9 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

9 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Ölümle Tehdit ve Sövme Suçluları Mahküm Oldular Meşhut suçlar müddetumumiliği biribirinden doğan çok karışık iki ölümle tehdit ve sövme iddiasını tetkik etmiştir. Hâdiselerin davacısı bir, suçluları ayrı ayrıdır. Davacı Ça- dırcılarda Alipaşa hanında beş nu- maralı dükkünda mobilyacılık eden Erzurumlu Ahmettir, Ahmedin, Hikmet isminde eroin kaçakçılığını sanat edinen bir kom- şusu vardır. Ahmet, Hikmeti daima göz altında bulundurmuş, ve eroin satarken polise haber vererek çok ke reler yakalatmıştır. İki ay evvel de yine bir cürmü meşhut yaptırmış, bir buçuk ay hapse mahküm ettirmiştir. Hikmet hapisaneden çıkınca katilden suçlu Selânikli Sarsak Rasimle tanış mıştır. Rasim Yenicami avlusunda Arnavut Mortoyu öldürdüğü için 75 seneye, kaçakçılıktan bir seneye, teh ditten ve yaralamadan da 2 ay üç gün hapse mahküm olmuş bir sabi- kalıdır. Evvelki gün, müddetini bitirmiş, yatağını, yorganını sırtlamış, Topa - ne civarında kendisine yatacak bir yer aramıya başlamıştır. Bu sırada önüne Hikmet çıkmış ve onu Çadır- cılardaki dükkânına götürmüştür. Yarımşar kiloluk tam altı şişe rakı iç mişlerdir. Bir aralık Hikmet, Ahme- de bıçağını çekmiş ve: — Eğer benim aleyhimde şahadet «dersen seni öldüreceğim, demiştir. Ahmet güçlü ,kuvvetlidir. Onun e- Mini tutmuş ve: — Arkadaş, demiş, şimdi o kama- yı cebine koy, beş dakika sonra gelir seninle görüşürüm. DÖVME: Tokatlama Suç'usu Ceza Gördü Müddelumumilik, dün bir dövme İddiasını tetkik etmiştir. Hâdise şu- dur: Pehlivan İbrahimle şoför Salih ev velki gün Eminönünde bir kahve- hanenin bahçesinde oturmuşlar, ra-| mışlardır. Sonra biribirlerine gir- kı içmiye karar vermişlerdir. Rakıyı pehlivan, mezesini de şoför Salih a- Jacakmış. Bu sırada pehlivan İbra- him cebinden bir şişe rakı çıkarmış, şoförün imtinaina rağmen zorla ağ- Hikmet, bu teklifi kabul etmiş. Ah met te doğru karakola gitmiş ve va- ziyeti haber vermiştir. Beyant karakolu polislerinden si- vil Abdullah Ahmedi. tukip etmiş, Ahmet, tekrar Hikmetin yanına dönmüş ve: — İşte, demiş, geldim. Hemen Hikmet kamasına sarıl mış, Ahmedin üstüne atılırken sivil polis elini tutmuş ve kamasıni ala- rak cebihe koymuştur. Bu sırada evvelki gün birisinin 34 lirasını dızdızsılık suretiyle ça- lan ve kefaletle serbest birakılan sabıkalı Vehbi polisin cebinden ka- mayı alarak kaçmıştır. Fakat dava- cı Ahmet onu ayağına çelme atarak yakalamıştır. Polis, Hikmeti karako- la getirmiş, sonra da şahitleri al- mak için tekrar Hikmetin dükkânı- na gelmiştir. O sırada Rasim kama- sini çekerek Ahmede: — Eğer sen Hikmetten davacı olur, yahut aleyhine şehadet edersen seni | öldürürüm, demiştir. Ahmet bağır- mış, bekçi Receple, polis Ahmet