20 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

20 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Ispanya Müdahale Edilmiyecek (Başı 1 incide) abinesi, Bonmet'nin bu siyaseti n beyanatım dinlerniş ve âmentoda söz söyliyenler çok olduğu için Bonnet harici siyasete ait nutku yarın beklenmektedir. Fransa hükümeti, anlaşılan mecli- se İspanya vaziy İ azami teyak- kuzia takip etmekte olduğunu söy! ek ve kendisine ner vaziyete gö- arar vermek üzere salâhiyet isti- Fransada İtalyanın İspanya | rekli müdahalesinden dolayı derin bir huzursuzluk hissolunmak - nt bu huzursuzluk ademi le siyasetini değişlirmiye salk Bir komünist mebusun derhal mü- hale siyaseti lehinde verdiği takrir k İngiltere, gerek Fransada tlerin vaziyeti ademi müda-| hale lehinde olduğu halde iki mem lekette de müdahale lehinde olan bü- yük kütleler yardır. Hadudun açılması için İngilterede sol snaha mensup gençlik grupları ile bir çok mebuslar Fransız hududunun açılması ve cüm huriyetçilere yardım edilmesi lehin- dedirler. Bu grupların haftaya, gıda maddeleri bir vapuru İs panyaya göndermeleri bekleniyor. Bundan başka cumartesi akşamı 50 İngiliz şehrinde cumhuriyetçi panya lehinde tezahürler yapılacak- tır. Fransada da vaziyet bu merkezde- dir. Sosyalistler ile komünistler hu- arın açılması ve cümhuriyetçile- ce hemen yardım edilmesi lehindedir ler. Bütün 60! gazeteler bu Sağ gazeteleri bile kıtlığa mak için gıda maddeleri göndermek de neşriyatta bulunuyorlar. Halifax'ın teşebbüsü Londra, 19 (A.A.) — Vernon Bert- lett, Nevs Chronicle gazetesinde yaz- dığı bir yazıda, Lord Halifax'ın Bon- net nezdinde Pirene hudutlarının a- çılması aleyhinde bir teşebbüste bu- hınduğu hakkındaki haberleri valan amaktadır. Gazeteye göre, hakikatte Lord Halifax bu husustaki kararın tamamen Fransaya ait olduğunu bil dirmiştir. Bundan başka, İngiliz bükümeti, bu hususta verilecek karar hakkın. da kendisine süratle malümat veril- mesini Paristen rica etmiştir. İspanyanın protestosu Londra, 19 (A.A.) — Ispanya zefi- ri B. de Azearate, İtalyanın İspanya- da ademi müdahale prensibini ihlâl le yük İs -| işlerine etmesini Barselona hükümetinin gati | surette protesto etmekte olduğunu a-| demi müdahale komitesine bildirme-| sini talep etmek üzere hariciye neza- retine gitmiştir. Bu protestonun es - babı mucibesi, Frankistlerin harp ge milerine ait listenin neşredilmesiir. Bu listede 1937 senesinde İtalya ta -| rafından Francoya satılmış olan 4 muhrip ile 2 tahtelbahir vardır. Bar İselonanın notası, bundan başka, bu muamelelere karşı ademi müdahale komitesinin kasten süküt etmesini de İprotesto etmektedir. | — Cenevrede İspanya cümhuriyeti İhariciye nazırı Delvayo beyanatta| bulunarak Frankistlerin sivilleri bom bardımana devam ettiklerini, cümhu riyetin bu harekete mukabele etme- diğini söylemiş ve İtalyanın müdaha | lesinden bahsederek bir İtalyan kol- ordusunun en belli başlı rolü ifa et-| tiğini izah etmiştir. Son harp vaziyeti Londra, 19 (Hususi) — İspanya - İda askeri vazivette mühim bir tebed İdül yoktur. Frankistlerin hedefi İg- İnadale şehridir ve bu şehir son dere- ce müstahkemdir Buradaki sivil halk uormal hayata devam ediyor. SVİl - lerin tahliyesi bile başlamıştır. Fran- kistler mühim bir yol geçidi olan Montefaleoyu işgal ettiklerini bildi - İriyorlar. İ Bugün cümhuriyet lehinde dövü - sen 3000 yabancı Valansiadan Bar - a gelmişlerdir. Bunlar