20 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

20 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

20-4 - 938 Perakendeci Ka- saplar Eti Daha Ucuz Alacaklar Et mürakabe komisyonu, dün top Janmış, son bir haftalık vaziyeti tet- kik ederek fiyatları olduğu gibi bi- rakıtıştır, Belediye tarafından kuru- lan şirketin piyasa üzerinde iyi bir fol oynadığı anlaşılmaktadır. Komis yon, toptan et satışlarına da âzami fiyat koymak için tetkiklere giriş miştir. Diğer taraftan belediye, şimdiye kadar getirttiği hayvanları kasapla- ra diri olarak veriyor, kasaplar bun- Jarı Mezbahada kendi hesaplarına kestiriyorlardı. Bugünden itibaren belediye, bu hayvanları doğrudan doğruya Mezbahaya sevkedecek ve kestirdikten sonra kasaplara satacak tır. Valinin beyanatı Vali ve belediye reisi Muhittin Üstündağ, et ucuzluğunu temin yo- lunda alınan yeni tedbirler ve şeh- rin bugünkü ihtiyacı hakkında, dün, Şu izahatı vermiştir: “— Geçen mârt başlangıcından itibaren et fiyatlarında temin ettiği- miz ucuzluğun sebep olduğu istihlâk fazlalığı devam ediyor. Bu fazlalık Nisan ayında yüzde on beş olarak tes bit edilmiştir. Önümüzdeki yaz ay- ları içinde daha büyük bir ucuzluk temin ederek muhterem halkımızın bu mühim gıda maddesini daha ko- laylıkla tedarik imkânını bulacağın- dan şüphe etmiyorum. Bugünkü istihlâk fazlalığı ve ta- lep genişliği karşısında hayvan mü- varidatı, ihtiyacı güçlükle karşıla- maktadır. Esasen normal senelerde de, bu aylar içinde Istanbulda et fi- yatı - kasaplık hayvan arzının daral masından dolayı - biraz yükselirdi. Bu senc havaların fazla Serin ve yağmurlu gitmesi, bu aylar içinde İstanbulun ihtiyacını geniş mikyasta karşılıyan İzmir mallarının piyasada bollaşmamasına sebep olduğu gibi, piyasaya çıkarilması lâzım gelen ku- zu miktarının da azalmasına sebep olmuştur. Perakendeci kasaplara et daha ucuza verilecek Piyasayı tanzim ve günün icap larına uygun bir hale getirmek için dalma normal yollardan yürümeyi tercih ettik. Ve muhtelif mıntakalar dan kasaplık hayvan satın alarak piyasaya arzetmiye başladık. Aldığı muz yeni ve müessir tedbirlerle piya saya satacağımız hayvan miktarı gün geçtikçe artmaktadır. Gerek ayaktan gerek kesilmiş olarak belediye na- mina satışa çıkardığımız ve çikara- cağımız kasaplık hayvanları herşey- den öncepperakendeci kasaplara ve- Triyoruz ve bu suretle harekete devam , Edeceğiz. Bir mari tarihinde ilân et- miş olduğumuz özami fiyatlar de Bişmemiştir. Yarından (bugün) iti baren belediyenin getirdiği karaman koyunlarının etini biraz daha ucüz- latarak perakendecilere kilosunu ©- tuz beş kuruştan veriyoruz. “ “Tün olunan âzami fiyat kırk kuruş oldu- ğuna nazaran perakendeciye © beş kuruş bir (ark bırakıyoruz, demek tir ki, perakendecinin bu fark ile şimdilik iktifa etmesi lâzımdır. Doğ rudan doğruya ve tercihan peraken- deciye satmamız ve arada bu farkı bırakmamız, şehrimizde