9 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

9 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 İş kanunu tasdik edildi Dün Kamutayda mühim kanunlar kabul olundu Ankara, 8 (A.A.) — Kamutay bu- gün Nuri Conkerin başkanlığında toplanmıştır. İş Kanununun verilmiş olan maddelerine ait encümen maz bataları okunarak kanunun heyeti umumiyesi Üzerindeki müzakere ta- mamlanarak reye konmuş ve kabul edilmiştir. İş Kanununun reye konul ması üzerine söz almış olan Cümhu- riyet Halk Partisi Genel Sekreteri ve Kütahya Sayları Recep Pekerin beyanatını müteakıp ruznamede bu- lunan diğer maddelerin müzakerele- ri yapılmış ve bu arada polis teşki- lât kanununa bağlı kadro cetvelinde değişiklik yapılması vilâyet idaresi kanununun baz! maddelerinin değiş- tirilmesi, İstanbulda yapılacak dev- rim anıtr ve endüstri -mamulâtının maliyet fiyatların kontrol hakkın daki kanun lâyihaları ikinci müzake- relerinde kabul edilmişlerdir. Müruriye resmi Mahalli idareler müruriye resmi tarifelerinin Iktısat Vekâletince tet- kikine dair kanun müzaköresi mü. nasebetile Ekonomi Bakanı Celâl Bayar kanunun teklifinde mucibi münakaşa olan sebepleri anlatmış ve demitir'ki : — Kanun iki maksadı birden eline almış bulunuyor: Birincisi, memlekette yeknesak ta Tife tatbikma imkân elde etmek.-Bu itibarla biltlün memlekette tarifeye tâbi olan iskelelerin, diğer nakliye- lere hizmet eden milesseselerin İkt sat Vekâlelinin tarife bürosundan geçmesini şartı esasi ittihaz ediyor. Bunda umumiyetle ittifak vardır. Bugün bu şekilde bir tarife inzibatı vücüde getirmek mecburiyetini he- pimiz teslim ediyoruz. Fakat bunun yanı başında memleket nakliyatınm muntazam yapılması keyfiyeti var ki, bunun iğin salâhiyet istiyoruz. 'Demiyoruz ki, kanun çıktığı günden Itibaren iskelelerin heyeti umumiye- #ini elimize alacağız: Bunun için de elden idare etmek suretile hükümet dahi bügün ihtiyaca kâfi vesait mev cut değildir. Meselâ seksen bin lira varidat getiren bir iskeleye tamir İçin iki bin lira gibi küçük bir para a . Bu suretle memleketin ihracat ve ayni zamanda ithalât eş- yası üzerinde muktazi vesait ikmal edilememektedir. Bazı yerlerde fab- rikalar kuruyoruz ve şimdiden endi- seye başlamışızdır ki, bu fabrikalara muktazi olan makinaları ne suretle vapurdan çıkarabileceğiz. ve hangi vesaitle iskelelerin üzerinden kaldı- rabileceğiz? Hiç birinsinde ağır par- çaları keldrrabilmek için vasıta mev cut değildir. Celâl Bayar kanunun ayni zaman- da askeri ihtiyaçları karşılamak gi- bi bir maksadı da gözetmekte bulun- duğunu kaydederek sözlerini bitir. miştir. Bu izahâtı müteakip bu kanun re ye konularak kabul edilmiştir. Kamutayın yine bugünkü toplan- tismda asliye sulh mahkemelerinin meşhut cürümlerin muhakeme usul- lerini ve ceza mühâkemeleri usülü kanununun bazı maddelerinin değiş- tirilmesine ait kanun lâyihaları ve kültür bakanlığa bağlı ertik okul- Jar öğretmenleri hakkındaki kanun müzakere ve kabul edilmiştir. Kamutay bugünkü toplantısma ni- hayet verirken elde mevcut kahün- larm çikarılmasmı temin için her- gün toplanılması hakkında bir kârar almıştır. Meşhud cürümlerin muhakeme usulleri Ankara, 8. (A.A.) — Kâmutayın bugünkü toplantısmda asliye, sulh mahkemelerinin vazifeli bulundukla- rı meşhut muhakeme u- # ierine dair kan, gun müzakeresine başlanırken Adliye