23 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

23 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN Futbolde boyuna yenilmemizin önüne geçmek için tedbirler İngiltereden bir baş antrenör geliyor Futbol Federasyonu metod birliğini yapmıya çalışacak. ingiliz antrenör yerli antrenörleride yetiştirecekler Bizim futbol ne zaman hudutları. mızdan dışarı çıksa ekseriya oyun neticeleri itibarile zararlı dönü- yor. Bunun bin bir sebebi var, Sebep lerin esaslıları, biribirine nazaran o- lan ehemmiyetleri de herkese göre değiştiği için on senedir asri bastalr-| ğı ve asil tedaviyi bir türlü bular yoruz. Malimya, futbol bir hayli te.| pe âşağı gitmesine rağmen yine biz- de ew fazla rağbet gören spordur. A- lâkasr geniş olan bu sporun o müte- hassısları, âlimleri de o nisbette çok tür. Bu çokluk “horozu: fazla olan köyde sabah olmaz,, sözünü hatırla- tan bir netice doğuruyor. Ve futbo- Yün senelerdenberi beklediğimiz. sa- 'bahı bir türlü gelemiyor. Bir de kendi kendimize bir şeyler, bir yenilikler bulmak ve Bilgiç (gö. sikmek hevesile etrafımıza hiç bak- madan tedbirler alıyoruz. Her kafa- dan çıkan bir reçete ile hasta Türk futbolünün derdi müzmin bir (hale geleli çok oldu. Türk futbolünü kalkındırmak mak sadile Avrupa! bir programla işe de başlamak bizde çok müşküldür. Çün- kü programm ilk tatbiki anlarında| klüplerin bazı müşküllere düşmesi federasyonun programmı yarıda br.| raktırabilecek vaziyetleri doğurabi- lir. Ayrıca oyurcüların hayat gârtlar rını düzeltmek şekli de vardır, Vel hasıl dünya futbolünün profesyonel biz amatör kalarak onlarla boy Öl çüşmek güçlüğünü & başaracağı zannile çabalamaktayız. Amatör futbolün profesyonelle dö. vüşmesi imkânsız mıdır? | Bu süsle kendimce şöyle bir cevap veriyorum: Bizdeki şekliyle imkânsızdır. Çünkü amatör bir sporun profes- yonelle müsavi şansla dövüşebilmesi için ya bazı yerlerde olduğu gibi çok aşırı fedakârlıklara katlanmak, ya -| hut sporu mekteplere hakkıyle sok- mak gerektir. Her ne İse, yukarıda da yazdım;| bu işin bin bir sebebini buradı say- mak kabil değildir. Şimdilik arap sa. çı gibi karmakarışık olan meseleleri bir tarafa bırakıp futbol federasyo- nunun ö izdeki seneler yapmak| niyetinde olduğu işleri sıralıyalım: 1 — Federasyonun başhakemi geliyor Futbol federasyonu Türk futbolcu larının metot birliğini temin için İn- giltereden But isminde bir başantre- | Bör getirtmeye karar vermiş, hattâ| antrenör İstanbula doğru yola | bile| çıkmıştır. 2 — İki antrenör daha olacak - manada İki . ecnebi antrenör dala gelecekmiş. Bu üç ar. trenör mmtâkalarda o Çalişâdaklar. bir hıza kendini verdiği bu sıralarda Spor işle Türk oyuncularmın seciyelerini, ka- rimiz hep mahrem mi kalacak Hariçteki müsabakaların neti- celeri hakkında müsbet raporlar neşredilmelidir Olimpiyatlar gibi, Rusya seyahati | almalı değil midir?.. Spor hareketle - ve yabancı memleketler futbol veya güreş turneleri gibi uzakta cereyan etmiş olan müsabakalarda Türk ta- kımlarnın