28 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

28 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

28-56-9328 MAKALEDEN MABAT) arılan Abluka Cemberi & (Başı 1 incide) ir Ye inkişaf kaynağı bulma” kaf il, sömürge zihniyetinin kağ |, (Asfiyeye uğratılmasında ara Mzinyelir. a Türkiye, hakiki mânada bir is- Moya lâle kavuştuğu zaman em- Han st sermaye açıktan açığa düş- “hp, S2iyetine geçti. Ümidi şu idi: hak mali işlerine sahip olamı- İ, Sar, bütçelerinde açık verecek- ; Sikintya düşecekler... O zaman hş lyete geçeceğiz. Tstiklâl di deygni yıkacağız. Yeni Türkiyeye msallat olacak, sömürmek müm- İngen herşeyi sömüreceğiz.” iklâl mücadelesi, Lausanne sul- hai <1 sonra durmadı. Mali ve ikti- sahada bütün şiddetile devam ».. Diğer taraftan emperyalist ser- © kuş uçurmuyordu. Avrupa leketlerinden birinden bize ser-| h gelmesi için bir teşebbüs olsa | b tal tazyik vasıtalarına başvuru” " İŞİ bozuyordu. Amerika gibi taz- *dilmesine ihtimal olmıyan saha- da düşmanca bir istihber sistemi "zak tutuyordu. Türkiyeye gele- İF Amerikan sermaysi, istihbaz | yordu. Aldıkları malümat, heveslerini kökünden kesecek mahiyette bulunuyordu. mperyalist sermayenin bu boy kotuna ve düşmanlığına rağ- şi Türkiyede harikalar biribirini kip etti. Türkiye bütçe açığı ver- Si. Günü gününe yaşamak için,/ <İİ gibi her ay maaş ödemek İçin Mseye ihtiyaç duymadı. Aksine 0- âk kendi mali membalarından ye- bir milli müdafaa sistemi kurdu, “leree kilometrelik demiryolu yap © Yarım milyondan fazla mübadil tuhacir yerleştirdi. Bir Ankaro sattı. Bütün bir milli banka ve Sanayi ssitemi vücude getirdi. ve iktışadi istiklâlini günden kökleştirdi. Bütün dünya hay- 9 hayran gördü ki ortada kuvvet- İç Sağlam, ne istediğini bilir ve her verdiği noktaya varmaya kud- tü bir Türkiye var. Öyle bir Türki ki macera heveslerinden özaktır Yakın Şarkta ve Avrupada barış İstikrarın en kuvvetli desteklerin- *n biridir... ki Pi ürkiye ile Ingiltere arasında coğrafi ve siyasi sebeplerle İİİ: bir menfaat birliği var. Bunü taraf ta son senelerin hâdiseleri içerinde yeniden keşfetti. Eski Türk- giliz dostluk köprüsü en kuvvetli şekilde kuruldu. Karabük işi, bu ü yeliyle Türkiyeye varan ilk Üşterek harekettir. : Bunun arkasından Londrada yapi- yi mali anlaşma, Türkiyenin harlç- Mali münasebetlerinde tamamile i devrin açılması demektir. Bu Virde mali istiklâli tasdik edilen, Müsavi sıfatile muamele gören, ma- bar ve dürüst bir alış veriş esası üze- © kredi ve sermaye bulan bir Tür “ye vardır. Londra anlaşmasının hakiki mâna- emperyalist sermayenin devam “İlirmeye çalıştığı abluka çemberi- a Türk - Ingiliz dostluğunun ve İki leekt arasındaki yüksek menfa- * birliğinin kuvvet ve tesirile yarıl- adır. Londra anlaşması, “memleketimi- bariçle iktisadi münasebet- *i için bir dönüm noktasıdır. Sam- h, Sakarya, Dumlupmar, Lausan- Montreux gibi kelimelerin delâ- * ettiği tam istiklâl zincirinde yer İmaya lâyik bir