7 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

7 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkermelerde Dört Dilencilik Suçlusu Daha Mahküm Edildi Bir Tanesi Şöyle Diyor: "Darülâcezeden Yeni Çıktım. Fakat Aslan Gibi Eniştele- rim Var. Onlar Bana Avuç Açtırmazlar,, Meşhut suçlara bakan nöbetçi Sultanahmet Sulh İkinci Ceza mahkemesi dün dört dilencilik suçlusunun iki erup halinde mu- hakemelerine bakmıştır. İlk parti suçlu yerine 61 yaşında Ha- tice ile 40 yaşında Saniye getirilmişlerdir. Polis, bunları dilenir- ken cürmü meşhut halinde yakalamış ve zabıt tutarak mahkeme- ye göndermiştir. Hatice, kendisini kısaca şöyle mn- dafaa etmiştir: — Ben dilenmedim. Öyle sahmiş- Jar. Hükim, Saniyenin hüviyetini tes- bit ederken nerede doğduğunu ve ne iş yaptığını da sormuştur. Suçlu: — Nerede doğduğumu bilmiyo- Tum. Muayyen bir işim de yok. Ne bulursam onu yaparım. Bugün bir mahkümiyetimi çekmek için hapisa el" diye Divanyolunda yakaladı, bu- raya getirdi, demiştir. Hâkim ikisinin de suçlarını sabit görmüş, boğazı tokluğuna birer haf #a müddetle belediye veya dairei hu- susiyede âmme hizmetlerinde çalış- mâya mahküm etmiştir. Bundan sonra jandarma suçlu ye- rine Haydarda Sami Vatman soka- ğında 18 numarada oturan Kadir oğ- Yu Trabzonlu Hüsnü isminde bir ço- cukla Aksarayda Yusufpaşada 35 nu marada oturan Mekkeli Türk teba- asından Bekiri getirmiştir. Hâkim Hüsnünün hüviyetini tesbit ederken yaşını da sormuştur. Hüs- nü, Trabzon şivesile: — Vallahi Bay hâkim, anamla, ba- bam vaktile kavga etmişler, babam | AĞIRCEZADA: vev uran çlunun Mukalerce On ay kadar önce bir gece, afle ge- çimsizliği yüzünden üvey kızı Rey-| hanı bıçaklıyarak öldüren eski mas- Tif memuru Cevadın muhâkemesine dün ağır cezada devam edilmiştir. Muhakemenin ilk celşelerinden bi- risinde müddelumumi şu şekilde bir talepte bulunzauştu: — Eğer Reyhan vurulur vurul - maz hastaneye kaldırılsaydı, yine ö-| Yür müydü? Bunun Adli Tıp işleri müesseseinden sorulmasını İsterim. Dünkü celsede reis, mahkemenin © zaman reddettiği bu talep hakkın- da suçluya şu tebliğde bulunmuş- tur: — Mahkeme, dosyayı tetkik etti: Reyhan vurulur vurulmaz hasta - neye kaldırılsa, tedavi edilse yine ölecek mi idi? Bu hususn Tıbbı adl! müessesesin- den sorulmasına karar verdi. Onun için muhakemeyi talik ediyoruz. Türklüğe Hakaretten Beraet Etti Dün ağır ceza mahkemesinde bir Türklüğe hakaret davası neticelen- dirilmiştir. Suçlu yeni postahane cadesinde Bulgar tebaasından ma - anamı boşamış, na'axadan sapuk kurtulmak için benim yaşımı bü yazdırmış. Ben İl yaşındayım. Nü-| fus kütüğünde 18 görünüyorum. Hep | kabahat babamda. Anama beş on ku | rüş vermemek için benim yaşımı yük yazdırmış. Ben dilenmed lenciliği de beceremem. Memleket - ten on beş gün evvel geldim. Cerrah paşa hastanesinde hemşirem hasta idi. Onu yokladım. Dönerken beni dilenci diye yakaladılar. Hâkim, Mekkeli Bekirin gözünde- ki siyah bir gözlüğü çıkarttırarak sormuştur: — Senin gözün görmüyor mu? Bekir, az gördüğünü söylemiş ve kendisini müdafas ederken de: — Ben darülâcezede idim, yeni çık tım, demiştir, bugün camle namaz kılmağa gitmiştim. Çıkınca beni di- lenci sanarak yakaladılar. Halbuki, iki tane aslan gibi eniştem var. Tey zelerim var, bana bakarlar. Avuç aç- tırmazlar. Hâkim ikisinin de müdafaalarını varit görmemiş, birer