içe- riye girmişlerdir. Rasimin cebinden kınsız bir kama çıkarmışlar, onu da karakola getirmişlerdir. Meşhut suçlar müddeiumumisi İh san, Hikmeti adi hakaretten Sulta- nahmet Sulh Üçüncü Ceza Mahke- mesine, Rasimi de Asliye Birinci Ceza Mahkemesine vermiştir. Hikmet beş gün hapse 110. kuruş. para cezasına, Rasim de 8 gün hapse 41 lira 30 kuruş para cezasına mah-| küm olmuştur. Rasim ayni zamanda tevkif edilmiştir. SARHOŞLUK: Meyhanenin Camlarını Indirmişler Mehmetle Şevket evvelki gün ge- ce Karagümrükte bir meyhaneye gitmişler; on altışar kuruşluk iki rakı içmişlerdir. Ayni zamanda Gep- lerinde getirdikleri şişeleri de boşalt mişler ve kavga başlamıştır. Mey- hane sahibi karakola haber vermiş, polis gelinciye kadar Mehmetle Şev- GEMLİKTE: | Eski Bir Define Meydana Çıkarıldı Gemlik, (TAN) — Birkaç gün ev- vel Gençali köyü halkından Recep Yalçın köy civarındaki zeytinliğini bellerken pek eski zamanlara sit bir mezara tesadüf ederek içerisinde ki topraklar arasından bir testi İle ait olduğu millete mahsus bakır ma- deninden yapılmış, fakat yazı ve re simleri kiymetli bir para bulunmuş- tur. Bunu duyan köy öğretmeni Şük rü Ergüç telefonla Kültür işyarlığı- na meseleyi ihbar etmesi üzerine der Hal mahallinde tetkikat ve tahkikat yapmak üzere öğretmen Cemal Öz- mut memur edilmiştir. Meseleye el. koymuş olan mumalleyh eserin fotog raf ve mazbatasını tanzim ettikten l di bu mazbata ile fotograf Bursa mü zesi direktörlüğüne gönderilmiştir. İncelendikten sonra tarihi değeri varsa Bursa müzesine kaldırılacak- tır. Yapılan tetkikata göre bu hava- lide bu gibi eserlere tesadüf edile ceği kanantine varılmıştır. Köylerde Konferans Verildi Gemlik, (TAN) — Geçen pazar gü nü Halkevi köycülük kolu gencleri Kurşunlu köyünü ziyaret ederek ü- zerlerine düşen, hayırlı vazifelerini ifaya çalışmışlardır. Bu kolun ileri gelen azalarından olan öğretmenler tarafından sağlık ve rejim hakkında konferanslar verilmiştir. Sıhhat me- muru birçok hastalara bakmış ve lâ zmgelenlere ilâç dağıtmıştır. Dişçi beş köylü yurttaşm dişlerini çekerek tedavi etmiş ve dişlerin sıhhat ve e bemmiyeti hakkında öğütler vermiş tir. Felâketzedelere Yardım. Gen TANIT — Kirşehir felâ ketzedeleri için burada toplanan yar dım mikdarı şimdiye kadar 1471 İira 14 kuruşu bulmuştur. Yardım de- İvam etmektedir Belediye de doğru- dan doğruya Kirşehir felaket gören lerine 50 Vira göndermiştir. Gemlik, (TAN) — Geçenlerde Halkevi temsil kolu gençlerinin Or- ta Anadolu zelzele felâketzedeleri menfaatine güzel bir müsamere ve- rerek “Makasçı" ve “Aynaroz Kadı- m” piyeslerini temsil etmişlerdir. Dün gece yine ayni piyesleri temsil etmek suretile halkımıza ikinci bir müsamere daha vererek fevkalâde muvaffak olmuş ve takdir kazanmış lardı BULMACA Dünkü bulmacanın helledilmiği 123 