hâdisedir. Ahmet Emin YALMAN a Eminönü İstimlâki Genişliyor Eminönünde yıkılmakta olan Va- de Hanının bulunduğu adadaki di- İt 20 binanın istimlâk formalitesi- Min ilk kısmını teşkil eden tebligat amlanmıştır. Bu adadaki diğer binaların istim- ik formaliteleri ancak Temmuz baş) rinda tamam olacak ve derhal bun- e da yıktırılmalarına başlanacak- Wi Valide Hanının yıkılması işi de âZiran sonunda tamamlanacaktır. k | Büdce Müzakereleri Nihayete Erdi (Başı 6 ncıda) Italyanım Boğazlar muksvelesine Mühakı aramızdaki dostluk münasebetlerimizin yeni bir tezahürü olmuştur. Almanya ile ber- devam olan iyi münasebetlerin, Ber- linde açılması derpiş edilen müzake- relerin önümüzdeki ayın sonlarına doğru yapılması kararı, iktisadi saha da yeni bir genişliğe mazhar olaca- ğını ümit ettirmektedi Münasebetlerimizde istikrar ve inkişaf Cümhuriyet hükümetinin diğer bü yük ve küçük devletlerle olan müna- sebetlerinde âhenkli bir istikrar ve inkişaf devam etmektedir. Size bütün açıklığı ile arz ve izah ettiğim siyasetimizin ve kuvvetli dest luklarımızın son aylardaki tezahür vesilelerini de söylemeliyim ki hari- ci politikamızın tam manzarasını gös termiş olayım: Malümunuz olduğu üzere müsta- kil ve kardeş Mısıra ilk Hariciye Ve- kili olarak gitmekle mesut oldum. Orada gördüğüm dostluk asarı cid- den' büyük ve iki memleketin sanri- mi münasebetlerinin delilidir. Başvekilimizin refakatinde oldu- ğum halde Yunan ve Yugoslav müt- tefiklerimizin mümtaz rleslini ziya- ret ettiğimizi biliyorsunuz. Buiki dost ve müttefik memlekette bize karşı gösterilen çok iyi kabul ancak Balkan müttefikleri milletleri ile mil letimiz arusındaki çözülmez kardeş- lik bağlarının heyecanlı tezahüratı ©- larak tavsif olunabilir. Sonbaharda diğer müttefikimiz Ru manya ricalini de ayni hissiyat ile meşbu olarak ayni suretle ziyareti- miz mukarrerdir. Son seyahatimiz esnasmda komşu ve dost Bulgaristanın kıymetli rica- lini de ziyaret etmek fırsatını bulduk ve iyi koraşüluk ve dostluk münase- betlerimizi karşılıklı teyit etmekle bahtiyar olduk. İçinde bulunduğumuz sene zarfın- da derpiş edilen harici faaliyetimizin başlıcalarını tamamile arzetmiş ol- mak için dost Macaristana borçlu ol- duğumuz ziyareti yerine getirmek ta savvurunda bulunduğumuzu da rocın nuniyetle kaydetmeliyim. Arkadaşlarım, Görüyorsunuz ki samimii duygula- rın karşılaştığı devletler ve milletler gittikçe artan| TAN Vali Muhakeme Edilecek (Başı 1 incide) karması ve umum kaldırım müteah- hitliğini B. Eşree vermesi söyleni- or. ç Biz Belediyedeki yolsuzluklara da ir aldığımız mühtelif haberlerle bo- raber bu malümatı da geçen ilkkâ- nunda neşrettik. Maksadımız, ümu- mi menfaatlerin korunmasına bekçi- İlik etmek hususunda bir gazeteye di- şen tabii rolü yapmaktı. Hükümetimiz, umumi menfaate ta allük eden her işte gösterdiği hassa- siyeti ve titizliği bu işte de derhal İortaya koydu. Istanbula teftiş heyeti reisi B. Tevfik Talâtın reisliği altın- | İda