29 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

29 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

UZAY M Bakırköy Hastahanesi karantinasındaistirahat aramürsel mağazasında eski talebemden Nurullah Bey vardı. Ona gittim. Beni bu sefil hal de görür görmez hemen içeri aldı. Mükemmel bir kat kostüm.. İskar pin.. Şapka.. Gömlek.. Mükemmel giydirip kuşattı. Bu yetmezmiş gi- bi birkaç gün yetecek parayıda cebime koydu. Mezarlıkta geçirdiğim zaman- larda gözlüğümü kaybetmiştim. Bir saatçi, gözlükçü Halim vardır ki dastumdur. Hemen ona başvur dum. Bana bir gözlük verdi. Oh ! üşümüyorum, karnım tok, gözle- rim her yeri piril pırıl görüyor. Galataya geçtim. Güzel Bandırma otelinin sahibi Ahmet yirmi yıllık dostumdur. Rahat bir gece geçir- dim. Ertesi gün erkenden hastahane- ye. Cümle kapısınn önünde sertabi- bin teşrifini bekledim, Otomobil- den inerken karşısına geçtim. Bir gün evvel en sefil, en müstakreh bir kılıkta kabinesinde gördüğü za vallmın şimdi en temiz bir kıyafet le karşısına dikildiğimi görünce, pek kibar bir baş selâmiyle taltif etti. Arkalarından yukarıya çıktım. Huzurlarına girdim. — Sizi gördüm Nihat Bey. Bir az bekleyiniz. Epeyce bekledikten sonra hususi kâtipleri vasıtasile idare kalemine şu mealde emir verdiler: (Nihat Hoca karantineye yatırılacak. On beş gün İstirahat ve tedaviden sonra sertabip Bey kendisine, mü- nasip bir hizmet verecek.) h! Artık şu ilim ve tedavi müessesesinde (o barınaca- ğun. Hem sıhhatim yerine gele- “cek” hem bilgime uygun bir iş ba- şında sakin, âsude çalışacağım. Karantineye geldik. Yıkandık. Temizlendik. Örtüleri sakız gibi bir yatağa yatırıldım. Zavallı harap vücudüm! Böyle bir rahatı aylardanberi görmediği için bir çocuk safiyetile mışa mışıl yuyakalmışım. Bu servis hastabakıcılarının he- men hepsini okutmuştum. Beni ra hat ettirmek için ne gerekse esir- gemiyorlardı. Kimi, sigara kimi kahve getiriyordu. Bu sessiz, sakin, rahat ömür üç gün sürdü. Bir pazartesi günü ken di kendime: — Buna ne ihtiyaç var? Maz- har Bey şimdiye kadar beni defa- larca gördü, koyduğu teşhis eti- ketimi protokol kâğıdıma serlevha- Jadı. Fakat usule muhalefetin imkânı yoktu.. Çıktık. Neler geçtiğini, o- lanı biteni olduğu gibi anlataca- ğım dinle! azıhanesinin o karşısındaki sandalyeye oturdum. O- nun yanındaki koltukta operatör Hami Bey, Bir emrini bekliyen i- dare müdürü Mehmet Emin Bey a- yakta, Sandalyemin arkasında ser- vis mubassırım Yusuf, Sertabibin odacısı mubassır Yegâne Hanım el pençe divan, bekliyor ferman. Servisimizin şefi Dr. Cahit Ce- vat tarafından alınmış müşahede kâğıdımı gözden geçirdikten son- ra: — Nihat! dedi. Ben seni geçirdi- Zin felci tulânil eyserin ilk Anmdan beri görür, tedavi ederim. Sıhhati- ni bugünkü kadar mükemmel, e- merjini tam görmedim. Sen alko- lik kronikliği de atlatmışsın. Felç ârızalarından da eser kalmamış. Seni taburcu ediyorum! — , Benezile büzüle kekeledim: — Kebinenizde de arzetmiştim. Sıhhatçe şikâyete