6 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6-3-938 e GAMA 0000 20 AAA DSA DARA BOS SAS AASIDAZİ AA BARADAN BA PARA KOMA EAAA ANİ OKUYUCU HIKA YE | Mektupları Altı Ayda Gelmiyen Boru Okuyucularımızdan Bay Ali yazıyor “Lâlelide Mesihpaşs enddesinde 25 nu- maral evime hava gaz almak için Elek- rik şirketinin Bayamttaki yerine müracaat ettim. $83 numaralı ve 934 tarihli dosyaya baktılar. Bu sokaktan gaz geçmediğini, te- R DÜNYA SPORU: Dünya Kupasına İngilizler iğ —i Beşiktaş takımının son kadrosu ez ai Bugünkü Maç Beşiktaşın Galibiyet Şansını Fazla Görenler Aldanabilirler YAZAN: Eşref Şefik Geçen hafta Uçoka çıkmıyan Fe- perbahçe takımı bugün rakiplerinin en hatırı sayılan Beşiktaşa karşı oy- nayacak. Bu suretle Fenerbahçenin Uçoka çıkmâyışını kadrosunun za- yıllığına hamledenlerin tahminle » #inde pek isabet olmadığı anlaşıldı. Fener kadrosu muamma halinde Bu yazıya Taksim stadında karşi- laşacak iki takımın kazanma şansla- rını hesaplamak üzere başladım. Fa- kat Fenerbahçe kadrosunu bir türlü öğrenemedim. Bu sefer sarı lâcivert takımın hatlarını gizliyorlar. Yahut düne kadar sorduklarım da öğrene- memişlerdi.. Alâkadarlardan hakikati anlıya- madığım için Fener kadrosu hakkın- 'da aklımdan geçen ihtimalleri kısaca sıralıyarak maçın tahminine geçece- retin sakat olduğu malümdur. Bugi oynıyabilse de, eski randımanını ve- receği şüphelidir. Fikret takimda yer almadığı takdirde hücum hattı nasıl teşkil edilebilir? Fener hücum elemanlarına naza- ran şu iki ihtimal kuvvetli görünü. Or: e 1 — Niyazi, Naci, Ali Rıza, Bülent, Orhan. 2 — Niyazi, Naci, Bülent, Esat, Or- ban. Bu' hattın maçta ne vereceği şimdi den kestirilemez. Fikretsiz oynaya. cak bu çocukların oyun dereceleri Arkalarındaki muavin hattının ter- kibine göre de epey farkedebilir. Aklıma yatan iki ihtimal olarak yazdığım şu yukarıdaki hücum hat- larından birine Esadı soliç olarak ko yuşumun sebebi, onun Beşiktaşa kar şı muavin hattında hayli ufak kalı gındandır. Çünkü Beşiktaşlılar Ekse- riya havadan paslaşıyorlar ve birsz da cüsselidirler. Cenah muavini ola- rak Esat o tarza karşı pek müessir olamıyor. z Fenerliler Esadı soliçe koymakla müdalaa ve besleyiş kabiliyetinden de fazla bir şey kaybetmiş olmazlar zannederim. Çünkü bir iç oyuncusu ayni zamanda yarım muavindir. Fik retin bulunmıyacağı bir hücum hat- tında Fener idarecilerinin Esadı lü- zumlu göreceklerine ihtimal veri- yorum. Bu takdirde Esattan boş ka- lan yere Şaban gibi daha müteham- mil ve yapışkan birinin getirilmesi düşünülebilir. Müdafaaya gelince, Fazılın girece- ğini ve Yaşarın oynıyamıyacağını id- dia edenler çoktur. Yaşar oynıya. masa bile Fazıl idmanlı ise Fener müdafaasında şuur tesis edebilen bir elemandır. Buna mukabil Beşiktaş takımının haftalardanberi alışmış o oldukları şekli muhafaza etmek gibi mühim bir avantajları vardır, Maçın neticesi ne olabilir ? Yazıya vâkıa neticeyi hesaplamak özere başladım, fakat, Fener takımı- nın kadrosunu kendime göre bir tah minle yaptığım için rakıplerden bi. rinin hakiki ayarım tayin edeme mek vaziyetinde bulunuyorum. lışacağım. yorum. Kanaatimce, Beşiktaş takımının başlıca kuvvetli taraflarından sayi- labilecek © kiymetleri Oo takımın uzun müddet beraberliğinden hasıl temposunu