Vekili Saraçoğ- lu Şükrü söz alarak şunları söyle- miştir : Davaların süratle intacı meselesi her zaman ve her yerde adli ıslaha- tın en bellibaşlı hedefini teşkil eyle- miş ve bu ötedenberi birçok tecrübe-' lerin mevzuu olmuştur. Bu mevzua gösterdiğimiz alâkayı, bu kürsüden muhtelif vesilalerle arzetmiş, adliye- de sürati temine yarıyan tedbirleri tetkik etmekte olduğumuzu. haber vermiştim. Esasen 1931 ve 1985 yıllarmda ka- bul edilmiş olan parti programmın adli alanda güttüğü islâhat esasla- rından: 1— Mahkemeler teşkilâtı 2—Tebliğ işleri. 3 — Ve ceza müesseselerinin :slâ- hi, Fransada İş sahipleriyle bir itilâfname imzalandı (Başı 1 incide) | henüz tecessüs edememiştir. Eğer iş sahipleri taahhlitlerine rigyet ederse hususlarının yanı başında, “basit, a-| $T“V çarşamba.veya perşembe günü meli ve seri muhaleme usullerinin ge. | filer bitecektir. nişletilmesi” “keyfiyeti de yer almış bulunuyordu. Bunlardan, adli teşkilât ve tebliğ işleri hakkındaki tetkiklerin verdiği neticeleri gelecek devrenin ilk günle rinde yüksek tasvibinize arzetmek imkânı elde edeceğimi umuyorum. Ceza müesseselerinin ıslahı hususun. da işe iki gün evvel arzettiğim gil artık tecrübe sahasına geçmiş olu - yoruz. Bugün parti programınm adliyeye verdiği direktiflerden sürat ve sade- liği bir kısım ceza davalarında yerine getirmek maksadiyle hazırlanmış © » | lan kanun projesini izah ve müdafaa için huzurunuza çıkmış bulunuyorum. Biliyoruz ki, ceza işlerinde usul ka- ideleri iki esaslı hedefe birden ermek ister, Bir taraftan suç işliyenin kısa bir zamanda ve derhal cezaya çarpıl- ması cemiyet İçin nekadar matlup ise, öte yandan maznunun suçlu olup olmadığınm esasli ve bitaraf olarak tetkiki suçlu için © derece lâzımdır. Bu hususlardan biri cemiyetin; diğe- ride ferdin menfaatini korumaya yarar. Denilebilir ki, ceza usulü kal- deleri sâhiren yekdiğerine muhalif görünen bu iki menfaati telif etmek fikrinden doğmu ve bu iki menfaat arasmda bir muvazene temini mahke. me usulü kanunlarınm hedefini teş - kil eylemiştir. Şükrü Saracoğlu bundan sonra #a- delik, : çabukluk ve sadaletin usul mevzuatınm en -esaslı vasıflarından biri olduğunu söylemiş ve bunların temini için neler yapıldığını anlatmış- tır. Adliye Vekili son olarak demiştir ki; İşte, bütün bu talik ve tavik yol- larını birden kapayan kanun lâyiha- st işin derhal mahkemeye tevdi *ve mahkemede de ayni güâde ve niha- yet en yakm bir celsede intaç müs Kellefiyetini koymaktadır. Recep Pekerin beyanatı Ankara, 8. (A A.) — Kamutayın bugünkü toplantısında iş kanununun "müzakeresinin bitirilmesi ve reye ko nulması münasebetiyle o Cumuriyet Halk Partisi Genel Sekreteri ve Kü- tahya saylavı Receb Peker gu beya- natta bulunmuştur : — Arkadaşlar, lâyihasının hazır- lanması için uzun yıllar emek çek- tikten sonra derin bir ilgi ile en doğru yolları araştırıp. bulmak için 'B. Millet Meclisinin günlerce müza- kere ettiği iş kanunu şu anda reye konulmak üzere bulunuyor. Bu fır- sattan istifade edip yeni Türkiye Cu- muriyeti rejiminin en esaslı nokta- larından birini teşkil eden iş husu- sundaki telekkisine aydınlık verecek bir kaç esas noktayi size arzetmek istiyorum. Arkadaşlar, bir defa bu lâyiha bi- Taz geç kaldı gibi görünüyor. Fakat, biliyorsunuz ki devletin, son on yılım esaslı çalışmaları içinde bu iş