12 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

12 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

- Beşiktaştaki İhtilâf Muvakkat Bir Şekilde Kapanmış Sayılabilir Beşiktaş klübündeki ihtilâfı evvek ki gün haber aldığımız vakit alâka- darlara müracaat etmiştik. Vakayı he men gazete sütununa nakledip, vazi- yeti daha girift bir hale koymamak üzere, aile arasında yaşamış olan o ih tilâfın halline kadar sabretmemizi is- temiştiler. Beşiktaş takımının Ankaraya ha- reketinden evvel duyduklarımızı yaz mamayı İstanbulun esaslı spor yuva- arından olan beyaz - siyah klüp na- muna daha hayırlı görmüştük. Beşik- taşlılar, dün Ankaraya hareket ettik lerinden Beşiktaşın iç vaziyetini ve son ihtilâf hakkında öğrendiklerimi- zi bugün aynen yazmakta beis görmü yoruz. İhtilâf nasıl başladı ? Geçen hafta Fenerbahçeye karşı çı kan Beşiktaş kadrosunu, başkaptan- la idare heyeti ve takım kaptanı ev- velce tesbit etmişler, Fenere karşı ağ açık oynatılan Nurinin ismi mev- zuubahis olmamış. Yalnız Hüsnünün oynayıp oynamaması kendinden 80- Tulacakmış. Halbuki Beşiktaş kapta- hi Hakkı, evvelce başkaptanla muta- 'bık kaldıkları halde kendince müna- Biri sip gördüğü bir kadroyu emrivaki şeklinde çıkarmıştır. Beşiktaş klübündeki ihtilâfın Bördes elti marti ALİ olan son Fenerbahçe ma- çından bir enstantane rincitakımın teklifi : Bu esnada evvelce Ankaraya git- Maç ta beraberlikle nihayetlenin-| miyeceklerini bildiren birinci takım ce, başkaptan, Hakkıya bir mektup yazmıştır. O mektupta, evvelce ka- Tarlaştırılan takımın çıkarılmaması yüzünden Fenerbahçeyi en zayıf za- namına Hüsnü, idare heyetine mü- racaat ederek bir teklif yapmıştır. O- yuncuların teklifine nazaran, birinci manında yenemedikleri teessürle bil-| tokım milli kümede klübün vaziye- dirilmiştir. tini düşünerek müstakillen gitmeyi Ayni zamanda klübün umumi kâ- | kararlaştırmış bulunuyordu. tibi olan başkaptan, Hakkıya yazdığı mektuba karşı on iki futbolcü imza- sile bir tarziye teklifi alır. O mektup- ta birinci takıma mensup oyuncular takım kaptanına ihtar mektubunda- ki lisanla tarziye verilmediği takdir- | de futbol oynamıyacaklarını başkap- İdare heyeti, birinci takımın tek- rar Ankarada oynamamakta ısrar et- mesi ihtimalini düşürerek evvelâ ha- zırladığı takımı da yola çıkarmaktan vazgeçmemiştir. Bu suretle, dün akşam Ankaraya tana bildirmişlerdir. Bu hâdise hareket eden Beşiktaş kafilesi şim- pazartesi günü oluyor. İdare heyetinin kararı : Bu vaziyet üzerine müstacelen top diye kadar hiçbir klüibün seyahatinde tesadüf edilmemiş bir dolgunlukta, 25 kişiyi bulmuştur. Şu anlattığımız vaziyete göre, Be- Yanan Beşiktaş idare heyeti, Ankara | şiktaş ihtilâfı şimdilik kapanmış, fa- maçlarını ve takımın halini gözden kat kati bal şekline henüz varılama- geçirdikten sonra salâhiyetini son |mI$tır. haddine kadar kullanmıya karar ver- miştir. Protesto mahiyetindeki Takım, İstanbula dönünce idare he yetine cevap vermemiş olan beş 0- mektubu | yuncunun mukadderatı ve klübün #- yazan oyunculara birer birer gönder- diği mektuplarla, kararlarından he-|yetleri idare heyetince gözden geçi-| sindeki bazı