bir teftiş heyeti geldi. Bu heyet esaslı bir surette tetkiklerini yaptı. Her mesele hakkındaki tetkikler ik- mal edildikçe bir fezleke şklinde Ve- | kâlete göndrdi. Tamam olan ilk fezleke asri mezar lık yolsuzluğuna dairdir. Dahiliye Vekâleti, icabının yapılması için bu- nu Devlet Şürasına sevketmistir.. Devlet Şürasının umumi iheyeti de işi tetkik etmiş, muhakemeye süzüum kararını vermiştir. Kanunlarımıza göre bu davaya Devlet Şürasında bakılacık ve mü- hakeme aleni olacaktır. Demek ki hükümet mekanizma- mız, yolsuzluk sözü karşısında der- hal harekete gelmiş, her makam ken dine düşen vazifeyi büyük bir dürüst lük, ciddiyet ve vakarla yapmıştır. Her Türk vatandaşı, bir kantın mem leketinin evlâdı olmakla iftihar ede- bilir. Bu hâdisede teyit etmiştir ki, Ke- malist Türkiyede her hak milletin- dir. Umumi menfaate saygıs zlığa de lâlet edebilecek her hareketin hesabı sorulur. —— arasında iyi münasebetlerin inkişafı pek ta y İstikametini ve çalışma tarzını Şe fimiz Atatürkün yüksek ilham ve ir- şatlarından alan dahilde ve hariçte herkesin itimad ve sevgisini kazanan senelerden beri takipp ettiğimiz bu harici siyaset yolunda yürümekte de vam edeceğimizi arzeylerim.” Hariciye bütçesinin müzakeresine geçildi ve kabul olundu. Bundan son ra ziraat bütçesi müzakere ve kabul olundu. En son olarak varidat büt- çesi tasvip edildi. Bu suretle Pazar- tesidenberi devam eden bütçe müza- kereleri bitmiş oldu. A " ANNELERE ÖĞÜT,, KİTABI Sıhhat ve İçtimai Muavenet Ve- kâletinin, halkı aydınlatmak üze- Te, en son bastırmış olduğu güzel kitaplar arasında “Annelere öğüt, ancak elli sayfalık minimini, fakat gerçekten mükemmel, faydalı, hem de herkese lüzumlu bir eserdir. Çocuk bakımı, bugün başlı başı- na geniş bir ilim olmuştur, o ilmin koca koca treteleri vardır. Onlar- dan hulâsa edilerek yazılan kitap- lar bile epeyce büyük ciltler teşkil ederler. Onun için insan bu mini- mini kitabı eline alınca, ilkin, c0- çuk bakımı bilgilerinin genişliğini hatırlıyarak, o kadar çok ve hepsi de lüzumlu bu kadar az sayıdı ül alara nasıl sığı Fakat bu zarif kitabi okudukca, her sayfada insanın hayreti artı- yor. Çocuk bakımı ilminin hiçbir tarafı feda edilmeden hepsi - hem de her annenin kolayca anlıyabile- ceği güzel bir üslüpia - buraya sığ- dırılmış kitabın mütevazi isminin altında mükemmellik göze çarpı - yor, İlk sayfadaki önsüz daha ilk i- ki satırında: “Bir ülkede nüfusun artması © ülkede doğumun çoğalması, ölü - mün azalması ve bilhassa çocuk ö- Tümlerinin önüne geçilmesi ile ka- bildir... Diyerek büyük bir hakikati en kısa sözlerle ifade ediyor. Vaktile, İngiliz Başvekili Lord Bikonstil, ayni mevzuu anlatmak İsterke, meşhur nutkunda fikrini bu kadar veciz olarak söylü ti Bir çocuğun yümesi, annesinin daha gebelikte kendisinin sağlığına dikkat etme - sine bağlı olduğundan kitap, ha- mile annenin yiyeceği, bakımı ve alacağı tedbirlerle söze başlıyor. Ondan sonraki on bir fasılın bu- rada ancak başlıklarını gösterebi- Jeceğim: 2 Anne çocuğunu nerede doğur- malı? 3 Bir yaşına kadar bebeğin bakımı, bu fasılda bebeğin yiye- ceği, içeceği şeyler, anne sütü, an- n6 kendi sütünü vermezse, çocu - ğun giyeceği. 