6 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

6 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

No. 34 Karacaahmedin Kuytu Köşesinde — Çay. Keyifle bir çay içtim. Parasını derhal masanın üstüne bırakarak emir verdim. — Bir daha yap! kinci çayı içtikten sonra kar şı durulmaz bir rehavet cudümü kapladı, Muşamba döşeli duvara yaslandım. Şekerlemeye hazırlanmıştım. Sabah ezanı yeni okunmuş, or- talık ağarmıya yüz tutmuştu. Kar- gımdaki kanapede birisi uzanmış uyuyor. Bir başkası kapının yanı daki sedirde yüzükoyun kapanmış, sarhoş devrilmesini andıran bir bi çimsizlikle horluyor. Ben şekerle- meye yeni yeni girer, içim geçmi- ye yüz tutarken kahvecinin sert sert tartaklayışiyle uyandım. Burada uyunmaz! Bunlar uyumuyorlar m? Sen onlara karışamazsın? Yalnız bana mı? — Evet! Çok lâf yok! Horultuları tavanı saran bu a- damların acaba ne imtiyazları var dı ? İkinci çayın parasını kahveci- nin yüzüne fırlatırcasına attıktan sonra dışarıya fırladım, Gün doğ- mak üzereydi. Elbette kuytu bir köşe bulur yatarım. My çayırındaki parka çekildim. Sessiz bir köşe seçlim. Nerede o, kahvede gelen tatlı uyku? Uyuyabilirsen uyu! U- yumak şöyle dursun düşünceler, marş marşi kumandası almış ace- mi nefer atılganlıgiyle kafama hü- cuma başladılar. Bu benim öm- rüm ne manasız, ne mantıksız.. Hiç bir şeye benzemiyen ne zırtabozca sürüklenmek istenen bir hayattı, Canım, yaşamak demek bu mu? Ölümden vazgeçtim, &lâ! Şetaret- W birşey yapacakmışım gibi İstan- bula gittim. İyi! hiç bir teşebbüse el uzatmadan, kimselere birşey de meden döndüm. Hoş! Dem aldım. Tabii! Kurbağahdere kenarında sa folandım. Mükemmel! fki de na- zeninin fıkırdak samimiyetlerile varlığımın fecaatini unuttum git- tim. Enfes! Gece Mahmutbaba me zarlığının ayazında titredim. Par- lak! Sabah, sabah, karga gak de- meden kahveci başının hakaretle- rine uğradım. Tuz biber! Hepsi iyi amma bu sendeki hal ne? Bu ne kılık kıyafet? Hoşhoşlara ziyafet! Ne iğrenc sekildesin be a. dam! E skiler nafile dememişler: Kanbur Felek, kimine don giydirir kimine kelek, ki- mine çuval örter, kimine ipek.. Fe. lek demişler ona yedi kanburü var mış Feleğin. Felek Melek derken birden bire aklıma Burhan Felek gelmesin mi? Burhan eski mektep arkada- şımdır. Tanda çalışıyormuş. Şunu gidip bulayım. Vaziyetimi birde ona anlatayım, dedim. İçime he men bir ferahlık doldu. Hiç bir şey hile olmasa, dert dökebilmek te bir ruh safasıdır, tesellidir. Ma- dem ki gitmeğe karar verdim, ne gün olsa giderim. O geceyi Karaca- ahmet mezarlığının bir kuytusun- I ONU Bil DE | SE Mf İLE Geceledim da geçirmeyi içim istedi. İster a, gönül bu. Büyükada palaslarında, Beyoğlu apartımanlarında istiyo- cek değil ya. Elbette Karacaahmı kuytusunu istiyecek. Ben bir aca- yip mahlükum. Gönlüm ne İster- 8e onu İster. Fakat ayaklarım nere- ye gitmek isterse oraya götürür. Kafam, gönlüm