hafta âmme hizmetlerinde çalışmaya mahküm etmiştir. Yalnız Hüsnünün yaşı çük olduğu için çalışma cez: ne indirilmiş HIRSIZLIK : Arsada B Bulunan op iğ. ıkrOSK Nasıl Çalınmış? Dün sabah Sultanahmet sulh ikin- İci ceza mahakemesinde 3,5 sene ev - vel üniversite fen fakültesi hayva -| nat enstitüsünde çıkan bir yangının doğurduğu mikroskop hirsızlığı da vasma devam edilmiştir. Suçlu ye- rinde Erenköyünde Vehit Hakkı pa- şa köşkünde oturan B. Sadi bulun - muştur. Hâkim Salâhattin, dosyayı tetkik ettikten sonra sözü suçluya vermiş, o, hâdiseyi şöyle anlatmıştır: — 934 yılında fen fakültesi hay - vanat enstitüsünün döçentler ve asis tanlar kısmında bir yangın çıkmıştı. Hüdiseden bir hafta kadar sonra Lâ- lelide Seyhan ve Ceyhan apartıman- iarının arkasındaki harabeden geçe- rek hastaneye gidiyordum. Beşer, al tışar yaşlarında tahmin ettiğim beş altı çocuğun yangın yerinde ellerin- de mikroskop adese ve objektiflerile oynadıklarını gördüm. Çocukların ellerinden almak istedim, ağladılar. Ellerine bir 25 kuruşluk verdim se- windiler ve cam sandıkları bu mik- roskop malzemelerini bana verdiler. Ben yangını hatırlıyarak bunların yangın esnasında herhangi bir suret le pencereden dışarıya atılmış veya- kut düşmüş olâeaklarını düşündüm. hallebici ve sütçü Yordan oğlu Pet- Todur. Mahkeme, suçun sabit olma- dığı neticesine vararak hakkında be- Taet kararı vermiştir. — — — —— de, hatti Balkanlar, Mısır, Suriye ve İrak gibi komşu ülkelerde bile şöhret alır, Lâboratuvar istihzar memuru Eteme gösterdim ve bunları üniversiteye &- it olup olmadığını sordum. Etem dedi ki: — Onlar sigortalı idi. Sizorta za- yialımızı temin etti. Müessesenin de olsa bir kıymeti yoktur, Ben de doktorum. Tleride işime ya- rar diye sakladım. Böyle 7—8 ay a- Ben bir gazeteci sıfatile bu satır-| deseler bende kaldı. Bir gün kapalı Jarı yazarken üzerime düşen milli bir | çarşıda koltukçu Hakkıya gösterdim. vazifenin ancak onda birinden fazla- | O da “2,5—3 lira eder” dedi. #ımı ifa edemediğimden dolayı müte.| Bundan sonra, adeseler beş altı ay essirim. Bu foesstirlüml, orada rastla. | evveline kadar yine bende kaldı. Bir dığım profesör Mazhar Osman gibilgün Hakkı: tıp üstatlarımız, Yalovanın kıymeti| — Adeseleri polis arıyor, dedi, ve şimdiki idarenin dikkat ve intiza-| Ben de polislere randevu verdim. mı hakkında her yerde tekrar edecek- | Götürdüm. Bunları kendim teslim lerine şüphem olmıyan değerli izah-| ettim. ları biraz tahfif etmektedir, Bundan sonra Lâboratuvar memu ACELE EDİNİZ 196 liralık 32 günlük 21 Ev, 5 Dükkân ve 7 Cami Soyan Bir Hırsız Yakalandı isminde bir Bırsız yakalamıştır. Du hırsız 21 ev, 5 dükkân, 7 de cami o soymuş- tur, ka pıda Merkez e- fendi o camlin- den bir, Yeni- camiden bir, A-| lemdarda Yere batan den iki, Mevlâne Aksa rayda Lâletide Kızıltaş cami inden fki, Taşkasapis Sermet Çavuş, jesmlinin bütün halı ve kilimlerini ça- lan ve Kıziltoprakta Zühtüpaşa ca- mii ve Suadiyede Galip paşa camiin- İden de bazı hırsızlıklar yapan bu hır İsiz Kadıköyünde Telefon caddesinde İterzi Koçonun, Söğütlüçeşme cadde- sinde kolacı Saidin, Kızıltoprakta Tahtaköprü caddesinde kehveci Kâ“ milin dükkânların da soymuştur. Moda öaddesinde 219 numaralı a- partımanda Sadinin dairesine, yine Modada Şair Nef'i sokağında Bayan Hanrinin köşküne, Bağdat csddesin- de 106 