elde ettikleri neticeleri hep kıyor ve klâsik spor mevzuları birer dedikodu kumkuması haline geliyor. Buna karşi gelmek için yegâne çare müsabakalar hakkımda efkârı umu - miyeyi tenvir için milspet teknik ra- porlar neşretmektir. Elbette bütün bu seyahatlerden avdette her spor kendi faaliyeti, elde ettiği neticeler ve bu neticeleri tevlit eden sebep ve a- milleri gösterir bir rapor vermekte. dir. Bu raporlarm bir buçuk sene s0n- ra toplanacak kongrede meydana çik- masını beklemek abes olur. Son olim- piyatlarda 45 güreş, 14 yelken, 12 eskrim, 3 binicilik, 2 basketbol, 1 fet- çin kaybettik? Bunu mes'ul ve mi- tehassıs ağızlardan dinlemek çok lü- zumlu ve faydalı değil midir? Bizim spor işlerimiz dalma esrarehgiz ve mahrem mi kalacak? Onun hakiki nescine kimse el sliremiyecek midir? Memleketteki binlerce sporcu falan müsabakayı neden kazandığımızı, ve rinden alınan dersler be şon kişinin şahsına mr inhisar edecektir? Pek ba- halıya mal olan bu seyahatlerin düz- gün taraflarından İstifade edilmek, | çarpık cihetleri de düzeltilebilmek i- | çin onlar hakkımda açık ve tafsilâtlı malümat beklemek hakkımızdır. Hak- kımızda ama şimdiye kadar bu yapılmadığı için bizim dışarı spo. temasları daima dedikodu mevzuu olur. Buna mükabil memleket için - de, herkesin gözü önünde yapılan mü- sabakalar hakkında hiçbir tevatür çıkmaz. Ötedenberi söylediğim gibi biz kazandığımızı neden kazandık, kay - bettiğimizi niçin kaybettik? Bilmez ve ortaya atmazsak kayıplarımız te- vali ettiği gibi kazançlarımız da bu - günkü gibi tesadüfe bağlı olur. Onun içindir ki olimpiyatlar ve Rusya gibi büyük ve polispor seyahatlerde elde edilen neticeler hakkında oralara gi - . | den mütehassısların tafsilâtlı, müspet ve sadece teknik (hissi parçalardan miirekkep edebi eserler değil) rapor- ları beklemekteyiz. Gerçi teşkilât na - mma beyanatta bulunmak yalnız spor krumu reisine aittir ama federasyon reislerinin kendi şubeleri hakkmda biliyetlerini dikkate alarak esaslı bir oyun sistemini hâkim kılmıya çalışa- caklardır. Bu antrenörler ayni Za- manda klüp kaptanlarından, yahut antrenörlüğe elverişli sporculardan yerli antrenörler yetiştirmeye çalışa. caklardır. Gelecek antrenörler ilk olarak fut- bolün'en mütekâsif olduğu; Ankara, İstanbul, İzmir mmtakalarında faa- liyete başlıyacaklardır. Yerli antrenörler yetişince Yerli antrenörler yetiştiği zaman, muhtelif mıntakalara gönderilecek- ler, İngiliz antrenör de o mıntakala. ra giderek yerli antrenörlerin mesal- ini tetkik edecek, aksayan taraf- ları varsa düzeltecektir. Zengin bir futbol filmi getirtili- yor İngiliz brofesyonellerinin en üsta- ları tarafından çevrilmiş ve takım o. yununu, ferdi oyun şekillerini, hattâ çalım yapmak hünerlerini çok güzel gösteren bir futbol filmi ısmarlan- mıştır. O film her mıntakaya yolla- nıp gösterilecektir. Manyetik oyun tahtası da wsmar- lanmış Zekum bakiyesini ve. oyumeuler m yerlerini rahat gösteren ve OYUNCU ları işaret eden şekilde yer