3 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

-—<— 10 Devlet Demiryolları ve Limanları Umum İdaresi işletme ilânları . Devlet Demiryolları hesabına cer mühendisi yetiş- mek üzere Avrupaya Hohşule tahsiline gönderile- cek beş talebeye ait müsabaka şartları: 1 — Türk olmak 2 — Yaşı 18.den kücük ve 25 ten büyük olmamak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol- madığına, memleketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının (An- kara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir, Adana'daki sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulunması lâzımgelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor mühteviyatına uygun olarak (tam teş- kilâtlı bir hastaneden) alınmış sıhhat raporu ile anlaşıl- mak. 4 — Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek istiyenler mekteplerinden bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstermek. 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar askerlik şubesinden vesi- | kayı haiz olmak lâzımdır. 6 — Talipler 19.9.936 tarihine kadar istida ile İstan- bul mühendis mektebi müdürlüğüne müracaat edecek- lerdir. 7 — İstidaya bağlanması lâzımgelen vesaik: A) Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti B) Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite C) Hüsnühal varakası (en son mektebin vereceği hüs- nühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli polis dairesinden birer hüsnühal varakası almacaktır.) ik D) 4 X 6,5 büyüklüğünde altı fotoğraf E) Ası şahadetnamesi, F) 3,4 ve Sinci maddelerdeki vesaik H) Babasının adı nedir? Nerede olduğu? Sağ ise şim- bu gale e mi diki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerede çalışmıştır? Şitndiki ve ölmeden evvelki meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları göstrir bir tercü- mei hal varakası, 8 — Müsabaka imtihanı 21.9.936 tarihinde saat (9) da İstanbul mühendis mektebinde yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riyazi- | ye, tahlili makine resim hatti, fizik, kimya ve Türkçeden olacaktır. Bu derslerin şümulü mühendis mektebi i ügüngü smifma kadar olan pro ara göredir. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bi. lenler tercih edilir. 11 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler; Avru- padaki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hizmet leri hakkında Devlet Demiryolları idaresinin istyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 12 — Tahsil plânı: Avrupada idarenin göstereceği fabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, idarenin tayin edeceği Hohşulenin makine şubesinden 8 sömestrlik tahsili ikmal ve altı ay zarfında imtihan vererek diploma almaktır. 13 — Avrupadaki tahsil eraiti veya diğer hususat hak- kında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden ve iş- letme müdürlüklerinden ve Mühendis mektebi müdür - Jüğünden istiyenler tafsilâtı lâzıme alabilirler. (825) 1200 Istanbul bölge san'at okulu Direktörlüğünden 1 — Okulumüz bütünleme sınavlarına 14-9-936 tari- hinde başlanacaktır. Bütünleme sınavı ile ilgili olmıyan- Si evvel okula gelirlerse alınmıyacak - Ir, 2 — Eylül mezuniyet bütünleme sinavı 28-9-936 gü- nü yapılacaktır. 