Fransa tatiki ile mem-| leketlerine iade edileceklerdir. Baş - vekil Negrin cümhuriyet lehine harp eden bu muharipleri ziyaret etmiştir. Henüz teeyyüt etmeyen bir habe- Te göre Madrid Barsölonanın müda- faası için altmış beş bin askeri deniz yolu ile göndermiştir. Havaların fenalığı yüzünden as - keri hareketler umumiyetle yavaşla - mış ve Frankistlerin tayyareleri fa - #liyetten geri kalmamıştır. Frankistlerin bombardımanı Barselon; '19“(A:A YE “Hükümet dört gün zarfında husus! radyo ma- kinelerinin toplanılmasını emretmiş tir. Büridan maksat hâsyorlalist me- #ajlarının nasyonalist taraflarların- ca alınmasına mâni olmaktır. Katalonya cephesinde sahil bo - yunca şiddetli bir muharebe vuku - bulmaktadır. Nasyonalistler bir ta raftan tayyerelerin bir taraftan da üç zırhlının yardımıyle cümhuriyet- çilerin mevzilerini bombardıman et- mektedirler. selo Çekoslovak Hariciye Nazırı Berlini Ziyarete Hazırlanıyor Londra, 19 (Hususi) —Şu gün lerde orta Avrupada mühim siyasi ziyaret ve temaslar vukubulmakta- dır. İtelya Hariciye Nazırı Kont Cia- no, bu sabah Belgrada varmış ve Bi İimonastır istasyonunda Doktor Sto- | yadinoviç tarafından karşılanmıştır. Her İkisi, Neşevo av malikânesine gitmişlerdir. Stoyadinoviç » Ciano mü lâkatı Macaristanla olan münasebet» ler bakımından hayli ehemmiyetlidir. Şu günlerde vukuhulacak ziyaret- lerden ikincisi de Alman Hariciye Nazırının Varşova seyahatidir. Res- men bildirildiğine göre Alman Hari- ciye nazırı Von Ribbentrop bu ayın de Varşovaya giderek Polonya | nazırının geçenlerde Berline yaptığı man Hari gün kal nazırı Varşovada tur, iki Varşova gazeteleri ra gazeteleri, bu ziyaret mü şurlart yazıyorlar: ce bir ziyaretin icrası tarihi ram beş sene- «nbevi Polonya - Almanya arasmda Wi iyi münasebetlerin esasını teşkil eden ademi tecavüz beyannamesine vermekte oldukları ehemmiyeti teba tirmeği ne derece mühim addet olduklarmı isbat eylemekte - Garp devletlerinin üzerinde müs r İçin dinamik hareket icra eriyle meşbu ve kesafeti git- gide artmakta olan bulutlarm toplan- makta olduğu bir sırada srkta bir keşayiş hasıl olm Berchtesgaden konferansı, ştur, yareti iade edecektir. Al| Von! Ribbehtrop'un Varşovayı ziyareti, ke Varşovaya yapması mukarrer olan ziyareti, İtalyan - Alman dinamiz - mini şiddetle sarka doğru sürmek is teyen siyasi kehanetlere karşı haki - katın müstehzi ve şeytanatkârane bir tebessümüdür. Çek Hariciye Nazırı da Berline gidecek Diğer traftan, Çekoslovakya Ha- riciye Nazırı Şvalkovski oyakında Berlini ziyaret edecektir. Bu zıya- ret hakkında Berlinden verilen şu haber şayanı dikkattir; “Çekoslovakya Hariciye Namrı B. Şvalkovski'nin Berilni ziyareti kısa İsürecektir. Eski Çekoslovakyanın teş kil ettiği tehlikenin bertaraf edilme. si üzerine Orta Avrupanin yeniden organize olunması keyfiyeti, Roma - Berlin mihverine dost milletler zi- mamdarları arasında temaslar yal nız tabli göstermekle kalmamakta, | fakat Çekoslovak (Hariciye Nazırı ile temaslar yapmak, İtalya #le bir. likte, Avrupanın umumi hayatında Tuna havzasına tebil vazifesini ver. miye çalışan nasyonal - sosyalist ha rici politikası çerçevesi dahilinde yer almış bulunmaktadır. Diğer ta- raftan, Almanya, bittabi, Çekoslo- vakyanın yeni hudutlarının tahdidi işinden doğan hâdiselerle alâkadar. dır.,, Macar Nazırının sözleri Budapeşte, 19 (A.A. — Berlinden avdet eden Macar hariciye nazırı Ma