25 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

25 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

a Tep TÜRK ATE No, 6 AcıHakihatler Jazan : Ziya Şakir Zonguldakta Büyük Millet Meclisi Hükümetinin nüfuzu teessüs etmişti Bunlardan ilk marifeti, Mevlüt | Türklere karşı olan müuamelelerinde Lütfi Bey göstermişti. Fransız ku -| bir kat daha samimiyet göstermişler mandanma (arzı tazimata) giden bu malmüdürü Efendi, kendisinin der- hal (muhasebeciliğe terfiine tavas - gut buyurulmasını istirham) eyledi. ği gibi; bir iki gün zarfında Ermeni ve Rum kulüpleri erkânile de anlaşa- rak (Büyük Millet Meclisi) ne mer - but 14 zatın tevkifi için de bir liste tertip ettirmiş. Sabık mühasebeci! (Artin Efendi) ile birlikte muhirane bir tertip yaparak maliyo kasasında bulunan (17 bin lira) yr. (Dersaadet te, Hürriyet ve Itilâf firkast heyeti merkeziyesilne göndermek suretile cidden işbilir bir zat olduğunu gös - termişti. Büyük Millet Meclisi hükümeti, bu vaziyetten haberdar olur olmaz; me seleyi kökünden halletmek istemiş - ti. Fakat bu hal şeklinin, şöylece bir (üslübu hakimane) ile yapılarak kan dökülmesine meydan verilmemesini iltizam eylemişti... Bu mesele ile a- lâkadar olan makam; o sırada (Zon- guldak ve havalisi kuvayi tedibe ku mandanı) ünvanmi alan yüzbaşı Şev ket Turgut Beye, şu mealde, mah - rem bir emir verilmiş; (İstanbuldan gönderilen mutasar- rıf Kadri Bey ile refakatindeki me - murların, derhal tevkifleri ile bura- ya gönderilmeleri elzemdir... Bunu temin etmek için, ya mutasarrıf Kad ri Bey ile rüfekasımı bir bahane ile kasaba haricine çıkararak tevkif e - diniz. Ve yahut başta siz olmak üze- re kâfi derecede bir kuvveti amele kıyafetine sokarak kasabaya giri - niz; bir gürültüye meydan vermeden o zatlar tevkif ederek derhal kasaba dan çıkarıp gönderiniz.) Denilmişti, Bu hususta geniş salâhiyete mâ - lik olan Şevket Turgut Bey; üçüncü bir sali #açiyağ cepli, Ee ta koskoca bir Fransiz alayın YKSY! cudiyetine rağmen, seçme efrattan mürekkep bir müfreze ile doğrudan doğruya Zonguldağa girmiş.. Öte - denberi kendisini sevdirdiği Fransız zabitanma dostça bir ziyafet vere - Tek bu ziyafette Büyük Millet Mec - İisinin temiz ve necip gayesini izah etmiş. Bu suretle, Fransiz kuvvet - terinin bitaraf kalmasını temin ettik ten sonra; Istanbuldan gelen heyeti, oldukları yerde tevkif eylemişti . Bu heyetle gelen polisler; Şevket Turgut Beyin müfrezesini görür gör mez, derhal Büyük Millet Meclisi em rine girmişler; milli müfreze ile müştereken hareket eylemişlerdi. Mu tasarrıf Kadri Bey İle refakatinde - kiler ise, bazı kayıt ve şartlar dahi - linde Ankaraya İtaat çedeçeklerini söyliyerek Dahiliye Vekâleti ile tel - graf muhaberesine girişmişler; ve bu fırsattan istifade ederek te Istanbu- Iş sıvışmak istemişler.. Görülen tü - zum ve icaba binaen müsamaha gös- terilmesi üzerine, 338 senesi haziranı- nım 2 inci gecesi; bir Rus vapuruna atlıyarak, maksatlarına muvaffak ©- lamadan Istanbula âvdet etmişlerdi.. Bu kadar maharet gösteremiyen mal müdürü Mevlüt Lâtfi Efendi ila in- #ibat zabiti yüzbaşı Cemil Bey İs», bir milli müfrezeye teslim edilerek (Dev- “rek)e gönderilmişlerdi. Yübaş: Cemil Beyin teşkil edeceği (Kuvayi inzibatiye) için