münhasıran koyun eti mevzuu üzerinde son gün- lerde göze çarpan sıkıtnılı vaziyeti kökünden halledecektir. Hileler belediye zabıtasına , haber verilmeli Etlerin üzerine cinslerini göste ren damgalar muntazaman vurulmak tadır. Muhterem halkımızın et alır ken cinsler üzerinde çok dikkatli ol- malarını ve tesadüf edecekleri hilele- ri derhal ilk belediye zabıtası me muruna haber vermelerini rica ede- rim. Bugün sureti mahsusada davet ettiğim kaza kaymakamlarına O bu mevzular etrafında yeniden talimat verdim. Vezin itibrile az miktarda €t satmakta nazlanan kasaplar da bize haber verilmelidir. Belediyemiz, gerek istihsal mm- takalarından hayvan tedarik etmek veyahut buraya getirilen canlı hay- Yanları ilk elden satın alarak ucuz |sanıldığına göre, inceden inceye mü | Dasında bir fiyat üzerinden satişa arzetmek (Başı 1 incide) Bu meseleler ayni zamanda De- Iadye ve Bone ile İngiliz devlet «- damları arasında 28 ve 30 nisanda Londrada yapılacak olan görüşmeler esnasında da mevzuubahsolacaktır. Salâhiyettar mahfeller Romaya gidecek olan Fransız sefirinin Cenev re içtimaından sonra tayin edileceği- ni ilâve ediyorlar. Nevyork, 10 (Hususi) — Ünited Press'in Roma muhabiri bildiriyor: İtalya ile Fransa arasında başlıyan temaslar yarından itibaren hakiki müzakereler mahiyetini alacak ve bu müzakereler neticesinde , İtalya ile Fransa arasında, İngiltere - İtal ya anlaşmasına benziyen bir anlaş - ma imza olunacaktır. Paris gazetelerine göre Gazeteler, bu gibi konuşmalarla a- lâkadat olmaktadır. Jur, bu müzuke telerin pazarlık zihniyetile vuku bul- mamasını istiyor. Epok, sefir tayini için Milletler Cemiyeti Konseyinin gelecek toplantısını beklemiye lüzum görmüyor ve eski müdafaa, maliye ve müstemlike nazırı Pietri'nin bu nu söylüyor. Hümanite gazetesi İse şu fikirde- dir: “Fransızların şurasım bilmesi lâ- zımdır ki 28 nisan Fransız — İngiliz görüşmelerinin, Fransanın Mussolini ile bir mukavele akdetmesi için In- gilterenin Fransayı tehdit edişindeki İ aceleciliğin bir tek hedefi vardır ve o da Italyan — Alman kontrolü al- tında bulunacak bir Pirene hudadu- nun. Fransa için büyük bir fenalık arzetmediği keyfiyetine Fransayı i- bandırmaktır. Acaba Fransa buna “İnanacak mı?,, bütün mesele bura- makama en kuvvetli namzet olduğu- ! mevzuu teşkil edip etmiyeceği daha pek malüm değildir. Bir ittifakı müselles Vaşington, 19 (A.A.) — Diplomasi mahafili, Ingiliz — Italyan itilâfı hak kında mütale. beyanından içtinap ediyorlar. Vaşington - Deyli - Niyuz, bu iti- Jâfın bir İngiliz — Fransız — Italyan ittifakı müsellesi hazırlamakta oldu- Bunu ve bu ittifakın Avrupada hu- zur ve süküna yol açacağını yazmak- tadır. Bu gazete ilâve ediyor: “Almanyanın iştiraki asıldır. Bu, Vilson'un derpiş etmiş olduğu sulh kabilinden bir sulh değildir. Millet- ler Cemiyeti idealinden çok uzaktır. Bu, bizim idealimiz değildir. Fakat dünyanın uzun müddettenberi ilk defa