9 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

9 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

| | | İstanbul Har ci Askeri Kıtaalı i ânları | 1 — Ankara'da Askeri Baytar Mektebine bu sene sivil lise mezunu olmak şar- tile (14) talebe kabul edile- cektir. Taliplerden aşağıda- ki vasıflar aranılır. A — Türkiye Cumhüri- yeti tabasından olmak B — Yaşları 18-21 olmak C — Türkiye Maarif Li- selerini bitirmiş ve olgun- luk imtihanını vermiş olmak D— Bünyelerinin tam sıh hatli ve askerliğe elverişli olduğu Askeri oSıhhiye hes| yetlerince tesbit edilmek “tam teşekküllü askeri has- tanelerce,, E — Kendilerinin ve aile- lerinin hüsnü halleri zabıta- ca tevsik edilmek 2 — Bu vasıfları haiz ta- lipler müracaat istidalarına şu kâğıt ve vesikaları Obağ- larlar. A — Nufus cüzdanı veya resmen musaddak sureti B — Musaddak sıhhat ve aşı vesikaları C — Mezun olduğu lise- nin şahadetnamesi veya mü- saddak sureti D — Kendisinin ve âilesi- nin hüsnühali hakkında fo- toğraflı zabıta vesikası E — Mektebe kabul edil dikten sonra askeri kanun nizamları kabul ettiğini na- tık velisinin ve kendisinin birer teahhüt senedi. © F — Selisülbevl, gaşi nev- bati ihtilâciye, Sar'a ve Sai- rülmenam hastalıklarile ma- Tul olmadıklarına dair velile- rinin Noterlikden tasdikli taahhütnameleri “bu gibi hastalıklardan birile mekte- be girmezden evvel : malül olduğu sonradan anlaşılan talebe mektebden çıkartılır. Ve o zamana kadar mekteb masrafı velisine ödettirilir.,, 3 — Kayıt için müracaat yerleri Ankarada Yüksek Ziraat Enstitülerinde “As- keri Baytar Talebe Âmirli- ği” İstanbulda Haydarpa- şada “Askeri Baytar Tat- bikat Mektebi Müdürlüğü ” dür. 'Taşralardan talip ola- caklar 1.2 maddelerde bil- dirilen evrak ve vesikaları tamam olmak şartile bulun- dukları yerlerdeki Askerlik Şubeleri vasıtasile dileklerini M. M. V. Baytar İşleri Dai- resi Reisliğine bildirebilirler. 4— Aranılan vasıf ve şartları haiz talipler imtiha- satın alınacaktır. yapılacaktır. Müracaat Ey- lül 1936 iptidasına kadardır. Fakat (14) talip ta- mam Olunca kayıt muamele- si daha evvel kapanacaktır. Taliplerden lise şahadetna- mesi iyi derecede olanlar tercih olunur. $ — Kayıt muamelesinin kapanmasından sonra kabul edilenlerin isimleri yine ga- zetslerle ilân olunacaktır. (694) (2665) 4058 ».. Bayramiç Tüm ihtiyacı i- çin 210 ton un kapalı zarfla Unun be- her kilosuna 15 kuruş fiat| biçilmiştir. İhalesi 25 Hazi- ran 936 Perşembe günü saat 14,30 daTüm Satınal- ma Komisyonu binasında ya pılacaktır. Unun evsaf ve şe- raiti komisyonda görülebi- lir. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2, 3 maddesine göre istenilen ve- saik ile ilk teminat tutarı olan 2365 liranın ihaleden bir saat evvel makbuzunun komisyona verilmesi şart- tır. (11) (3165) şiddetli harareti; cild için tehlikeli oldu YgiğENE ğu zaman vücudunuza gil “BARON!” güzellik yağı sürünüz. Bunu yapmak elzemdir. zira bu suretle iztırabi, ga yanıklıklarından ka- & çınabileceğiniz gibi cildinize de hoş bir cilâ vermiş Banyolar've Sporlar için elzemdir na tabi değildir. Kabul mü- raçaat tarih ve sırasına göre ZEN SN Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonu ilânları 