28 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

28 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Milli —5 Pp Ore Küme Maçlarının Son Neticeleri: FENER, ALATASARAYI YENDİ GÜNEŞ, BESİKTAŞLA BERABERE Beşiktaştaki Şeref Stadyomu Dün Yapılan İki Büyük Maçın Heyecanına Kapılanlarla Dolmuştu ( Yazan : Eşref Şefik ) Dün Şeref stadında yapılan iki maçtan, bilhassa Fenerbaliçe — Galatasaray çarpışması milli küme Oyunların candamar: idi. Son haf- İalar Fenerbahçeyi arkada birakan Galatesaruyin'a Zânarak milli küme birinciliğinde Yetişilmez bir hale geleceği umulu- Yordu. Öyle ya, Galatasaray mu - hacimleri istendiği kadar gol çi karıyorlardı, Ankaragücüne karşi bir ziyafet kazasma çarpılarak İâp oldukları hakkında icat olunan çocukça bahaneye taraftarları de İnandırılmıştı. Fenerbahçe hücum- cularınn ortaları netice alamıyor- Tardı. Elbet le bir karşılaşma- da ziyafete filin gitmemiş bulunan Galatasaray muhacimleri üstün çı- kacaklardı. Fakat kim umardı ki, bir hafta- dır kat'iyyen bir davete gitmeden maçı bekliyen Galatasaray muha- 6. timlerinin dördü dün beklendiğinin ancak yüzde otuzunu oynayacaklar ve her on beş dakikada bir değiş- tirilmek felâketine maruz kalarak Yapabileceklerini de şaştracaklar - dir... Güneş — Beşiktaş maçma gelin- 66; Güneşliler maçm Üçte ikisini Beşiktaş kalesi önünde geçirdikleri ve muhtelif gol fıraitları yaksla- idikları halde berabere kalabilmek İmarifetini göstermekle hâkim oy - hivan bir takımı berabere de ka- b iabileceğini halka tam mânasile gös termiş oldular. Ikinci devrenin son on beş daki- İkasırda Beşiktaşlıların bir iki gol İemiye razı olmuş vaziyette oyna- İmalarına rağmen de gol atmıyarak İn gösterisler yaptılar, Sant dörtte evvelâ Galatasaray. r, onları takiben Fenerliler sa- aya çıktılar. © Hakem Nuri Bosut idi. Takım- (ir şu şekillerde yapılmıştı: ME Fenerbahçe: Hüsamettin — Yas İli. Lebip —M. Reşat, Angeli- Mes, Fikret — Naci, Niyazi, Ali Riza, Esat, Orhan, X Gülatasaray: Avni — Reşat, Lüt B — Ekrem, Hüseyin, Suavi — Necdet, Salim, Eşfak, Haşim, Bü- ent. # Fenerbahçenin bu kadrosunda, İğ Mürecilerin maksatları aşağı yu - Karı hissolunuyordu. M. Reşat gi- İi en iyi muavinlerini Galtasara- gn en tehlikeli addolunan Haşimin cenahına geçirerek onu yakından kontrol ettirmek yolunu tutmuş « lardı. Niyaziyi içe alarak üç orta» nın daha yarıcı ve daha seri bir hale gelmesine çalışılmıştı. Fikre- ti de sol muavin yerine alarak sol açığa koydukları genç Orhanm ar- kasma usta bir destek ilâve etmiş- lerdi. Galatasaray takımının kadrosu hakkında bir şey söylemek müm - kün değildir, Çünkü bilhassa ikin- ci devre hücum hattındaki çocuk- lara yer kapmaca oyunu oynattı- lar, Soldan sağa ve sağdan sola doğru bütün oyuneclara mü- temadi yer değiştirttiler. Sa- lim gibi yalnız sürati ve atılgan- lığı ile istidadı göstermiş, fakat benliz tecrübesiz bir genç olduğu da muhakkak bulunan oyuncuyu İç gibi, hücum hattının şuurunu ve inzibatını yapacak bir mevkie koy- mak esasen hata idi, Okuyucular yanretmesinler ki, bu hataya mağ- lübiyetten sonra işaret ediyoruz. Dünkü nüshamızdaki yazımda, Ga- latasaraym takımmda yapabilece- fi tadilât hakkındaki