değer bir halim yok. Fakat mâşeri vaziyetimin kö- tülüğünü, yoksulluğunu telâfi t çin.. herhangi hizmeti istedimse.. geçirdiğim hastalıklar, yaşımın ile- ri bulunması beni bundan mah- rum etti, Müesseseye, kayrıdmak kaygusile iltica etmiştim. — Vallahi azizim! Seksen tane fahri var. Kalem tıklım tıklım do- Ju. Seni nerelere alalım, koyalım? Bilmem ki.. — Ustat! Ben zatı âlilerine ka- lem kaydını koşmadım. Müessese- nizin hangi hizmeti olursa olsun, fahir duyarak yaparım, Servislerde Jâboratuvarlarda.. otopsiye ait... — Hah! O olur. Seni teşrikhane- ye memur edeyim. — Pekâlâ! Emir buyurunuz. Hiz met etmiye çalışırım. Servise iade muamelem yapıldı. Taburcu edilmiştim. Elbiseyi giy- | dim. Dostlarla vedalaştık. İdare müdürüne gittim. Vaziyetin tavzihini rica ettim. O gün için hizmetim tayin edilme- miş. — Bugün emir almadık. Yarın teşrif buyurunuz! Aziz talebem' hastabakıcılar yol masrafına ve o gecelik ihtiyaçlara yetecek kadar para verdiler. Sal- lana sallana istasyon yolunu tut- tum. Karantinenin temiz yatağında | yatarken beslediğim ümitler sal- lanmıya başlamış yerine “belki w- yarı olmıyan bir hizmet verecek- er,, endişesi gelmişti, geceyi üzüntülü geçirdim. Hep verilecek işi düşün- düm. Bir aralık otopsi denilen ve ruhuma hiç te uygun olmıyan bir hizmetle mi kayıracaklar? Diye üzüldüm. Liyakatim, nihayet ölü- leri kesip parçalamıya mı yarıya- caktı? Ertösi"sabak.. Hergühkü “gibi, her işte öldüğü gibi ümitlerim 10s- lamış” gönlümü melâl kâğlâmiş bir halde hastaneye gittim. İdare Müdürü Mehmet Emin Be- yi gördüm. Gitti, sertabipten di- rektifi aldı. İdare âmirliği kapı- sında otopsiye memur Bay Şükrü çağrıldı. Sertabip emriyle maiye- tine verildim, Allah selâmet ver- sin, inşallah baş müdür olur, bu Taşköprülü Şükrü Efendi pek hoş, pek ömür bir zattır. Hesaptan ki- taptan 2 X 2 nin ne olduğunu me- rak etmez amma otopsi yapar. ba lıkçılık mütehassısıdır. Profesör Agraje Bay İhsan Şükrünün yar- dımiyle bu hizmete konulmuştur. Ben işte bu zatın emri altına veri- Jiyordum. İlmin kıymeti, darülfü- nün selâhiyetli bir ilim müessese sinde nasıl karşılanıyordu? Demi- yeceğim. Geçelim. Anladın, değil mi? Dinle! Perakendelern yattıkları ahırla- ra bitişik, kalaycı, tenekeci arka- daşların yanında bir karyola ha- “arlandı, o gece orada yattım, Yarın teşrihhanede otopsiye baş- ıyacaKtım. Kimbilir hangi ölüleri kesecek, hangi beyinlerin froma- ninlerini aklımız sıra araştıracak tuk! Ertesi gün, imam efendi geldi. Teşrihhanenin anahtarım verdi. Beni oraya yolladı. (Arkası var) Ankara ikinci noterliğine: Anka. rada Seçkin sokağında 1-3 numaralı mağazada kâin (Ankara şark pazarı Hasan Tahsin ve Hüseyin Hüsnü A. ker Kardeşler ve Abdullah Şefik Kök Tü) kollektif girketi unvanlı şirkette merhum zevcim Abdullah Şefik Kök Kiye sit hissemizi bütün hukuk ve ve €aibi ve zimem ve matlübatı ve bil cümle mükellefiyetleriyle beraber namıma asaleten ve küçük çocuklarım namına velâyeten bu kerre yüksek