100 ilâ 200 on mutahhar pamuk Tahmin edilen bedeli 90000 lira olan yukarda mıktarı ve cinsi yazılı malzeme Askeri Fabrikalar Umum Müdür- ğü satınalma Komisyonunca 24 Temmuz 936 tarihinde Cuma günü saat 15 de kapalı zarf ile ihale edilecektir Şartname dört lira 50 kuruş mukabilinde Komisyondan verilir, Taliplerin muvakkat teminat olan 5750 lirayı ha- vi teklif mektuplarını mezkür günde saat 14 e kadar Ko- misyona vermeleri ve kendilerinin de 2490 numaralı ka- nunun 2 ve 3 maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona müracaatları. (3067) 4184 Liseler Satınalma komisyonundan Komisyonumuza bağlı yatılı lise ve kız erkek öğret- men okullarının 5-6-936 gününde kapalı zarf suretiyle eksiltmesi yapılan 41225 lira muhammen bedel içinde bulunan 48500 kilo sade yağına verilen fiat yüksek gö- rüldüğünden pazarlığı 10-6-1936 çarşamba günü saat 16.30 da İstanbul-Liseler muhasebeciliğinde toplanan komisyonda “yapılacaktır. -İlk-teminat olan 3091,88 ku- ruşun vaktinden evvel komisyon başkanlığından . alına- cak yazı ile Liseler muhasebeciliğine yatırılması, şart- nameyi görmek veya almak üzere komisyon sekreterli- gine müracaatları ilân olunur, (3134) Istanbul Sıhhi Müesseseler Satın alma Komisyonundan Bakırköy Akliye ve Asabiye hastahanesi için 1500 ta- kım hâki yazlık elbise olbaptaki şartname ve nümünesi | veçhile açık eksiltmeye konmuştur. 1 — Eksiltme: 24 Haziran 936 Çarşamba günü saat 14,30 da Cağaloğlunda Sıhhat Müdürli .ü binasındaki Komisyonda yapılacaktır. 2 — Tahmini fiat beher tokımı üç yüz yirmi kuruştur. | 3 — Muvakkat garanti 360 liradır. 4 — Şartname ve nümuneler komisyonda görülebilir. 5 — Eksiltmeye gireceklerin cari seneye aid o Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belge ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektub- | larile belli saatte komisyona gelmeleri. (3103) ! 4190 | Balıkesir Şarbaylığından: | 1 — Atatrük parkında yapılacak 9220 lira bedeli ke- şifli Gazinonun fenni ve umumi şartnamesi mucibince inşaatı arttırma ve eksiltme kanunun hükümlerine tev- fikan açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Eksiltme müddeti 5-6-936 — 20-6-936 günle mecine kadar On beş gündür. | o3 —İhalesi 20-6-936 günlemecine rastlayan Cu- ma günü saat 16 da Belediyede yapılacaktır. 4 — İsteklilerin ve daha fazla malümat almak iste- yenlerin Belediyeye müracaatları ilân olunur, (3159) Kadıköy Icra Dairesinden : Bir borcun temini istifası zmatında mah cuz olup satılarak paraya çevrilme- si mukarrer bulunan muhtelif cins ev eşyası 16-6-936 salı günü saat 10 dan 12 ye kadar Kadıköy eşya pa- zarında Açık arttırma İle satılaca- ğımdan yüzde iki buçuk dellâliye res- mi müşterisine ait olmak üzere ta- liplerin mezkür gün ve saatta ma- hallinde bulunacak memura müra- İ ve Belgevşekliğine karşı HORMOBIN Her eczanede araymız. Tafsilât: Posta kutusu 1255 Hormebin ş, yanıklıklarının panzehiri " - LL “ TAN ” gazetesinin 1000 liralık sigortalı abone teklifnamesi kuponu Tarih: 9-6. 