Istanbul - dan getirilmiş olan mühim miktarda elbise ve askeri teçhizat, kâmilen mil Ni müfrezenin eline geçmişti. Bu me selede en tecssüife şayan bir şey var sa, Damat Ferit Paşanın hususi ta- mandanı, Türkleri soymaya kalkan bu otuz limatı ile gelen mutasamıf Kadri di. Bu bahse hitam verirken istitrat olarak arzedeyim ki, bu osnada (Ereğli) ye 200 kadar Fransız aske- rinin çıkarılması (işgal) mahiyetin- de değildi. Bunun sebebi de; Zongul- daktan İstanbula giden bir Fransız ganbotu ile ( İpsiz Recep) çetesine &it bir Lâz arasmda vuku bulan mü- sademede, iki taraftan da bir kaç ya-- ralı verilmesinden ibaretti, Fransız- lar, Lâz çetelerinin Ereğliyi basacak- larmı zannetmişlerdi; bu maksatla Ereğliye bir kuvvet göndermişlerdi. Halbuki böyle bir vak'a zuhura gel memiş; Fransızlar da askerlerini cek mişlerdi... Zonguldakta Rumlar tara- İmdan yapılan mühim teşkilâta, ve bu teşkilâttan zuhur eden vakalara gelince; bunlar, daha sonra vukua gelmişti.) “5 (İstanbul fesat şebekesi) her vaka ve hadisede olduğu gibi, (Zonguldak meselesi) nde de partiyi kaybetmişti. Zonguldaktan firar edenler, İstan- bula gelir gelmez, doğruca Damat Fe rit paşaya gitmişler; vaziyeti izah etmiâlerdi, Günden güne kuvvetlenen Büyük Millet Meclisi hükümetinin, artık olur olmaz teşebbtzlerle sarer- | lamayacağını ilâve etmişlerdi. Fakat bu muvaffakıyetsizlikler, gerek Damat Ferit paşaya ve gerek onun şebekesine ümitsizlik vermemiş» ti. Bir taraftan Yunan ordusuna ileri sürmek için hazırlıklar devam eder- ken; diğer taraftan da daha kuvvet- li isyan hareketleri vukua getirmek maksadile yeni yeni teşebbüslere gi- rişmişlerdi. İşte, bu fasıla arasmda, (Trakya) da da mühim hâdiseler vu- kün gelmekte tdi. (Trakya - Paşaili vakayii) hakkında evvelce bir haylı malümat vermiştik, Şimdi bunun ne- de atan arzadelim. uvayi Miliyey ie Damat Fort paşa ârasmdaki mücadeleleri büyük bir dikkatle takip edenler, mühim bir noktaya dikkat etmişler; ve buna, hiç mana verememişlerdi, O da; Da- mat Ferit paşanm, Anadoludaki (Ku vayi Milliye) yi imha etmek için her bir teşebbüse giriştiği halde, Trakya ve Paşaili mıntakasmda teşekkül e- den milli kuvvetlere karşi pek müsa- mahakâr hareket etmesi idi. Damat Ferit paşa, milli maksat ve mefküre ile silâha sarılan her ferdin, en amansız bir dilşmanı kesilmişti. Bu mesele, yüzlerce misallerle tahak- kuk etmiş bir keyfiyetti. Halböyle iken merkezi Edirnede olan - ve, (Mustafa Kemal paşa)dan emir alan - Trakyadaki kolordu kumandanı (Mi ralay Cafer Tayyar bey) e (1) karşı karı hiç bir takibatta bulunmaması esrarengiz bir muamma haline gel- mişti, Bir çok zevat bu muammayı hallet mekle meşgul olurken, Cafer Tayyar Bey birdenbire İstanbula gelmis. ve İstanbulda çıkan ağır başlı gazetele- rin bazılarında da bir birini müteakıp şu garip fıkralar intişar etmiş; her- kese derin bir hayret vermişti: Aynen — Cafer Tayyar Bey Edirne kolordu kumandanı Cafer Tayyar Bey, dün sabah dahiliye na- arı Reşit beyi ziyaret ederek, sureti hususiyede uzun müddet mülâkat et- miştir. Ertesi günkü gazetelerden; aynen İ ve harfiyyen: Cafer Tayyar Bey Bugünkü (La novel Öror) gazetesi yazıyor: “ Sabık Edirne kolordu kumandanı Cafer Tayyar Beyin mutavaatı, hükü Beyin getirdiği iki