3 — 1-10-936 perşembe günü yeni ders yılı öğretimi- ne başlanacaktır. (740) İstanbul Universitesi Rektörlü- ğünden; 30 Eylül Çarşamba günü imtihanları yapılacak Do- çentlikler şunlardır. Ona göre, isteklilerin Üniversite Rektörlüğüne müracaatları: (913) Birinci hariciye Doçentliği Kadın ve doğum » Birinci Dahiliye , SN Göz » Marazi Teşrih x Bakteriyoloji a Teşrih » Nebatat ii Riyaziye m Jeoloji * Roma Hukuku ” Ceza Hukuku ” İktisat ” Tarih ” İstanbul 7 inci İcra Memurluğun: dan: Avram Alber Kapüsnonun uhdei tasarrufunda olup Ahmet Hulüsiye birinci derede İpotekli olan ve birin ci derecede ipotek borcundan dola - YI paraya çevrilmesine karar verilen Bulatta Karabaş mahallesinde Ba - Ist caddesinde ki 64, 66, 68, 70, yeni 70, 72, 74, 76, 72-1 No. larla muakkam mas arsa iki bup depo - yu müştemil iki bap hane açık artır- maya vazedilmiştir. Hududu. Sâğı Bulgar kilisesi solu Nikoli hanesi ve bahçesi urkası leb- bi derya cephesi Mesahası. Tahminen (1770) met- ro burabbaıdır. Bundan (78) metro murabbal iç katlı (228) metro mu- rabbar iki katir ve (1021,5) metro murabba: bir katlı olmak Üzere (1527,5) metro murabbar musakkaf dır. Musakkafların üstleri alafıran - ğa kiremitle mesturdur. Tamarnına. Yeminli üç ehlivukuf tarafından “ (29240) lira kıymet tak dir edilmiştir. , Yetmiş iki No, lu fabrika: Fabrikaya çift kanatlı demir ka- pıdan içeri girildikte, zemini çimen- İ to şaplı bir antre ve diğer demir ka- Pp: arasında camekânlı zemini tahta döşeli bir yazihane olup fabrikaya girildikte makine dairesi kârgir a - yak üzerine ahşap çatılı tavansız ve zemini gayri muntazam döşelidir. Ve muhtelif kârgir bölmeler yardır. Ayrıca bölünmüş nikelâj dairesi olup | İTA No. lu kısma geçilen diğer daire | | kısımlarını hi ir, arka kısımda ay! rıca âyni evsafta montaj ve romelâj dairesi mevcuttur. Ayrıca halâları da vardır. Yetmiş dört No. lu kısım: Cephede bir şahnişi havi ve üst kısmı ahşap ve ahşap korkuluklu bir tarasayı muhtevi olup üç kattır. Ze ahşap kapı İle 72 No.lu fabrikaya geçilir. Ve ahşap merdivenle çıkılan #ofa üzerinde iki oda bir halâ ve do- lap ve mermer plaklı ve ocağı havi mutbak ve tarasa ve bir kilâr var - İ dır. İkinci kat bir sofa üzerinde İki oda ve mutbak ve bir helâ vardır. O danm birinde dolap olup diğerin - İde zemini çinko ahşap korkuluklu caddeye nazır bir balkon olup kapı ive çerçeveleri boyalıdır. Yetmiş sekiz No. lu mahal; Tah - ta kapıdan” girildikte bir “attre Ve mozayik merdivenli birinci kata" çı kıldıkta, zemini çimento şaplı salon ve buradan girilen diğer kısımda zemini çimento şaplı ve üzeri kıs - men ahşap Lavanlı ve galvaniz örtülü iç, içe iki dairedir. Yetmiş altı No. lu kisrm: Zeminin | çimento şaplı ve kısmen karosimen döşeli olup 18 No, lu kısmm zemin! ni teşkil eder. Ve bu kısımda simo - nârmeayaklar üzerine betonarme dö şeme vardır. Muhtelif daireleri havi olup tavanlar potrellidir. Binalar kâ- gir ve elektrik ve terkos tenisatını havidir. Yetmiş iki No. lu mahal: Sahil kısmında olup zemini çimento sap - U potrel ile takviye olunmuş ahşap çatılı kısımlar olup kapıları demir ve kısmen kapalıdır. İki kısım dan müteşekkil olup birisi, 72-1 ve diğeri 72-2 No. ları ihtiva "etmekte- dir. Arsa Üzerinde üç adet saçtan su deposu olup kârgir bir depoda mev cuttur. Ve bu depoya muttasii ay - rıca bir suyu vardır. 