1936 Mr; Işi ve gücü Veresesi kimlerdir ? İkametgâh Adresi Malüliyeti var | mıdır, var ise ne resindep malâ). dür ? Nekadar Oo saman icin abome olduğu | Bu kupona dercedilecek yazılar gayet okunaklı yazılmış olmalıdır İstanbulda Tan gazetesi sigorta servisine. Gazetenizin 28 Nisan 1936 nüsha «ında yazılı şartlar dairesinde kaza 15 ya karşı 1000 “ alık sigortalı abone kuruşu! yazılmak istiyorum. Ahoneman bede- — ve mza li gönderilmiştir. Sigorta muamelesi- "nin yapılmasını dilerim. 1 va A m Si İL Kadıköy Vakıtlar Direktörlüğü ilânları “| | Alemdağı defneli Suyu Mütenddit resmi müessosalı sıhhiye mütehassis etibbası tarafından ya- pılan hikemi, kimyevi ve baktiriyolojik müsyenat neticesi tanzim edilen raporlarla, sıhhi sularda aranılan bütün evsafı hikemiyi haiz olduğu (ko- libasil, anaerop, likefyan) mikroplarla her türlü mevadd: kimyeviye ve uzviyeden tamamen âri bulunduğu bildirilen ve emsali arasinda en kuv- veli RADIOAKTEVİTESİ bulunan Alemdağı Defneli suyu 10 haziran )36 gününden İtibaren ağzı, bir tarafı (Evkaf) diğer tarafı (Defneli) iba- rebini havi zımbalı husus! kurşun mühürle mühürlü otuz litrelik küçlik voy damacanalarla iki buçuk litrelik galon şişeler derununda süculara verilmeğe başlanacaktır. Yukandi”evdaf 'BiRöniye,"Kimydviye ve bakteriyolojik. .hassaları ve silhassa RAPİOAKTEVİTESİNİN fazlalığı" ile mütemayiz olan bu suyun safiyetinden emin olabilmek için şişelerin üzerindeki vakfın husus! kurşun mühür ve zimbasına dikkat etmelerini sayın halkımıza ehemmiyetle tav- siye ederiz. (2985 4068 Akyazı Askeri Kereste Fabrikası Müdürlüğünden: Akyazı Asketi Fabrikasının kapalı zarf ile eksiltme- ye koyduğu kürt kırığı ormanından tokurcundaki şu- besine yapdıracağı (6112) metre mik'ap tomruk ve ke- reste nakliyatı yevmi ihalesinde teklif olunan fiat haddi lâyik görülmediğinden reddedilmiş aynı şerait içinde pazarlık. suretile nakliyat icrasına . karar verilmiştir.- 15 Haziran 936 Pazartesi gününde saat on dörtte Ada- pazarı Maliye Dairesi içinde pazarlığı yapılacaktır. Be- her metre mikabının muhammen bedeli (330) üçyüz o- tuz kuruştur, Muvakkat teminatı (1513) liradır. İstekliler muvakkat teminat mektub © veya makbuz- larile saat on üçte Komisyona gelmeleri ve şartnamesini görmek isteyenler Fabrika Müdüriyetine veya Adapa- zarında Askeri Fabrika Sevk Memurluğuna müracaat- varı. (3131) Hendek elektrik tesisatı inşaatı eksiltmesi Hendek Belediyesinden: 1 — Hendek Kasabasına 8/5 kilo metro mesafede Haraklı köyünün yanındaki Su kuvvetinden elektrik te- sisatı yapılacaktır, 2 — İşbu tesisatın inşaatı eksiltme kanununa tevfikan 1 Haziran 936 tarihinden i Temmuz 936 tarihine kadar bir ay müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmeye konul- muş olup taliblerin ihaleye iştirâk etmek üzere bedeli muhammini olan (33353) Liranm 9» deyedi buçuk te- minatı muvakkata ile beraber i Temmuz 936 çarşamba günü saat 14 de Hendek Belediye dairesinde müteşekkil encümene müracaatları. 3 — Talibler Nafia vekâletince musaddak proje ve şartnameleri Hendek belediye dairesinde görebilir * veya İstanbul Taksimde İstiklâl apartımanında mühendis Ha- san Haletten beş lira mukabilinde alabilirler, 4 — Tesisatta kullanılacak ağaç direklerle santıral bi- nası ve şartnamesinde gösterilen mahallince temin edile- çsat eylemeleri ilân olunur. cek bazı işler Belediye tarafından yaptırılacaktır. 4135