gayri faal azaların vazi- men vazgeçmedikleri takdirde nizam | rilecektir. nameye istinaden klüpten kayıtları- nın terkin edileceğini bildirmiştir. Görülüyor ki, bu ihtilâf ara bulma şeklinde halledilmiş olsa dahi, Beşik İFutbol : Bu Haftaki Milli Küme Karşılaşması Milli küme maçlarına bü hafta An- kara ve İstanbulda devam edilecek- tir, İstanbulda Alsancak, bugün Fe- nerhahçe ile, yarın Güneş ile karşı- laşacaklardır. Maçlar, Taksim sta- dında saat 15.30 da olacak ve Ferer- Güneş - Alsincak maçını Ahmet A- dem idare edecektir. 17 kişilik bir kafile halinde şebrimi- ze gelmişlerdir. Kendilerile görüştü- ğümüz İzmirli oyuncular son zaman: İlarda takımlarının formda olduğunu ileri sürerek İstanbulda iyi dereceler alacaklarını ümit ettiklerini söyle - mektedirler. Ankarada bugün Harbiye ile ya- rın Muhafız ile karşılaşacak olan Be- şiktaşlılar malüm olan bâdisenin hal- ledilmesi üzerine dün akşam 25 ki- şilik geniş bir futboleü kafilesi ha- linde Ankaraya hareket etmişlerdir. Giden oyuncular, Ankara maçla * katiyetle söylemektedirler. Haftanın Şilt Maçları İstanbul futbol ajanlığı tarafından tertip edilen şild maçlarına bu hafta İŞeref stadında devam — edilecek ve Beykoz ile Galatasaray takımları kar şılaşacaklardır. Müsabaka saat 11,30 da başlıyacaktır. Atletizm Türkiye ve Romanya Atletizm Maçları Türk atletizm federasyonu ile Ro- manya âtletizm federasyonu arasın da milli bir atletizm karşılaşması ya- pılmak için muhabere cereyan etti. Bini evvelce bildirmiştik. Haber aldı- ğımıza göre, her iki federasyon ara» sında bu karşılaşma için tam bir mu- tabakat hâsıl olmuş ve atletizm mü- sabakasının tarihi 28, 29 mayıs ola- râk tesbit edilmiştir. İki federasyon arasında ayrıca hu- susi bir anlaşma yapılmış ve sırık a lama, çekiç atma ve 400 metre mâni- alı koşu müsabaka programından çi- karılmiştır. Atletizm Şampiyona Töreni kevinde İstanbul ve mıntaka atletizm şampiyonası töreni yapılacaktır. iki Alsancak maçını doktor Halit Galip, | Alsancaklı futbolcüler, evvelki gün | OKUYUCU Mektupları —— Adıyamanın ihtiyaçları “Adiyaman, dan yarılıyor: Elli binden farla nüfusu beslemekte ©- Yan kazamızda güzel binalı ve tam teşkilât Wi yalnız bir ilkmektep vardır. Halk 1k ile mektep ve bir de ortamektep. açılmasını | istiyor.” dıyamanın ehemmiyetli diğer bir ih- tiyacı da, Kireçli içme suyundan kurtul- maktır. Bu meselenin halli için bazı ta İsavvürlar yardır. Şimdiye kadar yeni bit| İ hökümet konağı, tenni bir mezbaha ya; mıştır. Sokaklar ve dükkânlar muntazem bir hale getirilmiştir. Yeni bir belediyo bi- | ması, hâl, elektrik tesisatı yapılmasıda düşünüleri işler arrsındadır. * Bozulan Bir Yol Beykozda oturan okuyucularımızdan B. Recep yazıyor: “Baykozla Paşabahçe arasındaki yol raba ve otomobillerin geçemiyeseği kadar bozulmuştur. Yağmurlu günlerde yaya ola» rak ta gitmiye imkân yoktur. Paşabahçe- de ve Beykozda beş, nit bin amele ba- rındıran deri, kösele, kundura ve şişe fab- rikaları vardır. Bir hastalık ve yaralanma hâdisesinde Beykan imdadı sıhhi ote- HAMA AOAADABIAS KALA DAA DAMASANIN AAA RESAAEEELİ 188 BA DAA ADANA 0880 12-3-938 EAA BE ARAB RA BAE