şaylalardan bahsederken, Salimin sâğ İçte fay- dahı olamıyacağmı yazmıştım. Hoş bu yanlışlığı on dakika fasılalarla diğer hatalar takip etti. Çocukların yerlerini dama taşları gibi değiş- tiren Galatasaray idarecileri tesa- düfen iyi bir şekil buldukları z2- man ondan da beş dakika sonra saparak hatalar serisinde ısrar et- tiler, Böyle çorba haline getirilen hücum hattım sürati mecali de aksine dün mutattan epey eksik İ- di, Sol içte oyunu açıp kapayan ve usta bir muavin Reşat tarafından kontrol olunduğu halde vazifesini başaran Haşim de sol açığa geçi- rildikten sonra Galatasaray hücum hattmn sevk ve idaresi tamamen Mevlâya teslim edilmiş oldu. Bir takımın belkemiği mesabesinde o- Jan muavin hattı da oyunun bi dakikasında Fener muavinlerinin yarısı kadar olamadılar. Oyunun cereyanı hakkında kâfi fikir edinebilecek şu malümatı ver- dikten sonra maçın ne şekilde de- vam ettiğini kısaca anlatayım: İik devreyi sıfır sıfıra bitiren i- ki takımdan Fenerbahçelilerin hâ- kim oynadıkları zaman Galatasaray dan fazla idi. Fakat tehlikeli za - manlada Ali Rıza ve Naci çabuk davranama: z Fenerbahçeliler ferden top kon- trolunda ve bilhassa verdikleri pas- Işte.. top kalenin ağlarına doğru yürüyor: Gol!.. ların yerlerini buluşlarında çok muvaffak oldular. Galatasaraylılar da bir kere Hü- samettinin çıkmasile boş kalan kâ- leye atamıyarak ilk mühim fırsatı kaçırdılar. İkinci fırsatı da topu paylaşamamak yüzünden başara « madılar, İkinci devre Sıfır sıfıra vaziyette ikinci dev- reye başlıyan iki takım bu devre. nin ilk on dakikasmda cenahlarile uzun paslarla işlemek tarzını güt- mek istediler, F. enerin ilk golü Onuncu dakikada bir ceza vu - Tüşunu kale ağzınd doğru çeken An Fenerbahçe Gulatasaray Beşiktaş Güneş Gençlerbirliği Doğanspor Ankaragücü Uçak veamnauaam ESEN Kale önünde şiddetli bir çarpışmadan sonra kaleci kurtarıyor gelides, Galatasaray kalesinin ö- nünü karıştırmış oldu. Avninin ka- çırdığı topu, Galatasaray müdafa- ası on metre kadar uzaklaştırabil- diği sırada Esat yetişip Avninin beklemediği bir anda içeri vurdu. Maçın bidayetindenberi fevka » lâde denecek gibi oynıyan Avninin mldafaanm önünü kapamasndan yediği bu gölle âsabı hayli bozuldu Bu golden sonra Galatasaray mu VASARSEN BBEBBNES hacimleri canlanmak istediler, Fa- kat hatlarının boyuna değiştirilme- si yüzünden yerlerini gagırdılar, bi- ribirlerini bulamadılar ve gayret- ler böylece boş gitti, Kırkmei dakikada, sol açık Kü- çük Orhan çizgi üstünde bir top yakaladı. Galatasaray müdafansı- nın avta gittiğini zannederek du - rakladığı sırada topu sürerek ka- le ağzına kadar yanaştırdı. Ve ya- kından bir şütle ikinci golü yaptı. Galatasarayın golü Oyunun son: dakikasında sağ iç yerinde pas alan Bülent sıkı ve gü zel bir vuruşla Galatasaraym bir golünü yapmış oldu. Bu golden sonra da maç Fenerbahçenin 2—1 gancıysu av yili. Güneşliler oyuna başlar başlı- maz açık , geniş ve derinlemesine uzun paslarla Beşiktaş kalesine inmiye başladılar. Çok ümitli ve güzel bir tarzda oyniyan Güneşin gollerini seyir. ciler haklı olarak beklemiye daş- lamışlardı. Güneşin golü Ortadan inen Güneş muhacim- leri Rasihin bir şütli ile birinci go- Ii on birinci