25 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

25 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Türkiye için yegâne mümessili BOURLA BİRADERLER ve Şsı. İSTANBUL - ANKARA - İZMİR Istanbul Yedinci icra Memurluğundan: Emine Celile ile Fatma Nerminin uhdesinde olup Em- niyet Sandığına birinci derece ipotek bulunan Kadıkö- yünde Hasanpaşa mahallesinin eski Kurbalıdere yeni Kurbalıdere birinci sokakta eski 2 defa 6 mükerter yeni 8, 8/1 numaralarla murakkam sağ tarafı Ayşe hanesi Sol tarafı ahariın arsası ârkası Emlâki Milliye çayırı ya- nından yeni inşa edilen yol cephesi birinci “Kurbalıdere sokağile mahdut ve tamamına 2838 lira kıymet takdir e- dilen evsafı aşağıda yazılı iki evin satılmasına karar ve- rilmiştir. 8 No.lı ev: Zemini renkli çini bir antreden s0- faya geçilir. Burada iki oda bir sofa ve zemini çimento ve altında sarnıcı olan alafranga ocaklı bir mutfak bir he- lâ sofada bir musluk. Birinci katında: Bir sofa üzerine iki oda bir helâ, ikinci katında: Bir sofa üzerine çatı arası 0- dası cephede bir balkon ve elektrik vardır. Bahçenin cep- heye bir-kapısı olup bahçede iki çam ağacı ve çiçekler var- dır. Bina ahşaptır. Cephesi yağlı boyalıdır. Binanın ah - şap kısımlarında kapılar boyalıdır. Arka kapıda zemin kattâ bir müğlük vardır. Bina tamire mühitağtir. Yangın duvarı vardır 8/1 No.lı ev: Zemini karosimen bir taşlık bir helâ iki oda bir mutfak (mutfağın renkli çini bir antresi vardır). Birinci katında: Bir oda bir sofa ve çatı arası dolapların- dan müteşekkildir. Odanın balkonu vardır. Bu bina kâr- gir olup elektrik vardır. Bahçede dut ve sair ağaçlar var- dır. Kapı önünün üzeri camlıdır. Harice tahta kapısı ve Kemikli çayırı sokağında kapısı vardır. Umum mesaha- sı 361 metre murabbaı olup bundan 63 metre murabbar 8 Nollı &vin ve 63 metre murabbaı da 8/1 No.lı evin z€- mini olup kalanı bahçe olan iki evin tamamı açık arttır- TAN Mektepler Açılırken... Lütfen çocuklarmızla beraber mağazalarımızı ziyaret ediniz. Trençkot ve Gabardinlerimiz Gençliğin en pratik ve en fazla tercih ettiği kumaşlardır. Beyoğlunda BAKER mağazala rnm çocuklara mahsus eşya dairesi, bütün İstanbulun €n İyi.ve en zengin çeşitli dairesidir. Istanbul Vakıflar Direktörlüğü ilânları | Değeri Peyparası Lira K. Lira K. 15 83 1 20 Büyükçarşıda: Sahaflar caddesin- de 23-No.lı dükkânın 6/50- hisse- si. 2369 156 16 11 75 Tahtakale: Demirtaş mahallesin- de Uzunçarşı caddesinde eski 124 yeni 299 No.lı dükkâ 1382400 de 138240 hissesi. 5913 516 84 38 76 Beyazıt: Eski Çarşı yeni Beyazıt mahallesinde Batpazarı Hacıme- miş caddesinde 24 No.lı dükkânın tamamı. 5806. 293 30 21 97 Beyazıt: Çarşıda Yorgancılar cad- desinde 70 No.lı dükkânın tama- mı. 2415. Yukarda yazılı malların arttırmasında istekli çıkmadı- gından 24/9 /936 pazartesi günü saat 15 te pazarlıkla sa- tılacağından isteklilerin Mahlülât kalemine gelmeleri. (1591) istanbul 4 üncü icra memurluğundan Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine bi- rinci derece ve sırada ipotekli olup tamamına 19280 - on dokuz bin ikiyüz seksen lira kıymet takdir edilmiş olan Beyoğlunda Teşvikiye Yeni Meşrutiyet mahallesi Hacı mansur yeni Kodaman sokak eski 36 yeni 93 No.lı apar- trmanın bodrum katı: Bu katın zemin kat koridorundan mozayik merdivenle inilir zemini çimento bir avlu ve bir koridor üzerine bir tarafı bir kapıcı odası, dört kömür- lük, bahçe tarafında keza bir öda ile bir çimerito helâ ve yine çimento döşeli mozayik tekne ve sabit kazanlı ça - maşırhane ile diğer tarafta ayrı bir kapı dahilinde bir ko- ridor üzerine dört oda bir helâ bir mutfak olup mutfak helâ ve koridor çimento döşelidir. Zemin kat: Sokaktan demir ve camlı kapıdan girilir. Küçük bir antre ve moza- yik bir merdivenle karosimen bir koridora çıkılır bu kat- ta bir ve iki numaralı daireler vardır. Daire 1: Bir kori- dor üzerine dört oda bir mutfak, bir banyo bir alaturka helâ vardır. Daire 2: Bir numarali dairenin aynidir. He- lâsı alafrangadır. Birinci kat: Daire 3: Bir ve 2 numara- İk dairelerin aynidir. Daire 4: Bir sofa ve bir koridor ü- zerine beş Oda bir helâ bir banyo bir mutfak ikinçi kat: maya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya işti- rak edecek müşterilerin kıymeti muhammenin o 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın temi- nat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Müte- rakim