numarada Seniyenin ve 182 numarada Pervinin evlerine, Fener. yolunda Muhtar paşa sokağında ka- sap Kâzımın 58 numaralı dükkünma girerek eşya çalan ve bir çok zararlar veren bu yaman hırsız nihayet yaka- lanmış, çaldığı eşyalardan da mühim bir kısmı meydana çıkarılarak sahip. lerine İade edilmiştir. Bu hırsız, Ba- Jikesirde de, diğer Anadolu şehirlerin de de hırsızlıklar yapmıştır. Yakalan- dığı her tarafa bildirilmiştir. Tahki- kata devam edilmektedir. Sait ŞEHİRDE Neler Olacak? Hatim İrini e. bü temirmasl.. rleumünen Gümerteri günü şirketin 72 mumarık vapurile bir akşam yemeği ve mehtap gezin- tisi tertip etmiştir. Vapur Köprüden 12 de hereket edecek, Mermarada ve Boğuzda bir cevelândan sonra #k- #nm. saat 20 de Tarabyada Tokamli- yanda orkestra İle yemek yenilerek mehtapta Köprüye 1130 da dönüle- eektir İ * # 22 inei Galatasaray resim sergisi- ne İştirak etmek İstiyen tessemlerin eserlerini 11 ve 12 yemmuz günleri sat M - 16 arasında Alayköşküne getirmeleri, güzel sanatler birliğin- den bildiriliyor. MÜDDEİUMUMİLİKTE: Tatilde Nöbetçi I Kalacak Mahkemeler | Müddejumumilik, 20 temmuzdan (5 eylüle kadar adliye tatilinde nö - betçi olarak vazife görecek olan mah kemeleri tesbit etmiştir. Bu sene 2- Bır ceza asliye 3 cü, 4 cü, ve 5 in ci ceza ve 4 üncü birinci asliye hu- Kuk mahkemelerile Usküdar asliye hukuk hâkimi Irfan ve ceza hâki - mi Mehmet Ali vazife göreceklerdir. Sulh ceza ve hukuk mahkemelerinin Bisteleri de bugün hazırlanacaktır. TAN Zabıta Balıkesirli Hasan oğlu Sait sen camiin | irie kalırlar. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 937/368 dosya nu- İ Türkiye Cümhuriyeti Na- Kadın Köşesi Şapkaya Çiçek Koymak a | Modası o Kadın şapkalarında her şey- de olduğu gibi «çiçek modası ifrata varmıştır. Bu şapkaların hususiyeti, üzerine büyük çi- çek buketleri koymaktır. Re. simde görülen şapkanın sade çiçekten müteşekkil olan tepe- sinden çeneye kadar geniş de- likli bir vuvalet inmektedir. Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul Emniyet Sandığı Direk den : Bayan Emine Nezahatin Sandığımızdan 21352 hesap No. sile aldığı 4000 lira borcuna karşi birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu verme- diğinden dolayı hakkında yapılan tâkip üzerine 3202 No, lu kanunun 46 ıncı maddesinin matufu 40 ınci maddesine göre satılması (cap eden Aksa- rayda Muratpaşa mahallesinin Sofular caddesinde eski 10, yeni 14/16. 14, 16/1, 14,16/2 ve No. taj 14.16.18.18/1 kapı ve 879 ada 15'parsel No. lu, al- tında fabrikası olan apartıman ile bahçe derununda bir evin tamamı ile derununa cari yarım masura suyun dörtte bir hissesi bir buçuk ay müd- detle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmak- tadır. Arttırmaya girmek İsteyen (900) lira pey akçesi verecektir. Milli ban kalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle Belediye resimleri ve vaxıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borçluya aittir, Arttırma şartnamesi 7-7-938 tarihinden itibaren tetkik etmek isteyenlere Sandık Hukuk İşleri Servisinde açık bulunduru- lacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şartnamede ve tekip dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar; bunları tetkik ederek satılı- ğa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 6-0-038 tarihine müsadif Salı