caristan ajansına aşağıdaki beyanat» ta bulunmuştur: | ve kli; Dil İnkılâbı İstikrar Safhasına Giriyor (Başı 1 neide) kettikleri, bunların yerine yeni kelimelerin geçtikleri bir vâktadır. Fakat bu yeni kelimeler, halk li- sanında yer ve revaç bulmazsa, ölüme mabkümdur. Hele ölmüş kelimeleri, bir zamanlar ecdadımız bu kelimeleri kullanırlardı iddin- sile ihyaya çalışmak, içtimat mü- esseselerin tâbi olduğu şeniyet ka- nunlarına tamamen (muhalıftir. Nasıl ki, bu tecrübe de, ölü kelime- lerin ihya edilemiyeceğini bir da- ha isbat etmiştir. B u inkılâp devresinde yap'lan tecrübede yanlış bir istika- mete giden ikinci tada bez mefhumların, ıstılahların tamami- le uydurma imelerile izahma çalışılmasıdır. Bunun en büyük 7a- rarını mektep kitapları, ve ye yetişmekte olan nı Mefhumli rapça terkiplerle izah ettiğimiz icin nc ke birer klişe halinde kalmış, çocuk» | lar, mücerret klişeleri hifzedeme- dikleri için, ilim Hsanı ezberleme sline gelmişti. Arahi ter- k, fakat bunların yerire koyduklarımız yine mücerret tâ birlerr ve klişeler olmaktan kur- tulmadılar. Bügün mektep kitap- larını yazmak, bu mefhum ve 1s- tılahları eğer Türkçede mevcut değilse yeniden koymak tamami le pedagojik bir meseledir. bir zaman unutmamalı ki, ne ço- cuk, ne insan, mücerret fâbirleri şeleri hıfzedemez, ve bu kli- şelerin mânasını anlıyamaz. İster ilim olsun, isler edebiyat olsun, ga- yesi ifade etmek istediğimizi an- latmaktır. Kelimeler, ve mefhum- lar bu rolü yapmıyors bataklığa saplarm yorlar ki ilmi tâbirleri bu sadeleştirmek mümkün değildir. Bu tâbirleri bir kelime ile ifade €- demezsek, üç kelime ile ifade tiz, yeter ki okuyan tâbiri mü hem, mücerret, bir klişe gibi öğ” Tenmek, veya öğrenmemek, anla- mamak Ok art Türkçe diye kabul ettiğimiz keli: meler Türkçe, halkın kullan Ysanda şekli ve kökü olan, halk: kulağına me'nus olan Türkçe ol. sun... Türkçe muadilini bulamadı. ğmz ıstılahları, geology gibi f» nografh gibi kelimeleri aynen al- mamızda hiçbir mahzur yöktar, Hiç olmazsa, bu ilimleri ecnebi W- sanda okuyanlar bu beynelrmlel kektmelerle ünsiyet etmiş olurln: D: inkılâbında yaptığımız & rübede, İlsanın, içtimai, ve pedagojik ehemmi tamamiyle nazarı itibare alınmamıştır. Ölü kelimeleri ihya için sarfedilen e- mekler bu sebeple beklenen seme- reyi vermemiştir. Bugün lisandaki kararsızlığı kaldırmak için yapıla- cak teşebbüs dil inkılâbının gaye sine muhalif değildir. Gaye lisanı sadeleştirmek, halkın kullandığı isanm tekâmülünü İlmi esaslara dayamaktır. Bu tecrübeden aldığı miz.derslerle, şimdi bu gayeye da- ba selâmetle yürüyebiliriz. Lt nin, uydurma kelime, uydurma raefhum, uydurma ıstılah almadi- ğını kabul etmek şartiyle Konferans Kadıköy Halkevinden: 20 İkincikânun 989 Cuma akşamı saat 8,30 da Halkevi ea (Çocuk bakımından o Vitaminlerin rolü) mevzulü bir kenferms verilecektir. Müzik Dersleri Evimizde geçen senelerde kenan, piyano, viyolonsel ve dezrleri verilecektir. Derslere 1 Şubat 1839 tarihinden ren başlanacaktır. Arzu edenlerin hetgü Halkevi idare memurluğuna müracant e- derek kayıtlarını yaptırmaları Yizimdir. Eminönü Halkevinden: kânün Cumartesi akşamları saat da evimizin Cağaloğlun #ini temril edecektir. miz bürosundan alınsbilir. “Berlin seyahatimden memnun ve sefer de müzakerelerimize sa Kont Cianonun Şubat ortasında mükemmel intıbalarla dönüyorum.'bir mahiyet vermiştir. lomumda Bay Dr. Şevket Salih