bavul dolusu pa- rTanm, yine bu zat tarafından maha- retle alınıp götürülmesi idi. Eğer bu paradan vaktile haberdar olunup ta müsadere edilseydi, herhalde büyü - cek bir fayda temin edilecekti. İşte, bugünden itibaren Zonguldak | sadakatini temin etmekle beraber ku- ta artık büyük Millet Meclisi hükü-| yayi müliyeyi imha etmek üzere vu- metinin nüfuzu teessis etmiş, evveloe | kubulacak sevkiyat için de arzı biz- mutasarrıflık vekâletine tayin edil. met eylemiştir. Cafer Teyyar Beyin, miş olan (Cevdet Bey), tekrar muta-| Anadoluda cereyan edecek hâdisatta sarrıflık umuruna vaziyet etmişti... | mühim bir o Tol oynayacağı anlaşılı- Fransızlar, Büyük Millet Meclisi hü- kümeti namma görülen işlerin ciddi- yet ve “e! dalresinde cereyanı takdir eylemişler; o günden sonra, meti yalnız müşkül bir işten kurtar- makla kalmayup; Anadoludaki asi- lerin gözlerinin açılmasına icrayi te- sir edecektir. Haber aldığımıza göre Cafer Tay- yar Bey, Zatı şahaneye karşı olan (sağlık | Oğütleri Yabancı illerin şarapları Bizim inhisarlar idaresi iyidir, hoştur akıllıdır ama, biraz da, koca- larma kendilerinden başka, gül kok- lamak istemiyen kıskanç güzellere benzer. O da, onler gibi, kendi tü- tünlerinden, kendi şaraplarından başkasın: içmemizi sevmez ve Ya - bandı tütünlere, yabancı şaraplara — hemen hemen büsbütün yasak ct mek istiyormuş gibi — ağır resim- ler kor, Halbuki bir tek gülün kokusu ne- kadar güzel olsa da, insana baska gülü koklamak yasak edilince, en sonunda onun güzel kokusuna alı - şir, burnu hiç koku alamıyacak ha- le gelir, Vaktile Selânikli zari? bir at ne güzel anlatmıştı: Oranmn va- lilerinden bir! paşa İsköçede kendi- sine mahsus olarak yapılan sigara- lardan başka tütün içmezmiş. Bir gün 0 zata şikâyet eder, artık bu tü- tün de bozuldu. diye teessürünü gösterir. O gat paşaya birkaç gün Selâniğin eskiden kötülüğile meş - hur üçüncü nevi sigaralarından iç- mesini tavsiye eder. Paşa böyle ya- pmca, kendisinin o güzel tütününün kadrini yeniden anlar... Şarap için de böyle, hemde tü- tünden daha ziyade böyledir. Inhi-| sarlar idaresinin çıkardığı şaraplar! gerçekten nefistir. Fakat (o henüz genetir. Halbuki şarap yaşlandık -| ga değerleri artan insanlar gibidir.! Sonra da, bir çiçekle bahar gelmez. Biz de yalnız bir türlü şaranlar ye - meklerimizde yalnız su yerine, suy- la şarap içmiye alışamayız sanırım. Her memlekette olduğu gibi, bi - zim memleketimizde de başka baş- ka mıntakalarda yetişen üzümlerden çıkarılacak şaraplar şüphesiz büş - ka başka hassalarda olacaklardır ve gene şüphesiz, İnhisarlar > idaresi Düşka başka mntakalarımızın Ü- zümlerinden şarap yaptıracaktır. Fakat o vakte kadar, bizi bir ke -| re şaraba alıstırabilmek için, yerli şarabın yanında, yabancı şarapları da, yanlarma yanaşabilmesi müm - kün olacak bir halde, tanıttırmak Ister, Yapaner şarapıarın çogu Yıl- lardan, asirlardanbeöri tetkik edil - miş, Hekimlik bakımından bassa - ları meydana çıkarılmıştır. Meselâ şampanya şarabı, en yük - sek keyif vermesinden başkaca, en ağır hastalıklarda kıymetli bir kuv- vet İlâcıdır. Fakat burada hastala» ra şampanya içirilebilmek icin şam- panyanm da biraz bize doğru yak- laşması lâzımdır. Sonra Bordo şarabı bir taraftan kadife