günü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda saat 10,30 dan 12,30 a kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icap eden gay- rimenkul mükellefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 23-9.938 tarihi ne müsadif cuma günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapıla caktır. Bu arttırmada geyrimenkül en çok arttıranın üstünde bırakılacak» tır. Hakları tapu siçillerile sabit olmıyan alâkadar ve irtifak hakkı sahip- lerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itiberen 20 gün içinde evrukı müsbitelerile bersber dairemi- 2e bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hak- İsrı tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından ha- Mân olunur. “rr DİKKAT Emniyet Sandığı: Sandıktan alınan gayrimenkulü İpotek göstermek n edilen kiymetin yarısına Kadar İkraz yaparak usulü- göstermektedir. (4225) fıa Vekâleti İsismbul Elek- #rik İşleri Umum Müdür- lüğünden: Hükümetçe satın alınan İstanbul Elektrik Şi-ketinin muamelâtı 1 Tem- muz 1936 tarihinden itibaren “İstanbul Elektrik Işleri Umum Müdürlü. Hü” tarafından fiilen işletilmektedir. Gerek Beyoğlunda Metro hanındaki Umum Müdürlüğe ve gerek Beyazıt ve Kadıköy şubelerimize yazı ile vu- ku bulacak müracaatlarda şirket kelimesi Zikredilmiyerek yukarıda derce- dilen adresin aynen yazılması muhterem müşterilerimizden rica olunur. (4184) UMUM MÜDÜRLÜK M. M. Vekâletinden: 1485 sayılı kanuna gore savaş sakatlariyle şehit öksözlerine nit 1938 yı- lı ikramiyelerinin tevziine başlamak üzere havaleleri Ziraat Bankasınca ikramiye tevzii komisyonları emrine gönderilmek üzeredir. Bu yıl savaş sa katlariyle şehit öksüzlerine ısabet eden para mikdarı aşağida gösterilmiş- tir: (4175) M ru Bayan Rikket ile bayan Mübeh - her şahit olarak dinlenmişlerdir. Bayan Rikket, şunları söylemiş - — Polis adeseleri ve objektifleri bulduktan sonra bize getirdi. Bun - lar beynelmilel şeylerdir. Fakat, bi- zim demirbaş eşya defterindeki ob - jektiflere uydu. Müessesenin oldu - dura kanaat getirdim. Fakat nasil çıktığını bilmiyorum. Yangın dolayısi le kürışıklık arasında atılmış veya hut aşırılmış olabilir. Muhakeme, ayniyat memuru Tah- sinin çağırılması icin baska bir güne talik edilmiştir. Jat ayarı: Sadi Hoşser ve arkadasları: Derece Subay ER Lira K. Lira K, 1 204 50 (O102 25 2 184 05 8i 80 3 143 15 61 35 * 122 40 90 5 102 25 20 45 6 81 80 20 25 19 81 Bir şehidin öksüzlerine Trikotajcılar, Yerli Mallar Açık Teşekkür Sergisine Hazırlanıyorlar Yerli mallar sergisi içim çalış- malar gittikçe artmaktadır. Dün tei- “İkotaj sanayii için Sanayi b'rliğine müracaat edilerek yer tutulmuştur. Elektrik idaresi de bu seneki sergi- ye genis ölcüde istirake karar ver miştir. Romanya, Macaristan, Avusturya, Almanya, Çekoslovakya, İtalya, Yunanistan Büyük Şehirlerinde Pasaport; Vizeler, seyahatin pasaportları yapılıyor. Otel, Yemek, Tren, Vapur ve Gezmeler. Alış veriş esnasında sehven birak- tığım meblâğı bir gün sonru tarafı- ma synen lado eden ve kendisinin dürüstlüğü şayanı tekdir bulunan Iş Bankası karşısı tütüncü ve tayyare bayii malül Bay Cemale teşekkürle- rimi muhterem gazeteniz vasıtasile bildirmenizi rica ederim. Gidiş 23 Temmuz Dönüş 24 Ağustos NATI EE Btanbul Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI, Saat: 12.30 Piâkla Türk imtsikisi, W Huvadis, 13.05 Plfirla