değişti. rildiği halde düşmiyecek tarzda mik | natıslı yapılmış İngiltereden oyun tahtası ısmarlanmıştır. Başantrenör ve diğer antrenörler o tahta üstünde futbolculara nazari dersler verecek- ler. Konferanslar tertip olunmuştur Bir seri futbol konferansı tertip e- dllecek. Başantrenör tarafından tah ta üstünde şekilleri tarif edilerek ve- rilecek olan bu konferansları merak lar da dinliyebileceklerdir. İşte futbol federasyonunun önü. müzdeki seneler için yapmayı düşün- düğü işler bunlardır, Bu programın vereceği semereyi ve bizde çatışabi- leceği mükülleri başka yazılarımda tahlile çalışacağım, Eşref Şefik Posta telgraf i.başmüdürlük- leri kaldırılıyor Yeni kanun dolayısiyle birçok memurlar tekaüde sevkedilecek Ankara, 22 (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Posta telgraf ve tele- fon umum direktörlüğü 935 senesin- de kabul edilen ve tahsisat bulunma- masmdan dolayı 986 hazıra unda tat bik edilemiyen posta, telgraf ve tele fon teşkilât kanununu önümüzdeki i- kinci kânun başından itibaren tatbik mevkiine koyacaktır. Umum direk- törlük yeni teşkilâtın tatbiki etrafın» 'da hazırlıklarma başlamış bulunmak- tadir. Bir ikinci kânundan ilibaren baş direktörlükler lâğvolunacak ve buna mukabil vilâyetlerde 40 liradan 80 lira asli maaşa kadar 5 sınif mer- İkez direktörlükleri #hdas olunacak - tır. Direktörler» vilâyetlerine bağlı kaza, aahiye ve köy merkezlerinin ep büyük âmiri bulunacaklar ve bunlara 40 lira asli maaştan 70 lira asli ma- aşa kadar 4 smıfa ayrılan muavinler verilecektir; merkez şefleri 25 lira 29 W maaştan 30 lira asli maaşa kadar 3 sınıfa ayrılmışlardırr; kazalarda halen direktör ünvanmı haiz olan posta direktörlerinin ünvanı yeni teş- kilâtm tathikma geçildikten sonrâ şefliğe tebdil olunacak Ve bunlar da 25 liradan 35 liraya kadar 3 smıfa ayrılacaklardır; yeni teşkilâtir pos- ta, telgraf ve telefon memurları 10 i- Wi 20 lira asli maaşlı olmak Üzere 4 smıfa ayrılmakta ve bu gibi memur- larm asli maaşlarına bir miktar zam yapılmaktadır. Muhasebe usulleri değişiyor Yeni teşkilât ile posta idarelerinin muhasebe usulleri de değiştirilmek- tedir; yeni teşkilâtla muhasibi me sullükler lâğvolunmakta ve bütün vi- lâyetler 7 mmntakaya ayrılmak su- retiyle bu mıntakalara birer muhasip tayin olunmaktadır. Yeni teşkilât ka- nununa göre muhaşiplerin merkezde bulunmaları icap etmektedir. Fakat tütbikatte. birgün amazauıata. Mubi racağı nazarı dikkate almarak bunla- rın bir milddet bulunduklari mınta- kalarda vazife görmeleri kararlaş- mıştır. Bu muhasipler bilâhare mer. kezde muhasebe direktörünün mua- vini vaziyetinde çalıştırılacaklardır. Yeni teşkilât kanununun ihtiva etti- ği maddelerden biri de memurları müddeti hizmetlerine göre tahdidi sinne tâbi tutmasıdır. Yeni kanunla baremin 15 ve 16 ncı (derecelerine dahil memurlar 55 yaşmda, 13 ve 14 üncü derecelerine dahil memurlar 56 yaşında, 12 ilâ 10 derecelerine dahil memurlar 58 yaşmda, O ilâ 4 derece- İlerine dahil memurlar 60 yaşmda