gibi yumuşak bir şaraptır. Bir taraftan da devamlı içilebilecek bir kuvvet ildâcıdır. Şampanya iç - miye hastanm kudreti yetse (bile onu devamlı İçemez. Halbuki Bordo kendine masush kadehle hergiin de- vamlı olarak iki üç kadeh içilebilir. İstahları azalmış, hazımları bozul - muş, mideleri düzeltir. Yorulmuş Zihinlere kuvvet verir; fikirlere par- laklık getirir. Burgonya şartbınm verdiği neş'e ötekinin verdiğine benzemez. Bunu içenler yüreklerinde başka bir kuv- vet duyarlar, daha yemeği bitirme- den türkü söylemiye kalkışırlar. In- ee fikirli, slayer olurlar. Bu hassa- larından dolayı (oBurgonya şarabı, melânkolik sdamlara neş'e verecek bir ilâç olur. 7 Burada, yabaner illerin şarapları- TAN İRadyo , Bugünkü program İstanbul Öğle neştiyatı — Saat 1230: Türk musikisi; 12.50: Havadi Plâkla hafif müzik; 13,25 - 14: plik neşriyatı. Akşam neşriyatı — Saat, 18,30: Çay ati, dans musiki pertuvarı; 19,30: Plâkla 13,055 Muhtelif rafından Türk musikisi; 20,30: Safiye ve arkadaşlarımın iştirakile Türk musikisi ve halk şarkıları; 21: Plâkla sololar; 21.30: Örkestra: i — operetinden uver Bin Romans F. Mieare; va Uğultusu; 4 — Zelk pereönden (parçalar; İdti Rüyasından entermezzo; 6 — Leo - pold'un Macar Havaları; 7 — Gülistan A- merikan şarkısı; $ — Viyana havası: Tek- rar Grinzing de bulunmak isterdim; 22,30 23: Ajans ahberleri özü 24.9, 1935 Trapp, Valton. 22: Varşovsi Orkestra, kuartet: Hafif konserler; 18 Varşova: Halit orkestra. 19 Bükreş: Orkestra, 19 Lâyprig: Bando, şarkı ve saire 20,30 Budapeşte: Macar musikisi, 20,40 Prag: Fucikin eserlerinden. 2140 Hamburg: Varyete 22 Breslav: Silesya halk musikisi 32,10 Berlin: Orisestra, keman. 2230 Sırasburg: Karışık konsef 23,10 Viyana; Şrammel musikisi 2330 Stutgart: Askeri bando 2345 Strasburgı Serenatlar 2425 Viyana: Bale masikisi, Operalar: 2035 Bükreş: Vagnerin Tristan und İ- solde operası 21,10 Breslav: Die Gunst des Augenbli- eks operası 21,40 Roma; Polla de Mozzi operası 2145 Prag: Stüdyo operası Janatak. Oda musikisi: 18,10 Prag: Kuartet (Cüerubini). 2140 Torino: Keman - piyano 22,10 Zürün; Viyolonsel - piyano (so -| natlar) 2305 Budapeşte: Kuartet 23,20 Kolonya; Şubertin (şarkılardan ve korb Resitaller: Zi Varşova: Sopran şantör tarafından havalar, Dans musikisi: 20; Varşova; 21,30: Torino; 24: Buda- peşte; Dofçlandzender, Varşova. am mar a lurk dip cemiyeu toplantısı 'Türk Tıp Cemiyeti bu seneki ilk toplantısını yaparak yeni idare heye- tini seçmiştir, birinci resliğe Dr. Or- han Tahsin, ikinci reisliğe Operatör Kâzım İsmail ve Avni Aksel, umumi kâtipliğe Dr. Ihsan Şükrü Aksei, vez- nedarlığa Dr, Fethi, celse kâtiplikle. | rine de operatör Yusuf Ziya, İbrzhim Hanif, intihap edilmişlerdir. Ayrıca neşriyat, bürosu teşkil edilmiş, bura- ya da Dr, Etem Bakar ve Dr. Osman Şerafettin seçilmişlerdir. Cemiyet ilk ilmi toplantısını 29 ey- lül salı akşamı 6.30 da Beyoğluryla- ki cemiyet binasında aktedecek ve bu toplantıda Berlin üniversitesi ho- calarından profesör Munk tarafından bir konferans verilecektir. YENİ NESRİYAT İKLİMLER ye Morua'nın en ünlü romanı, son yıl. ların en gok beğenilmiş eseri, beş yıl- da yalnız Fransada 500 defa basıl- | mıştır. Bizde de gördüğü büyük rağ- bet üzerine ikinci defa basılmıştır. Tercüme Haydar Rıfatındır, Sahte doktor | muhabirimizden: ; | ningrad muhteliti arasmdaki futbol Leningrat, 24 (A.A) — maçı bugün Lenin stadında 10,000 kişi önünde yapıldı. Saat 16,30 da evvelâ Türk takımı sahaya çıktı ve alkışlar arsında hal kı selâmladı, Bunu takiben Lenin grat takımı da sahaya çıktı. Mutat! meraşimden sonra saat 16,12 de 0-| yun başladı. 