Türk muelizisi, L Muhtelif plâk neşriyat, 14 SON, AKŞAM NEŞRİYATI: Saat: 18.30 Tepebaşı belediye bahçesi den nakli; Hafi? müzik, 1850 Spor mü habeleri; Eşref Şefik, 10.55 Borsa hal Ti, 20 Grenviç rasathanesinden naklen zam, Suzinâk, halk türküleri, 2045 Hi ruporu, 20.48 Ömer Rıza Doğrul taraf dan Arspça söyler, 21 5, A: Orkestrm $ Leopold: Polonya, feriteri, 2 — Caykorı Vals gihka, 3 — Dersiveyfel: 4 — Giri Norve gişer brandak, 2130 Semahat Ö denses ve arkadaşları; Türk müuslkisi halk şarkıları, 22.10 Novatni Birahunt Lokantasından naklen konser, M. K İdresinde Orkesira. 1 — Şark! Barit Yunka, 2 »- Orkestra: 1 Kont D Ofanbah, 3 — Şarkı: Tenor Bakeas, 4 Havayan gitar: Bay Celâl, 5 — Orkasii Cigan musikisi, 6 - Şarkı: Düv — Tı Bakeas e Bariton Yurka, 7 — Orkesii Misir şarkıları: L& Minare, 2230 Sen berler ve ertesi günün progranu, 23 ayarı: SON, HAFİF KONSERLER: 7.10 Berlin kısa dalgesı: Hafif musfl (8-15: Devamı). &80 Paris mondiyal Mik: 9.18: Kez, 1035: Keza, 12 Pu mondiyal: Plâk konseri, 13 Berlin kı dalgası: Hafi? musiki (1430 Devari! 13.25 Bükreş: Prodestu oriresttası (14. Devamı). 13.15 Paris mondiyak K: nakli (16 Keza). 15.20 Peris mondi Plâk. 17 Varşova Örkestram, 17 Perii kusa dalzasıLydia. Binderin bir korni zinyonu. 1748 Herlin kan dalşam: İçen konseri (18,50 Devsmı) 18 Paris men yal: Könrer nakil, 18,40 Beatislâvat trussun Mâv danslar. 1915 Posta: Saü otkentram, 1920 Prag: Bok orkestra 20 Berlin kısa daleas Arkerf 20.20 Bükres: Çaykovskinin eserlerind plâklar. 20.25 Prag: Banda musiki 21) Bükreş Radyo orkertran 2120 Brati az Hafif müsiki 2130 Belgrad: Had orkestrm, 2220 Dratilâva; Badyo 5 Bükreş miti 0 Piste: Çısan ork 2330 Viymna: Eğlenceli rece mi 24.10 Peste: Mars ve valsler ODA MUSİKİSİ; 15.30 Paris mondiyali Oda musiki kenteti. 1548 Berlin kısa dalgası sarkıları, 20.10 Viyanı: Sekste* k 22.10 Varsova' Kentet konseri. 22 Va va: Volkman triyoru (Viyolonsel, man, Biyanay, RESİTALLER: " e Plâkla Mozartın şarkılarından, 18 Prüno: Rus şarkıları. 1840 Prag: Şal kemseri, 20 Rükreş Sarkilar, (Sehuh 21 Viyana: Şarkılı eğlenceli neşri 21.30 Berlin kısa dalgası: Gece şartil 2130 Balgr: Alin ve piyano kon 2330 Varşova: Sovran sarkıları, Gazete ve Mecmi Sahiplerine İstanbul Basın Kurumundan: Yeni kabul edilen Basın Birliği nunu mucibince gazete ve mrsemi rın sahip, başmuherrir, umum dür, muharrir ve mütercim, muh muhabir, musahhihlerile fotoğ ive ressamları Basın Birliğine aza dedileceklerdir. Gazete ve mecmuaların, mites lerinde, yukarda yazılı vazifeleri ren zevatın İsimlerini bildiren listeyi en kısa bir zamanda hai yıp, bu malümatı vekâlet maki takdim etmek emrini almış olan rumumuza göndermelerini rica riz. 2 a ALENİ TEŞEKKÜR Çok sevgili babamız Aksarayl! ri Akanın bizi derin kederlere ren ölümü dolayısile cenazesin? $up gelen ve onu ebedi istirahi' hına tevdi etmek zahmetinde nan bütün dost ve akrabalars hassa Istanbul Kasapları Türk nim Şirketi sayın mümessil candan teşekkür: ve saygı bildiririz. Oğlu: Eczacı Ziya Aka, damadı: Coğrafya öğreti Thsan Cebeci, ş TEŞEKKÜR j Şirketimizin pek muhterei #evgili meclisi idare reis vesili Alanın cenaze merasimine £€ zahmetinde bulunan ve sirk taziye etmek lütfunu göstere” terem zevata teşekkürü bir vi biriz, z İstanbul Kasabları Türk şirketi #- ima Galatasaray - İ: gi Telefon : 449”