28 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

28 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahnkermelerde AdembabaMahkemede | Uyumağa Başladı Mübaşir Kendisini, Reisin Emrile Kulağına Bağırarak Uyandırdı Dün, Ağırceza Mahkemesinde, alacaklısı olan otelci Cevadı öl- dürmek kastiyle yaralıyan yetmişlik ihtiyar Âdem babanın muha- kemesine devam edildi. İki kat olmuş Âdem babanın elinde kısa bir asâ vardı. Evvelki celselerde başına yemeni örterek mahkeme- ye çıkıyordu. Dün, başı açık olarak gelmişti. Mahkeme merdiven- | lerini jandarmanın yardımiyle çıktı. Kenarları yırtılan lâstikleri- ni birer iple ayağınm.üstüne bağlı Elbise yerine bir entari vardı. Bir de Rufai yeleği giymişti. Asasını k'» ka kaka suçluların bölmesine girdi. Sıranın en önüne oturarak arkasını parmaklığı dayadı. Suçlu avukatla- rinin oturduğu yerde avukat Ba » yan Faika vardı, Adem baba, bu Ba- yanı elini alnına koyarak dikkatli dikkatli süzdü. Bayan avukatı yara- lanan ve mahkemeye gelmiyen otel- ci Cevadın eşi sanıyordu. Halbuki Bayan Faika, baro tarafından Adem (babanın hukukunu müdafaa için se- gilmişti. Adem baba arkasına dayanır da- yanmaz, uyumaya ve horuldamaya başladi. Mahkeme geçen * celsesinde Adem babanm akli vaziyetini tetkik ettirmek için Adli Tıp İşleri mües sesesinde müşahede altına alınması- na lüzum göstermişti. Evvelâ tabibi- adiller kendisini muayene etmişler ve mahikemenin kararı üzerine A -| dem babayı Adli Tıp İşleri müesse-| İHTİLÂS; 21 Bin Lirayı Zimmetlerine Geçirmişler Dün, ağır ceza mahkemesinde bir lamıştı. sesine göndermeye karar vermişler- di. Dün, müessesenin vrdiği rapor okundu. Adem babada, zekâ ve ira- desini zayıflatacak derecede yaş İler lemesi bulunmakla beraber, cezai eh liyetini kaldıracak akli bir bastalık bulunamadığı bildiriliyordu. Müba- şir Kadri, reisin emrile Adem baba- kulağına bağırmak suretile u -! andırdı ve suçlu avukatlarının ye rinde oturan Bayan Faikayı göste rereki — Adem baba, bu Bayan senin a- vukatındır. Onu baro tayin etmiş- tir, Seni müdafaa edecektir, dedi. As dem baba uykudan uyandı. Fakat söyleneni anlamamış gibi, boş na- zarlarla mübaşirin yüzüne bakıyor- du. Bayan Faiki — Dosya bugüne kadar Tıpbi Adli müessesesinde idi. Bugün geldi. Tet- kik imkânını bulamadım. Başka bir güne bırakılmasını isterim, dedi, Muhakeme 25 temmuz saat 14 e bir rakıldı. AĞIRCEZADA: Ortaköy Yolundaki Kamyon Kazası Dün, ağır ceza mahkemesinde, gümrük sulistilmali davasına döyam'!martın tik günü Beşiktaşla Ortakö; edildi. Dayanım , suçlularından biri |arasında. Çırağan sarayının duvarla kasap oğlu Fehmi idi. Muhakeme es- |n dibinde bir kadının ölümü, ikinci masında ölmüştür, Diğer suçluda sinin de yaralanmasile. neticelenen i i hakeme - Miançini isminde bir komi İn te kayon kaim muhakeme sine devam edildi. Suçlu . yerinde © da, sulistimal haberi şayi olur “İ-İ meykut olarak şöför Hayri vardı. yaaz, Türkiye hudutları dışına KAç- Davacı yerinde de kaza kurbanı B- yay yan Huriyenin kocası Süleyman var Gümrük memurlarından Halitle 'dı: Geçen celsede müddeiumumi id- Mehmet &yni suçtan dolayı vekâlet |diasını söyliyerek suçluya ceza kesil emrine alınmışlardı, ayrıca memur. | mesini istediği için, dün, suçlu ve &- lardan Muhlis, Mehmet, Hasan Tah. |vukatı ayrı ayrı müdafaalarını yap- sin, Süreyya, Memduh, Hayri, Sağ- |tılar. Müdafaaların şekline göre hâ- rettin, Hüsnü de suçlu olarak mah- kemeye