nail olduğu çok iyi bir faliha- yardır. Berlin, 19 (A.A.) — İngiliz — £ talyan anlaşmasından bahseden Föl- kişer Beobahter diyor ki: “Biz Almanlar, bu anlaşmayı bü- yük bir sempati ile selâmlarız. Zira bu anlaşma, Rona — Berlin mihve- ri ile ifadeşini bulan Alman — Ttak yan dostluğu gibi, Avrupa sulhuna doğru giden yolda ileriye atılmış bir adımdır. Bu anlaşmanın nasyonal sosyalizm harici politikasının Avru- pa sulhuna yardım için kullandığı iki taraflı ve doğrudan doğruya gö- rüşmelerle vücude getirilmiş olma- sından dolayı da memnuniyetimizi gizlememekteyiz. Cenevre kollektif usulünün meydana getirdiği Akde- niz havzası anlaşmazlığını bugün an cak bu usul sulh yolu ile halledebil- miştir.,, dadır. İngiliz — Fransız askeri anlaşması takviye edilecek Londra, 19 (Hususi) — Taymis Fransa diplomasisinin faaliyetinden bahsederek diyor ki: “Bütün Londra diplomatik mah- felleri, dikkatlerini 28 nisanda Lon- drada vukua gelecek olan Fransız— Ingiliz nazırları görüşmeleri üzerine tevcih etmiş bulunmaktadır. Fransa tarafından Romada yapılan ve Frap- sız — İtalyan anlaşması ümitlerini fazlalaştıran teşebbüs burada büyük bir . memnuniyetle karşılanmıştır, Fransız nazırlarının Londrayı ziya- reti ise elde edilen kazançları takvi- ye edecek mahiyette görülmektedir. Çemberlain'in şiddetli taraftarı ve ayni zamanda infiratçı politika müdafii olan Deyli Ekspres, Fransız askeri anlaşmasının takviye edilece- Bini haber verdikten sonra Fransa için “Müttefik,, kelimesini - kullan- maktan çekinmemektedir. Bu gazete ezcümle diyor ki: “— Fransa için “müttefiklerimiz. diyoruz. Zira B, Çemberlain, mukad- deralımızı her, zamankinden daha xiyade kuvvetle Fransanın İhukadde ratına bağlamıya karar vermiştir. Fransanın dahilde birlik teşkil etme meleri keyfiyeti üzerine hesaplarını kuran Fransız düşmanları, büyük bir hayal inkisarına doğru gitmektedir. Çünkü Fransızlar bir harp karşısın- da, kraleilardan komünistlere kadar İbir tek adam gibi yürüyeceklerdir;, İngiltere — Fransa neler ? Londra, 19 (A.A) — Mançester Guardian gazetesi, Fransiz Nazırla rının 18 nisanda Londrayı ziyaretle rinde konuşulacak meseleleri şu su- retle hülâsa etmektedir: ve İngiltere Habeşistan meselelerini müzakere edecek olan Cenevre toplantısında ayni hattı ha reketi takip oedeceklerinde hiçbir şüphe yoktur. Pek yakında derin bir tetkike tâbi tutulacak olan İspanya meselelerinin en mühim noktasını, buradaki intibalara göre, Balear 4- .dalarının. vaziyeti teşkil eylemekte- dir. Görüşmeler esnasında, Fransa, İngiltere ve Amerika arasında hâlen pek mükemmel bir surette mevcut bulunan münasebetlerin daha ziya- de takviyesi için kullanılacak metod lar da mevzuubahis edilecektir. Or- TAN Ciano-Blondel Mülâkatı (BAŞMAKALEDEN MABAT) Fena Bir : İmtihan Karşısında (Başı 1 incide) ? — Şebeke emniyet esaslarına ve mukavele icaplarına uygun bir hale getirilecek, 3 — Tabii ömrünü bitiren