kanu- nu lâyihasi da başlıca o yer'alınıştır. Fakat Hükümet ve Melis siyasal ve ulusal hayatımıza en uygun şekilleri bulmak ve mühim olan bu mevzuda mümkün olduğu kadar hatalardan kacirimak için devamlı (çalışma ile en iyi formülleri bülmaya uğraşmış- tır. Öte taraftan kanunun geç kal- ması hakiki hayata esaslı bir zarar da vermiş değildir. Çünkü iş kanu- nunun ortaya koyduğu tanzimci ru- hu memlekette tatbik etmek ihtiya- cwancak bugünlerde kendini göster- meye başlamıştır. Devlet büyük sa- nayi hayatma yeni giriyor demektir. Bu sanayiin kurulup işlemesi dev- rindedir ki iş verenle iş alan arasm- daki ahenk ve münasebetlerin tanzi- mi kati bir ihtiyağ olarak duyuluyor. Bu bakımdan kanun, tam. zamanm- da hayata doğmuş olacaktır. Yeni iş kanunu bir rejim kanunu olacaktır. Gerçi Türkiye Cumuriyeti kanunlarının kuvvet ve devletçe e- hemmiyet bakımlarından biribirin- den farkı yoktur. Fakat bir taraftan da içinde yaşadığımız devrin hayati ihtiyaçları karşılayacak temel kai- deleri koyan bir kanununun siyasal | lar. ve içtimai hayatımıza tesiri bakı- mından ayrıca ehemmiyeti Üzerinde durmak lâzım gelir. Işte yeni çıkar- makta olduğumuz İş kanunu devle- tin esaslı kanunlardan , bir rejim kanunudur. Bu (Kanunla Türkiyede iş hayatı yeni rejimimizin istediği a- henk ve anlaşma yoluna girecektir. (Ajans çok geç verdiği için Recep Pekerin nutkunun devammı yarın ko- yacağız.) Paris matbuatı, grevin resme hİ- tam bulduğunu büyük memnüniyet- le kaydetmektedirler, Sağ censh ge- zeteleri bile sosyalist hükümetin bu muvaffakiyetini tebrik ve takdir et- mişlerdir.Gazeteler ayrtca Fransız ta rihinde ilk defa olarak Başvekilin şahsen bir grevi halletmiş olduğunu yazmışlardır. Fakat sonradan öğrenildiğine gö- re bu anlaşma yalnız maden amele- si içindir. Ve vaziyet henüz tama- mile hallolur mamıştır. Bir taraftan amele tesanlt grevine devâm etmek tedir. Diğer taraftan İs sahipleri, kendi mümessilleri tarafından ka - bul olunan şartları infazdan imtina eylemektedirler. Bu sabah şimali Fransada grev ilân etmiş olan maden amelesinin A dedi 150 bin kişiden fazladır. -Dok- Iarda çalişan işçiler dahi ayrıca grev yanmışlardır. Fransız başvekili Blum iş sahiple- rile yapmış olduğu müzakeratla, koşmuş” olduğu şartların kabul edil. mediği takdirde (o bunun o mebusan meclisi tarafından kanun olarak &* receğini ve şiddetle hareket edereği # bildirmiştir. Dünkü konuşmalar Bugün öğleden sonra Salengrv'nun riyaseti altmda bir konferans akte- dilecek ve bu konferansta pdtron ve amele teşkilâtları mümessilleri - ha- sir bulunseak ve büyük mağazalar. da patronlar ile amele arasmda mev- cut ihtilâfa nihayet verecek bir uz- laşma araştırılacaktır. Gece aktedilmiş olan İtilâfname- nin büyük mağazalara şümulü'yok- tur, çünkü büyük mağazalar, Fran- sız istihsalât umumi! konfederasyo- nuna dahil değildiler, Salengro. gazetecilerle görüştüğü sırada Şimal mmtakasında takriben 300 bin ve Paris mmtakasında 250 bin amelenin iştirak etmiş - olduğu greve nihayet veren bir netice elde edilmiş olmasından dolayi son. dere- ce memnun olduğunu söylemiştir. Grev gevşiyor Paris, 8. (A.A) — “Mutalebat grevi” nin on üçüncü günü olan bu günde vaziyetteki gerginlik mahsus surette gevşemiştir. Paytahtın iaşe işleri, normal bir surette görülmek» tedir. Umumi servisler mutat veğ hile