çağırılmışlardı. Sadrettinle Hüsnü mshkemede bulunmuyorlar- dı. Hayrinin de öldüğü anlaşılıyor- du, Suçun vasfı şu idi: Bunlar, muhtelif beyannameleri, menşe şehadetnamelerini zıyan uğ - Tatmak, kayıtları tahrif etmek, tah- ırif ettikleri kayıtları ortadan kaldır- mak, beyannamelere taklit İmza at - mak lekeli eşhası gümrükten: eşya içıkarmağa memur etmek ve memu- iriyet vazifelerini sullstinial etmek. Bu suçlular, bu şekilde hazinenin itam 21 bin Tirasını zimmetlerine ge- çirmişler, htilâs etmişlerdir. Mah - İkeme geçen celsesinde Sadrettinle Hüsnünün bulunmasına karar ver - mişti. Gelen cevaplarda aranan yer- de iki Sadrettin bulunduğu için suç- lu Sadrettinin babasının ismi sorulu yordu. Muhakeme, bunların tekrar çağı - rılmaları için 25 temmuz pazartesi günü saat on bire bırakıldı, 4 reiki —ş ŞEHİRDE Neler Olacak? Hafta İçinde: TOPLANTILAR: & Türk tiyatro sanatkârları birliği - Din umumi toplantısı 3-7-988. pazaf e barakılmıştır. sşa Gençler Birliğinin umu mi kongresi 3-7-898 pazar günü sa- at 10 da birlik merkezinde yapılacak tir. dise şöyle olmuştur: Şoför Hayri Beşiktaştan Ortakö- ye gidiyormuş; önünde bir trmvay varmış. Çırağan sarayı civarmda, tramvayın solundan geçmek ister » ken, iki çocuk tramvaydan atlamış- ler, Heyri bunları çiğnememek için geniş daireli bir kavis çizmek mec - 'buriyetinde kalmış, bunun için de, direğe çarptıktan sonra, birdenbire Huriye ve Şahinde önüne çıkmış. Hu riyeyi altına alarak öldürmüş, Şahin de de kendi kendine düşerek yaralan mıştır. Hâdise yerinde keşif yapan bele- diye fen memuru Yakup, hâdise es- nasında, şoförün 70, 75 kilometre ile gittiğini ve direksiyon vidasının düş İ müş olmasının daha evvelden! farke dilebileceğini söylemiştir. Suçlu, bu raporu çürütmek için kendisini şöy- le müdafaa etti: — Ben tramvayın arkasından gidi yordum. Tramvayın 75 kilometre koşmasına imkân var mıdır? Benim süratim 20 kilometreyi geçmiyordu. Ben çocuklara çarpmamak için ma- nevra maksadile gaza bastım. O va kitki aldığım süratle direğe çarp - tım. Bu, çocukların hayatı hesabına benim için bir fedakârlikti. Yaptım. Fakat kadınların birdenbire karşı- ya geçmeleri, bu kazayı çekinilmez bir hale getirdi. Esasen de, direksi- yonun vidası düşmüştü. Bunu daba evvel anlamıya imkân yoktu. Be - nim kullandığım kamyon 933 mode İlidir. İki buçuk seneden fazla kulla- nulmak süretile direksiyonda lâşka vardı. Bundan sonra, muhakeme karar için 6 temmuz çarşamba günü saat an dörde bırakıldı. TAN İ Ankarad a Pazar Ankarada pazar gün leri gök eğlenceli ge9- mektedir. resimlerd. rında Başveklii, Ata- türk koşusunun galibi olan atı okşarken ve at yarışını seyredenle- ri görüyorsunuz. Aşağıdaki resimde Ka radeniz havuzunda eğ lenenleri güneşte kum banyosu yapanlar ağ ri görüyorsunuz. Askeri Mekteplere Maaşlı Öğretmen Aranıyor 1 — Kırıkkale âskert sanat lisesine riyaziye, Erzincan askerf orta okuluna riyaziye, tabii ilimler, Konya askeri orta okulu ile Ankara Ge- dikli erbaş hazırlama orta okuluna birer riyâziye öğretmeni alına, ktır, 2 — İsteklilerden; kültür öğretmeni olanların veya öğretmenliğe kanuni ehliyeti bulunan devlet memurlarının müktesep hakları gözü nüne alınmak şartile 30:40 lira asli maaş. Yüksek okul mezunlarından olup yeniden ilk memuriyete girecekle- re de barem 12 dereceden maaş verilecektir. 