RADARA ORA BALATA GADUAADAEM HIKA YE Dedemin Hikâyesi rından ümitvar olduklarını galibiyet | Ie şehrimize dönmiye azmettiklerini | Bugün öğleden sonra Eminönü hal | gerektir... TOPLANTILAR e DAVETLER e l Bugün: X Kimyazerler Birliği İstanbul şubesi Yantınmı yapacaktır. palasta verilecektir. merkezinde yıllık toplantısını yapacaktır. rilecektir. HAFTA İÇİNDE: £r, Konferans, münakaşahdır. nakaşalı konfermes devam edilecektir. KADIN HEKİMLİĞİ TOPLANTISI tsm prof, İiğında yaptı. Bu celsede: kisti vakasındı kardığı piyesi gösterdi. seti. tim etti, anlattı. dir, mobili bile gelemerektedir. Bu yöden Beykoz hastaları bu gibi sıhhi teşkilâttan istifade edemiyorlar. Dürl sene evvel bu yolların yapılması için taşlar hazırlatılmnış- K b. Yi urun ve mesğım tesiriyle taşlar bo- zulmuş ve yek olmuştur. Bunlara bir çare |* dağla gitmiştik. Arkadaşım oralıydı. #aatil4 te Eminönü Halkevinde yıllık top- # hianifaturacılar ve tuhafiyeciler Kuru munun balosu bu akşam saat 22 de Türing # Bahkesir telebe kurumu, saat 18 te, İ Divanyolunda sıhhat müzesi Karşısındaki Leman Dura tarafından #sat 71 de Ka diköy Halkevinde bir piyano konseri, ve- Ahmel Hamdi Paşa, sn günü saat 18.30 da Beyoğlu Halkevi merkez binasın- 4 “Buhranlar., mevzulu bir konferns ve- * 18 #e Şişli Halkevinde “o- meselesi etrafındaki mü- Türk Ginekologi cemiyeti bu ayın toplan ın Tevfik Sezenelin başkan Prof. Kanan Tevfik Sezenel » Klinik hu susiyetler gösteren büyük bir yumurtalık bahretti ve smeliyatla çi Dr. Ahmet Asım Onur - İki rahim kan- serinde yaptığı Werrhelm ameliyelerinden sonra, nekroz neticesi husüle gelen hahb fis tüllerinden ve bunların tedavisinden bah- Dr. Hadi İhsan Gediz - Kiroçlenmiş bir #iyom ve cismi rahim kanseri vakası tak- Dr. Ahmet Asım Onur - İkiz bir doğuma an imeyi gösterdi ve bususiyetlerini Yapılan münakaşslara: Kenan Tevfik Se zenel; Mahmut Ata, Orhan Tahsin, Ahmet Asım Onur, Hadi Gediz, Nuri Süleyman; İhsan Ari? ve Leontiyadis iştirak etmişler- Yüreğim çocuğumun üstünde dir; takat çosuğumunkalbi tap- tadır. Lüpman darbimeseli, ış ortası Beyrutu bırakıp dağ köylerinin birine bir arka- Bana yolda, köy kışlarına ait hi- kâyeler, methiyeler söyledi. Kış bü tün köylüleri bir araya toplamak işini görüyordu. zun gecelerde bü- tün köy halkı bir evde toplanıp ki- misi kâğıt oynıyarak kimisi eski günleri anarak vakit geçirirlerdi. Arkadaşımın evinde bir babası, iİ annesi bir de küçük bir kardeşi vardı. Yemekten sonra ocağın başına toplandık. İhtiyar baba bizimle bi- Taz oturdu ve kalkıp yatmak üzere odasına çekildi. Ben ocağın sağ tarafında bir pös tekinin üzerine yerleşmiştim. Ar- kadaşimla kalın sarma sigaraları- mızı karşı karşıya içiyorduk. G bir nefes çektikten son- Ta bana dönüp: — Dedem şu senin oturduğun yerde otururdu! dedi. Hölâ onu bu günkü gibi hatırlarım. Yetmiş beş yaşındaydı. Dudakları daima tatlı bir gülümsemeyle ayrılırdı. En kü- çük teessürlü hâdiseler karşısında bir çocuk gibi hüngür büngür ağ- lardı. Onun bu ağlayışına asıl se- bep oğlu olmuştu. Dedem Leman'a Allah bir çok evlât vermişti. Do- kuz kız iki erkek.. Fn büyük erkek evlâdı olan Şahin altı yaşında