4 Bebeğin dişleri, 5 Bebeğin odası, yatağı, yuncakları bile, 6 Bebeğin ba- gelebilecek kazalara karşı nacak tedbirler, 7 Açık hi gü- meş ışığı, 8 Bebeğin hayatını teh- dit eden salgın hastalıklar. 9 Be- beğin bünyesini tehdit eden has - talıklar. 10 Yeşil ishal, 11 Bebeği yarın ve kışın en çok öldüren has- tnlıklardan korumak... En sonunda da, 12 inci fasıl, be- bek ölümü. Bu son fasıl dünyada en acıklı mevzua dokunuyor.Sade- ce duygu bakımından acıklı demek istemiyorum, Her memleketin men faati bakımından acıklı, Yeni doğan bir çocuk, küçük bir et parcası, fakat onun sonradan ne olacağını biliyor musunuz? Belki büyük adam olacak, büyük bir sey icat edecek, memleketin, bütün insanların, medeniyetin ilerlemesi- ne sebep olacak. Yeni doğan çocuk memilketi icin, bütün dünya için bir umuttur. Bizd eski devlet adamlarından biriz — Bu memleket çocuklarmın her birinin değeri bence bir milyon al- tındır, Dermiş ve böyle demekle de al. danırmış. Cünkü her çocuk milyon- ların ve milyarların da Üstünde, dünyaya bir umut getirir. Bebeğin ölümü umudun kaybolması demek- tir, Yine bir İngiliz Başvekili. Gla- dston (tesadüf, bugün söz İngiliz Başvekilleri üzerinde): — Bir gün gelecek hekimler mil- letlerin rehberleri olacak... Demis, Sıhhat Vekâletinin cıkar- dığı annelere öğüt kitabı © giinlin geldiğini haber verir gibi, Türk milletine saadete erişmek için en Elektrik Şirketininsatın Alınma Mukavelesi (Başı 1 incide) velenin akdi ve bu oy başından itibaren artık devlet eline geç - miş bulunacak olan İstanbul elek trik Şirketinin esas ve mahiye- ti ve geçirdiği safhalar etrafın- da bu münasebetle Nafıa Vekili- miz Ali Çetinkayanın çok şayanı dikkat beyanatta bulunacağı kuv vetle tahmin olunmaktadır. Nafıa Vekilimizin üzerinde büyük bir dikkatle durarak ve * büyük bir muvaffakıyetle başar mış olduğu satın alma mukave- lesinin umumi hatlarını bildiri. yorum. A — İmtiyaz mukavelesi vesaire ile şirkete bahşedilmiş asli ve feri bü tün imtiyaz hak ve menfaatleri, bi- lümum şebeke, fabrika tesisatı, leva- zım ve mefruşatın hepsi, şirketin Türkiyedeki bütün menkul ve gayri- menkul hak ve menfaatleri, I Kânu nusani 1938 tarihinden muteber ol- mak üzere hükümete devir ve temli- kini şirket kabul etmiştir. 1 Kânunusani 938 den itibaren şir ketin işletme varidat ve masarifatı hükümete ait olacaktır. B — 1 Kânunusani 938 den evvel şirketin bütün akit ve vecibeleri şir- kete aittir. Ancak bu akitlerden hük- mü bu tarihten sonraya alt olanlar hükümete aittir. 1 Kânunusani 1938 den sonraki zaman için şirketçe ödenmiş paralar varsa bunlar şirkete ödenecektir. 1 Kânunusani 1938 den evvel si- pariş olunup ta mağazaya girmemiş malların bedeline mukabil şirketçe bu tarihten evvel ödenmiş paralar varsa bu para 1937 bilânçosunda mu kayyet olmamak şartiyle hükümetçe | ödenecektir. 