4 5 6 7 8 9 10 ket masa camlarinı, sürahileri daha sonra da vitrin öamlarını kırmışlar. zina şişeyi dayamıştır. Hem ağzına, hem de elbisesine şişeyi boşaltmış. tır. Şoför Salih: — Bu halimle ben otobüs idare e- demem. Ne olduysa olduk. Artık Sa matyaya gidelim, içelim. Demiştir. İki kafadar Samatyaya gitmişler, 2- damakılli kafayı tuttuktan sonra ge- €e yeni evlenen bir çiftin evine gir- mişlerdir. Pehlivan bağırmış: — Hey arkadş! Bu Salih sizi ayır- mak için büyü yaptı. Bundan sonrada Salihe yumruk- larını kaldırarak vurmıya başlamış» tır. Sultanahmet Sulh Birinel Ceza Hâkimi dün bu davayı tetkik etmiş, pehlivan İbrahimi bir ay hapse mah- küm etmiştir. dır. Dün ikisi de meşhut suçlar müd- delumumiliğine verilmişlerdir. Sul tanahmet Sulh Üçüncü Ceza Mahke- mesi davayı tetkik etmiştir. Kararı- ni bügün bildirecektir. BARTINDA: Karabüke Yeni Bir Demiryolu Yapılacak Bartın, (TAN) — Burada söylenil diğine göre, Karabük fabrikaları iş- lemiye başladıktan sonra, yalnız bu fabrikanın ihtiyacı için her gün işli- yecek en az yirmi beş tren, Ankara - mmm | Zonguldak hattındaki diğer münaka- Son Günlerde Fındıklarımız Iyi Satılıyor Son hafta içinde fındık piyasası - nin hayli canlandığı ve fiyatların yükseldiği görülmüştür. Bilhassa In- giltere, Çekoslovakya ve Fransanın oldukça mühim nispetlerde Türk fındığı aldıkları anlaşılmıştır. Geçen müddet içinde Alman firmalarının lât sektedar edecektir. Bu sebeple, Nafha Vekâleti, Karabük fabrikaları nakliyatını temin için, Filyos - An- kara demiryolundan Bartına, oradan da Amasra limanına bir kol uzatma- yı düşünmektedir. Bıldırcın Akını Bartın, (TAN) -—- Bu mevsimde Karadenizden geçen bıldırcın sürüle- ti geceleri sahile vurmaktadır. Akça- İ koma ve Ereğli havalisinde hususi ağ İlarla bıldırcın tutulduğu bildiriliyor. voysvw” BUGUNKU BULMACA Ran ea 10 SOLDAN SAĞA: 1 — Erkek adı — Emir sigası, 2 — Melfuf — Küçük kasaba, 3 — Muvnsalet — Renk. 4 — Halk — İş (Arapça), $ — Nizamın başı — Nekil vasıtası. 6 — Öteki beriki, 7 — Bir nevi babk. 8 — Ruhsat — Aptal © $ — Kayıklarda bulunur — Renk, 10 — Sarhoş yemeği — Soyadı. YUKARIDAN AŞAĞIYA: 1 — Delili. 3 — Tenrsel — Yemiş. 3 — Para — Bir malın kuruması, #onra merciine teslim etmiştir. Şim| Hıdrelezin Ilk Tatil Günü Dün Istanbul tam bir yaz havası yaşamıştır. Boğaziçi, Adalar ve Flor yada halk kırlara dökülmüş ve ak - şama kadar eğlenmiştir. Hıdrellezin ilk tatil günü olması dolayısile bil - hassa Kâhtane çok kalabalık olmuş, akşama kadar binleree kişi buraya taşınmıştır. Dün, Akay, Şirketi Hay- riye ve Haliç vapurları idaresi ta - irifeye ilâveten zuhurat postaları kal dırmak suretile yolcuları ancak ta - şıyabilmişlerdir. Şirketi Hayriyenin Çamlıca için Usküdar, Tramvayları Dün, Kâğıthanede Binlerce Halk Eğlendi Bütün Mesire Yerleri