vergi, tanzifat, tenviriye ve Vakıf borçla- rı borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 23/10/936 tari- hine müsadif cuma günü dairede mahalli mahsusuna ta- lik edilecektir. Birinci arttırması 16/11/936 tarihine müsadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya ka- dar icra edilecek birinci arttırmada bedel, kıymeti mu - hammenenin Yo, 75 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın taahhüdü baki kalmak ü- zere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 1/12/936 tarihine rmüsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar daire- de yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıra- nm üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs Kanununun 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu si- çillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâka - daranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hu- susile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihin- den itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlik- te dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde Hakla- rı tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaş- masından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf ica- resi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik Vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 35/745 numaralı dosyada mevcut ev- rak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu gö- rüp anlıyacakları ilân olunur. (o (1608) inegöl Halkevi Başkanlığından İnegöl Halkevinin bir bando öğretmenine ihtiyacı var- dır. İsteklilerin hüviyetlerile şartlarını Eve bildirmeleri. (1542) Daire 5: Dört numaralı dairenin aynidir. Daire 6: Bu da- ire bir numaralı dairenin aynidir. 3, 5 numaralı dairele- rin sokağa karosimenden döşeli demir parmaklık korku- luklu balkonu olduğu gibi bütün dairelerin bahçe kısmı- na ayni evsafta birer balkonları vardır. Binanın harici aksamı yağlı boyalı ve sokak ciheti pencereleri çerçeve- li ve camlıdır. Bütün doğrama aksamı yağlı boya ve bi- na kullanışlı ve aydınlıktır. İçinde terkos, elektrik, hava- gazı tertibat ve tesisatı mevcuttur. Umum mesahası 218 metre murabbar olup bunun 190 metre üzerinde bina vardır. Mütebakisi bahçedir. Hududu tapu senedinde ya- zılı olduğu gibidir. Apartımanın tamamı açık arttırmaya konmuş olup-ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes terafından görülebilecek ve 30/10/936 tarihine rastlı - yan cuma günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık arttırma Suretile satılacaktır. Satış Emlâk ve Eytam Ban kasının844 No.lı kanunu hükümlerine tâbi olduğundan mezkür kanunun 15 inci maddesine tevfikan ikinci bir arttırma. yapılmaksızm gayrimenkul, yukarıda yazılı günde en fazla arttıranın üzerinde bırakılacaktır. Arttır- maya iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi bu - çuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir'bankanın temi- nat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina vergi- lerile çöp ve fener resimleri ve dellâliye ve vakıf icaresi satış bedelinden ödenir, Satış bedeli peşin ödemek lâzım- dır.İcra ve İflâs Kanununun 126'ncı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gayrimen- kul üzerindeki hakları ve hususile faiz ve masrafları da- ir olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün i- çinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma- sından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu kanun madde- sine uygun surette hareket etmeleri ve daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 34/2253 dosya No.sile dairemi- zemüracaatları ilân olunur. 20 senelik taviz bedeli müş- teriye aittir, ; (406) (1604) 25-90-9006 —— Devlet Basimevi Direktörlüğünden i . Devlet Basımevinde mevcut yangın söndürme tesisatı- na fenni şartnamesi mucibince konacak olan bir motör ve tulumba müteahhidin taahhüdünü ifa etmemesinden ye- niden açık eksiltmeye konmuştur. İhale 7/10/1936 çar- şamba günü saat 15 de Devlet Basımevinde idare komis- yonu huzurunda yapılacaktır. İstekliler, o gün saat 14 e kadar 9b 7,5 pey akçesi olan 60 lirayı Basımevi veznesine yatırarak eksiltmeye iştirâk edebilirler. (Şartname Direktörlükten alınabilir.) mayi şak biR ül Degil ML. İ inhisarlar Umum Müdürlüğünden: | 3 1 —Plânıve şartnamesi mucibince yaptırılacak 744 lira muhammen bedelli 12 adet dosya dolabı