1 Kânunusani 1938 den evvel ma- gazaya girmiş olan malzeme bedeli şirketçe ödenecektir. Bu tarihten sonra şirketçe yapılmış olan akitler hükümetçe ifa olunacaktır. C — Müşterilerle halen mer'i bu- lunan bilcümle abonman senetlerile mukavelât eskisi gibi cari olacaktır. Müşterilerin 1 Kânunusani 1938 den evvelki zamana ait borçları şirketin- dir. 1937 ve 1938 sencerine (sari faturaların tahakkuku yine bu sene lere ait günlerin adedi nisbetinde ta- râflar arasında tasfiye olunacaktır. Büyük sarfiyat yapan müşteriler, günlük kayıtlar üzerinden hesapla- nacak ve günlük kayıtları olmiyan- lar hakkında günlerin adet nisbeti nazarı dikkate alınacaktır. Bu esas dahilinde tahakkuk ede- cek şirket alacağı, hükümet mesuli- yet kabul etmiyerek, ve takibata gi- rişmemek şartiyle yüzde beş tahsil ücreti mukabilinde omüşterilerden tahsilâtta bulunulacaktır. Şirket bu alacakları takipte serbesttir. Şirket müşterilerinden aldığı nakit, temi- nat mektupları, avans ve depozitola- rı | Temmuz 1938 tarihinde hüküme te devredecel İsimleri malüm 15- tihkak sahiplerinin bir listesi de ay- ni tarihte şirket tarafından hüküme- te verilmiş olacaktır. Şirket müşterilerin hesabında ya- zılı bu paralardan ve teminatlardan alacağının ödenmemiş olan miktarı- nın mahsubunu İstemek hakkını haizdir, D — Şirket resmi, hususi, fenni, bilimum evrak ve vesaikini tama- men hükümete devredecektir. Muha sebeye ait dosyalar, bilânçolar vesa- ir hesap defterlerini de teslime mec- burdur. E — Hükümete temlik için lâzım gelen kâfi masarif hükümetçe temin olunacaktır. Şirket devir ve ferağ mukavelesinin ifası için hükümetin göstereceği zevata bir vekâletname verecektir. Arsalar üzerindeki bina- lar tapuca kayıtlı değilse bu muame- le için yapılacak masrafları da hükü met ödiyecektir, F — Umum müdür hariç diğer me mur ve müstahdemler İ “Temmuz 1938 tarihinde olanları hükümete in- tikal edecektir. Şirket 31 Kânunu- evvel 1937 deki vaziyete göre ihtiyat sandığı, muavenet sandığı, hususi sermaye ve ikraz sandığı mevcutları- Bı hükümete teslim edecektir. Şir. ket memurları kanunu ve iş akitle- rinden mütevellit mesuliyetten kur- tulüp tazminat vermiye mecbur ol- mıyacaktır. Ve şirketin taahhüdat vecibeleri hükümete geçmiş olacak- tır. G — Mübayaa bedeli on bir mil- yon Türk lirası olarak tesbit edilmiş ve buna mağaza mevcudu kıymetleri olarak takdir edilen 800 bin lira ilâ- ve edilerek satın alma kıymeti 11,800,000 lira olarak katiyet kesbet miştir. Ecnebi şirketlerle yapılan mümasil anlaşmalara göre ecnebi pa ra üzerinden borçlanılması burada da kabul edilerek 11 milyon 800 bin "Türk lirası 1,879,000 İngiliz lirası o- larak kabul edilmiştir. Hükümet bu bedeli yüzde beş faizli 1938 Türk borcu tahvilleri namı altında ödiye- cektir. Tahvillerin beheri 10 İngiliz lirası kiymetinde 187,300 adet ve 43 ku- ponlu