dalrenizde imza ettiğim beyanname mucibince Hamdi Köklüye devir ve temlik eylemiş olduğumdan keyfiye- tin alelusul ilânmı dilerim, Ankara Anafartalar caddesinde Ca ferzade apartrmanmın 2 numaralı darlesinde mukime Refla Köklü eki maddi ahdi Semti ve Mahallesi 212 Kuzguncuk 2364 Beyoğlu Kamerhatım 4123 Oo Eminönü Ahı Çelebi 4053 Boğaziçi Kanlıca 4143 O Erenköy Bostaner iy sso2 Beyoğlu Kamerhatun 7300 O Mercan Daya Hatun 7369 7606 O Kumkapı Çadıra Ahmet Çelebi 8133 o Yeşilköy Şevketiye BULMACA Dünkü Bulmacanın Hatleditmiş Şeki 123456189 10 ! BUGUNKU BULMACA 1934656618910 5 — Aletler (arapça) 6 — Sebep (arapça) - Neticesiz 7 Model - Tanıdık 8 — Eski «ilâh - Bir cak memleket yemişi 9 — Kumaşları biribirlerine rapleden iş - Uzak için söylenir 10 — Azimli, mam mam, Istanbul İkinci İflâs Memurluğun- dan: Müflis Israil Çiçyaşvilinin tas- fiye işi bittiğinden İflâs idaresinin Büyükdere Kefeli kariyesiHacı Osman bayırı i Sokağı E.lcadiye cad. E. 196 XY. Ieadiye hamamı Y.14 sokağı No. taj: 22 E, Mangasar E5.7 'Y, Serdarı Ömer Cad, X. 160 Limoncular caddesi OE37TY.34 E. Çubuklu E.16 deresi Y,221 Y. Çubuklu Cad 2/216/1 Bağdat Cad. 3/60 Fesliyen ve Şerbet. E,15Y. 17 hane caddesi Büyük Yeni Hu E.veY,41 E.3 Çifte Gelinler caddesi 6.8 'E. Bülvar Y. Evranos ve On dört Nisun caddesi Grip, Baş ve Diş Ağrıları, Nevralji, Artritizm, Romatizma İstanbul Gayrimübadiller Komisyonundan: Emlâk No: Cinsi ve Hissesi Bisseye Göre Arsa 120 Açık artırma Arsa 360 , Ustünde odaları olan 550 kâğir dükkânm 900/4800 His, Bostan, tarla ve meranm 600 2/16 Hiz. Arsa Arsa Büyük Yeni han üçüncü ( 400 kat 41 No. lu kâgir odanm 2/5 His, Bağ yer Bahçeli kâgir firm ve < arsanm 19/120 tam ve bir pul ve dört humus pul hissesinin 16 sehim tertibile 9 sehimi 1120 X.12 Arsa Yukarıda evsafı yazıir gayri menkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır, İhaleleri 9.2.098 tarihine dü- sen çarşamba günü saat 14 tedir. Satış münhasıran gayri mübadil bonosiledir. Muhammen K RE RR SA A DE SAÇ BAKIMI Güzelliğin en birinci şartıdır. gg PETROL NİZAM Kepekleri ve saç dökülmesini toda- vi eden tesiri mücerreb bir ilâçtır. TOPLANTILAR e DAVETLER e BUGUN: * Halk Partisi Beyoğlu İlçeyönkurulu balosu, saat 22 de Tokatliyanda Verilectk- tir. Sultanahmet Birinci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Akabi ve Mediha ve Sitkiye ve Nasihin şayian ve müş tereken mütesarrıf oldukları Istanbul Asmaaltında Alaca Hamamda Çelebi oğlu Alâeddin mahallesinde Haraççı hanı vakfından eski 2ve3 ve4ve5 ve tahtani 4 ve 7 ve 9 numaralı ye. di odanm izalel şuyuu zımnında furuh tu tekarrür ederek ayrı ayrı müza * Karedeniz talebeleri, Purkotelde bu) yajeye vazolunmuşlur. Her birinin akşam bir “Karadeniz gecesi,, hazırlamış» lardır, Toplantı sabaha kadar sürecektir. Hafta İçinde * Milli Sanayi Birliği umum! heyeti, pa- zarteri günü sast 15 de toplanacaktır. * Güzel Sonatler Birliği Resim Şubesi- nin senelik toplantısı, salı günü 15 te A- lay köşkünde