11 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

FE l | ammına Sene 20 — No, 6966 — Flati her yerde 5 kuruş KÜÇÜK ILÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 CUMA 11 Mart 1938 Yeni yıl bütçesi esbabı mucibesi meclise verildi. Oyun Avusturya karıştı Viyanada ve diğer şehirlerde naziler harekete geçtiler - B.Hitler gece nazırları çağırdı Avustur- ya Dahiliye nazırına istifa emri verildi Nümayişler ve müsademeler oldu, bir çok kişi yaralandı, evlerin, dükkânların camları kırıldı, polis nümayişçileri dağıtamadı Berlin 11 — İyi malümatlı mahafi yada mühim vakalar yor. Avusturya kabi- — nesinde ha: imessili olan B. Reis z İnkuar isti verir vermez, bu hâ- diseler çıkacaktır, Dün gece geç vakit B. Hit Alman nazırlarını yanma 5 vö Avusturyadaki vaziyet ür. Avusturya nazırı olan B. azi mümessili sıfatile isti- fa etmek için talimat verilmiştir. nazileri, pazar günü ya- karşı koymak üzere bütün Avusturyada propagandalarını şiddetlendirmek için emir almışlardır. Berlinde Avusturya hükümetinin va- giyete hâkim olamıyacağı kanaati (Devami 10 uncu sahifede) Küçük maaşlı memurların buhran ve muvazene vergileri hafifletilecek Hava vergisi hariç olmak üzere diger vergiler tevhid olunacaktır âletlerinden alınan ve senede 30 bin lira tutan resim belediyelere terkedilecek ) Devlet varidatında seneden seneye bir artıma mevcuttur. İktisadi kalkın- manın ve vergi İşlerinde takib olunan Ankara 10 (Telefonla) — 1938 se- nesi varidat bütçesi esbabı mucibesi Meclise verilmiştir. Bü esbabi mucibe- EE. Nazilerin şiddetli nümayişler yaptıkları Viyahadan bir manzara | taya gitmiş olan Milletler Cemiyeti İ me ile Türkiye tarafından tevdi olu- nin bir de umumi düştnceleri bildiren bir merbutu vardır. Umumi düşünce- ler şudur: ıslah ve tahfif yolundaki mesainin feyizli neticelerini görmekteyiz. Bu (Devamı 8 inci sahifede) Sermed Muhtar Alus'un|' “ AKŞAMiiçin hazırladığı resimli büyük roman Emektar - vezirlerden Abdülmennan paşa yet- mişine merdiven dayadık. tan sonra 18 yaşında bir | kızı nikâhlıyor. Bir müd- det sonra âhretine kavu- şunca tekne kazıntısı bi- ricik oğlu Nanemolla İr- fan baştan çıkıyor. Biribi- rini takib eden bin bir tür- lü badireler, maceralar... 19, 20 yaşlarında bir Hatay seçim nizamnamesi İki proje etrafında tedkikler devam ediyor Cenevre 10 (A-A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Ha- tay İnlihabat nizamnamesini tetkik ve tadile memur beşler komitesi Ha- komisyonunun hazırladığı nizamna- nan mukabili proje üzerinde üç gün- dür müzakerelerde bulunmaktadır. Bu iki projenin bazı maddelerinin tetkik ve münakaşası henüz devam ediyor, ——— — ——— mikkeatliexzı —— İlâç flatleri İlâçlar muhtelif eczanelerde ayrı ayrı fiatlerde. Hattâ müstahzarlar bile: İstanbul tarajında 125 kuruş, Beyoğlunda 145 kuruş. Hattâ bazan 15-35 nisbetinde fark lar mevcud... Et fiatleri gibi, bunların da tevhidi Telefon: 24240 (İdare) «- 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Başvekil B. Celâl ayarla bir görüşme “Bizim için emniyet, evvelâ kendi kuvveti. mize sonra da ittifaklarımıza dayanır Fransız gazeteci: “Kanaatim şudur ki, Türkleri, bu modern ve eski milleti her an daha ziyade hesaba katmak lâzımdır,, diyor Ankara 10 (A.A) — Ajans ekono- mik ve finansiyel müdürü M, Hussa- ra Başvekil Celâl Bayar tarafından verilen aşağıdaki mülâkat (pariste Pöti Parisiyen tarafından neşredi- miş ve diğer gazeteler tarafından da iktibas olunmuştur: «Balkan Antantının son toplantısı çalışmalarının neticesi, Doğu Avru- pası devletlerinin bugünkü entermaş- yonal meselelere karşı gösterdiği alâ- kayı bariz bir surette isbat etmiş bu- Tunmaktadır. j Berlin, Roma, Paris ve Viyanadaki &on politik tezahürler burada büyük bir akis uyandırmış, ve Ankara bu de- fa, hassaten derin noktai nazar teati- lerine sahne olmuştur, Bu görüşmeler soğukkanlılık ve # tidal ile temeyyüz etmiş ve bu suret- le, Kemal Atatürk'ün tamamile te miri edilmiş politik ve askeri bir em- niyete ve ayni zamanda kuvvetle tar- (Devamı 7 nel sahifede) Başvekli Celâl Bayar B. Blum yeni Fransız kabinesini Paris 10 (A.A.) — Dün akşamdan- beri beklenen kabine buharnı bu sâ- bah, B. Şotan'ın Mebusan meclisinde söylediği veda nutku ile başlamıştır. Meclis sabah erken olmasına rağmen ağız ağza dolu idi, Şotan, nutkunu bitirir bitirmez hü- kümet sıralarında oturan arkadaşları na işaret etmiş ve hepsi birden ayağa kalkarak Başvekli ile birlikte Beclisi terketmişerdir. Bütün kabine Azaları saat 10,40 ta Relsicümhur sarayına giderek B. Löbrün'e hükümetin müş- terek istifasını vermişlerdir. Relsicüm- kur kabinenin istifasını kabul et- miştir. teşkile memur edildi Radikal sosyalistler Bluma müzaheret için mali ve siyasi teminat istiyorlar Yeni kabineyi B. Blum teşkil kabineyi teşkile memur eylem$itir, Blum, ilk vazifesi frankın müdafa- ası ve devlet maliyesinin düzeltilmesi olacak olan hükümeti için elzem mü- zahereti temin edebildiği takdirde ka- bineyi teşkil edecektir. Aksi takdirde, B. Löbrunun İstişa- relerine devam ederek tekrar bir radi- kal âzaya müracaat edeceği ve bunun da sosyalistlerin iştirakleri bulunan ve bulunmayan bir hükümet teşkiline (Devamı 10 uncu sahifede) Holivutta bir stüdyo lokantasında ne görülür? Değişmeler: 7 lâzımdır. Bu, hem daha kolay, hem de zaruridir. MEŞHURLAR Uludağın fepesinde!... (Akşam) için hazırlanan bu karikatür serisi Cemal Nadir'in | en güzel eserlerinden biri olacaktır.) GEÇMİŞ ZAMANLAR Bir Saray Hatırası delikanlıydı bu... Bugün 7 nci sahifemizde Artistlerin lokmalarını sayan ve biraz fazla yiyince tabağı kaldıran insanlar var Hükmet Feridun Es'tı mektubunu yarınki nüshamızda okuyunuz.