ve ayaklarım bir göydeye yapışık oldukları balde biribiriyle hiç geçinemezler. Gali- ba benim bu hayata düşüşümün sebeplerinden bellibaşlı da bu ü- güzlü geçimsizlik olacak. Gide gide Karacaahmette yaşa- dığım ilk günlerdeki kovuğuma vardım. Burası üç lun birleştiği noktadan bir az içe- ride bir yerdi. Bu nokta zaten Ka- racaahmedin en tenha, insana kor- ku veren en feerik bir yerdir. ©: gecelerden bir pek az mehtaplı geceydi. Geç vakit demim bitti. Canım çekiyor. Ne yapsam, ne etsem diye şöyle bir doğruldum. Üçyol ağzına geldim. İntizamsız bir ayak sesi, anlaşıl- maz bir mırıltı, Bir başkası olsa bunu muhakkak hortlak sanır. Fa» kat benim gibi erbabı olunca he men biliverirken karşıdan zom sar hoşun biri geliyor. Şöyle bir bak- tım. Gelen ya ırgat, ya bir yü rabacısı,. Delikanlı.. Beni görün ce durakladı. Yüksek sesle birta- kım sureler kekeleyip bana doğ- Tu üflemiye başladı. Ben öyle değ- me üfürükle ortadan kaybolur ta- kımından de; Korkma geç, demek maksadile işaret ettim. Büs bütün korktu. Duvara tutunarak sarhoş edasile yalvarmıya başladı: — Aman, evliya baba! Gözünü OEMUKİEENN se veyr — Berr Mere çarpma! Vallah billâh şeytana uy- dum, bir daha içmem. Aman, ev- liya baba hazretleri! Hem hazret- lerinin hazretleri! Ermişliğine kur ban olayım beni çarpma! Sonra çarpık kalırım da hiçbir iş tuta mam, Anlıyorsun, değil mi? Dinle! Bir zavallı delikanlının feci ha- Hini düşün, bir benim komik vazi- yetimi! Gülsem veya adam gibi ko huşsam delikanlı bu. Hem acar, hem kafası dumanlı, Düştüğü gü- lünç vaziyetten ayılacak, kızacak, pestilimi çıkaracak! Her kolay tarafından evli- ya olmuşken şu çocuğa bir sahi iyalık edeyim, dedim. Kol larımı havaya kâldırdım, kalın se simi daha kahınlaştırarak esraren- * giz bir ahenk vermiye çalıştım: — Ya, evlât! Ya, evlât! Ya, ev- dat! — Buyur! Emret ya evliya baba bazretleri! Kulun kurbanın olam! — Sen iyi bir zatı şerife benzi- yorsun. — Eksik olma babacığım, — Sen sus! Beni dinle! Sana dün yada da ahrette de şefaat etmekli- ğimi istersen nasihatlerimi tut! — Anam avradım olsun tuta - rım evliya baba! — Sen sus! Beni dinle! Küfret- mek günahtır. Hiç kimseye küfret- me. Arada bir kendine hafifçe küf- redebilirsin; gönül cilâsıdır. İçki RAK ŞİMDİ! E DERMAL KAG iyri büyrü yo- | BULMACA DÜNKU BULMACAMIZIN HALLI: 123 45 6789 10 Şİ FİA| A'CİAİL Cosayas e a X SOLDAN SAĞA: 1 — Sümlüklüböcek 2 — Etrafı su — Yarım (farisi) 3 — Vücudün kirini kabartmaya yarar — Hayalit 4 — Renk — Istek 5 — Konuk — Nota 6 — istanbul nakliyat idarelerinden biri — Non 7 — Erkek adı — Sorgu edatı 8 — Vaki — Ruh 9 — Hısunlar 10 — Ehli hayvan — Bir nevi seyrek ör kumaş *X YUKARDAN AŞAĞI: i — Bit nevi kömür söbasr Bayağılık Lâkirdr — Yaldır Sancak Bir malm dururken eksilmesi Reklâmlar Dostlar. (farisi) Babanın yarı — Şeref — Şeffat madde 9 — Bask sar! 10 — Bir nevi