tesi» sat yenilenecek, 4 — Halktan mukavele haricin. de alınan paralar geri verilecek... E lektrik Şirketi yan çiziyor. Tesi- satı mukaveleye uygun hale getir meyi mertçe kabul edecek yerde göz- boyamaya çalışıyor. Yapacağı masra- fın, yeniden Iptidal tesisat için para sarfetmiş gibi, karşılanmasını ve ona göre muamele edilmesini istiyor. Fü- zuli aldığı paralardan çoğunu verme meye vesile arıyor. Sonra da müza- kere usullerini bozuyor. “Zabıtları imza edeceğim” diye taahhüt ettiği halde etmiyor. Boşuboşuna vakit kaybedilmesine sebep oluyor. Elektrik Sirketi, halkın gözünde zaten berbat bir imtihan geçirmişti. Belçikadaki ana şirketin bunu ta - mir edeceğini ve son imtihanı kaza- Hükümetten radikal kararlar bek- emek artık hakkımızdır. İyi ve ha- lis niyetlere dayanmıyan müzakere- leri uzatmakta hiçbir menfaat yok- tur, Ahmet Emin YALMAN Frankistler İlerliyor Katalonya - Fransa Hududunda Birçok Şehirler Asilere Geçti, Tortoza da Düşmek Üzeredir (Başı 1 incide) Vittorla'da cümburiyetçilerin cid- di bir mukavemete hazırlandıkları bildiriliyor. Bu cephede, mukavemet hattının bilhassa Ebr nehrinin şima- linde vücude getirileceği ve kati mu kavemetin bu nehrin cenubunda ya- pılacağı tahmin olunuyor. Cümhuri- yet kuvvetleri, bu maksatla, Tortoza mintakasındaki bütün köprüleri tab- rip etmiştir. v Asi , Frankist hava fi lolarının, Kartâjen limanina 80 ton ağırlığında bombalar attıklarını bir cümhuriyetçi harp gemisinin batırık dığını ve diğer ikisinin de hasara uğ- ri birçok gece hücumları yapmış ve fakat bu hücumlar durdurulmuştur. yetçi hava bataryalarının şiddetli ve tesirli ateşleri karşısında bombaları- nı civar mahallelere atmak mecburi» yetinde kalmışlardır. Ebr cenubundaki Castellon eyale- teşebbüsünde vaffak olamamışlardır. Cümhuriyet hava kuvvetleri kıta- larının toplu bir halde bulundukları Ayni zamanda Barselonayı da bom balamaya teşebbüs eden asi hava fi- lolarr cümhuriyet tayyareleri tarafın dan tardolunmuştur. Caddelerde bu yüzden müpakalât 15 dakika tama- men durmuştur. Pirene mıntakasında * Diğer taraflar birkaç gündenberi Prene mıntakasında şiddetli bir mu- harebe cereyan etmektedir. Bu mın- takada cümhuriyetçiler o düşmanın kullandığı modern malzemenin bol- luğuna rağmen şiddetli bir mukave- met ve yüksek bir mücadele kabili- yeti göstermektedirler, İçinde gönüllüler bulunan birçok kamyonlar cepheye (gitmek üzere şehrin sokaklarından © geçmişlerdir. Techiz edilmiş ve silâhlanmaış olan bu. gönüllüler vatani şarkılar söylemek- te, halka hitap etmekte ve halkı ken dileri gibi gönüllü yazılmaya teşvik etmekte idiler. Bu nevi sevkiyat her. gün İekerrür etmektedir. Birçok gö nüllü kıtaları Akdeniz sahilinde ve Lerida önünde cereyan eden muha- rebelere şimdiden iştirak etmişler - dir. Bu gönüllülerin büyük bir kısmı harbin başlangıcında © milis sıfatile hizmet etmiş oldukları için askeri ta- lim ve terbiyeden mahrum