tarafından| olduğu gibi) bu sene de kadın ve erkek İstekliler icin mandolin 1 — 20 İkireikinin cuma ve 21 İkinel ski merkez salo- nunda gösterit şubemiz (Dekbazlık) piye- 2 — Her iki gece için davetiyeler evi ————— JAn'anevi bir mahiyet alan ve tecrü- beler görmüş olan Macar - Alman dostluğu ve bündan doğan itimat bu samimi Mektepliler, Yalnız 1 Milli ve Temsili Oyunlara Girecekler | | (Başı 1 ncide) İmından muztarip olduklarını Beden İTerbiyesi direktörlüğü de görmekte- İdir. Ancak bu gibi İstihale devirle - İrinde görülen bu sıkıntıların maarif İçe spora verileceğinden emin olduğu İmuz bir huzla telâfi edileceği muhak İkaktır. | Bu vaziyete göre; mekteplilerin İklüplere girmesi hakkında Beden vr İbiyesi direktörlüğünce verilmiş bir İkarar yoktur. Bazı neşriyatta zanne- İdildiği gibi, klüplerin talebenin gire- miyeceği bir yer telâkki edild'ği mü- teleası kökünden gayri verittir. Su- bay ve mektopliler, kanun müucibin- €e ordu ve mektebe ve bağlı oldukia- 11 vekâletlere ait oldukları için Be < den terbiyesi teşekkülüne yalnız klüp ler kalmaktadır. Umum müdürlüğün, doğrudan doğ ruya kendi unsuru olan klüpleri zân- fa düşürmeyi hatırından geçirmemiş olduğunu memnuniyetle müşahede ettim. Kudüste Tevkifler Kudüs, 19 (A.A) — Camilömer İ yakınında altı bomba, 9 tabanca ve boriba imaline mahsus birçok me- İvat meydana çikarılmıştır. | Zabıta, muhafızlarından birini tevkif etmiştir. Yafada hükümet fırkasına men- sup yeni belediye reisi Abdülraıf Bi- tar, şehir işlerinin yeniden tensikine başlamıştır. Asilerin tenkili işinde hükümet memurları ile mesal birli -| iinde bulunmaktadır. İ | Kalp Sektesinden Ölüm | Kefeli ğin. Jda da berber Ahtet o civardaki bir aşçıda yemek yerken ani olarak düşüp ölmüştür. Yapılan | musyene neticesinde kulp sekteain - İden öldüğü anlaşılmış, defnine ruhsat İverilmiştir. # Tahtakalede oturan seyyar satı- cı Rasim dün bir tramvayın arka sa. hanlığına bir Beşiktaşa giderken İmüvazenesini kaybederek aşağı düş müştür. Rasim baygın ve ifadeye gay tymuktedir hir halde Beyoğlu hasa. | snesine kaldırıtmıştır. X Dün sabah içinde yolcu bulun duğu halde Fatihte manevra yap bir tramvey drabasi birdenbire bozu larak arş ateş almışsa da tramvaycı -| lar tarafından söndürülmüştür. Belediye maaş kâtibi Tevfik! dün Türbeden geçerken anl bir felç neticesi yere düşerek başından yara- lanmış, Cerrahpaşa hastanesine kaldı rılmıştir. X Taksimde Recep Paşa ceddesin- de Leona sit apartımanın bacası tu- tuşmuşsa da kiracılar tarafından sün dürülmüştür. AAA & ASKERLİK İŞLERİ İmama) Fatih Az. Şubesinden: Yaş haddini aşmamış ve sskerlik şube İşlerini bilir mhhi durumu yerinde emek- li Binbapılardan münhal şubelerde çalış- mıya isteklilerin şubeye uğramaları ilân TAN Matbaası Kitap, gazete, mecmua ve her türlü tabı, cilt ve klişe işleri yapılır. TAN Matbaası - İstanbul Telefon: 24310 camiin ere | | Adapazarı Sulh Hâkimliğinden: Adapazarının Sakarya mahallesin- de mukim Dimitoka muhacirlerin. den Hüseyin kızı Behiyenin kimse- siz vuku vefaatiyle tahrir ve tesbit edilen menkul ve gayri menkulü esnasında varisi bulunmadığı ma- hallesi mümessili le salr tantyan kimseler tarafından bildirilmekte olduğundan Kanunu Medeninin 534 ve 561 inci maddelerine tevfi- kan omüteveffiyenin terekesine müstahak kimselerle alacak ve borçluları varsa tarihi ilândan iti. baren bir ay zarfında muris ve al cak ve borçlu bulunduklarını