5 Türk takımı; Necdet — Fazıl, Fa- ruk — Ibrahim, Lütfi, Reşat — Dan yal, Fikret, Hüsnü, Sait, Niyazi, İlk hücumu biz yaptık. Fakat bu hücum yarı yolda kesildi. Leningra- dın mukabil hücumunu kalecimiz güzel bir polonjonla kurtardı, heva güneşli ve kuvveti bir rüzgâr tama- men aleyhimize,. İlk korneri biz yap. tık fakat fena çektiler bu sırada gü- zel bir akınımızı Leningratlıların to- pü taca atmak suretile akim bıraktı- lar. Leningratlıların mukabil akınle- rında top kele önlerinde oyuncuları- mizdan birinin eline değdi. Hakemin verdiği penaltıyı Leningratlılar fena bir vuruşla dışarıya attılar, Umumi- Leningratta dünkü ma- çı 1-0 kaybettik Eskrim müsabakası bugün yapıla- cak. Güreşlerde gece karşılaşacağız Hususi | yapılacaktır. Bunlar neticelerini 26 eylülda yapılacak bisiklet yarışı ne Halkevi futbol takımımız ile Les) ticeeiyle beraber 26 eylül gecesi saat 8 de Leningrad radyosundan verile « cektir . Bulgar Leviski İstanbul ve İzmirde müsabakalar yapacak Sofya, 24 (Hususi) — Geçen sene İstanbul ve Ankarada Türk takımlar rına mağlüp olan Bulgar Leviski futbol takımı ay sonunda İstanbula hareket edecektir. Bulgar takımı İs“ tanbulda Galatasarây, ve yeni Şişli takımlarile karşılaşa" cak, bu maçlardan sonra da İzmire giderek orada da maçlar yapacaktır, İki profesör Memleketimizde arke- 45.9-938 ni takımı Fenerbahçâ yet itibarile iki takım arasında tevn- kargaşalıktan istifade eden Lenin- dan bir iki tehlikeli dakika daha ge- giriyoruz. Yaptığımız akmı Lenin. gratlılar 18 çizgisi dışında hatalı bir surette durdurdular. Çektiğimiz fs- vul kale üstünden gidiyor. Yine bir hücumda lehimize olan kornerden is- tifade edemiyoruz. Buna (mukabil rün var. Bu sırada kale önünde bir gratlılar 24 üncü dakikada birinci gollerini yaptılar, Bu golün arkasın- oloji tetkikleri yapacak | Vaktile üniversitemizde jeoloji pro fesörlüğü yapmış olan Şapi, me nle“ ketimizde fizik ve jeoloji coğrafyası hakkında tetkjkat yapmak üzere dün şehrimize gelmiştir. Kendisine pro fesör Gabriyel refakat etmektedir. Gabriyel, Fransız enstitüsü namınâ arkeoloji tetkikatı yapacaktır. | Bu profesörler yarın şehrimizden Anadoluya hareket edecekler ve Es kişehir, Kütahya ve Afyon vilâyetle- rinde etütlerde bulunacaklardır, Tat- | kalenin yanından svuta gidiyor. Bi-! Ruslarm çektikleri bir serbest vuruş | Gün, va akla li e miyor ve İlk devre bu surele 1 —O #leyhimize bitiyor. Ikinci devre sant 17,35 dö başla dı. Takımımızda ufak bir değişiklik görülüyor. Sağiç Saidin yerine Muh- teşem geçmiş ve daha ilk dakikalar - da kuvvetli akmlar yapmağa bağla - dık. Oyun ilerledikçe hâkimiyetimiz bariz bir şekil almağa başladı. Fakat netice vermiyor, Mütemadi şutları - miz kalenin üstünden ve yanlarından gidiyor. Sıkı bir hücumumuz da ka- lenin önünde tiç kişinin topa çıkma -| sına rağmen neticesiz kalıyor. Oyu - nun bundan