İmecburi tekafide serkolunacaklardır. Yeni teşkilât kanununun tatbiki es » nasmda bu suretle tekaide sevkolü - nacak memurların mühim bir yekün teskil etmekte oldukları anlaşılmak» tadır. Balkan oyunlarına giden atletlerimiz bugün hareket ediyorlar i egr 933 senesinde Balkan oyunlarına giden ve üçüncülüğü alan Türk atlötle- Atinada' yapılacak Balkan oyunla- rinden bir kısmı eski antrenörleri Abraham ile beraber men heyeti dün “Kral Karol, vapm- teknik söz söylemeleri yasak olmadı-| na girecek Türk atlet kafilesi ba. | çile şehrimize gelmiştir, Heyet 18 ki. Ema göre sporcu arkadaslarmızın bizi bu yolda daha uzun müddet bekletmiyeceklerini de ummaktayız. diğerini niçin kaybettiğimizi bilmeli ve kendi çalışmalarımda onlardan ders B. FELEK şında atletizm federasyonu reisi Vil- dan Aşir'le beraber bugün Romanya vapuru ile hareket edeceklerdir. Rimen sporcuları geldi Yunanistanda yapılacak o Bölkan giden mürekkep ve Neagu Boresku - nun riyaseti altmdadır. Atletler dün şehirde bazı gezintiler yapmışlardır, bu sabah Türk takmmı.ile-birlikte.ha A Rİ DR 1 Gİ KAİ a A â Olimpiyatlarına “iştirak edecek - Rus) reket edecektir. Teşviki sanayi merasimle açılmıştır. Merasimde da vetliler ve mudllimler hazır bulun. muşlardır. Sergiyi mektep müdürü 23-90-9388 sess Biçki yurdunda e Yurdun bu seneki mezunları Teşviki Sanayi Biçki ve Dikiş mek) Cemil bir nutukla açmış, buna talebe tebinin senelik sergisi dün saat 16 da| den Süheylâ cevap vermiştir. Bun- dan sonra davetlilere sergi gezdirli- miş, ve büfeden limonata ve pasta ikram edilmiştir. “Adliye tayinleri Tam listenin bugünlerde tebliği muhtemel Adliyede yeni hâkimler kanununa göre yapılacak tayin listesi henüz çık mamıştır. Bunun vekil Ankaraya döndükten sonra hazırlanacağı anla- şılmaktadır. Dün sabah (telgrafla müddeiumumiliğe yeni ve kısa bir ta yin listesi tebliğ edilmiştir. Bu liste- ye göre İstanbül ikinei ceza hâkimi Kemale (9) numarsiı ihtisas hâkim- liği salâhiyeti verildiği gibi Hopa hâ- kimliğine eski Hopa hâkimi Mehmet Şevket, İstanbul hâkimliğine Lüle. burgaz müddelumumisi Mehmet, İs- tanbul âzalığna İlgaz hâkimi Nuri, Kars mahkeme reisliğine Trabzon İhtısas hâkimliğinden açıkta kalan Cafer Kâmil, temyiz raportörlüğüne Sıvas ihtisas müddelumumisi Ahmet Lütfi, İstanbul sulh hâlimliğine Ay-| dın âzasından Nail, İstanbul birinci ticaret m-hkemesi âzasndan Musta- Ta Faiz birinet Hearet relsliğine. VÜZ Ura maaşlı temyiz özalığma birinci ti caret reisi Memduh, Lüleburgaz sor. gu hâkimliğine hâkim namzedi Rıd- van, Şile müddelumumiliğine Istan- bul beşinci Icra memuru Rasih, Sö- güt müddelumumiliğine altmcı İcra memuru Turgut, Giresun mahkeme âzalığına Üsküdar sulh ceza hâkimi Mehmet Ali Güren müddeiumumili - ğine Bulhkesir sorgu hâkimliğinden açıkta kalan İrfan tâyin odilmişler- dir. Tayin emirleri müddeiumumi- lik tarafndan bugün alâkadarlara bildirilecektir. Halkevlerinde Dil bayramı münasebe- tile hazırlık yapılıyor Şişli Halkevinden: Parti kongreleri