12 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

A... Bugün sahife — No. 6967 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 42 Mart 1938 TAYYARE PIYNAGOSU Kazânan numaraları 7 nci sahifemizde okuyunuz. Telefon: 24240 (İdare) «. 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) ” Alman orduları Avusturyaya girdi, bugün Viyanaya siriyor Almanya Avusturyaya ültimatom verdi, Şuşnig başvekillikten çekildi - Viyanada Başvekâlet ve Belediye binalarına Hitler bayrağı çekildi Naziler Reisicümhurun da istifasını istediler Orduların Avusturyaya girişi alkışlarla karşılandı Atatürk Türkku- Viyana 11 (A.A.) — Bu sabah VE ya hududunun muhtelif noktalarma doğru sevkedilmektedir. Diğer taraf. tan, Alman kıtaatının trenlerle hü- duda doğru sevkedilmekte olduğu ve bu hududun Almanya cihetinden si- kı surette kapatılmış bulunduğu da haber verilmektedir. Şu halde Alman Ya, Avustürya üzerinde müsellâh bir tazyik icra edecek demektir. Halihazırda Berlin'de B. Hitler fle 'B. Kepler ve von Paper Arasında yün Pılmakta ölan müzakerlerin vakayiin #eyir veinkişafı üzerine mühim bir tesiri olacağı mülalâası ileri sürük mektedir. Münih 11 (A.A) — Resmi maha- fil, Avusturya hududundaki munta» Zam kılaatın takviye edilmiş olduğu« Nu beyan etmektedir. Avusturyanın tedbirleri Viyana 11 (A.A.) — Başvekil, 1915 de doğmuş olan ihtiyat efradını silâh altına davet ettikten başka, federal orduya tabi bir ihtiyat sınıfı olan Yatanseverler cephesi milislerinin de silâh altına çağırılmasını emretmiş- tir. Milislerin bu daveti, bütün Avus- Yaya şamildir, Almanya - Avusturya bududunda Avusturya cihetinden mühim ihtiyat tedbirleri alınmıştır. . Viyana 1i (AA) — Başvekil B. AAvusturyanın yeni Başvekili Seys İnkar Şuşnig, 1915 doğumlu olup evvelce hizmet yapmış bulunan bekâr ihti- yatları, bir talim müddeti için silâh (Devamı 10 uncu sahifede) Buhran ve muvazene versilerinde tenzilât B. Mazhar Müfid: “Bu vergiler tedricen kaldırılmalıdır. Şimdilik küçük maaşlı memurlara hasredilmelidir,, diyor Ankara 11 (Ak- Şam) — Buhran Ve müvazene ver- gilerinde . yapıl- ması okararlaş- şırlan © tenzilâ- tın nisbet ve şek- tayin . için Maliye — Vekâle Üince yapılan tele kikler henüz bit- memiştir. Bu tef kikler | bittikten #onra - tenzilât- tan bütün me Murların mı, yok- 8 yalnız bir kı- Sin memurlarin m leri anlaşılacaktır. nizli “mebusu B. Mazhar Müfi- Yapılacak tenzilâtın yalnız küçük aaşlı memurlara hasredilmesi hak- kindaki mütalâası bu kısım memur- Denizli mebusu B. Mazhar Müfid istifade edetek- lar arasında büyük bir alâka uyan- dırmıştır. Bu münasebetle buhran ve miuvazene vergileri hakkındaki umu- mi müftalâasını da sorduğum B. Maz- har Müfid bana şunları söylemiştir: Muvazene ve buhran vergileri biri bütçenin tevâzünü meksadile ve diğeri de buhran münasebetile ihdas olunmuştu. Her iki verginin isimleri- nin bile bugün yeri kal ıştır. Fil- hakika muvazene vergisi kanununun (Devamı $ inci sahifede) RESİMLİ BÜYÜK ROMAN Yazan: Sermed Muhtar Ahis Bu güzel ve meraklı romanın neşrine bugün başladık. Yedinci sahifemizde okuyunuz. meydanını çok mükemmel şu meydanında Büyük Önder Etimesğud buldular Ankara 11 (A.A) — Reisicümhur Atatürk bugün saat 9 da Etimesğut "Türkkuşu meydanını şereflendirmiş- ler, vazife uçuşu yapmakta olan öğ- Tetmen namzedlerinin uçuşlarını ta- Kip ederek hepsi hakkında izahat al- mışlardır, Meydan tesisatını ve mal- zemeyi tedkik ve Türkkuşu gençleri- | ne ayrı ayrı iltifatte, bulunmuşlardır. | Atatürk saat 12.de alandan ayrıl- mışlar ve gördükleri intizam ve mü- kemmeliyetten dolayı takdir ve mem- nuniyetlerini izhar buyurmuşlardır. Bi Şefin bu değeri ölçülmez a- lâkaları Türkkuşu gençleri arasında geniş bir sevinç, heyecan ve coşkun- Tuk uyandırmıştır. Dbikkatlers Ecnebi | profesörler Ecnebi profesörler, bizim birinci sınıf doktorlarımızla rekubet ediyor. — Niçin? — Çünkil bizimikler - tarafından tedavi olunması icabeden baz mühim ve zengin hastaları onlar kendileri. | ne çekiyor. İ — O gibiler, eskiden ekseriyetle Avrupa'ya giderlerdi; / ştindi Avrupa; | ayağımıza gelmiş sayilır, Bunda, tür- Mü türlü kârlarımız var: Döviz, sürat, Türkiyenin mühim bir fhıbdi merkez olması, genç doktörlarımızın beynel- milel şöhretlerle temas imkân bul maları Bizim birinci sını/ doktor. larımızın - mienafii ise; bundan. niçin. sarsılmış olabilir ki, onların da mia- yenehanelerinde iğne atılsa yere düş- müyor. Hayır, ne cihetten bu işe bak- sak, ecnebi projesörlerden memnun olmalıyız. KANUN BİLGİLERİ Viyanada halk büyük sevinç içinde Alman ordularını bekliyor Viyana 11 (Hususi nühdlörinizzlüd elekeili) — Pazar günü için mukarrer olan reyiâmın tehirine - rağmen Al- man orduları bu akşam Avusturya hududunu geçmişler- dir. Orduların yarın (bugün) sabahleyin Viyanaya gir- melerine intizar ediliyor. Viyanada büyük galeyan var- dır. Sokaklara dökülen halk, Alman ordularının Avustur- ya hududunu geçerek Viyanaya gelmelerini sabırsızlıkla bekliyor ve memnuniyetlerini izhar ediyorlar. Başvekil B. Şuşnigin istifasından sonra Başvekil olan Dahiliye Nazırı Nazilerden Seys İnkar bu akşam radyo- da halka hitaben bir nutuk irad ederek Avusturya halkına sükünet tavsiye etti ve hududu geçen Alman ordularına karşı konulmamasını Viyanaya gelmelerine intizar edil. mesini bildirdi. Von Ribbentrop Londra- dan Betline dönüyor Yapılan görüşme henüz hiç bir netice vermedi Almanya, İngilterenin: Orta Avrupa işlerine karışma- masını istiyor, İngiltere bunu kabul etmiyor (Yazısı sekizinci sahitede) MUDDETLER Yaran: Avukat Emcet Ağış Bugün beşinci sahifede