | mişlerdir. Karagümrük stadında Halkevi tarafından tertip edilen futbol turnuvasına Karagiimrik sta- dında devam edilmiştir. | Tk oyun Kuşdili Hahesoğlu ara - sında oynanmış ve 2-0 Kuşdili galip gelmiştir. İkinci oyun turnuvanın en İuvvet- li takımı olduğu anlaşılan Fatih id- man ile Yıldız spor yapmışlar ve 6-2 Fatih idman galip gelmiştir. takımında kaleci Nuri, E Thami, Sedat çok muvaffak olmuş » lardır, Son maç Sokoni ile Aksara İ smda cereyan etmiş ve sekiz tur. Feneryılmazın idman ti. Biraz sonra Vienna kalesine ya -| Oyun bu şekilde, 1-1 beraberlikle ne | şenliği irikik, ka | ticelendi, Ikinci kümenin çalışkan kulüple » rinden Feneryilmz, dün senelik bay rammı Bozkurt sahasında büyük bir intizam İçinde yaptı. Gençlerin ge- çit resmile başlanan şenlikte birçok por hareketleri yapılmış ve halk ta rafmdan merakla takip edilmiştir. lik olarak yapılan Bözkurt » Fener- yılmaz B takımları karşılaşmasını Feneryılmazlılır 3 - 2 kazandılar. Yapılan atletizm müsabakalarmda (100 metrede birinci Yordan, ikinci Hayri, 1500 metrede birinci Leoplo, ikinci Mehmet, yüksekte birinci Le- oplo, ikinci Mavridi, 400 metrede bi rincl Mavridi, ikinei Yordan, 3000 | metrede birinci Leoplo ikinci Meh- met gelmişlerdir. Son olarak yapı lan bisiklet yarışında birinciliği Hak kı, ikinci Eyüpten Cemil almışlardır. Finlândiyalı güreşçiler İgittiler Şehrimizde dört müsabaka yapan | Finlandiyalı güreşçiler dün memle- ketlerine dönmüşlerdir. Misafirler Federtsyon mümessilleri tarafından | hararetle teşyi olunmuşlardır. Merkezi Avrupa kupası maçları oynanıyor Zurih, 7 (A.A.) — Merkezi Avru- pa kupası maçları aşağıdaki netice. leri vermiştir: Viyananm Avusturya takımı İs - viçrenin o Grosshopers takımını 1-3 İtalyanın Torino takımı İsviçrenin Bern kulübünü 1-4, Budapeştenin Fe İ büs takımı Zurih'in Yung Fello ta- kımını 3 - 0, Çekoslovakyanın Zide- niae takımı Isviçrenin Lozan Spor kulübünü 5 - 0 yenmişlerdir. İsparta takımı galip Amsterdam, 7 (A.A.) — Prag'n İsparta takımı Holanda milli takımı nı 2 - 0 yenmiştir. Viyana kalecisi tehlikel? bir akınımızı kesiyot iğ er n- e pp " eee See EE.