muhafaza etmesidir. Zâfı ise, takım heyeti umumiyesi- nin her sene bir parça tinden kaybedişidir. Beyaz siyahlı- ların iki emaktar açığı geçen seneki akıcılıklarına narazan bü sene bir parça daha düşmüştürler. Hücüm merkezi bugünlerde sağanak halinde değildir. Sağiçe, manevraları ve top alış verişleri İtibarile seri deni- lemez. Bir soliç bu sene kendini to- parlamış ve eski sıyrılışlarını ve ka- yışlarını bulmuş gibidir Muavin hat da sürat bakımından ayni balde- dir. Müdafileri de öyle... Böyle bir takımı derin oynıyan ve çabuk yer değiştirerek ilerliyen hü- cum hatları epey müşküllere soka- ni bilhassa bu sene arzani ve isabet- U paslaşarak ilerlemeği derin yundan daha fazla sever gördük tanbaşa değiştireceklerini netmiyorum. Yalnız hattında Fikret gibi bir eleman ek- sileceğine göre #arı lâcivert akışla- rının idare merkezini marke etmek müşkülü başgöstermiş olacaktır. Beş oyuncunun canla başla kendi akılla- rına göre oynıyacaklarını hesap et- meliyiz. Böyle, pek zan- mamlanacağı pek kestirilemez. Netice itibarile. galibiyetini muhakkak görenler ka dar sarı inanamıyorum. zanabilir zannındayım. . İstanbul Futbol Alanlığından: * Taksim stadı: 6-3-933 pazar Fenerbahçe — Beşiktaş saat 15,30 Hakem Nuri Borut Dünkü B Takımları rı arasında tertip edilen lig maçlar n 22 beraber kalmışlar, Galatasa raylılar Süleymaniyeyi 7—0 yen mişlerdir, 9 . maçları | — Akımspor (A) takımı İle Barutgücü CA) takımı saat 14,30 da, Maamafih, Fenerlilerin tasavvur | ettiğim şekilde çıktıklarına göre, 8- şağ yukarı bir netice bulmağa ça- Kendi görüş zaviyeme nazaran, Beşiktaş takımının kuvvetli ve za- yu taraflarını hülâsa ettikten sonra mukayeseye geçmeği muvafık görü olan insicamı ve mağlübiyette de daha süra- bilirler. Fakat, Fener muhacimleri- Bugünkü oyunda alıştıkları stili baş- Fener hücum Iştirak Edecek Haziranda Pariste başlıyacak o - lan dünya kupası futbol maçlarına Ingiltere federasyonunun da bir ta- kım göndermesi rica edilmiştir. lara bir cemile olmak üzere bu maç lara bir takım göndereceği ve temsil hakkını yalnız bir klüp oyuncularını vereceği söylenmektedir. Arsenal Bir Puvan Daha Kaybetti Bu hafta içinde İngilterede yap» lan lig maçları neticesinde başta giden Arsenal yine bir kazaya uğra mış ve Portsmöt'la yaptığı maçta meşhur muhacimlerinin harikulâde oyunlarına rağmen gol çıkaramıya- rak 0—0 beraber kalmış. onun için çok kıymetli olan bir puvan kaybet miştir. Evvelki günkü rğkhamızda oyun- cularına şırınga yaptığındanberi mü temadiyen iyi dereceler almağa baş ladığından bahsettiğimiz Volver - hampton rakibini 1—0 yenerek lig tasnifinde rakipsiz olarak başa geç - miştir, Şazi Tezcan Temize Çıktı gk nl Hüsamettine 6 Hafta Ceza Verildi Hakem Şazi Tezcan, idare ettiği ecnebi maçların birisinde Bundan iki ay evvel şehrimizde ya “ İpilmış olan Fenerbahçe - Enosis ma- çında çıkan bazı hâdiseleş esnasında Fenerbahçe kalecisinin bir Yunan 0- yuncusuna yumruk vurduğu iddia e- dilmiş ve bundan dolayı federasyon- | Futbol federasyonu tarafından o za ca ilk tedbir olarak o maçı idare et miş olan hakem Şazi Tezcana hakem lik yaptırılmamasına karar verilmiş- ! muhtelif safhaları | beklenmiyen şekillerde inkişaf ede. cek taarruzların şaşırtıcılığı bu o - yunda hayli müessir