sonraki kismınisbibir hâkimiyetimiz altında devam ettiği halde beraberliği temin edememik ve | Leningraddaki bu oyunumuzda 1-0 kikat üç ayda Ikmal olunacaktır. Aıcaret Yeni Türk - Ingiliz ve Türk - A- vusturya ticaret anlaşmalarına görü ne şekilde ihracat yapılabileceği hak- kindaki talimatnameler, dün Anküra- dan alâkadar dairelere gönderilmiş tir. Bu talimatnamelere göre ithal olunacak mal bedeli Merkez Beukâ- sma yatırılacağı gibi ihraç edilen mal bedeli de bu bankadan almacaktır. anlaşmaları seniii talimatnameler mağlübiyetimizle neticelendi ATANANLAR FBu akşam Yeni İPEK sineması nı tekmil sayamıyacağımı kolayca tahmin edersiniz. Bunu yapmak ev. rensel coğrafya kitabı yazmak gibi olur. Krbrıs şarabı, Balkan şarabı, Macar şarabı, Kiyanti şarabı, Ren şarabı... Biri idrarı arttırır. öteki böbreklerdeki kumları döktürür, bir başkası insant sarhoş etmeden yal. nız neş'elendirir. Ya, otuz yıl şişe parlıyan, yüz yıl mahzende yattık- tan sonra taze fındık gibi güzel ko- ku veren 'eski şaraplar, herbiri, bir yüksük içine sığacak kadar bir mik- tarda bile kuvvet iler. Hep bunları bize tanıtacak olan yor.” TArkast var) ——————— T05 Mütekar liva, “Cafer Tayyar Pa- sa" . Sabık meb'us. bunları nekadar tanısak, güzel ko- kularını nekadar koklasak, dönüp dolaşın yine koklıyacağımız kendi riz. LOKMAN HEKİM Hanene sdında bir kadına diploma- sız ilâç vermekten suçlu Nuri adında bir delikanlı sahte doktorluk suçun- dan üçüncü ceza mahkemesinde mü- hakeme edilmeye başlanmıştır. VEFAT Galata paket gümrüğü mü- Babık içinde durduktan sonra altm gibi|dürü; Yanyalı merhum Hayrettin|g mesi paşa kerimesi İkbal hanımm zevci, Borsa acentalarından Bay Selim oğ- m Refik'in pederi, Bay Selim Oğlu Tevfik dün vefat eylemiştir. Cenazesi bu- yine bizim inhisar - idaresidir. Biz | günkü cuma günü saat 101/2 ta Ci- hangir Susam sokağındaki evlerin- den kaldırılarak Bakırköy camiinde öğle namazının edasından sonra Ba- gülümüz, kendi şarabımızdır. Fakat | kırköy mile mezarlığma defnedilesek- o vakit onun değerini daha iyi tak-İtir. Merasimde bulunmak dir ederiz ve onu daha ziyade seve-|saat on buçukta evde veya 12 de Ba- istiyenler kırköy ocamiinde , bulunmalıdırlar. Allah gani gariki rahmet eyleye, ük 7 Rus aşkı - Rus heyecanı » Yümleri en nefis ve ihtişamlı DİKKAT; Bu fi başka 2 ay evvel bitmiş E Ayrca; Paramount dünya haberleri - Fransız - Suriye muahedena - - Son moda saç tuveletleri - FRANSIZ TiYATROSU 20 Eylül cumartesi suvare saat 21 de 27 Eylül pazar matine saat TAMARABEK revüsünün veda müsameresi TAMAMİLE YENİ NUMARALAR Paris için hazırlanan programlar. Fiyatlar: 75 - 50 « 25 kuruş localar 2 ve 3 lira Eskrim müsabakaları yarın 18 de güreş müsabakaları da gece 20,30 da VOLGA Manhkümları Rus şarkıları - Çarlık devrinin müthiş zü- dekorlar arasında bir aşk ve ihtiras ma- cerası, Mükemmel RUS » KAFKAS ve ÇİGAN ORKESTRALARI “Yaratanlar: PİERRE BLANCHAR - CHARLES VANEL - VERA KORENE filmlerle hiçbir alâkası ol: 'evrilmesi henüz hut da erilen filmlerle hiçbir ası olmayıp Çi yedi bitmiş, YENİ BİR. FİLMDİR. - Nurenberg kongresi - Büyük maçlar ve saire... AAA A SA bir büyük film veriyor: sinemalarda evvelce ilân edilen ya- Holanda Prensesi Jullana'nn nişan AGA 18 de suvare 21'de *