pazarlık su- retile eksiltmeye konulmuştur. N de Eksiltme 12/10/1936 tarihine rastlıyan pazarte- si günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şu- besindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 — İsteklilerin şartname ve plânı görmek üzere her- gün, pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte Mb 7,5 muvakkat güvenme parasiyle birlikte yukarda ismi ge- çen komisyona müracaatları. (1535) adet mükâfat vardır... DAMLA AAA e Türk Hava Kurumu Büyük PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir 6 <i keşide 11- Birinci teşrin - 936 dadır. Büyük ikramiye 200.000 Liradır Ayrıca : 30.000, 20.000, 10.000 liralık ( ikramiyelerle (50.000) liralık iki 15, 12,000, 000, 12, g Bs ii mm ANADAN SA LANSMANA DALLAR Muzadı taaffin ve deriyi İ takviye hassalarına mali- kiyeti Krem Pertevin bu-. günkü şöhret ve şiimulü- “nün bariz delilidir.” Istanbul Asliye Altıncı Hukuk Mahkemesinden: Mazo tarafmdan Küçükmüstafapaşada Hamam kargı" sında Mustafa kaptanm karısı Zülbi- yenin evinde anâsı Saimenin yanm- da iken halen ikametgühi meçhul Lütfiye aleyhine açılan boşanma da- vasının İlra kılınan muhakemesi ne- ticesinde: Müddeaaleyh Lütfiyenin Mehmet ilâ karıkoca 'gibi yaşaması Ve gezmesi yüzünden aralarında müşterek hayatın çekilmez bir hale gelmesini mucip olacak derecede siddetli bir geçimsizlik olduğu din - denen kimselerin mahkemeye kana- at veren sabit olmasma mebni Türk kanunu medenisinin 134, 142, 145, 160 ıncı maddeleri muci - başkasiyle evlenmemesine ve baba- si nezdinde olduğu anlaşılan küçük Süleymanın velâyetinin babasma ve- rilmesine ve idre dsiresinin tensib ©- deceği şeklide haftada bir gün, bir saate mahsus olmak Üzere küçük ile ananın şahsi münasebetinin tem'nine ve küçüğün iaşe ve terbiye masraf - larına ananın iştirakini davacı iste - mediğinden dolayı bu hüsusta tayini Zafer apartımanının 10 No. hı daire- sinde oturmakta iken halen ikamet- Bâhı meçhul olan Panayot Ksenakis ye. kân 75 No. Zafer apartımanmn dairemizce açık arttırmaya vazöğil « miş olup şartnamesi ilân tarihinden itibaren herkes tarafından görülebi- leceği gibi 27 - 10 - 938 tarihine rast lyan salı günü saat idden 16 ya kadar dairemizde birinci açık arttır. kıymetin yüzde yetmiş beşini bul” duğu takdirde üstte bırakılması ya « pdacak ve aksi halde en son arttıra- nm taahhüdü baki kalmak şartiyle arttırma ön beş gün daha uzatıla « rak1l-11.936 tarihine rastlıyan çarşamba günl âyni saatte dairemiz de yapılacak İkinci açık artırmasnda en çok arttıranm üzerinde bırakıla- müşteriye tittir. Sizin ikametgâhı. niz. meçhul bulunmuş olduğundan tebliğ makammâ kalm olmak ve keyfiyet malümunuz olmak üzere i « lân olunur . » (25831) —— — —— —— Yeşilköyde mukim iken elyevm is kametgâhı meçhul Osman Nuriye: İstanbul £ Üncü İcra dairesinden: Bakırköyünde Haznedar çiftliği sahi- bi vekili avukat Mehmet Behramm Is tanbul asliye mahkemesi birinci hu- kuk dairesinden İstihsal eylediği ilâ- ma miisteniden Bakırköyünde, Sakız- ve'dava avukat İle takip! s#acında, Taşhan caddesindeki arsa- edilmediğinden avukatlık ereti tak dirine mahal olmadığma masarifi mahkeme “olan bin otuz kuruşun ya vaki olan tecavüz ve müdahalenin men'ine ve 60 lira (6) kuruş masari- ti muhakeme ile otuz lira Ücreti ve- yükletilmesine 14 - 9 -İ ealetin temini tahsili için tarafmıza müddeaaleyhe 988 tarihinde karar verilmiş ve mez- Jera emri bulunmamakiı. kür ilâmın bir sureti de mahkeme dolayısiyle tebliği mümkün ola- divanhanesine talik ilmi old | radağımdan ire cer metinin on undan ilân tarihinin ferdasmdan İti-| beş güne iblâğı suretiyle ilinen teb- baren on beş gün İçinde mahkeme *| izi karargir olduğundan bu müddet nin 936 - 275 No, lu dosyasiyle tem-| içinde borcu ödemez ve tetkik mer- yizi dava olunmadığı takdirde müte-| cinden veya temyiz veyahut iadel akip kanun! muamelenin yapılacağı | muhakeme yolu ile ait olduğu mah- tebliğ yerinde olmak Üzere ilân Olu -| kemeden icranm geri bırakılmasma mr, (5826), dair bir karar getirilmedikçe oebri - tera yapılacağı ve yine bu müddet i- Dr. NACI S. SOMERSAN | çinde mal boyanmda bulunmanız ve Çocuk Mütehasssı (| bulunmazsanız hepisle tazyik oluna- Şişli, Halâskârgazi, Meşrutiyet Apr. | cağınız ve hakikate muhalif beyanda kat 2. No5 bulunursanız hapisle cezalandırılaca- Her gün saat 3-6, Telefon 42498 'ğımız ihtar olunur. (25833) ! ; 2 aci aid yiti ik ği *