dakikada çıkardılar. Golün böyle beklenmiyen ve ani bir vaziyette oluşu Güneş taraf - tarlarma büyük ümitler vermişti. Fakat sol iç Necdet Enverle bir car pışma esnasında baygın bir hale gelerek sahadan çıktı. Birkaç dakika sonra tekrar gir- di. Fakat gol atacak elemanlardan Salâhattin dün mutat oyununun yarımı oynamıyordu. Fazla ola - rak hücum hattı gol fırsatlarını fazla paslaşmak ve fanteziye kaç mak yüzünden neticelendiremiyor du, Kırk ikinci dakikada Beşiktaş sağ açığma geçen topu Rıdvan #lir dü, Güneş müdafileri çekildiler. Rıdvan da rahat rahat ilerliyerek kalecinin tam kapiyamadığı köşe den beraberlik golünü attı. İkinci devre İkinci devre başlayınca, Beşik - taşlılar Güneşin ilk devredeki hâ- kimiyeti kadar bir hükimiyetle oy- namıya başladılar. Bu devrede Güneş müdafaası İyi mukabele etti. Fakat yirmi dakika sonra Güneşliler de ağır basmıya başladılar. Maç mütevazin bir $6. kil aldı. Maçm son onbeş dakikasmda Gü neş hücüm hattı Beşiktaş kalesini abloka etmiş bir halde sardığı ve muhakkak fırsatlar bulduğu halde şüt çekememek ve fante iye kaç- mak yüzünden beraberliği değiş- tiremeden maçı 1-1 berabere bi. Ankarada Bisiklet Yarışları Ankara 27 (A.A.) — Bugün şehi mizde 104 kilometre mesafede dör dü Konyadan ve biri de Kocaeli - den olmak üezere 16 kişinin iş. tirakile büyük bir bisiklet yarışı ya pılmıştır. Talât ve Eyyübün de iş- tirak ettikleri bü yarış baştan ni- hayete kadar heyecanla geçmiş ve meraklılara çok güzel bir bisiklet günü yaşatmıştır. Konyalılari takriben beş dakik& geride bırakan Ankara kogucuları 80 inci kilometreye geldikleri za - man, ani olarak önlerine çikan bir mp mean, birikme İris gin düşmesine sebep olmuştur, Düşenler arasında bulunan Talât arkadaşlarma nazaran biraz dahz fazla. yare aldığından yarışı terket mek mecburiyetinde kalmıştır. Tâ. Jât, yarış dışında kalmak suretile devam edilen 104 kilometrelik mü. sabaka neticesinde: 1 — Orhan “Kocaeli, 3 saat 9 da kika 10 saniye 2; Erdoğun “Anka- ra,, sekiz metre geride 3 : Yakup “Ankara, tekerlek farkiyle 4 Eyüp “Ankara,, 5: Nuri Kuş “Ankara, 6: Ahmet “Konya,, 3 saat lâ da. kikk 7: Abdullah“Konya,, 8 seat 19 dakika 8: Osman “Ankara, 3 saat 19 dakika 5 saniye 9: Bekir “Konya, 10: İsmail “Ankara,.. Dünkü Bisiklet Yarışları Bisiklet federasyonu tarafından tertip edilen Biziklet yarışlarınm T inci ve sonuncusu dün Yeniköy ile Büyükdere arasmda 96 kilo « metre üzerinden yapıldı. Neticede Süleymaniyeden Ab- dullah 2 saat 37 dakika ile birinci Jalatasaraydan Muhsin ikinci, Fe- neryılmazdan Turkun Üçüncü ol « dular, Bu suretle gelecek hafta Anka- rada yapılacak olan Türkiye bi- siklet birinciliği müsabakalarında Istanbulu temsile Abdullah ile Muh sin seçilmiş oldular. Adapazarı At Yarışları Adipazarı; 27 (Tan den) — Atlı spor k'übünün lediği at yarışlarında tay koşusunda muhabirine tertip birineiliği Rızanm Ceytânı, İkinciliği Şehşedin Tufani halk koşusun da birinciliği Rifatın Yılmazı, ikinci liği Harunun Yılmazı, 2000 metre sil- rülle birinciliği Hasanım Tayyarı, i- kinciliği Ahmedin Mebrukü, 3000 metre mukavemette birinciliği Reşat Kerem oğlunun Bağdadı, ikinciliği Seyit Ahmedin Tufanı kazanmışlar- dır.