72 No. hu kı - sımdaki elektrik tesisatı müslecire aittir. Artırma peşindir. Artırmaya işti- rak edeceklerin muhammen kıyme- tinin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesini veya Milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Üstte bırakılma tarih /e kadar olan müterakim vergi, tan - zifat, tenviriye ve icarei vakfiye borçları medyuna aittir. Yirmi sene | lik vakıf icâcsi, taviz bedeli müşte -| iye ittir. Artırma şartnamesi 26-9. | 936 tarihine müsadif Cumartesi gü- Dü dairede mahalli mahsusuna ta - lik edilecektir, Birinci artırması 19- 10-936 tarihine müsadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek, birinci artırma- da bedel kıymeti muharmenenin .İ 96 75 ini bulduğu takdirde üstte bi- rakılır, Aksi takdirde son artırma - nın taahhüdü baki kalmak üzere ar- tırma on beş gün daha temdit edile- rek 3-11-936 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar daire- de yapılacak İkinci artırma netice - sinde en çok arlıranın üstünde bıra- kılacaktır. 2004 No, lu icra ve iflas kanununun 126 mer maddesine tev - fikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahip- lerinin bu haklarını ve hususile faiz, ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfmda evrakı mkbitelerile birlikte dairemi” e bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdir de hakları tapu sicillerile sabit al - TAN Bugü nkü K D. No, Semti ve mahallesi 1138 Burgazadası 1905 Arnavutköy 1983 Boyacıköy Sarıyer "Erenköy Bostancı Odunkapı Sarıdemir Eminmnü Ahi Çelebi Heybelinda Yeniköy Panayia Yedikule Fatih Sultan Mehmet Beşiktaş İcra dairesinden: Borçtan dolayı tahtı hapse alm - mış olan Rononklll ve Lâle, Sümbül soğanlarmın ikinci artırması 5-9-936 itarihine tesadüf eden cumartesi gü- nü saat 9 dan 12'ye kadar Beşiktaş: ta tramvay caddesinde 46 N. dük - kânda açık artırma suretile satıla- .cağından ihale ve belediye pullarmın müşterisine sit olmak üzere talip o- lanların hazır bulunacak memura müracaatları ilân olunur. (25371) mıyanlar satış bedelinin paylaşma - sından hariç kalırlar. Daha fazla ma lümat almak istiyenlerin 935-771 nu maralı dosyada mevcut evrak ve ma hallen haciz ve takdiri kıymet rapo- runu görüp anlıyacakları ilân olu - nur. (25378) öbürgün BANKA Olur.— istanbul Gayrimübadiller Komisyonundan: OX. Ay Yıldız 3.9.9086 zl UMBARA Yarın KASA, Sokağı Emlâk No. E. Manastır X. Gönüllü ve Manastır Birinci Cad. HE 80 metro arsanın 10/120 His, E. Yenimahalle Ava X. Şirin Dalyan Karakol Bostancı FP papi Ahşap hane ve arsa- nın 1/2 His, Üstünde odaları olan kâgir dükkânm 17/120 His, Köprüsü Kıble Çeşmesi ve Muradiye Borhonbö.EK 28 3 il Lüleci Üntünde odaları olan kâgir dükkânm 72/120 » his, 1670 K.zarf E. Yalı Cad. Hane ve bahçenin 1/4 His. 650 A, ar- tırma ©, v . Köybaşı arka 63,75 metro arsa & N 74,50 metro arsa "Ahşap dükkânm 23/120 hissesi ve 2 pul hissesi- nin tekrar 2/5 His. Yukarda evsafı yazılı gayrim enkuller on gün müddetle satışa çı karılmıştır. İhaleleri 149-936 ta» rihine tesadüf eden pazârtesi gün ü saat on dörttedir. Satış münhasıran gayrimübadil bonosilâdır. Hacı Hasan Kazlı çeşme 10 » Taksimde FAŞMORNAMA Bahçesinde İkümer süzün “Yüksek Mühendis Mektebi Art” Mühendis Mektebi Art- eş ve Eksiltme Komisyonundan Mektep malzeine laboratuvarı için açık eksiltme şe Elek, terazi, kesafet şişeleri ve Mihailis aleti ve teferrüat" alınacaktır. vi Muhammen bedeli 600 ve muvakkat teminatı45 lir? dır. Eksiltmesi 19 Birinciteşrin 936 pazartesi günü sâ# 14 te yapılacaktır. Şartnamesini görmek istiyenlerin hergün ve eksiltm€” ye gireceklerin belli gün ve saatte mektep idaresine ii racaatları ilân olunur. (915)