23 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

23 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

—.. 2-8-6 HAUAMAANAANA KERANAKAKA DAMAK AAA AAA AKALAN AYAKLA Türk Hava Kurumu Büyük PİYANGOSU Şimdiye kadar bın.erce kışıy zenc n etmişti 5 «i keşide 11. Eylâl 936 dadır. Büyük ikramiye 35.000 Liradır Ayrıca : 15.000, 12.000, 10.000 Liralık ikra- miyelerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır. AAA AAA AAA ALA Mm 'üksek Ziraat Enstitü- sü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar fakültelerine kız ve erkek ve orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı leyli ve yatısız | talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki Şartlara uymak gerektir. I — Lise mezuniyet imtihanını vererek Bakaloryası- hı yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış olmak “Bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasını al- Mamış olanlar Enstitüye alınmaz,, ve Türk tabiyetinde bulunmak lâzımdır. 2 — İstanbul üniversitesinin fen fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları Sömestrelerden, mu - o BIRE. I9O0O VEREN TARLADIR KUMBARA EBARA anaya ET Vaffak olmuşlar ise ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman fakültesinin üçüncü Sömestrelerine alınırlar. An “ak Baytar fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci Ve ikinci Sömestrelerinde okunan Anatomi dersine de âyrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine girenlerin iraat stajını yapmaları gereklidir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukarı olmaz. Nihari talebe yüksek yaş kaydina bağlı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin kküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden Sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertikleri- “hn lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göstermiyenle- in Enstitüden ilişiği kesilir, “6 “- Zirast' fakültesine girecek talebe Ankarada Or - Man çiftliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu Staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak Yer çiftlikte parasız sağlanır. “Stajiyer talebenin yeme- Si, içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine u 30 lira verilmez.,, , 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devre- 8i içinde sonradan meydana gelen mücbir haller dışında “lmak üzere, kendiliğinden stajını veya okumasını bıra- anlardan veya cezel olarak çıkarılanlardan hükümetçe Yapilan masrafları ödiyecekleri hakkında verilecek nü - Muneye göre Noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 — Enstitüye girmek istiyenler yukarıda yazılı ra- Pordan başka nüfus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veya Wraylardan alacakları uzgidim kâğıdını, orta mektep ve #selerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehli - Yetnameleri iliştirilerek el yazıları ile yazacakları pullu ir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafı ile birlikte doğruca ankarada Yüksek Enstitü rektörlüğüne başvururlar. Ta ipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olunmak İs- lerini bildirmelidirler. Aksi taktirde dilekçeleri hak- nda bir muamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan € 8 inci maddede yazılı kağıtların ilişik olmadığı dilek- er gelmemiş sayılır ve bunlar hakkında hiçbir muame- | Yapılmaz. d 10 — Vaktinde tam kâğıtlariyle başvuranlar arasın - an pek iyi veya iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul *dilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihle- Ri göre seçilirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dere- iler de başvurma sırasına göre alınabilirler. i — Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler. k, ız — Başvurma zamanı Ağustosun birinci gününden Ylülün otuzuncu günü akşamına kadardır. Bundan sonraki başvurmalar kabul edilmez. o (15) Zührevi ve cit hastalıkları mütehasar» D (Ö > Hayri Öner eden k aa va e “ BAT De. MAÇI S. SOMERSAN R Hastalıkları Mütehassısı Ma, Haliskârgazi, Meşrutiyet Apr. Ri, ,,, İZ NOS Bün saat 3-6. Telefon 42493 635 Jâgalı sözler ve rakam görünebilir, ancak yese terasisini elden turakmamalıdır. KREM PERTEV için buna lüzum yoktur. O şöhretine daima sadık kal- miş ve iyi bir kremden beklenen fevaide daima müspet cevap vermiştir. lüzum gös- | terdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam | Havre Ud zi Ankara Belediyesinden: 1 — İpodrom sahasında yaptırılacak 4 adet ser binası on beş gün müddetle kapalı zarfla eksiltmeye konulmuş tur, 2 — Muhammen bedeli 15869 lira 95 kuruştur. 