olabilir. Evvel ce Fikreti yakından kontrol etmekle başarılan işin bugün ne şekilde ta- ben Beşiktaşm lâciverdin rhağlübiyetine İki takımın talihini müsavi addet- mekteyim Gol taraflarından en iyi istifade edecek takım ufak farkla ka- | sı. hareketine kâfi bir ceza sayılarak Birinci Küme klüpleri B takımla- rına dün Taksim stadında devam e dilmiştir. Güneş — Beykoz takımla. man işin tahkikat kendisine havale edilmiş olan İstanbul disiplin divanı iki aydenberi süren tahkikatı esna- sında alâkadarların şahadetlerine mü racaat ederek hâdiseyi İncelemiş ve bü husustaki kararım alâkadarlara evvelki akşam muntaka merkezinde tebliğ etmiştir. “İ Bu karara göre, yumruk vurduğu anlaşılan kaleci Hüsamettine 6 haf- ta müsabaka boykotu verilmiş ve ay- ni hâdisede alâkalı görülen Esadın! hakem tarafından maçtan çıkarılma ayrıca bir karar ittihaz olunmamıştır Bu maçı idare eden hakem Şazi Tez- canın da idaresizliği görüldüğü hak- kındaki iddia sabit olmadığından ©- nun hakkında da cezal bir karar it- tihazına lüzum görülmemiştir. Bundan iki buçuk ay evvel hakem- . İlikten men'i sırasında da yazdığımız gibi arkadaşımız Şa?i Tezeanın bu İş ten temiz çıkması hakikat namına “idden sevinilecek bir sevdir. e — — — (B) takımı sant 1230 da, $ — Kadirgn Gencler birliği (Genç) ta- kimi le Barutşücü (Genç) takımları saat Barutgücü sahasında bu hafla yapılarak | 10.30 da karsılasmcaklardır. 4 — Geçen hafta Davutpaşs ile yapıla- cak olan maçlar havanın rmuhalefetinden 'Davutpaşalıların gelmemesindeş yapılma- 1 — Akinspor (B) taktmı ile Barutgücü | müşter. #isat için 25 rnetre boru lâzım loduğunu, İngiltereye sipariş yapıldığını söylediler. Gelinciye kadar da iki, üç ay bekliyecek- uğradım. Hemen mukaveleyi yaptılar. 7018 he kadar cereyan verilecek. dediler. Bugün aradan altı ay geçti. Hâlâ cereyan yok. Bu işe aklım ermedi. Alâkadarların dikkat gö xüne koyuyorum... . CEVAPLARIMIZ ; Afyonkarahisarda Ulucami numaralı evde Bayan D Taşman: — Bulunduğunuz vilâyetin sıhhiye ve maarif müdürlüklerine müracaat ediniz. Size istediğiniz malümatı mufasealan vere- bilirler, EVKAFTA: Cami Hademeleri İçin Yeni Bir Karar Üç sene evvel yapılan cami hade- melerine alt nizamnamenin bir mad- desi değiştirilmiştir. Buna göre bir camide, birinci, ikinci gibi sıra takip eden ve birden fazla adam tarafından yapılan hizmetlerde yer açıldıkca on dan sonrakiler sırasile yürütülecek- ir. Ancak vakfiyelerinde ayrıca bir şart bulunmaması, ilmi hizmetlere im tihanla alınmış, en az altı sene çalış miş olmaları lâzımdır. Ölenin yetiş- miş oğulları müsabaka isterlerse © camide veya diğer bir camide o dere- ceye muadil olarak açılacak hizmet için mutlaka musabaka yapılacaktır Müddetsiz izin almış ve niyabetle ö- zerlerine evvelce cihet verilmiş olan lar yerlerinde kalacaklardır. Yalnız bu vaziyet nisan ayının ortasından sonra başlıyacaktır. .i Muhafızgücünü 2-3 Yendi İzmir, 5 (TAN Muhabrnden) — Muhalızgücü, bugün ilk maçını Uçok la yaptı. Stat oldukça kalabalıktı. O- yuna Üçokun akım İle bâşlandı. İkin cl dakikada Kemal. güzel bir golle İzmirlilerin ilk sayısım yaptı. Üce- kun biribirini kovalıyan hücumları devam ederken 19 uncu dakikada Muhafızağcü ilk golünü kaydetti, 27 inci dakikada Hadi. kornerden gelen topu güzel bir kafa vuruşu ile kaleye gönderdi ve Üçok 2 — 1 galip vaziye te geçti Bunun üzerine Muhafızgüç- lüler, Üçok kalesini sıkıştırmıya baş ladılar. 