yapılacaktır. * Kızılay Kumkapı nahiye kongresi, ya- kıymeti muhammeneleri dörder yüz liradır. Birinci açık artırmaları 2.3038 tarihine misadif çarşamba günü sa. at 14 ten 16 ya kadar icra kılmacak tir. Kıymeti muhammenelerinin yüz- de yetmiş beşini bulduğu takdirde ka ti ihaleleri yapılacaktır. Bulmadığı takdirde en #on artıranm teahhüdü rin esat 10 da Pari Kumkapı nahiye bi-| baki kalmak üzere 15 gün müddetle nasındaki merkezinde toplanacaktır. Tıbbi Toplantı temdit edilerek ikinci açık artırmala rı 173938 tarihine müsadif per- Türk Ginekoloği Kurumu bu ayın top-| gembe günü saat on dörtten on altı lantısını Dr. Orhan Tahsinin beşkanlığın- | va kadar icra olunacak ve o gün en da yaptı, Bu celsede: Prof. Kenan Tevfik Sezenel; Üç dış gebelik vakasından bahse- ” | derek, ameliyatla çıkardığı piyesleri gös- ” sai iptal eden mun | âkâdarların işbu gayri menkul üze. terdi, Dr. Asım Onur! çok artırana ihale edilecektir. Ipotek sahibi alacaklılarla diğer a telif usullerin kullanıldıkları mahaller hak | rİndeki haklarını hususile faiz ve mas kında tebligetta bulundu. Münakaşalara: |rafa dair olan iddialarını evrakı Kenan Tevfik Sezenel, Orhan Tahsin, Ah- | müsbitelerile yirmi gün içinde bildir Met Asim Onur, Hadi İhsan, Naşit Erer, Şükrü ve Ali Esat iştirak etmiştir. Cemi- meleri lâzımdır, Aksi takdirde hakla Yet gelecek toplantısını 10, 2. 1983 de ya- | TI tapu sicillerile sabit olmadıkça sa. paraktır, Tasfiye halinde Bakırköy Bakkaliye Kooperatif Şirketinden : tuş bedelinin paylâşmasından hariç kalacaklardır. Müterakim vergiler borçları nisbe tinde hissedarlara ve dellâliye ve va kıflar kenunu mucibince verilmesi lâ ımgelen 20 senelik taviz bedeli ve ihale pulu ve tapu masrafları mişte Tasfiye halinde Bakırköy Bakkali- | riye aittir. ye Kooperatif Şirketi hissedarlarının | — Artırma şartnamesi işbu ilân tari- yılık umumi toplantısı 28 şubat 1938 | hinden itibaren mahkeme divanhane Pazartesi günü saat (13) te Bakırköy | gine talik kılınmıştır. Halk partisi binasında yapılarak aşa- Talip olanların kıymeti muhamme fıda yazılı ruzname mucibince mü -| pelerinin yüzde yedi buçuğu nipetin zakeratta bulunarak karar ittihaz 6-| de pey akcesini hamilen o zin ve sa dileceğinden mezkür şirkette hisse-| atte Istanbul Divanyolunda datrei dar bulunanların muayyen gün ve| mahsusasımda Sultanahmet Birinci saatte hazır bulunmaları lüzumu ilân | Sulh Hukuk Mahkemesi başkitabeti olunur. Tasfiye memurları Ruzname : 1 — Tasfiye memuru raporunun okunması, 2 — Bilânçonun tetkiki, 3 — Yeni tasfiye memurları seçil- işarı üzerine mahkemece 26—i—038| mesi ve ücretlerinin tespiti. tarihinde iflâsın kapanmasına karar verildiği ân okunur, (4332) 4 — Şirket matlübat ve mevcuda- tı hakkında karar ittihazı. ne 937/33 numara ile müracaatleri, ilân olunur. (4334) Beyoğlu Mıntakası Tahsilât Müdürlüğü Feriköy Tahsil Şefliğinden : Şubemize, kazanç ve muamele vergisinden borçlu Jüt mensucat do“ kuma limited şirketinin İstanbul İthalât gümrüğü Beşiktaş antreposun- da mevcut ve mahcuz 80 balya Jüt ipliği gümrük resmi muamele vergi" si ve sair bilcümle rüsüm müşteriye ait olmak üzere 2 şubat 938 tarihi” ne müsadif çarşamba günü saat 2 de mahallinde satılacağından isteklile- rin güvenme akçalarıyla mahalli mezkürda bulunmaları ilân olunur. 