olacaktır. Tahvillerin itfası ve kuponların tediyesi altı ayda bir Y. pılacaktır. Beher kuponun kıymı beş şilindir. İlk itfaya 1 Kânunusa- ni 1940 dan itibaren başlanacaktır. Tediye, borsa yerleri, mali servis, tahvillerin itfası, müruru zaman, ko misyon ve servis masrafları tama- men Türk borcu tahvillerinin (tâb iolduğu şeraite uygundur. Tahvil ve kuponlar vergilerden muaf tutulmuştur. H — Hükümet 10 Küânunuevvel 1938 ve 10 Haziran 1939 ve Kânu- nuevvel 1939 tarihlerinde satın al- ma bedelinin altışar aylık faizi kar. şılığı olmak üzere ve masraflar da dahil bulunmak üzere 47,925 İngiliz lirası ödiyecektir. Bundan başka 1 Kânunusani 1940 tan başlamak üze- re her altı ayda bir masraflar dahil olarak 75,413 liralık taksit verecek- tir, 10 Haziran ve 10 Kânunuevvel ta- rihlerinde Osmanlı Bankası Londra merkezinde ödenecektir. Taksitlerin tediyesinde Türk borcunun halen ta- bi olduğu ve atiyen tabi olacağı ah- kâma yani ve mer'i olan itilâfname- de yapılacak tâdilât ve tahdidat, tec dit veya tahditlere göre ifa edilecek- tir. İ — Hükümet ve şirket, yekdiğeri nin üzerinde olan mukavele vesair hususattaki iddia ve mütalebelerin- de biribirleini ibra ederler. Tarife| tatbikatında müşterilerden fazla al-| dığı paralar dolayısiyle şirket tebrle edilmiştir. İbrada belediye hariç bırakılmış. ur. J — Şirket tesisatının devir ve teslim muamelesine 1 Haziran 1938 'de başlanacak ve bir ayda bitirilerek hükümete intikal ettirilecektir. Ingiltere Ile Mali Anlaşma Imzalandı (Başı 1 incide) bildirmiştir. Mister Chamberlain'in, Türkiyenin zırhlılarını İngilterede yaptıracağını, İngiltereden mühim- mat alacağını, ve tediyatı sonra y. pacağını, İngiltere hükümetinin bu- nu tekeffül ettiğini anlatmıştır. Türkiye hükümeti bundan böyle İngiltereye ihracatım 500,000 ster- lin derecesine kadar yükseltecek, bundan başka İngiltere tediyat mu- kabilinde de siparişlerini alacaktır. Türkiye yeni kredi sayesinde bil- hassa madeni kaynaklarım İstismar için İngiltereden makineler alacak- tır. Bundan başka Türkiye limanla- rını ıslah edecek ve iki taraf arasın- da münakalâtı yapacak bir gemi kumpanyası kurulacaktır. Hâdise İngilterede memnuniyetle karşılanmıştır. Anlaşma hakkında Ajansın verdiği malümat Londra, 27(A.A.) — Avam Kama rasında Başvekil B. Çemberlayn, Türk ekonomi heyeti ile müzakere- lerin bugün imza edilen üç anlaşma- ya varmış olduğunu bildirmiş ve bu üç anlaşmanın aşağıdaki esasları ih- tiva eylediğimi ilâve etmiştir: 1 — İhracat kredileri dairesi, Tür- kiyeye on milyon İngiliz lirasına ka dar İngilterede imal edilmiş mal ih- racı hakkında garanti vermeyi ka- bul eylemiştir. ; 2 — 1936 ticaret ve kliring anlaş POLİSTE : Bir Genç Kadın Memesi Bulundu Dün sabah Yenikapıda, Mustafs isminde bir temizlik amelesi çöp sar dığındaki çöpleri alırken pamuklar içerisine sarılmış bir genç kız meme si bulmuştur, Mustafa hemen memeyi polis mer kezine götürmüş ve meme tıbbi ad- liye