doğrama ağacı — int ——— psa) çok içmiyeceksin. İçsen bile gayet az, bacakların sendelemiyecek ka- dar içeceksin. İş tutup çalışacaksın. Kimsenin fenalığını söyleyip iste- miyeceksin. Hayatından memnun dimiz hazretleri! Dediklerini yapa- cağım. Azına izin verdiğin içkiyi ben hiç içmiyecğim. Nah, bak, ce- bimde dolu bir kırk dokuzlük şişe var. Onu da taşlara çarpıp, senin önünde kırscağım! içime müthiş bir helecan doldu. Bağırıyordum: — Sakın! Kırma! Mübarek ölü- ler diyarını anason kokutma! Du- varın üstüne koy, bırak! Evet, ora- ya. Sen gidince ben onu Kısıklı su yundan daha berrak eylerim! Sana yarın gece mum getire- yim mi evliya babacığım? — Hayır, mum İstemem. Benim nurum bana yeter. Fakat burada bir mezar komşum var ki sağlığın- da kâşar peyniri ile kavunu, teze ekmeği pek severmiş, Bir zaman- danberi hastalandı. Canı çekmiş. O- na istediklerini getirirsen sevap 0 lur da. — Canla başla evliya baba. — Bir de kırk dokuzluk şişe da- ha getir. Onu da berrak su eyleyim de sevabin çifte olsun. — Doksan altılık getiririm evli- ya baba efendimiz! — Haydi bakayım, artık sağına soluna bakmadan doğru evine git. — Benim evim yok. Ben araba- mın, atlarımın bulunduğu ahırda yatarım. LArkası var) YAN aa a a 6-2-938 ui Sandığı -ilânları - 18/6/933 tarihine kadar emlâk mukabilinde borç para alıp da benüz borcunu ödeyemiyenlere * Az faiz alınmak ve uzun vadeye bağlamak gibi büyük kolaylıklar gösterilmektedir. Şimdiye kadar müracaat etmemiş olanlarm bu kolaylıklardan istifade etmek üzere vakit kaybetmeden Sandığa başvurmaları, * (700) 14 yaşlarında yıldız CARMEN PADY tarafından idare olunan ve emsalinde yekta olan TAPYA-COLMAN KÜBA eğlence ve dans ORKESTRASI Her Akşam PAR K Otelinde parlak muvaffakıyetler kazanmaktadır. Gidin, dinleyin... Bugün saat 174 ta matine £ HMNMMMMMMEE Tahmin edilen bedeli 24000 lira olan bir adet Şalopanın imâline sit pa- zarlık münakasası 17 Şubat 938 çarşamba günü saat 14 de vekâlet binasın- 'da müteşekkil komisyonumuzda yapılacaktır. İmâl resmi ve şartnamesini görmek istiyenlerin her gün, münakasaya iş- tirâk edeceklerin de mezkür gün ve saatte 1800 liralık teminat mektupla- rı ve kanuni belgeleriyle komisyonumuza mi tları, (708) AYA Ye EL Ankara garı içindeki büfe, büvet, gazete satış yeri ve gazino binasının bundan evvelki ilân şersiti dahilinde ve pazarlıkla kiraya verilmesi 28/2/938 pazartesi gününe bırakılmıştır. Talep edilen ehliyet, mali kud- ret, nüfus ve hüviyet cüzdanı vesaiki 23/2/938 akşamına kadar Ankarada 2 inci işletme komisyonuna; Haydarpaşada 1 inci işletme müdürlüğüne verilmelidir. Şartnameler ayni makamlarca parasız olurak istiyenlere ve- rilecektir, (727) İstanbul Komutan iğ İlânları TOPLANTILAR © DAVETLER © Gümüşsuyu hastanesi koğuşların. dan bir tanesinin girişlerinin pazar. lıkla, tamiri ihalesi 7/Şubat/938 pa- #artesi günü saat 15.30 da