değildir- ler. Cümhuriyet hükümeti, Milletler Cemiyetine bir nota verdi. . Cenevre, 19 (A.A.) — Milletler Ce miyeti umumi sekreteri B. Avenol, İspanya cümhuriyeti hükümeti hari ciye nazırı B. Delvayo'dan bir nota almıştır. Bu notada konseyin önü- müzdeki mayıs ayında yapadağı top lantıda İspanya işlerine ecnebilerin müdahalesi meselesinin müzakere e- dilmesi talep olunmaktadır. Mumaileyh bu beyanatında demiş tir ki: — İtalya ve Almanyanın müdaha Jesi asilerle hakiki bir ittifak şeklini almıştır. Perth ile Ciano arasında te- ati edilen mektuplarda İspanyada fa- aliyette bulunan İtalyan kuvvetleri nin bilâtefrik harpten evvel veya son- râgeri alınması derpiş edilmektedir. Bu hal, ademi müdahalenin istinat et tiği prensiptön asilerin lehine ola - rak tamâmile vazgeçilmiş olduğunu gösterir. Ademi müdahale, istiklâl, sulh ve serbest ve demokratik Av - rupunın istikbali için mücadele eden bir milleti, kati surette boğarak öl - dürmek demektir. Bu millet ölmiye- cek fâkat zaferi istihsal edinceye ka- in blenden doğr gali e Gü 15 nisanda Frankisler muvaffakı-dar mücadeleye devam edecektir, nın İlhakından doğan vaziyet ve 'koslovakyayı tehdit eden tehlike de, zakere olunacaktır. Bir taraftan yetsizlikle neticelenen bir taarruz 6$ 1500 kişiden © fazla zayiat » Dün kahraman Kıtala- # Barselon, 19 (A.A.) — Hususi mah keme, vatani hiyanetten dolayı 19 #uretile büyük fedakârlıklarda bu- | Fransa ve İngiltere ve diğer taraf-| ruruz asilerin taarruzunu durdurmuş | kişiyi dama mahküm etmiştir. İunuyor, Bütün dikkat ve gayretimiz tan Almanya ve muhtemel olarak | lardır. eğ süküna | Barselonada askeri hazırlıklar e ıl Rl Bilhassa Madrit tıp fakültesi du - nacağını ümit ettik. Ümidimiz boşa l Dünkü İielzele Orta ve Doğu Anadoluda Şiddetli Bir Yer Sarsıntısı Oldu (Başl incide) müdürlüğü zelzele hakkında şu ma- lümatı veriyor; Zelzelenin merkezi “Sinop - Ulu- kışla hattının arasında ve “Tosya - Çankırı - Yozgat - Çorum - Akdağ - madeni - Kırşehir - Arapsun, çerçe- vesi içinde tesbit edilmiştir. Ankara bu çevrenin İkinci hattı üzerinde, Ulukışla, İstanbul ise üçüncü hattı üzerinde kalmıştır. Ankara - Kayseri hattı üzerinde Lilehan istasyonunda bacalar yıkıl. mış ve çatlaklar husule gelmiştir. İzzettin İstasyonunda da müteaddit çatlaklar vardır. Yerköy istasyonun daki muhtelif binalarda da kısmen tehlikeli çatlaklar hâsil olmuştur. Yeniyaban ve Sekili istasyonları zel zeleden mühim surette hasara uğra- dıklarından bu istasyonlardaki me - murlar çadırlarda çalışmak mmecbüri- yetinde kalmışlardır. Zelzele Kayseride saat 13 te şid - detli olarak hissedilmiş ve 18 saniye sürmüştür. Çankırıda sâat 13 ü beş geçe duyulmuş ve şiddetli olmak üzere yirmi sahiya, sürmüştür. Ulukışlada saat 13 te hafif ola- İrak hissedilmiş, 34 saniye sürmüş - tür. Saat 13 te ötuz saniye devam etmek suretiyle Samsunda, saat 1 te 30 saniye devam etmek suretiyle de