443 15 Sonkânundan 15 Şubata Kadar her yerden iyi ve mülkkem. mel fiat ve şersitle elden İZTİRAP..... Sonra; $ayanı Hayret Tedavi? Kelimeler, bunu ifadeden âcizdirler Bayan M. A. “Zevcimin no yapti ği orum ” diye anlatıyor : Yakılarınız olmadan sırt uğrunda son derece iztırap çekiyordu. Bir çole tenirz ve neuz iliçlara baş vurduk Vakit ve para kaybetmekten başka bir nete vermedi. yet ağrıyan bir ALLOOOK yakısını koydu. Yaptiği anfi tesiri ve temin ettiği şayan İni tedaviyi sözle ifade etmek gayri kahildir. e Neden ört ağrının tevlid asıklı darbelerine, veya siyatik vo tihabi sonsuz manclarına te hammül etmeli! OHemen bir delikli ALLOOCK yakısile bütün bu iztıraplar nihayet veriniz. Siz de bu yakıların şayanı hayret tesirini tecrübe ediniz. Baçtığı sıhhi srcaklık, OTOMATİK BİR MASAJ gibi bemen ağrıyan yeri kaplıy» srek bütün ağrılari defeder, (o Delikli ALLOOOK yakısı, kanm cereyanı! ağrıyan mafsallar kanın terakür mmğnü men ve izm bir sükün temin eder. ALLCOCK yakısının terkibinde Capsicum, Fra , Mirrhe vemiro gibi kıymetli maddeler vardır. Hakiki ALLCOCK yakılarındaki kırmızı daire ve kartal markasına dikkab' iniz. Bütün eczanelerde 29,5 kuruş! sakalır, HALITASFIYEDE PAMUK -SANAYİİ Türk Anönüm Şirketi Hali tasfiyede pamuk sanayii Türk Abonim Şirketi hissedarlarınm 16 şu bat 1938 çarşamba günü #aat 11 de Galata'da Karamustafa sokağında | 149 nnumaralı Ovakimyan Hanmâ3 | 4 üncü katta Şirket tasfiye Bürosun da Ticaret Kanununun 381 nci mad. desile esas mukavelenamesinin bu baptaki ahkâmı dairesinde vukubula cak Heyeti Umumiye içtimamda ha ar bulunmaları rica olunur, Ruzname : ? 1 — 7 Birinciteşrin 1937 . 31 Birin elkânun 1987 devresine alt tasfiye memuru ve murakıp raporlarmın O. kunması, 4 2 — Bu devreye ait hesaplarm tas dikı ve tasfiye memurunun bu dev« reye ait muamelâttan dolayı ibrası; 3 — Murakıp intihabı, En az yirmi beş hissesi olup bu top Tantıda bulunnmayı istiyenlerin hisse senetlerini toplantı gününden en a£ bir hafta evvel Şirketin tasfiye büra suna tevdi etmeleri lâzımdır. Mali müesseseler tarafından veri len hisse senetlerinin tevdilni natık vesikalar hisse senetleri makammds kabul. olunur. Tasfiye Memuru BLAK SEA STATES Steamship Line of The USSR, "İNTURİST" Muntazam ve seri posta Yeni inşa edilen “SVANETİA,, v& puru 30 Sönkânun yarmki pazar gü- nü saat tam 12 de Galata Rıhtımn” dan kalkarak Pire, Hayfa ve Port Sait limanlarma gidecektir, Seyahat müddeti İstanbul - Pire 22 saattir, Fazla tafsilât için Galata'da Hovs gimyan Hanmda Georges Sehembri, Shipping Ageney, ye Telefon: 42653 ve Galatada Vagon.J4 ve Galatasa- ray NATTA seyahat acentelerine mü Pane