yapılacak | Anadolu yakan Atlıspor klübü, seat tr. Muhammen kesif bedeli 356 lira/ “7 de Kadıköyündeki klüp salonunda bir 99 kuruştur, Tik teminatı 27 liradır | © verecektir, öğl sal ko | HAFTA İÇİNDE: ber gün öğlen eve | ATAŞİGİNDE, ai YE TAYT N b BUĞUN: teminat makbuz veya o mektuplarile beraber 2490 sayrir kanunun 2 ve 8. ncü maddelerinde yazılı vesikalarile ihale günü vakti muayyeninde Fındık ida Komutanlık Setmalma o Komis, yonuna gelmeleri, o “685; dile mit z, salı günü sat yoğlu Halkevinde “Anadolunun .010,, mevzulu bir konle- tans verecektir. Gülhane Müsamereleri Benenin dördüncü tıbbi smeresi rontgen profesörü Şükrü Cengörün telsli- ğinde toplanmıştır. Bu müsarerede profesör Burhanettin Os sn diynbet ve ipertiroldi, pro- adir Noyan tarafından Apar- Üiküler romatizma, başasistan Dr. Vasfi Ye vi * İstanbul Komutanlığına bağlı kr. taat hayvanatı için 600 ton yulafın kapalı zurfla ibalesi 25—şubat—938 cuma günü sat 16 da yapılacaktır. Muhammen tutarı 34500 liradır. Tik teminatı 2585 liradır. İgün komisyonda öğleden evvel görü lebilir, İsteklilerin ilk teminat mak- kememak Slm ” ei buz veya mektupları ile 2490 sayılı| yeocesr Nüzhet Şakir, Prot. Şükrü Can- kanunun 2. ve 3, cli maddelerinde Ya! gir, profesör Burhanettin Osman, Profe alı vesikalarile beraber ihale günü İ. | sür Nâzım Şakir, Profesr Burhanettin U- hale saatinden en az bir saat evveline | az sürer ener kadar teklif mektuplarını Fındıklıda Komutanlık Satınalma Komisyonuna | * vermeleri. “705, | İhale günü talibi gıkmıyan 5500 ki İlo pilâvlık ve 4200 kilo çorbalık pirin cin pazarlıkla ihalesi 21—şubat—038 pazartesi günü saat 16 da yapılacak- tir. Muhammen tutarı 5600 kilo pi amesi her nalma Komüsyonuna vermeleri. “707, * Istanbul Komutanlığına bağlı kı. taat ihtiyacı için 21000 kilo sabunun ihalesi kapalı zarfla 28—şubat —938 pazartesi günü sat 16 da yapılacak. |lâvlık pi tır, Muhammen kıymeti 5880 liradır. | balık pirincin 840 liradır. lik teminat. Tik teminatı 441 liradır. Şartnamesi |ları mecmuu 194 liradır. Şartnamesi her gün öğleden evvel komisyonda | her gün öğleden evvel komisyonda gö görülebilir. İsteklilerin ilk teminat | rülebilir. İsteklilerin ilk teminat mak makbuz veya mektupları ile 2490 si buz veya mektupları ile 2490 sayılı yılı kanunun 2, ve 8. cü maddelerin.) kanunun 2. ve 3, cü maddelerinde ya de yazlı vesikalarile beraber ihale'zıl: vesikalarile birlikte ihale günü günü İhale saatinden en az bir #aat| vakti muayyeninde Fındıklıda Komu evveline kadar teklif mektuplarını) tanlık Satmalma Komisyonuna gel. Fındıklıda Istanbul Komutanlık Satı. 