gönderilmiştir. Tıbbı adli, memenin genç bir ka- dina ait bir sol meme olduğunu tes- bit etmiştir. Memenin kanserli ve mahir bir operatör tarafından bir &- meliyat neticesi kesildiği anlaşılmış tar. Dün, memenin kime alt olduğu tesbit edilememiştir. Ancak bunun pamuklar içerisinde sarılı olması ve minda bir de ampul bulunması, bir sağlık müessesesinde yapılan ameli- ;İyattan sonra, çöp tenekesine atılmış olduğumu göstermektedir. Kadının Parasını Çaldı Üsküdarda Cami sokağında oturan Hayri evvelki gece Beyoğlunda bir birahanede tanıştığı Viktorya o İs- minde bir kadınla oturup içmiş, son ra bir otomobil gezintisi yapmıştır. İki saat kadar otomobil ile gezik dikten sonra Hayri yavaşça kadının çantasını açmış, içinde bulunan 16 lirasını aşırmıştır. Bundan sonra Hayri bir bahane ile olomobili dur. durarak savuşmak istemişse de ka dının bağırması üzerine memurlar tarafından yakslanmıştır. Hırsızlar Yakalandı Birkaç gün evvel Cihangirde Fi- ruzağa caddesinde Abdullah Naci is- minde birinin evine giren meçhul hırsızlar bir çok eşya çalarak (o kaç- mışlardı. Abdullah Nacinin evin! s0- yanların Akif ve Kenan isminde iki kişi olduğu anlaşımış ve ikisi de ya- kalanarak sdliyeye teslim edilmiştir. Çivili Yerden Geçerken Şoför OMustafanın idaresindeki 2165 numaralı otomobil, köprü üs- tünde ve çivili yerden geçen evkaf tahsilderlarından Necmettine çarpa- rak muhtelif yerlerinden ”"Yaralanış-”” tır, in Kamyona Asılmış.. Ortaköyde İkinci Yeni sokakta Ş0- för Nurinin 5 yaşındaki oğlu Sadet- tin, Alinin idaresindeki 4002 numa- Falı kamyonun arkasına asılmak İs- terken düşmüş yüzünden ve kolum dan yaralanmıştır. Başından Yaralandı Gazi Köprüsü inşaatında çalışan Çankırılı Yusuf isminde bir amele Üzerine çıktığı iskelenin kırılmasiyle dubaların üstüne düşmüş, başından yaralanmıştır. Taşla Yaralandı Küçükpazarda Şükrü Baba soka- Handa oturan Mustafanın 10 yaşında ki oğlu Turan sokakta oynarken taş- la başından yaralanmıştır. Kumarbazlar Tutuldu Necdet, Abdullah, Nuri ve Veysel isminde dört kumarbaz Cerrahpağa- da Osmanın kahvesinde kumar oy- narlarken suç üstünde yakalanmiş- lardır, Üzerine Fenalık Geldi Devlet Demiryollarında çalışan Halil oğlu Asım isminde biri Alem- dar caddesinden tramvay ile geçer ken üzerine fenalık gelmiş düşmüş ve başından yaralanmıştır. Başına Kavanoz Atmış Erenköyde Şaşkın bakkalda 364 numarada bakkal Kemal Aksak bir para meselesinden çikan kavga neti- cesinde çırağı Filipi büyük bir kava nozla başından yaralamıştır. Otobüs Çarpışması Şoför Hakkının idaresindeki 3417 numaralı otobüs ile vatman Mustafa nın idaresindeki 149 numaralı tram- vay Pangaltıda çarpışmışlar, her iki- si de hasara uğramıştır. ——————— — ile harp gemisi ve diğer harp leva- mı sipariş etmesini mümkün kılan bir anlaşma yapılmıştır. masına teknik bir fasıl ilâve olun - muştur. 3 —Türkiyenin. İngiltereye: kredi Bü hususta lâzımgelen kanun pro- jeleri pek yakında Parlümentoya tev di olunacaktır.