Adapazarında hissedilmiştir. Ay- ni suretle hafif olarak saat 13 ü on geçe Sinopta da zelzele kaydedil - miştir. Kirşehirde saat 15 şi yirmi geçe hafif bir sarsıntı duyulmuştur. Yozgatta ise saat 13 te biri yir. mi saniye süren şiddetli, diğeri de saat 14 ü on geçe hafif olmak üzere iki zelzele kaydedilmiştir. Arapsunda da fasılalı ve şiddetli zelzeleler duyulmuş ve burada bir - kaç bina yıkılmıştır. Yer sarsıntısı duyulan mıntaka - larda Yozgatta, merkeze bağlı Yer - can vardır. Bifçok binaların duvar belli değildir. Vilâyet faaliyete geç beklenmektedir. gün öğle üzeri şiddetli oldu. Epeyce uzun sürdü. Halk tar. Jasında ve bağında olduğu için insan ca zayiat kaydedilmedi, on ev yıkıl dı. Birçok evler çatladı, damlar çök tü, bacalar devrildi. Halk korku için dedir. Evler eşyalardan tahliye edil“ di. köy nahiyesinde bir Kısım evlerin sıvaları dökülmüş ve Salmamzı nahi jyesinde on ev yıkılmış ve hükümet binasının bacası düşmüştür. Kırşe - hirde bazi binalar fazlaca zarara uğ ramış ve çöküntüler olmuştur. Zilede, saat 13,5 te üç saniye sü- ren şiddetli bir sarsıntı olmuş, halk korku ve telâşa düşmüştür. Hasar yoktur. ISTANBULDA: Zelzele şehrimizde çok hafif ola- rak hissedilmiştir. Kandilli rasatane sinin tebliğine yöre, zelzelenin mer kez üssü İstanbulun 470 kilometre şarkında tahmin edilmiştir ki, bu sa ha takriben Çankırı, Çorum, Tosya arasına İsabet ediyor. Rasatane alet- leri, şehrimizde zelzeleyi 13 ü 5 de- kika 21 saniye geçe şiddetlice kay- Rasatanenin şimal « cenup İstika- metinde tesbit edilen sismoğrafları, sarsıntının şiddetinden bozulmuş ve kâyıt kalemleri yerinden çıktığı için kayde devam edememiştir. Buna mu kabil, şark - garp istikametinde ku jFulu olan sismoğraflar zelzeleyi kay- detmistir. ANKARADA: Ankara, (Tan muhabirinden) — Bugün saat 13 ü 20 saniye geçe şeb- rimizde biribirini müteakip mütead- dit yer sarsıntısı olmuştur. 18 saniye devam eden iki hamlede şiddetli ve Saat 14 ü on ve yirmi beş geçe de iki defa hafif olmuştur. Şehirde bazı bi nalarda ufak tefek çatlaklar husule gelmiş, bazı binalarda sıvalar dö - külmüş, bacalar yıkılmıştır. Nüfus ça hiçbir zayiat yoktur. Zelzele, es- nasında, halk fazla heyecana kapıl- mış, herkes sokağa fırlamış, bütün binalar boşalmıştır. Sokaklar bir iki dakika içinde mahşeri bir hal almış tir. Birçok evlerde, mağazalarda, ta- vana asılı avizeler biribirlerine çar İparak kırılmış, züccaciye dükkânla- rında da hayli hasarat olmuştur. Yr ni inşa edilmekte olan Sümerbank binasının dış tarafındaki tahta iske leler üzerinde çalışan ameleler bü yük korku geçirmişler, kendilerini vayeni B. Manuel Markez'in de da -| aşağıya atmışlardır. zahiri midir, bunu zaman gösterecek Burada çok şiddetli bir zelzele oldu. Birçok ev yıkıldı. Zayiat çoktur, Zelzele hafif hafif, uzun müddet de- vam etti. Mektepler tatil edildi. Halk sokaklarda bekleşmektedir. İmdat heyetleri açıkta kalan ailelere