Öl müştü. İkinci erkek çocuğu Emin- di. Emin dayım annemden bü; tü. 1898 yılında dayım köyün bir- çok delikanlılarile beraber New - York'a hicret etti. Bilirsin, ki bi- zim köy Amerikaya hicretle nam almıştır. Dayım da o vakit heves ederek bir kafileye karışmıştı. Ya- şı henüz yirmiydi. Dedem ona mâ- ni olmak için çok uğraştı. Fakat biricik oğlunun bu inadı karşısın- da dayanamadı. Oğlunu çok sever- Arapçadan ee Faik BERCMEN İLLERE TETİK ÇE kıyordu. Evlenebilirsin! diyordu. Dayım küçükten beri amcasının kızına nişanlıydı. Orada, Amerikada birçok aşif telerle düşüp kalkıyordu. Bu bar ber dedemi çıldırttı. Oğlunu uzun ve nasihat yollu bir mektup yolls” dı. Fakat dayım hiçbir cevap ver” medi. Mütemadiyen yazdı fakat cevap alamadı, Yirmi yılı deer hep-oğlundan bir cevap beklemeli” le geçirdi. B en yarı yazmıya başladığım. zaman: —Yavrum, diye beni yanına ç#” Kırırdı. Mürekkep, kalem, kâğıt sf da gel! Dayına mektup yaz. Ons hergün ağladığımı yaz. istemiyorsa bana hiç olmazsa bif fotoğrafçığını yollasın: Ve el yar © sıyla bir kelimetik göndersin, S8 dece bir kelime! Bir tek kelimel. Sonra beni öper ve ilâve ederd — Tıpkı dayına obenziyorsuf yavrum. Fakat sakın yarın ahli” kın ona benzemesin çocuğum. Böylece her hafta dayıma mek” tüp yazardım. Yazdığım her cüm” le bir kayayı bile yumuşatır, ağlı” tırdı. Netice hep süküttu. Ded€ min ömrü mütemadiyen postacıyi beklemekle geçiyordu... Her geçen posta gününden sonr# ertesi haftayı sabırsızlıkla beklef? ve mütemadiyen gelecek haftals” rın günlerini sayardi. Dedem bazı beni yanı başına © turturur ve oğlunu kaybeden P#“ —— 9 İdare heyetinin yolladığı mektup- | taş birinci takımının bundan sonraki Güreş: di; ve arzularını kırmak istemezdi. lara on ikiden beşi zarfları imzala-| kadrosunda ve bazı azanın dikları halde cevap vermemişlerdir. Diğer yedisi idare heyetine gelerek protesto mahiyetindeki “İkayden mensubiyetleri üzerinde 'e- hemmiyetli değişiklikler vukubula- mektubun | cağı ihtimalleri kuvvetlidir. mealine vâkıf olmadan imzaladıkla- rını söylemişler ve takımlarında es- kisi gibi çalışacaklarını temin etmiş- lerdi ———— Voleybol Maçları 'T. S. K. İstanbul bölgesi voleybol Bu hal devam ederken, idare he- | ajanlığından: yeti Ankarada spor kurumu riyase- 12. 3. 1938 cumartesi günü Ayasof tini bularak vaziyeti anlatmış ve her | yada kâln Y. M.C. A salonunda yapı- ne pahasına olursa olsun Ankaraya | lacak voleybol maçları: dolgun kadrolu takımla geleceğini Süleymaniye - Vefa, saat 15, ha- bildirmişti. Ayrıca birinci takımdan | kem Kaya, Galatasaray - Beyzok, sa- hariç kalmış, fakat milli küme lisans |at 15,30, hakem Kaya, İstanbulspor- larım almış olan oyunculardan mü-| Anadolu, saati 6, hakem İlhami Po- rekkep diğer bir takımı Ankara için | later, Hilâl - Feneryılmaz, saat 16.30, hazırlamıştı. hakem İlhami Polater. Geçen gün Pariste yapılan horoz siklet dünya şampiyonasında eihan yy unvanını tekrar kazanan zenci Al, Bravn ile İspanyol Sangehili'nin maçından dört fotoğraf. İki rakip arasında boy farkına Mi anl arka. klübe | Milli Güreşçilerimizin Çalışmaları İçin Avrupa Greko - Romen şampiyo- nasına iştiraki