Geç Vakte Kadar Dolup Boşaldı IŞirketi ile yaptığı anlaşma netice - İsinde çıkardığı “kombine biletlerden dün 1000 den fazla satılmış ve 200 otomobil İstanbuldan Üsküdara ge- girilmiştir. Dün akşam Usküdardan Istanbula beş ilâve postası kaldırı) mıştır, 'Trakya hattında, Edirneye tertip olunan gezinti“ postalarına da dün sabah başlanmıştır. Sabahleyin er - kenden kalkan tren oldukça kalaba- lık bir yolcu kütlesi ile Edirneye gitmiş ve gece yarısından sonra İs - tanbula dönmüştür. DENİZLİDE : Talebenin Ormancıhk Tetkikleri Denizli, (TAN) — Mesleki tetkikat İ yapmak üzere orman fakültesi tale- belerinden bir grup başlarında fakül- İte rektörü ve profesörleri bulundu- İ ğu halde salı günü şehrimize gelmiş- lerdir, Çarşamba günü fakülte rek- törü Bay Esat Muhlis, başasistan Ga- fur Acatay, asistan B, Fikret ve Tah sin, fakülte profesörlerinden Dr. Baw Rudolf mans; 55 Ervin Şimitçek orman umum müdürlüğü şeflerin Bay Cevdet ve 28 talebe şehrimi muhtelif yerlerini gezmişlerdir. Öğ- leyin belediyemiz tarafından misafir- ler şerefine bir şölen verilmiş, şölen- de İlbayımız Ekrem Engiir, saylavla- rimızdan Necip Ali Küçüka, Yusuf Bişkaya ve Hamdi Berkman, halkevi başkani Esat Kayınakçı, orman, zi- Taat ve veteriner direktörler de hâ- zır bulunmuşlardır. Öğleden sonra kafile otomobillerle Pamukkale (Hi- yerapolis)e gitmişler, harabeleri gez- mişler ve tetkikatta bulunmuşlardır. Talebeler perşembe #abahi trenle İ Burdura hareket etmişlerdir. GÜMRÜKLERDE: Motörlü Deniz Vasıtaları Gümrük Muhafaza Genel Komu- tanlığı, takip vasıtalarını motörize etmek için Avrupadan zırhlı otomo- bil, otomobil ve motör getirtmiştir. İZıhlı otomobilleri, kaçakçılığın en fazla yapıldığı cenup vilâyetlerimiz- ide kullanılacaktır, Getirilen . deniz İmotörlerinden çok süratlidir ve bun- İların bir kısmı İstanbulda kullanı lacaklardır. T Ayrica sakil YEtKATAFiNda “yeni muhafaza İstasyonları kurulacaktır. Deniz motörlerinde makineli tüfek- ler de bulunmaktadır. Bilhassa ce- nup vilâyetlerine gönderilecek vesa itin teçhizatı çok İyidir. Medi. Alınacak Çemiyetimize 30 lira) ücretle dak- tilo bilir erkek bir memur muhasip alınacaktır. Taliplerin 11 mayıs 938 akşamına kadar Karaköy Karâ Mus- tafapaşa sokağı Bosfor hanindaki O- İ temobilciler cemiyeti merkeğine mü- racaatları, Ankarada yaptırmakta olduğumuz —— Bi Bu im SAKARYA sinemasında SİNCLAİR LEWİS'in meşhur romanından iktibas edilen KIRKLIK KADIN Mary Astor- Ruth Chatferton ve Walter Huston Tarafından fevkalâde bir tarzda temsil edilen ve asri vakayli musav- ver olun Fransizca sözlü gayet güzel bir film. İlâveten: PARAMOUNT JURNAL. Yerlerinizi evvelden aldırınız. Telefon: 41341 Çöcuk Esirgeme Kurumu Genel Merkezinden : Sinema Koltuğu Yaptırılacak: sinema için 600 — 700 koltuk yap- tırılacaktır, Şeraiti