3 — Öğretmenlik için başlıca şartlar şunlardır: A) Öğretmenlik kanuni vasıf ve ehliyetini haiz olmak yani (lise için, üniversite riyaziye şubesinden, yüksek mühendis mektebinden veya yük sek öğretmen okulu riyaziye şubesinden mezun olmak.) Orta mektepler için: Yukarda Yazılı üç yüksek okuldan veya orta öğ- retmen okulundan mezun bulunmak ve yahut üniversitede imtihan ve- rerek ehliyetname almış olmak) B) Yaşı 45 ten yukarı olmamak ve emekli bulunmamak, C) Askeri okullarda en az üç sene hizmeti şartsız olarak kabul et- miş olmak. - 4 — Yukarda yazılı şartları tamamen taşiyanlardan istekli olanların dilekçelerile birlikte hal tercümesi, büsnühal varakası, nüfus - tezkeresi sureti ve noterlikçe musaddak diploma veya ehliyetname suretlerini Ankarada Askeri liseler müfettişliğine göndereceklerdir, 5 — Üçüncü maddede yazılı evrak ve Yesn'k ve genel şartlara nazâ- ran öğretmenliği uygun görülenlerden lüzumlu diğer evrak sonradan istenecektir. (879) (3082) i | REVUE fabrikalarının satış deposu: İLÂN Beyoğlu Hüseyinağa mahallesi Nefti sokak 2 numarada Ömer oğlu Zekeriya Satay Naş marka otomobil, 1937 modeli, şasi No. 4 - 99913, mo- tör No. 4 E - 99413, 900 Türk lirası, Beyoğlu birinci noteri, mukavelenin tarihi 28 - Mayıs - 938 ve No. 7199 Nişantaş Fırın sokak No. 131 ve Beyoğlu Hamalbaşı No. 80 de sonra yıldıya ve Habip Haddet; Desoto marka 1938 modeli otomobil, şasi No. 1265720, metör No. P 6 - 170696, 1.730 Türk lirası, Beyoğlu birinci no ieri, mukavelenin tarihi 17 - Hazi - ran -938.de No. 8724 Samatya Balıkçılar Altınoluk s0- kak No, 4 de Yervant oğlu Vahan Minas, Desoto marka 1938 modeli o- tomobil, şasi No. 5629957, S 5- 31492, 1.750 Türk lir lu birinci noteri, mükavel 22 « Haziran - 938 ve No, 8960. Parmakkapı Afrika han No. 28 de Yetvart Kalfayan, Desoto marka 1938 modeli otomobil, şasi No. 1265704 mo tör P 6 » 170783, 1600 Türk lirası Be yoğlu birinci noteri, mukavelenin ta rihi 22 - Haziran 938 ve No. 9008, Yukarıda yazılı müfredatı izahat mucibince Şirketimiz tarafından sa- ilan ve seneden olan borçları ödenin ceye kadar mülkiyeti muhafaza kay- dı şartiyle satılmış bulunduğu ve mezkür ve kamyonların şahsi salis tarafından satın alınacağı zaman şir ketimizin riza ve muvafakatinin İs- tihsali lâzım geldiği bermucibi ka - nun ilân olunur. İstanbul Ege petrol Şirketi. sö. İhtira İlânı “Rayların ahşap traversler üzeri- ne yayla tesbiti ve bu tesbiti takmak ve sökmek için tertibat” hakkında alınmış olan 5 - 8 - 1934 günlü ve 1030 sayılı ihtira beratı ile buna alt 26 - 2 - 1937 de tescil edilen birinci ilâve tasdiknamesini bu defa mevkii 20-6-938 Radyo Istanbul Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI 12,30: Plâkla Türk mı adin. 18,03: Plâkla Türk Muhtelif piâk neşriyatı. AKŞAM NEŞRİYATI : 18,30: Plâkin dans musikisi, 1918” Konferans: Şişli Halkevi numına, Ali Bir za Koral (Terbiye) 1033: Borsa eri. 20/00: Saat Ayarı; Granviç nesiriden naklen Vedia Riza ve Yarı tarafından Türk musikisi ve halk 15: Ajans haberleri. 2230: Plâkln solo lar, Opera ve operet parçaları, 2238 Son haberler ve ertesi günün grogramk 13,00: Saat üyarı: SON, Ankara Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI > 1280: Karışık Plâk negrikatı, 1458 Plâk: Türk musikisi ve balk gerkıleri 13,15: Dahili ve harici haberler, AKŞAM NEŞRİYATI : 18,30: Plâkla dans muziklal, 19,18; Tie musikisi ve halk şarkıları (Semahat ve arkadaşları) 20,00: Saat ayarı v Ne: Viyolenist Necdet Atak, Piyanoda (Markoviç) 21,00: Sıhhi Konuşma (Dr. Vefik Vassaf) 