yapılmakta, otomobiller seyrü- seferlerini icra etmekte, bankalar ça- lışmakta ve Messageries, Hachette müessesesinin henüz grev halinde bulunmasına rağmen gazeteler tev- zi olunmaktadır. İnşaat grevi Paris, 8. (A.A.) — Paris mıntaka- sı inşaat komitesi, pazartesi sabahi bu mmtakanm her tarafımda grevin bilfiil tatbik edilmesine karar ver- miştir, Bir gazete toplatıldı Paris, &. (A.A) — Dahiliye ne zareti dün sabah, sağ cenah müfrit gazetelerinden Solidarite Française" İn fevkalâde nüshasmı, makalelerin zihinleri tethiş edici omahiyetinden dolayi toplatmıştır. Bu hususta taki- ba” başlanmıştır. Yunanistanda | petrol membaları bulundu Atina, 8 (Tan) — Dedeağaç ile Fe recik urasında petrol membaları bu- lunduğu hakkımda gazötelerin Verdi. ği haberler hükümet kaynaklarından da teyit edilmektedir. Bu membala- TI tetkik eden Alman mütehassısla- rm verdikleri raporlara göre isti- fade çek derecede petrol istih- sal “tahakkuk etmiştir. Yu nanistanın Milli Rankası petrol is - tihsali için teşekkül eden grupua mu avenet edecektir. Gazeteler İngiltere nin büyük bankerlerinden Habronun da bu grupa dahil olacağını yazıyor. Muharrir Edouard Helsey ağır yaralandı Pâris, 8 (A.A) — Habeş muhare- besi esnasında Havas Ajansı ile Joür nal gazetesinin muhabirliğini yap- mış olan tiyatro müielliflerinden E- douari Helsey'e dün bir. kamyon çarpmış ve kendisini ağır surette ya ralamıştır. ağ 9-6-936 m i oKudüste kan ve ateş! Küçük Anlaşma z de toplantısı Araplarla İngiliz askerleri el BAŞI 1 Yafada Kontinental oteli zamanmdan kalmış eski siperlerin teşkil etmekte olduğu - kuvvetli bir mevzii tutmuşlar, bir tepenin zirve- sini işgal etmişlerdi. İngiliz askerle- ri, projektörlerin yardımı İle Arap- larm mevzilerini: sarmışlardır. Bir İngiliz askeri yaralanmış ve birçok Arap ölmüştür. Greve devam Kudüs, 8 (A-A.) — Arap gençliği, Mandater devlete ve Yahudilere kar şa silâhlı mücadelenin devamını arzu etmekte ve hareketin komşu memle- ketlere ve bilhassa Suriyeye siraye- tinin kendilerine büyük yardımı do- kunacağı. fikrinde. bulunmaktadır. Emir Abdullahın tavassutunun mu- vaffakıyetsizliğinden sonra daha 2i- yade sarahat kesbetmiştir ki Arap şefleri mutavaat etmek niyetinde de- gildirler. Bilâkis istekleri, bülün kuv vetleri ile. greve devam eylemektir. İki telsizei mevkuf Kudüs, 8-“(A.A.) — İngiliz hava “md âdeta muharebe yaptılar Mitralyözlerle yapılan bu çarpışmada bir İngiliz yaralanmış bir çok Arap ta ölmüştür INCIDE önünde bir nümayiş kif edilmiştir. Bunlarm bir Yahudi gece bekgisini yaralamış olmalarn- den şüphe edilmektedir. Gıda maddeleri Kudüs, 8 (A.A:) — Arap tacirler, esaslı gıda maddelerinin . satışı İçin bir merkezi kooperatif . vücude ge- tirmişlerdir. Diğer teraftan Arap ka dınları komitesi, İngiliz kadınlarına hitap eden bir beyanname neşrede- rek onlardan Arap davasının haklı olduğunu tanımalarını. istemiştir. Bir çok liderler mevkuf Kudüs, 8 (A.A) — Yakında örfi idare ilân edileceğine dair bir şayia dolaşmaktadır. Birçok liderler, bil » hassa Arap komitesi şefi All Bey Abdülhadi tevkif edilmizlerdir. i Yafada bomba Berlin, 8. (Tan) — Bu sabah ise Yafa kapısında bir bomba patlamış Ve 20 kişi yaralanmıştır. Xeni bir Ingiliz müfrezesi. bugün kuvvetlerine mensup iki telsizci tev.' Yafaya vasıl olmuştur. Avrupanın emniyeti Almanlar