'meleri, “706, incin 1210 ira 4200 kilo çor Tasfiye halinde Türkiye Milli Sigorta Anonim Şirketi Tasfiye Memurluğundan “Istanbulda Galatada Berekelzade mahallesinde Voyvoda caddesinde es ki 12 yeni 3, 16 numaralı ve sağ ta- rafı Unyon hanı, #ol tarafı Bahtiyar hanı, arkası Kamanto sokağı ve önü Voyvoda caddesile mahdut ve tasfiye halinde TürkiyeMilli Sigorta Anonim Şirketinin malı olan (Türkiye Mini hanı) namile maruf gayri menkul Şir ketin tasfiyesi dolayısile açık artırma suretile satışa çıkarılmıştı. Muayyen günlerde müracaat eden taliplerin teklif eyledikleri bedel tas. İ fiye heyetince muvafık ve lâyik görül | memiş ve bu sebeple gayri menkul yeniden açık artırma suretile satışa çikarılmıştır. Geyri menkulln ön cephesi yedi ve Kamanto sokağına bükün arka cep. İhesi beş katlıdır, Birinci katta Voyvoda caddesine bakan bir oda ile birkaç odaya tefri- ki kabil büyük bir salon ve fayans kaplı musluk ve helâ mevcuttur, Oda ve salonun duvarları kısmen ağaç kaplama ile örtülüdür. Odanm İ seneliği 390 liraya kiradadır. Salon halen tasfiye heyeti tarafından işgal edilmekteğir, 750 lira icara müteham mildir. “ Tünel katta beş oda, iki helâ ve Kamanto sokağına çıkan kapı vardır. Seneliği 670 lira kiradadır. Uçüncü katta altı oda ve bir heli yı muhtevidir, Seneliği 790 liraya ki- radadır, Dördüncü kat beş oda ve bir helâ r. Bir kısmı seneliği 460 | Diğer kısmı 5001. Beşinci kat altı oda ve bir kelâdan ibarettir. Senelik kirası 1000 Jiradır. Altıncı kat Voyvoda caddesine na ar bir tarasa ile dört oda, bir ara. bik, bir helâdan ibarettir. Tavan ara sını teşkil eden yedinci katta asansör makinesi bulunmaktadır. Birinci katta kâin büyük mağaza seneliği 750 liraya kiradadır. Satış şartnamesi 3—11—937 tari. inden itibaren gayr! menkulün birin, ci katmda kâin tasfiye odasının ka- pısma asılmış bulunmaktadır. Gayri maenkulü görmek, ve gezmek er hergün kapıcı ve asansör. İclüye ve saat 16'dan sonra orüda bu " İlunan Tasfiye memurlarından birine müracaat, edebilirler, Birinci açık artırma gayri menku. İlin birinci katmâa kâin tasfiye me- murlarmın odasında 1938 senesi mar tanın onuncu gününe rastlıyan per- sembe günü saat 15 ile 17 arasında edilecektir. İ kinci artırma 1938 senesi martının yirmi beşine rastlıyan cuma günü ay ni mahalde ve ayni saatte icra edile. cektir, Gayri menkule takdir olunan kıy- met (45080, 63) kırk beş bin beş yüz seksen lira ve altmış Üç kuruştur. Birinci artırmada mukadder kiy. metin yüzde yetmiş beşini tecavüz e- den ve tasfiye memurlarmca haddi Tâyikinde görülen bir bedelle talip zu hur ettiği takdirde ihale yapılacak, aksi takdirde en yüksek bedel vere. nin mes'uliyeti baki kalmak üzere i kinei artırma günü en çok artıranm uhdesine ihale olunacaktır. Satiş p- sindir. Artırmaya istirak edeceklerin gay ri menkule takdi? edilen kıymetin yüz de yedi büçuğu nisbetinde teminat akçesini veya bu miktar için milli bir bankanın teminat mektubunu daha evvel tasfiye memurlarına tevdi et- meleri icap eder, Birikmiş vergi, Belediye resimleri, vakıf icaresi ve diğer her nevi harç, ve resim ve mükellefiyetler müşteri- ye aittir,