30 uncu dakikada “Şahinin çektiği demir gibi bir şüt Muhafız gücünün ikinci golünü kaydettirdi Birinci devre 2 — 2 berabere bitti. İkinei devrenin beşinci dakikasın- da İzmirliler, bir gö) daha attılar O- yun. bundan sonra her iki tarafın ne- ticesiz hamleleri İle geçti ve 3—2 Üçokun gelebesiyle heticelendi. .BASKETBOL : Fransızlar Avrupa Şampiyonunu Yendiler Avrupanın en teknik va.en yüksek basketbol takımı diye tanılan ve mü sesddit seneler şampiyonluğu muha- faza eden Litvanya milli takımı pa- zar günü Pariste Fransiz milli takı- mi ile yaptığı maçı 25—18 kaybet - miştir. VOLEYBOL: Bugünkü Karşılaşmalar Istanbul bölgesi voleybol ajanlığı tarafından tertip edilen voleybol mü abakalarına bugün devam edilecek- tir. Bu seferki karşılaşmalar YM.C.A «lübü salonlarında olacak ve saat 15 ten itibaren Süleymaniye ile Anado- tu, Eyüp ile Beykoz, Galatasaray ile Feneryılmaz, Istanbulspor ile Hilâl klüpleri karşılaşacaklardır. siniz, dediler Aradan üç sy geçti Şirkete civarında «| MAMA Pk numaralı ve 18, 12, 37 terihli makbuzla 250 Ingiltere federasyonunun Fransız | kuruş deporttnyu vermeye yatırdım. On gü| | GEN EMA BARALAR Kes Yakubek, efendisine çok bağlı bir adamdı. Hat- 4â bir defasında, kirasını vermiyen ve evden çıkmak istemiyen bir res- samın kafasını yarmış. bunun için de üç hafta kadar hapisenede yat- mıştı.. Yakubekin bu fedakârlığı boşuna gitmemiş, mükâfat olarak efendisi ona en ucuz cinsinden bir paket sigara hediye etmişti. Yakubek. efendisine pek hürmet kâr bir adam olduğu için bu hâdi- se onu çok sevindirmişti Hayatın da hiçbir vakit kimseden iyibir muamele görmiyen Yakubek, efen disinin kendisine gösterdiği en v- fak bir alâkadan bile mütehassis olurdu. Efendisi hastalandığı zaman Ya- kubek. adeta bir kocakarı gibi. hem merdivenleri süpürüyor. hemde hüngür hüngür ağlıyordu.. Zavalb adamın gözlerinden çeşme gibi yaş lar akıyordu. Hergünkü gibi köşe başındaki bakkaldan rom almıya gittiği vakit bakkal ona: — Zavallı duygulu adam, diye söylendi. ağıya ağlıya gözlerini harap ediyorsun! Efendisini tedavi eden doktor da Yakubeke ayni şeyleri söyledi. Çünkü ıbek. efendisinin sıhhi vaziyetini öğrenmek İçin hemen doktora uğrardı.. Br” gün Yakubek doktora her- vakitkinden daha kati daha azimkâr bir yüzle gitti. Efendisi- nin sıhhi vaziyeti hakkındaki bütün bildiklerini. hiç saklamadan kendi- sine söylemesini rica etti. Maksa- dı, yakınlığın hissettiği o hüyük felâkete kendisini alıştırmaktı. Yakubek. eferdisinin dairesine çıktığı zaman, büyük kederine de- lâlet eden derin bir iç çekişile şun- ları söylerdi: — Ben biliyorum, Cenabı Hak elendim gibi iyi adamları uzun müddet kendisinden uzak bu'un- durmak istemez; fakat benim gibi Allabın sevmediği kullar daha w- zun müddet dünya yüzünde, ta- ban tepmiye mahkümdur. Asıl bed baht olan bizim gibi kimselerdir. Yakubekin bunları söyledikten sonra düşüp bayılması. efendisinin ailesi efradı üzerinde çok iyi bir tesir yaptı. Ayıldıktan sonra ona bir fincan kahve getirdiler. Yaku- bek kahveyi içerken: — Hanım efendimiz, diye sö79 başladı. emri hak yerini bulur da sevgili efendimiz