Dün de birçok ocak kongreleri yapıldı Parti ocak kongreleri devam et « mektedir. Dün Bakırköy kazasm « da; Çıfıtburgaz, Küçükçekmece, Fi- ruzağa. Yalova kazasmda; Çenigiler, Kurtköy, Kocadere, Lâledere. Fatih kazasında; Ayvansaray, Eski Alipa- ga, Yedikule. Beşiktaş kazasmda; Muradiye. Şile kazasında; İsa, Ça « talca "kazasında; Akalan, Bojdar, Terkos. Silivri kazasmda; Fener, Si- nekli., Eminönü kazasmda; Hocapa- şa, Direklerarası ocakların kon - greleri yapılmış, partili yurtdaşlarm dilekleri dinlenmiş, yeni idare hey - etleri seçilmiştir . Hocapaşa kongresi Hocapaşa ocak kongresi dün ak « şam saat 18 de nahiye merkezinde toplanmıştır. Bu toplantıda eski reis bir yıllık faaliyeti anlatmış, bundan sonra Üyelerin dilekleri dinlenmiştir. Sirkeci civarmdaki otelciler bazı caddelerde -limba olmadığından ve yet etmişlerdir a Bu dilekler, nazarı itibara almmı Şehir Meclisi azasmdan Selâmi İz- zet, bu iki meselenin Şehir Meclisine bildirildiğini söylemiştir. Yapılan seçimde Şevket, Cemal, Şerif, İbrahim ve Yaşar yeni heyete seçilmişlerdir . Parti ocak kongreleri C.H. P, Kadıköy Hasanpaşa - Ik- bâaliye semt ocağınm senelik kongre si toplanmış, idare heyeti intihabı yapılarak başkanlığa Avukat Ah « met Tevfik ve üyeliklere de Hamdi, Cevdet, Fehmi ve Fikri seçilmişler- dir. Leyli meccani imtihanları Ankara, 22 (TAN) — Leyli mec- cani İmtihanlarma girmiş olanların imtihan evrakları Kültür Bakanlığın Dil bayramı münasebetile 26 ey - Tül 1936 cumartesi günü saat 18 de Türk Dil Kurumu adma verilecek söylev, radyo ile dinlenecek ve saat 21 de Ismail Hikmet tarafmdan Türk Dili hakkında bir konferans verile - cek ve müzikle halk türküleri söy- lenecektir. » “ Şişli Halkevinden: Yaz münasebetile tatil edilmiş o » lan İngilizce: fransızca ve Almanca derslerine . birinci teşrirde tekrar başlanacaktır. İsteklilerin Halkevi » mize gelerek isimlerini yazdırmaları. * Beyoğlu Halkevinden: 1 — Evimizin 1936 - 1937 ders yı- lı Birinciteşrin 1936 perşembe günü 4) Almanca 5) Rusça 6) Talyanca Bu dersler üçer kur üzerine tertin b-Sanat dersleri: 1) Smabelektrik da teşkil olunan husus bir komisyon ca tetkik olunmaktadır. İmtihanda muvaffak olanlar Birinciteğrinin ilk haftasmda belli olacaktır, Hava tehlikesine karşı koruma komisyonu Hava tehlikesine karşı koruma komisyonu dün öğleden evvel vali muavini Hüdal Karatabanın riy! setinde toplanmıştır. Öğleden sonra Dahiliye Vekâleti seferberlik şübesi mildürü Hüsa « meddin, vali muavinini ziyaretle şimdiye kadar yapılan işler hakkmda görüşmüştür. Hüsameddin, bugün « lerde Ankaraya gidecektir . —————————— 2) Biçki 3) Çiçekçilik 3 — Bu dersler parasızdır. Ve dü- zenlenmiş programa göre akşam sa at 18.21 de evimizin Tepebaşındaki kurağında okunacaktır. 4 — Yazılmak istiyenlerin üç ve- sika fotoğrafı ve nüfus tezkeresile birlikte hergün saat 10 dan 21 re ka- dar evimiz Direktörlüğüne baş vur- maları, akal bahçesini kapal aa Opereti, kşam 2145 eti, miz aki e (Tarla Kaşu! ayrıca |