3 — Muyakkat teminatı 1190,25 liradır. gün Fen İşleri Direktörlüğüne isteklilerin de 8 Eylül 936 Salı günü saat on beş buçukta Belediye Eücümeninde yapılacağından o gün saat on dört buçuğa kadar temi - natlariyle birlikte teklif mektuplarını Encümene verme- leri. (614) ISTANBUL BELEDİYESİ ILANLARI | İstanbul vilâyetinden: Floryada eski Çınarönü yeni istasyon karşısında emlâk komisyoncusu Mustafaya ait olup 1295 tarihli menafii umumiye için istimlâk karar - namesine tevfikan vilâyet namına istimlâki kararlaştırıl- mış olan 43 yeni kapı numaralı 29848 metro murabbaı araziye bütün mebani ve müştemilât ve tesisat dahil ol- duğu halde bidayeten takdir edilmiş olan 11,022 lira 50 kuruş kıymet sahibine tebliğ edilmiş isede vâki itiraz üzerine kararnamenin 11 inci maddesi mucibince teşek- kül eden heyet tarafından tetkik ve bidayeten konan kıy- met aynen tasdik edilmiştir. Kararnameye müzeyyel fıkrai mahsusa hükmüne tevfikan bu yerlere hemen el konulması tekarrür etmiş olduğu yine kararnamenin 13 üncü maddesi mucibince ilân olunur. “B.,, (630) —ğ—ğ—————ğğ zl ai Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum “İdaresi ilânları İ Muhammen bedeli 2800 lira olan 10.000 Kg. üstüpü 10-9-1936 Perşembe günü saat 10 da Haydarpaşada gar binası dahilinde 1 inci İşletme komisyonu tarafından açık eksiltme ile satın alınacaktır. İsteklilerin 210 lira muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve kanunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeye manii kanuni bulunmadığına dair beyanname vermeleri lâzım- dır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada 1 inci işletme komisyonu tarafından parasız olarak verilmektedir. 583 Göz Heikmi Dr. Şükrü Ertan yanadan getirmiş olduğu #alon ve mek takımı ve her nevi eşya bu Müzayede ile satış Diş tabibi Müftü zade Akifin Vi- Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. No. 30 | gün saat (11) de müzayede ile seti (Cağaloğlu eczanesi bitişiği). | lacaktır. 4 — Şartname ve keşifnamesini görmek istiyenler her “Tel. 22566 Kadıköy Moda caddesi No. 75 Karikatür sergisi Evvelce ilân edildiği gibi 25 Ağustosta Taksimde açı- lacak olan Karikatür sergisinde eser teşhir etmek is- tiyen Amatör Karikatürcülerin lâakal beş tane olmak üzere eserlerini 24 Ağustos Pazartesi günü saat 12 ye kadar sergi yerine göndermeleri ilân olunur. Erzincan Serom Müessesesi Müdürlüğünden: Erzincan Serom müessesesi için 6 beygir kuvvetinde bir motör alınacaktır. Motör bu altı beygir kuvvetini as - gari bir masrafla “saatte beygir başına takribi 300 gram petrol,, ve az bir kudret sarfile temin edecektir. Yüksek tevettürlü manyatolu olacaktır. Altı beygir kuvvetini indirip çıkaracak yani istenildiği vakit motör üç beygir veya küsuru ile çalıştırılabilecek. Regülâtörlü olacaktır. Tahmin edilen muvakkat teminatı 37lira 50 kuruştur. Şartnamesi İstanbul baytar direktörlüğünde ve Erzincan serom müessesesidir. İhalesi Erzincanda be- lediye dairesinde 28 Ağustos 936 tarihinde saat 15 te ya- pılacaktır. Şartnameyi görmek istiyenler zikredilen daire lere müracaatları ilân olunur. (344) TW ist, Posta T.T. Başmüdürlüğünden: Posta kamyonetleri için muhtelif eb'adda 16 sr iç ve 16 sı dış olmak üzere alınacak 32 adet havalılâstik açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 7-9-936 Pazartesi gü nü Saat 15 te Galatasarayda İstanbul P. 'T T. Baş müdür Tüğü alım satım komisyonunda yapılacaktır, Muham - men bedeli 914 lira muvakkat teminatı 68 lira 5$ kuruş- tur. Taliplerin şartnamesini görmek ve muvakkat temi- natlarını eksiltme gününden evvel yatırmak üzere çalış- ma günlerinde Başmüdürlük yazı işleri kalemine müra - caatları. (603) Kocaeli Baytar Müdürlüğünden: * Atatürkün himayesinde yüksek yarış ve islâh encüme- ,hi namına 30 Ağustos 936 da İzmitte at koşuları yapıla- caktır. Kayıt muamelesi 26-8-936 da başlar. 27-8-936 da saat 18 de kapanır. Yalnız handikap koşusuna gire - ceklerin koşu gününden altı gün evvel hayvanlarını ka- yıt ettirmiş bulunmaları lâzımdır. (635) DM