öteki dünyaya teşrif ederse hiç merak buyurmi yan: Yakubek kulunuz, onun Yok” luğunu size hissettirmemiye 21“ şacaktır... akubek sözlerini tarmamiya- madı. Adeta İlci litre rak) İÇ miş gibi yere yuvarlandı beşinci kadeh konyağı içtikten son ra kendine gelebildi Bu şöyle ok du: Kendisine ilk kadehi verdik- leri zaman. Yakubek. onu bir ham- lede yuvarladı. Biraz etrafına ba- kındı.. Fakat tekrar gözlerini kapa dı.. Çok geçmeden ikinci kadeh te geldi; Yakubek onu da yuvarladı. Diliyle dudaklarının etrafını yala dı.. Ve. Yine başı yere düstü. Kapıcının Matemi Yazan: Yar Hâşek — Çeviren: B. Tok Tabii ikinci kadehi üçüncü takip etti.. Yakubek gözlerini açmaksızın bunu da içti. Ve yine kendisine, baygın bir insar hali verdi. Dör- düncü kadehi içtikten sonra, şişe- nin dibinde konyak kalıp kalma - dığını anlamak için hafifçe bir gö- zünü açtı; şişede biraz daha kon- yak kaldığını görünce yavaşça doğ rulmak ve oturmak tecrübesinde bulundu.. Kendine gelebilmesi için titriyen ellerile biraz konyak iste- di.. Beşinci kadehi içtikten sonra yine ağlamıya. ve onun kadar efen disini kimsenin sevmediğini söyler miye başladı.. Tekrar düşüp bayıl mak istedi; fakat gözü boş konyak işesine Ilişince bu niyetini yar na sakladı K apıcı ertesi gün yine hasta & fendisini ziyarete geldi: — Sizi ne kadar sevdiğimi yalnız Allah bilir, diye ona dert yandı. Efendisi zayıf bir sesle? ' — Senin bu fedakârlığın görü- yor ve takdir ediyorum, Yakubek. dedi. Vaşiyetnamemde seni de vw nutmadım.. Sana da ufak tefek şey Ter vasiyet ettim. Hastanın sesi zayıfladı; elini ba- şının altına koydu ve uyudu: Onu uyandırmıya teşebbüs ettikleri pe kettiler.. $ Yakubek yine bayılmak istedi” Fakat konyak şişesinin boş olduğu nu hatırlayınca vazgeçti; mahzun bir yüzle odadan çıktı. Hakikatte Yakubek sevinçli id. Kulaklarından, efendisinin son da» kikada söylediği sözleri hiç gitmir yordu.. Efendisi ona: “Yakubek, dememiş mi idi, se nin bu fedakârlığın görüyor ve takdir ediyorum £ Vesiyetnamem- de seni de unutmadım. Mateminde teselli bulman için sana ufak te- fek şeyler bıraktım... ! Demek ki Yakubek “mateminiz unutmak İçin bazi şeyler alacaktı... Sevincini bir şarkı söylemek sure- tiyle izhar etmek istediyse de, “m. temli,, iken bunu yapmanın müvâ” fık olmuyacağını düşünerek vaz- geçti. Sokağa çıkarken köşedeki birahaneye gitti. Burada, önüne gelene efendisik- nin kendisine vasiyetnamesinde b& zı şeyler bıraktığını yüksek sesle anlattı. Uzun uzun kapıcılıktan, bü mesleğin mesuliyetinden, yüksek” Jiğinden bahsetti. Yirmi dubley$ yakın bira içti.. Parasını yarın ve receğini söyliyerek birahaneden çıktı. E ve gelince merdivenlerde ağ” lamıya ve efendisinin iyi Kl sayıp dökmiye başlar — Oh efendiciğim, sen ne büyük, he İyi adamsın! Efendisi gömülürken Yakubek Üstünü başını yırttı. Saçını başını yoldu: — Benide gömün: ben de efe dimle beraber olmak isterim. diye feryat etti. Vasiyetname ancak ÜŞ Rün sonra açıldı. Yakubek hakkın” daki maddede şunlar yazılı idi: “Matemine bir karsılık olmak Ür zere fedakâr kapicım Antoni Ye kuböke on koron iyarım tira) vasi yet ediyorum... Yakibek on koronu aldığı 28 Mman'öfkeli, öfkeli söylenmiye baş” tadı; — Namussuz ihtiyar bırakacağını Para bu mu idi?.. (Devamı 10 uncuda)