isba- ta kâfi vesa'kle Adapazarı Sulh Hâkimliğine müracaat etmeleri ilân olunur. (434) Harici Askeri Kıtaat İlânları Çanakkale müstahkem mevki bi rlikleri için Kapalı zarf usulile aşa- gıda cins ve miktarları yazılı malge meler satın alınacaktır. İhalesi 30- 1-939 pazârtesi günü saat 11 de müstahkem mevki sâtınalma komisyo- nunda yapılacaktır. Taliplerin mezk ür tarihte aşağıda hizalarında yazılı teminat akçalarile birlikte komisyona müracaatları. Zarflar ihale sna- tinden bir saat evvel her iki zarf ta mühürlü olduğu halde ko: verilir. Talipler ihale kanunülun 2-3 maddelerindeki yazılı vesil ma la ri yanlarında bulundurmaları mecburidir. Aksi halde eksiltmeye işti- rak ettirilmezler. Malzemelere it fenni ve hüsus! şartnameleri Anka- ra, İstanbul ve Çanakkele Mat. Mev ki satınalma komisyonlarında görü- lebilir.(773) (318) Cin: Çelik çubuk Kereste Miktarı * Beher kilosuna tahmin edilen fi- $ 92 kuruş olan 100.000 kilo sa- deyağ kapal zarfla münakat İhalesi 25- adır. Evsaf ve şart- 460 kuruşa Ankarada ko- misyondan alınır. Eksiltmeye gire- ceklerin 2490 sayı kanunun 2 -3 maddelerinde gösterilen vesaikle teminat ve teklif moktuplarımı iha“ le saatinden en az bir saat evvel Ankarada M, M, V. satınalma ko- misyonuna vermeleri. (757, (73) - Hepsine tahmin edilen fiyatı 39.000 lira olan 180 bin ki yüz met re murabbâmda 309.009 adet sargı bezi kapalı zarfla satınalınacaktır. Eksiltmesi 24-293 cuma günü s0- 11 de Ankarada M, M. V. satın- alma komisyonunda yapılacaktır. İlk teminatı 2925 Ilra olup şartna- mesi 198 kuruşa Ankarada vekâ- let Ko dan alınır. #ksiltmeye gire- name sayılı kanunun 2 -7 rinde yazılı be lif mektuplarını eksiltme saatin - den behemehal bir saat evveline kadar Ankarada M, M. V. satın alma komisyonuna vermeleri. 1760 037) * Çorluda inşa edilmekte olan İn- san hastanesinin yeniden hazı İn- edilecektir. usulile 20-1- 930 pazartesi günü saa* 16 da Çor- luda Kor. Satınalma komisyonun- İlk pey parası a 66 kuruştur. Şartname ve .di e İhalesi kapalı çi da yapılacaktır. 3147 projelerini görmek ve almak İsti- yenler 2 lira 5 kuruş mukabilinde Çorluda Kor. Satmalma komisyo- nundan alabilirler. İstekliler ka - Munun 2-3 cü maddelerindeki belge | lerle birlikte belli gün ve saatten bir saat evvel teklif mektuplarını Çorluda komisyona vertalş balun- maları, (316) (771) * a iki garaj, Balıkesir. Uşakta iki garaj yapı ları ayrı ayrı kapalı zarfla eksilt- meye konulmuştur. Keşif bedelleri Kütahyanın 100200 lira 89 kuruş Balıkesirin 47836 lira 3 kuruştur. Uşakın 49115 lira 37 kuruştur. Ek siltmeleri Kütahyanın iki garaj ya- pısının eksiltmesi 7-2-039 salı gü- nü saat 15 de Balıkesirin ayni gün saat 15,30 da, Uşakın yine ayni gün saat 16 dadır. Teminatları Kütah- yanın 6260 lira, Balıkesirin 3588 lira, Uşakın 3684 liradır. Şurtna * meleri Kütahyanın 501 kuruş, Ba- lıkesirin 240 kuruş, Uşakım 246 kuruştur ve Ankarada MM. VW. misyonundan alına » bilirler Eksiltmeye gireceklerin ka- Duni teminat ve 2490 sayılı ka- nunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yanlı belgelerle birlikte şartlarını behemehal ihale saatinden bir sa- at evveline kadar Ankarada M. M. V. Satınalma komisyonuna ver” meleri. (319) (774) * Beher adedine tahmin edilen fi- yat 130 kuruş olan 14300 adet ya tak çarşafı kapalı zar? usulile mü- pakasaya konulmuştur. İhalesi 8- 2.039 çarşamba günü saat ll de - dir, İlk teminat 1394 lira 25 ku- ruştur. Evsaf ve şartnamesi be- delsiz olarak M, M. V. satinalma komisyonundan almır. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2-3 cü maddelerinde gösterilen ve- saikle teminat ve teklif mektupları- nı ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. V. satın « alma komisyonuna vermeleri, (315) | B. Muhammen! 117 Ton 18 kuruş 23 M3 92 lira Tutarı 32266 li Teminatı 2420 Vira Hepsine tahmin edilen fiat 26,000 Vira olan 23 kalem ecza ka - palı zarfla » İsacaktır. Eksilt me 26 —1 939 perşembe günü sa- at İİ de Ankarada M. M Vekâle- ti satmalma komisyonunda yapı - lacaktır. Pik teminat 1950 lira o- hap şartnamesi 130 kuruşa Vek let satınalma komisyonundan alı - nır. Eksiltmeye girecekler kanu - nun 2—3 cü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte ilk teminat ve teklif mektuplarını eksilime saa- tinden bir saat evvel Ankarada ko- misyona vermeleri, (690) (8903) Hepsine tü edilen 53.000 lira olan 30 kalem cerrahi âlât kapalı zarfla satın alınacak- tır, Eksiltme 26—1. 939 perşem- be günü saat Ji de Ankarada M. M. V. satınalma kornisyonunda ya- pılacaktır. İlk teminatı 3915 Hira olup şartnamesi 267 kuruş muka- bilinde siltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2—3 cü maddelerinde yazılı belgelerle bir- likte teklif mektuplarını eksiltme saatinden bir saat evvel Ankarada komisyona vermeleri. (691) (8904) komisyondan alınır. Ek- * Hepsine tahmin edilen fiyatı 50,500 lira olan 1.500.000 metre gaz idrofil 22-2-939 çarşamba günü sant 15 de kapalı zarfla satın alı- nacaktır. İlk teminat 3775 lira o- lup şartnamesi 253 kurusa Anka- rada Ko. dan alınır. Eksilimev apeokler kanuni teminat ve 2190 sa yılı kanunun de yazık belgelerle birlikte sekli 1 mektuplarını eksiltme saatinden bir saat evvel Ankarada M. M. V. satınalma komisyonuna vermeleri (748) 16) * Hepsine tahmin edilen fiatı 36500 lira olan 25,000 kilo idrof'l pamuk 27—2—939 Pazartesi gü- nü saat 11 de kapalı Zarfla eksilt- meye konulmuştur. İlk teminatı 2737 lira 50 kuruş olup şartnamo- si 183 kuruş mukabilinde Anka. rada komisyondan &lihir. Eksi. meye gireceklerin kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 — 3 cü maddelerinde yanlı — belgelerle birlikte teklif mektuplarını eksiit me saatinden behemehal bir saat evveline kadar Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna verileri |, TT. “8, * Dörtyoldaki askeri birliklerin hayvanatı için 640 bin kilo yulaf kapalı zarfla eksiltmeye konulmuş tur. Muhammen bedeli 29440 Yira ilk teminatı 2208 liradır. Eksiltme 265-1939 çarşamba günü saat 15 de Tüm satınalma komisyonunda yapılacaktır. İstekliler şartnamesi- ni her gün Adanada komisyonda gö rebilirler, Taliplerin teklif mek - tuplarını ve içerisinde bulunması icap eden diğer kanun! yesalkle bir- likte ihale saatinden bir saat evvel Adanada Tüm satınalma komisyo- nuna verilmiş olacaktır. (759) (75) * Hepsine tahmin edilen fiat 67,000 Mira olan 36 çeşit tıbbi ilâç kapalı zarfla satın alınacaktır. Eksiltme 23/2/1939 Perşembe günü saat 11 de Ankarada M. M.V. Sa, Al Ko. da yapılacaktır. İlk temi 4600 İira olup şartnamesi 335 ku- Tuşa Ankarada Ko. dan alınır. Ek- siltmeye gireceklerin kanuni tem: nat ve 2490 sayılı kanunun 2 v. 3 üncü meddelerinde yazılı belge- lerle birlikte eksiltme gün ve sax- tinden bir saat evveline kad lif mektuplarını Ankarada M, M V. Sa, Al, Ko. na vermeleri. “7,