Fransızlarla hâlâ anlaşmak — 8AŞı 1 batının iyi olduğuna ve böyle bir müdafaa sisteminin mevcut . olması. nin kâfi bir himaye vasıtası teşkil etmekte bulunduğuna kanliz.., Yeni yapılmış olan. “Adolph Hit. ler,, köprüsü, beş yüz metre uzun. tuğundadır. Bu köprü, Crefeld sana. yi mmtakasını Rruhr havzasma bağ lıyacaktır. Blum'un beyanname! Almanlar Berlin, 8. (A.A) — Blum'un be yannamesi hakkında mutalealar yü- rüten Observateur Raciste, diyor ki: Blum'un harici siyaset hakkında. ki: beyanatı, vuzuhu itibariyle di kato şayandır. Fransız başvekili, Fransanın dünyanm bütün milletleri ile sulh halinde yaşamağı arzu et- mekte olduğunu bilhassa teyit et- miştir. Hiç şüphesiz bahsolunan bu sulh, Fransız formülüne tevafuk 6- den tecezzi kabul etmez sulhtur, Al- man başvekilinin - söylemiş: olduğu nutuklar, yeni Fransiz hükümetinin Almanyanın ve bütün milletinin sulh arzusuna tamamiyle vakıf oldu ğunu tahmine müsaittir. Blum'un beyanatında da her tür. lü gizlenmiş düşüncelerden hâli © lan aynı sulh arzusunu bulmuş oldu- ğumuzu söyliyebiliriz. Deutch Allgemsine Zeitung, di- yor ki » Blum, silâhların tahdit edilmesi i- çin beynelmilel bir itil†o yapılma- sını istiyor. Almanya, silâhların tah- didi meselesinin balli hususunda me sai birliğinde bulunmağa hazırdır. İtalya tehditleri bıraktı Roma, 8, (A.A.) — Havas ajan- istiyorlar İtalyanlar da İngilizlerle uzlaşmak için şimdiye kadar takip ettikleri tehditten vazgeçiyorlar INGIDE sından : Siyasi müşahitler, Italya hüküme- tinin halihazırda zecri tedbirleri tat- bik eden devletlere karşı İtalya'nm tehdikâr bir hattı hareket kabul et> miş olduğu intibarnı verebilecek her türlü hareketten son derece.ihti- mamla çekinmekte olduğunu kaydet- mektedirler. Müşahitlerin bu beyanalını sene- lik Italyan manevralarınm geçen se- ne olduğu gibi Bolzano mmtakasın- da yapılmıyarak Napoli ve Bari mmtakâlarında yapılmakta olması da teyit etmektedir. Yarı resmi mahafil, Tialyanın da- ha seneleröc Habeşistan'da uğraşa- cağinı bir kerre daha kaydetmekte ve Musolinin o ananevi “siyasetinin Avrupa'nın bir takim koyallisyonla- ra ayrılmasına mani olmak olduğu- nu hatırlatmaktadırlar. Ttalyan gazeteleri, şimdi Mmgiltere ye karsı hücumlarda bulunmaktan tamamiyle vazgeçmiştir. . Bunun da bilhassa sebebi Sir Samuel Hoare'un bahriye birine Lordluğuna tayin e- dilmesidir. Bu tayin, İtalyada sem- pati ile karşılanmıştır. Fransa - İngiltere Paris, 8. (A-A.) — mülâkatını mevzuu bahseden Petit Parisine gazetesi ay sonlarma doğ- ru, Milletler Cemiyeti asamblesinin toplantısından evvel Fransa ve In- gi dlakaekıbakasnir arasmda görüşme ihtimeli bul kaydetmektedir. hilli İtalya - Almanya anlaşması yalanlanıyor Londra, 8. (Tan) — Italyan salâ- mak düşüncesi ise, güdülen politika- nın en mükemmel tahakkuk çarele- rinden biridir. Bu bakımdan esasen sulhü korumak için kurulmuş olan ve Küçük Anlaşma âzasından ikisinin saten dahil bulunduğu Balkan An- tantının bu kararı memnoniyetle karşılıyacağı ve kendisini bütün kuv- vetleriyle takviye etmeğe çalışacağı tabii addedilmek Hizrmgelir. Diğer ta- raftan bütün beynelmilel ihtilâflarm bal yeri saydığımız ve büyük bir bey- nelmilel kuvvet olarak tanıdığımız Milletler Cemiyetini takviye elmek tikri de her tarafin zahir bulacak gü- zel bir fikirdir. Sulh için çalışmak, sul- bü Milletler