çadır, sıcak yemek verdi. Her tarafta heye İarı çatlamış, tehlikeli vaziyete gir miştir. Hakiki zarar ve Ziyan henüz ti. Civar köylerden yeni haberleri YERKÖYDE; Yerköy, 19 (TAN) — Burada bu- bir. zelzele Yozgattan imdat heyetleri ve Kı- Bİ zılay yardımcıları geldiler. Açıkta kalan ailelere çadır, sıcak yemek ve rildi. Zarar ve ziyanın miktarı vilâ yetçe tesbit edilmektedir. ARAPSUNDA: Arapsun 19 (TAN) — Bugün öğle üzeri saat 13 te yarım dakika kadar süren çok şiddetli bir zelzele oldu. Beş kadar ev yıkıldı. Birçok evlerin duvarları çatladı. Damları çöktü, bacalar uçtu. Açıkta kalan aileler hi maye altına alındı. İnsanca zayiat yoktur. * Konya, 19 (A.A) — Saat 13 te e- peyce uzun süren bit zelzele olmuş- tur. Zaylat ve hasar yoktur. * Aksara, 19 (A.A) — Bugün Aksa rayda oldukça şiddetli bir yersarsın tisı olmuş ve şehir içinde bazı ha - rap binaların yıkılmasına sebdp ol- muştur. Nufusça zayiat yoktur. * Bir Mine i Gazetesine Göre a (Bap 1 incide) man devletler, bulunduğu memleke- te üstünlük verecek olan böylebir Hilâfetin kuruluşuna taraftar değil- dir. Italya, Habeşistanı işgal ettikten #onra İslâmların hâmisi olduğunu 4- lân etmiştir. Bu sene Mekkeye üç bin hazırlanmaktadır. Bu şüphesiz, Ingil tere ve Fransaya karşı gösteriş yap- mak içindir. Fakat bu küçük siyasi oyun, Faşistlerin parasile yapılacak bir haçtan dolayı Müslümanları ak dâtâmaz. a “Şimdilik hiçbir islâm memle. keti hilâfeti ihya teşebbüsünde © bulunmak niyetinde değildir. Bi. © lâkis bütün Şarklılar, ileride bir nevi Şark Milletleri Cemiyeti ih- dasını daha mümkün bir hal ola rak tasavvur ediyorlar. Bu cemi- yet, o cemiyete dahil bütün müs- lüman memleketlere dahilde ve hariçte sulh temin edecektir. “Türkiye cümhuriyeti bu fikri tatbik mevkiine koyı da tı < büs etmiştir. Mesut bie mama ve yarak, 8 temmuz 937 de bir Sâdabat paktı vücüde getirmiş ve büyük bir meharetle bu pakta Irak, Iran ve Efganistanı da sokmıya muvaffak ol- muştur. Türkiye Hariciye nazırı Tey £ik Rüştü Arasın son Misir seyahati ©“ esnasında, hiç şüphesiz. Mısırın da bu pakta girmesi düşünülmüştür. Fakat Mısır şimdilik bu pakta gir. mek niyetinde olmadığını bildirmiş. tir. Bu ret muvakkat midir, yoksa tir, “Ne olursa olsun, genç Türkiye Cümhuriyeti iki sahada Hider çe hâkim bir nüfu.” za sahip bulunmaktadır. Bu sa “gi retle, yeni Türkiye, od. lakârlığın tamamen müsteh İtalya arasında umumi bir > Sul : , ve temine e lek maksadiyle müzakereler) Barselona sokaklarında da deh -|hil bulunduğu bir heyet, bir mayıs| K/RŞEHİRDE: Sİ hilâfete dayanarak a ele Öz. Bu intikali güçleştirecek hiçbir | yapılması keyfiyetinin İngiliz ve)şetli bir askeri faaliyet göze çarpmak şenliklerinde hazır bulunmak üzere) —— dikleri nüfüzü, sulh o “li sebep tanımayız. Fransız Nazırları arasında konuşma tadır. Mirai , — Sovyet Rusyaya gidecektir. Kırşehir, 19 (Tan muhabirinden)! mine it yolunda ie olmuştur. ii