öğrenmek istiyenlerin 10 gün zarfında genel merkez muhasebe müdürlüğüne müracaat etmeleri, “2616, Türk Hava Kurumu'na Enspektör Muavinleri Alınacak Türk Hava kurumu için 150 lira aylık ve seyahatlerde 5 lira yevmi- ye verilmek üzere imtihanla Enspektör muavinleri alınacaktır. Aranılan vasıflar şunlardır: A — Memurin kanununun 4 üncü B — Yaşı 35 ten yukarı olmamak maddesindeki vasıfları haiz olmak. C — Yüksek mektep mezunu olmak “Mülkiye ve Yüksek ticaret ve İktısat mektebi mezunları tercih edilir.,, Ç — Fili Askerliğini yaprmş olmak. D — Yapılacak tahkikat neticesinde ahlâk ve seciyesi müsalt bulun- mak. Istenilen vesikalar şunlardır: A — Nüfus cüzdanı veya tasdikli kopyası. B — Kendi el yazısiyle tercümeihal hülâsası “Memuriyette bulunan lar için resmi vesikalar.” C — Tahsil ve askerlik vesikası, Ç — Türkiyenin her tarafında yolculuğa mütehammil olduğuna ve has talıklı olmadığına dair tam teşekküllü hükümet hastanesinden alınacak fotoğraflı rapor. Imtihan programı: 9-5- 1938 Radyo Istanbul Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI: «12,30: Plükla Türk musikisi, (13: Havadiz. 13,05: Plâkla Türk muelki 1930: Muhtelif plâk neşriyatı, 1 SON. Ankara Radyosu AKŞAM NEŞRİYATI: 18430; Spor ve gençlik bayramı ransı, Agâh Sırrı. Eminönü Halkevi kanı. 18,40: Plkl dans musikisi, 18, Çocuklera masal Bayan Nine. 1989 Borsa. haberleri, 20,00: Rifat ve pi ları tarafından Türk musikisi ve b şarkıları. 20,43: Hava raporu. 20,48 mer Rıza tarafından arapça söylev. # Fasıl Sz Heyeti: İbrahim ve arkadaşi! ft tarafından. (Sast Ayarı). 3145 O KESTRA: 1 — Bethoven: Karyolen. Çaykovski; Rotsans. $ — linke: El 4 — Skrabine: Prelüz. 23,18: Ajans b berleri, 22,30: Plikla sololar, Opera Operet parçaları, 22,50: Son haberler ertesi günün programı, 23,00: SON, ÖĞLE NEŞRİYAT: 1230: Karışık plâk neşriyatı. Pik: Türk musikisi ve halk şarkı 13,İ5: Dahili ve harici haberler. AKŞAM NEŞRİYATI: 1830: Karışık plâk neşriyatı, İngilizce ders (Azime İpek). 10,13: TÜK Paüsikisi ve hali şarkıları (Servet nen ve arkadaşları) 20,00: Sant âyarı #rapça peşriyat 26,15: Türx momslkisi halk şarkıları, (Cemal Kâmil ve daşları), 31,00: Spor konuşması; ÇNİM mettin Kırsan) 21.15: Stüdyo Salon O kestram: 1 — Hippmann: Alt Wien, 2 Robert Letschner: Der Frökliche Vi 3 — Side: Strewzzel, 4 — Mihsiy Erdi yi, Ünler Sismmen Küss'rich $ — İndisehe Suite. 22,00: Ajans haberi 22,15: Yarınki program. HAFİF KONSERLER; 7,10 Berlin kısa dalgası: Neşeli popü M, 8,15 devamı, 1030 Berlin kısa de geni; Bando mızıka, 13 Berlin kısa d gam: Örkesten konseri, 13 Berlin 1328 Bükreş Jin kiza dalgası; Neşeli plik inu 1745 Berlin kışa dalgası: İş sonu ko seri, 18: Peşte: Radyo orkestrası, Berlin kisa daleamr İş sonu konseri, 15 Bükreş: Plâk konseri, 19.20 Küçük radyo orestres. 