Cemiyeti Covenant'ı dahi linde küvvetli bir istinatgâh ile sağla- mak, Türkiyenin şimdiye kadar dai- ma terviç ettiği ve sadık kaldığı ve her tarafta kuvvet bulmasını candan alkışlıyacağı bir siyasettir. Binaenaleyh, bütün bu güzel emel- lere ve bu emellerin tahakkuku için | tutulacağı ilân edilen siyasete baka- İrak, Küçük Anlaşmanm Bükreş top- lantısını, gerek bu dost memleketler bakımından, gerek Avrupanm buzün- kü halinde Milletler Cemiyetini takvi- ye “bakımmdan, bilhassa bütün bu hareketlerin hedefi olan sulbü muha- faza bakımlarından, ve vaziyete mii- dahalesi dalma müessir olabilecek siyasi bir manzumenin hakiki tema- ytüllerini göstermesi - itibariyle, çok kıymetli ve siyasette iyiliğe doğru gi- disin inkişafı takviye edici bir hö- dise olurak telâkki etmek lâzımgelir. Ali Naci KARACAN ——— — — — Londrada Victoriya parkta bir nümayiş Londra;8 (A.A.) — Victoria Park da yapılan bir miting esnasmda bir polis memurü hafifçe yaralanmış ve dokuz faşist tevkif edilmiştir. Faşist lerden mürekkep ufak bir grup, içti- madan sonra siyasi dilşmanlarınm bir hücumuna uğramıştır. İntizam, sür'atle tesis edilmiştir: — ——— Kadıköy Icra Dairesinden: Margi- rit hanımım Sava efendiye meâ ma- sarif 13518 kuruşun tamini İstifası amnında mahçüz olup memuriye- tihee vaziyet edilmiş ve paraya çev rilmesi mukarrer olup “Beyoğlunda Veri köyünde Baruthane caddesinde 5 No. hi hanede - müteveffa -Leon efendiye maâ falz 80 liraya ipotekli bulünan tamamı 1400 lira kıymeti muhanimeneli Kadıköyünde -Osman ağa mahallesinde Kazasker sokağın- da 13 No. ile murakkamı iki kattan İ ibaret yangın dıvarir ve 34 metre üzerine İnşa edilmiş “birinci katta bir oda bir matbah bir helâ ve bod- rum katında kömürlük ve merdivenle çıkılır ikinci kata iç oda . bir kiler bir küçük sofa ve evden sonra 30 metre murabbai arka tarafta bağçe- «i bulunan bir bap ahşap hanenin nısıf hisesi'tarihi o ilândan itibaren satış şartnamesinde muharrer şerait dairesinde ve peşin para ile 8-7-038 tarihine tesadüf eden çarşamba giü- nü saat 10 dan 12 ye kadar Satıla- esktır. Mezkür hanenin satış tari- bine kadar müterakim bina ve evkaf ve yirmi senelik evkaf ve belediye vergi borçları ve rüsümu dellâliyesi ve ihale pulu müsterisine sit olaca- ğı yevmi mezkürda satış bedeli kıy» meti muhâmmenesinin yüzde 75 sini bulmadığı taktirde en son artıranm teahhüldü bâki kalmak Üzere müza- yedenin 15 gün temdiyle 237.086 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 10 dan 12 ye kadar müzayede- ye devamla 2280 No, la kanın mu- cibinee kıymeti muhammenenin yüz- de 75 sini bulmadığı taktirde satın birsXilir. Taliplerin satışa İştirak i- gin yüzde 7 büçuk teminat akçesi i- ta etmeleri lâzımdır. Icra ve iflâş kanununun 126 mer maddesi müci- bince ipotek sahibi alacalılarla diğer alâkadarlarm gayri menkul üzerin- deki haklarını hususi ile faiz ve mas rafa 'dâir'iddealarinin evriki müs. piteleri ile 20 güm'içinde icra daire- sine bildirmeleri ve «aksi taktirde hakları tapu sicili ile. sabit olma dıkça satış bedelihin paylaşması. dan hariç kalâcakları ve daha fazla malümat almak istiyenlerin dairemi. zin 936 - 52'NO. ui dos; mira cant eylemeleri ilân olunur. (23587) hiyettar mahafili, Italya İle Alman- ya araşmda ayrıca bir anlaşma akt edilmiş olduğu - haberleri katiyen tekzip etmektedir.