takarrür eden milli güreş ekipimizin şehrimizdeki çalış- malarını yakından görmek üzere Gü- Teş federasyonu başkanı Vehbi Emre, gelecek hafta şehrimize gelecektir. Ekip, bu tarihten sonra kati şeklini alacak ve gidecek güreşçiler tesbit edilecektir. Çalışmalar esnasında ya- pılacak müsabakalara Ankara, İzmir ve Balıkesirden güreşçiler davet edi- leceklerdir. Eminönü Halkevi Bir Hikâye Müsabakası Açtı Emin#nü Halkevi dil tarih ve edebiyal kâye müsal kaya iştirik etmek için: dar hiçbir yerde neşredilmemiş olması, alınması. ması, xilmış olması şarttır. Hikâyeler 1 Hazirana kadar (Eminönü Halkevi dil, tarih ve edebiyat şubesi) nâ- mina gönderilmelidir. kitap halinde neşredilecektir. sübesi, memleketimizdeki genç istidatları arayıp bulmak gayesile mükâfatı bir hi. si tertip etmiştir. Müsaba- 1.— Yanılacak hikâyelerin şimdiye ka- 3 — Mevzuunun memleket hayatından 3 — 1000 - 2000 kelimeden fazla olma- 4 —Temiz Ve hintasız bir türkçe ile ya- Bu müsabakada birinciliği kazananatd, 1- kinetye 28 Yirn mükâfat verilecektir. Gelen hikâyelerden ayrıca on tanesi seçilerek bir Nihayet dayım yola çıktı. Bir cenaze çıkmış gibi evde bir hafta «| mütemli bir hava esti. min New - York'a varınca her hafta mektup yazmıya başladı. İki sene böyle devam etti. Fakat bu iki yılın sonunda ansızın mektupların ardı kesildi. Ve bir dikkat edilirse, zenciye koydukları kara yılan lâkabının doğruluğu an- laşılır. Boks meraklıları Al Brovn'un hakikaten dokunduğu yeri yakan bir dövüşçü olduğuna bakarak kara yılan lâkabını vermişlerdir. daha mektup gelmedi. Buna sebep dedemin ikinci de- fa evlenmesiydi. Ninem ölmüştü. Adamcağız ne yapsın? Çoluk çocu- ğa kim bakacaktı? Hem Obündan başka buradan giden bazı köylü- ler Emine, asıl hakiki babasının dedemden başkası olduğunu söyle- miştiler. İşte bu sebepler dolayısi le Emin mektuplaşmayı kesmişti. Zavallı dedem. Çamaşırı kendisi mi yıkayacak, yemeği o mu pişirecek, çocukların üstüne başına o mu bakacaktı? Ev- lenmekle büyük -bir kabahat mi yapmıştı. Bir gün Emin amcasının kızına da mektup yazdı; onu serbest bıra» dişahın hikâyesini anlatırdı. Pad” şah günlerce oğlunu arıyor. Ve Bİ” höyet gözlerini vererek oğlunu wi tüyor. Dedemin sonu bu masal gibi bii ti. Ağlıya ağlıya nihayet gözleri oldu. Artık günlerce bir köşeye zülüp oturuyor, yerinden kımı yordu. Ancak ayda bir annemi veyabif teyzelerimden birini ziyaret etmek için evinden çıkardı. Fakat bunu için de küçük teyzelerimden gelir, onu elinden tutar ve öyle” dışarı çıkardı. B ir gün yine bana ve küçüf kardeşlerime" ayni anlatıyordu. Tam babanın kör 9” duğu yere gelince hıçkırmıya böf” ladı ve: — İşte ben de kendi evlâdımi” uğrunda kör oldum diye inledi." 1927 senesinin Teşrinicvveli” deydi. Evimizde iki büyük hâdi cereyan ediyordu. Birincisi dayım Eminden gel” mektuptu. Yirmi beş yıl sustuk! sonra ilk mektup, Dedeme bul” haber verdiğimiz Vakit inanm. — Fotoğrafını da göndermiş de, Mektubu on defadan fazla ok” duk. Her okuyuşta hıçkırdı, aöl” dı, kendini yerlere attı, Sonra toğrafını almak üzere elini 74” Purmaklarile resmin ön tarafın! #” radı. Ve fotoğrafın üstünde a9 (Devamı 10