21,15 Std Yo Salan örkestran, 22,00: Ajars haber” leri 22,15 Yarınki program ve İstiklâl marsi, SENFÖONİLER; 20.45 Bükreş senfonik könser (21.45 de“ vamı) HAFİF KONSERLER: 7.10 Berlin kısa dalgası popdler kon * file konmak üzere âhere devrü fe rağ veya icar edileceğinden talip o lanların Galatada İktisat hanında, Robert Ferri'ye müracaatları ilân o- İunur. . KANAATBAHŞ BİR DELİL Muntazam işliyen bir saatin pandülü günde 432,000 defa tekallüs eder. Sa- atin muntazam ve tam İşlemesi buna bağlıdır. Bu miktar fekallüs için pan dül, Kuvvel omiknetisiyeden âri, paslanmaz ve Elâstiki olmalıdır. REVUE SAAT FABRIKALARI Lâboratuarlarında icat edilmiş TVAROX” pandülü.bu. hassala; lâborstuarlarında yapılan 1000 i mü- tecaviz kuvvel miknatisiye tecrübe- lerine yalnız “NIYAROX” PANDU- LU İLE MUCFHHEZ SAATLERİ durmaksızın ve harekâtında h gayritabiilik göstermeksizin işledik- leri müşahede edilmiştir, KAFI DERECEDE KANAATBAHŞ DEĞİL MI? ser (8.15 devamı) 11.45 Berlin kısa dal sa if konser 13 Keza 1415 devami 1325 eş plâkla konser (1 mi) 17.08 Varşova ka Berlin kısa dalgası 1ş keza) 18.30 Berlin kisa del, me plâklar 1005 Belgen büyük radyo orkestrası 19.17 Bükreş Siravinskinin 6 serlerinder plâklar. 19.30 prag Londradaf Köhser nakli 2030 Varsova Bahriye ban dodu 11 Ostruva Bando muzika 2143 Praf halk orkestrası 2150 Peşte radyo orkss- trası 22.10 Belgrad rapsodi 22.10 Varşova Tanbir orkesiram 22.45 Bükreş plâk kof seri 23.50 Belgrad plâk konseri 21.45 Vi yana gece musikisi OPERALAR, OPERETLER: 2025» Viyata Pueeirinin sdşme Besitrfthezvirronuf"YPAŞU, öğerasi.. ODA MUSİKİSİ: .ai 19.15 Berlin kısa dalganı Bu müsikisi 2 Peşte oda musikisi konseri, . İDANS MUSİKİSİ: 13 Varşova 19 Pegbe 24.10 Peşte İstanbul Ikci ifl4$ memurluğu dan: Müflis Avunduktara sit Bulgur” ce çiftliğine ait satışların tehiri hak kında Ziraat Bankası tarafından v# Ki talep tetkik ve bir karar verilmek üzere alacaklıların 1—7—938 cum? günü sant 13 te toplanmalarına ida" Tece karar verilmiştir. Tayin edilen günde alacaklıları” behemehal gelmeleri, gelmedikleri takdirde idarece icap eden karari” İittihaz edileceği bilinmek üzere ilâ olunur. (8624) Köstence, Bükreş, Peşte, Prag, Viyana, Leipzig, Dresden, Berlin, Potsdam, Münih, Triyeste, Venedik, Milâno, Roma, Napoli, Kapri Beri Atina Şehirlerinde tam 32 gün gezip eğleneceksiniz. Haraket 23 Temmuz Pasaport, Vizeler, otel, yemek, vapur, tren, gezmek, eşya nakilleri dahil Müracaat N A TT A Galatasaray Telefon: 44914 "Tanınmış saatçilerde arayınız, Istanbul Bahçekapı, Taş han 22 Telefon: 21354 — — ———— di Avrupaya Talebe Gönderilecektir Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketinden : Fabrikalarımızda bir yıl staj yaparak iş, yabancı dil ve bilgi bakımlarından gereği gibi hazırlandıktan sonra sıhhat ve kud- retleri en iyi bir kaç İise mezunu sınai kimya elektrik ve maki" ne yüksek mühendisi yetiştirilmek üzere Almanya'ya gönde“ rilecektir. Staja kabulde bilhassa fen derslerinde not vaziyetleri, Al manya'ya gönderilmede ise staj neticeleri esastır. i İsteklilerin Temmuz sonuna kadar aşağıda yazılı belgeleri: İstanbul'da Taşhanda Türk Endüstri ve Tecim Anonim Şirketi Direktörlüğüne göndermeleri lâzımdır: 1 — Hal tercümesi, 2 — Sıhhat raporu, 3 — Mezuniyet V€ olgunluk notlarının tasdikli suretleri, 4 — 9 X 12 üç tane boY fotoğrafı, Not: Staj talimatnamesi Bürodan almabilir, istiyenler”, SEAN posta ile de gönderilir.