1930 Brün Be me 0 A0 Yi Ke 2118, Bükreş; , Şarkılı konseşin d 31.65 Brüne: Pibk, 22 Berlin kısa gas: Karışık halk musikisi, 2215 Bi ho: Orkestra kanseri, 2235 Pega: P musikisi, 2245 Bükreş: Hatif nakli, 23.15 Prağ. Plâk konseri, 28. Viyana: Gece konseri, 2330 Bratisie Melt Rumen musikisi, 2340 Peşte kort banda, OPERALAR, OPERETLER: 2.10 Viyana; Opera musikisi ko Ti, (Sorizing, Humperidinek, Vagner) ODA MUSİKİSİ: 72 Bükreş Oda musikisi (Schumann) 2230 Prag: Yaylı konseri, RESİTALLER: 18.15 Berlin kısa dalgas: Gençler rafından şarkilar, 1830 Piyano ko ri, 19.10 Ostrava: Şarkı ve piyano sikisi, 20 Peyte: Piyano — Şarkı, Berlin kısa dalgası: Virtüoz keman 19 #ikisi, 21.30 Berlin kısa dalgam: Bar | şarlnlar, 2146 Ostrava; Viyolonsel lo konseri, DANS MUSİKİSİ: 16.30 Berlin kısa dalgamı, 18.40 B Uslava. 2025 Brünot Neşeli kabare neleri, 28 Bükreş, Harici Askeri Kıtaat İlânları Bir çiftine tahmin edilen fi) 180 kuruş olan 6285 çift deri eldi Kapalı zarf usulile satın alınne: Şartnamesi ber gün M. M, Veki Satınalma Komisyonundan parasi linabilir. Ilk teminatı 848 lira 50 ruştur. İhalesi 11. Mayıs 935 © şamba günü sast 11 de yapılscaK Eksiltmeye girmek istiyenlerin sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madö rinde yazılı vesikaları ile temin rile teklif mektuplarını ihale den en az bir saat evvel Anki M. M. Vekâleti Satınalma Kon nuna vermeleri. “824, 7 Almanca - Türkçe dahi memleketimizde bir hayli it. | Sahilden epeyce uzak olan kasaba-! helât, yaptıkları tespit olunmuştur. |mıza da bu sene ilk defa olarak bil-| Almanyada 12.685.800 mark olarak |dırcın düşmektedir. Bunların elek tespit olunan kontenjan sona ermek Üzüredir. Mam irili trik ışığına kapılarak geldikleri sanı al iyor. Bıldrıcının tadını almış kedi- rında fındıklarımıza fazlaca talep gösterilmektedir. Bu itibarla fındık | lerin. elektrik direklerine vurup dü- kontenjanının tamamen sarfına ei yakalamak için blacağı k A — Ticari hesap, faiz, iskonto, faizli cari hesaplar, B — Ticari usul defteri C — Hukuki bilgiler. TEKNİK LÜGAT | Adnan Hâlet Taşpınar | Almanca - Türkçe tercüme rile meşgul olanlar ve teknik Ki 4 — Hastalığa karşı tedbirli — Küpü ile meşhur bir kasaba, 5 — Meşhur bir su ehri — Erkek — Kedinin başı. Ç — Tahrir. 8 — İlâve — Renk. Imtihan 20 Mayıs 938 tarihinde saat on beşte Ankarada Türk Hava 7 — Çocuklar yazdığı yazı vazifesi. | Kurumu Merkezinde, İstanbulda Izmirde Türk Hava Kurumu şubesinde |okuyanlar için faydalı bir es 8 — En büyük adamımız — Bir Devil yazılı olarak yapılacaktır. Tevzi yerleri: Istanbul, bekleşip dur-| “5 ö elini İstekliler yukarıda yazılı vesikalarla birlikte bir dilekçe ile hemen |Tkbal, Haşet ve Erich Kajis, # n ek me ze Türk Hava kurumu Başkanlığına müracaat etmelidir. (252) ' rada Akba Kitabevleri.